Březen 2011

V královské kubatuře vyhrál Australan Casey Stoner

20. března 2011 v 21:04 | Armí

V královské kubatuře vyhrál Australan Casey Stoner

Bohatý závod na souboje nám dnes předvedli jezdci MotoGP v jejich úvodním podniku sezony. Závod vyhrál Casey Stoner, druhé místo obsadil Jorge Lorenzo a třetí nakonec skončil Dani Pedrosa.
Podrobnosti připravujeme ...
GP Kataru - MotoGP, závod:


Zdroj: www.motogpsports.cz

Stefan Bradl vyhrál katarský závod kubatury Moto2

20. března 2011 v 20:23 | Armí |  Zprávy z Moto2

Stefan Bradl vyhrál katarský závod kubatury Moto2

Závod třídy Moto2 v mnohém připomínal předchozí klání nejnižší kubatury. Stefan Bradl vyhrál stylem start-cíl a souboje na dráze probíhaly hlavně o druhé a třetí místo.
Závod tedy vyhrál Němec Bradl, druhou příčku obsadil italský jezdec týmu Speed Master Andrea Iannone, který do závodu startoval z šestnácté pozice, což je skutečně výkon hodný poklony. Třetí místo si udržel Thomas Lüthi, protože třetí také skončil v sobotní kvalifikaci. Velmi dobře dnes zabojoval Juki Takahaši a Alex De Angelis, ale na stupně vítězů to nebylo.
Z první řady vyrazila do dvaceti kol závodů střední kubatury Moto2 trojice jezdců v podobě vítěze sobotní kvalifikace Stefana Bradla s motocyklem Kalex týmu Viessmann Kiefer, druhá pozice na startu patřila jezdci Suteru Catalunya Caixa Repsol Marcu Márquezovi a třetí, letos tedy poslední jezdec v první řadě byl Švýcar Thomas Lüthi z Interwetten Paddock Moto2.
Startovní manévr zvládl velmi dobře Stefan Bradl a Thomas Lüthi, Marc Márquez po startu dost ztratil, protože v nájezdu do druhého kola figuroval až na jedenáctou příčce. Naopak si polepšil třetí Jules Cluzel, čtvrtý Japonec Juki Takahaši z Gresini Racing a pátý Simone Corsi v sedle prototypu FTR týmu Ioda Racing Project.
V úvodu měl smůlu britský závodník Scott Redding z Marc VDS Racing, protože ten v druhém kole spadl z dvanáctého místa a závod dokončil až jednatřicátý. Po výkonech v testech skutečně zklamání už z toho důvodu, že jeho týmový kolega Mika Kallio figuroval v úvodních kolech závodu na třiadvacáté pozici a v cíli bez bodu dvacátý.
V pátém kole jel Márquez už na šestém místě, ale Španěla jeho motocykl vyhodil ze sedla a dobře rozjetý závod pro talentovaného jezdce týmu Catalunya Caixa Repsol skončil. Ve vedení jel stále Němec Bradl, za ním o téměř dvě sekundy druhý Takahaši, třetí Jules Cluzel, čtvrtý Lüthi a pátý už Andrea Iannone v barvách nového týmu Moto2 Speed Master. Ital během jednoho kola stačil oba jezdce před sebou předjet a v nájezdu do sedmého už jel na třetím místě za druhým Švýcarem Lüthim.
V sedmém kole závodu Moto2 se na šesté místo dotáhl Alex de Angelis z JiR Moto2 a prototypem MotoBI, sedmý jel Simone Corsi, osmý Julián Simón (Mapfre Aspar), devátý Bradley Smith (Tech 3 Racing) a první desítku uzavíral, těsně před polovinou klání střední kubatury, zástupce Gresini Racing Michelle Pirro.
Polovina závodu rovněž přinesla souboj tělo na tělo mezi Lüthim a Iannonem, kde byl ten druhý jmenovaný tím úspěšnějším a z celé situace ještě vytěžil Japonec, protože Švýcar byl po manévru s Italem dlouhý a Takahaši nezaváhal. Dvě desetiny za Japoncem jel Lüthi a pátá příčka už patřila Alexi De Angelisovi. Hned v dalším kole Takahaši předjel Iannoneho a začala hezká bitva o druhé místo. Závod téměř stejný, jak v případě nejnižší kubatury.
V době, kdy do cíle zbývalo pět kol už Stefan Bradl vedl přes sedm sekund před druhým Italem Iannonem, který dnes jel velmi dobrý závod, třetí příčka patřila Japonci Takahašimu, čtvrtý byl Thomas Lüthi a pátý Alex De Angelis. Bitva probíhala hlavně mezi Iannonem a Takahašim o druhé místo, Švýcar situaci kontroloval a čekal na chybu svých soupeřů. Ital Iannone získával na rovinkách, Japonec z Gresini Racing zase v zatáčkách.
Dva kola před cílem předjel vnitřkem Thomas Lüthi Japonce Takahašiho a byl velmi blízko umístění na stupních vítězů. Iannone si na druhém místě vybudoval solidní náskok, ale bitva o třetí místo v závěru gradovala. Takahaši chtěl v první zatáčce předjet Švýcara, ale oba byli trošku dlouzí, čehož málem využil De Angelis. Po nějaké době, ale jezdec ze San Marina na Takahašiho zaútočil a z první Velké ceny sezony si odveze body za čtvrté místo. Pro Takahašiho je páté místo určitě zklamáním, ale předvedl velmi dobrý výkon.
GP Kataru - třída Moto2, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ ztráta
1

Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingKalex158.840'38.549
2

Andrea IANNONEITASpeed MasterSuter158.6+4.330
3

Thomas LUTHISWIInterwetten PaddockSuter158.5+5.137
4

Alex DE ANGELISRSMJIR Moto2Motobi158.5+5.925
5

Yuki TAKAHASHIJPNGresini Racing Moto2Moriwaki158.4+6.621
6

Simone CORSIITAIoda Racing ProjectFTR157.9+14.217
7

Jules CLUZELFRAForward RacingSuter157.9+14.257
8

Michele PIRROITAGresini Racing Moto2Moriwaki157.9+14.501
9

Bradley SMITHGBRTech 3 RacingTech 3157.6+18.910
10

Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamSuter157.6+19.174
11

Aleix ESPARGAROSPAPons HP 40Pons Kalex157.6+19.442
12

Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXFTR157.5+20.830
13

Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter157.5+20.837
14

Esteve RABATSPABlusens-STXFTR157.5+20.855
15

Max NEUKIRCHNERGERMZ Racing TeamMZ-RE157.1+26.803
16

Axel PONSSPAPons HP 40Pons Kalex157.1+27.295
17

Ricard CARDUSSPAQMMF Racing TeamMoriwaki157.0+28.080
18

Kenan SOFUOGLUTURTechnomag-CIPSuter157.0+28.212
19

Mike DI MEGLIOFRATech 3 RacingTech 3156.6+34.939
20

Mika KALLIOFINMarc VDS Racing TeamSuter156.6+34.962
21

Claudio CORTIITAItaltrans Racing TeamSuter156.4+37.982
22

Pol ESPARGAROSPAHP Tuenti Speed UpFTR156.1+43.491
23

Valentin DEBISEFRASpeed UpFTR156.1+43.659
24

Kenny NOYESUSAAvintia-STXFTR155.8+47.476
25

Xavier SIMEONBELTech 3 BTech 3155.8+47.755
26

Javier FORESSPAMapfre Aspar TeamSuter155.6+50.355
27

Randy KRUMMENACHERSWIGP Team Switz. Kiefer R.Kalex155.6+50.544
28

Alex BALDOLINIITAForward RacingSuter154.7+1'04.879
29

Robertino PIETRIVENItaltrans Racing TeamSuter154.4+1'09.672
30

Raffaele DE ROSAITADesguaces La Torre G22Moriwaki154.4+1'09.781
31

Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter153.6+1'23.743
32

Nasser H. AL MALKIQATQMMF Racing TeamMoriwaki152.6+1'39.105









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda Singha SAGFTR155.610 kol



Kev COGHLANGBRAeroport de CastelloFTR154.214 kol



Marc MARQUEZSPACatalunyaCaixa RepsolSuter156.716 kol



Santiago HERNANDEZCOLSAG TeamFTR151.616 kol



Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE151.616 kol



Mattia PASINIITAIoda Racing ProjectFTR152.017 kol



Mashel AL NAIMIQATQMMF Racing TeamMoriwaki
0 kol

Zdroj: www.motogpsports.cz

Sezóna začíná...

20. března 2011 v 18:26 | Armí |  Moto gp

Sezóna začíná...

Zdravíme všechny příznivce motocyklových závodů a příznivce Motorelaxu
Máme tu další sezonu mistrovství světa. Jasným favoritem na titul v MotoGP je Stoner nebo aspoň některá Honda. Dokáže úřadující mistr světa dohnat Hondy? Jak moc mu bude šlapat na paty jeho nový týmový kolega? Doléčí si Rossi rameno a podaří se mu zkrotit vzdorující Ducati? To všechno se časem dovíme. Zatím máme za sebou první závod nejnižší třídy a teď právě probíhá závod Moto2.

Sledujme, diskutujme...

Zdroj: www.motorelax.cz




První závod sezony 2011 vyhrál Nicolas Terol

20. března 2011 v 18:24 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

První závod sezony 2011 vyhrál Nicolas Terol

První závod 63. ročníku Mistrovství světa silničních motocyklů v Kataru vyhrál nejlepší jezdec zimní přípravy nejnižší kubatury do 125ccm, Nicolas Terol z Bakia Aspar. Jakub Kornfeil projel cílem třiadvacátý.
Nicolas Terol dnes jasně předvedl, že jeho hlavním cílem bude získat titul mistra světa. Loni jen těsně o toto privilegium přišel s Marcem Márquezem, ale v letošním ročníku bude chtít své snažení dotáhnout do vítězného konce. Velmi dobře dnes zabojoval druhý Sandro Cortese, který může být skutečně spokojený a stejně tak Sergio Gadea, pilot stáje Paris Hilton.
V první řadě na startu byl Nicolas Terol z Bankia Aspar, druhý Sandro Cortese z Intact-Racing Team Germany a třetí Efrén Fázquez v barvách týmu Avant-AirAsia-Ajo. Jediný český závodník Jakub Kornfeil z Ongetta Centro Seta, byl šestadvacátý.
Start z pole position se podařil Terolovi a v nájezdu do druhého kola vedl závodní pole třiceti jezdců nejnižší kubatury. Druhé místo patřilo Cortesemu, třetí velmi dobře jedoucímu Héctoru Faubelovi z Bankia Aspar, čtvrtý byl Efrén Vázquez a první pětku uzavíral Jonas Folger z týmu Red Bull Ajo Motorsport. Jakub Kornfeil figuroval na pětadvacáté příčce.
Prvním jezdcem, který dnes havaroval byl zástupce týmu Bankia Aspar Adrian Martin, ve třetím kole rovněž chyboval jeho kolega Faubel a díky tomu se propadl na páté místo za Němce Corteseho a Španěla Vázqueze. Všichni tři v dalších kolech bojovali o pozice na stupních vítězů, což plně vyhovovalo vedoucímu Terolovi, který měl v nájezdu do čtvrtého kola náskok 4,482 sekundy.
V pátém kole vyrazil na stíhací pátého Folgera Španěl Sergio Gadea z týmu Pev-Blusens-SMX-Paris Hilton. Oba jezdce dělilo sedm desetin a Gadea chtěl z Kataru co možná nejvíc bodů. Jak posupně snižoval ztrátu na jezdce Red Bull Ajo Motorsport, Folger také otočil plynem a v polovině závodu nejnižší kubatury dojel trojici Cortese, Faubel a Vázquez. První Terol už vedl o neuvěřitelných jedenáct sekund.
Za šestým Gadeou … + 3,121s … jel jeho týmový kolega Vinales, osmý byl Johan Zarco z Avant AirAsia-Ajo, devátý jel Luis Salom v barvách RW Racing GP a první desítku uzavíral v druhé polovině závodu jezdec Andalucia Banca Civica Alberto Moncayo, který na vedoucího Terola ztrácel osmnáct a půl sekundy.
V době, kdy do konce závodu zbývalo pět kol, chyboval třetí Héctor Faubel a okamžitě se propadl na desáté místo, což znamenalo, že o dvě zbývající pozice na stupních vítězů si to v závěru závodu rozdá čtveřice jezdců Cortese, Vázquez, Gadea a Folger.
Dva kola před koncem předjel Sergio Gadea Efréna Vázqueze a zařadil se na třetí místo. Druhý Sandro Cortese si už v závěru vybudoval potřebný náskok, aby si svou pozici udržel až do cíle úvodního závodu sezony. Terol v závěru zvolnil, ale přesto si udržoval desetisekundový náskok. Obrovská bitva probíhala o třetí místo mezi Gadeou a Vázquezem, ten ale chyboval a Gadea získal skvělé umístění na stupních vítězů.
První závod sezony tak vyhrál Nicolas Terol, druhé místo patří německému jezdci Cortesemu a třetí je již zmiňovaný Španěl Gadea. Jakub Kornfeil dokončil premiérový závod s týmem Ongetta-Centro Seta na třiadvacátém místě.
GP Kataru - třída 125ccm, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ ztráta
1

Nicolas TEROLSPABankia Aspar Team 125ccAprilia151.038'28.687
2

Sandro CORTESEGERIntact-Racing Team GermanyAprilia150.5+7.710
3

Sergio GADEASPAPev-Blusens-SMX-Paris HiltonAprilia150.4+9.147
4

Efren VAZQUEZSPAAvant-AirAsia-AjoDerbi150.4+9.514
5

Jonas FOLGERGERRed Bull Ajo MotorSportAprilia150.4+9.698
6

Johann ZARCOFRAAvant-AirAsia-AjoDerbi150.0+15.260
7

Alberto MONCAYOSPAAndalucia Banca CivicaAprilia150.0+15.352
8

Luis SALOMSPARW Racing GPAprilia150.0+15.696
9

Maverick VIÑALESSPAPev-Blusens-SMX-Paris HiltonAprilia150.0+15.910
10

Miguel OLIVEIRAPORAndalucia Banca CivicaAprilia149.2+27.396
11

Hector FAUBELSPABankia Aspar Team 125ccAprilia148.3+42.563
12

Jasper IWEMANEDOngetta-Abbink MetaalAprilia148.2+43.772
13

Danny KENTGBRRed Bull Ajo MotorSportAprilia148.2+44.001
14

Simone GROTZKYJITAPhonica RacingAprilia148.2+44.272
15

Louis ROSSIFRAMatteoni RacingAprilia147.8+50.030
16

Danny WEBBGBRMahindra RacingMahindra147.8+50.424
17

Niklas AJOFINTT Motion Events RacingAprilia147.1+1'01.545
18

Taylor MACKENZIEGBRPhonica RacingAprilia147.0+1'02.931
19

Zulfahmi KHAIRUDDINMALAirasia-Sic-AjoDerbi146.9+1'05.192
20

Luigi MORCIANOITATeam Italia FMIAprilia146.9+1'05.273
21

Marcel SCHROTTERGERMahindra RacingMahindra146.8+1'05.396
22

Alessandro TONUCCIITATeam Italia FMIAprilia146.4+1'12.458
23

Jakub KORNFEILCZEOngetta-Centro SetaAprilia145.3+1'30.629
24

Daniel KARTHEININGERGERCaretta Technology Forward TeamKTM145.3+1'30.792
25

Harry STAFFORDGBROngetta-Centro SetaAprilia145.3+1'30.798
26

Giulian PEDONESWIPhonica RacingAprilia143.9+1'54.387
27

Francesco MAURIELLOITAWTR-Ten10 RacingAprilia143.9+1'54.548
28

Adrian MARTINSPABankia Aspar Team 125ccAprilia113.1+4 kola









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Joan PERELLOSPAMatteoni RacingAprilia140.99 kol



Hiroki ONOJPNCaretta Technology Forward TeamKTM147.611 kol

Zdroj: www.motogpsports.cz

V zahřívacím tréninku MotoGP byl nejrychlejší Pedrosa

20. března 2011 v 18:23 | Armí

V zahřívacím tréninku MotoGP byl nejrychlejší Pedrosa

Poslední možnost naladit své závodní stroje měli jezdci třídy MotoGP v zahřívacím tréninku, který dnes odstartovali přesně ve čtyři odpoledne a v jehož průběhu opět dominovala dvojice Pedrosa a Stoner.
Tentokrát byl rychlejší španělský závodník a pár hodin před prvním závodem královské kubatury si jen utužil sebevědomí. Třetí Lorenzo ztratil jen tři desetiny, takže to dnes může být ještě hodně zajímavé. Čtvrtý čas patří Benu Spiesovi a první pětku uzavřel Randy De Puniet na satelitní Ducati. Francouzovi se začíná hodně dařit a v této chvíli je nejlepším jezdcem Ducati.
Valentino Rossi je se ztrátou 1,2 sekundy osmý, včera velmi dobře jedoucí Cal Crutchlow třináctý a český závodník Karel Abraham patnáctý, dvě a půl sekundy za Danim Pedrosou.
Závod královské MotoGP startuje ve dvacet hodin.
GP Kataru - MotoGP, warm-up:
PJezdecZeměTýmMotocyklKm/hČasZtráta
1Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda323.51'55.345
2Casey STONERAUSRepsol Honda TeamHonda324.31'55.5050.160
3Jorge LORENZOSPAYamaha Factory RacingYamaha317.71'55.6820.337
4Ben SPIESUSAYamaha Factory RacingYamaha316.31'56.1170.772
5Randy DE PUNIETFRAPramac Racing TeamDucati319.41'56.1800.835
6Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda322.21'56.2110.866
7Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda317.21'56.2870.942
8Valentino ROSSIITADucati TeamDucati320.41'56.6251.280
9Hector BARBERASPAMapfre Aspar TeamDucati325.91'56.7791.434
10Hiroshi AOYAMAJPNSan Carlo Honda GresiniHonda321.81'56.7821.437
11Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati320.81'56.7881.443
12Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha316.31'56.8511.506
13Cal CRUTCHLOWGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha313.91'57.0051.660
14Loris CAPIROSSIITAPramac Racing TeamDucati317.01'57.2431.898
15Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingDucati320.61'57.9822.637
16Toni ELIASSPALCR Honda MotoGPHonda322.31'58.5383.193

Zdroj: www.motogpsports.cz

Výsledky kvalifikace na GP Kataru

20. března 2011 v 16:27 | Armí

Výsledky kvalifikace na GP Kataru

GP Kataru - 125 ccm, kvalifikace
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Nicolas TEROLAprilia228.22'06.605
2Sandro CORTESEAprilia227.52'06.6950.090
3Efren VAZQUEZDerbi225.02'07.6511.046
4Sergio GADEAAprilia225.02'07.8571.252
5Hector FAUBELAprilia223.92'08.0621.457
6Jonas FOLGERAprilia225.92'08.2981.693
7Johann ZARCODerbi224.12'08.5821.977
8Alberto MONCAYOAprilia222.02'08.6832.078
9Maverick VIÑALESAprilia227.92'09.2182.613
10Luis SALOMAprilia223.22'09.3312.726
11Louis ROSSIAprilia219.72'09.4662.861
12Miguel OLIVEIRAAprilia226.22'09.4872.882
13Danny KENTAprilia220.92'09.7053.100
14Simone GROTZKYJAprilia222.62'09.8353.230
15Adrian MARTINAprilia219.42'09.8593.254
16Niklas AJOAprilia218.92'10.0913.486
17Zulfahmi KHAIRUDDINDerbi223.12'10.1613.556
18Hiroki ONOKTM223.72'10.2233.618
19Luigi MORCIANOAprilia220.32'10.2693.664
20Taylor MACKENZIEAprilia220.62'10.3733.768
21Jasper IWEMAAprilia225.62'10.5593.954
22Marcel SCHROTTERMahindra222.72'10.6023.997
23Danny WEBBMahindra218.82'10.6084.003
24Alessandro TONUCCIAprilia216.52'11.3354.730
25Joan PERELLOAprilia213.62'11.6995.094
26Jakub KORNFEILAprilia218.12'12.1805.575
27Giulian PEDONEAprilia212.02'12.3415.736
28Harry STAFFORDAprilia214.92'13.3796.774
29Daniel KARTHEININGERKTM219.02'13.7697.164
30Francesco MAURIELLOAprilia217.62'14.9948.389
Sarath KUMARAprilia206.52'15.6209.015

GP Kataru - Moto2, kvalifikace
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Stefan BRADLKalex273.12'00.168
2Marc MARQUEZSuter271.42'00.3750.207
3Thomas LUTHISuter272.52'00.9960.828
4Yuki TAKAHASHIMoriwaki270.72'01.1791.011
5Jules CLUZELSuter270.12'01.4081.240
6Julian SIMONSuter271.52'01.4301.262
7Bradley SMITHTech 3277.62'01.4421.274
8Alex DE ANGELISMotobi275.42'01.4651.297
9Michele PIRROMoriwaki265.52'01.4791.311
10Scott REDDINGSuter269.72'01.5641.396
11Simone CORSIFTR275.62'01.5741.406
12Max NEUKIRCHNERMZ-RE Honda269.12'01.7411.573
13Mattia PASINIFTR273.82'01.8931.725
14Aleix ESPARGAROPons Kalex273.92'01.8951.727
15Dominique AEGERTERSuter273.62'01.8951.727
16Andrea IANNONESuter273.52'01.9031.735
17Esteve RABATFTR276.62'02.1541.986
18Claudio CORTISuter272.02'02.2372.069
19Mike DI MEGLIOTech 3273.02'02.3522.184
20Yonny HERNANDEZFTR272.02'02.3922.224
21Javier FORESSuter267.92'02.3972.229
22Ricard CARDUSMoriwaki270.82'02.5052.337
23Axel PONSPons Kalex273.62'02.5292.361
24Pol ESPARGAROFTR276.72'02.5362.368
25Mika KALLIOSuter272.32'02.5492.381
26Valentin DEBISEFTR274.12'02.8282.660
27Ratthapark WILAIROTFTR273.62'02.8382.670
28Kenan SOFUOGLUSuter268.12'02.8472.679
29Randy KRUMMENACHERKalex274.32'02.8972.729
30Robertino PIETRISuter271.22'03.1512.983
31Alex BALDOLINISuter266.32'03.2463.078
32Santiago HERNANDEZFTR273.82'03.2643.096
33Kev COGHLANFTR272.72'03.2763.108
34Kenny NOYESFTR272.72'03.4613.293
35Xavier SIMEONTech 3272.52'03.6573.489
36Raffaele DE ROSAMoriwaki270.32'03.6843.516
37Anthony WESTMZ-RE Honda269.52'04.0433.875
38Mashel AL NAIMIMoriwaki271.62'04.8754.707
39Nasser Hasan AL MALKIMoriwaki267.12'05.2995.131

GP Kataru - MotoGP, kvalifikace
P.JezdecTýmMotocyklkm/hČasZtráta
1Casey STONERRepsol Honda TeamHonda324.31'54.137
2Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda326.61'54.3420.205
3Jorge LORENZOYamaha Factory RacingYamaha321.21'54.9470.810
4Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda324.01'54.9880.851
5Ben SPIESYamaha Factory RacingYamaha319.11'55.0950.958
6Hector BARBERAMapfre Aspar Team MotoGPDucati329.81'55.2231.086
7Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda324.21'55.2291.092
8Cal CRUTCHLOWMonster Yamaha Tech 3Yamaha321.91'55.5781.441
9Valentino ROSSIDucati TeamDucati324.11'55.6371.500
10Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha320.51'55.6471.510
11Randy DE PUNIETPramac Racing TeamDucati322.81'55.6561.519
12Hiroshi AOYAMASan Carlo Honda GresiniHonda326.11'55.7241.587
13Nicky HAYDENDucati TeamDucati323.51'55.8811.744
14Loris CAPIROSSIPramac Racing TeamDucati319.11'56.3232.186
15Karel ABRAHAMCardion AB MotoracingDucati326.21'56.6652.528
16Toni ELIASLCR Honda MotoGPHonda324.11'57.9923.855
Alvaro BAUTISTARizla Suzuki MotoGPSuzuki

Zdroj: www.motogpsports.cz

Těžký začátek sezony pro Toniho Elíase

20. března 2011 v 16:18 | Armí

Těžký začátek sezony pro Toniho Elíase

V podobném duchu v jakém byla zimní příprava se odvíjela také sobotní kvalifikace MotoGP, kde jezdec LCR Hondy RC212V obsadil šestnáctou příčku a na start zahajovací GP sezony se postaví jako poslední.
To je pro tým Lucia Cecchinelliho těžká situace, ale nic se nedá dělat, protože taková je realita. Španělský jezdec stále bojuje s problémy a i když včera na jeho Hondě provedli řadu změn, na zlepšení časů to nemělo velký vliv.
Úřadující mistr světa Moto2 má problémy na výjezdech ze zatáček a při brzdění, v sobotu navíc nezískal potřebný kontakt s měkkou pneumatikou, takže jeho čas 1´57,992 sekundy, byl celkem dost daleko od úrovně, jenž v kvalifikaci nasadilo zbývajících patnácti jeho soupeřů.
"V podstatě jsme zkoušeli různé varianty nastavení geometrie podvozku a tlumení, ale cokoliv jsme udělali, výsledkem byly stále ty samé časy, což je pro mě dost frustrující," řekl Elías. "Bojujeme s problémy … víc než jsem předpokládal, ale máme ještě dvacet minut k dobru, abychom s tím něco udělali."

Zdroj: www.motogpsports.cz

MotoGP zahajuje v Kataru, Japonsko je nejisté

20. března 2011 v 11:58 | Armí

MotoGP zahajuje v Kataru, Japonsko je nejisté

V Losailu je už teď živo. Sobota je obvykle dnem, kdy se instalují boxy v depu, ale je to také den, kdy se natáčí a fotografuje. Suzuki i Ducati pokračují ve své práci. Účast Suzuki posílí John Hopkins.
Všichni zatím čekají na zprávy z Japonska a doufají, že tyto zprávy budou dobré. Někteří hlavně proto, že tam mají příbuzné. A všichni proto, že se Velká cena Japonska má konat 24. dubna. Do závodu ještě zbývá více než měsíc, ale zprávy ze Země vycházejícího slunce, která byla zasažena nejhorším zemětřesením v historii země, rozhodně moc optimistické nejsou.
V centru Honda R&D v Tochigi jeden člověk zahynul a třicet lidí bylo zraněno. Některé továrny zastavily výrobu a šéfové japonského průmyslu pochopitelně prohlásili, že jejich prioritou je pomoc těm, které zemětřesení nejvíc postihlo.

Vzhledem k známé skutečnosti, že Japonci dokáží věnovat dostatek prostředků na rekonstrukci a že jsou schopní všechno perfektně zorganizovat, rekonstrukce bude pravděpodobně provedena v rekordním čase, ale stále ještě panují pochybnosti o tom, jak to bude s Velkou cenou.

Zdroj: www.motorelax.cz

Čísla před závodem v Kataru

20. března 2011 v 11:55 | Armí

Čísla před závodem v Kataru

100 - Ve Velké ceně Kataru bude mít svůj 100. start do Velké ceny Sandro Cortese. Všechny závody absolvoval ve třídě 125cc. Cortese jel svůj první závod v roce 2005 v úvodu sezony v Jerezu a od té doby se zúčastnil každého závodu třídy 125cc, nevynechal ani jeden. V den závodu mu bude 21 let a 73 dní a stane se tak druhým nejmladším závodníkem všech dob, který dosáhl tohoto počtu startů. Jediný jezdec, který tohoto mezníku dosáhl v mladším věku, je Jorge Lorenzo.

63 - Letošní sezona bude 63. sezonou třídy 125cc jako součásti mistrovství světa Velké ceny. Je to jediná třída, která zůstala u stejné kapacity motoru od roku 1949, kdy závody mistrovství světa začaly. Od roku 2012 nahradí tuto třídu čtyřtaktní motocykly s maximální kubaturou 250cc.

35 - Každý se dvou velkých rivalů - Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa - vyhrál celkem 35 závodů Velké ceny ve všech třídách.

23 - Ricky Cardus ze třídy Moto2 bude v pátek o víkendu v Kataru slavit 23. narozeniny.

20 - Britský jezdec Danny Webb ze třídy 125cc oslaví v úterý po Velké ceně Kataru 20. narozeniny.

14 - Vítězství Jorge Lorenza v posledním závodě sezony 2010 ve Valencii bylo jeho 14. vítězstvím v královské třídě. To je jen o jedno vítězství méně, než za svou kariéru získal Álex Crivillé, který je nejúspěšnějším španělským jezdcem všech dob v královské třídě.

12 - Valentino Rossi se bude snažit získat vítězství v královské třídě ve 12. roce za sebou. Tím by vyrovnal rekord Giacoma Agostiniho.

12 - Dani Pedrosa má za sebou dvanáct vítězství v MotoGP. Pokud vyhraje další závod, počet jeho vítězství bude stejný jako počet vítězných závodů, které mají za sebou Randy Mamola a Max Biaggi, kteří jsou v současné době dvěma jezdci, kteří vyhráli nejvíc závodů královské třídy, aniž získali titul mistra světa.

11 - Den kvalifikace v Kataru bude jedenáctým výročím Velké ceny Jižní Afriky, kterou vyhrál Garry McCoy na Yamaze. Byl to také závod, kde poprvé startoval Valentino Rossi v královské třídě. Tehdy spadl ve 13. kole, poté co zajel nejrychlejší kolo závodu.

8 - Osm let uplynulo od doby, kdy se třídě MotoGP jezdec na Hondě vyhrál úvodní závod sezony. Byl to Valentino Rossi, který v roce 2003 zvítězil na okruhu Suzuka v Japonsku.

8 - Na okruhu v Losailu se bude konat už osmý závod Velké ceny. Bude to čtvrtý závod za umělého osvětlení. Yamaha a Ducati mají za sebou po třech vítězstvích na okruhu v Losailu ve třídě MotoGP. Honda zvítězila v Kataru v závodě MotoGP jen jednou - bylo to v roce 2004 a vítězem byl Sete Gibernau.

8 - V roce 2011 bude ve Velké ceně závodit celkem deset britských jezdců. Osm Britů naposledy pravidelně závodilo ve Velké ceně v roce 1989.

5 - Jezdci na Aprilii vyhráli v Kataru ve třídě 125cc posledních pět závodů. Předtím v roce 2004 vyhrál závod v Kataru jezdec na motocyklu Derbi a v roce 2004 na motocyklu KTM.

5 - Valentino Rossi se bude snažit zvítězit v královské třídě na pátém různém motocyklu. V minulosti už vyhrál na Hondě NSR500, na Hondě RC211V, na Yamaze 1000cc M1 a na Yamaze 800cc M1.

4. - Nejlepší výsledek Suzuki ve Velké ceně Kataru bylo čtvrté místo v roce 2007. Na Suzuki jel tehdy John Hopkins.

3 - Honda zatím v královské třídě vyhrála v Losailu od zavedení třídy 800cc v roce 2007. Pokaždé šlo o třetí místo. V letech 2007 a 2008 se na pódium dostal Dani Pedrosa a loni Andrea Dovizioso.

1 - Ze sedmi závodů MotoGP v Kataru zvítězil pouze jednou závodník, který startoval z pole position. Byl to Casey Stoner, který vyhrál na Ducati v roce 2009.

1 - Honda získala v minulosti pouze jednu pole position na okruhu v Losailu ve třídě MotoGP. Získal ji Casey Stoner při svém teprve druhém závodním víkendu v této třídě.

1 - Sarath Kumar, nový závodník třídy 125cc, je prvním indickým jezdcem všech dob, který je pravidelným jezdcem závodů Velké ceny.

Zdroj: www.motorelax.cz


Tovární Ducati má třetí a pátou řadu

20. března 2011 v 11:45 | Armí

Tovární Ducati má třetí a pátou řadu

Tovární Ducati sice postupně zrychluje, ale to během kvalifikace udělali také všichni ostatní, takže v nedělní Grand Prix odstartuje Valentino Rossi z třetí řady a jeho kolega Nicky Hayden z páté.
Rossimu v závěru došly síly, zraněné rameno Itala stále stojí spoustu sil, což v sobotu vypočítal na šest desetin. V samotném závodu to bude ještě mnohem náročnější a podle Rossiho bude pro něho stěžejní druhá polovina závodu.
"Myslím, že pokud by nebylo problému s ramenem, který nás stojí pět nebo šest desetin, mohli jsme být v druhé řadě, protože jsme byli schopni zlepšit naše nastavení změnami, které budou v dohledné době také velmi důležité," uvedl Rossi. "Jezdil jsem s GP11 o něco lépe, ale dřív než koncem kvalifikace přišla řada na měkké pneumatiky, ztratil jsem sílu v rameni."
"V každém případě máme dobrý čas a ještě pár věcí, které se pokusíme vyzkoušet v zahřívacím tréninku," pokračoval Ital. "Pokud jde o závod tak si myslím, že to rameno vydrží. Budeme schopni nastavit relativně konkurenceschopnou rychlost, mimo ty dvě Hondy."
"Uvidíme, jak to půjde v druhé polovině závodu po fyzické stránce, takových jedenáct, dvanáct kol jízdy na limitu v řadě," dodal závěrem Valentino Rossi, jenž do prvního závodu s Ducati odstartuje z deváté pozice startovního roštu.
Nicky Hayden chyboval ve svém rychlém kvalifikačním kole a to pro něho znamená, že v nedělní Velké ceně Kataru bude muset do páté řady startovního roštu. "Bylo to podobné, jak celý víkend. Prostě jsem nebyl dostatečně rychlý," komentoval kvalifikaci Hayden. "Ze začátku jsme zkoušeli něco, co bylo podobné loňskému nastavení, ale to nefungovalo."
"Vrátil jsem se k druhé motorce a zajel s ní jedno slušné kolo, jenže v poslední zatáčce jsem chyboval. Většinu víkendu jsem na použitých tvrdých pneumatikách dokázal jezdit rychlé časy, ale to nebyl případ dnešního večera, třebaže bylo tepleji," pokračoval Hayden, který poprvé zajel kolo pod minutu a šestapadesát vteřin, ale ani to dnes nestačilo na výraznější pozici na startu.
"Od testu v Malajsii jsme věděli, že se všichni ostatní zlepší. Byl to frustrující víkend a nebude vůbec snadné startovat ze zadních pozic, ale ještě nejsme připraveni odjet domů," řekl odhodlaně Američan Hayden u něhož víme, že do závodu dá stoprocentně maximum.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Simoncelli zajel skvělý čtvrtý čas, Aojama se kvalifikoval jako dvanáctý

20. března 2011 v 11:44 | Armí

Simoncelli zajel skvělý čtvrtý čas, Aojama se kvalifikoval jako dvanáctý

Marco Simoncelli se v Kataru o čtyři setiny sekundy nevešel do první řady. Hiroši Aojama se sice do první desítky neveel, ale věří, že dobrého výsledku nakonec dosáhne.
Jen těsně za první řadou zaostal při kvalifikaci na Velkou cenu Kataru jezdec stáje San Carlo Honda Gresini Marco Simoncelli. Na okruhu Losail zaostal za mistrem světa Jorgem Lorenzem o 0,041 sekundy a skončil čtvrtý. Jeho stájový kolega Hiroši Aojama obsadil dvanácté místo.
Simoncelli po úvodních trénincích v takhle vysokou startovní pozici nedoufal. "Udělali jsme večer mírné modifikace a našli lepší nastavení. Při svém kvalifikačním kole jsem opravdu zabral. Škoda, že jsem těsně ztratil první řadu," litoval Ital, který má díky své postavě problémy se spotřebou. "Ještě před závodem chystáme nějaké změny. Pořád jsme dost blízko čelu. První dva jsou opravdu silní, mezi nimi to bude vyrovnané. Zbytek svede bitvu o přední pozice."
Aojama není se svou startovní pozicí až tak spokojen, ale cítí se dobře připraven na závod. "Pochopitelně bych radši startoval z lepší pozice, ale věřím si," upozornil Japonec, který doplatil ke konci doplatil na provoz. "Už jsem se nemohl zlepšit. Těším se na dobrý závod a na dobrý výsledek."
Šéfa týmu Fausta Gresiniho překvapila úroveň všech časů. "Všechno, co můžeme dělat, je být ještě tvrdší. Jsem spokojen s Markovým výborným výkonem. Start ze druhé řady je pro něho velmi důležitý. Není to lehký víkend, ale oproti pátku jsme udělali pokrok," bilancoval bývalý závodník. "Podle časů měl Aojama problémy, ale není tomu tak. Jeho závodní tempo je dobré, věřím, že má šanci."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Kornfeila trápí technické problémy

20. března 2011 v 11:42 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Kornfeila trápí technické problémy

Český motocyklový závodník má v Kataru celkem smůlu, protože neustále řeší technické problémy, což mu zabránilo dostatečně zapracovat na nastavení a v neděli odstartuje až pětadvacátý.
Jakub Kornfeil kvalifikačním časem 2´12,180 sekundy, ztratil na nejlepšího Terola pět a půl sekundy, což je velká ztráta. Tým se snažil o další zlepšení v zahřívacím tréninku třídy 125ccm, který se jel výjimečně už pár hodin po kvalifikaci, ale k žádnému podstatnému zlepšení již nedošlo. Je jasné, že v neděli večer, to v Kataru nebude mít rodák z Rohatce u Hodonína vůbec jednoduché.
"Nevím co bych řekl, protože jsem na úvod hodně moc nespokojený," řekl po sobotní kvalifikaci nejnižší kubatury MS Jakub Kornfeil. "Ve změnu k lepšímu už věřím třetí den, protože od samého začátku tady v Kataru se nám nic nedaří. Chvílemi si připadám, jako bych se nejen já, ale i tým ztratil někde v poušti a to za čím jdeme je jen fata morganou."
"Máme neustále problémy s motocyklem převážně technického rázu. Tím pádem ani není možné se nějak rozumně věnovat nějakému nastavení. Například do dnešní kvalifikace se nepodařilo motorku nastavit snad vůbec. Odskakoval mi předek, po otočení plynem trvalo doslova věčnost, než se něco vůbec stalo, protože jsme ji nejspíš asi moc ochudili.
"Warm up byla naše poslední šance na nastavení a ani ten se nám nepovedl a tak vůbec nemám tušení s čím vlastně jdu do zítřejšího zahajovacího závodu sezóny. Kdyby vše fungovalo, tak bych mohl být zhruba o jednu a půl sekundy vpředu, takhle ale budu startovat z ´vedlejšího státu´ a pochybuji, že vůbec uvidím na světla," řekl zklamaně Jakub Kornfeil.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Australan je na nejlepší cestě vyhrát první GP sezony

20. března 2011 v 11:41 | Armí

Australan je na nejlepší cestě vyhrát první GP sezony

Oba jezdci, kteří dnes bojovali o první pole position sezony patří k tovární Repsol Hondě a před závodem v Kataru je Casey Stoner spolu s Danim Pedrosou v roli hlavních favoritů na vítězství v první Grand Prix.
Souboj to byl skutečně parádní a Australanovi se podařilo překonat svého týmového kolegu až v samotném závěru sobotní kvalifikace, když nastavil kolo na hodnotu 1´54,137 sekundy. Druhý Dani Pedrosa ztratil na pole position jen dvě desetiny sekundy, ale sedmý Andrea Dovizioso už něco přes sekundu.
V případě Casey Stonera je první pole position velmi dobrým začátkem v premiérové spolupráci s japonskou Hondou. "Nemůžeme chtít víc. Vše vycházelo dobře, tým učinil ty správné kroky a v průběhu víkendu postupně zlepšoval motocykl," řekl úvodem Casey Stoner. "Dnes večer jsem byl schopen docílit dobrý, stabilní čas a znovu na tvrdé pneumatice, což je pro zítřejší závod důležité."
"Jako vždy musíme zůstat nohama na zemi, protože v minulosti jsme už zaznamenali dobrý začátek sezony a pak se to nevyvíjelo, jak jsme očekávali, takže my teď potřebujeme pokračovat v tom co děláme a zajistit, že se budeme i nadále zlepšovat," řekl Australan, jenž měl na mysli loňský závod v Kataru, kde také vyhrál kvalifikaci (s časem 1´55,007s), ale závod pro pád nedokončil.
Dani Pedrosa se hodně snažil, ale první pole position roku mu nevyšla. Nicméně cestou na druhé místo startovního roštu si musel poradit s Američanem Benem Spiesem, ale také nějakou dobu dnešní kvalifikaci vedl. "Do této chvíle se pro nás víkend vyvíjí dobře, v každém tréninku jsem jel na špici a jsem velmi rád, že mám poprvé v Kataru první řadu na startu," řekl Dani Pedrosa.
Repsol Honda - kvalifikace GP Kataru 2011
"Nicméně teď se musím koncentrovat na samotný závod, Casey jezdí velmi rychle, rovněž Lorenzo podstatně zrychlil, takže zítra nesmím chybovat. Teď ještě nevím, zda bude závod ve znamení souboje mezi Caseym a mnou," pokračoval Španěl. " Ještě nikdy jsme nejeli v deset večer, takže doufám, že motorka bude fungovat stejně dobře po závodech tříd 125ccm a Moto2."
"Myslím, že závod bude hodně rychlý, takže si budeme muset udržet vysokou rychlost. Věřím, že toho docílím a budu bojovat o vítězství," uvedl závěrem Dani Pedrosa, jezdec továrního týmu Hondy.
Třetí jezdec Repsol Hondy Andrea Dovizioso v sobotu večer opět řešil problémy s vibracemi a to znamená, že zítra odstartuje až z třetí řady, sedmý v pořadí. "Třetí řadou jsem zklamaný, potřebuji nutně zlepšit využití měkkých pneumatik pro lepší kvalifikaci. Pozitivním bodem je to, že máme dobrou rychlost, abychom dokázali bojovat o pozice na stupních vítězů, což také bude zítra našim cílem."
"V průběhu zahřívacího tréninku se budeme snažit zlepšit nastavení, abychom získali vyšší stabilitu při brzdění," pokračoval Ital. "Pro závod bude velmi důležité přijet k první zatáčce mezi prvními. Je nemožné dostihnout Caseyho, ale pokusím se udržet Daniho, Lorenza a Spiese. Je moc důležité, abych sezonu zahájil dobrým výsledek a udělám proto všechno."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Lorenzo se prosadil do první řady, Spies vyrazí do závodu z druhé

20. března 2011 v 11:40 | Armí

Lorenzo se prosadil do první řady, Spies vyrazí do závodu z druhé

Jorge Lorenzo se kvalifikoval mezi nejlepší tři a na pódiu chce dojet i v závodě. Ben Spies se do první řady nevešel, ale chce si to vynahradit v závodě.
Jorgemu Lorenzovi se podařilo narušit hegemonii Repsol Hondy a kvalifikovat se do Velké ceny Kataru na třetím místě. Ben Spies vyrazí do svého prvního závodu v továrním týmu Yamahy z pátého místa.
"Zajeli jsme několik skvělých časů. Pořád jsme celkem daleko od nejlepších. Naším cílem zůstává dojet na pódiu," přeje si Lorenzo. Věří, že během závodů dokáže zajíždět konzistentní časy okolo 1:55,7 minuty. "Při warm-upu doladíme nastavení a pokusíme se splnit náš cíl."
Spies chtěl sice být v první řadě, ale v dané situaci je rád, že startuje z pátého místa. Prostředek tratě je totiž čistší než kraje. Stoprocentně spokojen však není. "Nezajel jsem perfektní kolo. Nemyslím, že bychom byli daleko od maxima, možná nám chyběly ještě dvě desetiny. Není to ale tak špatné, máme dobré nastavení, abychom bojovali o pódium," věří Američan. "Udělal jsem to nejlepší, co jsem mohl, není to špatný začátek sezony."
Manažeři obou jezdců Wilco Zeelenberg a Massimo Meregalli navázali na slova svých závodníků. Upozorňují, že situace mezi třetím a šestým místem je vyrovnaná a všechny čeká dlouhá a náročná velká cena.

Zdroj: www.motogpsports.cz

John Hopkins nahradí Bautistu až v Jerezu

19. března 2011 v 21:09 | Armí

John Hopkins nahradí Bautistu až v Jerezu

Suzuki nemá za zraněného Álvara Bautistu náhradu a to znamená, že v neděli neuvidíme na startu zahajovací Grand Prix sezony 2011 modrý prototyp týmu Rizla Suzuki.
Japonský výrobce má v mistrovství světa pouze jeden motocykl a nebezpečí, že se jejich jediný jezdec zraní a oni tak nebudou mít možnost do Velké ceny zasáhnout, je vždy vysoká. Nikdo nečekal, že tato situace nastane už v úvodním víkendu a Bautista si v třetím tréninku zlomí stehenní kost.
Vedení týmu Suzuki dnes hledalo náhradu za Španěla, mluvili s Johnem Hopkinsem ve Spojených státech, ale také s Nobuatsu Aokim v Japonsku. Bohužel oba jezdci se nedokázali dopravit do Kataru v časovém termínu pro účast v nedělním závodu. Tým rovněž oslovil některé jezdce Moto2, kteří mají zkušenosti s motocykly třídy MotoGP, ale ti samozřejmě mají své povinnosti vůči svým týmům a řešení se tedy nenašlo.
John Hopkins nahradí Bautistu v dalších dvou evropských Grand Prix ve španělském Jerezu a portugalském Estorilu. Protože v dubnu chybí Japonsko, další závod je až první týden v květnu a to je jedna z možných variant Španělova návratu do sedla GSV-R.
"Sezona ještě nezačala a je tu obrovské zklamání a velmi obtížná situace," uvedl šéf týmu Paul Denning. "Zimní testy byly konzistentní a konkurenceschopné, zejména když si uvědomíme Álvarovu mentalitu raději bojovat s ostatními soupeři než jezdit a právě v závodech od něho očekáváme víc než v testech, takže z toho důvodu vše vypadalo dobře."
"Důvod nehody byl velmi prostý, tlačil příliš tvrdě na nové pneumatice, která ještě nebyla dostatečně zahřátá. Velmi podobné Rossiho loňské nehodě z Mugella. Ale skutečné důvody můžou být také v tom, že na sobě cítil určitý tlak po čtvrteční nehodě, problémech s rukou a chtěl se znovu dostat do vedoucí skupiny a to co nejrychleji. Je to složité a Álvaro zaplatil až příliš vysokou cenu."
"Je to velmi extrémní sport a hranice mezi úspěchem a katastrofou je velmi tenká," řekl Denning, který zároveň poděkoval lékařům z Mobilní kliniky, jenž s Bautistou jeli do katarské nemocnice a rovněž s místními lékaři koordinovali dnešní operaci.
Bautistu v příštích dvou Grand Prix nahradí bývalý jezdec Suzuki John Hopkins. "Johnovi se nelíbí, co stalo Álvarovi," pokračoval Denning. "Věřím ale, že pro nás v Jerezu a Estorilu odvede dobrou práci. "Termín Álvarova návratu zatím není jasný, John má také své závazky v britském šampionátu BSB a ty kolidují s termíny v Estorilu a Le Mans, takže ještě uvidíme než učiníme ohledně těchto závodů rozhodnutí."
"Děkujeme všem našim fanouškům za slova podpory Álvarovi," řekl závěrem Paul Dennig, který věří, že před Jerezem ještě s Hopkinsem stihnou pár testovacích jízd.

Zdroj: www.motogpsports.cz


V zahřívacím tréninku udržel první místo Stefan Bradl

19. března 2011 v 21:08 | Armí |  Zprávy z Moto2

V zahřívacím tréninku udržel první místo Stefan Bradl

Nejrychlejší jezdec kvalifikace Stefan Bradl obsadil první místo i ve warm-upu. Druhý byl Marc Marquez, třetí Alex de Angelis.
GP Kataru - Moto2, warm-up
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Stefan BRADLKalex274.02'00.600
2Marc MARQUEZSuter277.82'00.8550.255
3Alex DE ANGELISMotobi275.22'01.2820.682
4Julian SIMONSuter271.82'01.7051.105
5Aleix ESPARGAROPons Kalex272.22'01.7691.169
6Simone CORSIFTR272.32'01.7711.171
7Axel PONSPons Kalex275.12'01.8031.203
8Thomas LUTHISuter272.22'01.8601.260
9Yuki TAKAHASHIMoriwaki270.62'01.9701.370
10Michele PIRROMoriwaki267.22'02.1101.510
11Scott REDDINGSuter267.32'02.2241.624
12Max NEUKIRCHNERMZ-RE Honda267.92'02.2341.634
13Andrea IANNONESuter274.92'02.3301.730
14Ricard CARDUSMoriwaki272.02'02.3731.773
15Jules CLUZELSuter268.32'02.4791.879
16Mattia PASINIFTR274.92'02.6102.010
17Claudio CORTISuter270.52'02.6372.037
18Esteve RABATFTR275.22'02.6912.091
19Mika KALLIOSuter274.92'02.8192.219
20Kenan SOFUOGLUSuter267.12'02.8772.277
21Randy KRUMMENACHERKalex274.02'02.8952.295
22Dominique AEGERTERSuter272.52'02.9522.352
23Bradley SMITHTech 3270.12'03.0492.449
24Pol ESPARGAROFTR276.82'03.0972.497
25Yonny HERNANDEZFTR272.42'03.1072.507
26Kev COGHLANFTR274.42'03.2342.634
27Mike DI MEGLIOTech 3274.12'03.2462.646
28Javier FORESSuter271.32'03.3352.735
29Valentin DEBISEFTR273.82'03.3432.743
30Alex BALDOLINISuter270.92'03.6293.029
31Santiago HERNANDEZFTR272.72'03.6413.041
32Ratthapark WILAIROTFTR274.32'03.9783.378
33Kenny NOYESFTR270.92'04.2103.610
34Xavier SIMEONTech 3272.12'04.3023.702
35Raffaele DE ROSAMoriwaki266.22'04.5693.969
36Anthony WESTMZ-RE Honda262.52'04.5993.999
37Mashel AL NAIMIMoriwaki271.22'04.6334.033
38Robertino PIETRISuter270.52'04.7424.142
39Nasser Hasan AL MALKIMoriwaki268.92'04.8364.236

Zdroj: www.motogpsports.cz

Do premiérové Grand Prix z patnáctého místa

19. března 2011 v 21:07 | Armí

Do premiérové Grand Prix z patnáctého místa

Karel Abraham zítra odstartuje spolu s elitou motocyklového závodění z patnáctého místa, páté řady startovního roštu zahajovacího podniku sezony 2011 v Kataru.
V sobotní kvalifikaci zajel český jezdec týmu Cardion AB Motoracing čas 1´56,665 sekundy, což je zatím jeho nejlepší výkon v Losail. Nějakou dobu figuroval před jezdci jako Nicky Hayden nebo Loris Capirossi, ale v závěru na čtrnáctého Itala ztratil 0,342 sekundy.
Na druhou stranu dnes český jezdec porazil španělského mistra světa Moto2 Toniho Elíase, jenž s Hondou LCR týmu k kvalifikaci obsadil šestnácté, dnes poslední místo výsledkové listiny. Na jezdce Cardion AB Motoracing Elías ztrácí přes jednu sekundu a to pro českého jezdce představuje drobnou výhodu.
"S výsledkem kvalifikace jsem spokojený i nespokojený. Podařilo se nám zrychlit, což je pozitivní, ale myslím, že jsme měli na víc," uvedl po sobotní kvalifikaci Karel Abraham, jenž na nejrychlejšího Casey Stonera ztratil dvě a půl sekundy. "Snažil jsem se jet se skupinku jezdců a vylepšit tak svůj čas, ale to se mi bohužel nepodařilo," řekl Abraham.
Mechanik brněnského týmu Cardion AB Motoracing Martin Havlíček k výkonu českého jezdce dodal: "V tuto chvíli je nejdůležitější, že zajíždíme stabilní časy. Uvidíme, jak se nám bude dařit v premiérovém závodě."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Kvalifikaci Moto2 vyhrál na Losailu Stefan Bradl

19. března 2011 v 21:05 | Armí

Kvalifikaci Moto2 vyhrál na Losailu Stefan Bradl

Vítězstvím v kvalifikaci na GP Kataru si Stefan Bradl zajistil první pole position kariéry, porazil při tom Marca Marqueze a Thomase Lüthiho.
Jako první se na začátku kvalifikace ukázal na čele výsledkové listiny švýcarský jezdec Lüthi, ale poté se z boje o pole position stalo představení Stefana Bradla a Marca Marqueze. Oba si několikrát vyměnili místa, aby nakonec slavil Bradl s týmem Viessmann Kiefer Racing.
Společnost v první řadě jim bude dělat Thomas Lüthi, druhá řada má složení Juki Takahaši, Jules Cluzel a Julian Simon.
GP Kataru - Moto2, kvalifikace
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Stefan BRADLKalex273.12'00.168
2Marc MARQUEZSuter271.42'00.3750.207
3Thomas LUTHISuter272.52'00.9960.828
4Yuki TAKAHASHIMoriwaki270.72'01.1791.011
5Jules CLUZELSuter270.12'01.4081.240
6Julian SIMONSuter271.52'01.4301.262
7Bradley SMITHTech 3277.62'01.4421.274
8Alex DE ANGELISMotobi275.42'01.4651.297
9Michele PIRROMoriwaki265.52'01.4791.311
10Scott REDDINGSuter269.72'01.5641.396
11Simone CORSIFTR275.62'01.5741.406
12Max NEUKIRCHNERMZ-RE Honda269.12'01.7411.573
13Mattia PASINIFTR273.82'01.8931.725
14Aleix ESPARGAROPons Kalex273.92'01.8951.727
15Dominique AEGERTERSuter273.62'01.8951.727
16Andrea IANNONESuter273.52'01.9031.735
17Esteve RABATFTR276.62'02.1541.986
18Claudio CORTISuter272.02'02.2372.069
19Mike DI MEGLIOTech 3273.02'02.3522.184
20Yonny HERNANDEZFTR272.02'02.3922.224
21Javier FORESSuter267.92'02.3972.229
22Ricard CARDUSMoriwaki270.82'02.5052.337
23Axel PONSPons Kalex273.62'02.5292.361
24Pol ESPARGAROFTR276.72'02.5362.368
25Mika KALLIOSuter272.32'02.5492.381
26Valentin DEBISEFTR274.12'02.8282.660
27Ratthapark WILAIROTFTR273.62'02.8382.670
28Kenan SOFUOGLUSuter268.12'02.8472.679
29Randy KRUMMENACHERKalex274.32'02.8972.729
30Robertino PIETRISuter271.22'03.1512.983
31Alex BALDOLINISuter266.32'03.2463.078
32Santiago HERNANDEZFTR273.82'03.2643.096
33Kev COGHLANFTR272.72'03.2763.108
34Kenny NOYESFTR272.72'03.4613.293
35Xavier SIMEONTech 3272.52'03.6573.489
36Raffaele DE ROSAMoriwaki270.32'03.6843.516
37Anthony WESTMZ-RE Honda269.52'04.0433.875
38Mashel AL NAIMIMoriwaki271.62'04.8754.707
39Nasser Hasan AL MALKIMoriwaki267.12'05.2995.131

Zdroj: www.motogpsports.cz

Nicolas Terol vyhrál kvalifikaci nejnižší kubatury v Kataru

19. března 2011 v 21:02 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Nicolas Terol vyhrál kvalifikaci nejnižší kubatury v Kataru

Španělský jezdec Nicolas Terol potvrdil dominantní formu také v katarské kvalifikaci, když po souboji se Sandrem Cortesem získal pole position. Třetí skončil Sergio Gadea.
Terol nepustil nikoho na první místo konečné výsledkové listiny ani v jednom volném tréninku a ve stejném duchu pokračoval i v sobotu, konkurence ale byla silnější než ve čtvrtek a v pátek. V úvodu kvalifikace se ujal vedení, ale o chvíli později ho sesadil Sandro Cortese.

Terol se k velkému výkonu nadechl šest minut před koncem a se sekundovým náskokem Corteseho znovu překonal, přesto to nestačilo, protože o chvíli později došlo k další výměně pozic. Teprve až v posledním kole si vzal Terol pod šachovnicovou vlajkou pole position definitivně zpět, Cortese ztrácel necelou desetinu.

Cortese s Terolem jeli v kvalifikaci vlastní ligu a zbytek pole je sledoval se sekundovým odstupem. Do první řady se k nim postaví Efren Vazquez. Jakub Kornfeil obsadil v první letošní kvalifikaci 26. místo.
GP Kataru - 125 ccm, kvalifikace
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Nicolas TEROLAprilia228.22'06.605
2Sandro CORTESEAprilia227.52'06.6950.090
3Efren VAZQUEZDerbi225.02'07.6511.046
4Sergio GADEAAprilia225.02'07.8571.252
5Hector FAUBELAprilia223.92'08.0621.457
6Jonas FOLGERAprilia225.92'08.2981.693
7Johann ZARCODerbi224.12'08.5821.977
8Alberto MONCAYOAprilia222.02'08.6832.078
9Maverick VIÑALESAprilia227.92'09.2182.613
10Luis SALOMAprilia223.22'09.3312.726
11Louis ROSSIAprilia219.72'09.4662.861
12Miguel OLIVEIRAAprilia226.22'09.4872.882
13Danny KENTAprilia220.92'09.7053.100
14Simone GROTZKYJAprilia222.62'09.8353.230
15Adrian MARTINAprilia219.42'09.8593.254
16Niklas AJOAprilia218.92'10.0913.486
17Zulfahmi KHAIRUDDINDerbi223.12'10.1613.556
18Hiroki ONOKTM223.72'10.2233.618
19Luigi MORCIANOAprilia220.32'10.2693.664
20Taylor MACKENZIEAprilia220.62'10.3733.768
21Jasper IWEMAAprilia225.62'10.5593.954
22Marcel SCHROTTERMahindra222.72'10.6023.997
23Danny WEBBMahindra218.82'10.6084.003
24Alessandro TONUCCIAprilia216.52'11.3354.730
25Joan PERELLOAprilia213.62'11.6995.094
26Jakub KORNFEILAprilia218.12'12.1805.575
27Giulian PEDONEAprilia212.02'12.3415.736
28Harry STAFFORDAprilia214.92'13.3796.774
29Daniel KARTHEININGERKTM219.02'13.7697.164
30Francesco MAURIELLOAprilia217.62'14.9948.389
Sarath KUMARAprilia206.52'15.6209.015

Zdroj: www.motogpsports.cz


Álvaro Bautista je po operaci

19. března 2011 v 21:00 | Armí

Álvaro Bautista je po operaci

Španěl podstoupil úspěšnou operaci levé stehenní kosti. Nyní je na pooperačním pokoji nemocnice Hamad Medical Corporation v hlavním městě Kataru, Dauhá.
Při pátečním třetím tréninku královské kubatury, havaroval v patnácté zatáčce okruhu v Losail jediný jezdec tovární Suzuki GSV-R Álvaro Bautista. V mobilní klinice přímo na katarském okruhu Španělovi diagnostikovali zlomeninu levé stehenní kosti a poté byl na další vyšetření převezen do nemocnice Hamad Medical Corporation v Dauhá.
Španěl strávil noc v nemocnici, ale noha ho velmi bolela. Ještě v pátek uvažovali o jeho převozu do Španělska, nicméně k povaze zranění se rozhodli Bautistu operovat už dnes ráno přímo v Kataru. Operace proběhla dle lékařů úspěšně, Bautista má zlomenou kost zpevněnou fixační sponou a nyní se čeká až bude ve stavu absolvovat přelet do Španělska.
Po návratu zpět do Madridu, bude okamžitě v péči specialisty, chirurga Dr. Angela Villamora, který má v této oblasti značné zkušenosti a pomůže Bautistovi urychlit návrat do sedla závodního prototypu GSV-R.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )