Duben 2011

Statistika před portugalskou Grand Prix

28. dubna 2011 v 21:20

Statistika před portugalskou Grand Prix

V pátek zahájí jezdci všech tří kubatur světového šampionátu přípravu na třetí podnik sezony v portugalském Estorilu a my si teď můžeme připomenout některá zajímavá fakta v podobě statistických údajů.
Ve statistice motogp.com můžeme například vidět, že poprvé od roku 1999 se v Jerezu dokázali dva Britové umístili do osmého místa v závodu střední kubatury nebo, že nejúspěšnější značkou okruhu v Estorilu je v třídě MotoGP japonská Yamaha.
150 - Velká cena Portugalska představuje pro finského závodníka Mika Kallia (Marc VDS Racing Moto2) 150. start v podniku Grand Prix. Pokud Kallio do závodu Moto2 v Estorilu odstartuje, stane se vůbec prvním Finem, který dosáhl takového milníku.
90 - druhé místo Daniho Pedrosy v závodu Velké ceny Španělska, bylo zároveň jeho devadesátým umístěním na stupních vítězů v jeho kariéře jezdce Grand Prix. Je teprve desátým jezdcem, kterému se něco takového podařilo v třiašedesátileté historii motocyklového šampionátu.
50% - prvním místem ve španělské Grand Prix v Jerezu, vyhrál Jorge Lorenzo celkem deset z dvaceti závodů třídy MotoGP od začátku roku 2010. Další v pořadí jsou s čtyřmi prvenstvími Casey Stoner a Dani Pedrosa, s dvěma pak Valentino Rossi.
49 - umístění Daniho Pedrosy na stupních vítězů v Jerezu, bylo jeho celkem devětačtyřicáté v královské kubatuře MotoGP. Pokud v následujících závodech projede cílem v první trojce, stane se teprve jedenáctým závodníkem, které mu se podařilo v královské kubatuře padesátkrát bodovat na stupních vítězů.
19,339s - Jorge Lorenzo vyhrál závod v jihošpanělském Jerezu s náskokem 19,339 sekundy, což je nejvyšší náskok vítězného jezdce v závodu královské kubatury od doby, kdy Valentino Rossi vyhrál deštivou Grand Prix Portugalska v roce 2002 rozdílem 22,200 sekundy.
15 - první místo v Jerezu představuje pro Jorge Lorenza jeho celkem patnácté vítězství v královské MotoGP. Patnáct vítězství má na svém kontě také Alex Criville (4.3.1970), který byl dosud nejúspěšnějším Španělem v počtu vítězství jezdce královské kubatury motocyklového mistrovství světa.
14 - letos je to po čtrnácté, kdy je na programu Velká cena Portugalska. První dvě portugalské Grand Prix se ale ve skutečnosti konaly na španělském území. Poprvé v roce 1987 na okruhu v Jaramě a o rok později na dráze v Jerezu. Pak následovala jedenáctiletá přestávka a od roku 2000 až dodnes má portugalská Grand Prix své trvalé místo v Estorilu.
Hiroši Aojama - San Carlo Honda Gresini
13 - v Jerezu projel německý závodník Marcel Schrötter cílem závodu 125ccm kubatury třináctý a pro nový tým světového šampionátu Mahindra Racing získal první body
11 - v den kvalifikace na Velkou cenu Portugalska to bude přesně jedenáct let od vítězství Kenny Robertse Jr. V závodu pětistovek španělské Grand Prix v Jerezu 2000. Druhý skončil Carlos Checa a třetí Valentino Rossi. Pro Rossiho to bylo první umístění na stupních vítězů v jeho teprve čtvrtém závodu mezi elitou královské kubatury.
6 - pro šest jezdců nejnižší kubatury do 125ccm, kteří bodovali v dubnové Grand Prix na jihu Španělska, to byl dosud jejich nejlepší výsledek v mistrovství světa - Johann Zarco (FRA, 16b.), Danny Kent (GBR, 13b.), Taylor Mackenzie (GBR, 11b.), Hiroki Ono (JAP, 8b.), Zulfahmi Khairuddin (MAL, 6b.) a Josep Rodriguez (SPA, 1b.)
5 - v třídě MotoGP je Yamaha s pěti vítězstvími nejúspěšnějším výrobcem okruhu v Estorilu. Další čtyři závody MotoGP v Estorilu vyhráli jezdci na motocyklech značky Honda. Estoril je jediným závodním okruhem v kalendáři, kde Yamaha vyhrála každý závod od roku 2007, to znamená od začátku éry osmistovek v MotoGP.
5 - Valentino Rossi je jezdcem, který v Estorilu vyhrál nejvíc závodů, když celkem pětkrát slavil vítězství v královské kubatuře. Mezi další úspěšné závodníky patří s třemi vítězstvími v MotoGP Jorge Lorenzo, Toni Elías jedno vítězství v MotoGP, dva v třídě do 250ccm a Álvaro Bautista, tři vítězné závody v kubatuře do 250ccm.
5 - Estoril je jedním z pěti současných okruhů, kde Casey Stoner nikdy nevyhrál závod třídy MotoGP. Další čtyři místa, kde dosud neslavil vítězství jsou okruhy v Jerezu, Le Mans, Silverstonu a Indianapolisu. Nicméně jako jezdec čtvrtlitrové kubatury byl v Estorilu úspěšnější, protože tam vyhrál v roce 2005.
4 - čtvrté místo v závodu španělské Grand Prix, představovalo pro japonského závodníka Hirošiho Aojamu jeho nejlepší výsledek v MotoGP a zároveň nejlepší umístění japonského jezdce od roku 2008, kdy Šinija Nakano projel cíle Velké ceny České republiky čtvrtý.
4 - Estoril patří mezi čtyři současné závodní okruhy seriálu, kde nikdy nevyhrála závod MotoGP značka Ducati. Další je americký Indianapolis, francouzský Le Mans a britský Silverstone.
4 - v závodu třídy MotoGP španělské Grand Prix 2011, měla italská Ducati celkem čtyři jezdce mezi prvními sedmi, což bylo vůbec poprvé
2 - v Jerezu potvrdili Britové v třídě Moto2 dobrou formu, když Bradley Smith projel cílem čtvrtý a Kev Coghlan osmý. Naposledy skončili dva Britové mezi prvními osmi jezdci střední kubatury motocyklového šampionátu v roce 1999, když v italské Grand Prix bodoval čtvrtým místem Jeremy McWilliams (Aprilia 250ccm) a Jason Vincent (Honda 250ccm) byl sedmý. Tento závod tehdy vyhrál Valentino Rossi.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Nová MotoGP láká německého výrobce

28. dubna 2011 v 21:16 | Armí

Nová MotoGP láká německého výrobce

Motocyklový šampionát chce přechodem na litrovou kubatury přilákat výrobce, kteří za současných podmínek nemají o MotoGP velký zájem a německá značka BMW je v poslední době skloňována ve všech pádech.
Návštěva a osobní jednání šéfa motocyklové divize BMW Hendrika von Kuenheima s šéfem Dorny Carmelem Ezpeletou, která proběhla během úvodního podniku sezony v Kataru, jen potvrdila možnost návratu německého výrobce do prostředí mistrovství světa silničních motocyklů.
Německé zdroje jsou ale k otázce vstupu tovární skupiny BMW do motocyklového mistrovství světa zdrženlivější. V případě německého výrobce, jenž v mistrovství světa závodil před více jak padesáti lety, nenastane ta správná chvíle k návratu dřív než v roce 2013.
BMW nasadilo v mistrovství světa svůj tovární tým v období let 1955 až 1959. Nejlepším výsledkem bylo celkové druhé místo Waltra Zellera z roku 1956. Od roku 2009 je BMW zpátky na závodních okruzích a v seriálu mistrovství světa superbajků WSBK má celkem pět strojů S1000RR.

Zdroj. www.motogpsports.cz

Na výtky jezdců v IMS zareagovali novým povrchem

28. dubna 2011 v 21:15 | Armí

Na výtky jezdců v IMS zareagovali novým povrchem

Americký Indianapolis přivítá v srpnu všechny jezdce motocyklového mistrovství světa s částečně novým povrchem závodní dráhy, která byla v posledních letech hodně hrbolatá, což byl také důvod mnoha pádů.
Celou akci zahájí devátého června a nový asfalt položí od páté po šestnáctou zatáčku okruhu Indianapolis Motor Speedway (IMS). Hlavní problém byl právě v přechodu mezi klasickým oválem a dráhou, která je uprostřed, protože tam měli jezdci na svých motocyklech naprosto rozdílnou trakci a rovněž si stěžovali na velké množství nerovností.
Různé druhy asfaltu byly častým terčem kritiky a Američané se všem rozhodli ukázat, že to s motorkami myslí ve svém městě vážně. Stavební firma použije stejný druh asfaltu, jaký je na zbývající části okruhu, takže povrch by měl být naprosto stejný. Vše se musí stihnou do konce června, ale už nyní je jasné, že to Indianapolis s prodloužením smlouvy s Dornou myslí vážně.
Ono jejich pozice nedaleko měst Chicago a Detroit je celkem silný argument, proč si Indianapolis udržet v kalendáři mistrovství světa, ale je vidět, že i Američané proto musí něco udělat. Nový povrch je určitě vítaná změna k lepšímu, ale pro samotné jezdce ne vždy bývá čerstvý asfalt to nejlepší pro jejich motocykly a pneumatiky.
Velká cena Indianapolisu je na programu 26. až 28. srpna a jedním z jezdců, kteří se ve ´Staré cihelně´cítí jako doma je Nicky Hayden, jezdec tovární Ducati MotoGP. "Moc rád slyším, že bude střední část Indy opatřena novým povrchem. Je to skvělá trať a jsem si jistý, že to všem přinese plynulejší a více ucelený závodní areál," uvedl Hayden.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

28. dubna 2011 v 21:13 | Armí

Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Ohledně minimální hmotnost ve spojení jezdec a motocykl třídy MotoGP se Australan postavil na stranu svého týmového kolegy Daniho Pedrosy, který není takovým návrhům příznivě nakloněn.
Po závodu v Jerezu se nyní rozhořel boj na dálku mezi menšími a mohutnějšími závodníky královské kubatury a každý si stojí za svým. Marco Simoncelli je nejvyšší a nejtěžší jezdec MotoGP, jenž zastává názor, že lehčí závodníci mají jasnou výhodu ve srovnání s váhově těžšími rivaly.
Se zavedením minimální váhy nemá problém například Valentino Rossi, Nicky Hayden ani Jorge Lorenzo. Dani Pedrosa naopak takové návrhy odmítá a teď má dalšího spojence v podobě Casey Stonera, jemuž stížnosti jeho kolegů připadají trošku zbytečné.
"Podle mého názoru je to zajímavé téma a mnozí lidé k tomu mají odůvodnění, ale upřímně je mi Daniho v jeho pozici líto," uvedl Casey Stoner. "Jsou tu pro všechny důvody, jak pro tak proti. Jsou situace, kdy Daniho velikost rozhodně není výhodou a větší chlapi jsou na tom lépe než menší. Teď máme mnohem vyšší výkon než v dvoudobé éře a nikdo si tehdy nestěžoval."
"Někteří jezdci si teď stěžují intenzivněji, třebaže máme víc koní a větší problémy s hledáním trakce. Myslím, že to je nejdůležitější část. Pokud jste těžší, měli byste docílit lepší trakce o něco snadněji," pokračoval Australan, který v éře osmistovek platí u některých svých soupeřů za jezdce, který dokáže jezdit tak rychle jen díky elektronické řízení trakce.
"Daniho velikost je problematická například při změnách směru nebo rozložení hmotnosti, ale současně mají mohutnější jezdci problém na rovinkách a možná na výjezdech," pokračoval Australan. "Nicméně jejich stroje jsou mnohem stabilnější než jsou s námi. Na toto téma tu bude diskuse pořád, takže by se s tím měli smířit."
Jak řekl ve svém komentáři reportér Toby Moody: "Proč by se mělo v MotoGP dovažovat? Měli by tak kratší hráči košíkové dostat chůdy nebo štíhlejší zápasníci sumo hamburgery zdarma?

Zdroj: www.motogpsports.cz

Crutchlow spoléhá na druhou polovinu sezony

28. dubna 2011 v 21:12 | Armí

Crutchlow spoléhá na druhou polovinu sezony

Britský závodník týmu Monster Tech 3 má nyní poslední týden na rekonvalescenci operované pravé paže, aby se v dalším podniku MS pokusil navázat na dobré výkony, kterými se prezentoval v Kataru a Jerezu.
V úvodním podniku sezony Crutchlow skončil jedenáctý a na jihu Španělska dokonce bojoval o pozice na stupních vítězů. Překvapení se ale nekonalo, protože na mokrém povrchu Yamahu neudržel a spadl, přesto cílem projel osmý a v průběžném hodnocení mu nyní patří devátá příčka.
Nováček letošního seriálu MotoGP věří, že v druhé polovině sezony dokáže bojovat mnohem výraznějším způsobem, protože to už bude na svůj nový motocykl dostatečně zvyklý. "Sezonu pokaždé zahájím volněji, ale posledním rokem jsem byl od Milleru (Miller Motorsport Park - WSBK, USA) asi deset bodů za nejlepším," řekl Crutchlow.
"Ze začátku se prostě v pár úvodních závodech soustředím na to, abych získal čas poznat motocykl. Vezměte si Simoncelliho. V první polovině uplynulé sezony válčil s problémy ve velkém stylu a podívejte, jak jezdí teď."
Cal Crutchlow má s Tech 3 dvouletou smlouvu a z toho důvodu nepociťuje, jak tvrdí, nějaký tlak ze strany týmu na to, aby teď hned dokázal, že si své místo v královské kubatuře zaslouží. Největším problémem zůstávají okruhy, které nezná, ale jsou i takové, kde očekává dobrý výsledek.
"Mám hodně nových okruhů, které se musím naučit. Jsou tu i takové, kde už jsem závodil, ale jen jednou nebo dvakrát. Dvakrát jsem byl v Misanu a Assenu, takže se mám co učit a to mi zabere víc času než třeba ostatním," řekl závěrem Crutchlow, který chce v letošním ročníku získat potřebné zkušenosti k tomu, aby byl dostatečně připravený na sezonu 2012.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Rossi nemá v úmyslu ´předělávat´ GP11 na M1

28. dubna 2011 v 21:11 | Armí

Rossi nemá v úmyslu ´předělávat´ GP11 na M1

Blíží se termín portugalské GP a s tím spojený první pozávodní test týmů královské kubatury, který absolvují v pondělí druhého května. Pro všechny je to možnost vyzkoušet první změny na svých motocyklech.
Myšleno změny k lepšímu samozřejmě, což zejména očekává italský jezdec tovární Ducati Valentino Rossi, jenž chce spolu s týmem vyřešit problém nedotáčivosti Desmosedici GP11. Zároveň ale popírá, že by měl v úmyslu předělat divokou Ducati na mnohem klidnější M1, s kterou závodil posledních sedm let.
"Ne, Yamaha je příliš rozdílná," řekl Valentino Rossi. "Oba motocykly jsou vzájemnými protiklady. Můžeme zlepšit Ducati a přizpůsobit mi ji, ale stále zůstane totálně jiným motocyklem ve srovnání s M1."
Pro zmiňovaný test připravil Filippo Preziosi nový podvozek a motor s těžší klikovou hřídelí, což by mohlo zlepšit distribuci výkonu, rychlost a zároveň chování stroje. Šéfmechanik Rossiho týmu Jeremy Burgess věří, že je nedotáčivost způsobena právě příliš agresivní distribucí výkonu a Valentino Rossi chce od nového motoru zlepšit kontakt v úseku prvních dvaceti procentech akcelerace.
"Na tomto hledisku pracujeme hodně. Podle mě je větší problémem to, že u Ducati pokaždé pracují na maximálním výkonu, ale už ne tolik na detailech, což je pro mě důležité," pokračoval Ital. "Musíte volit jiné stopy ve srovnání s Yamahou, protože motorka má určitou nedotáčivost a M1 je mnohem pružnějším kompletem."
"Yamaha zůstává nejlepším motocyklem v zatáčkách, ale možná teď postrádá něco na výkonu ve srovnání s Hondou," uvedl Valentino Rossi, jemuž v průběžném hodnocení šampionátu patří po dvou kolech sezony páté místo.

Zdroj: www.motogpsports.cz

V posledním tréninku zůstal na prvním místě Dani Pedrosa

2. dubna 2011 v 13:56 | Armí

V posledním tréninku zůstal na prvním místě Dani Pedrosa

V třetím volném tréninku před GP Španělska obsadila první tři místa Honda zásluhou Daniho Pedrosy, Caseyho Stonera a Marca Simoncelliho.
V úvodu tréninku se krátce ujal vedení Jorge Lorenzo, ale poté začali úřadovat jezdci na Hondách. Nejdříve se do čela podíval Marco Simoncelli, poté ho sesadil Dani Pedrosa. Později se mezi ně vklínil Casey Stoner.
Nejlepším jezdcem Ducati byl v posledním tréninku pátý Randy de Puniet na stroji satelitního týmu Pramac, překonal tak šestého Valentina Rossiho z tovární stáje. Za Italem se seřadili jezdci Yamahy Cal Crutchlow, Colin Edwards a Ben Spies.
Karlu Abrahamovi patřilo v sobotu dopoledne předposlední místo, tabulku uzavřel Toni Elías.
GP Španělska - MotoGP, 3. volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklkm/hČasZtráta
1Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda277.61'38.864
2Casey STONERRepsol Honda TeamHonda277.41'39.1710.307
3Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda280.21'39.3550.491
4Jorge LORENZOYamaha Factory RacingYamaha273.91'39.6820.818
5Randy DE PUNIETPramac Racing TeamDucati273.71'39.6950.831
6Valentino ROSSIDucati TeamDucati277.51'39.8220.958
7Cal CRUTCHLOWMonster Yamaha Tech 3Yamaha271.81'40.1631.299
8Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha272.91'40.1881.324
9Ben SPIESYamaha Factory RacingYamaha279.51'40.2021.338
10Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda278.41'40.2101.346
11Nicky HAYDENDucati TeamDucati280.21'40.3351.471
12Hiroshi AOYAMASan Carlo Honda GresiniHonda272.81'40.4771.613
13Hector BARBERAMapfre Aspar Team MotoGPDucati276.41'40.5111.647
14John HOPKINSRizla Suzuki MotoGPSuzuki279.01'40.9032.039
15Loris CAPIROSSIPramac Racing TeamDucati277.11'41.0522.188
16Karel ABRAHAMCardion AB MotoracingDucati264.61'41.0562.192
17Toni ELIASLCR Honda MotoGPHonda276.91'41.0632.199

Zdroj: www.motogpsports.cz

V třetím tréninku Moto2 byl nejrychlejší Stefan Bradl

2. dubna 2011 v 13:55 | Armí |  Zprávy z Moto2

V třetím tréninku Moto2 byl nejrychlejší Stefan Bradl

V závěrečném tréninku se v Jerezu předvedl nejlepším časem Stefan Bradl před Marcem Marquezem a Thomasem Lüthim.
GP Španělska - Moto2, 3. volný trénink
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Stefan BRADLKalex249.81'42.906
2Marc MARQUEZSuter247.91'43.3100.404
3Thomas LUTHISuter246.41'43.3210.415
4Yuki TAKAHASHIMoriwaki246.71'43.3410.435
5Julian SIMONSuter248.31'43.4110.505
6Claudio CORTISuter246.91'43.7220.816
7Michele PIRROMoriwaki242.81'43.7720.866
8Aleix ESPARGAROPons Kalex249.01'43.8150.909
9Kenan SOFUOGLUSuter248.81'43.8300.924
10Simone CORSIFTR246.41'43.8370.931
11Scott REDDINGSuter245.11'43.8500.944
12Mika KALLIOSuter249.21'43.8800.974
13Axel PONSPons Kalex249.91'43.9261.020
14Alex DE ANGELISMotobi253.01'43.9641.058
15Ricard CARDUSMoriwaki246.01'44.0091.103
16Esteve RABATFTR250.91'44.0211.115
17Dominique AEGERTERSuter249.71'44.0431.137
18Bradley SMITHTech 3245.91'44.0651.159
19Jules CLUZELSuter248.81'44.0731.167
20Andrea IANNONESuter250.31'44.1651.259
21Kev COGHLANFTR249.41'44.4191.513
22Kenny NOYESFTR248.51'44.4891.583
23Yonny HERNANDEZFTR247.21'44.5441.638
24Ratthapark WILAIROTFTR247.11'44.6461.740
25Alex BALDOLINISuter246.51'44.7301.824
26Valentin DEBISEFTR246.91'44.7471.841
27Randy KRUMMENACHERKalex249.51'44.7741.868
28Javier FORESSuter243.91'44.9062.000
29Robertino PIETRISuter245.41'44.9062.000
30Mike DI MEGLIOTech 3247.81'44.9212.015
31Santiago HERNANDEZFTR247.51'44.9322.026
32Anthony WESTMZ-RE Honda244.51'44.9402.034
33Xavier SIMEONTech 3246.11'45.0352.129
34Max NEUKIRCHNERMZ-RE Honda241.11'45.4582.552
35Mattia PASINIFTR246.51'45.5182.612
36Raffaele DE ROSAMoriwaki244.51'45.5642.658
37Pol ESPARGAROFTR248.91'45.6382.732
38Steven ODENDAALSuter246.21'46.1543.248
39Mashel AL NAIMIMoriwaki243.51'46.5933.687
40Lukasz WARGALAMoriwaki239.91'49.9707.064

Zdroj: www.motogpsports.cz

Sandro Cortese zůstal nejrychlejší ve třetřím tréninku nejnižší kubatury

2. dubna 2011 v 13:54 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Sandro Cortese zůstal nejrychlejší ve třetřím tréninku nejnižší kubatury

Tréninkové jízdy v Jerezu uzavřel nejlepším časem Sandro Cortese. S velkým odstupem ho následovali Nicolas Terol a Miguel Oliveira.
GP Španělska - 125 ccm, 3. volný trénink
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Sandro CORTESEAprilia211.41'47.066
2Nicolas TEROLAprilia214.21'47.6200.554
3Miguel OLIVEIRAAprilia211.41'48.3471.281
4Hector FAUBELAprilia213.11'48.5321.466
5Jonas FOLGERAprilia213.41'48.6591.593
6Maverick VIÑALESAprilia211.21'48.7291.663
7Johann ZARCODerbi213.11'48.7921.726
8Efren VAZQUEZDerbi210.31'48.9741.908
9Adrian MARTINAprilia210.71'49.2522.186
10Alberto MONCAYOAprilia212.21'49.2742.208
11Louis ROSSIAprilia208.21'49.5232.457
12Danny KENTAprilia208.41'49.6742.608
13Sergio GADEAAprilia212.31'49.7142.648
14Luis SALOMAprilia213.31'49.7472.681
15Simone GROTZKYJAprilia209.61'49.7652.699
16Taylor MACKENZIEAprilia206.41'49.9182.852
17Jasper IWEMAAprilia214.21'50.2423.176
18Marcel SCHROTTERMahindra206.81'50.2783.212
19Jakub KORNFEILAprilia209.31'50.4203.354
20Niklas AJOAprilia207.11'50.4953.429
21Danny WEBBMahindra208.31'50.6993.633
22Josep RODRIGUEZAprilia204.91'51.1234.057
23Alessandro TONUCCIAprilia206.21'51.1694.103
24Zulfahmi KHAIRUDDINDerbi206.61'51.2844.218
25Harry STAFFORDAprilia208.01'51.5564.490
26Luigi MORCIANOAprilia207.11'51.7544.688
27Giulian PEDONEAprilia208.41'51.7604.694
28Hiroki ONOKTM209.11'51.9264.860
29Joan PERELLOAprilia205.41'52.0054.939
30Daniel RUIZHonda204.81'52.8115.745
31Daniel KARTHEININGERKTM207.31'52.8385.772
32Francesco MAURIELLOAprilia204.11'53.8406.774
33Kevin HANUSHonda201.51'54.0737.007
Sarath KUMARAprilia203.01'55.6528.586

Zdroj: www.motogpsports.cz

Suzuki je momentálně poslední, ale Hopkins neztrácí naději

2. dubna 2011 v 13:54 | Armí

Suzuki je momentálně poslední, ale Hopkins neztrácí naději

John Hopkins dnes zahájil přípravu na Velkou cenu Španělska s týmem Suzuki, kde naposledy závodil v roce 2007. Anglo-Američan sice skončil poslední, ale na sobotu plánuje zlepšení a posun v pořadí.
Hopkins je náhradním jezdcem za zraněného Álvara Bautistu a celkem rychle si na osmistovku GSV-R zvykl, když porovnáme jeho časy a časy jeho soupeřů v podobě Toniho Elíase nebo Cala Crutchlowa. Nicméně první den byl pro Hopkinse seznamovacím, jak se strojem tak s jeho obutím v podobě jednotných pneumatik Bridgestone.
"Tak dnes to bylo víc o tom získat cit s motocyklem a zapracovat se do týmu," uvedl po druhém tréninku John Hopkins. "Chtěl jsem se dostat do pohody a nechtěl jen vyjet na dráhu a udělat něco hloupého, to určitě ne! Od doby, kdy jsem byl naposledy v MotoGP došlo ke změně na pětačtyřicetiminutové tréninky, takže to byl trošku rozdíl, protože bych bral raději víc času v sedle motocyklu, abych s ním získal lepší kontakt. To ale nebylo možné."
"Ve dvou trénincích jsme provedli nějaké změny u elektroniky, ale nic se neměnilo na podvozku, protože ten vypadá skvěle a není třeba změn v geometrii, protože základní nastavení je dobré," pokračoval Anglo-Američan. "Samozřejmě jsem předpokládal, že moje pozice bude taková, jak je. Není jednoduché začít jezdit s prototypem MotoGP po tak dlouhé době a jen se sto padesáti okruhy na superbajku v posledních sedmi měsících. Takže tam toho bylo dost, co se bylo třeba první den naučit."
"Ve skutečnosti věřím, že se zítra ještě dokážeme o hodně zlepšit potom, co jsem měl příležitost sedět, relaxovat a uvažovat o různých věcech. V závěru jsem jel za několika jezdci a uvědomil si, že je tu spousta míst, kde potřebuji změnit stopu, ale to je normální," řekl závěrem John Hopkins.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Ducati dolaďuje nastavení předku, Rossi byl celkově třetí

2. dubna 2011 v 13:53 | Armí

Ducati dolaďuje nastavení předku, Rossi byl celkově třetí

Oba jezdci Ducati oproti Velké ceně Kataru snížili ztrátu na nejlepší. Valentino Rossi si připsal dokonce třetí nejrychlejší čas, Nicky Hayden byl devátý.
V pátečních trénincích na Velkou cenu Španělska v Jerezu zajel Valentino Rossi třetí nejrychlejší čas. Odpoledne už své maximum stejně jako další jezdci elitní sedmičky výš neposunul. Jeho stájový kolega z týmu Ducati Marlboro Nicky Hayden se naopak zlepšil a celkově byl devátý. Za Rossim zaostal o necelou sekundu.
Rossi byl s výsledkem spokojen. "Ráno jsem byl třetí, odpoledne nás trochu trápila vyšší teplota a byl jsem pátý. Ale řada jezdců byla ve druhém tréninku o trochu pomalejší," bilancoval devítinásobný mistr světa. "Kromě prvních dvou hond jsme ostatním o trochu blíž, což je náš cíl. Pořád ale máme před sebou dost práce."
Ital připomněl, že je třeba vyřešit především vyvážení. Zkouší proto dvě různá nastavení s odlišným rozložením váhy. "Musíme trochu zlepšit pocit z přední části. Motorka pořád nezatáčí, jak bychom chtěli. Vypadá to, že budeme muset najít kompromis mezi oběma nastaveními."
Rossi se vrátil také ke stavu svého ramena. Stále v něm necítí moc síly, ale už by mělo vydržet delší zátěž.
Hayden jede až na drobné změny se stejnou konfigurací jako v Kataru. "Máme tužší předek. Cítím se blíž nejlepším než v Kataru. Odpoledne jsme se ještě trochu posunuli, což je dobré, protože byl mnohem silnější vítr a zlepšilo se jen několik málo jezdců," vysvětloval Američan. "Pořád ztrácíme na nejlepší okolo jedné sekundy. V prvním závodě tomu to bylo horší. Jsme pozitivní a budeme se dál zlepšovat. Pořád ztrácím několik míst, ale snažíme se postupovat dopředu."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Nejrychlejší opět Hondy Stonera a Pedrosy, Dovizioso šestý

2. dubna 2011 v 13:52 | Armí

Nejrychlejší opět Hondy Stonera a Pedrosy, Dovizioso šestý

Páteční tréninky v Jerezu ovládli jezdci na motocyklech Honda a to dvojice továrního týmu Casey Stoner a Dani Pedrosa. Dopoledne byl nejrychlejší Australan, odpoledne Španěl, ale celkově patří prvenství Stonerovi.
Casey Stoner opět pokračuje ve velmi dobrých výkonech a jediný, kdo mu v této chvíli dokáže konkurovat je jeho týmový kolega. Nicméně po dvou trénincích je nejrychlejším právě on. Dopoledne zajel sedmnáct kol a čas 1´39,551 sekundy. Odpoledne už se pod minutu a čtyřicet sekund, stejně jako jeho kolega nedostal.
"V prvním tréninku se dařilo a já měl velmi dobrý kontakt s motocyklem," komentoval první den v Jerezu Casey Stoner. "To samé jsme se snažili zopakovat odpoledne, ale podmínky už nebyly nejlepší a začalo docela dost foukat. Vypadá to, že se mi tu jezdí o něco lépe než v posledních letech, ale je škoda, že nebylo lepší počasí, abychom strávili víc času prací na nastavení."
"Oba motocykly, které jsme dnes zkoušeli, zdá se fungují dobře a na to zítra navážeme a soustředíme se na nastavení," pokračoval Australan. "Úroveň přilnavosti tu není zrovna ideální a je vidět, že s tím zápolí také ostatní, takže to je další bod, na kterém ještě potřebujeme do kvalifikace zapracovat."
Dani Pedrosa, jak slíbil, tak udělal a dnes na něm absolutně nebylo poznat, že už v pondělí musí absolvovat operaci ramene. Dopoledne byl druhý nejrychlejší, ale v náročných podmínkách druhého tréninku, dokázal svého týmového kolegu porazit. Španěl byl také druhým a zároveň posledním jezdcem, který zvládl kolo pod hranici minuty a čtyřiceti sekund.
Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) - Jerez 2011
"Myslím, že jsme odvedli dobrou práci," řekl domácí borec Dani Pedrosa. "Motorka fungovala dobře, trošku ujížděla, ale to bylo možná tím, že dnes nebyla vůbec dobrá přilnavost. Ostatní s tím rovněž zápasili a ve všech kubaturách jsme dnes viděli nějaké ty nehody. Stejně tak dnes sehrál důležitou roli silný vítr. Bylo dost náročné zvládat motocykl zejména v rychlých zatáčkách a kvůli tomu si už nešlo zlepšit časy."
"Co se týče mého zdravotního stavu, mám stejné problémy jako v Kataru, protože situace se od té doby nezměnila a já nedokážu nic udělat, abych se cítil lépe, takže se maximálně koncentruji na jízdu. Dělám jen kratší výjezdy, protože to mi víc vyhovuje a pracujeme na motocyklu, abychom se připravili na závod. Věříme v další zlepšení a úspěšnou kvalifikaci," řekl závěrem Dani Pedrosa.
Andrea Dovizioso, jakožto třetí zástupce tovární Hondy, dnes neměl velké štěstí. V závěru prvního tréninku havaroval a odpoledne si už nepolepšil, ale naopak skončil až dvanáctý. Nicméně s časem pátečního úvodního tréninku 1´40,429 sekundy, mu v kombinací časů patří šestá příčka.
"Byl to těžký den," řek na úvod Ital Andrea Dovizioso. "Dopoledne jsem havaroval v úplně posledním kole, protože jsem v jedenácté zatáčce přišel o předek, bez jakéhokoliv předchozího varování. Nehoda nebyla nejhorší, ale vítr, který začal odpoledne foukat situaci jen zkomplikoval."
"Myslím, že druhý trénink byl ovlivněn právě díky kombinaci, těchto věcí a následkem ztráty kontaktu s předkem motocyklu. Nedokázal jsem pak jezdit, jako normálně a to není hezký pocit, ale teď je zbytečné naříkat, musíme dál pokračovat v práci. Doufám, že zítra už nebude takový vichr, abychom se mohli zaměřit na nastavené mé RC212V," uvedl Ital závěrem.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Jerez by měl Yamaze sedět, ale ta v pátek trošku ztrácela

2. dubna 2011 v 13:51 | Armí

Jerez by měl Yamaze sedět, ale ta v pátek trošku ztrácela

U Yamahy je po pátečním tréninku jasno. Pokud mají v plánu zajet dobrý závod, bude třeba v sobotu celkem výrazně zapracovat na nastavení M1, alespoň co se týče stroje Američana Bena Spiese.
Jorge Lorenzo byl v dopoledním tréninku pátý se ztrátou téměř devíti desetin sekundy, odpoledne sice začalo silně foukat, ale Španělovi v sedle tovární Yamahy se podařilo zajet třetí čas a na tentokrát nejrychlejšího Pedrosu ztratil pět desetin. Lorenzo má problém s předkem motocyklu, kde nemá perfektní kontakt s přední pneumatikou a rovněž u zadní gumy dochází k prokluzu.
"Dopoledne byla dráha perfektní a bez větru, jenže to nebyl případ odpoledne a ježdění bylo o poznání náročnější," řekl Jorge Lorenzo. "Nakonec jsme skončili třetí, ztráta na vedení je menší než předtím a věříme, že na zítřek se nám podaří motocykl ještě zlepšit."
"Po úspěšném závodu v Kataru jsme mnohem motivovanější a tady jedeme jeden ze speciálních podniků roku, takže doufám, že se nám v neděli podaří zajet skvělý závod," dodal Lorenzo, který v kombinaci časů obsadil páté místo.
Američan Ben Spies si v Jerezu zajel první den pro čas, který mu stačil na sedmé místo. To se jezdci tovární stáje Yamahy nelíbí a do závodu by rád tuto situaci změnil. Sobotní trénink bude o hledání správného nastavení a kvalifikace pak loterií na rozpáleném asfaltu.
"Dnes to nebyl nejlepší den, nejsem moc spokojený. Potřebujeme teď udělat nějaké změny a osobně věřím, že se ještě dokážeme zlepšit," komentoval pátek v Jerezu Ben Spies. "Nemám dobrý pocit z ovladatelnosti motocyklu, ale je to teprve pátek."
"Máme k dispozici zítřek a nedělní ráno a jsem si jistý, že můžeme docílit toho, aby motorka fungovala lépe. Myslím, že tato dráha může M1 sedět, potřebujeme jen změnit nastavení a uvidíme, jak to zítra půjde," dodal odhodlaně Spies.

Zdroj: www.motogpsports.cz

S úvodními tréninky je Abraham spokojený

2. dubna 2011 v 13:51 | Armí

S úvodními tréninky je Abraham spokojený

Po prvních dvou trénincích na rozpálené dráze okruhu v jihošpanělském Jerezu, patří českému jezdci týmu Cardion AB Motoracing dvanácté místo, což je výsledek, který naznačuje jeho šance ve španělské GP.
Abraham byl často vidět v dnešním televizním přenosu. Režie si českého závodníka vybírala stejně často, jak tomu bylo v Kataru a jezdec Desmosedici GP11 nakonec předvedl dobrý výkon. V prvním tréninku obsadil s časem 1´41,398 sekundy jedenácté místo a odpoledne skončil desátý s časem na kolo 1´41,304 sekundy.
V kombinaci časů obou tréninků patří Karlu Abrahamovi dvanácté místo. Určitě zajímavý vstup do závodního víkendu a na českém jezdci je vidět, že si prostě z jízdy v sedle Ducati nedělá těžkou hlavu. Možná se jednoho dne zdravě naštval a řekl si, že když to zvládl Stoner, zvládne italskou krásku (Ducati Desmosedici) také on.
Každopádně z dvou nováčků MotoGP, byl dnes tím lepším, rovněž mu patří status druhého nejlepšího jezdce netovární Ducati a to i přesto, že odpoledne několikrát musel korigovat jízdu, aby stroj nepoložil do štěrku. Jednou sice spadl, ale to zůstal na asfaltu a rozhodně to nebylo nic divokého. "Odpoledne jsme měli velké problémy s přední částí," řekl po tréninku Karel Abraham. "Ještě musíme zapracovat na nastavení, abychom byli na kvalifikaci dobře připravení."
V sobotu má tým Karla Abrahama k dispozici ještě jeden dopolední trénink a odpoledne už přijde na řadu zmiňovaná kvalifikace, která rozhodne o pozicích na startovním roštu nedělní Grand Prix. Každému je jasné, že hlavně v Jerezu platí, že startovní pozice je pro vývoj závodu klíčová.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )