Únor 2011

Bridgestone úspěšně zvládl extrémní horko Malajsie

27. února 2011 v 19:35 | Armí

Bridgestone úspěšně zvládl extrémní horko Malajsie

V průběhu druhého testu královské kubatury, musely pneumatiky Bridgestone zvládat extrémně vysoké teploty povrchu dráhy v Sepangu, které se tentokrát pohybovaly až kolem hranice šedesáti stupňů Celsia.
Proto jezdci všechny své rychlé časy nastavili už v dopoledním bloku, když ještě nebyl povrch dráhy tolik rozpálený. Třetí, tedy závěrečný den byl celkově nejrychlejší. Casey Stoner spolu s Danim Pedrosou nastavili na pěti a půl kilometrovém okruhu časy pod dvě minuty a v celkovém hodnocení první tři jezdci zajeli kolo rychleji než je platný rekord Valentina Rossiho z roku 2009.
Pro zmiňované nejrychlejší časy na kolo zvolili jezdci tvrdou směs u přední pneumatiky, které měla za úkol zlepšit stabilitu na brzdách, zejména v tak horkém prostředí vysokorychlostního okruhu. V případě zadní pneumatiky se jednalo o měkkou směs, aby bylo dosaženo maximální úrovně přilnavosti. Někteří jezdci, jako například Valentino Rossi, ale preferovali měkčí směs u přední pneumatiky.
Japonský výrobce Bridgestone v Sepangu také využil příležitosti a každému z jezdců nabídl k vyzkoušení po jedné přední a zadní pneumatice z jejich nové vývojové řady.
"S výkonem pneumatik jsem v tomto testu velmi spokojený, protože teploty povrchu dráhy byly velmi vysoké a hlavně kvůli vývoji motocyklů během zimy, byly časy na kolo neuvěřitelně rychlé," řekl Hirohide Hamashima z Bridgestone Motorsport. "Z tohoto testu jsme získali velké množství dat a dokázali potvrdit výkon specifikací pro rok 2011, takže s tím jsem určitě spokojen."
"Několik jezdců tu dokončilo simulaci závodu. Životnost a konzistence pneumatik byla dostatečná i za tak teplotně náročných podmínek, takže mám velkou důvěru ve výkon pneumatik určených pro letošní ročník," řekl závěre Hamashima, jenž také týmům poděkoval za spolupráci při testu jejich nové vývojové pneumatiky.
Nejlepší časy druhého testu MotoGP v Sepangu:
P.JezdecTýmČasKdyZtráta
1Casey StonerRepsol Honda Team1´59.665čtvrtek
2Dani PedrosaRepsol Honda Team1´59.803čtvrtek+0.138
3Marco SimoncelliSan Carlo Honda Gresini2´00.163čtvrtek+0.498
4Andrea DoviziosoRepsol Honda Team2´00.531středa+0.866
5Ben SpiesYamaha Factory Racing2´00.678čtvrtek+1.013
6Jorge LorenzoYamaha Factory Racing2´00.931středa+1.266
7Colin EdwardsMonster Yamaha Tech32´00.966čtvrtek+1.301
8Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGP2´01.194čtvrtek+1.529
9Hiroshi AoyamaSan Carlo Honda Gresini2´01.328čtvrtek+1.663
10Hector BarberaMAPFRE Aspar Team2´01.346čtvrtek+1.681
11Valentino RossiDucati Team2´01.469čtvrtek+1.804
12Nicky HaydenDucati Team2´01.469čtvrtek+1.804
13Loris CapirossiPramac Racing Team2´01.493čtvrtek+1.828
14Cal CrutchlowMonster Yamaha Tech32´02.034čtvrtek+2.369
15Randy de PunietPramac Racing Team2´02.155čtvrtek+2.490
16Toni EliasLCR Honda MotoGP2´02.410čtvrtek+2.745
17Karel AbrahamCardion AB Motoracing2´02.506čtvrtek+2.841

Zdroj: www.motogpsports.cz

Měli jsme na víc, říká Karel Abraham

27. února 2011 v 19:35 | Armí

Měli jsme na víc, říká Karel Abraham

Jezdec týmu Cardion AB Motoracing každým dnem zlepšoval své časy na kolo, ale to samé dělali i jeho soupeři a poslední den v Sepangu skončil mezi pravidelnými jezdci MotoGP sedmnáctý.
Karel Abraham zajel čas 2´02,506 sekundy až ve čtvrtek odpoledne a protože rychlých časů jezdci dosahovali zejména dopoledne, nestačil se již výrazněji prosadit v pořadí výsledkové tabulky, kde mu den předtím patřila čtrnáctá pozice.
"Měli jsme na víc," uvedl po skončení testu Karel Abraham. "Ráno, kdy se zajíždějí nejlepší časy, jsme ještě něco dodělávali na motorce a odpoledne v horku už jsem sice zrychlil, ale na překonání časů ostatních jezdců z dopoledne už to nestačilo.
Poslední den v Malajsii pracoval tým Cardion AB Motoracing opět na trakci jejich nové GP11, protože právě to byl problém, který v boxech Karla Abrahama řešili od začátku testu. "Dali jsme si s nastavením hodně práce. Nakonec jsme zvolili jednu možnost a věříme, že v Kataru bude motorka fungovat tak, jak si představujeme," řekl Abraham.
Český motocyklový závodník se z Malajsie vrací spolu s týmem domů. Dva týdny volna a pak už cesta do Kataru k poslednímu přesezonnímu testu, na který navazuje prodloužený závodní víkend úvodní Grand Prix sezony 2011.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Pedrosa: Je to dobré, ale musíme zůstat nohama na zemi

27. února 2011 v 19:33 | Armí

Pedrosa: Je to dobré, ale musíme zůstat nohama na zemi

Trojice jezdců Repsol Hondy ukončila test v Sepangu tím nejlepším způsobem, když hned dva z nich Casey Stoner a Dani Pedrosa pokořili hranici dvou minut na kolo. Andrea Dovizioso odjel z Malajsie čtvrtý.
Je jasné, že u Hondy odvedli během zimní přestávky dobrou práci a jejich jezdci se teď těší zasloužené pozornosti, protože po šesti dnech testování tu máme hned několik favoritů, kteří by mohli letos svádět souboje o ty nejvyšší příčky.
Casey Stoner byl všechny tři dny nejrychlejším jezdcem na dráze a vzhledem k tomu, že do úvodního podniku sezony zbývá necelý měsíc, má důvod ke spokojenosti. Včera Australan svému týmu řekl, že by mohl jedno kolo ještě stlačit pod dvě minuty a to se mu také podařilo v dopoledním bloku.
"Zaznamenali jsme úspěšný den, kdy jsme znovu srovnávali podvozky a jsem spokojený s rozhodnutím, který z nich použijeme pro tuto sezonu," řekl úvodem Casey Stoner. "Také jsme zkoušeli elektroniku brzdění motorem, v několika oblastech se zlepšili, v několika jsme zase ztratili, takže na to se budeme muset zaměřit. Podvozek, který jsme vybrali se pokaždé chová tak jak chceme, bez ohledu na použité nastavení, které dokážeme celkem snadno přizpůsobit."
"Teď, když přijedeme do Kataru dokážeme vyzkoušet různá nastavení zároveň a získáme k tomu více času na dráze. Některé změny vyžadují delší čas, takže mít dvě motorky s identickým podvozkem bude velmi užitečné," pokračoval Australan a závěrem dodal: "Na RC212V se cítím čím dál tím lépe a už se nemůžu dočkat až přijedeme do Kataru."
Andrea Dovizioso (Repsol Honda) - Sepang test 2011
Dani Pedrosa dopoledne pracoval na elektronice a tlumení své Hondy, odpoledne zaměřil pozornost na delší výjezdy na trati. Dnes byl druhým jezdcem, který dokázal kolo okruhu v Sepangu zvládnou pod dvě minuty a to ještě není stoprocentně fit po zranění klíční kosti ze závěru uplynulé sezony.
"Máme za sebou velmi dobré tři dny testování," uvedl Dani Pedrosa. "A vůbec oba testy tady v Sepangu byly podařené. Zlepšili jsme brzdění a celkem dost zapracovali na různých variantách uspořádání podvozku a elektroniky. I když je nám jasné, že se pro první závod zlepší všichni, byl to o hodně lepší test než loni. Odjíždím spokojený a myslím, že test v Kataru bude příležitostí si vše ověřit na jiném okruhu a dráze."
"Strávil jsem více méně stejný čas na loňském a letošním podvozku. Nejlepší čas jsem zajel s verzí 2011, takže bude zajímavé si ještě jednou oba vyzkoušet v Kataru a pak se pro jeden z nich rozhodnout. Myslím, že jsem spolu s motocyklem v dobré kondici a před Katarem si věřím víc než tomu bylo loni."
"Nicméně potřebujeme zůstat nohama na zemi, protože v loňském roce jsme měli na začátku nějaké problémy a pak se výrazně zlepšili, takže to samé můžou udělat i ostatní. Nic není předem jasné až do doby než začneme závodit," řekl Dani Pedrosa závěrem.
Andrea Dovizioso zatím své dva týmové kolegy v časech na kolo neporazil, ale také nijak zvlášť nezaostává. Dnes zvládl pětačtyřicet okruhů, ujel dvě stě padesát kilometrů a s časem 2´00,541 sekundy odjel ze Sepangu stejně spokojený, jako Stoner s Pedrosou.
"Dobrá stránka věci je ta, že jsme doopravdy hodně rychlí a absolvovat první dva testy, jaké byly tyto je neskutečné," komentoval misi v Sepangu Andrea Dovizioso. "Také jsme vyzkoušeli simulaci závodu a byli rychlí, takže máme potvrzeno, že jsme silní a můžeme bojovat. Nicméně po skončení simulace závodu jsem zjistil určité problémy u přední části, podobné jaké jsem měl v roce 2009, když jsem po několika kolech přišel uprostřed zatáčky o část přilnavosti."
"Odjíždím velmi spokojený, ale ještě nejsme perfektní. Potřebujeme zjistit, co jsme změnili, že nastal tento problém poté, co jsme přidali jen pět litrů paliva navíc. Každopádně i s tímto problémem jsem dokončil spoustu rychlých kol a ve srovnání z předchozím rokem jsme o dost rychlejší. Mám pocit, že bez zmiňovaného problému, budu schopen dosáhnout podobné rychlosti, jako Dani a Casey, což mě opravdu těší," řekl závěrem italský jezdec Repsol Hondy.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Uvidíme v Kataru, říká Rossi

27. února 2011 v 19:31 | Armí

Uvidíme v Kataru, říká Rossi

Tovární Ducati odjíždí z Malajsie s vědomím, že je do poslední březnové zkoušky v Kataru čeká hodně práce, kterou bude muset italský výrobce z Boloně udělat, aby se jeho jezdci dokázali přiblížit současné špičce.
Daleko ke spokojenosti mají oba jezdci Ducati. Valentino Rossi test dokončil jedenáctý, Nicky Hayden dvanáctý a co je pro ně podstatné, po šesti dnech testů v Sepangu ztrácí na Hondu téměř dvě sekundy. Ital ve středu navíc onemocněl, takže testovací program byl tímto dokonale narušen.
"S tímto testem nemůžeme být spokojeni, protože jsme nedosáhli našeho cíle, což bylo skončit kolem šestého místa a především snížit ztrátu na nejrychlejší," uvedl Valentino Rossi. "Místo toho jsme o 1,8 sekundy pozadu a rytmus nám také chybí. Po prvním dnu jsem si myslel, že toho můžeme docílit. Dobře jsme začali a odvedli s motorkou kus práce na tvrdých pneumatikách, což je dobré. Potom jsme ale už nepokročili."
"I když máme dobré nápady ohledně elektroniky, kde věřím budeme schopni problémy odstranit relativně rychle, tak jistý už si nejsem v případě nastavení podvozku. Hodně se snažíme, ale zatím se nám to nedaří. Můžu jít tvrdě na brzdy, ale pořád mám problémy ve středu zatáčky," pokračoval Ital.
"Nevýhodou bylo rozhodně testovat dva dny místo tří, protože ke konci jsem musel hodně pospíchat, abych všechno vyzkoušel. Na tuto možnost jsme byli sice připraveni, ale začalo drobně mrholit a to už pak nešlo. Nějaká dobrá řešení do budoucna tu jsou, ale už jsme si je nestihli ověřit."
"Tento okruh tradičně není pro Ducati ten nejlepší. Další test je v Kataru, kde je dráha jiná než tady a uvidíme, zda se nám tam podaří jezdit rychleji," uvedl závěrem devítinásobný mistr světa a současný jezdec tovární stáje Ducati Valentino Rossi.
Nicky Hayden zvládl poslední den v Sepangu sedmdesát jedna kol, takže byl na dráze víc než dost. Vyzkoušel spoustu nového materiálu, ale požadovaný efekt v podobě výraznějšího času na kolo se nedostavil ani u něho. "V průběhu testu jsme vyzkoušeli spoustu různých možností nastavení geometrie a elektroniky. Snažili jsme se zlepšit kontakt, vyřadit materiál, který nepracoval správně a hlavně se soustředit na základní nastavení, které by pro tuto sezonu mohlo fungovat."
"Jsme pozadu ne z důvodu nějakého závažného problému, ale díky kombinaci drobných detailů, které nám zabránily dosáhnout výsledků v jaké jsme doufali. Mám dobrou motorku, stejně dobrý tým a rozhodně potřebujeme fungovat lépe než takto," pokračoval Američan. "Ještě nás čeká spousta práce, ale tento týden se nám podařilo něco zlepšit a máme další možnosti, které vyzkoušíme v příštím testu."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Rossi měl neplánované volno, testoval pouze Hayden

27. února 2011 v 19:30 | Armí

Rossi měl neplánované volno, testoval pouze Hayden

U tovární Ducati ve středu testoval pouze Američan Nicky Hayden, protože Valentino Rossi onemocněl, nějakou dobu strávil v Mobilní klinice, potom odjel na hotelový pokoj a na dráhu už se nevrátil.
Příznaky chřipky a horečka přišla v případě Valentina Rossiho v tu nejméně vhodnou dobu. Ital potřebuje každý kilometr v sedle nové Ducati a dnes nezajel ani jedno kolo. Ráno byl na vyšetření a na doporučení lékaře odjel zpátky do hotelu, kde bere předepsané léky. Zda nastoupí do posledního dne testu v Sepangu si přejí všichni v týmu, ale není to jisté.
Nicky Hayden absolvoval celkem náročný den, protože se jim v některých věcech nedařilo a třeba s převodovkou ztratili spoustu času. Američan zajel čtyřicet čtyři okruhů a jeho nejlepší čas na kolo dnes představoval hodnotu 2´02,208 sekundy.
"Nebyl to zrovna nejklidnější den, protože jsme řešili časově náročné závady," uvedl po skončení testu Hayden. "Ke konci jsme chtěli nasadit měkké pneumatiky, abychom zjistili, jak úspěšné jsou změny, které jsme v průběhu dne provedli, ale v závěru nastal problém s převodovkou a už na to nezbyl čas."
"Přesto jsme zvládli čtyřicet čtyři kol a celkově to byl solidní den," pokračoval Hayden. "Naše ztráta na nejrychlejší je stále velká, ale rozhodně se nám podařilo o dost omezit vibrace. Není to ještě úplně v pořádku, ale je to natolik dobré, že se teď můžeme zaměřit na další věci. Na zítřek mám v plánu spoustu práce, takže doufejme, že se nám podaří pokročit a odjet v pozitivním duchu."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Bautista s bolestmi hlavy ve středu desátý

27. února 2011 v 19:29 | Armí

Bautista s bolestmi hlavy ve středu desátý

Álvaro Bautista má pořádnou smůlu. V době, kdy se jim daří postupně zlepšovat prototyp GSV-R opět onemocněl a je otázkou, zda se mu podaří poslední den dokončit plánovaný program testu.
Už ve středu se u Španěla objevily zdravotní problémy, Bautistu bolela hlava a nějakou dobu vůbec nejezdil, protože navštívil Mobilní kliniku. Nakonec zvládl pětatřicet kol, vyzkoušel nová kola Marchesini, zadní tlumení od Öhlins, zadní rameno a také spolu s týmem zapracovali na motorové charakteristice.
Suzuki také využila služeb jejich testovacího jezdce Nobuatsu Aoki, který má ale svůj vlastní program stanovený japonskou továrnou. Samozřejmě jeho výsledky se každý den vyhodnotí s daty Álvara Bautisty a vedení týmu rozhoduje, co bude třeba do konce testu ještě vyzkoušet nebo jakou kombinaci nastavení použít.
"Vypadá to, že v tuto chvíli má motorka lepší odolnost než její jezdec!" uvedl ve středu odpoledne Álvaro Bautista. "Je to neštěstí onemocnět podruhé za sebou. Cítím se velmi vyčerpaný, ale věřím, že po dvanáctihodinovém spánku snad budu zítra v pořádku!"
"Nicméně dnes tu byly i pozitivní stránky, testovali jsme nové zadní rameno, které rozumně zlepšilo přilnavost zadní části a také nové motorové mapy, které zlepšily chování motorky v zatáčkách. Nejlepší kolo jsem zajel po dokončení kompletní délky závodu na opotřebovaných pneumatikách, takže na nových určitě můžu zajet rychleji."
"Dnes ale nebyly podmínky k tomu, abych se pokusil zajet kolo ve stylu kvalifikace. Jsem zklamaný a šťastný zároveň, protože jsme Suzuki poměrně dost zlepšili od konce roku 2010," řekl závěrem Bautista, který se s časem 2´02,035 sekundy umístil mezi jezdci MotoGP desátý.
Zítra je v Sepangu poslední den testu MotoGP. Jezdci mají k dispozici ještě v březnu dva poslední dny v Kataru a ten samý týden už startuje příprava na úvodní podnik sezony 2011.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Druhý den v Sepangu patřil jezdcům tovární Hondy

27. února 2011 v 19:28 | Armí

Druhý den v Sepangu patřil jezdcům tovární Hondy

Test kubatury MotoGP byl ve středu jednoznačně záležitostí jezdců Repsol Hondy. Casy Stoner zajel v závěru kolo za 2´00,171 sekundy a odsunul na druhé místo Daniho Pedrosu, Andrea Dovizioso je třetí.
Australan Stoner je evidentně s výkonem své RC212V spokojen a v jejím sedle se cítí jako ryba ve vodě. Už to vypadalo, že druhý den testu v Sepangu zůstane za svým týmovým kolegou Pedrosou, ale nezapřel bojovného ducha a v posledním kole druhého dne testu Španěla porazil o 0,058 sekundy. Oba jezdci navíc svými časy překonali rekord Valentina Rossiho z roku 2009.
Dani Pedrosa byl dlouho nejrychlejší s časem 2´00,229 sekundy, ale jak se ukázalo, ani dnes to na Casey Stonera nestačilo. Španěl je tedy druhý a hned za ním je se ztrátou 0,360 sekundy třetí Andrea Dovizioso. Ital na své kolegy z Repsol Hondy postupně umazává důležité desetiny a s dnešním výsledkem může být spokojen.
S více jak půl sekundou ztráty je na čtvrtém místě Ben Spies, zástupce tovární stáje Yamahy. Američan se ale nevyhnul pádu, když o něco rychleji než snesla nová tvrdá pneumatika na to řádně zatlačil a v sedmé zatáčce ztratila jeho M1 kontakt s povrchem dráhy. Nicméně ani jemu a ani jeho motocyklu se nic nestalo. Jorge Lorenzo dnes figuroval až za svým týmovým kolegou na pátém místě.
Šestý a sedmý čas dne patřil dvojici San Carlo Honda Gresini Marcu Simoncellimu a Hiroši Aojamovi. Oba jezdci si drží svůj standard, Aojama je navíc nejlepším jezdcem na netovárním stroji a na týmového kolegu, který se vešel jako poslední do jedné sekundy za Stonerem, ztratil něco přes čtyři desetiny.
Colin Edwards zajel na satelitní Yamaze osmý čas, devátý skončil dnes nejlepší jezdec Ducati Héctor Barberá z Aspar týmu a první desítku uzavřel Álvaro Bautista z Rizla Suzuki. Španěl dnes podobně jako Valentino Rossi bojuje se zdravotními problémy, ale testoval, zvládl pětatřicet kol a na konto si připsal čas 2´02,035 sekundy.
Jedenáctý Nicky Hayden byl jediným testujícím jezdcem tovární Ducati. Valentino Rossi je nemocný. Dopoledne byl na vyšetření v Mobilní klinice, teď leží na hotelu a na dráhu se už ve středu nevrátil. Hayden spolu s týmem pracoval na nastavení jeho Ducati GP11 a druhý den v Sepangu uzavřel časem 2´02,208 sekundy. Za ním se těsně umístili jezdci satelitní Ducati Randy De Puniet a Loris Capirossi z Pramac Racingu.
Čtrnáctý čas zajel český jezdec Cardion AB Motoracing Karel Abraham, jenž ale v závěru odpoledního bloku absolvoval pád. Toni Elías z LCR Hondy byl patnáctý a britský zástupce v MotoGP a jezdec satelitu Monster Tech 3 Cal Crutchlow skončil šestnáctý.
Zítra pokračuje test MotoGP třetím, závěrečným dnem.
Malajsie, Sepang - Test MotoGP - 23. února 2011:
P.JezdecTýmMotocyklČasKol
1Casey StonerRepsol Honda TeamHONDA2´00.17143
2Dani PedrosaRepsol Honda TeamHONDA2´00.22941
3Andrea DoviziosoRepsol Honda TeamHONDA2´00.53146
4Ben SpiesYamaha Factory RacingYAMAHA2´00.82454
5Jorge LorenzoYamaha Factory RacingYAMAHA2´00.93145
6Marco SimoncelliSan Carlo Honda GresiniHONDA2´01.03352
7Hiroshi AoyamaSan Carlo Honda GresiniHONDA2´01.43964
8Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 3YAMAHA2´01.73844
9Hector BarberaAspar TeamDUCATI2´01.90964
10Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGPSUZUKI2´02.03535
11Nicky HaydenDucati TeamDUCATI2´02.20844
12Randy de PunietPramac Racing TeamDUCATI2´02.60435
13Loris CapirossiPramac Racing TeamDUCATI2´02.62440
14Karel AbrahamCardion AB MotoracingDUCATI2´02.67636
15Toni EliasLCR Honda MotoGPHONDA2´02.94160
16Cal CrutchlowMonster Yamaha Tech 3YAMAHA2´02.98440

Zdroj: www.motogpsports.cz

Druhý den testu MotoGP v Sepangu

27. února 2011 v 19:27 | Armí

Druhý den testu MotoGP v Sepangu

Jezdci Hondy zahájili druhý den testu v Sepangu znovu velmi výrazným výkonem. V poledne byl nejrychlejší Dani Pedrosa, druhý Casey Stoner a třetí Andrea Dovizioso, všichni z tovární stáje Repsol Honda.
Španěl Pedrosa zastavil časomíru na hodnotě 2´00,229 sekundy, což je pro začátek skutečně velmi zajímavý čas! Včera nejrychlejší Casey Stoner na Pedrosu zatím ztrácí desetinu a třetí Andrea Dovizioso desetiny tři.
Čtvrtý čas si na konto připsal jezdec tovární Yamahy Ben Spies, těsně za ním je jeho týmový kolega Jorge Lorenzo a pak zase pokračují jezdci na motocyklech Honda. Tentokrát je to dvojice z Gresiniho týmu šestý Marco Simoncelli a sedmý Hiroši Aojama.
Colin Edwards z Monster Tech 3 byl v polovině druhého dne testu v Sepangu osmý, testovací jezdec Yamahy devátý a první desítku uzavíral zástupce Rizla Suzuki Álvaro Bautista. Za Španělem momentálně figuruje Nicky Hayden, Héctor Barberá, Randy De Puniet, Loris Capirossi a Karel Abraham. Toni Elías je předposlední a Cal Crutchlow má zatím nejpomalejší čas.
Valentino Rossi ve středu zatím netestoval. Ráno nějakou dobu strávil v Mobilní klinice a nyní leží s horečkou v hotelovém pokoji. Pokud se situace zlepší, nastoupí k testování odpoledne. V Malajsii už minule podobné problémy řešil Álvaro Bautista nebo Toni Elías, těsně před druhým testem pak Cal Crutchlow, který není ve stoprocentní kondici ani dnes.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Tým Karla Abrahama řešil problémy s trakcí

27. února 2011 v 19:26 | Armí

Tým Karla Abrahama řešil problémy s trakcí

Letos druhý test mezi špičkou světové silnice absolvoval český zástupce v MotoGP a jezdec týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham, který dnes s časem 2´03,167 sekundy skončil sedmnáctý.
Český motocyklový závodník během dne zvládl čtyřicet šest kol a na nejlepší čas Casey Stonera ztratil přes dvě sekundy. Na Abrahamově Desmosedici GP11 řešili především její trakci, protože ta dnes působila trošku problémy, které nakonec znamenaly pád.
"Motorka moc poškozená není, já jsem naprosto v pořádku," uvedl Karel Abraham. "Na výjezdu ze zatáček motorka hodně klouzala. Něco jsme vymysleli a doufáme, že to zítra pomůže. Na trati je pár míst, kde se musím zlepšit."
Technici týmu Cardion AB Motoracing porovnávali data od ostatních jezdců Ducati a také kontrolovali data z prvního testu, který Karel Abraham absolvoval spolu s ostatními začátkem února. Zítra test MotoGP pokračuje druhým dnem a český tým bude hledat způsob, jak si v tabulce časů polepšit.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Neatakovali jsme časy na měkkých pneumatikách, říká Rossi

27. února 2011 v 19:25 | Armí

Neatakovali jsme časy na měkkých pneumatikách, říká Rossi

Po dvou týdnech vyjeli jezdci tovární Ducati znovu na trať, aby navázali na zlepšení, která v Sepangu zaznamenali začátkem února. Rossi byl první den nejrychlejší z jezdců italského výrobce, Hayden byl dvanáctý.
Ital zajel padesát tři kol s nejlepším časem 2´01,999 sekundy a byl tak posledním, který se dostal pod hranici dvou minut a dvou sekund. Na nejrychlejší čas Casey Stonera ztratil něco přes sekundu a spolu s týmem nyní pracují na základním nastavení pro jeho GP11.
"S prvním dnem můžeme být spokojení. Ztrácíme sekundu na nejrychlejšího, jak v závěru prvního testu, ale bez toho, abychom ke konci atakovali časy na měkké pneumatice, jak to dělali ostatní. Dnes jsme se většinou pohybovali kolem pátého, šestého místa, což bylo cílem, který jsme si stanovili. Kvůli ramenu ještě ztrácím asi tři desetiny, protože teď jsem výraznější v levotočivých zatáčkách, zatímco normálně je tomu naopak. Zbytek budeme muset najít v nastavení motorky."
"Jsem rád už z toho důvodu, že jsme celou dobu strávili na tvrdých pneumatikách, na kterých jsme předtím měli problémy. Nakonec jsme zvolili jedno ze dvou nastavení, které jsme určili během posledního testu. To nyní bude náš základ a jedna z věcí, na kterou teď zaměříme naše úsilí v dalších dnech," uvedl Valentino Rossi.
Američan Nicky Hayden pracoval na zlepšení nastavení ve snaze omezit vibrace jeho GP11. Těsně před koncem první poloviny úterního testu havaroval, ale to na něho nemělo velký vliv, protože v závěru dne byl nakonec spokojen s pokrokem, který se mu dnes podařilo udělat. Kolo zvládl za 2´02,680 sekundy a to stačilo na dvanáctou příčku výsledkové listiny.
"Je fajn být znovu v Sepangu a pracovat na dalším rozvoji GP11," uvedl Nicky Hayden. "Dopoledne jsme strávili kontrolou několika věcí a potvrdili si to, k čemu jsme tady dospěli při minulé návštěvě. Všechno šlo podle plánu až na nehodu, která se mi stala v první zatáčce v závěru dopoledního bloku. Bylo velké horko, přišel jsem o předek a spadl. V té době jsem jel pomalu, takže jsem neublížil sobě ani motorce. Dnes už jsme zaregistrovali menší vibrace než jaké byly posledně, takže je to dobré."

Zdroj: www.motogpsports.cz

První den v Sepangu Lorenzo třetí, Spies šestý

27. února 2011 v 19:24 | Armí

První den v Sepangu Lorenzo třetí, Spies šestý

Jorge Lorenzo a Ben Spies v pondělí sehráli hlavní roli při oficiální týmové prezentaci a dnes již pracoval každý se svým týmem mechaniků na zlepšeních, které jim výrobce pro test v Sepangu připravil.
Povrch dráhy v Sepangu dnes vykazoval teploty kolem čtyřiceti stupňů, takže pro všechny jezdce byl úvodní den druhého testu MotoGP pořádnou prověrkou fyzické kondice. Španěl dopoledne pracoval na nastavení M1, které se mu podařilo natolik zlepšit, že v závěru dne rozbil trojblok jezdců Repsol Hondy, když zajel třetí nejrychlejší čas dne.
"Pro mě to byl úspěšný den," komentoval úvod testu Jorge Lorenzo. "Pracovali jsme na trakci, abychom ji od předchozího testu zlepšili, což nám hodně pomohlo v nastavení a s tím jsem teď velmi spokojen. Máme teď podvozek pro rok 2011 a na něm teď pracujeme stejně jako na naši motorové specifikaci."
"Díky zlepšením teď můžeme brzdit o něco později v nájezdu do zatáček a ty pak projet rychleji, takže odpoledne jsem dokázal jezdit stabilní časy na kolo, i když bylo na trati ještě stále velké horko," uvedl k úternímu testu v Sepangu, úřadující mistr světa Jorge Lorenzo.
Ben Spies dopoledne pracoval na různých variantách odpružení Yamahy, postupně si zvykal na svůj motocykl, zkoušel různé druhy stylu jízdy a den, kdy využil jen dvoje pneumatik ukončil na šesté pozici s časem na kolo 2´01,808 sekundy.
"Dnes jsme do testu nastoupili s motorovou konfigurací, na které budeme závodit, takže ji měly oba motocykly," řekl úvodem Ben Spies. "Ráno jsme absolvovali zahřívací trénink a odpoledne pak strávili na jedné sadě pneumatik. Nejrychlejší kolo jsem zajel v době, kdy panovalo velké horko a v polovině délky závodu na tvrdé pneumatice."
"Pneumatiky si šetříme na závěr testu až bude dráha lepší. Také jsme pracovali na nastavení pro závod a zkoušel jsem různé styly jízdy," pokračoval Američan. "Vyzkoušeli jsme pár tlumičů, umazali několik desetin a stále byli stabilně rychlí na použitých pneumatikách, což bylo nadějné. Určitě dobrý den a jsem s ním spokojen."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Velmi dobrý začátek pro Repsol Hondu

27. února 2011 v 19:23 | Armí

Velmi dobrý začátek pro Repsol Hondu

Nejrychlejší dva časy úvodního testu královské kubatury v Malajsii patří jezdcům továrního týmu Hondy Casey Stonerovi a Danimu Pedrosovi. Jejich týmový kolega Andrea Dovizioso je zatím pátý.
Byli to znovu jezdci japonské značky motocyklů Honda, kteří udávali tempo testu královských prototypů. Australan Stoner byl dokonce jediným jezdcem, který jedno kolo okruhu v Sepangu zvládl pod hodnotu dvou minut a jedné sekundy (2´00,987s). Australan je samozřejmě velmi spokojený a dle jeho názoru, vše funguje tak, jak má.
"Dnes to bylo dobré. Od začátku jsem se cítil s motocyklem mnohem pohodlněji," řekl Casey Stoner. "Podařilo se nám zapracovat na nastavení, ale stále ještě pokračujeme ve vyhodnocování podvozků, abychom na obou nalezli jejich silné a slabé stránky. Je těžké si vybrat, protože bez ohledu na nastavení, zdá se oba dokážou zajet podobné časy na kolo."
Druhým nejlepším časem dne se prezentoval Dani Pedrosa. Španěl zajel svůj nejlepší čas ve třiačtyřicátém kole z celkového počtu šestačtyřiceti, které si v dnešním testu připsal na konto. Na Stonera ztratil tři desetiny a jen potvrdil vysoký potenciál tovární skupiny Hondy. Pedrosa také pokročil v léčbě zranění ramene a je v mnohem lepší kondici než při první návštěvě Sepangu.
"Dnes jsme zvládli velkou část testovacího programu, což je jenom dobře, protože zítra to vypadá na nějaký déšť," uvedl Dani Pedrosa. "Dopoledne jsme se zaměřili na různé elektronické mapy, abychom zlepšili nájezd a výjezd ze zatáček a odpoledne jsme pak pracovali na různých modifikacích nastavení podvozku, abychom zlepšili stabilitu při brzdění. Teplota povrchu dráhy dnes byla velmi vysoká, dráha byla celkem kluzká, ale dařilo se nám a zítra se zaměříme na menší detaily."
Dani Pedrosa (Repsol Honda) - Test Sepang 2011
Dnes to byl Jorge Lorenzo a Colin Edwards, jenž dokázali oddělit třetího jezdce Repsol Hondy Andrea Doviziosa od jeho týmových kolegů. Přesto je Ital s úvodním dnem testu spokojený. V úterý se zaměřil na testování zlepšení u spojky, elektroniky a brzdění motorem. Jeho čas 2´01,747 sekundy byl pátým nejlepším časem dne.
"Jsem opravdu velmi spokojen, jakým způsobem jsme zahájili druhý test," řekl Andrea Dovizioso. "Technici Hondy odvedli velmi dobrou práci na elektronickém systému brzdění motorem s cílem zlepšit kontakt se zadní části motorky, protože musím přiznat, že to byl loni náš hlavní problém a kvůli tomu jsme nedokázali pokročit takovým způsobem, jak se nám to podařilo právě dnes."
"Na rozdíl od prvního testu se nám podařilo omezit vibrace a zlepšit stabilitu zadní části, takže jsem velmi spokojený. Od začátku jsme byli rychlí a i když jsme dnes opravdu nevyhledávali nejrychlejší časy, testovali jsme tři druhy směsí pneumatik a na všech jsme měli tu správnou rychlost," řekl závěrem Ital Dovizioso.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Test v Malajsii zahájil nejlepším časem Casey Stoner

27. února 2011 v 19:22 | Armí

Test v Malajsii zahájil nejlepším časem Casey Stoner

V úterý byl na okruhu v Sepangu nejrychlejším jezdec Repsol Hondy Casey Stoner, druhé místo patří jeho kolegovi Danimu Pedrosovi, třetí se umístil Jorge Lorenzo, čtvrtý Colin Edwards a pátý skončil Andrea Dovizioso.
Po mohutném nástupu jezdců Hondy, kterým ještě v poledne patřily první čtyři pozice ve výsledkové listině, odpoledne do pořadí promluvili jezdci Yamahy Jorge Lorenzo a Colin Edwards z Monster Tech 3. Šestý čas zajel Ben Spies v sedle tovární M1 a za ním se umístil Hiroši Aojama ze San Carlo Honda Gresini, který byl také posledním jezdcem, který se vešel do sekundové ztráty na nejlepší čas dne.
Na osmou příčku tentokrát stačil vítěz posledního testu Marco Simoncelli, devátým časem uzavřel úvodní den druhého testu v Malajsii Valentino Rossi z tovární Ducati a první desítku pak Álvaro Bautista, jezdec tovární stáje Rizla Suzuki, který na nejrychlejší čas dne ztratil 1,237 sekundy.
Jedenáctý skončil jezdec týmu Aspar Héctor Barberá, dvanáctý byl Nicky Hayden s tovární GP11 a třináctý Toni Elías v sedle LCR Hondy. Pro Španěla určitě pozitivní první den, protože oproti výsledkům ze začátku února si o něco polepšil.
Čtrnáctý čas patřil Randymu de Punietovi z Pramac Racingu, patnáctý byl jezdec Tech 3 Cal Crutchlow, šestnáctý Loris Capirossi a sedmnáctý český závodník Cardion AB Motoracing Karel Abraham.
Během dne havaroval Randy de Puniet, Cal Crutchlow, Héctor Barberá, Karel Abraham a Nicky Hayden.
Malajsie, Sepang - Test MotoGP - 22. února 2011:
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Casey StonerRepsol HondaHONDA2´00.987
2Dani PedrosaRepsol HondaHONDA2´01.360+ 0.373
3Jorge LorenzoYamaha Factory TeamYAMAHA2´01.468+ 0.481
4Colin EdwardsMonster Yamaha Tech3YAMAHA2´01.654+ 0.667
5Andrea DoviziosoRepsol HondaHONDA2´01.747+ 0.760
6Ben SpiesYamaha Factory TeamYAMAHA2´01.808+ 0.821
7Hiroshi AoyamaSan Carlo Honda GresiniHONDA2´01.939+ 0.952
8Marco SimoncelliSan Carlo Honda GresiniHONDA2´01.996+ 1.009
9Valentino RossiDucati TeamDUCATI2´01.999+ 1.012
10Alvaro BautistaRizla SuzukiSUZUKI2´02.224+ 1.237
11Hector BarberaAspar DucatiDUCATI2´02.645+ 1.658
12Nicky HaydenDucati TeamDUCATI2´02.680+ 1.693
13Toni EliasLCR HondaHONDA2´02.779+ 1.792
14Randy de PunietPramac DucatiDUCATI2´02.920+ 1.933
15Cal CrutchlowMonster Yamaha Tech3YAMAHA2´02.936+ 1.949
16Loris CapirossiPramac DucatiDUCATI2´03.082+ 2.095
17Karel AbrahamCardion AB MotoracingDUCATI2´03.167+ 2.180

Zdroj: www.motogpsports.cz

MotoGP testuje první den v Sepangu

27. února 2011 v 19:21 | Armí

MotoGP testuje první den v Sepangu

V polovině prvního dne testu MotoGP byli na prvních čtyřech místech jezdci na motocyklech Honda - Casey Stoner, Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso a Marco Simoncelli. První pětku uzavíral Valentino Rossi.
Trio jezdců Repsol Hondy znovu a velmi výrazně dokazuje své kvality před letošním ročníkem mistrovství světa, kde půjde o poslední titul v éře osmistovek. V Malajsii je o něco tepleji než při poslední návštěvě a Australan Casey Stoner okamžitě nastavil čas na kolo v podobě 2´01,294 sekundy.
Necelé půl sekundy ztrácel na Stonera jeho týmový kolega Dani Pedrosa a třetí Andrea Dovizioso byl za Španělem jen o desetinku. V perfektních výkonech pokračuje jezdec týmu San Carlo Honda Gresini Marco Simoncelli. Ital už na Stonera ztratil sedm desetin, ale v tabulce časů na kolo figuroval čtvrtý.
Valentino Rossi ve srovnání s posledním testem přidal, je zatím pátý a nejlepší z jezdců Ducati. Těsně za Rossim je jeho bývalý týmový kolega Jorge Lorenzo, sedmý čas zajel Colin Edwards a osmý Ben Spies, všichni na prototypech YZR-M1. Devátá příčka patřila Nicky Haydenovi, teprve druhému jezdci na Ducati a první desítku uzavíral jezdec Rizla Suzuki Álvaro Bautista.
První den testu v Sepangu pokračuje odpolední částí.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Američan po přestupu k tovární skupině necítí žádný tlak

27. února 2011 v 19:21 | Armí

Američan po přestupu k tovární skupině necítí žádný tlak

Ben Spies má před sebou první sezonu v barvách továrního týmu Yamahy, který se světu oficiálně představil v pondělí jednadvacátého února na okruhu Sepang v Malajsii.
Američan loni poprvé absolvoval svou plnou sezonu v MotoGP, kde s týmem Monster Tech 3 získal titul pro Nováčka roku 2010, ale také status nejlepšího jezdce satelitního týmu. Pro japonského výrobce má Ben Spies velkou cenu v rámci vývoje, protože je to zdatně technicky založený člověk, který ví o co si říct, aby jeho stroj odpovídal jeho požadavkům.
Také Američan odpovídal na otázky novinářů a některé z nich vám přinášíme v tomto rozhovoru.
Ziskem titulu pro Nováčka roku to byla velmi úspěšná premiéra v MotoGP. Jaký vlastně byl váš první rok v královské kubatuře?
Ben Spies: "Bylo to dobré, hodně jsem se toho naučil. Rozhodně to byl rok, kdy jsem se musel nejvíc učit, ale také ten nejnáročnější rok ohledně závodění, což se dalo čekat, protože MotoGP je elitní závodní liga. Naučil jsem se řadu nových okruhů a zapracoval se do nového týmu, takže zcela určitě to byl velký rok učení! Podařilo se nám pokročit ve střední části sezony, získali druhé místo, pole position a další umístění na stupních vítězů. S přestupem k tovární skupině to byl opravdu skvělý rok."
Díky těmto výsledkům jste letos členem továrního týmu Yamahy. Jaký je to pocit spojit se s nejlepším týmem v mistrovství světa?
Ben Spies: "Hodně lidí si pomyslí, že je to spousta tlaku navíc, ale já nyní žádný tlak necítím. Loni jsem potřeboval něco dokázat a to jsem udělal. Teď jsem členem továrního týmu a cítím, že jsem loni tvrdě pracoval na to, abych se tam dostal a zasloužil si to. Teď potřebuji odevzdávat maximum, mám za sebou skvělý tým a jezdím pro skvělého výrobce. Zdá se, že i v tomto roce získáme perfektní motocykl a také mám za týmového kolegu mistra světa, takže mám vůbec to nejlepší. Toto je poslední krok, třída MotoGP a na továrním stroji. Jediná věc, která teď na jezdci zůstává je vyhrát závod MotoGP a vyhrát titul v MotoGP, což není nemožné."
Tento ročník je vašim třetím ve službách Yamahy. Japonský výrobce letos slaví 50. výročí závodních aktivit v seriálu Grand Prix, je to pro vás jedinečná zkušenost být součástí této rodiny?
Ben Spies: "Určitě. Být součástí této rodiny je jedinečné. Jsem tu už tři roky a je to skvělé. Přijali mě mezi sebe a jsem hrdý, že se mi pro ně podařilo vyhrát první titul v seriálu Superbike. Přestoupit k továrnímu týmu ve stejném roce, kdy slaví padesátileté výročí je pro mě něco velkého. V průběhu sezony jsou v plánu speciální akce a být týmovým kolegou s mistrem světa je v této chvíli celkem síla."
Jak se vám líbí letošní model YZR-M1?
Ben Spies: "Je dobrý. Měli jsme k ohodnocení tři dny. Máme ještě spoustu materiálu k vyzkoušení a doufejme ještě něco nového dostaneme v Kataru. S příchodem litrových prototypů v roce 2012 se neočekávají nějaké zvlášť velké změny, ale Yamaha provedla zlepšení, která jsme po nich požadovali."
Vzhledem k tomu, že sdílíte boxy s mistrem světa, máte velkou příležitost získat nové zkušenosti?
Ben Spies: "Rozhodně! Jorge je nejrychlejší chlap na světě a vy se takové spolupráce buď polekáte nebo si z ní něco odnesete. Rád bych si myslel, že je spousta věcí, které bych dělal stejným způsobem, jakým přistupuji k závodění nebo jezdím na motorce, ale existují věci, které se musím naučit a rád bych se to naučil od Jorgeho a to nejen, jak jezdit rychle."
Ben Spies - Yamaha Factory Racing (Sepang 2011)
Rok 2010 pro vás představoval rok učení se nových okruhů, jaké jsou vaše cíle v letošním ročníku?
Ben Spies: "Nemůžete prostě přijít a říct, že letos vyhrajeme šampionát. Na to je zatím trošku brzy a je to teprve naše druhá sezona. V roce 2010 jsme skončili šestí, každým rokem se snažím zlepšit a závodit lépe, takže bych rád letos skončil do pátého místa. Reálným cílem je z mé strany boj o pozice na stupních vítězů a vítězství v závodech. V MotoGP obvykle vidíme situaci, kdy jeden z jezdců jede výrazně po vítězství a pak vidíme další v bitvě o pozice na stupních vítězů. Rád bych se takové bitvy účastnil v každém závodě a chtěl bych jich také pár vyhrát. Samozřejmě, že chceme vyhrát titul, to je cílem každého v tomto sportu, ale pokud se na to podíváme realisticky, tak je cílem souboj o pozice na stupních vítězů nebo do pátého místa v každém závodu. Když bude možnost vyhrát, půjdeme za tím a doufám, že se nám k tomu pár šancí naskytne."
Ve své garáži máte některé staré, ale také nové tváře. Jaký máte pocit z nového týmu?
Ben Spies: "Pocit mám opravdu dobrý. Poslední test v Sepangu byl vlastně první příležitostí je všechny poznat. Je to můj první rok s data inženýrem, který pracoval pro Valentina Rossiho a samozřejmě zná motorku velmi dobře. S šéfmechanikem a hlavním mechanikem spolupracujeme už několik let, takže se známe velmi dobře. Dříve jsem pracoval i s některými z mechaniků a to buď v seriálu Superbike nebo při jízdě na divokou kartu v MotoGP nebo mistrovství AMA. Šéf týmu Massimo Meregalli, býval mým šéfem v sérii Superbike, kde mi pomohl vyhrát světový titul."
Jaké máte plány pro nadcházející třídenní test v Sepangu?
Ben Spies: "V průběhu předcházejícího testu jsme pracovali na některých klíčových elementech, ale tentokrát se zaměříme na nastavení. Budeme se snažit vytěžit z motocyklu rychlé časy na kolo a u závodní vzdálenosti zjistit jeho chování po ujetí určitého počtu kol. Budeme také trošku pracovat s elektronikou a uvidíme. Poslední test vyhodnotil komponenty, které v letošním roce použijeme. Teď máme základní komplet a ten potřebujeme vyladit tak, aby jezdil rychleji!"
Máte nějakou zprávu pro fanoušky Yamahy?
Ben Spies: "Myslím, že má Yamaha skvělý tým a vzhledem k padesátiletému výročí to bude velkolepý ročník. Věřím, že hodně lidí bude letošní závody sledovat."
Jaké jsou vaše první dojmy z barevné kombinace Yamahy YZR-M1 pro sezonu 2011?
Ben Spies: "Myslím, že je to dobré. Líbí se mi barvy společnosti a myslím, že to vypadá hodně profesionálně. Je to skutečná klasika a jsem velkým fanouškem tohoto stylu!"
Jak vidíte v tomto roce šance Jorge Lorenza?
Ben Spies: "Určitě bude mužem k poražení. Myslím, že je jedním z těch lidí, kteří když si nasadí přilbu myslí jen na jedno. Na dráze je vyzrálý a to můžeme vidět všichni. Je neuvěřitelně rychlý a dokáže to plně využít. V momentě, kdy se rozhodne vyrazit udělá to, takže si myslím, že je mužem k poražení, protože kdokoliv, kdo chce letos vyhrát titul, bude muset nejdřív předjet jeho."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Lorenzo: Když bude příležitost, pojedu vždy s číslem jedna

27. února 2011 v 19:20 | Armí

Lorenzo: Když bude příležitost, pojedu vždy s číslem jedna

Pondělí patřilo v Malajsii Jorge Lorenzovi a továrnímu týmu Yamahy, který dnes představil jezdeckou sestavu a technický komplet M1 pro letošní ročník mistrovství světa, kde bude Španěl obhajovat titul.
Součástí prezentace tovární skupiny japonského výrobce byla tisková konference a vzhledem k tomu, že už zítra začíná v Sepangu druhý test MotoGP, byla tato akce naplánovaná v tu nejlepší možnou chvíli, protože už v úterý oba vystavené prototypy vyjedou v barvách společnosti Yamaha Motors Company na dráhu.
Na několik otázek odpověděl Jorge Lorenzo, Mistr světa MotoGP 2010.
Vítězství v Mistrovství světa silničních motocyklů 2010 byl fantastický úspěch, jak to vnímáte z odstupem času?
Jorge Lorenzo: "Titul mistra světa v MotoGP je pro jezdce to nejvyšší, co může získat a dostat ho v třiadvaceti letech mi dává pocit hrdosti na svůj tým a na sebe. Během zimní přestávky jsme si užili nějaké to volno, dovolené bych bral sice víc, ale je mi jasné, že když se stanete šampionem, tak máte vůči svému týmu povinnosti! Měl jsem čas zajet na dovolenou na Bali, takže jsme to oslavili a nyní nastal čas začít vše znovu."
Máte pocit, že zahájit sezonu v pozici úřadujícího mistra světa je v něčem jiné?
Jorge Lorenzo: "Ne, snažím se tlaku vyvarovat. Každým rokem se snažím zlepšit a pracovat o něco usilovněji. Pokud jsem připravený, může to být dobré, pokud nejsem, tak je to složitější. Ne všechno závisí na mě, závodění není jednoduchá záležitost a úspěch stojí na mnoha faktorech, takže já se vynasnažím, aby na straně jezdce byla maximální připravenost."
Pro Yamahu je letošní ročník mistrovství světa padesátým výročím závodění v seriálu Grand Prix, co to představuje pro vás?
Jorge Lorenzo: "Když jsem přišel poprvé k Yamaze, bylo to v mých devatenácti jako sen, legenda Yamahy je příliš silná. Být jedním z šampionů Yamahy je hezké. Těším se, že v tomto speciálním roce budu součástí toho všeho."
Pro letošní ročník máte nového týmového kolegu. Jak se vám s Benem Spiesem spolupracuje?
Jorge Lorenzo: "Ano, Ben je hodně kamarádský kluk a na dráze to bere stejně vážně jako já. Nemáme spolu žádné problémy a nemyslím si, že do budoucna nějaké mít budeme. Naše postavení je velmi výrazné, protože jsme dva rychlí jezdci. Myslím, že způsob jakým se projevujeme na dráze a mimo ni se velmi liší. To je dobré nejen pro naše vzájemné vazby, ale také pomáhá Yamaze při vývoji motocyklu."
Prezentace továrního týmu Yamahy - Sepang 2011
Dokončil jste úvodní test MotoGP v Sepangu, jaký máte pocit z nové YZR-M1 2011?
Jorge Lorenzo: "Nemyslím, že se někdy najde jezdec, který by byl se vším maximálně spokojený, ale chápu, že zlepšit motocykl na již tak vysoké úrovni v MotoGP je velmi těžká věc. Mám v Yamahu důvěru a věřím, že budeme mít i nadále vítězný motocykl tak, jak tomu bylo v posledních letech."
Pro tento ročník jste zvolil startovní číslo jedna, co vás k tomu vedlo?
Jorge Lorenzo: "Kdykoliv tuto příležitost získám, číslo jedna si na svůj motocykl dám. Když jsem vyhrál šampionát na Malorce, vždy jsem pak jel s číslem jedna a když jsem vyhrál titul mistra světa v 250ccm, také jsem dal jedničku. Pokud jezdec vyhraje šampionát má na to dle tradice právo a já to tak budu dělat kdykoliv k tomu získám šanci."
V minulém roce jste se proslavil netradičním druhem oslav vítězství, co plánujete pro ten letošní?
Jorge Lorenzo: "Nemám zatím nic v plánu, ale i kdyby ano, stejně bych to neřekl!"
Zítra už budete na okruhu v Sepangu testovat. Co je pro vás hlavní cílem tohoto testu?
Jorge Lorenzo: "V posledních dvou týdnech jsem hodně zapracoval na své fyzické kondici, protože po posledním testu jsem se cítil celkem vyčerpaný. Před tímto testem se hodně dlouho nejezdilo. Teď už v mnohem lepší kondici a více sžitý s motorku jsem připraven za to pořádně vzít a uvidíme."
Máte nějakou zprávu pro fanoušky Yamahy?
Jorge Lorenzo: "Máme padesáté výročí závodních aktivit Yamahy v mistrovství světa, takže je to velmi speciální ročník. Po sedmnácti letech máme konečně na motocyklu číslo jedna a je to velmi důležitý rok pro celou rodinu Yamahy. Doufám, že si letošní závodění všichni užijete."
Poprvé jste viděl zbarvení motocyklů M1 pro sezonu 2011, jaké jsou vaše první dojmy?
Jorge Lorenzo: "Opravdu jsou moc hezké. Jsem velkým fanouškem oficiálních barev Yamahy, takže jsem velmi spokojený."
Jak vidíte letošní sezonu v podání Bena Spiese?
Jorge Lorenzo: "Myslím, že Ben bude bojovat o mistrovský titul. Je velmi rychlý, již několikrát předvedl, že dokáže bojovat s jezdci na předních příčkách a loni byl nejlepším jezdcem satelitního týmu."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Nová éra pro tovární tým Yamahy

27. února 2011 v 19:19 | Armí

Nová éra pro tovární tým Yamahy

YZR-M1 bude v letošním roce čelit nástupu zejména ze strany Hondy, která se v úvodním testu sezony předvedla v dobrém světle. Yamaha ale v posledních třech letech kralovala a má potenciál v tom pokračovat.
V Malajsii dnes proběhla oficiální prezentace továrního týmu Yamahy a dvojice jejich jezdců Jorge Lorenza a Bena Spiese. Na tiskové konferenci byl s oběma závodníky jejich nový šéf týmu Massimo Meregalli, manažer Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg a ředitel závodního oddělení Lin Jarvis.
"Jsem velmi rád, že zde zahajuji přípravu na další sezonu s Yamahou," uvedl Jorge Lorenzo. "Vyhrát mistrovství světa byl loni neuvěřitelně krásný pocit, ale nyní opět začínáme od začátku. Mám skvělý tým lidí a s tím, co v průběhu zimy odvedli technici v japonské továrně věřím, že budeme v tomto roce ještě úspěšnější."
Ben Spies během prezentace poznamenal: "Loni jsme opravdu hodně zapracovali, což nám vyneslo místo v továrním týmu Yamahy a je to skvělý pocit být tady vedle Joregeho. Letošní ročník je pro Yamahu velmi speciální s padesátiletým výročím závodění v Grand Prix, takže jsem opravdu nadšený, že jsem součástí toho všeho. Barevná kombinace se mi hodně líbí a jsem velkým fanouškem tohoto designu."
"Jsem hrdý, že jsem zde na slavnostní prezentaci továrního týmu Yamahy pro rok 2011, který pro tým představuje začátek jeho nové éry," uvedl Lin Jarvis. "S výročím padesáti let v seriálu mistrovství světa je to pro nás důležitý rok, který zahajujeme nejen s úřadujícím mistrem světa Jorge Lorenzem, ale také vítáme u tovární Yamahy Nováčka roku 2010 Bena Spiese."
Organizační plán Yamaha Factory Racing 2011
Technická specifikace Yamaha YZR-M1:
Motor: vodou chlazený, řadový, čtyřdobý čtyřválec
Výkon: přes 200 koní (147 KW)
Maximální rychlost: přes 320 Km/h
Převodovka: kazetová, šestirychlostní s alternativními převody
Podvozek: zdvojený hliníkový delta box s nastavitelnou geometrií, rozvorem a výškou
Odpružení: přední teleskopická vidlice upside down Öhlins, zadní tlumič Öhlins s nastavitelným předpětím pružiny, alternativní odpružení zadního kola
Kola: MFR Forget Magnesium - 16,5 palce přední a 16,5 palce zadní
Pneumatiky: Bridgestone - 16,5 palce přední a 16,5 palce zadní
Brzdy: Brembo - dva přední 320mm karbonové brzdové kotouče s párem čtyřpístkových třmenů. Zadní 220mm ocelový kotouč s dvoupístkovým třmenem.
Váha: 150 Kg, v souladu s předpisy FIM
Yamaha YZR-M1 2011 - Jorge Lorenzo
Yamaha YZR-M1 2011 - Ben Spies

Zdroj: www.motogpsports.cz


Yamaha představila tovární tým pro sezonu 2011

27. února 2011 v 19:18 | Armí

Yamaha představila tovární tým pro sezonu 2011

Japonský výrobce představil svůj tovární tým královské kubatury MotoGP slavnostní prezentací v Malajsii.
Den před druhým testem MotoGP se světovým médiím představili v oficiálních barvách japonské Yamahy Jorge Lorenzo a Ben Spies. Yamaha letos slaví padesát let závodění v mistrovství světa a jejich stroje v sezoně 2011 ponesou barvy společnosti Yamaha Motor Company.
Oficiální prezentace Yamahy proběhla v prostorách okruhu Sepang v Malajsii, kde hodinu před polednem představili světovým médiím jezdeckou dvojici továrního týmu Jorge Lorenza a Bena Spiese. Oba jezdci pak prezentovali své motocykly M1, které jsou pro letošní ročník v modrobílých barvách společnosti.
Yamaha letos slaví padesát let závodní v mistrovství světa a speciální logo, které k této události vytvořili zdobí palivové nádrže obou motocyklových prototypů. Yamaha má také zcela nové webové stránky, kde je jejich celá závodní historie v seriálu Grand Prix.
Jorge Lorenzo a Ben Spies - Malajsie 2011
Zdroj: www.motogpsports.cz


Blíží se druhý test MotoGP v Sepangu

27. února 2011 v 19:16 | Armí

Blíží se druhý test MotoGP v Sepangu

V úterý zahájí jezdci a týmy královské kubatury MotoGP druhý třídenní test v přípravě na novou sezonu 2011. Vše se znovu odehraje na závodním okruhu Sepang v Malajsii.
Sedmnáct jezdců a jejich sedmnáct motocyklových prototypů má před sebou tři dny, které musí spolu s týmy maximálně využít, aby se co nejlépe připravili na úvod sezony. Před prvním testem v Sepangu byla nezodpovězena otázka zdravotního stavu Valentina Rossiho a Daniho Pedrosy, dnes je to otázka, zda Honda bude stále tak dominantní značkou na dráze.
Možná o největší překvapení se postaral Marco Simoncelli, který v úvodním testu zajel vůbec nejrychlejší čas na kolo a nechal za sebou jezdce, jako Pedrosu a Stonera. Pro Hondu, stejně jako pro všechny ostatní výrobce je ale druhý test velmi důležitý z hlediska technických zlepšeních, které v posledních týdnech provedli na základě prvního testu.
Přestože Hondy byly nejrychlejší, jejich jezdci v úvodním testu řešili problémy s vibracemi. Proto jsou pro všechny zainteresované další tři dny v Sepangu z tohoto úhlu pohledu klíčové. Pokud záležitost kolem spojky RC212V technici v Japonsku vyřešili, bude tento stroj ještě rychlejší. Rovněž bude zajímavé sledovat výkony Hiroši Aojamy ze San Carlo Honda Gresini a Toniho Elíase z LCR Hondy, jemuž se adaptace na RC212V zatím moc nedaří.
V továrně Yamahy měli technici YZR-M1 také práci, protože potřebovali zapracovat na výkonu jejich nového motoru. Jorge Lorenzo ukončil první test čtvrtým časem a ztrátou necelých devíti setin. Nebyl spokojený s novým podvozkem a poukázal na skutečnost, že s modelem M1, který měl k dispozici by nedokázal úspěšnou sezonu 2010 zopakovat. Ben Spies po přestupu k tovární skupině pokračuje dál ve velmi dobrých výkonech a z pohledu japonského výrobce je to člověk, který sehraje důležitou roli při vývoji M1. Další test bude pro Yamahu velmi důležitý a den před jeho zahájením japonský výrobce oficiálně představí svůj tovární tým pro letošní sezonu.
Marco Simoncelli - San Carlo Honda Gresini
U Monster Tech 3 to byl zejména Colin Edwards, který si výkon nového stroje nemohl vynachválit. Američan je díky tomu velmi motivovaný a zda si s M1 2011 opravdu tak dobře rozumí, bude zcela určitě muset dokázat v tomto druhém testu. Březnové dva dny v Kataru už patří finálnímu vyladění nastavení, ale pro nějaké radikálnější změny již moc velký prostor nebude.
Důležitost druhého testu v Sepangu platí také v případě Ducati. Naposledy byl jejich nejlepším jezdcem osmý Nicky Hayden. Valentino Rossi, na kterého je zaměřena velká pozornost sice skončil jedenáctý, ale oproti předpokladu mu zraněné rameno nepůsobilo příliš velké problémy. Od té doby uběhly tři týdny, fyzičku by měl mít lepší a výsledky na dráze by měly také doznat změn k lepšímu. Samozřejmě se také u Ducati v období mezi testy v Sepangu pracovalo a výsledek jejich snažení již uvidíme za dva dny. Před cestou do Sepangu, oslavil technický šéf Ducati Filippo Preziosi narození dcery, což samozřejmě u italského týmu navodí příjemnou atmosféru.
Výsledky snažení továrny z Boloně netrpělivě očekávají také všichni ostatní jezdci italské značky. V případě Pramac Racingu je to Loris Capirossi a Randy De Puniet, u Aspar týmu Héctor Barberá a samozřejmě Karel Abraham z Cardion AB Motoracing.
Zajímavé bude sledovat výkon Suzuki. Álvaro Bautista je připraven na svou druhou misi v Sepangu a tam má v plánu stavět na výkonech, které naposledy předvedl. Desátý nejlepší čas byl zcela jistě dobrým začátkem a uvidíme, jak vážně bere poslední ročník osmistovek japonský výrobce. Minulý týden tým Rizla Suzuki prozradil, že v pozici náhradního jezdce Bautisty bude bývalý jezdec Suzuki v MotoGP John Hopkins.
Druhý test třídy MotoGP začíná na okruhu v Sepangu 22. února a končí ve čtvrtek 24. února 2011.

Zdroj: www.motogpsports.cz


RTL Sport vrátil Simeona zpátky do Moto2

4. února 2011 v 17:35 | Armí |  Zprávy z Moto2

RTL Sport vrátil Simeona zpátky do Moto2

Belgický jezdec Xavier Simeon přišel o své místo v Moto2 po překvapivém odchodu týmu Holiday Gym, štěstí se ale k němu neotočilo zády, protože pod hlavičkou RTL Sport pojede v týmu Tech 3.
Doslova v hodině dvanácté se Belgičan znovu objevil na startovní listině kubatury Moto2, když se za podpory televizního kanálu RTL Sport pro Belgii dohodl na spolupráci s francouzským týmem Hervé Poncharala. Simeon letos pojede s motocyklem Mistral 610 a jeho tým bude fungovat jako satelit uvnitř Tech 3.
"Je to skvělá příležitost a samozřejmě pro mě představuje obrovskou motivaci," uvedl Xavier Simeon. "Mám místo v šampionátu, ale teď musím dokázat, že jsem konkurenceschopný. Budu bojovat za dosažení dobrých výsledků z mnoha důvodů."
"Mám povinnost splatit důvěru, kterou do mně vložil sponzor, ale nemám na mysli jen je. Mám také rodinu, fanoušky, přátele a všechny, kteří v posledních několika těžkých týdnech stáli při mně a jen díky nim budu závodit v mistrovství světa 2011," uvedl Belgičan.
Hervé Poncharal má ve světovém šampionátu dva týmy, jeden v kubatuře Moto2 a druhý v prestižní MotoGP. Motocykl třídy Moto2 Mistral 610 je jejich vlastním prototypem a k podpisu smlouvy uvedl, že se sice jednalo o záležitost uzavřenou na poslední chvíli, ale je to příležitost, která ho okamžitě zaujala.
"V minulém roce jsem měl možnost sledovat Xaviera na dráze a dokázal tak ohodnotit jeho potenciál," uvedl Poncharal. "Pro Tech 3 bude třetí Mistral 610 na dráze představovat velkou výhodu, která nám umožní zlepšit vývoj motocyklu stejně jako výsledky. Xavier je jediným Belgičanem na startovním roštu a pojede v samostatném uspořádání RTL Sport s nimiž spolupracujeme na zvýšení sledovanosti Moto2."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )