Leden 2011

Jakub Kornfeil v roce 2011 s novým týmem

25. ledna 2011 v 17:46 | Armí

Jakub Kornfeil v roce 2011 s novým týmem

Po roční zkušenosti v prostředí mistrovství světa český závodník nejnižší kubatury ukončil spolupráci s Racing Team Germany a pro letošní sezonu zvolil italskou skupinu Ongetta-Centro Seta.
Situace ohledně účasti druhého českého zástupce v mistrovství světa byla přitom napínavá do poslední chvíle, protože ještě koncem roku 2010 nebylo nic jistého. Nicméně v lednu došlo k podpisu smlouvy a na včera zveřejněných seznamech FIM již Jakub Kornfeil Figuroval spolu s britským závodníkem Harry Staffordem pod hlavičkou Ongetty.
Ohledně změny týmu Jakub Kornfeil v rozhovoru pro MotoGPSports.cz řekl: "Myslím, že to bude určitě dobré a lepší než loni, protože ke konci sezony už nám to moc nefungovalo, takže jsme přestoupili k novému týmu a zatím se celá situace vyvíjí velmi dobře, takže věřím, že to bude o hodně lepší a na spolupráci se už moc těším."
Novým týmovým kolegou Jakuba Kornfeila je sedmnáctiletý Brit Harry Stafford, jezdec se zkušenostmi z juniorské série Red Bull Rookies Cup, kde loni obsadil sedmou příčku. S rodákem z Rohatce u Hodonína britský závodník soutěžil dva roky právě v Rookies Cupu, takže se oba jezdci znají velmi dobře.
Pro letošní ročník má český závodník k dispozici opět stroj italského výrobce Aprilia. Nabízí se otázka, zda to tentokrát bude její tovární verze. "Ne, tovární motorka to nebude, pojedu na stejném modelu jako loni, to znamená na Aprilii RSV," řekl Kornfeil, jenž si spolupráci s novým týmem vyzkouší poprvé během oficiálního testu nejnižší kubatury ve Valencii.
"Oficiální testy máme ve Valencii od desátého do dvanáctého února, týden volno a pak se jede do portugalského Estorilu, kde budeme dva dny a protože máme letos troje testy, ten poslední bude v březnu znovu ve Španělsku, ale tentokrát na okruhu v Jerezu."
V průběhu zimní přestávky věnuje Jakub Kornfeil velkou pozornost fyzické přípravě. Má svého trenéra a stanovený plán přípravy, který není zaměřen čistě jen na posilování. "Více méně mám každý den něco. Netrávím čas v posilovně, což si myslím je celkem zbytečné, ale mám trenéra a společně děláme dynamická, silová cvičení, soboty jezdím na motokrosové motorce a neděle na kole. Když se nás sešlo víc, tak jsme jezdili kolem padesáti kilometrů, takže přípravu mám takovou pestrou," řekl Jakub Kornfeil.
Český zástupce v nejnižší kubatuře do 125ccm pojede svou druhou kompletní sezonu v mistrovství světa, je tedy zkušenějším závodníkem, ale zatím si netroufá odhadnout, jak se bude letošní ročník vyvíjet. "Včera FIM zveřejnila startovní seznam jezdců a když se podívám na ty jména, tak je tam hodně silných jezdců, je tam také hodně nováčků, takže doufám, že to bude lepší než loni. Nějaké ty zkušenosti jsem za ten rok nasbíral, ale teď je těžko něco předvídat, to se uvidí až po prvních závodech," uvedl závěrem pro MotoGPSports.cz Jakub Kornfeil.
Jak dopadly první testy ve Valencii očima Jakuba Kornfeila Vás budeme na našich stránkách podrobně informovat v polovině února.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Provizorní seznam FIM pro kubaturu MotoGP

25. ledna 2011 v 17:46 | Armí

Provizorní seznam FIM pro kubaturu MotoGP

V případě královské třídy MotoGP vše zůstává dle předpokladu - sedmnáct jezdců a čtyři různí výrobci motocyklů na startovním roštu nejsilnější kubatury světového šampionátu MotoGP 2011.
Mezi sedmnácti jezdci máme příležitost vidět jméno českého závodníka Karla Abrahama, jenž do MotoGP vstupuje se svým týmem Cardion AB Motoracing a spolu s Calem Crutchlowem z Tech 3  budou letošními nováčky. Toni Elías už dříve v MotoGP závodil a jen loni si vyzkoušel Moto2 a do královské kubatury se vrátil s titulem mistra světa šestistovek.
Úřadující mistr světa Jorge Lorenzo nevěří na pověry a pro letošní sezonu zvolil číslo jedna.
FIM - provizorní seznam jezdců pro sezonu 2011, MotoGP:

JezdecZemě#TýmMotocykl
1LORENZO JorgeSPA1Yamaha Factory TeamYamaha YZR-M1
2DOVIZIOSO AndreaITA4Repsol Honda TeamHonda RC212V
3EDWARDS ColinUSA5Monster Yamaha Tech3Yamaha YZR-M1
4AOJAMA HirošiJAP7San Carlo Honda GresiniHonda RC212V
5BARBERÁ HéctorSPA8Aspar TeamDucati GP11
6SPIES BenUSA11Yamaha Factory TeamYamaha YZR-M1
7DE PUNIET RandyFRA14Pramac Racing TeamDucati GP11
8ABRAHAM KarelCZE17Cardion AB MotoracingDucati GP11
9BAUTISTA ÁlvaroSPA19Rizla Suzuki MotoGPSuzuki GSV-R
10ELÍAS ToniSPA24LCR Honda MotoGPHonda RC212V
11PEDROSA DaniSPA26Repsol Honda TeamHonda RC212V
12STONER CaseyAUS27Repsol Honda TeamHonda RC212V
13CRUTCHLOW CalGBR35Monster Yamaha Tech3Yamaha YZR-M1
14ROSSI ValentinoITA46Ducati TeamDucati GP11
15SIMONCELLI MarcoITA58San Carlo Honda GresiniHonda RC212V
16CAPIROSSI LorisITA65Pramac Racing TeamDucati GP11
17HAYDEN NickyUSA69Ducati TeamDucati GP11

Zdroj: www.motogpsports.cz

Provizorní seznam FIM pro kubaturu Moto2

25. ledna 2011 v 17:45 | Armí |  Zprávy z Moto2

Provizorní seznam FIM pro kubaturu Moto2

V třídě šestistovek je potvrzeno osmatřicet závodníků a letos bohužel bez zastoupení jezdce z České republiky.
Mezinárodní motocyklová federace dnes zveřejnila startovní listinu třídy Moto2 pro rok 2011. Seznam tvoří osmatřicet závodníků, což je o dva méně než v premiérovém ročníku střední kubatury šestistovek. Chybí například maďarský závodník Gábor Talmácsi a jeho český kolega Lukáš Pešek.
FIM - provizorní seznam jezdců pro sezonu 2011, Moto2:

JezdecZemě#TýmMotocykl
1CORSI SimoneITA3Ioda Racing ProjectIoda (FTR)
2KRUMMENACHER RandySWI4GP Team Switzerland Kiefer RacingKalex
3NOYES KennyUSA9Avintia - STXFTR
4NIETO FonsiSPA10G22 Racing TeamMoriwaki
5LÜTHI ThomasSWI12Interwetten Paddock M2 RacingSuter
6WEST AnthonyAUS13MZ Racing TeamMZ-RE Honda
7WILAIROT RatthaparkTHA14SAG TeamFTR
8DE ANGELIS AlexITA15JIR Moto2Motobi
9CLUZEL JulesFRA16Forward Racing TeamSuter
10FORES JavierSPA21Mapfre Aspar TeamSuter
11BALDOLINI AlexITA25Forward Racing TeamSuter
12IANNONE AndreaITA29Speed MasterSuter
13RABAT EsteveSPA34Blusens STXFTR
14DE ROSA RaffaeleITA35G22 Racing TeamMoriwaki
15KALLIO MikaFIN36Marc VDS RacingSuter
16SMITH BradleyGBR38Tech3 RacingTech3
17PIETRI RobertinoVEN39Italtrans Racing TeamSuter
18ESPARGARÓ AleixSPA40Pons RacingPons Kalex
19ESPARGARÓ PolSPA44HP Tuenti Speed UpSpeed Up (FTR)
20REDDING ScottGBR45Marc VDS RacingSuter
21COGHLAN KevinGBR49Motorsport 69FTR
22PIRRO MicheleITA51Gresini Racing Moto2Moriwaki
23DEBISE ValentinFRA53Speed UpSpeed Up (FTR)
24SOFUOGLU KenanTUR54Technomag CIPSuter
25SIMÓN JuliánSPA60Mapfre Aspar TeamSuter
26DI MEGLIO MikeFRA63Tech3 RacingTech3
27HERNANDEZ SantiagoCOL64SAG TeamFTR
28BRADL StefanGER65Viessmann Kiefer RacingKalex
29HERNANDEZ YonnyCOL68Blusens STXFTR
30CORTI ClaudioITA71Italtrans Racing TeamSuter
31TAKAHASHI YukiJAP72Gresini Racing Moto2Moriwaki
32PASINI MattiaITA75Ioda Racing ProjectIoda (FTR)
33NEUKIRCHNER MaxGER76MZ Racing TeamMZ-RE Honda
34AEGERTER DominiqueSWI77Technomag CIPSuter
35PONS AxelSPA80Pons RacingPons Kalex
36CARDUS RicardSPA88QMMF Racing TeamMoriwaki
37MÁRQUEZ MarcSPA93Team Catalunya Caixa RepsolSuter
38AL NAIMI MashelQAT95QMMF Racing TeamMoriwaki

Zdroj: www.motogpsports.cz

Provizorní seznam FIM pro kubaturu do 125ccm

25. ledna 2011 v 17:44 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Provizorní seznam FIM pro kubaturu do 125ccm

Mezinárodní motocyklová federace zveřejnila provizorní seznam jezdců a týmů nejnižší kubatury do 125ccm pro sezonu 2011.
Spolu s dlouho očekávaným seznamem jezdců a týmů přichází dobrá zpráva v podobě Jakuba Kornfeila, českého závodníka, který pro letošní sezonu figuruje spolu s Harry Staffordem u týmu Ongetta - Centro Seta.
FIM - provizorní seznam jezdců pro sezonu 2011, 125ccm:

JezdecZemě#TýmMotocykl
1.MORCIANO LuigiITA3Team Italia - FMIAprilia
2.ZARCO JohannFRA5Ajo MotorsportDerbi
3.VÁZQUEZ EfrénSPA7Ajo MotorsportDerbi
4.CORTESE SandroGER11Racing Team GermanyAprilia
5.KARTHEININGER DanielGER12Caretta Technology Race DPTKTM
6.GROTZKYJ SimoneITA15Worldwide RaceAprilia
7.MACKENZIE TaylorGBR17Worldwide RaceAprilia
8.TEROL NicolasSPA18Bancaja Aspar TeamAprilia
9.TONUCCI AlessandroITA19Team Italia - FMIAprilia
10.STAFFORD HarryGBR21Ongetta - Centro SetaAprilia
11.MONCAYO AlbertoSPA23Andalucia CajasolAprilia
12.VINALES MaverickSPA25PEV-Blusens-SMX-Paris HiltonAprilia
13.MARTIN AdrianSPA26Motorsport 69Aprilia
14.PEDONE GiulianSWI30Worldwide RaceAprilia
15.AJO NiklasFIN31TT Motion Events RacingAprilia
16.SALOM LuisSPA39Molenaar RacingAprilia
17.GADEA SergioSPA40PEV-Blusens-SMX-Paris HiltonAprilia
18.MAURIELLO FrancescoITA43WTR Ten 10 RacingAprilia
19.OLIVIERA MiguelPOR44Andalucia CajasolAprilia
20.KENT DannyGBR52Red Bull Ajo MotorsportDerbi
21.IWEMA JasperNIZ53Molenaar RacingAprilia
22.FAUBEL HectorSPA55Bancaja Aspar TeamAprilia
23.KHAIRUDDIN ZulfahmiMAL63AirAsia - SIC - AJODerbi
24.KUMAR SarathIND63WTR Ten 10 RacingAprilia
25.KOYAMA TomoyoshiJAP71Racing Team GermanyAprilia
26.KRISTIANSSON AlexanderSWE72Matteoni RacingAprilia
27.ONO HirokiJAP76Caretta Technology Race DPTKTM
28.SCHRÖTTER MarcelGER77Mahindra RacingMahindra
29.KORNFEIL JakubCZE84Ongetta - Centro SetaAprilia
30.FOLGER JonasGER94Red Bull Ajo MotorsportDerbi
31.ROSSI LouisFRA96Matteoni RacingAprilia
32.WEBB DannyGBR99Mahindra RacingMahindra

Zdroj: www.motogpsports.cz

Jednání ohledně hlavního sponzora stále probíhají

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

Jednání ohledně hlavního sponzora stále probíhají

Zatímco Ducati v těchto dnech oznámila spolupráci s firmou Shell a Acer, tovární tým s třemi ladičkami ve znaku zatím pro letošní ročník mistrovství světa stále hledá svého hlavního partnera.
Tuto nepříjemnou situaci pro vítězný tým uplynulého ročníku mistrovství světa potvrdil tiskový mluvčí William Favero, jenž v současné době doprovází úřadujícího mistra světa Jorge Lorenza na propagační cestě po Indonésii, kterou třiadvacetiletý Španěl ukončí na Bali.
Favero dále řekl, že Lin Jarvis jedná s několika možnými kandidáty, ale zatím nebylo nic podepsáno. Není tajemstvím, že mezi kandidáty je také Air Asia, ale pro tuto chvíli to znamená, že v úvodních testech sezony pojede Yamaha pravděpodobně v modrých barvách společnosti.
V tomto termínu také oznámí datum a místo prezentace tovární skupiny v čele s Jorge Lorenzem a Benem Spiesem. Oficiální představení jezdců a prototypů YZR-M1 2011 má proběhnout rovněž v Malajsii a do té doby by také určitě rádi vyřešili otázku hlavního partnera.
Španěl Jorge Lorenzo se z Indonésie zpátky do Evropy nevrací a v Asii počká na členy svého týmu, kteří do Sepangu přiletí na první oficiální test MotoGP s datem prvního až třetího února.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Britskou Grand Prix přivítá Silverstone v nové podobě

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

Britskou Grand Prix přivítá Silverstone v nové podobě

Britský závodní okruh prošel mnohamiliónovou rekonstrukcí a letošní motocyklová Grand Prix bude jedna z prvních prestižních událostí, která důkladně otestuje Silverstone Wing, nový komplex paddoku.
Celá novostavba prošla schvalovacím procesem ze strany promotéra motocyklového šampionátu během inspekce Silverstone, kterou provedl generální ředitel společnosti Dorna Sports Javier Alonso se zástupci vedení britského závodního okruhu.
Nová budova je dlouhá tři sta šedesát metrů a v nejvyšším bodě je vysoká třicet metrů. Je určena jak pro jezdce a týmy, tak pro organizátory a samotné diváky. Součástí je mimo jiné jednačtyřicet nových garáží, nová boxová ulička a nové jsou také některé tribuny, které umožní sledovat dění v prostoru startu a cíle.
Přemístěním paddoku se zároveň změnilo místo startu a cíle, které je nyní na rovince mezi zatáčkami Club Corney a Abbey (nově první pravotočivá zatáčka po startu). Všechny tyto změny ze Silverstonu dělají okruh, který se může právem pochlubit jedním z nejšpičkovějších vybavení.
K návštěvě okruhu na jihu Británie Javier Alonso poznamenal: "Je to velmi působivé. MotoGP bude jednou z prvních událostí, která tento nový komplex využije, když v červnu přijedeme do Silverstonu a to je velmi vzrušující pro všechny zúčastněné. Vybavení pro jezdce, týmy, média, organizátory a diváky je na světové úrovni. V kalendáři MotoGP je jen velmi málo okruhů, které jsou schopny nabídnout zařízení jaké je toto."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Italové Pasini a Corsi v novém týmu Moto2

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí |  Zprávy z Moto2

Italové Pasini a Corsi v novém týmu Moto2

Tým Ioda Racing je novým týmem na startovním roštu třídy Moto2 a ve své premiérové sezoně 2011 nasadí čistě italskou dvojici zkušených jezdců v podobě Mattia Pasiniho a Simone Corsiho.
Italská skupina je dílem Giampiera Sacchiho, bývalého úspěšného manažera společnosti Piaggio Group. Sacchi má bohaté zkušenosti s motocykly značek Aprilia, Derbi a Gilera, které patří mezi špičku, takže Ioda Racing má v jeho osobnosti velmi silný základ.
Do této chvíle Sacchi zaznamenal v mistrovství světa mnohá vítězství a pracoval s jezdci jako je  například Loris Capirossi, Max Biaggi, Valentino Rossi nebo Jorge Lorenzo. To že si pro nový projekt Moto2 vybrali Corsiho s Pasinim znamená, že v nich vidí talentované závodníky.
Loni Pasini (na fotografii) sezonu nedokončil, protože po úvodních šesti závodech opustil tým JiR Moto2. Od závodu v Assenu pak nastoupil ještě dvakrát a to za tým Italtrans v San Marinu a ve španělském Aragonsku závodil v barvách Vector Kiefer Racing.
Výsledky nebyly nijak povzbudivé, na což mělo také vliv jeho zraněné rameno, které mu začátkem prosince operovali, takže pro úvodní testy ještě nebude ve stoprocentní kondici. Nicméně dostal příležitost a má tak možnost prodat své kvality v týmu, který mu může nabídnout potřebné technické zázemí.
Simone Corsi byl Pasiniho týmovým kolegou u JiR Moto2 a také jezdcem s mnohem stabilnějšími výkony. Ital v sedle motocyklu Motobi absolvoval všech sedmnáct Grand Prix 2010 a pouze ve dvou případech v závodu nebodoval. Ve Francii a Itálii si připsal umístění na stupních vítězů v podobě třetího místa a sezonu ukončil celkově pátý.
Oba jezdci mají pro letošní sezonu k dispozici motocykly FTR, jenž lze po premiérovém ročníku Moto2 označit za značka kvality. Zástupce britského výrobce Steve Bones uvedl, že se na spolupráci s Giampierem Sacchim velmi těší, oba jezdci mají dle jeho slov vysoký potenciál a zejména Simone Corsi pak velkou šanci v letošním roce bojovat o titul mistra světa.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Rozhovor s Valentinem Rossim

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

Rozhovor s Valentinem Rossim

Valentino Rossi změnil po sedmi letech u Yamahy svého zaměstnavatele a dnes se v italských Dolomitech poprvé představil v roli jezdce Ducati. V úterý odpovídal na otázky novinářů a zde jsou některé z nich.
Tisková konference začala v deset hodin dopoledne a na otázky novinářů odpovídali oba jezdci tovární stáje Ducati Valentino Rossi a Nicky Hayden. Níže jsou uvedeny otázky, které od novinářů dostal domácí jezdec, který všechny přítomné upozornil na fakt, že se v pátek nezúčastní závodění na ledě spolu s jezdci Ferrari.
Dvě otázky. Za prvé, jak je vám po listopadové operaci a jak se cítíte po fyzické stránce?
Valentino Rossi: "Především bych chtěl všechny pozdravit a popřát vám vše nejlepší v novém roce. Musím říct, že jsem očekával, že mi bude v lednu o trošku lépe. Ve skutečnosti musím říct, že co se týče ramene, je tam ještě hodně co dělat. Všechno se vyvíjí dobře, respektuji časový harmonogram, také to pokračuje o něco rychleji než se čekalo, ale pro mě je to závod s časem, abych se před únorovým testem dostal do kondice. Nebude to pro mě jednoduché."
Druhá otázka, po testu ve Valencii jste nemohl poskytovat rozhovory, protože jste byl stále vázán smlouvou. Teď je to poprvé, kdy jste před zástupci médií v pozici jezdce týmu Marlboro Ducati, takže bychom rádi znali vaše první pocity ohledně motocyklu.
Valentino Rossi: "Test byl velmi důležitý, protože jsme tak dokázali získat jasnou představu ohledně spousty věcí, důležitých věcí, věcí které musíme zlepšit. Bohužel jsem ve Valencii nedokázal jezdit delší jízdy, v pravé ruce už nezůstala žádná síla, takže nebyla ani forma. Tím pádem musíme motocykl vyzkoušet až na tom budu o něco lépe, když budu ve stoprocentní kondici."
Říkáte, že jste nedokázali motocykl řádně vyhodnotit, ale co bude podle vás třeba zlepšit především?
Valentino Rossi: "Ano samozřejmě, je tu hodně věcí, na kterých je třeba pracovat. Je pravdou, že se před testy musím cítit dobře po fyzické stránce, to je nejdůležitější. Je mi jasné, že v Malajsii stoprocentní nebudu, ale pracujeme na obnovení plné mobility ramene, jenž potřebuji k tomu, abych jezdil dobře a udržel se v zákrytu na rovince. Takže doufám, že můžu jezdit dobře i za předpokladu, že pro mě bude nemožné, abych byl extrémně silný po fyzické stránce."
"Abych získal na síle, tak k tomu potřebuji více času. Takže je to boj s čase, to je pravda. Bylo by mnohem jednodušší, kdybych byl v kondici od začátku. Tak tomu pravděpodobně nebude, takže bohužel. Moje rameno bylo z lékařského hlediska horší než se předpokládalo. Podle lékařských prohlídek, které jsem v průběhu uplynulého roku absolvoval to vypadalo na výsledek klasického pádu, ale ve skutečnosti byl problém trošku vážnější, takže mi lékaři od začátku říkali, že moje rameno se sice vrátí do stoprocentního stavu, ale doba než se tak stane bude o něco delší. Takže nejen, že musíme odvést nějakou práci na naši Desmosedici, ale také se musím uzdravit a to je můj hlavní cíl."
Po Valencii jste po Ducati požadoval určité změny na základě vašeho hodnocení během testu a to za situace, kdy jste nebyl ve stoprocentní kondici. Není možné, že jste během tohoto testu neporozuměl skutečné duši tohoto motocyklu? Budete to vy, kdo přizpůsobíte svůj styl jízdy nebo to bude Ducati, která bude muset změnit motocykl?
Valentino Rossi: "Především jsme začali pracovat na základech motocyklu. Ducati je jiná ve srovnání s ostatními motocykly, podstatně se liší od Yamahy, ale také od Hondy. Protože tento motocykl je z našeho pohledu jako skutečný prototyp, kdežto japonské motorky jsou ve skutečnosti silniční stroje, tak říkajíc, transformované do MotoGP. Desmosedici je koncepčně řešena naprosto jinak. Musíte ji využívat absolutně jiným způsobem. Do této chvíle jsme na základě prvních testů nic radikálního neudělali, nic radikálního mimo změny pozice jezdce a pak jsme ještě požádali o nějaké změny komponentů motocyklu, abych se cítil o trochu víc pohodlněji a mohl jezdit tak, jak mám ve zvyku."
"Samozřejmě potom budeme hledat další řešení, což znamená zlepšit Desmosedici tak, aby byla stejně rychlá, jak je právě teď, ale aby rovněž konzistentně jezdila. Takže, kde to jen půjde se budeme snažit zlepšit její jízdní vlastnosti. Na druhé straně, pokud jde o mě tak budu muset motorce také důvěřovat, takže také změním svůj styl jízdy, abych tak dokázal vytěžit z motocyklu maximum."
Kdy myslíte bude vaše rameno v pořádku, bude to třetí nebo čtvrtý závod sezony?
Valentino Rossi: "Obvykle je to pět nebo šest měsíců, které jsou nezbytné k tomu, aby jste byli v dokonalé v kondici, zdraví a rovněž získali tu správnou sílu. Doufám, že ve formě budu dvacátého března a stoprocentní řekněme duben až květen."
Valentino Rossi a Nicky Hayden - Wrooom 2011
S bolestivým ramenem jak říkáte, bylo velmi těžké jezdit s motocyklem. Kdy to bylo nejhorší, na rovinkách nebo při brzdění? Kdy vás to nejvíc bolí právě teď?
Valentino Rossi: "Ve Valencii to bylo naprosto jiné, tam jsem s ramenem dokázal hýbat a udržet se za plexisklem. Ale postrádal jsem jakoukoliv sílu. Druhý den už jsem neměl sílu brzdit tak, jak bych měl. Takže s takovým problémem jsem ani nedokázal zahřát pneumatiky. Dnes je rameno mechanicky funkční, ale nemám kompletní rozsah ohebnosti k tomu, abych byl fit při jízdě na rovince. Dostat se nízko pod čelní plexi, tak to je ta věc, na které teď musím zapracovat, abych začátkem února přinejmenším získal na motorce správnou pozici a byl schopen jezdit."
Vaše rozhodnutí přestoupit k Ducati přišlo spontánně nebo jste o tom uvažoval dlouho?
Valentino Rossi: "Upřímně, začátkem minulého roku jsem myslel, že ještě pár let u Yamahy zůstanu nebo u nich svou kariéru ukončím. Ale celá situace se tak říkajíc rychle změnila. Začátkem sezony jsme zahájili rozhovory s Filippem (Preziosi, technický ředitel Ducati), protože jsem věděl, že má o mě Ducati zájem. Jejich nabídka byla extrémně vyjímečná a od té doby jsem o tom začal přemýšlet. Takže to je něco, co přicházelo postupně."
Patříte mezi nezkušenější jezdce MotoGP, jak si vysvětlujete skutečnost, že Casey Stoner dokázal velmi dobře zvládnout motocykl, o kterém říkáte, že je čistým prototypem, který ještě potřebuje jemně doladit. Jakou charakteristickou vlastnost má Casey Stoner, který ostatní jezdci včetně Vás postrádají?
Valentino Rossi: "Koncem uplynulé sezony byl s tímto motocyklem velmi silný. A jezdil tuto motorku … trochu zvláštním stylem. Má velmi zvláštní styl jízdy, jenž pro tento motocykl mohl použít. Je velmi silný v jízdě za jakýchkoliv podmínek a hlavně se dokáže přizpůsobit nastavení stroje a podmínkám. Ale jak víte byl u Ducati od roku 2007 , takže čtyři roky, víte pracoval na tom čtyři sezony. Takže na konci to byl perfektní kontakt se strojem a to je teď něco, co samozřejmě já postrádám. Takže nemluvě o nastavení motocyklu po ujetých kilometrech, zabere právě spoustu času to, jak se motorka chová na závodní dráze."
Dvě otázky. Ta první je, zda se jedná o tu nejtěžší výzvu celé vaši závodní kariéry? Pětadevadesát procent fanoušků si přálo váš příchod do Ducati, ale ryzí Ducatisti jsou trošku kritičtí ohledně vašeho příchodu. Co na to říkáte?
Valentino Rossi: "Co se týče výzvy, tak ano. Je to, jako když jsem přestoupil k Yamaze, i když je to v mnoha ohledech rozdílné. V té době jsem byl na tom stoprocentně v pořádku fyzicky a byl to motocykl, který potřeboval další rozvoj. V tomto případě je motocykl Ducati silný už teď, jen se musí jemně doladit a zvlášť já se musím v tomto případě dostat zpátky do formy. Obvykle zimní trénink absolvuji jízdou na motorce. Tentokrát jsem v zimě nedokázal dělat nic. Takže to znamená, že se musím vrátit k ježdění a musím to udělat, co nejdříve. Co se týče druhé otázky myslím, že bude také důležitá. Pokud se nám podaří dosáhnout některých dobrých výsledků, pokud Ducati zajistíme vítězství, tak si myslím, že těch pět procent bude o něco méně skeptických."
Když jste přestupovali k Yamaze, tak jste byli v podobné situaci. Čet jsem to ve vaši biografii. Kdo má větší důvěru vůči novému motocyklu, Vy nebo Jeremy Burgess?
Valentino Rossi: "Tak byl to Jeremy, kdo s takovou výzvou a zkušeností začal. Byl to obrovský závazek a obrovská radost z této nové příležitosti. Rovněž viděl, že tým bude muset pracovat mnohem víc ve srovnání s tím, co bylo u Yamahy, kde šlo všechno hladce kvůli práci, kterou jsme tam odvedli už před pár lety. Takže se znovu musíme vrátit k práci. Dnešní Desmosedici je tak trochu jako M1 ve svých začátcích. Takže s mými zkušenostmi, ale zejména pak se zkušenostmi Jeremyho a zkušenostmi týmu můžeme tento motocykl zlepšit, můžeme ho nastavit tak jak máme rádi, takže tváří tvář této výzvě mám extrémně jistý pocit, jinými slovy tomu věřím."
Vždy jste na mě působil nezranitelným dojmem a na dráhu jste se vracel za situací, kdy by to možná ostatní vzdali. Loni, ale přišly dvě nehody a dvoje vážná zranění, takže se ptám sám sebe, zda by to mohla být známka toho, že už přeci jenom nejste nejmladší?
Valentino Rossi: "Samozřejmě, už mi není dvacet, bohužel. Je to ale něco, co čekáte, že jednou přijde. Nehoda, ale také Mugello se mohla stát kdekoliv a kdykoliv předtím, v jiném roce. Prostě se to stalo. Samozřejmě pokud se něco takového stane, když jste mladší, uzdravíte se mnohem rychleji. Když jste starší musíte na sobě mnohem více pracovat, aby jste se dostali zpátky do formy. Nikdy jsem ale nepomyslel na odchod, protože si myslím, že přijdou další roky, kdy budu rychlý a konkurenceschopný. Takže pokud jde o mě, ta touha tu pořád je a je tu rovněž změna týmu, což mi dává obrovskou motivaci. Takže věřím, že můžu … Doufám, že ještě dokážu zůstat nahoře dalších pár let."
Dvě otázky. Máte obavy, že v prvním závodu sezony možná ještě nebudete v kondici a v mistrovství s tak vyrovnanou výkonnostní úrovní a s jezdci jako Lorenzo, Stoner nebo Pedrosa, pokud za nimi v prvních dvou závodech zaostanete, je to jako prohrát šampionát. Jak to vidíte? Druhá otázka, jste nyní v Madonně Di Campiglio poprvé v pozici jezdce rudé Ducati, kde jste se setkal s Fernandem Alonsem, je to vaše první setkání?
Valentino Rossi: "Bohužel, náš sport se v mnohém změnil, protože v době, kdy jsem se rozhodl pro změnu a v roce 2004 přestoupil k Yamaze jsme začínali testovat už v lednu. Před prvním závodem jsem udělal pět testů v sedle M1 a byl na tom také dobře fyzicky. Dnes, máme jen tři testy s Desmosedici a jak už jsem tu zmínil, potřebuji čas k tomu, abych měl rameno v pořádku. Takže bohužel není vyloučeno, že nebudu od začátku ve zcela stoprocentní kondici. To je pravda. A to je samozřejmě negativní pro naše mistrovství. Nicméně to nemůžu jakkoliv změnit. Taková je prostě situace. Takže musíme pracovat v klidu a s vědomím, že sice budeme potřebovat nějaký čas, ale věříme, že toho budeme schopni docílit."
"Pokud jde o Alonsa, tak s ním jsem se setkal už loni. Bylo to v létě, já šel tehdy do Ferrari a on tam byl. Nikdy tu nebyla žádná výzva s ním závodit a myslím, že to nezvládneme udělat ani tady v pátek odpoledne, protože si nemyslím, že budu schopen závodit s motokárou nebo autem rallye, bohužel. Doufejme, že se do budoucna najdou další příležitosti, kdy se budeme moci potkat na dráze, aby si on mohl vyzkoušel MotoGP a já zase možná vyzkoušet formuli 1. Fernando je velmi příjemný a bylo mi jich loni líto, když prohráli ten poslední závod sezony, jsem si ale jistý, že to v roce 2011 zkusí znovu."
Valentino Rossi - Wrooom 2011
Říkal jste, že zranění vašeho ramene bylo horší než lékaři původně předpokládali. Ve světle těchto okolností teď nelitujete, že jste sezonu předčasně neukončil a neabsolvoval operaci o něco rychleji? To za prvé a za druhé, skutečnost, že jste pokračoval v závodění až do konce sezony 2010 mělo vliv na zhoršení stavu vašeho ramene?
Valentino Rossi: "Bohužel, když lékaři otevřeli postižené místo v rameni zjistili, že jeho poškození je horší než předpokládali a po operaci, když jsem se probudil tak mi řekli, že k plnému uzdravení budu potřebovat o něco více času. Měl jsem loni dvě možnosti? Mohl jsem podstoupit operaci poté, co jsem si zranil nohu a využít tohoto momentu pro rameno, ale to nebylo možné, protože jsem tehdy léčil nohu a kdybych operoval i rameno, musel bych zůstat v posteli měsíc bez pohybu a to jsem nemohl udělat."
"Další možností bylo skončit dva závody před koncem sezony a na operaci jít už po Austrálii. Samozřejmě to bych nastoupil k prvním únorovým testům v mnohem lepší formě, ale nechtěl jsem zůstat doma. Já už tehdy minul čtyři závody. Věděl jsem, že v Portugalsku a ve Valencii bych mohl zajet dva dobré závody, dvoje umístění na stupních vítězů a litoval bych, kdybych poslední dva závody roku nebyl schopen odjet. Také to bylo z toho důvodu, protože jsem dokázal udržet krok s ostatními, také jsem dostal možnost testovat s Desmosedici a to v nijak perfektním zdravotním stavu, ale ideální řešení tehdy vlastně neexistovalo. To, které jsem nakonec přijal bylo možná to nejlepší a samozřejmě jsem doufal, že pro pro únorový test budu ve formě."
Přemýšlíte o Lorenzovi a Yamaze nebo Stonerovi a Hondě? Kdo je z těchto dvou nebezpečnější?
Valentino Rossi: "Myslím, že oba budou favority pro nadcházející sezonu a je těžké říct kdo. Lorenzo zná svůj motocykl velmi dobře, má spoustu zkušeností a loni jezdil velmi dobře, když prakticky vůbec nechyboval. V případě Stonera, pokud chce proti Lorenzovi bojovat musí se snažit zůstat v průběhu sezony mnohem víc konzistentní. Nyní má ale Hondu, která je skutečně velmi výkonná a co se týče motoru je o něco rychlejší než Yamaha, takže by mohl získat drobnou technickou výhodu. Mezi oběma to může být velmi zajímavá výzva."
Řekl jste, že potřebujete upravit styl jízdy, aby jste plně využil předností Ducati. Máte už nějakou představu, co vlastně potřebujete změnit, aby se tak skutečně stalo?
Valentino Rossi: "Ducati je podstatně jiná ve srovnání s M1, musíte ji řídit o něco drsnějším stylem. S Ducati jedete zatáčky mnohem ostřeji, takže se motorce musíte přizpůsobit. Doufám, že se mi to  podaří a budu schopen Desmosedici zlepšit tak, aby se mi jezdilo snadněji. Je to motorka a na motorce můžete změnit cokoliv potřebujete. Takže si myslím, opakuji, myslím, že budeme schopni zlepšit motocykl tak, aby se řídil o něco snadněji a byl o trošku konkurenceschopnější od začátku až do konce závodu. To je to, co očekávám."
Jízdou s Ducati potřebujete jezdit odvážněji a o něco tvrději, není to jednodušší pro mladší závodníky?
Valentino Rossi: "Asi tak, upřímně řečeno nemusíme být vůči všem nejrychlejší. Stoner byl pokaždé rychlý a dobře, udělal čtyři chyby, myslím v závodu a já  … i když jsem si zlomil nohu a chyběl ve čtyřech závodech, dokázal jsem skončit před ním, takže to znamená, že na tom musíme pracovat.  Nepotřebujeme pouze brutálně rychlý motocykl, který je pak riskantní řídit. Potřebujeme motorku, která nám umožní, abychom byli konstantní a konkurenceschopní od začátku až do konce závodu a museli o něco méně riskovat."
Nicky nám řekl, že u vás v boxech nebude žádná dělící příčka. Proč něco takového ale v minulosti rozdělovalo Vás a Jorge Lorenza, můžete nám to vysvětlit?
Valentino Rossi: "Budeme muset sledovat Nickyho data, takže doufám, že tam žádná zeď mezi námi nebude (smích). Máme v plánu pracovat společně, abychom motorku zlepšili. Má s Desmosedici značné zkušenosti, takže mě ze začátku může naučit nějaké důležité triky. Co se týče separace dat s Lorenzem, tak to je historický problém o tom, jak se věci vyvíjely v minulosti. Vše začalo v době od roku 2007 do 2008, kdy jsme měli motorku s mnoha problémy a museli na ni tvrdě pracovat. Jediné, co se od roku 2007 do roku 2008 změnilo byl týmový kolega, takže jsem se samozřejmě snažil svou práci chránit, ale to nebylo možné. Takže rozdělení bylo pouze virtuální záležitost."
Zajímalo by mě, zda si myslíte, že Lorenzovu radost z vítězství v mistrovství světa řekněme ovlivnila skutečnost, že jste nebyl zcela stoprocentně v kondici a druhá otázka, máte představu kolik času vám zabere než zbývajícím pěti procentům fanoušků dokážete, kdo opravdu jste? Jinými slovy, myslíte, že budete muset pracovat natolik rychle, aby jste v červnu měli některé dobré výsledky nebo vás začnou kritizovat?
Valentino Rossi: "Myslím, že se Lorenzo nestará, zda jsem byl stoprocentně fit nebo ne. Je to jeho první titul v MotoGP a v mistrovství světa není důležité jak vyhrajete, ale zda ostatní porazíte nebo ne. To je to, co se počítá. A on vyhrál a stoprocentně si to zasloužil, protože pokaždé jezdil velmi rychle. Měl určité štěstí, poprvé se mnou a pak se také zranil Pedrosa, ale každopádně byl pokaždé vpředu a M1 maximálně využil, takže si to skutečně zasloužil. A druhá otázka, OK, bohužel budeme potřebovat nějaký čas a ten nám možná fanoušci tentokrát nedají. Hodně lidí by mě rádo vidělo jezdit rychle od prvního dne testu a v den prvního závodu. Bohužel, to nám bude možná trošku trvat. Ale mám naději, že tifosi, fanoušci budou o něco více trpěliví a věřím a doufám, že budou mít pro nás strpení."
Vyhrál jste už devět šampionátů, které vítězství si ceníte nejvíc?
Valentino Rossi: "Potřebuji se trošku zamyslet … asi to nejlepší bylo v roce 2001 s Hondou 500 a první rok s Yamahou, když jsem v roce 2004 vyhrál svůj první závod sezony. Musím říct, že to bylo také moc hezké v roce 2008. Nevím. Řekl bych 2008 a to poslední, to si nejvíc pamatuji. Takže rok 2008."
Váš nejlepší závod kariéry?
Valentino Rossi: "V průběhu mé kariéry bylo fantastických závodů spousta. Nejlepší z nich, myslím, že je to stále první vítězství s Yamahou v Jihoafrické republice 2004."
Nevím, zda ještě spíte nebo jste se tak změnil, ale dnes dopoledne vypadáte velmi klidně, pociťujete jako člověk nějaké změny? A pokud byl nejlepší závod ten v roce 2004, může se něco podobného stát také v Kataru 2011?
Valentino Rossi: "Ne nespím, ale tisková konference tak brzy ráno (10:00) není nic, co bych kdy dělal! Ale jo, od okamžiku, kdy musíte mluvit anglicky je to před dvanáctou pro mě těžké. Kategoricky nic nevylučuji, to nedělám. V Kataru 2011 budu mít stejně skvělý pocit, jak tomu bylo ve Welkomu v roce 2004. Teď je situace těžší a znovu opakuji, nejedná se tu tolik o motocykl jako o můj fyzický stav. V takovém případě to musíme brát s klidem, zůstat v klidu a čekat. Udělám maximum proto, abych byl co nejrychleji v plné kondici a doufám, že budu připraven zajet hezký závod už od Kataru a o to se budeme snažit. Odevzdat maximum."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Hayden: Vždy jsme spolu vycházeli dobře

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

Hayden: Vždy jsme spolu vycházeli dobře

Američan přijel do italského lyžařského střediska poprvé bez Casey Stonera a v úterý dopoledne odpovídal na otázky novinářů spolu se svým novým týmovým kolegou Valentinem Rossim.
Hayden je před nadcházející sezonou velmi motivovaný, rád by Rossimu dokázal, že po dvou letech u italského týmu už s Desmosedici ledacos umí a rovněž chce v samotném šampionátu mnohem výrazněji zabojovat a své celkové umístění znovu posunout směrem k předním příčkám.
Rodák z Amerického města Owensboro si odpočinek v zimním období užil a teď už se těší zpátky na závodní dráhu. "Trénoval jsem a teď už jsem připravený na prvního února, kdy začínáme testem v Sepangu. Na sezonu se už skutečně těším," řekl Nicky Hayden.
"Ve srovnání s prvním rokem jsme loni na Ducati udělali velký pokrok a je cílem to znovu zopakovat v roce 2011. V továrně všichni pracují velmi intenzivně a hodně se toho změnilo s příchodem nového týmového kolegy. Motivace je vysoká. Na motorce sice nebudou zvlášť radikální změny, ale určitě si to chceme zpříjemnit pozicemi nahoře."
Mít za týmového kolegu Valentina Rossiho není pro Američana nic nového. S Italem už spolupracoval v roce 2003, když oba byli jezdci továrního týmu Hondy. Dnes je to ovšem něco jiného, je mnohem zkušenějším závodníkem, mistrem světa z roku 2006 a na spolupráci s Italem se velmi těší.
"Na mé straně by to nemělo změnit náš přístup," řekl Hayden. "Je pravdou, že celá ta Rossi mánie bude něco jiného, ale už jsme byli týmovými kolegy předtím a víme jak to funguje. Nebude to negativní a já se na to budu dívat jen z pozitivní stránky. Přináší do týmu značné zkušenosti a spolu s jeho lidmi také znalosti. Zdá se, že některé věci, které jsme požadovali jsou naprosto stejné, což bude vyhovovat nám všem. Vždy jsme spolu vycházeli dobře."
"Mentalitou Ducati je jeden tým, je to tu opravdu jak jedna rodina. Myslím, že je to výhoda. Máme tu hodně práce, kterou potřebujeme udělat, takže nemáme potřebu pracovat proti sobě," řekl Hayden, který měl možná na mysli přední vidlici, kterou teď pro GP11 vyrábí společnost Öhlins a poprvé ji Italové vyzkouší v Sepangu.
Ducati měla loni vidlici s velkým průměrem, aby udržela motocykl dostatečně stabilní při brzdění, ale v roce 2010 se už na začátku sezony ukázalo, že při náklonu kolem šedesáti stupňů nebylo takové řešení ideální. Nová přední vidlice pro GP11 bude mít to nejlepší z vidlic, které Ducati nasadila v letech 2008 a 2009.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Wrooom 2011 dnes nepřálo počasí

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

Wrooom 2011 dnes nepřálo počasí

Špatné počasí, které dnes odpoledne panovalo v italském lyžařském středisku Madonna di Campiglio, bylo příčinou odkladu slavnostního zahajovacího ceremoniálu společné akce Ducati a Ferrari.
Všechny hvězdy obou týmů jsou již v místě dění a to včetně Valentina Rossiho, jenž se vůbec poprvé představí v roli jezdce italského výrobce. Úterý a středa patří v zasněžených Dolomitech Ducati, továrnímu týmu motocyklového šampionátu MotoGP.
Úterý je ve znamení tiskových konferencí, kde hlavní roli sehrají oba závodníci Ducati Valentino Rossi a Američan Nicky Hayden. Středa pak bude dnem, kdy představí nový prototyp Desmosedici GP11 a jeho barevnou kombinaci určenou pro letošní sezonu, to vše v režii vedení závodního týmu.
Stáj Ferrari s jezdci Fernandem Alonsem a Felipe Massou se novinářům představí ve čtvrtek a na pátek je plánován očekávaný závod aut a motokár na ledové dráze. Vše proběhne na místním zamrzlém jezeře a celá akce bude přístupná veřejnosti.

Zdroj: www.motogpsports.cz


Prezident Ducati vidí Rossiho přínos ve vývoji

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

Prezident Ducati vidí Rossiho přínos ve vývoji

Gabriele del Torchio včera hovořil o očekáváních italského výrobce z Boloně, který do svého továrního týmu angažoval hvězdu top kubatury MotoGP a zároveň domácího závodníka Valentina Rossiho.
Prezident Ducati včera v Madonně Di Capiglio hovořil o tom, co Ducati postupem času získá spojenectvím s Rossim nebo lépe řečeno, co očekává od vzájemné spolupráce. Tím, že se Ital dostal na motocykl Desmosedici, zahájí spolu s  týmem práce vedoucí k jeho dalšímu zlepšení. Rossi chce zapracovat na jeho jízdních vlastnostech a všichni věří, že se mu to podaří.
"Věřím, že to bude mít v rámci technického rozvoje na naši značku obrovský dopad," řekl prezident Ducati Del Torchio. "Claudio Domenicali o tom bude podrobně mluvit ve středu při prezentaci GP11, ale já od Valentina očekávám přínos v rámci vývoje."
"Hlavním důvodem proč je Valentino s námi není zvýšit prodej, ale udržení podvědomí o značce a to pak v dlouhodobém horizontu přenést do prodeje. Pokud se podíváte na historii Ducati, tak jsme se vždy snažili mít to nejlepší," pokračoval prezident Ducati, jenž zároveň odmítl jakkoliv komentovat svá očekávání ohledně výsledku letošní sezony.
"Nedokážu teď dělat nějaké odhady. Jedno je ale jisté a to, že Ducati a Valentino jsou spolu. Pokud vyhrajeme tak společně, pokud prohrajeme tak také společně. Je to velmi vzrušující a jsem hrdý na to, že je Valentino s námi," řekl závěrem Gabriele del Torchio.

Zdroj: www.motogpsports.cz


FIM potvrdila časový rozvrh závodních víkendů

21. ledna 2011 v 18:00 | Armí

FIM potvrdila časový rozvrh závodních víkendů

V roce 2011 budou závodní víkendy znovu ve formátu tří tréninků, kvalifikace, zahřívacího tréninku a samotného závodu Grand Prix.
Časový harmonogram pro všechny tři kubatury mistrovství světa silničních motocyklů schválila čtrnáctého ledna Komise Grand Prix a platí pro všech osmnáct závodů letošní sezony. V případě královské kubatury MotoGP se jedná o tři pětačtyřicetiminutové tréninky a jednu hodinovou kvalifikaci.
Harmonogram závodního víkendu Grand Prix 2011:
Pátek










09:15-09:5540 minut125cc1. Volný trénink
10:10-10:5545 minutMotoGP1. Volný trénink
11:10-11:5545 minutMoto21. Volný trénink






13:15-13:5540 minut125cc2. Volný trénink
14:10-14:5545 minutMotoGP2. Volný trénink
15:10-15:5545 minutMoto22. Volný trénink






Sobota










09:15-09:5540 minut125cc3. Volný trénink
10:10-10:5545 minutMotoGP3. Volný trénink
11:10-11:5545 minutMoto23. Volný trénink






13:00-13:4040 minut125ccKvalifikace
13:55-14:5560 minutMotoGPKvalifikace
15:10-15:5545 minutMoto2Kvalifikace






Neděle










08:40-09:0020 minut125ccWarm Up
09:10-09:3020 minutMoto2Warm Up
09:40-10:0020 minutMotoGPWarm Up






11:00125ccZávod
12:15Moto2Závod
14:00MotoGPZávod

Zdroj: www.motogpsports.cz

První záběry nové Desmosedici GP11

21. ledna 2011 v 17:27 | Armí

První záběry nové Desmosedici GP11

Ve středu pokračuje v perle italských Dolomitů akce týmů Ducati a Ferrari nazvaná Wrooom 2011. Tentokrát bylo na pořadu dne představení motocyklového prototypu GP11.
Oba stroje jsou viditelně rozdílné, co se týče jejich barevného rozlišení. Na Desmosedici Valentina Rossiho nechybí klasická žlutá barva a motocykl Nicky Haydena má ve srovnání z minulým rokem také novou barevnou kombinaci a je rovněž z tohoto pohledu zajímavý. Další podrobnosti v samostatném článku z dnešní prezentace Desmosedici GP11.
Valentino Rossi - Desmosedici GP11
Valentino Rossi a Nicky Hayden - Desmosedici GP11
Nicky Hayden - Desmosedici GP11
Zdroj: www.motogpsports.cz

Rossi: Ducati je skutečný prototyp

21. ledna 2011 v 17:21 | Armí

Rossi: Ducati je skutečný prototyp

Úterý v Madoně Di Campiglio patřilo jezdcům Ducati a zejména to byl Valentino Rossi, který měl první příležitost hovořit s novináři v pozici jezdce továrního týmu italského výrobce.
Otázkou číslo jedna byl samozřejmě Rossiho zdravotní stav. Bohužel pooperační léčba neprobíhá tak rychle, jak by si italský devítinásobný šampion přál a pro začátek sezony tak nebude v plné kondici.
Úvod sezony odstartuje dvacátého března Velká cena Kataru, ale podle Rossiho se do plné kondice dostane až kolem dubna - května. "Doufal jsem, že se budu cítit lépe, čeká na nás spousta práce, ale je to zajímavá výzva dostat se do solidní formy pro únorový test," řekl Valentino Rossi během tiskové konference Wrooom 2011.
"Pro první závod sezony v Kataru nebudu ještě dvacátého března v nejlepší formě, ale doufám, že budu mít dobrý kontakt s motocyklem. Je to závod s časem, situace ohledně zranění ramene byla vážnější než jsme předpokládali," pokračoval Ital. "Mám v úmyslu se dostat do stoprocentní formy v dubnu nebo květnu. Věřím, že jsou fanoušci trpěliví."
Casey Stoner po čtyřech letech Ducati opustil, když přestoupil k Hondě a prozatím to byl jediný jezdec, který stroj z Boloně dokonale zvládal a v roce 2007 s ním vyhrál titul mistra světa. Novinářům dnes Valentino Rossi prozradil, že právě v osobě bývalého jezdce Ducati Stonera a úřadujícího mistra světa Lorenza vidí největší soupeře pro nadcházející sezonu.
"Stoner dokázal jezdit s tímto motocyklem velmi rychle, má obrovský talent se přizpůsobit všem možným podmínkám a měl skvělý kontakt s motocyklem, něco, co já v této chvíli ještě nemám. Proto s ním budu muset najet hodně kilometrů," řekl Rossi a závěrem k novému stroji dodal: "Ve srovnání s ostatními motocykly je jiný, je to skutečný prototyp, naprosto odlišné pojetí ve srovnání s japonskými výrobci. S Desmosedici musíte mít o něco tvrdší styl."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Räikkönen: Formule 1 mi nescházela, takže jsem návrat nezvažoval

8. ledna 2011 v 11:38 | Armí

Räikkönen: Formule 1 mi nescházela, takže jsem návrat nezvažoval

Mistra světa z roku 2007 Kimiho Räikkönena přestup do rallye uspokojil, takže nemá důvod se do monopostů vracet. Kde bude letos závodit, ale zatím není jisté.
Ferrari se na konci roku 2009 dohodlo s Räikkönenem na předčasném konci smlouvy a Fin zamířil s Red Bullem do rallye, kde loni závodil pro juniorský tým Citroënu. V polovině roku Renault prozradil, že s bývalým šampiónem jedná o návratu, ale rozhovory rychle skončily.

"Samozřejmě jsem o tom přemýšlel, protože přemýšlím o všem," uvedl Räikkönen pro stránky WRC na téma návratu do formule 1. "Ale nikdy jsem to vážně nezvažoval, protože mi letos formule 1 vůbec nescházela. Na začátku roku jsem si říkal, že bude zajímavé zjistit, jestli mi bude scházet, ale nescházela."

Fin by měl druhým rokem pokračovat v rallye, ale na konci roku ho zasáhla tragická událost, když 23. prosince zemřel ve věku 56 let jeho otec Matti. Jednání o nové smlouvě proto byla pozastavena, ale podle všeho jen dočasně.

Podle dostupných informací jsou ve hře dvě možnosti, a to setrvání u Citroënu a přestup k Fordu.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Provizorní seznam jezdců MotoGP 2011

8. ledna 2011 v 11:36 | Armí

Provizorní seznam jezdců MotoGP 2011

Necelý měsíc zbývá do prvního oficiálního testu královské kubatury MotoGP a tato kubatura je také prozatím jediná v celém seriálu, kde máme potvrzeno kompletní pole sedmnácti závodníků.
Provizorní seznam jezdců určený pro novou sezonu většinou spatřil světlo světa v prosinci, ale letos máme ´jistotu´ pouze v případě závodního pole MotoGP. Pokud se tedy opravdu nestane nic neočekávaného, tak máme na startu sedmnáct jezdců, deset týmů a čtyři značky motocyklů.
Po jednom jezdci nasadí LCR Honda, Páginas Amarillas Aspar, Rizla Suzuki a Cardion AB Motoracing. S třemi jezdci v jednom týmu pojede pouze tovární Repsol Honda a ostatní týmy pokračují klasicky s dvojicí závodníků.
Oproti loňskému roku, kde jsme měli šest nováčků, letos pojedou pouze dva. Karel Abraham, jenž do královské kubatury přestoupil z třídy šestistovek Moto2 a Cal Crutchlow, jezdec seriálu produkčních motocyklů WSBK. Po roce se také vrací Toni Elías, Mistr světa třídy Moto2 2010, ale ten už v MotoGP závodil od roku 2005 pět sezon.
Sezona 2011 je okořeněna zajímavými přestupy jezdců. Valentino Rossi odešel z Fiat Yamahy do italské Ducati, Casey Stoner opustil po čtyřech letech Ducati, aby se přidal k tovární Hondě, Ben Spies postoupil z Yamahy Tech 3 do továrního týmu tří ladiček, Randy De Puniet a Loris Capirossi vytvoří týmovou dvojku u Pramac Racingu, Hiroši Aojama spojil síly s týmem Honda Gresini a Toni Elías s týmem LCR Honda. Nicméně je to pouze Ben Spies a Hiroši Aojama, kteří sice změnili tým, ale ne značku motocyklu, což jim může přinést drobnou výhodu.
Sedmnáct jezdců není moc a určitě se čekalo víc. Aspar uvažoval o druhé Ducati, ale rozhodli tým rozšířit až od roku 2012, ve hře byl také Inmotec a asi nikdo nepočítal s tím, že Suzuki absolvuje poslední sezonu osmistovek pouze s jedním jezdcem. Takže nakonec brněnský Cardion AB Motoracing je týmem, který nově rozšířil startovní rošt top kubatury.
Provizorní seznam jezdců a týmů MotoGP 2011:

JezdecZeměTýmMotocykl
1LORENZO JorgeSPAFiat Yamaha TeamYamaha YZR-M1
2SPIES BenUSAFiat Yamaha TeamYamaha YZR-M1
3PEDROSA DaniSPARepsol Honda TeamHonda RC212V
4DOVIZIOSO AndreaITARepsol Honda TeamHonda RC212V
5STONER CaseyAUSRepsol Honda TeamHonda RC212V
6HAYDEN NickyUSADucati TeamDucati GP11
7ROSSI ValentinoITADucati TeamDucati GP11
8EDWARDS ColinUSAMonster Yamaha Tech3Yamaha YZR-M1
9CRUTCHLOW CalGBRMonster Yamaha Tech3Yamaha YZR-M1
10SIMONCELLI MarcoITASan Carlo Honda GresiniHonda RC212V
11AOJAMA HirošiJAPSan Carlo Honda GresiniHonda RC212V
12BAUTISTA ÁlvaroSPARizla Suzuki MotoGPSuzuki GSV-R
13ELÍAS ToniSPALCR Honda MotoGPHonda RC212V
14DE PUNIET RandyFRAPramac Racing TeamDucati GP11
15CAPIROSSI LorisITAPramac Racing TeamDucati GP11
16BARBERÁ HéctorSPAPáginas Amarillas AsparDucati GP11
17ABRAHAM KarelCZECardion AB MotoracingDucati GP11

Pozn. Pořadí je dle umístění týmů v MS 2010.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Provizorní seznam jezdců Moto2 2011

8. ledna 2011 v 11:35 | Armí

Provizorní seznam jezdců Moto2 2011

Startovní listina kubatury šestistovek je před startem letošní sezony celkem zajímavá detektivka a po nečekaném odstoupení dvou týmů máme nyní potvrzeno sedmatřicet závodníků.
Když si loni měly týmy Moto2 požádat o účast v sezoně 2011, bylo podmínkou včas odevzdat přihlášku, zaplatit jistinu a splňovat požadavky výběrové Komise Grand Prix. Pokud by tým, který komise vybrala nezaplatil nebo se rozhodl odstoupit, měl být nahrazen dalším. Zda tomu tak bude skutečně uvidíme, protože zatím se nic neděje.
Jisté je jedno a to, že premiérovou sezonu šestistovek přežilo jen pár výrobců podvozků. V roce 2010 jich začínalo celkem dvanáct, letos jich je sedm a značka Suter a FTR má skutečně velkou převahu. Bohužel v roce 2011 nebude mít ve střední kubatuře světového šampionátu své zastoupení Česká republika. Karel Abraham přestoupil do MotoGP a šance Lukáše Peška jsou den ode dne mizivější.
Na podzim 2010 vybrala Komise Grand Prix dvaadvacet týmů s celkem čtyřiceti jezdci. Teď je na seznamu celkem sedmatřicet závodníků, takže uvidíme jaká bude nakonec oficiální podoba tohoto seznamu. Jednotlivé týmy jsou řazeny abecedně.
Provizorní seznam jezdců Moto2 2011:
P.JezdecZeměTýmPodvozek
1COGHLAN KevinGBRAeroport de CastelloFTR
2RABAT EsteveSPABQR Blusens STXFTR
3HERNANDEZ YonnyCOLBQR Blusens STXFTR
4CLUZEL JulesFRAForward Racing TeamSuter
5BALDOLINI AlexITAForward Racing TeamSuter
6NIETO FonsiSPAG22 Racing TeamMoriwaki
7DE ROSA RaffaeleITAG22 Racing TeamMoriwaki
8PIRRO MicheleITAGresini RacingMoriwaki
9TAKAHASHI YukiJAPGresini RacingMoriwaki
10KRUMMENACHER RandySWIGP Team SwitzerlandKalex
11LÜTHI ThomasSWIInterwetten Moto2Suter
12PASINI MattiaITAIoda Racing ProjectFTR
13CORSI SimoneITAIoda Racing ProjectFTR
14CORTI ClaudioITAItaltransSuter
15PIETRI RobertinoVENItaltransSuter
16DE ANGELIS AlexITAJIR Moto2Motobi
17SIMÓN JuliánSPAMapfre Aspar TeamSuter
18FORES JavierSPAMapfre Aspar TeamSuter
19KALLIO MikaFINMarc VDS RacingSuter
20REDDING ScottGBRMarc VDS RacingSuter
21MÁRQUEZ MarcSPAMonlau CompeticionSuter
22NEUKIRCHNER MaxGERMZ MotorMZ
23WEST AnthonyAUSMZ MotorMZ
24AL NAIMI MashelQATQMMF Racing TeamMoriwaki
25CARDUS RicardSPAQMMF Racing TeamMoriwaki
26WILAIROT RatthaparkTHAStop and Go Racing TeamFTR/Suter ?
27HERNANDEZ SantiagoCOLStop and Go Racing TeamFTR/Suter ?
28AEGERTER DominiqueSWITechnomag CIPSuter
29SOFUOGLU KenanTURTechnomag CIPSuter
30SMITH BradleyGBRTech3 RacingTech3
31DI MEGLIO MikeFRATech3 RacingTech3
32ESPARGARÓ AleixSPATenerife 40 PonsKalex
33PONS AxelSPATenerife 40 PonsKalex
34ESPARGARÓ PolSPATuenti Speed UpFTR
35DEBISE ValentinFRATuenti Speed UpFTR
36BRADL StefanGERViessmann Kiefer RacingKalex
37IANNONE AndreaITAWTR/Speed Master TeamSuter

Zdroj: www.motogpsports.cz

KTM připravuje prototyp pro Moto3

8. ledna 2011 v 11:34 | Armí

KTM připravuje prototyp pro Moto3

Rakouský výrobce po krátké přestávce plánuje cestu zpět do prestižního seriálu motocyklového mistrovství světa a pro svůj návrat zvolil rok 2012, kdy se poprvé pojede nová kubatura Moto3.
Značku KTM jsme v nejnižší kubatuře světového šampionátu naposledy viděli v sezoně 2009. V sedle 125ccm stroje tehdy závodil Američan Beaubier a dnes úřadující mistr světa Marc Márquez. V kubatuře motocyklů s objemem do 250ccm KTM skončila posledním závodem sezony 2008 a jejich jezdci byli Mika Kallio, Julián Simón a Hiroši Aojama.
Rok 2009 byl posledním v éře čtvrtlitrových motocyklů a vedení KTM raději zvolilo odchod ze scény, což také o rok později zopakovali v případě nejnižší kubatury. Nová éra Moto3 teď znamená novou výzvu, jasně dané podmínky a jistou budoucnost.
Rakušané už absolvovali první zkoušky, jenž podnikli s bývalým závodníkem KTM Michaelem Ransederem a podvozkem vybaveným motorem o objemu 350ccm. Tento motor samozřejmě nesplňuje podmínky Moto3, ale záměrem testu bylo zjisti, jaké jsou reakce podvozku KTM 125 s těžším motorem.
V závodním oddělení KTM zůstává i nadále Harold Bartol, ale váha příprav projektu Moto3 bude na bedrech Wolfganga Felbera z konstrukční dílny jejich superbikového motocyklu KTM RC8. V následujících dnech a týdnech bude probíhat vývoj nového stroje a přibližně v polovině roku mají v plánu první testy na závodní dráze.
Zástupce továrny KTM k tomu dodal: "KTM se rozhodla vyvinout závodní motocykl Moto3, který může nastoupit do seriálu mistrovství světa třídy Moto3 už v roce 2012. V současné době je celý projekt na začátku. První testy s již kompletním motocyklem plánujeme v létě 2011."

Zdroj: www.motogpsports.cz


Bautista: Suzuki má potenciál vyrobit konkurenceschopný stroj

8. ledna 2011 v 11:33 | Armí

Bautista: Suzuki má potenciál vyrobit konkurenceschopný stroj

Španěl ukončil premiérovou sezonu jezdce MotoGP třináctý a na rozdíl od čtvrtlitrové kubatury, kde bojoval stabilně o vítězství se teď musel spokojit s pozicemi v druhé polovině první desítky.
Bautista bude jediným jezdcem továrního týmu Suzuki, což je za situace v jaké se japonský výrobce nachází celkem těžké výchozí postavení. Jak víme, loni musela Suzuki jako jediný výrobce využít přídělu motorových jednotek navíc a je otázkou, zda se jim pro letošní sezonu podařilo ve vývoji motoru pokročit, když je to pro osmistovky poslední sezona.
Stoprocentní pozornost japonského výrobce se nyní zaměří na jediného Bautistu. Takže pokud bude požadovat takové nebo takové zlepšení, má za to, že ho dostane. To je také záměrem Suzuki se soustředit na jediného závodníka, ale s mnohem větší energií, což jak věří se jim vrátí.
"Vzpomínám si, že ve čtvrtlitrech jste byli v tréninku nebo kvalifikaci o sedm desetin pomalejší a v závodě jste pak klidně dokázali bojovat o vítězství. Když jste tady (v MotoGP) o sedm desetin pozadu, o vítězství v závodu rozhodně bojovat nebudete," řekl Bautista v rozhovoru pro Solo Moto a dodal: "Od okamžiku, kdy jsme sezonu zahájili, samozřejmě mimo zranění, se vše vyvíjelo lépe a lépe. Dřív nebo později pojedu s chlapy vpředu."
Častou otázkou v průběhu uplynulé sezony bylo, zda by se ve světle okolností Bautista rozhodl jinak , když v roce 2009 řekl ne týmu Aspar a odešel k tovární Suzuki. "Ano, na to se mě ptali často. Myslím, že je Suzuki skvělý výrobce s potenciálem postavit konkurenceschopný motocykl. Potřebujete, aby vám někdo řekl, udělej to tak a tak. Je jasné, že to pro mě ze začátku nebylo jednoduché to tak udělat, protože jsem si musel zvykat na motorku a získat ten správný cit, takže bylo těžké se rozhodnout, co vlastně od předsezonních testů potřebujete. Ale ani na okamžik jsem nepomyslel na to, že jsem měl zůstat s Asparem a Ducati nebo měl raději jít k Tech 3 Yamaha."
"Kde pozoruji, že ve srovnání s ostatními výrobci ztrácíme nejvíc, tak je to v zatáčkách," pokračoval Španěl, když měl říct, proč byla loni Suzuki slabší. "Vypadá to, že naše motorka má o trochu menší přilnavost. Moje motorka mi jde hodně do smyku, když přidám plyn. U ostatních motocyklů vidím, že drží stopu mnohem lépe. Je těžké říct, zda je to elektronikou, distribucí výkonu nebo podvozkem … ."
A ohledně plánů Álvara Bautista do budoucna, Španěl závěrem řekl: "Mám už nějaké zkušenosti a v příštím roce to pro mě bude o něco ´snadnější´, protože už nemusím na každém okruhu začínat od nuly, jak jsem to dělal doteď. Je těžké teď říct, co bude v roce 2011, ale proč bychom nedokázali být s nejlepšími? To je můj cíl a budu bojovat, abych tam byl."

Zdroj: www.motogpsports.cz

Stroje Ducati zatím zásadní proměna nečeká

8. ledna 2011 v 11:32 | Armí

Stroje Ducati zatím zásadní proměna nečeká

Po Rossiho přestupu k Yamaze se před sedmi lety tvrdilo, že se jejich stroj postupem času stále víc a víc podobal Hondě. Teď Ital přestoupil k Ducati a Italové odmítají myšlenku, že by snad jejich GP11 získala japonské rysy.
Šéf továrního týmu Vittoriano Guareschi pro Gazzetta dello Sport uvedl, že rozhodně nemají v úmyslu prototyp z Boloně nějak radikálně proměnit, protože tým pod vedením Australana Burgesse je se základním potenciálem Desmosedici spokojený.
"Jejich adaptace probíhá velmi dobře po tolika letech strávených spoluprací s Japonci," řekl Guareschi, jenž si dosavadní spolupráci s Burgessem chválí. "Obecně máme ve všem jasno, motorku potřebujeme zlepšit a ne ji proměnit na kopii Yamahy."
První test byl pro všechny velmi důležitý a i když časy na kolo některé možná zaskočily, technici Ducati získali Rossiho zpětnou vazbu, kterou v průběhu zimy využili na tolik důležité zlepšení stroje. "Vyrazili jsme směrem, který nám dal Valentino. Časy na kolo sice nebyly povzbuzující, ale vzhledem ke stavu jeho ramene jsme byli klidní. K řízení našeho stroje potřebujete sílu a on ji ve Valencii neměl."
Technický šéf projektu Ducati Filippo Preziosi počítá s každou možností a samozřejmě nevylučuje radikálnější zásahy. "Snažili jsme se vytvořit takové podmínky, abychom se v co nejkratším čase dokázali zaměřit na ty partie, které podle nás motocykl zlepší. Ze všech věcí na seznamu jsme vybrali tu nejdůležitější a na tu se soustředili."
"Tím, že jsme najali Valentina jsme nezískali jen rychlého jezdce, ale zároveň člověka, který dokáže podat ty správné informace k dalšímu vývoji motocyklu. Takže z tohoto důležitého aktiva musíme pro společnost vytěžit maximum," řekl Preziosi pro Motosprint, když závěrem prozradil, že Rossi žádnou radikální změnu nežádá, ale pokud by to bylo nezbytně nutné, tak jsou na tuto možnost připraveni.

Zdroj: www.motogpsports.cz

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )