Červen 2011

Bridgestone před italským závodním víkendem

30. června 2011 v 14:02 | armí

bridgestone před italským závodním víkendem

Okruh v Mugellu je mezi jezdci a fanoušky velmi oblíbený, nicméně pro pneumatiky představuje důkladnou prověrku jejich odolnosti díky vysoké rychlosti, úsekům těžkého brzdění a změnám v převýšení.
V letošním roce přiveze Bridgestone do Itálie asymetrickou zadní pneumatiku. V jednom kole okruhu v Toskánsku jezdci projedou celkem devíti pravými a šesti levými zatáčkami. Není to tak výrazný nepoměr, ale po zkušenostech z předchozích ročníků zvolili měkčí směs na levé straně pneumatiky pro lepší úroveň zahřátí a vyšší přilnavosti. Mugello je tak jedním z pěti okruhů, kde na rozdíl od předchozího ročníku přiveze japonský výrobce asymetrickou pneumatiku.

Italský závodní okruh představuje pro pneumatiky velkou výzvu díky kombinaci několika zásadních faktorů. Na této dráze dochází obecně k vyššímu opotřebení pneumatik, teploty v této roční době jsou vysoké a není nic neobvyklého, když má povrch přes čtyřicet stupňů, dlouhé vysokorychlostní zatáčky vyžadují dobrou boční přilnavost a několik brzdných úseků v zatáčkách z kopce vyžadují dobrou odolnost předních pneumatik. Okruh letos dostal nový povrch a tím došlo k odstranění nerovností. Po analýze údajů z testů Ducati je nyní jasné, že okruh nabízí dobrou přilnavost a úroveň opotřebení je podobná, jak na původním povrchu.

"Mugello je jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři a je náročný pro pneumatiky kvůli své rychlosti, teplotě dráhy, jenž může dosáhnout až padesáti stupňů a jeho technicky náročnému charakteru," uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. "Vzhledem k tomu, že se letos jede v Mugellu o měsíc později než loni, sehrají teploty povrchu dráhy potenciálně ještě důležitější roli."

"S pravděpodobně vyšším opotřebením pneumatik, musí být styl jízdy a nastavení motocyklu přizpůsobeno optimálnímu využití pneumatik. Pro letošní ročník jsme vybrali asymetrickou zadní pneumatiku, abychom na její levé straně zlepšili výkon v zahřátí a umožnili jezdcům mnohem lepší kontakt v jízdě skrz devět pravých a šest levých zatáček."

"Dráha dostala nový, ale tradičně hrubý povrch, na kterém jsou důležité změny v převýšení, což klade vysoké nároky. Z dat, která jsme tu získali během testů Ducati můžu konstatovat, že je povrch dráhy mnohem rovnější a předpokládáme, že opotřebení pneumatik bude podobné, jak tomu bylo loni. Mimo nasazení zadní asymetrické pneumatiky, jsme ve srovnání s loňským ročníkem nezměnili výběr směsí."

"Velký počet míst s intenzivním brzděním, zejména pak u těch, které jsou z kopce dolů, vyžadují odolnou přední pneumatiku pro správnou stabilitu, zatímco řada vysokorychlostních zatáček vyžaduje dobrou stabilitu a boční přilnavost u zadní pneumatiky."

"V levotočivých zatáčkách, jezdci ocení výhodu naši asymetrické zadní pneumatiky. Maximální rychlost je tu jedna z nejvyšších v sezoně a to vytváří velký tlak na střední části pneumatik, takže pevná stavba a konstrukce jsou důležité pro přímou stabilitu," řekl závěrem Hamašima.
Přední pneumatika: směs střední a tvrdá
Zadní pneumatika: směs střední a tvrdá (asymetrická)



Jeremy Burgess nebude o víkendu s Rossiho týmem

30. června 2011 v 14:01 | Armí

Jeremy Burgess nebude o víkendu s Rossiho týmem

Legendární šéf týmu mechaniků Valentina Rossiho odletěl z dějiště osmého podniku světového šampionátu zpátky do Austrálie, kde mu vážně onemocněla manželka.
Burgessově manželce Claudine zjistili rakovinyu prsu a šéf Rossiho týmu okamžitě sedl na letadlo a vrátil se zpátky do Austrálie, aby byl v těžkých chvílích spolu s rodinou v Adelaide.

Valentino Rossi tak domácí Velkou cenu v Mugellu pojede bez člověka, bez kterého si závodění pravděpodobně ani nedokáže představit. Burgess je jeho velmi dobrý přítel a je mezi nimi nepsaná dohoda, že jakmile Rossi ukončí kariéru, Australan odejde do důchodu.

Ve středu odpoledne vydal tým Ducati tiskovou zprávu, kde se píše: "Valentino Rossi nyní nebude s Jeremy Burgessem. Šéf týmu se vrátil do Austrálie, aby tam byl s manželkou, která musí podstoupit řadu vyšetření a možná nezbytný chirurgický zákrok. Tým a Ducati přejí Burgessovi a jeho rodině jen to nejlepší a těší se na shledání v německé Grand Prix na Sachsenringu."

Burgessovu funkci šéfmechanika v Itálii dočasně převezme Max Bartolini, jenž u Ducati pracuje na pozici technického manažera, kde ho naopak zastoupí technický ředitel Pramac Racingu Fabiano Sterlacchini.

Valentino Rossi ke změnám těsně před zahájením víkendu v Mugellu řekl: "Především chci Jeremymu popřát hodně štěstí. Tento víkend s námi nemůže být, protože má velmi naléhavé osobní důvody. V garáži nám bude hodně chybět, ale těšíme se na něho už na Sachsenringu."



Osmý podnik sezony - Velká cena Itálie

30. června 2011 v 13:58 | Armí

Osmý podnik sezóny - Velká cena Itálie

Malebné prostředí italského Toskánska přivítá tento víkend osmý závod sezony motocyklového mistrovství světa silničních motocyklů na zbrusu nové dráze okruhu v Mugellu - Gran Premio d'Italia TIM.
Mugello leží třicet kilometrů severovýchodně od Florencie a patří mezi technicky náročné, ale zároveň velmi rychlé okruhy v kalendáři motocyklového šampionátu prototypů. První závod uspořádali v Mugellu v roce 1976, ale až po rozsáhlé rekonstrukci je od roku 1991 pevnou součásti šampionátu.

Zásadní změna tam proběhla v letošním roce, protože Italové položili na 5245 metrů dlouhou trať nový asfalt a to je pro týmy, techniky a inženýry zatím velká neznámá. První informace jsou jen pozitivní, protože Mugello má nyní naprosto rovný povrch, bez nepříjemných hrbolů, jenž jezdcům v některých místech působily problémy a to znamená, že dojde k navýšení rychlosti.

Bridgestone přiveze do Itálie asymetrickou zadní pneumatiku střední a tvrdé směsi, která musí zvládnout nápor devíti pravých a šesti levých zatáček. Mugello má také velmi dlouhou rovinku, která měří 1141 metrů a nejvyšší maximální rychlost tam v roce 2009 zaznamenal Dani Pedrosa, kterému naměřili 349,3 kilometrů za hodinu.
Mugello, Itálie

A právě jezdec Repsol Hondy Dani Pedrosa pojede v Mugellu svůj první závod od nehody v Le Mans, kde si zlomil klíční kost, podstoupil dvě operace a musel vynechat Grand Prix v Barceloně, Silverstonu a Assenu. Španěl od patnáctého května neseděl na motocyklu, takže návrat k závodění pro něho nebude nic jednoduchého. A nejde tu jen o závodění.

Španělská média otevřela celou kauzu ohledně Pedrosovy druhé operace. Mluvilo se o tom, že si zranění obnovil při tréninku na motocyklu a vše se zahrálo do autu tím, že došlo k uvolnění úlomku kosti, který museli operativně fixovat. Pedrosa se tak musí připravit na útok médií, protože v Mugellu tyto otázky padnou a nebude to nic příjemného.

Zahraniční média už nyní píšou, že pro Španěla byla mnohem lepší varianta přijet už do Assenu. Tam Ducati nasadila nový prototyp GP11.1 a všichni věnovali pozornost této kauze, zda je legální nebo není. V samotném závodu pak Marco Simoncelli zapříčinil pád Jorge Lorenza a pozornost se opět soustředila na tyto dva jezdce. Pedrosa by tak nebyl pod tlakem. V Mugellu je ale situace jiná a Dani Pedrosa bude středem pozornosti a nepříjemné otázky se jen pohrnou. Jak to vyřeší Repsol Honda uvidíme, každopádně před zahájením víkendové Velké ceny asi uspořádají tiskovou konferenci a budou se ji snažit zvládnout předem daným scénářem.
Dani Pedrosa - Repsol Honda Team

V Mugellu nebude startovní rošt MotoGP kompletní, protože v domácí Grand Prix bude chybět Loris Capirossi (Pramac Racing MotoGP). Ital se zranil při kvalifikaci na holandskou TT, má zlomená dvě žebra a poškozený ramenní kloub. Co k tomu říct. Neuvěřitelná smůla sympatického veterána. Odchodem ze Suzuki si chtěl Capirossi splnit sen, zajet úspěšnou sezonu, možná jeden rok vyzkoušet litrové prototypy a pak říct končím. To, co se děje nyní je doslova a do písmene zlý sen. Doufejme, že se osmatřicetiletý rodák z Boloně dá dohromady a ještě všem ukáže, že zatím nemá důvod k odchodu.

Vedoucím mužem šampionátu v třídě MotoGP je Casey Stoner (Repsol Honda Team), jezdec tovární Hondy RC212V. Australan převzal vedení po vítězství v Silverstonu a druhým místem v Assenu navýšil svůj náskok na současných dvacet osm bodů. Přestup k Hondě Stonerovi evidentně svědčí, jezdí si jak potřebuje a jeho výsledky jsou naprosto vyrovnané. Mimo Jerezu, kde po kontaktu s Valentinem Rossim závod nedokončil, stál v každém z posledních závodů na stupních vítězů - čtyřikrát vyhrál, jednou byl druhý a jednou třetí. Pokud bude i nadále pokračovat stejným způsobem, jednoznačně míří za titulem posledního šampiona osmistovek. Jediný, kdo mu dokázal konkurovat byl jeho týmový kolega Dani Pedrosa, ale ten ještě v Itálii nebude stoprocentně v kondici. Ale třeba v Assenu to byl Ben Spies, který vyhrál naprosto přesvědčivým způsobem a Honda tentokrát neměla šanci. Uvidíme v Mugellu, ale výkon továrních YZR-M1 byl v Holandsku opravdu nebývale dominantní. Snad došlo k nějaké změně, kterou Yamaha teprve testuje, ale ten rozdíl oproti předchozím výkonům tam byl viditelný.

V Assenu si Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) vyzkoušel, jaké to je, když Marco Simoncelli nemá svůj den. Oba tehdy spadli v úvodním kole závodu, ale Lorenzo rychle vyjel na dráhu a zahájil stíhací jízdu. To jakým způsobem projel závodním polem až na konečné šesté místo jen potvrzuje, že Yamahy nějakým záhadným způsobem ožily. Pro úřadujícího mistra světa jenom dobře, protože teď potřebuje vyhrávat závody, aby manko na Stonera vymazal.
Loris Capirossi - Pramac Racing MotoGP

Třetí Andrea Dovizioso (Repsol Honda) dvakrát po sobě zaznamenal umístění na stupních vítězů a je jasné, že v domácím prostředí by tuto sérii rád prodloužil. Na týmového kolegu Pedrosu už má náskok třicet osm bodů a o ten by jen nerad přišel. Třetí pozici má v úmyslu bránit všemi silami a není ani tak daleko od Jorge Lorenza na něhož v této chvíli ztrácí jen devět bodů. Zajet v Mugellu fantastické umístění a posunout se na druhé místo v šampionátu je tajným přáním italského jezdce a rozhodně není nemožné. Na okruhu bude mít svou rodinu, věrné fanoušky a ti všichni Doviziosa v jeho úsilí podpoří.

Valentino Rossi (Ducati Team) přijede na domácí dráhu jako čtvrtý v pořadí a poprvé v roli jezdce italské Ducati. Pro italské fanoušky dilema, zda přijít ve žlutých nebo rudých barvách, ale s tím už si určitě nějak poradí. Důležité bude, aby si s domácí Grand Prix poradila samotná Ducati. V Assenu prožila křest ohněm nová generace Desmosedici GP11.1 a dle výsledku závodu můžeme konstatovat, že nějak výrazná změna to nebyla. Nicméně pro Rossiho tým je to nový materiál a všichni se teprve učí jak tento stroj připravit, aby dokázali maximálně využít jeho potenciálu. Právě na Mugello je soustředěna maximální pozornost. Rossi v Mugellu dvakrát testoval prototyp GP12, takže nové poměry na dráze zná velmi dobře. Navíc GP12 je vlastně současná GP11.1 jen s tím rozdílem, že má 800ccm pohonnou jednotku. Velmi jednoduše řečeno. Takže určitý předpoklad zajet dosud nejlepší výsledek šampionátu tu je a ne malý. Na loňské Mugello ale Rossi jen nerad vzpomíná, protože tehdy si tam při tréninku zlomil nohu a přišel o možnost získat poslední titul v sedle Yamahy.

Po úvodních sedmi závodech sezony patří pátá příčka Nicky Haydenovi (Ducati Team), druhému jezdci tovární Ducati. Američan jel v Assenu klasickou GP11, ale s novým rámem. Moc rád by také dostal GP11.1, ale vzhledem k plánované výměně motoru přijde jeho příležitost až v Laguně Seca. S tím Američan není moc spokojený, protože by rád nový prototyp poprvé vyzkoušel už v Německu, aby v domácím prostředí už nemuseli tolik experimentovat. Každopádně je nyní posledním ze tří jezdců, kteří v letošním ročníku bodovali ve všech závodech (Dovizioso, Rossi a Hayden). Na týmového kolegu ztrácí deset bodů a stejný rozdíl ho dělí od šestého Pedrosy.
Nicky Hayden - Ducati Team, Mugello 2010

Šedesát jedna bodů má na svém kontě sedmý Ben Spies (Yamaha Factory Racing). Po vítězství v Assenu je na tom Američan na bod stejně, jako Dani Pedrosa a v Itálii má velkou příležitost postoupit pořadím směrem nahoru. Výkon v Holandsku byl precizní, bez chyb a v tomto trendu by Spies rád pokračoval. Mugello je okruh, který Yamaze sedí a toho si je Američan plně vědom.

Deset bodů za Američanem je osmý Hiroši Aojama (San Carlo Honda Gresini), jenž si v Assenu vyzkoušel tovární Hondu a spolupráci s týmem Daniho Pedrosy. V Itálii bude opět hájit barvy týmu San Carlo Honda Gresini v jejich domácí Grand Prix. Devátý Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3) není ještě stoprocentně fit, ale víme co dokáže jen týden po operaci, takže jeden z favoritů na dobré umístění. První desítku uzavírá Maco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini). Pro jezdce Gresiniho týmu samozřejmě domácí podnik, ale obrovský tlak. V Assenu jednoznačně nejrychlejší jezdec víkendu, ale v samotném závodu opět pád. V případě Simoncelliho neuvěřitelné období, kdy je jen kousek od umístění na stupních vítězů, ale úspěch stále ne a ne přijít. Jak to dopadne v Mugellu asi nedokáže odhadnout nikdo.

Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) v Assenu závod nedokončil a v průběžném hodnocení je nyní třináctý. Český jezdec v přípravě na holandskou TT dosahoval velmi dobrých výkonů, patřil mezi nejlepší jezdce Ducati, ale stačil kontakt s Aojamou a bylo po nadějích. Je to škoda, ale rozhodně není nic ztraceno. Všem už je jasné, že přestup na osmistovku zvládl velmi dobře a vědí to i u Ducati, protože s italským výrobcem podepsal smlouvu i pro příští ročník.

Časový harmonogram Velké ceny Itálie:

Pátek 1. července









Čas
Jízdy
Televize
09:15 - 09:55
125ccm:1. Volný trénink
10:10 - 10:55
MotoGP:1. Volný trénink
11:10 - 11:55
Moto2:1. Volný trénink





13:15 - 13:55
125ccm:2. Volný trénink
14:10 - 14:55
MotoGP:2. Volný trénink
15:10 - 15:55
Moto2:2. Volný trénink





Sobota 2. července









Čas
Jízdy
Televize
09:15 - 09:55
125ccm:3. Volný trénink
10:10 - 10:55
MotoGP:3. Volný trénink
11:10 - 11:55
Moto2:3. Volný trénink





13:00 - 13:40
125ccm:KvalifikaceNova Sport
13:55 - 14:55
MotoGP:KvalifikaceNova Sport
15:10 - 15:55
Moto2:Kvalifikace - TV 21:15
Nova Sport





Neděle 3. července









Čas
Jízdy
Televize
08:40 - 09:00
125ccm:Warm-Up
09:10 - 09:30
Moto2:Warm-Up
09:40 - 10:00
MotoGP:Warm-Up





11:00
125ccm:ZávodNova Sport
12:15
Moto2:ZávodNova Sport
14:00
MotoGP:ZávodTV NOVA

Výsledek závodu Velké ceny Itálie z roku 2010 - MotoGP:

P.JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ ztráta
1Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda170.442'28.066
2Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha170.2+4.014
3Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda170.0+6.196
4Casey STONERAUSDucati Marlboro TeamDucati168.7+25.703
5Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda168.7+25.735
6Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda168.7+25.965
7Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha168.5+28.806
8Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati167.8+40.172
9Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda167.7+41.394
10Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki167.7+42.107
11Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHonda167.6+43.095
12Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati167.6+43.363
13Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha165.6+1'14.393
14Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki165.0+1'24.389







Neklasifikován/ závod nedokončil:

Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati166.715 kol

Nicky HAYDENUSADucati Marlboro TeamDucati167.418 kol

Britskou Grand Prix vyhrál Stoner, Abraham sedmý

12. června 2011 v 15:27 | Armí

Britskou Grand Prix vyhrál Stoner, Abraham sedmý

Závod v británii vyhrál Casey Stoner, druhý skončil jeho týmový kolega Andrea Dovizioso a třetí po fantastickém výkonu Colin Edwards. Karel Abraham projel cílem sedmý a vyrovnal tím své osobní maximum.
Casey Stoner po šestém podniku sezony přebírá vedení v průběžném hodnocení šampionátu kubatury MotoGP. Druhý je Jorge Lorenzo, třetí Andrea Dovizioso a čtvrtý Valentino Rossi. Karlu Abrahamovi nyní patří desátá příčka.

Do dvaceti kol deštivého závodu královské kubatury odstartovala z první řady trojice jezdců v podobě Casey Stonera (Repsol Honda Team), Marca Simoncelliho (San Carlo Honda Gresini) a Jorge Lorenza (Yamaha Factory Racing).

Druhá řada nabídla složení, které zejména potěšilo všechny české fanoušky, protože mimo čtvrtého Bena Spiese (Yamaha Factory Team) a pátého Andrea Doviziosa (Repsol Honda Team), stál na šesté pozici Karel Abraham (Cardion AB Motoracing). Pro brněnského jezdce v letošní sezoně dosud nejlepší startovní pozice.

Po startu převzal vedení Jorge Lorenzo, na druhou příčku se posunul Andrea Dovizioso, třetí jel vítěz kvalifikace Casey Stoner, čtvrtý Marco Simoncelli a pátý Nicky Hayden. Karel Abraham po startu desátý, Valentino Rossi předposlední. V nájezdu do druhého kola už pořadí vypadalo trošku jinak, protože do vedení se dostal Casey Stoner, druhý byl jeho týmový kolega Dovizioso a třetí jel Marco Simoncelli.

Marco Simoncelli jel těsně za Doviziosem a hledal místo, kde by ho dokázal bezpečně předjet. To se mu dlouho nedařilo, což vyhovovalo Stonerovi, který si tak postupně budoval náskok ve vedení. Simoncellimu v nájezdu do třetího kola podklouzlo přední kolo a Ital měl co dělat, aby Hondu udržel na dráze. Díky tomu se ale propadl na čtvrté místo za Jorge Lorenza.

V době, kdy do konce závodu zbývalo dlouhých sedmnáct kol, předjel Bautista (Rizla Suzuki) osmého Toniho Elíase (LCR Honda), za kterým se už přibližoval Karel Abraham. Álvaro Bautista navíc dojel Nicky Haydena a spolu svedli souboj o sedmé místo. Šestý jel Colin Edwards (Monster Tech 3) a pátý byl jeho krajan Ben Spies. Po pěti kolech bylo pořadí: 1. Stoner, 2. Dovizioso, 3. Lorenzo, 4. Simoncelli, 5. Spies, 6. Edwards, 7. Hayden, 8. Bautista, 9. Elías, 10. Abraham, 11. Rossi, 12. Aoyama, 13. Capirossi, 14. Barbera a 15. De Puniet.

V šestém kole se podařilo Karlu Abrahamovi předjet Toniho Elíase, posunul na deváté místo a měl možnost stáhnout náskok jezdců před sebou. Andrea Dovizioso stále úspěšně blokoval všechny své soupeře a Casey Stoner už náskok ve vedení navýšil na téměř jednu a půl sekundy a ten se neustále zvyšoval.

V osmém kole havarovali oba jezdci tovární Yamahy Jorge Lorenzo a Ben Spies. M1 Bena Spiese byla hodně rozbitá a podrobnosti ohledně Američanova zdravotního stavu v době závodu nebyly. Američana odvezli na pozorování do zdravotního střediska přímo na okruhu. Lorenzo se snažil předjet Doviziosa ale jeho Yamaha v jednu chvíli přišla o přilnavost a to byl pro úřadujícího mistra světa konec. Španěl tím ukončil šňůru pětadvaceti závodů v řadě, kde nikdy neskončil hůř, jak čtvrtý.

V dalším kole havaroval Marco Simoncelli, když se stejně jako Lorenzo snažil předjet Doviziosa, který byl sice pomalejší, ale viditelně jistější na mokrém povrchu. V polovině závodu MotoGP bylo pořadí: 1. Stoner, 2. Dovizioso, 3. Edwards, 4. Hayden, 5. Bautista, 6. Rossi, 7. Abraham, 8. Elías, 9. Capirossi, 10. Aojama, 11. De Puniet a 12. Barberá.

V druhé polovině závodu královské kubatury tak pokračovalo pouze dvanáct motocyklů. Casey Stoner už vedl s náskokem téměř osmi sekund a třetí Colin Edwards jel devatenáct sekund za druhým Italem Doviziosem.

V době, kdy do cíle zbývaly poslední čtyři kola, Casy Stoner dává jedno kolo dvojici závodníků Randy De Punietovi a Héctorovi Barberovi. V MotoGP věc poměrně vzácná a pro oba jmenované poměrně skličující. Nicky Hayden v závěru neuvěřitelně zabral a v sedmnáctém kole zajel nejrychlejší čas. Výrazně se začal přibližovat třetímu Edwardsovi, ale do cíle už to nestihl a skončil čtvrtý.

Závod v Silverstonu vyhrál Casey Stoner, který zároveň převzal vedení v šampionátu. Druhé místo obsadil Andrea Dovizioso a třetí skončil Colin Edwards. Američan, jemuž teprve před týdnem operovali klíční kost !!!! Neuvěřitelné.

GP Velké Británie, MotoGP - závod:

P.JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ ztráta
1Casey STONERAUSRepsol Honda TeamHonda147.947'53.459
2Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda147.1+15.159
3Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha146.8+21.480
4Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati146.5+26.984
5Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki146.1+35.569
6Valentino ROSSIITADucati TeamDucati144.6+1'04.526
7Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingDucati143.3+1'32.650
8Toni ELIASSPALCR Honda MotoGPHonda142.3+1'51.938
9Hiroshi AOYAMAJPNSan Carlo Honda GresiniHonda142.3+1'52.350
10Loris CAPIROSSIITAPramac Racing TeamDucati141.8+2'03.312
11Hector BARBERASPAMapfre Aspar Team MotoGPDucati139.71 kolo
12Randy DE PUNIETFRAPramac Racing TeamDucati139.51 kolo







Neklasifikován/ závod nedokončil:

Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda147.110 kol

Jorge LORENZOSPAYamaha Factory RacingYamaha146.712 kol

Ben SPIESUSAYamaha Factory RacingYamaha143.813 kol

Zdroj: www.motogpsports.cz


Závod Moto2 v Silverstonu vyhrál Stefan Bradl

12. června 2011 v 14:31 | Armí |  Zprávy z Moto2

Závod Moto2 v Silverstonu vyhrál Stefan Bradl

První závod víkendu britské Grand Prix vyhrál německý závodník Stefan Bradl, druhé místo obsadil domácí borec Bradley Smith a body za třetí místo si ze Silverstonu odveze Ital Michelle Pirro.
Osmnáct kol v dešti a na vodě byla pořádná porce pro všechny závodníky šestistovek a ne všem se dnes podařilo dovést svůj motocykl až do cíle. Pro Stefana Bradla byl dalším, kde si na konto připsal maximum bodů a Němec je jasným kandidátem v boji o letošní titul.

Z první řady startovního roštu kubatury Moto2 odstartoval z pole position Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol), druhý domácí borec Scott Redding (Marc VDS Racing) a třetí Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing), vedoucí jezdec průběžného hodnocení šampionátu šestistovek.

Po startu převzal vedení závodního pole Stefan Bradl, ale v nájezdu do druhého kola už jel na prvním místě domácí jezdec Scott Redding, druhý byl Stefan Bradl, třetí Randy Krummenacher (GP Team Switzerland Kiefer), čtvrtý Kenan Sofuoglu (Technomag CIP) a první pětku uzavíral Jules Cluzel (NGM Forward Racing).

Na vodě se ale situace každým okamžikem měnila. Márquez, který startoval z pole position se propadl na deváté místo a pravděpodobně měl po nehodě ze zahřívacího tréninku nějaké problémy. Museli mu totiž vyměnit celé šasi jeho prototypu Suter, ale to mu dnes moc nepomohlo.

Ve čtvrtém kole závodu šestistovek Bradl předjel Reddinga, převzal vedení a snažil se ostatním ujet. V pátém kole zabojoval Bradley Smith (Tech 3 Racing), předjel Cluzela a posunul se na pátou příčku. O kolo později zaútočil na vedoucího Bradla Mattia Pasini (Ioda Racing Project), Ital byl úspěšný a Němci viditelně poodjel. Pasini ale celou situaci neustál a spadl. Stejně dopadl Marc Márquez, jemuž dnes déšť štěstí nepřinesl.

Pro britské fanoušky bylo oživením sledovat výkony dvojice závodníků Bradley Smith a Scott Redding, kteří soupeřili o třetí místo a postupně se přibližovali vedoucí dvojici - Bradl a Sofuoglu. V polovině závodu Moto2 bylo pořadí na prvních deseti místech: 1. Bradl, 2.Sofuoglu, 3. Redding, 4. Smith, 5. Pirro (Gresini Racing Moto2), 6. Cluzel, 7. Rabat (Blusens STX), 8. Hernandez (Blusens STX), 9. Corsi (Ioda Racing Project) a 10. Takahaši (Gresini Racing Moto2).

V době, kdy do konce závodu zbývalo osm kol, předjel hodně divokým způsobem Michele Pirro domácího jezdce Scotta Reddinga, který začal evidentně zpomalovat. Druhý turecký závodník Kenan Sofuoglu chyboval, spadl, ale stačil se vrátit do závodu a pokračoval na jedenácté příčce. Závod nakonec dokončil osmý.

Andrea Iannone(Speed Master), který startoval z třicáté třetí pozice, dokázal velmi dobře využít mokrých podmínek na okruhu v Silverstonu a v době, kdy do konce závodu zbývalo odjet pět kol, figuroval na bodovaném čtrnáctém místě. Bohužel pro Itala, cílem projel šestnáctý a zůstal bez bodu.

První jel s náskokem sedmi sekund Stefan Bradl, druhý Bradley Smith a třetí Michele Pirro. Motocykly ale na vodě poměrně dost klouzaly a velké problémy měl také vedoucí Stefan Bradl, který jen tak tak za jízdy nevystoupil ze svého Kalexu.

Tři kola před koncem zajel Bradley Smith nejrychlejší kolo a přitom měl na třetího Pirra osmisekundový náskok, takže nebylo třeba nikam spěchat. V závěru bylo základem úspěchu udržet motocykl na dráze a to se ne všem dařilo. Vedoucí Bradl jel ale také jedno rychlé kolo za druhým a to už byla pro jeho členy týmu muka.

Němec Stefan Bradl nakonec závod v Británii vyhrál, druhý skončil domácí závodník Bradley Smith a třetí místo obsadil Ital Michelle Pirro. Bradl tak výrazně dominuje mistrovství Moto2 a Německo má svou velkou motocyklovou hvězdu.

GP Velké Británie, Moto2 - závod:

P.JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ ztráta
1Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingKalex144.344'10.236
2Bradley SMITHGBRTech 3 RacingTech 3143.9+7.601
3Michele PIRROITAGresini Racing Moto2Moriwaki143.6+12.241
4Jules CLUZELFRANGM Forward RacingSuter143.4+17.271
5Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter143.0+23.531
6Esteve RABATSPABlusens-STXFTR142.8+28.661
7Yuki TAKAHASHIJPNGresini Racing Moto2Moriwaki142.6+32.391
8Kenan SOFUOGLUTURTechnomag-CIPSuter142.4+34.662
9Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXFTR142.3+37.181
10Simone CORSIITAIoda Racing ProjectFTR142.2+38.981
11Randy KRUMMENACHERSWIGP Team Switzerland Kiefer R.Kalex142.2+39.657
12Max NEUKIRCHNERGERMZ Racing TeamMZ-RE Honda141.6+51.622
13Kev COGHLANGBRAeroport de CastelloFTR141.4+54.810
14Alex BALDOLINIITANGM Forward RacingSuter141.3+56.242
15Thomas LUTHISWIInterwetten Paddock Moto2Suter141.1+1'00.769
16Andrea IANNONEITASpeed MasterSuter140.8+1'06.198
17Mike DI MEGLIOFRATech 3 RacingTech 3140.1+1'19.530
18Aleix ESPARGAROSPAPons HP 40Pons Kalex139.7+1'27.092
19Javier FORESSPAMapfre Aspar Team Moto2Suter139.6+1'29.849
20Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter139.6+1'30.338
21Raffaele DE ROSAITASAG TeamFTR138.2+1'57.792
22Valentin DEBISEFRASpeed UpFTR137.5+2'11.104
23Robertino PIETRIVENItaltrans Racing TeamSuter136.6+2'29.168
24Mashel AL NAIMIQATQMMF Racing TeamMoriwaki130.0+ 1 kolo
25Nasser Hasan AL MALKIQATQMMF Racing TeamMoriwaki130.0+ 1 kolo







Neklasifikován/ závod nedokončil:

Pol ESPARGAROSPAHP Tuenti Speed UpFTR139.52 kola

Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE Honda137.94 kola

Kenny NOYESUSAAvintia-STXFTR135.64 kola

Claudio CORTIITAItaltrans Racing TeamSuter132.05 kol

Alex DE ANGELISRSMJIR Moto2Motobi134.17 kol

Xavier SIMEONBELTech 3 BTech 3135.68 kol

Carmelo MORALESSPADesguaces La Torre G22Moriwaki138.010 kol

Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda Singha SAGFTR137.010 kol

Marc MARQUEZSPATeam CatalunyaCaixa RepsolSuter135.711 kol

Mattia PASINIITAIoda Racing ProjectFTR142.812 kol

Mika KALLIOFINMarc VDS Racing TeamSuter140.712 kol

Jordi TORRESSPAMapfre Aspar Team Moto2Suter136.715 kol

Axel PONSSPAPons HP 40Pons Kalex
0 kol

Zdroj: www.motogpsports.cz

V kubatuře do 125ccm nejrychlejší Jonas Folger

12. června 2011 v 14:30 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

V kubatuře do 125ccm nejrychlejší Jonas Folger

Jezdci nejnižší kubatury mistrovství světa tentokrát uzavřeli část ranních zahřívacích tréninků a svou převahu na vodě předvedl, i když s pádem v závěru, Jonas Folger z Red Bull Ajo Motorsport.
Jakub Kornfeil si v posledním tréninku na vodě zajel pro čtyřiadvacátý čas, což momentálně na Folgera představuje deset sekund ztráty, na první desítku pak polovinu.


Velká Británie, Silverstone:

Počasí: déšť, mokrá dráha
Teplota: 11°C
Vlhkost: 80%
Teplota povrchu: 10°C

GP Velké Británie, 125ccm - Warm Up:

P.JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČasZtráta
1Jonas FOLGERGERRed Bull Ajo MotorSportAprilia207.42'31.372
2Nicolas TEROLSPABankia Aspar Team 125ccAprilia213.22'32.6451.273
3Marcel SCHROTTERGERMahindra RacingMahindra206.72'33.1741.802
4Johann ZARCOFRAAvant-AirAsia-AjoDerbi207.42'33.8452.473
5Maverick VIÑALESSPABlusens by Paris Hilton RacingAprilia209.22'35.3824.010
6Adrian MARTINSPABankia Aspar Team 125ccAprilia209.02'35.3994.027
7Danny KENTGBRRed Bull Ajo MotorSportAprilia208.42'35.4854.113
8Sandro CORTESEGERIntact-Racing Team GermanyAprilia207.02'35.7474.375
9Efren VAZQUEZSPAAvant-AirAsia-AjoDerbi211.62'36.1444.772
10Sergio GADEASPABlusens by Paris Hilton RacingAprilia211.82'36.6315.259
11Simone GROTZKYJITAPhonica RacingAprilia208.92'36.8715.499
12Sturla FAGERHAUGNORWTR-Ten10 RacingAprilia208.52'37.3675.995
13Danny WEBBGBRMahindra RacingMahindra207.72'37.5456.173
14Hector FAUBELSPABankia Aspar Team 125ccAprilia211.02'37.5846.212
15Harry STAFFORDGBROngetta-Centro SetaAprilia207.52'37.9936.621
16Peter SEBESTYENHUNCaretta TechnologyKTM204.52'38.4937.121
17Taylor MACKENZIEGBRPhonica RacingAprilia203.52'39.6678.295
18John McPHEEGBRRacing Steps Foundation KRPAprilia208.12'39.7618.389
19Luis SALOMSPARW Racing GPAprilia209.72'39.9878.615
20Louis ROSSIFRAMatteoni RacingAprilia204.12'40.0288.656
21Alberto MONCAYOSPAAndalucia Banca CivicaAprilia206.22'40.7279.355
22Alexis MASBOUFRACaretta TechnologyKTM204.12'40.7879.415
23Zulfahmi KHAIRUDDINMALAirasia-Sic-AjoDerbi207.32'41.82710.455
24Jakub KORNFEILCZEOngetta-Centro SetaAprilia207.82'41.99510.623
25Giulian PEDONESWIPhonica RacingAprilia208.22'42.16710.795
26Joan PERELLOSPAMatteoni RacingAprilia201.52'43.01911.647
27Jasper IWEMANEDOngetta-Abbink MetaalAprilia209.22'44.34512.973
28Alessandro TONUCCIITATeam Italia FMIAprilia199.92'47.18315.811
29Francesco MAURIELLOITAWTR-Ten10 RacingAprilia198.92'51.21819.846
30Niklas AJOFINTT Motion Events RacingAprilia202.93'38.0691'06.697

Luigi MORCIANOITATeam Italia FMIAprilia



Zdroj: www.motogpsports.cz


Elías po pádu nezraněn, v závodě preferuje mokro

12. června 2011 v 14:29 | Armí |  Zprávy z Moto2

Elías po pádu nezraněn, v závodě preferuje mokro

Toni Elías má nové zavěšení. V kvalifikaci sice upadl, na suchu se necítí moc dobře, ale věří, že na mokru dosáhl správného nastavení. V závodě preferuje déšť, aby mohl vylepšit své čtrnácté místo z kvalifikace.
Toni Elías zaznamenal v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie v Silverstone až čtrnáctý nejrychlejší čas. Připsal si navíc pád, po kterém zůstal nezraněn.
Přesto mistr světa třídy Moto2 cítí určité zlepšení. "Díky novému zavěšení je stroj stabilnější. Nehoda samozřejmě narušila náš kvalifikační program, ale jsem rád, že jsem nezraněn. Jel jsem na tvrdší zadní pneumatice, trochu moc zabral a spadl," vzpomínal Elías.
V závodě by jezdec z Iberie uvítal mokrou trať. "Na suchu se necítím moc dobře, ale vypadá to, že na mokru jdeme správným směrem," věří.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Jakub Kornfeil odstartuje do závodu britské GP šestnáctý

12. června 2011 v 14:27 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Jakub Kornfeil odstartuje do závodu britské GP šestnáctý

Loni zajel na Silverstonu v kvalifikaci jednadvacátý čas a závod dokončil na dvacáté pozici, v letošním ročníku do závodu nejnižší kubatury odstartuje šestnáctý a má určitě šanci na další body.
Český jezdec italského týmu Ongetta Centro Seta si chce na jihu Anglie zlepšit bilanci a má k tomu velkou příležitost, protože šestnáctá příčka na startovním roštu není špatná výchozí pozice. Navíc nikdo neví, jaké bude na jihu Anglie v neděli počasí, ale předpověď je celkem nekompromisní - déšť. Pro jezdce na netovárních strojích, by mokrá dráha představovala jistou výhodu.

"Rozhodně bylo fajn, že zůstalo po celý den sucho, aspoň jsme měli možnost pokročit někam s nastavením, i když to chvílemi opravdu vypadalo, že shora zase něco spadne," řekl k sobotní kvalifikaci Jakub Kornfeil. "V ranním volném tréninku jsem sice točil ´heftem´ jako pominutý, ale bylo to nějak málo. Pro kvalifikace jsem si dal za cíl, zajet čas dvě minuty a sedmnáct sekund, což se mi nakonec sice podařilo, nicméně vím, že jsem na tom mohl být podstatně lépe."

"Průběh kvalifikace, byl podobně jak v Barceloně celkem hektický, neboť se znova nevědělo, zda náhodou nebude pršet a všichni si chtěli zajet čas hned na začátku. Já samozřejmě taky a tak jsem vyrazil na trať jako snad jeden z prvních vůbec. Vzápětí jsem zjistil, že se mi někteří z mých soupeřů vozí za zadkem, tak jsem to vypnul. Pohyboval jsem se někde kolem dvacáté příčky a to rozhodně nebylo nic ideálního."

"Potom jsem zajel do boxů nejen vyměnit gumy, ale po konzultaci s mechaniky také trošku upravit nastavení a motorka rázem začala fungovat podstatně jinak. Stihl jsem do konce tréninku najet ještě asi sedm kol, ale nedokázal jsem se za nikým vyvézt. Chvilku jsem si myslel, že už snad ani nikdo nejede. Pak se sice objevil Sandro Cortese, jenže v jeho závěsu jsem se udržel jen v prvním úseku a tak jsem se nalepil na záda Francouze Rossiho a za ním také zajel své dnešní maximum 2´17,7 sekundy."

"Bohužel níž už jsem svůj čas stlačit nedokázal, protože byť jsem jel poslední dvě kola pořád za ním, nedal se předjet a já měl pocit, že můžu jet rychleji. Na kdyby se nehraje, ale mít před sebou jiného vodiče, asi bych nějakých pár dalších desetinek stáhnout dokázal a bojovat o desátou příčku na startu bylo více než reálné. Takhle mne akorát štve, že mně v ještě závěru přeskočil Angličan Webb. A zítra? Uvidíme. Hodně bude záležet na počasí, ale rád bych tento otevřený účet, co mám v Silverstonu od loňska, letos srovnal."
Zdroj: www.motogpsports.cz

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )