Květen 2011

Sezona 2011 ...

21. května 2011 v 14:27 | Armí

Sezona 2011

Šampionát jezdců

MotoGP

P.JezcdecMotocyklBody
1Jorge LORENZOYamaha78
2Casey STONERHonda66
3Dani PEDROSAHonda61
4Andrea DOVIZIOSOHonda50
5Valentino ROSSIDucati47
6Nicky HAYDENDucati39
7Hiroshi AOYAMAHonda36
8Marco SIMONCELLIHonda22
9Colin EDWARDSYamaha21
10Hector BARBERADucati21
11Cal CRUTCHLOWYamaha21
12Ben SPIESYamaha20
13Karel ABRAHAMDucati18
14Toni ELIASHonda17
15Loris CAPIROSSIDucati9
16Alvaro BAUTISTASuzuki7
17Randy DE PUNIETDucati6
18John HOPKINSSuzuki6

Moto2

P.JezcdecMotocyklBody
1Stefan BRADLKalex77
2Julian SIMONSuter49
3Andrea IANNONESuter48
4Yuki TAKAHASHIMoriwaki47
5Thomas LUTHISuter47
6Simone CORSIFTR46
7Alex DE ANGELISMotobi32
8Bradley SMITHTech 327
9Marc MARQUEZSuter25
10Dominique AEGERTERSuter24
11Michele PIRROMoriwaki17
12Aleix ESPARGAROPons Kalex15
13Jules CLUZELSuter14
14Pol ESPARGAROFTR13
15Randy KRUMMENACHERKalex13
16Esteve RABATFTR9
17Alex BALDOLINISuter8
18Kev COGHLANFTR8
19Max NEUKIRCHNERMZ-RE Honda8
20Mike DI MEGLIOTech 37
21Yonny HERNANDEZFTR6
22Claudio CORTISuter5
23Anthony WESTMZ-RE Honda5
24Ratthapark WILAIROTFTR4
25Mattia PASINIFTR3
26Ricard CARDUSMoriwaki2
27Axel PONSPons Kalex1

125 ccm

P.JezcdecMotocyklBody
1Nicolas TEROLAprilia95
2Sandro CORTESEAprilia59
3Johann ZARCODerbi53
4Jonas FOLGERAprilia52
5Efren VAZQUEZDerbi46
6Maverick VIÑALESAprilia45
7Sergio GADEAAprilia28
8Hector FAUBELAprilia23
9Miguel OLIVEIRAAprilia22
10Luis SALOMAprilia22
11Danny KENTAprilia17
12Alberto MONCAYOAprilia14
13Adrian MARTINAprilia13
14Jakub KORNFEILAprilia12
15Simone GROTZKYJAprilia12
16Taylor MACKENZIEAprilia11
17Zulfahmi KHAIRUDDINDerbi11
18Hiroki ONOKTM8
19Louis ROSSIAprilia6
20Jasper IWEMAAprilia4
21Marcel SCHROTTERMahindra3
22Niklas AJOAprilia2
23Alexis MASBOUAprilia1
24Josep RODRIGUEZAprilia1

Kalendář MS 2011


DatumGrand PrixOkruhVýsledky
120. březnaKataru*Losail125ccmMoto2MotoGP
23. dubnaŠpanělskaJerez125ccmMoto2MotoGP
31. květnaPortugalskaEstoril125ccmMoto2MotoGP
415. květnaFrancieLe Mans125ccmMoto2MotoGP
55. červnaKatalánskaBarcelona125ccmMoto2MotoGP
612. červnaVelké BritánieSilverstone125ccmMoto2MotoGP
725. červnaNizozemska**Assen125ccmMoto2MotoGP
83. červenceItálieMugello125ccmMoto2MotoGP
917. červenceNěmeckaSachsenring125ccmMoto2MotoGP
1024. červenceUSA***Laguna SecaMotoGP
1114. srpnaČeské republikyBrno125ccmMoto2MotoGP
1228. srpnaIndianapolisuIndianapolis125ccmMoto2MotoGP
134. záříSan Marina & Riviera di RiminiMisano125ccmMoto2MotoGP
1418. záříAragonskaMotorLand Aragón125ccmMoto2MotoGP
152. říjnaJaponskaMotegi125ccmMoto2MotoGP
1616. říjnaAustráliePhillip Island125ccmMoto2MotoGP
1723. říjnaMalajsieSepang125ccmMoto2MotoGP
186. listopaduValencieRicardo Tormo125ccmMoto2MotoGP

* noční závod
** závod v sobotu
*** pouze MotoGP

Testy MotoGP 2011

DatumOkruhZemě
Výsledky
01. - 03. únoraSepangMalajsie1. den2. den3. den
22. - 24. únoraSepangMalajsie1. den2. den3. den
13. - 14. březnaLosailKatar1. den2. den
2. květnaEstorilPortugalsko1. den
15. srpnaBrnoČeská republika

Zdroj: www.motogpsports.cz

Aktualizace GP11 Karla Abrahama neprobíhá automaticky

21. května 2011 v 14:24 | Armí

Aktualizace GP11 Karla Abrahama neprobíhá automaticky

Začátkem května testoval v portugalském Estorilu tovární tým Ducati nové aktualizace motocyklového prototypu Desmosedici GP11 a nás zajímalo, kdy tato zlepšení využije Karel Abraham.
Valentino Rossi a Nicky Hayden si nové šasi a motor chválili a protože tým Cardion AB Motoracing má ve svých boxech také motocyklový prototyp italského výrobce, zavolali jsme mluvčímu brněnského týmu, abychom se zeptali, kdy může také Karel Abraham očekávat nová zlepšení.

"Není to dané tím, že by tyto aktualizace dostal Karel Abraham automaticky," uvedl pro motogpsport.cz mluvčí týmu pan Jiří Smetana. "V tomto případě bude záležet na konkrétních jednáních s Ducati. Není totiž řečeno, že věci, které otestuje tovární tým se automaticky dostanou mezi satelitní týmy."

"Je to nastavené tak, že se podmínky upravují v průběhu sezony na základě výsledků a na základě toho, jak jsou spokojení s tím co Kája zajíždí. Například loni zajel Kája dobře test v Jerezu, tak dostal třeba možnost získat nějaké díly za lepší cenu nebo zdarma. Do toho se také započítávají takové věci, jako váhové limity při přepravě techniky, kde má tým pak určité kilogramy zdarma."

Karel Abraham jako jediný z jezdců Ducati využívá kapotáže s aerodynamickými prvky v podobě ´křidélek´. Nabízí se otázka, proč? "Důvod je jednoduchý," prozradil Jiří Smetana. "Kájovi tato kapotáž vyhovuje o trošku víc. Je to také dané tím, že je mezi jezdci o něco vyšší a líp se tak za ní dokáže schovat."

"Máme samozřejmě k dispozici i užší kapotáže. Dohromady to jsou celkem tři typy a každá plní svůj specifický účel, jako třeba kapotáž vhodná do větrných podmínek. Kája všechny typy vyzkoušel a my zvolili právě tu jednu, která mu prostě vyhovuje nejvíc," řekl závěrem Jiří Smetana.

Před závodem v Barceloně má Karel Abraham na svém kontě osmnáct bodů a v průběžném hodnocení šampionátu mu patří třináctá příčka.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

21. května 2011 v 14:23 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Po čtyřech úvodních závodech letošní sezony patří jezdci týmu Ongetta-Centro Seta čtrnácté místo v průběžném hodnocení šampionátu. Český jezdec bodoval ve dvou závodech z toho jednou v první desítce.
Dosud nejlepší umístění v podobě sedmého místa zaznamenal Jakub Kornfeil ve Španělsku. Velká cena se jela na mokré dráze a za takových podmínek se rozdíly mezi továrními a netovárními motocykly alespoň trošku srovnají. Jaký je vlastně v tomto případě rozdíl mezi továrním a netovárním motocyklem?

"V kubatuře do 125ccm jede nějakých čtrnáct továrních motocyklů Aprilia RSA a hlavní rozdíl je v tom, že RSA je novější motorka, je mnohem propracovanější, jede líp, je ostřejší a mnohem rychleji s ní po výjezdu ze zatáčky dosáhnete maximálky," uvedl pro motogpsport.cz Jakub Kornfeil. "Celkově je tam mnohem lepší motor a oproti RSW má o pět, šest koní víc a to je na stopětadvacítku prostě strašně moc."

Letos jede Jakub Kornfeil svou druhou sezonu v mistrovství světa s novým týmem Ongetta-Centro Seta. Po čtyřech závodech má na kontě dvanáct bodů a nabízí se otázka, jak je spokojen s úvodem letošní sezony. "Vidím v tom určitě vzestup, což je pozitivní," pokračoval rodák z Rohatce u Hodonína. "Máme chuť bojovat a jít do toho. Tým se zlepšuje, začíná nám to fungovat, což si myslím je na výsledcích vidět."

"Bohužel teď naposledy nám to v Le Mans nevyšlo. Celý víkend byl fantastický, ale v samotném závodu nám odešla přední brzda a za to mechanici samozřejmě nemůžou. Od Estorilu opravdu odvádějí skvělou práci a myslím, že nám to funguje velmi dobře."

Na otázku, jaký je rozdíl mezi úvodem loňské sezony, kdy závodil v barvách týmu Germany Racing a letošního ročníku s italským týmem, Jakub Kornfeil odpověděl: "Vidím to tak, že to jsou dva naprosto odlišné týmy a v každém z nich se pracuje úplně jinak. Současný tým je myslím lepší a to i přesto, že nám to v Kataru moc nefungovalo. Je tam velká chuť se stále zlepšovat."
Jakub Korfeil - Ongetta Centro Seta 125ccm

Začátkem června je na programu závod v Barceloně. Loni se českému jezdi v Katalánsku moc nedařilo, protože měli problémy s technikou, ale nakonec projel cílem šestnáctý, těsně za bodovaným umístění. Je okruh v Montmeló pro Vás oblíbenou tratí nebo naopak? "Loni jsem v Barceloně jel poprvé v životě, takže to se těžko nějak hodnotí," uvedl Jakub Kornfeil.

"Tato trat má ale něco do sebe. Je hodně rytmická, poměrně rychlá a jsou tam zatáčky, které jsou úplně jiné než na ostatních okruzích a jsou tam i kopce, takže určitě zajímavé pro diváky. Myslím, že pokud mi tam pojede motorka, tak by to mohlo být dobré. Loni jsem tam skončil šestnáctý, protože jsme po celý víkend měli obrovské technické problémy. Motor točil na dvanáct tisíc otáček a na cílové rovince, která má něco kolem devíti set metrů jsem řadil maximálně pětku, takže s tím opravdu nešlo jezdit."

A jak se Jakub Kornfeil připravuje na Velkou cenu Katalánska (3.-5. června)? "Teď trénuji každý druhý den, někdy i každý den v závislosti na tom, jak moc nabitý je můj program. Snažím se ale trénovat každý den. Týden před závodem najíždím na speciální režim, který spočívá v jiné stravě a mnohem intenzivnější fyzické přípravě," prozradil jezdec týmu Ongetta Centro Seta.

Poslední otázka na Jakuba Kornfeila směřovala k chystané změně v podobě nové kubatury Moto3. "V paddocku se už o Moto3 začíná mluvit. V týmu už také padlo, co bude příští rok, ale zatím se to neřeší. Myslím, že se to rozjede právě po Barceloně, protože tam proběhne oficiální představení motocyklu kubatury Moto3," uvedl Kornfeil a závěrem řekl svůj pohled na konec dvoudobých motocyklů v mistrovství světa. "Myslím, že je škoda, protože ty dvoutakty do mistrovství prostě patří. Lidem se to líbí, mají jejich charakteristický zvuk rádi a bylo by lépe, kdyby zůstaly. Čtyřdobé motocykly, to už je o něčem jiném."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Daniho Pedrosu dnes v poledne operovali

21. května 2011 v 14:22 | Armí

Daniho Pedrosu dnes v poledne operovali

Od nedělní nehody v závodu Velké ceny Francie, lékaři soukromé kliniky Teknon v Barceloně zvažovali všechny možnosti léčby Španělovy zlomené klíční kosti a nakonec opět zvolili operaci.
Operační zákrok proběhl ve středu v poledne, když stejný tým lékařů Dr. Joaquim Casañas a Dr. César García-Madrid, kteří začátkem letošního dubna odstranili titanovou destičku z Pedrosovy levé klíční kosti, dnes stejným způsobem fixovali zlomeninu pravé klíční kosti.

Po operaci Pedrosa zůstal v nemocnici, kde ho čekala zdravotní prohlídka a po ní bude propuštěn do domácího ošetření. Příští týden pak zahájí pasivní rehabilitaci. Jeho účast v katalánské Grand Prix je ale stále nejistá.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Jenson Button je fanouškem motocyklových závodů

21. května 2011 v 14:20 | Armí

Jenson Button je fanouškem motocyklových závodů

Na slavnostním otevření nového komplexu Silverstone Wind byl také pilot formule 1 Jenson Button, kterému někdy připadá až neuvěřitelné, co motocykloví závodníci dokazují na závodní dráze.
Na britského pilota stáje McLaren Mercedes tak směřovala otázka, co si myslí o motocyklovém šampionátu, který do Silverstonu přijede v červnu, jako v pořadí šestý podnik sezony 2011. "To, co děláme my je už tak pěkně šílené, ale to, co dělají tito chlapi je naprosto neuvěřitelné," uvedl mistr světa z roku 2009."

"Jsou to úžasní jezdci, ale absolutní šílenci (smích)," pokračoval Button, který prozradil, že bedlivě sledoval Velkou cenu Francie. Ta přitom byla velmi bohatá na různé události, jako například na ruční vyřizování účtů Casey Stonera s Randy De Punietem nebo divoké manévry Marca Simoncelliho v boji o druhé místo s Danim Pedrosou.

"Sledoval jsem závod v Le Mans a tito chlapi jsou prostě z jiného světa," konstatoval Button, který také nepřímo poukázal na situaci, když De Puniet vjel Stonerovi do stopy, což Australana natolik rozčílilo, že Francouze praštil do zad. "My to třeba nemůžeme udělat, protože na sebe nedosáhneme!"

"Je škoda, že nestihnu britskou Grand Prix, protože ve stejné době máme závod v Kanadě, ale jinak jsem jejich velkým fanouškem," řekl Button a s úsměvem se podíval vedle sebe, kde stál Valentino Rossi, který britskému jezdci pozorně naslouchal. Byly doby, kdy vážně koketoval s myšlenkou závodit ve formuli 1, ale zůstal věrný motorkám a dnes je jedním z nejzkušenějších (také nejstarších) jezdců závodního pole MotoGP.

Na otázku proč je začátek letošní sezony tak divoký, Rossi odpověděl: "Letos jsou mladší chlapi hodně nabuzení."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Dráha je hezká, náročná a velmi technická, říká Rossi

21. května 2011 v 14:19 | Armí

Dráha je hezká, náročná a velmi technická, říká Rossi

Na okruhu v Silverstonu loni Valentino Rossi chyběl, protože mu zranění neumožnilo start na dráze závodního okruhu na jihu Velké Británie. Teď si vše vynahradil, když absolvoval kolem třiceti kol s Ducati 1198.
Ital vyrazil na dráhu v sedle superbikové Ducati, ale po několika kolech došlo k poruše elektroniky. Rossi motocykl předal do rukou mechaniků a na dráhu vyrazil znovu, opět s Ducati 1198, ale tentokrát v produkční verzi se zpětnými zrcátky, blinkry a státní poznávací značkou.

Pro všechny pozvané hosty bylo zajímavé sledovat devítinásobného mistra světa v akci a pro Rossiho to byla možnost, jak se blíže seznámit s okruhem, který byl do této chvíle pro něho tak trošku velkou neznámou.

"Po několika kolech se superbikovou 1198 jsme měli nějaké problémy s elektronikou a tak se rozhodli použít silniční verzi, kterou nám tam urychleně připravila britská pobočka Ducati," uvedl před cestou zpátky do Itálie Valentino Rossi. "Jízda na motorce se mi tu moc líbila. Dráha je hezká, náročná a velmi technická, což vás nutí usilovně pracovat, protože tu jsou rychlé sekce, kde je důležitá správná trajektorie a další velmi úzké, kde musíte disponovat velmi dobrou přilnavostí při zrychlení."

"První zatáčka je kompletně naslepo a musíte si tam udržet přesnou stopu, celkově je vůbec celá první část naprosto skvělá a je to rozhodně místo, které mám nejradši. Zkrátka jsem si to tady užil, zejména pak z toho důvodu, protože tu bylo hodně jezdců, kteří mají úspěšnou minulost v motorsportu, jako John Surtees, který mi řekl, že tu závodil v padesátých letech. Tehdy jsem závodění ještě nesledoval," dodal žertem Rossi. "Ale byl skvělý."

Zdroj: www.motogpspots.cz

Nový Silverstone je pýchou britského motorsportu

21. května 2011 v 14:19 | Armí

Nový Silverstone je pýchou britského motorsportu

V úterý proběhlo na britském závodním okruhu v Silverstonu slavnostní otevření nového komplexu Silverstone Wing, který představuje nové prostředí paddocku, boxových stání nebo také tiskového střediska.
Slavnostnímu otevření bylo přítomno na osm set hostů a mezi nimi nechyběli domácí jezdci motocyklového šampionátu Cal Crutchlow z MotoGP, Bradley Smith a Scott Redding z kubatury Moto2 a nejnižší kubaturu reprezentoval Danny Webb, Harry Stafford a Danny Kent. Z mistrovství superbiků přijal pozvání Ron Haslam a nechyběl ani bývalý mistr světa kubatur 500ccm - čtyři tituly a 350ccm - tři tituly, John Surtees (11.2.1934).

Devítinásobný mistr světa Valentino Rossi nebyl pouze hostem, ale z nových boxů pravidelně vyjížděl na dráhu s motocyklem Ducati 1198, což bylo pro všechny velkým oživením celé události.

Britský Silverstone nyní nabízí jednačtyřicet nových garáží, kontrolní stanoviště vedení závodu, centrum pro novináře, novou boxovou uličku, zázemí a VIP zóny pro diváky. "Silverstone je nyní jedním z nejlepších sportovních zařízení na světě," řekl ředitel okruhu Richard Phillips.
Motocyklovou Grand Prix přivítají na okruhu v Silverstonu 10. až 12. června 2011.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Casey Stoner vyzkoušel v Jerezu 1000ccm Hondu

21. května 2011 v 14:17 | Armí

Casey Stoner vyzkoušel v Jerezu 1000ccm Hondu

Poprvé testovala HRC litrový prototyp začátkem dubna v Suzuce, pro druhý test už byli připraveni jejich tovární jezdci MotoGP týmu Casey Stoner a Dani Pedrosa. Španěl ale pro zranění test neabsolvuje.
Testovací jezdec Hondy Ito, který byl také při prvním testu v Suzuce, dnes jako první vyvezl litrový prototyp na dráhu v Jerezu. Australan Stoner začal testovat po jedenácté a zvládl celkem padesát kol při použití standardních pneumatik Bridgestone pro současné motocykly 800ccm, ale také na obutí pro sezonu 2012.

HRC do Jerezu povolala senior mechaniky Repsol týmu, aby při testu spolupracovali s vývojovými pracovníky japonského výrobce. Rozhodujícím bodem litrových motocyklů bude jejich spotřeba, protože také v jejich případě zůstává jednadvaceti litrová nádrž. Z tohoto důvodu už také Repsol poslal do Japonska své experty, aby pracovali na vývoji speciálního paliva a maziv určených pro nový motor.

Test HRC v Jerezu byl plánován na dva dny. Dnes večer rozhodnou, zda zítra budou pokračovat s Casey Stonerem nebo počkají až na uzdravení Daniho Pedrosy a získají zpětnou vazbu také od něho. K dispozici mají celkem osm dnů testů, takže musí dobře vážit, kdy a kde je využijí.

"Dnes to šlo hodně dobře, velmi pozitivní," řekl po testu 1000ccm Hondy Casey Stoner. "Je moc hezké jezdit znovu 1000ccm strojem, cítit jeho motor a výkon. První den jsem si užil, protože všechno, co jsme zkoušeli, zdá se funguje, takže bez stížností."

"Největším zklamáním je to, že tu není Dani, aby testoval, protože on je pro vývoj tohoto motocyklu velmi důležitý. Doufám, že HRC brzy obdrží také jeho poznatky, protože potřebujeme co nejvíce dat, abychom byli připraveni na další sezonu."

"Dnes jsme se nezaměřili na nic konkrétního, jen jsme se snažili zjistit, jak nový motocykl funguje, jak reaguje na brzdách a takové ty věci i pokud jde o určité problémy, které máme právě teď s osmistovkou. Na brzdách vypadá silnější, stabilita přední části je při jízdě do zatáčky velmi dobrá a samozřejmě chceme pochopit distribuci výkonu, která je plynulá, takže bez problému," řekl závěrem Casey Stoner.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )