Listopad 2010

Dani Pedrosa možná podstoupí další operaci

14. listopadu 2010 v 10:41 | Armí

Dani Pedrosa možná podstoupí další operaci

Poslední den testů ve Valencii jezdci Repsol Hondy zvládli vše, co měli v plánu, ale Dani Pedrosa čelil stále větším bolestem ramene a Andrea Dovizioso absolvoval středeční test se zvýšenou teplotou.
Španělovi v poslední výsledkové tabulce roku 2010 patří páté místo s časem na kolo 1´32,497 a ztrátou čtyř desetin na svého nového týmového kolegu Stonera. Pedrosa stačil až na nové odpružení Öhlins vyzkoušet všechno, ale největší problém je stále jeho rameno. Ve čtvrtek má v Barceloně lékařské testy, kde se rozhodne, zda bude muset podstoupit další operaci.
"I když jsem kvůli zdravotnímu stavu nedokázal zajet dlouhé jízdy, byl test pozitivní, protože moje časy na kolo byly docela dobré a já si dokázal vytvořit jasnou představu o tom, co chceme a co potřebujeme změnit k tomu, abychom se posunuli dál," řekl Dani Pedrosa. "Testovali jsme znovu novou verzi stroje a test byl zaměřen především na podvozek a motor. Zlepšili jsme brzdění, motorka je mnohem stabilnější, ale motor je zatím podle mého názoru příliš agresivní."
"Také jsme testovali nové pneumatiky od Bridgestone a ty fungovaly dobře. S prací, kterou jsme tu odvedli jsem celkově spokojený a i když jsem tu měl během celého víkendu velké problémy s ramenem, navzdory tomu jsem týmu dokázal podat informace pro další únorový test."
"Zítra (ve čtvrtek) jdu znovu k lékaři na rentgen, magnetickou rezonanci a cévní testy, abychom zjistili, co je špatně s ramenem. Zatím nevím, zda si to náhodou nevyžádá další operaci, ale pokud bude nezbytná tak ji postoupím," řekl závěrem španělský jezdec tovární Hondy a vicemistr světa pro rok 2010 Dani Pedrosa.
Andrea Dovizioso - Repsol Honda (Test Valencie 2010)Andreaa Dovizioso vyzkoušel od elektroniky, nového podvozku, pneumatik až po nové tlumení Öhlins všechno a s výsledky byl spokojen. Horší to bylo ve středu, protože to se ráno probudil s horečkou, což mu zkomplikovalo závěrečný den testu, který uzavřel na devátém místě se ztrátou necelých devíti desetin na nejrychlejší čas dne.
"S materiálem, který tu přivezla Honda jsem velmi spokojený," uvedl Andrea Dovizioso. "Dnes jsme  pracovali jsme na elektronice, jako na řízení trakce a brzdění motorem a zaznamenali celkem slušný pokrok. Také jsme testovali nové tlumení Öhlins, další vývojovou řadu, kterou jsme již dříve vyzkoušeli v srpnu v Brně. Funguje dobře a měl jsem na něm velmi pozitivní pocit. Ještě potřebujeme zlepšit stabilitu na brzdách a to je oblast, na kterou se zaměříme v příštím roce."
"Dnes ráno (ve středu) jsem se probudil se zvýšenou teplotu a tím pádem měl trošku komplikovaný den. Naštěstí to dopoledne bylo lepší, takže jsem zvládl vyzkoušet vše, co bylo v plánu. Přesto už odpoledne to bylo znovu kvůli horečce mnohem těžší. Nejsem spokojen s finálním časem, není to nejlepší způsob jak skončit před zimní přestávkou, ale s horečkou to už lépe nešlo," uzavřel svůj komentář k poslednímu testu sezony Andrea Dovizioso.



U Yamahy panuje po testech spokojenost

14. listopadu 2010 v 10:40 | Armí

U Yamahy panuje po testech spokojenost

Oba jezdci tovární Yamahy Jorge Lorenzo a Ben Spies ve středu dokončili všechny položky testovacího programu japonského výrobce a pro techniky v továrně získali velké množství cenných dat.
Španěl zvládl testovací program Yamahy a ještě si našel čas na test pneumatik Bridgestone. Lorenzo zná M1 velmi dobře, takže s úpravami, které povedou během zimy k dalšímu zlepšení motocyklu bude v příštím ročníku mistrovství světa opět velmi silným závodníkem v poli jezdců královské MotoGP.
"V podstatě jsme zkoušeli nějaké nové pneumatiky Bridgestone, cit byl trošku jiný, ale v celkovém výkonu tam nebyl velký rozdíl," řekl po skončení závěrečného testu MotoGP Jorge Lorenzo. "Také jsme rekonfigurovali nastavení , které jsme zkoušeli včera (v úterý), takže jsme Yamaze dodali data, s kterými může pracovat v průběhu zimy."
"Jsem velmi spokojený s tím, jak nám test dopadl, ale zároveň jsem velmi unavený, takže se už těším na nějaký ten odpočinek," řekl závěrem Jorge Lorenzo, který chce v průběhu zimní dovolené zregenerovat síly a vrátit se zpátky znovu v plné síle, aby odstartoval přípravu na nový ročník mistrovství světa.
Ben Spies druhý den testu velmi rychle zajel čas na kolo, kterým se posunul za svého týmového kolegu a na druhém místě vydržel až do závěrečných minut testu ve Valencii. Nakonec skončil třetí se ztrátou dvou desetin a to je víc než slibný začátek.
"Absolvovali jsme další úspěšný den a další den získávání zkušeností," uvedl Španělův nový týmový kolega Ben Spies. "Trošku jsme si s motocyklem pohráli, změnili některá nastavení a vydali se pozitivním směrem. Opět další pozitivní den spolupráce s novým týmem z čímž jsem velmi spokojený."
"Četl jsem Jorgeho poznámky ohledně nového motoru pro příští ročník a zdá se, že je spokojený jakým způsobem pracoval, takže se už těším na Malajsii," řekl závěrem Američan, který stejně jako všichni ostatní má před sebou pár měsíců dovolené. V příštím roce čeká Spiese spousta práce a chce se na to co nejlépe připravit.



Ohledně pohonné jednotky už brzy padne rozhodnutí

14. listopadu 2010 v 10:39 | Armí

Ohledně pohonné jednotky už brzy padne rozhodnutí

Generální ředitel Ducati Corse Filippo Preziosi po skončení dvoudenního testu ve Valencii uvedl, že v prototypech Ducati Desmosedici GP11 budou se vší pravděpodobností motory se systémem zapalování ´big bang´.
O tom zda ´big bang´nebo ´screamer´ se dosud stoprocentně nerozhodlo, protože schůzka, kde takovéto rozhodnutí padne všechny zainteresované teprve čeká. Podle Preziosiho je ale víc než pravděpodobné, že to bude systém ´big bang´, který jezdcům nabízí ve všech směrech lepší parametry.
Rossi strávil většinu úterka a celou středu na motocyklu s motorem ´big bang´. Desmosedici s motorem ´screamer´ si Ital vyzkoušel v závěru prvního dne testů ve Valencii. Nicky Hayden pak testoval obě motorové specifikace Desmosedici.
"Na základě informací od Nicka, nebylo nezbytně nutné ´screamer´ testovat také s Valentinem. Zatím jsme v této věci nerozhodli, ale už brzy se ohledně toho setkáme. Rozhodneme v příštích několika hodinách," uvedl Filippo Preziosi. "Myslím, že u motocyklu pro sezonu 2011 nakonec zůstaneme u motoru ´big bang´. Nicky s Valentinem cítí, že je o krok napřed ve srovnání s verzí 2010."
"Myslím, že ´big bang´ se snadněji používá a nabízí jezdci větší jistotu. V této chvíli navrhuji zůstat u něho," řekl technický guru italské značky z Boloně a závěrem hovořil o požadavcích Valentina Rossiho, který si s italským motocyklem zajel ve dvou dnech sto čtyřicet jedna kol. "Lepší zatáčení a jistota s přední částí motorky, takže v tomto směru musíme zapracovat. Chtěl bych rovněž změnit tuhost podvozku, rozdělení hmotnosti a geometrii."
Valentino Rossi test ve Valencii uzavřel patnáctým časem na kolo a když měl Preziosi říct, jaká je spolupráce s jednatřicetiletým Italem, odpověděl: "Neuvěřitelná. Podle mě je být klidný, když jste na vrcholu výsledkové listiny snadné, ale být klidný, když tam nejste znamená, že jste velký jezdec."



Australan jede domů ve velké pohodě

14. listopadu 2010 v 10:38 | Armí

Australan jede domů ve velké pohodě

Casey Stoner ukončil druhý den testu MotoGP nejrychlejším časem na kolo a na jeho tváři byla vidět velká spokojenost, protože přestup k Hondě byl cestou do neznáma z důvěrně známého prostředí Ducati.
V úterý si ještě dopoledne Stoner vyměňoval informace s techniky továrního týmu HRC, odpoledne pak skončil s časem 1´32,775 sekundy druhý. Ve středu zajel celkem šedesát tři okruhů a testy MotoGP uzavřel nejrychlejším časem dne 1´32,066 sekundy.
Australan testoval elektroniku, střídal podvozky, vyzkoušel spoustu nových komponentů, ale také pneumatiky od japonského výrobce Bridgestone. Výkonem v těchto dvou dnech ale poslal svým soupeřům velmi jasnou zprávu, že také v příštím roce bude patřit znovu ke špičce a změna značky mu zdá se jenom prospěje.
"Není toho moc s čím bych nebyl spokojený," uvedl Casey Stoner po skončení testu. "Samozřejmě je tu pro nás vzhledem k motocyklu ještě dlouhá cesta, ale odjíždíme s rozumným základním nastavením."
"Musím ještě získat o něco lepší cit s motocyklem ve středu zatáček, ale to je právě ten případ získat více času na motorce a pro mě lepší rovnováhu, protože mám jiný styl od většiny ostatních jezdců. V této fázi a s nastavením, které máme jsme byli velmi spokojení s odezvou motocyklu."
Dále Australan hovořil o změně, když po čtyřech letech v sedle Ducati vyzkoušel jinou značku. "Nebylo to nejpříjemnější, to určitě! Ale dnes ráno jsem se okamžitě cítil mnohem pohodlněji než první den a dokázali jsme tak pracoval lepším způsobem než včera. Dnes jsme se dokázali posunout kupředu a doufejme, že správným směrem."
Australan si svůj nový stroj pochvaluje, když závěrem mimo jiné uvedl: "Cokoliv uděláme s plynem, přenese se to na zadní část a já tak dokážu jet na výjezdu ze zatáček mnohem plynuleji. To samé platí v případě podvozku, kde jsme schopni na výjezdu skutečně tvrdě akcelerovat."



Další test je na programu koncem listopadu v Jerezu

14. listopadu 2010 v 10:37 | Armí

Další test je na programu koncem listopadu v Jerezu

Karel Abraham závěrečný den testování ve Valencii ukončil na šestnácté pozicí se ztrátou šesti desetin na první desítku a to je pro nováčka v královské kubatuře slibný začátek nové kapitoly závodní kariéry.
Jezdec týmu Cardion AB Motoracing vyjel na dráhu v jedenáct hodin a s tím, jak se podmínky na dráze zlepšovaly, zlepšovaly se i jeho výkony. Hned na začátku si vyzkoušel výlet mimo dráhu, ale pak už začal zrychlovat a v samotném závěru si pak zajel kolo za 1´33,793 sekundy.
Pro MotoGP testem ve Valencii začíná zimní přestávka a všichni se na závodní dráhu vrátí až s prvním předsezonní testem 2011 v Malajsii. Protože je Karel Abraham nováčkem v královské kubatuře má tak možnost využít tři dny testu navíc. Ten absolvuje spolu s testovacím týmem Ducati koncem listopadu v jihošpanělském Jerezu.
"Na úvod jsem určitě spokojený, i když k časům Rossiho a Capirossiho byl jen krůček," uvedl po skončení dvoudenního testu MotoGP Karel Abraham. "Podstatné ale ve Valencii bylo, že jsem se já i mechanici s novým motocyklem seznámili a hodně jsme si toho vyzkoušeli. Jediné, co se nestihlo, byla jízda s druhým motocyklem Ducati od Stonera."
"Oba dny jsem nakonec jezdil pouze na Desmosedici po Haydenovi. Při druhých testech v Jerezu bych měl mít ještě stále oba stroje k dispozici a tak dojde určitě i na ten Stonerův," pokračoval Abraham. "Dnešní zrychlení bylo výsledkem zkušeností, které s osmistovkou postupně získávám. Její výkon je brutální, ale zvykám si."
"Nyní se těším do Jerezu, kde budu testovat od 24. do 26.listopadu. V prosinci by už měly být oba moje stroje Ducati Desmosedici GP11 postavené a v únoru začneme v Sepangu závěrečnou přípravu na novou sezonu," uvedl závěrem jezdec brněnského týmu Cardion AB Motoracing.
Karel Abraham - Cardion AB Motoracing



Test MotoGP Valencie - Den druhý

14. listopadu 2010 v 10:36 | Armí

Test MotoGP Valencie - Den druhý

První část druhého dne testů královské kubatury ve Valencii patřila dvojici tovární Yamahy Jorge Lorenzovi a Benu Spiesovi. Závěr testu MotoGP pak Casey Stonerovi z továrního týmu Hondy.
Ve středu jezdci královské kubatury testovali už od rána, protože jim k tomu počasí ve Valencii připravilo celkem solidní podmínky. Nejrychlejší čas má opět na svém kontě Jorge Lorenzo, který  testuje oba modely továrních M1. Jeho týmový kolega Ben Spies podává stejně dobré výkony a s druhým časem na kolo za Španělem zaostal jen o desetinu sekundy.
Marko Simoncelli dopoledne havaroval, proto ten nízký počet kol. Od třinácti hodin už byl zpátky na dráze a pokračuje v testování. Přesto si tento italský jezdec Gresiniho Hondy udržel třetí nejlepší čas dnešního dopoledne. Casey Stoner a Dani Pedrosa pak uzavřeli první pětku nejrychlejších.
Třináctý Valentino Rossi pokračuje v testování dvojice motorů Ducati. Tým totiž hledá finální verzi pro sezonu 2011 a z toho důvodu není momentálně zaměřen na ty nejrychlejší časy. Zlepšení předvedl Karel Abraham, který si ve srovnání s včerejškem polepšil o šest desetin a dopolední část ukončil na patnáctém místě před Lorisem Capirossim a Tonim Elíasem.
Valencie, Test MotoGP - 10.listopadu 2010 - 13:05 hod.:
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Jorge LorenzoYamaha Factory Racing1:32.179-30
2Ben SpiesYamaha Factory Racing1:32.322+0.14349
3Marco SimoncelliSan Carlo Honda Gresini1:32.497+0.3189
4Casey StonerHRC1:32.582+0.40323
5Dani PedrosaRepsol Honda Team1:32.626+0.44715
6Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGP1:32.738+0.55936
7Andrea DoviziosoRepsol Honda Team1:32.942+0.76337
8Nicky HaydenDucati Team1:33.072+0.89336
9Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 31:33.325+1.14634
10Randy De PunietPramac Racing Team1:33.378+1.19931
11Hector BarberaPaginas Amarillas Aspar1:33.514+1.33542
12Hiroshi AoyamaSan Carlo Honda Gresini1:33.733+1.55428
13Valentino RossiDucati Team1:33.848+1.66927
14Cal CrutchlowMonster Yamaha Tech 31:33.880+1.70140
15Karel AbrahamCardion AB Motoracing1:34.475+2.29629
16Loris CapirossiPramac Racing Team1:34.495+2.31637
17Toni EliasLCR Honda MotoGP1:34.950+2.77133
Valencie, Test MotoGP - 10.listopadu 2010 - 16:05 hod.:
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Jorge LorenzoYamaha Factory Racing1:32.179-30
2Ben SpiesYamaha Factory Racing1:32.322+0.14349
3Casey StonerHRC1:32.387+0.20856
4Marco SimoncelliSan Carlo Honda Gresini1:32.450+0.27156
5Nicky HaydenDucati Team1:32.583+0.40483
6Dani PedrosaRepsol Honda Team1:32.626+0.44746
7Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGP1:32.738+0.55972
8Andrea DoviziosoRepsol Honda Team1:32.942+0.76366
9Hiroshi AoyamaSan Carlo Honda Gresini1:33.105+0.92667
10Randy De PunietPramac Racing Team1:33.156+0.97761
11Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 31:33.325+1.14634
12Hector BarberaPaginas Amarillas Aspar1:33.514+1.33580
13Valentino RossiDucati Team1:33.761+1.58256
14Cal CrutchlowMonster Yamaha Tech 31:33.846+1.66761
15Karel AbrahamCardion AB Motoracing1:34.058+1.87952
16Loris CapirossiPramac Racing Team1:34.411+2.23273
17Toni EliasLCR Honda MotoGP1:34.800+2.62169
V posledním testu královské kubatury zajel nejlepší čas Australan Casey Stoner, který si v úterý poprvé od roku 2006 vyzkoušel japonskou Hondu a ta mu evidentně sedla. Mistr světa z roku 2007 zajel celkem šedesát tři kol a to nejrychlejší v šedesátém. Druhý a třetí čas patřil dvojici rychlých továrních M1 Jorge Lorenza a Bena Spiese.
S pocitem dobře odvedené práce bude z Valencie odjíždět Álvaro Bautista. Španěl si v sedle Suzuki GSV-R zajel pro sedmý čas dne a na Stonera přitom ztratil necelých sedm desetin. Posledním jezdcem se ztrátou do jedné sekundy byl devátý Andrea Dovizioso s tovární Hondou RC212V.
Nejlepším jezdcem Ducati byl na dráze okruhu Ricarda Torma s šestým časem Nicky Hayden. Jezdec tovární Ducati pracoval na výběru motoru po příští sezonu a se svým výkonem může být spokojen. První desítku pak uzavře Hiroši Aojama z Gresiniho Hondy.
Dvojice satelitních Yamah Tech 3 Colina Edwardse a Cala Crutchlowa ukončila test ve Valencii v pořadí na dvanáctém a třináctém místě. Trojice závodníků Ducati Loris Capirossi, Valentino Rossi a Karel Abraham obsadili čtrnácté, patnácté a šestnácté místo. Poslední příčku obsadil šampion kubatury Moto2 Toni Elías s LCR Hondou.
Valencie, Test MotoGP - 10.listopadu 2010 - 17:05 hod.:
P.JezdecTýmMotocyklČasZtrátaV kole
1.Casey StonerHRCHONDA1:32.066
60 - 63
2.Jorge LorenzoYamaha Factory TeamYAMAHA1:32.179+0.11317 - 30
3.Ben SpiesYamaha Factory TeamYAMAHA1:32.322+0.25648 - 49
4.Marco SimoncelliSan Carlo Honda GresiniHONDA1:32.450+0.38439 - 63
5.Dani PedrosaRepsol Honda TeamHONDA1:32.497+0.43148 - 48
6.Nicky HaydenDucati TeamDUCATI1:32.583+0.51758 - 91
7.Álvaro BautistaRizla SuzukiSUZUKI1:32.738+0.67234 - 86
8.Randy De PunietPramac Racing TeamDUCATI1:32.836+0.77063 - 73
9.Andrea DoviziosoRepsol Honda TeamHONDA1:32.942+0.87637 - 68
10.Hiroshi AoyamaSan Carlo Honda GresiniHONDA1:33.105+1.03966 - 83
11.Héctor BarberáPaginas Amarillas AsparDUCATI1:33.168+1.10287 - 100
12.Colin EdwardsMonster Yamaha Tech3YAMAHA1:33.325+1.25930 - 34
13.Cal CrutchlowMonster Yamaha Tech3YAMAHA1:33.483+1.41771 - 74
14.Loris CapirossiPramac Racing TeamDUCATI1:33.740+1.67480 - 88
15.Valentino RossiDucati TeamDUCATI1:33.761+1.69533 - 70
16.Karel AbrahamCardion AB MotoracingDUCATI1:33.793+1.72761 - 68
17.Toni ElíasLCR Honda MotoGPHONDA1:34.800+2.73441 - 86



Suzuki v roce 2011 pouze s Álvarem Bautistou

14. listopadu 2010 v 10:36 | Armí

Suzuki v roce 2011 pouze s Álvarem Bautistou

Ve vší tichosti Suzuki potvrdla, že v mistrovství světa silničních motocyklů bude pokračovat pouze s jediným prototypem GSV-R a jezdcem Álvarem Bautistou, jenž sezonu 2010 ukončil na celkovém třináctém místě.
Dorna vedení Suzuki několikrát vyzvalo, aby se vyjádřili ohledně jejich plánů pro rok 2011, ale ze strany japonského výrobce se odpovědi nedostávalo. Ještě v Portugalsku řekl Carmelo Ezpeleta, že ještě počkají do Valencie a právě tam Suzuki mimo jiné potvrdila, že v roce 2011 nasadí do mistrovství jediný stroj.
V případě týmu Rizla Suzuki dokonce hrozil stejný scénář, jak tomu bylo v roce 2009 s Kawasaki, ale smlouvu se účastnit světového šampionátu mají s promotérem závodů podepsanou a tak následovalo stažení jednoho z dvojice motocyklových prototypů.
Japonci říkají, že se jich velice dotkla celosvětová hospodářská krize a bohužel takovéto rozhodnutí bylo nevyhnutelné, nicméně jen s jedním strojem teď mají možnost vložit veškerou energii do vývoje nového modelu pro sezonu 2011, kde jak věří se jim bude s talentovaným Álvarem Bautistou dařit.
"Tým Suzuki MotoGP pojede v příštím ročníku 2011 s jediným jezdcem Álvarem Bautistou," řekl šéf Suzuki Shinichi Sahara. "Álvaro k týmu přišel v roce 2010 a s motocyklem Suzuki Grand Prix GSV-R učinil dobrý progres, zlepšováním svých výsledků v průběhu uplynulé sezony."



Dani Pedrosa má stříbro, Dovizioso je celkově pátý

14. listopadu 2010 v 9:36 | Armí

Dani Pedrosa má stříbro, Dovizioso je celkově pátý

Sezona dnes skončila posledním závodem ve Valencii také pro dvojici jezdců tovární Hondy Andrea Doviziosa a Daniho Pedrosu. Cílem dnes projel jako pátý Ital, Španělovi patřila sedmá příčka.
V případě Andrea Doviziosa jsme v letošním roce zaznamenali velké zlepšení, Ital podával mnohem stabilnější výkony a je určitě oporou továrnímu týmu Hondy. V celkovém hodnocení mistrovství světa obsadil páté místo.
"Ve Valencii jsme odvedli dobrou práci a můžeme být spokojeni, že jsem dnes projel cílem jako první jezdec Hondy," řekl dnes pátý Andrea Dovizioso. "Naše rychlost nebyla dostatečná k tomu, abychom bojovali o vítězství, takže samozřejmě nemůžeme být úplně spokojeni, ale celkově máme pozitivní konec sezony."
"Postrádal jsem rychlost ve středu zatáček, což je oblast, na které budeme muset do budoucna zapracovat stejně, jako na zlepšení stability stroje na brzdách. Jsem zklamaný, že se mi nepodařilo znovu předjet Spiese, ale pneumatiky už byl v závěru závodu hodně opotřebované a v posledních kolech jsem již nedokázal bojovat, protože úroveň přilnavosti velmi rychle klesala."
"Technický komplet se v letošním roce o hodně zlepšil a zatímco jsme loni válčili s problémy, letos jsem byl stabilně rychlý. Pořád máme pro příští rok co dělat a můžeme začít už testem v úterý," řekl závěrem Andrea Dovizioso.
V celkovém hodnocení letošního šampionátu získal Dani Pedrosa druhé místo. Určitě velmi dobrý výsledek, i když jeho cílem bylo samozřejmě letošní ročník vyhrát. Po zranění v Japonsku, ale byla prioritou druhá příčka a to se Španělovi s vypětím všech sil podařilo.
"Byl to jeden z nejtěžších závodů v mém životě a také jeden z těch, na které jsem nejvíc hrdý," řekl v neděli odpoledne Dani Pedrosa. "Upřímně, před startem dnešního závodu jsem vůbec nevěděl, zda těch třicet kol vydržím, ale podařilo se mi to, jsem šťastný ale zároveň velmi unavený."
"Podařil se mi start a to, že jsem se v prvních kolech udržel Stonera bylo pro mě velmi dobré. Bojoval jsem jak jen to šlo, abych si udržel rychlost pokud možná co nejdéle a to byl také moment, kdy jsem zajel svůj nejrychlejší čas na kolo. Ale docházely mi síly a dostihla mě skupinka jezdců za mnou. Od tohoto momentu jsem se soustředil na to, abych zůstal na motorce a dokončil závod."
"Samozřejmě skončit druzí nebylo na začátku sezony našim cílem, ale sami víme, jak těžké bylo udržet si druhé místo po nehodě v Japonsku," řekl závěrem Dani Pedrosa, vicemistr světa pro rok 2010.



Ohlasy z Valencie

14. listopadu 2010 v 9:35 | Armí |  Zprávy z Moto2

Ohlasy z Valencie

Přinášíme ohlasy na vítězný závod Karla Abrahama ve španělské Valencii, kde hovoří jeho otec Karel Abraham, ředitelka Automotodromu v Brně paní Ulmanová, šéfmechanik Marco Grana a přítelkyně Nikola.
Karel Abraham starší, manažer týmu a otec v jedné osobě po závodu ve Valencii řekl: "Dvě kola před cílem, kdy se Kája propadl na čtvrté místo mi zatrnulo a už jsem přestával věřit, že to dotáhne na stupně vítězů. Podařilo se mu to, jel nádherně a vítězství si vybojoval. Ten okamžik, kdy projel cílem neumím popsat, protože to byla taková radost, prostě nádhera."
"Po šesti sezonách v mistrovství světa jsme to dokázali. Jeho prvenství je ale úspěchem celého týmu. Každý má na něm svůj díl. Kája dnes prodal stoprocentně úsilí všech, kteří se snažili mu při závodech připravit co nejlepší podmínky. Tým za ním stál, i když se mu nedařilo. Proto jsem rád, že závěr letošní sezony přinesl nejen stupně vítězů, ale také první vítězství, které je odměnou nám všem."
"Celkově skončil v mistrovství světa desátý, ale měl na to být do pátého místa. Bohužel měli jsme problémy s italskou značkou RSV, od které jsme nakonec odešli a přestup k FTR byl určitě správným krokem, jenže když už se dostal do formy, přišla v Brně nezaviněná kolize s De Rosou a zranění, které nás opět přibrzdilo. Nakonec ale potvrdil své jezdecké kvality," řekl šéf týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší.
Ve Valencii byla rovněž ředitelka brněnského Automotodromu Ivana Ulmanová, která vítězný závod střední kubatury Moto2 viděla takto: "Byl to fantastický závod, Kája odvedl skvělý výkon. Dokázal, že to má v sobě a že je schopný vítězit. Připravil nám všem ve Valencii nepopsatelný zážitek. Hymnu jsem probrečela, ale nebyla jsem v týmu sama a za slzy se dnes nestyděli ani jinak drsní mechanici."
"Byla to bitva, při které jsem prožila hodně krásné chvíle, ale také dost strachu a obav, jak to skončí. Jsme na něho ale všichni pyšní. Udělal navíc i obrovskou reklamu České republice, protože tolik gratulací, objímaní, úsměvů a polibků od členů týmů, politiků, pořadatelů, novinářů, kteří za námi přišli, jsem ještě nezažila."
"Velký dík patří i jeho Fan klubu, který tady vytvořil skvělou atmosféru. Káju ale povzbuzoval i na předešlých závodech, kde se třeba nedařilo, takže i jim moc děkuji. Věřím, že tahle podpora všem vydrží i v příští sezoně, kdy Káju čeká královská třída MotoGP a v ní se prosadit bude vyžadovat čas a strašně moc tvrdé práce od každého člena týmu," uvedla Ivana Ulmanová z brněnského Automotodromu.
Svůj pohled na dnešní úspěch rovněž nabídl Ital Marco Grana, šéfmechanik týmu Cardion AB Motoracing, když řekl: "S Kájou jsem vstoupil kdysi do mistrovství světa. Mě bylo jednadvacet let, takže asi proto jsme si od začátku rozuměli. Je to bezvadný klub, pracovitý a velký bojovník. Dnes to potvrdil."
"Jsem šťastný, že vyhrál. Problémy se spojkou v sobotní kvalifikaci mě mrzely, i když s tím člověk nic nenadělá, to se prostě stane. Závod ale začal Kája dobře a jeho časy potvrzovaly, že motocykl je dobře naladěný. V závěru to byly nervy, ale vyhráli jsme," řekl Marco Grana.
Nadšení všech závěrem potvrdila také přítelkyně Karla Abrahama Nikola. "Jsem šťastná, že to Kájovi vyšlo. Stála jsem dnes za první zatáčkou a ten pocit, když projel cílem jako vítěz, byl nádherný. Moc jsem mu fandila. Byl to těžký závod, musel strašně bojovat. Byla jsem už na hodně jeho závodech, ale takové drama jsem ještě neprožívala. Máme, co oslavovat".



Bye Bye Baby! Rossiho éra u Yamahy skončila

14. listopadu 2010 v 9:35 | Armí

Bye Bye Baby! Rossiho éra u Yamahy skončila

Po sedmi letech odchází Valentino Rossi z továrního týmu Yamahy. Poslední závod dokončil na třetím místě a se svým motocyklem se v klidu na okraji dráhy ve španělské Valencii rozloučil.
Skončila jedna éra, jedna velmi úspěšná éra, kdy jeden muž a jeho tým dokázali vdechnout stroji vítězného ducha, který jim to v dobrém vracel v každém závodu. Společně získali šestačtyřicet prvních míst a čtyři tituly mistra světa. Spojení Rossi-Yamaha bylo synonymem úspěchu.
"Upřímně jsem s tímto posledním výsledkem s Yamahou spokojený, protože jsme tu měli náročný víkend," řekl úvodem Valentino Rossi. "Neodstartoval jsem nejlépe, ale ihned si uvědomil, že jsem dnes rychlejší a motorka vypadá dobře. V jednu chvíli jsem si myslel, že bych mohl dnešní závod vyhrát, ale v druhé polovině závodu jsem už neměl sílu zůstat s Lorenzem a Stonerem. Je to velmi náročná dráha, když nejste úplně fit."
"Začal jsem chybovat, protože mi chyběla síla k brzdění motorky, takže jsem se po nějaké době rozhodl, že bude lepší raději zpomalit a udržet si třetí místo," pokračoval Ital. "Dojet na stupně vítězů bylo mým způsobem jak poděkovat mému motocyklu, Yamaze a všem lidem, kteří se mnou v posledních sedmi letech spolupracovali. Byla to mimořádná zkušenost a moc jsem si ji užil."
"Šestačtyřicet vítězství je vysoký počet, samozřejmě, chtěl jsem jich víc, ale myslím, že můžu být spokojen s tím, co jsem tu udělal. Sezonu jsme uzavřeli pěti závody s umístěním na stupních vítězů v řadě a po tak náročné sezoně můžeme být s celkovým umístěním spokojeni."
Dnes startoval Valentino Rossi v sedle Yamahy po 117. a společně to v náročném víkendu dokázali na třetí místo a to jak v závodu, tak v celkovém pořadí šampionátu. Po průjezdu cílem Rossi zastavil, svou milovanou M1 políbil a poděkoval za to, že mu byla vždy oporou. Jejich příběh začal v roce 2004, když Rossi nastoupil v sedle Yamahy k prvnímu závodu v Jihoafrické republice.
"Bylo to skvělých sedm let, parádní zábava s mimořádnou atmosférou, mnoha fantastickými vítězstvími a čtyřmi světovými tituly. Po závodě jsem zastavil svou motorku stejně, jak jsem to udělal ve Welkomu, když tento příběh začal. Byl to ten správný způsob, jak se s ní rozloučit," řekl závěrem dojatý Valentino Rossi.
Valentino Rossi - Fiat Yamaha (Valencie 2010)



Spies zakončil skvělou sezonu čtvrtým místem

14. listopadu 2010 v 9:34 | Armí

Spies zakončil skvělou sezonu čtvrtým místem

Ben Spies předvedl další z vydařených závodů a dojel těsně pod stupni vítězů. Colin Edwards měl problémy s přilnavostí a nevešel se do první desítky.
Ben Spies potvrdil, proč je nováčkem roku a nejlepším netovárním jezdcem. V závěru Velké ceny Valencie na okruhu Ricarda Torma vybojoval čtvrté místo, celkově je v šampionátu šestý. Jeho krajan a týmový kolega Colin Edwards se sice cítil na pódium, ale dojel dvanáctý a v šampionátu mu patří jedenáctá příčka se stejným bodovým ziskem, jako má desátý Marco Melandri. Stáj Monster Yamaha Tech 3 se stala podruhé v řadě nejlepším netovárním týmem.
Spies se po nevydařeném startu dokázal vrátit dopředu zdoláním Daniho Pedrosy, Marka Simoncelliho a Andrey Doviziosa a podvanácté se umístil v elitní šestce. "Být celkově šestý je skvělý úspěch pro všechny. Jakmile jsem viděl, že jsou přede mnou tři hondy, snažil jsem se jich držet a věřil, že je předjedu. Byly lepší na výjezdech ze zatáček, takže jsem věděl, že se před ně musím dostat někde v zatáčkách a ne na rovince. Když jsem zdolal Andreu a Marka, snažil jsem se jim ujet. Po pádu v Portugalsku je to perfektní konec skvělé sezony," liboval si Američan, který ještě na začátku ročníku říkal, že umístění v závodě mezi prvními pěti je pro něho jako vítězství. "Teď už to beru jako normální výsledek. Měli jsme lepší rok, než jsem čekal. Děkuji svému týmu i lidem okolo, kteří mi dali neuvěřitelnou podporu. Letos jsem se naučil hodně a věřím, že v roce 2011 budu ještě silnější."
Colin Edwards zvolil vzadu měkčí směs a při akceleraci měl problémy s přilnavostí. "Chtěl jsem skončit sezonu nahoře, abych se odvděčil svým mechanikům za jejich tvrdou práci, ale nakonec jsem zklamaný a frustrovaný. Po startu to vypadalo, jako bych při akceleraci neměl žádnou přilnavost. Většinu víkendu jsme jezdili na tvrdší pneumatice, ale kvůli nižší teplotě jsme zvolili měkčí. Při výjezdech ze zatáček jsem ale neměl přilnavost, abych se kohokoliv udržel," litoval Texas Tornado. "Je to škoda, protože změny, které jsme udělali s tvrdší pneumatikou mi předtím pomohly. Gratuluji Benovi k šestému místu celkově. Byl úžasný a bude ještě lepší."
Šéf týmu Hervé Poncharal Spiese pochválil a poděkoval mu za jeho výkony v celé letošní sezoně. "Nepochybuji, že ho čeká skvělá budoucnost. Škoda, že naše spolupráce byla tak krátká. Mít ho v týmu byla výsada. Nikdy na jeho úspěchy nezapomeneme. Přeji mu do budoucna vše nejlepší," loučil se Francouz se svým jezdcem a politoval Edwardse, kterému dnešní závod nevyšel.



Lorenzo ukončil úspěšnou sezonu vítězstvím

14. listopadu 2010 v 9:33 | Armí

Lorenzo ukončil úspěšnou sezonu vítězstvím

Poprvé ve Valencii! Jorge Lorenzo dokázal vyhrát na dráze, kde se mu to ještě nikdy v jeho kariéře jezdce seriálu Grand Prix nepodařilo. Přitom chybělo málo a závod po ostrém souboji se Simoncellim nemusel dokončit.
Jorge Lorenzo ukončil fantastickou sezonu stejně dobrým výsledkem. Vyhrál na těžké dráze, kde měl ze začátku velké problémy, ale jeho touha a odhodlání dnes byla silnější než cokoliv jného. Nebylo asi nic, co by dnes Lorenza dokázalo zastavit od jeho cesty za vítězstvím před domácím publikem.
"Když jsem jel do Valencie, chtěl jsem ještě jednou v této fantastické sezoně vyhrát a před mými domácími fanoušky," řekl po závodu Jorge Lorenzo. "V trénincích jsem byl po celý víkend rychlý, ale Casey byl ještě rychlejší. Podařil se mi dobrý start, ale ve druhé zatáčce, když jsem zkoušel předjet Caseyho, mě předjeli tři nebo čtyři jezdci, potom jsem tvrdě bojoval se Simoncellim a málem spadl!"
"Zůstal jsem v klidu, koncentrovaný a postupně se znovu dostal do rytmu. Ke konci jsem svedl perfektní souboj s Caseym. Vyhrát před domácím publikem na této mimořádné dráze je jedním z nejšťastnějších momentů mého života," pokračoval šampion MotoGP pro rok 2010.
"Zároveň jsme hrdí, že se nám podařilo s 383 body dosáhnout rekordu v počtu bodů, byl jsem známý jako divoký jezdec s mnoha pády, takže demonstrovat konzistenci takovým způsobem je pro mě čest. Děkuji za tuto fantastickou sezonu Yamaze a všem zúčastněným. Dnes večer to můžeme oslavit než zahájíme v úterý přípravu na nový ročník 2011."
"Závěrem bych se chtěl rozloučit a popřát hodně štěstí Valentinovi. Už se těším až s ním budu v příštím roce závodit!" řekl závěrem Jorge Lorenzo, vítěz závodu Velké ceny Valencie 2010.



Stoner se s Ducati rozloučil druhým místem, Hayden po skvělém startu upadl

14. listopadu 2010 v 9:33 | Armí

Stoner se s Ducati rozloučil druhým místem, Hayden po skvělém startu upadl

Casey Stoner v závěru nestačil Jorgemu Lorenzovi a dojel druhý. Nicky Hayden po vydařeném warm-upu předvedl výborný start, ale už ve třetím kole v první zatáčce upadl a Velkou cenu Valencie nedokončil.
Casey Stoner se ve Velké ceně Valencie s týmem Ducati Marlboro rozloučil druhým místem, kterým si upevnil celkovou čtvrtou pozici mezi jezdci. Během svého angažmá získal s červeným strojem 23 výher, jedenadvacetkrát pole position, 42 pódiových umístění a titul mistra světa v roce 2007. Nicky Hayden bude v italské stáji pokračovat i příští rok po boku Valentina Rossiho. Závěrečný závod sezony mu nevyšel. Po skvělém startu na okruhu Ricarda Torma v úvodu závodu upadl a v šampionátu skončil sedmý.
Stoner se v závodě rozhodl pro tvrdší zadní pneumatiku, což zpětně nepovažuje za ideální volbu. "Těžko říct, možná by měkčí směs v závěru nefungovala tak dobře a byli bychom druzí, akorát jiným způsobem. Jorge byl dnes ke konci rychlejší. Nemohli jsme dělat víc," přiznal Australan. Byl rád, že se mu podařilo rozloučit se s Ducati pódiovým umístěním. "Na roky s Ducati mám spoustu skvělých vzpomínek. Od své první výhry v Kataru roku 2007, přes závod v Barceloně ve stejném roce až k titulu v Motegi a také na svá vítězství na Phillip Islandu. Pochopitelně nemohu zapomenout i na loňský návrat v Portugalsku."
Šampión z roku 2007 si užíval každý svůj triumf. "Chci všem poděkovat za za ty skvělé roky. Bude mi chybět spoustu lidí jako Filippo (Preziosi - šéf závodního týmu Ducati) a Vitto (Guareschi - závodní manažer a dříve vývojový jezdec). I když teď na trati budeme soupeři, náš osobní vztah zůstane stejný," slíbil Australan, který neopomněl poděkovat ani fanouškům Ducati za jejich podporu.
Hayden byl ze svého loučení se sezonou hořce zklamán. V ranním warm-upu byl nejrychlejší a věřil v dobrý výsledek. Start mu vyšel. "Podařilo se mi získat několik míst, motorka vypadala dobře, předjel jsem i Daniho a dostal se na druhé místo. Je frustrující po dvou kolech spadnout. Měl jsem rychlost, abych tu bojoval o pódium," litoval Američan. "Tohle určitě není způsob, jakým jsem chtěl zakončit sezonu. Moji mechanici si po tak skvělé práci zasloužili víc. V pátek jsme měli problémy, ale něco jsme změnili a měl jsem tu konkurenceschopnou motorku."
I přes nezdar v závěrečném závodě je mistr světa z roku 2006 spokojen, že se mu v posledních závodech dařilo. "Těším se na zimní testování a doufejme, že příští rok budeme ještě lepší," přeje si.
Generální ředitel závodního týmu Ducati Filippo Preziosi litoval, že se týmu nepodařilo poskytnout Stonerovi stroj, se kterým by dnes vyhrál. "Pokaždé, když jsme to udělali, vyhrál nebo byl na pódiu. S osmistovkami vyhrál víc závodů než jakýkoliv jiný jezdec. Je těžké najít jiná slova než ´Děkujeme.´ Je mi líto Nickyho, protože zajel výborný warm-up, předvedl skvělý start a než spadl, byl velmi rychlý. Ale to se stane, když do toho dáte sto deset procent," hodnotil Ital závěr sezony.



Rozhovor s Karlem Abrahamem

14. listopadu 2010 v 9:32 | Armí

Rozhovor s Karlem Abrahamem

Výkonově perfektní poslední závodní víkend sezony v neděli korunoval vítězstvím v kubatuře Moto2 český motocyklový závodník brněnského týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham.
Dvacetiletý rodák z Brna ve Valencii svedl pořádnou bitvu s Tonim Elíasem, Juliánem Simónem a nakonec i s Italem Iannonem. Využil chyby Elíase a chvilkového zaváhání zbývajících dvou jeho soupeřů, aby se v posledním kole dostal do vedení a cílem projel poprvé v kariéře na prvním místě. Jak to všechno Abraham viděl svýma očima, připravil jeho tým v krátkém rozhovoru.
Po třetím místě v Motegi jsi ve Valencii konečně dosáhl na zlato. Dají se srovnat pocity v cíli obou závodů?
Karel Abraham: "V obou případech jsem na stupních vítězů prožil nádherné pocity, ale ve Valencii jsem vyhrál a o to víc jsem cítil obrovskou radost. Bylo to opravdu úžasné. Navíc vyhrál jsem po velké bitvě. Byl to můj určitě nejlepší závod v mistrovství světa."
Rozhodl jsi opět v posledním kole. Útok Elíase tě nepřekvapil, ale naopak ses za ním vyvezl před Simona. On ale skončil mimo trať a ty jsi vyhrál. Jak jsi tenhle rozhodující moment vnímal?
Karel Abraham: "Počítal jsem s tím, že v závěru se mezi námi s Elíasem odehraje ještě tvrdý souboj. Celý závod jsme se předjížděli a jeli opravdu na hraně. Většinou jsem byl třetí, ale chvíli jsem jel druhý, pak čtvrtý. Když se přede mne Elías v závěru dostal, řekl jsem si, že mu to vrátím a půjdu do toho hodně agresivně."
"V Motegi jsem takhle předjel De Angelise, ale tentokrát jsem se chtěl prosadit ještě víc. Byl jsem těsně za ním, když on zaútočil a dostal se před Simóna. Já se za ním vyvezl. Toni byl ale příliš rychlý a trefil Iannoneho. Tahle kolize mi nahrála. Elías vyjel mimo trať a Iannoneho to přibrzdilo. Dostal jsem se do čela závodu a měl v posledních metrech největší obavy z toho, co udělá hodně ostrý Iannone. Nevěděl jsem, že mám menší náskok, a tak jsem čekal, že každou chvíli přijde útok. K tomu ale nedošlo a já se mohl radovat z prvního vítězství v Grand Prix."
Jak ti pomohlo k úspěchu prvenství v dopoledním warm-upu?
Karel Abraham: "Přiznám se, že tohle první místo jsem moc nevnímal. Věděl jsem, že mám dobře nastavený motocykl a přemýšlel hlavně o startu. Po sobotní kvalifikaci jsem byl ve třetí řadě. Mohlo to být lepší, ale zbrzdila nás porucha spojky a v závěru jsem zajížděl sice dobré časy, ale jel jsem sám. Závod jsem ale začal dobře. Udržel jsem se ve vedoucí skupině a to bylo rozhodující. Měl jsem to dnes dobře rozjeté a cítil jsem velkou pohodu. Tak jsem bojoval."
Ve Valencii jsi loni skončil šestý ve dvěstěpadesátkách. Tentokrát jsi přijel na okruh Ricarda Torma po výborné sérii čtyř závodů s nejlepším výsledkem v Japonsku, kde jsi obsadil třetí místo. Věřil jsi, že by to mohlo vyjít na stupně vítězů?
Karel Abraham: "Na to jsem nemyslel. Ve Valencii patří k favoritům především domácí jezdci, kteří se na této technické trati chtějí pokaždé ukázat v co nejlepším světle a jedou jak o život. Druhé a třetí místo ve volném pátečním tréninku nebylo špatné, ale to stále ještě nic neznamenalo. Až, když jsem zvládl start, tak jsem začal věřit, že mám šanci na dobrý výsledek."
S kubaturou Moto2 se tak loučíš vítězstvím a poprvé jsi skončil v celkovém hodnocení mistrovství světa v první desítce. Jsi spokojený, nebo jsi čekal od této sezony víc?
Karel Abraham: "Mohlo to být lepší, ale když si vezmu, jaké problémy jsme měli s motocyklem RSV a museli přejít ke značce FTR, jak i to, že jsem několik závodů pro zranění vynechal, tak to nebylo špatné. Nejvíc mrzí začátek šampionátu, ale Moto2 absolvovala letos premiérovou sezonu a nikdo nevěděl, který motocykl bude opravdu dobrý. Byla to loterie a my měli v úvodu smůlu. Psychicky se to na výkonech muselo projevit. Když už jsem se dostal konečně do formy, tak přišlo zranění v Brně, které nás opět přibrzdilo. Tak alespoň, že nám vyšel závěr šampionátu. Všem, členům týmu, sponzorům a fanouškům, musím proto poděkovat za podporu."
Máš co slavit, ale přece jen už v úterý tě čekají první oficiální testy v královské třídě MotoGP. Jaký bude jejich program?  
Karel Abraham: "Je pravda, že s oslavou to dnes nemůžu přehnat. Zítra se musím na první oficiální testy připravit. Víc práce ale čeká mechaniky, kteří musejí upravit oba motocykly Ducati, které budu mít k dispozici. Jeden bude od Casey Stonera, druhý od Nicky Haydena. S jeho Ducati asi bude hodně práce. Ale těším se na testování. Na programu budou jízdy v úterý a ve středu vždy od deseti dopoledne do pěti hodin odpoledne."



Nebylo to letos vůbec jednoduché, říká Aojama

14. listopadu 2010 v 8:37 | Armí

Nebylo to letos vůbec jednoduché, říká Aojama

Poslední závod v barvách týmu Interwetten Hondy dnes absolvoval Hiroši Aojama. Cílem projel čtrnáctý a nikdo nebyl nadšený s takového výsledku. Určitě se čekalo víc, ale to osmnáctým závodem už dohnat nešlo.
Přesně před rokem Hiroši Aojama slavil titul v čtvrtlitrové kubatuře a těšil se na spolupráci s novým týmem Interwetten Honda. Bohužel největší smůlu si vybral pádem v zahřívacím tréninku na Velkou cenu Velké Británie, kde si zlomil obratel a to Japonce vyřadilo hned z několika dalších Grand Prix. Na závodní dráhu se vrátil závodem v San Marinu, ale do konce sezony už nezachytil nasazené tempo.
"Rád bych poděkoval týmu, sponzorům a všem lidem, kteří mi letos pomáhali. Byl to těžký rok a nebyl snadný. Rovněž poslední závod byl těžký a náročný," uvedl ve Valencii Japonec Hiroši Aojama. "Téměř pokaždé jsem dojel na bodech a v premiérovém ročníku v MotoGP získal důležité zkušenosti, za to bych všem rád poděkoval."
Hlavní mechanik Aojamova týmu Tom Jojic, po posledním závodu řekl: "Byl to těžký závod. Na začátku nebylo jednoduché získat požadovanou rychlost. Potom už jel Hiro stejné časy jako ostatní jezdci Hondy, ale nedokázal si to udržet. Samozřejmě s výsledkem nejsme spokojení."
Majitel týmu Daniel Epp teď se svým týmem Interwetten Honda v MotoGP končí, ale určitě ne nadlouho, protože už plánuje svůj návrat zpět mezi elitu v roce 2012. "Byl to náročný rok. Následky nešťastné nehody a zranění Hira jsou citelné ještě dnes. Hiro ještě není v pořádku a potřebuje čas do příští sezony, aby se z toho dostal."



Karel Abraham: Od začátku to byla pořádná bitva

14. listopadu 2010 v 8:36 | Armí |  Jezdci Moto2

Karel Abraham: Od začátku to byla pořádná bitva

Poslední závod sezony zvládl Karel Abraham na jedničku. Už ráno vyhrál zahřívací trénink a v samotné Grand Prix Moto2 poprvé v kariéře slyšel na stupních vítězů svou národní hymnu. V šampionátu je desátý.
Dvacetiletý motocyklový závodník připravil ve finálním podniku sezony všem svým fanouškům, týmu a nakonec i sám sobě, velmi hezké překvapení. Poprvé ve své kariéře vyhrál závod třídy Moto2, tedy naprosto vyrovnané kubatury a podruhé se v letošním ročníku umístil na stupních vítězů.
Samotný závod byl adrenalinovou záležitostí a to co brněnský jezdec týmu Cardion AB Motoracing předváděl bralo dech. Fantastický start, předjíždění, naprosté odhodlání a v neposlední řadě neuvěřitelné souboje s Tonim Elíasem. V závěru Abraham využil zaváhání mistra světa šestistovek, otočil plynem, vyrazil do čela a cílovou čarou projel první.
Dnes večer by Cardion AB Motoracing měl převzít motocykly Ducati GP10, které se musí připravit do úterka, protože už devátého listopadu Abraham zahajuje přípravu na nový ročník mistrovství světa 2011. Samozřejmě už ne jako jezdec Moto2, ale člen prestižní kubatury královské MotoGP.
"Jsem neskutečně šťastný, že jsem to dokázal," uvedl Karel Abraham. "Byla to od začátku velká bitva. Neustále jsme se předjížděli. Nakonec se rozhodlo v posledním kole, kdy Elías předjel hodně tvrdě Simona, ale byl pak příliš rychlý a trefil Iannoneho. Skončil mimo trať, ale mně pomohl, protože jsem se za ním vyvezl před Simona a nakonec i před Iannoneho."
"Dostal jsem se do čela závodu a měl v posledních metrech největší obavy z toho, co udělá hodně ostrý Iannone. Nevěděl jsem, že mám menší náskok, a tak jsem čekal, že každou chvíli přijde útok. K tomu ale nedošlo a já se mohl radovat z prvního vítězství v Grand Prix. Ta radost byla obrovská."
"K úspěchu samozřejmě přispěl dobrý start, po kterém jsem se už v prvním kole držel ve vedoucí skupině. Závod jsem měl dobře rozjetý a cítil jsem se ve velké pohodě. Cítil jsem šanci na stupně vítězů a tak jsem bojoval. Elías se sice dostal v závěru přede mne na třetí místo, ale měl jen o chloupek rychlejší motocykl, takže jsem plánoval odvetu a jen čekal na vhodný okamžik, kdy to zkusím dostat se znovu před něho."
"Nakonec mi to sám usnadnil. Máme tedy dnes co slavit a všem, členům týmu, sponzorům a fanouškům, musím proto poděkovat za podporu. Moc to ale přehánět nebudu, protože už zítra se musím připravit na první oficiální testy MotoGP s Ducati, které jsou na pořadu v úterý a ve středu," řekl závěrem usměvavý Karel Abraham.



Poprvé ve Valencii vyhrává závod Grand Prix Jorge Lorenzo

14. listopadu 2010 v 8:35 | Armí

Poprvé ve Valencii vyhrává závod Grand Prix Jorge Lorenzo

Španěl vyhrál poslední závod sezony, druhé místo obsadil Casey Stoner a na třetím místě dojel Valentino Rossi. Titul má Jorge Lorenzo, vicemistra získal Dani Pedrosa a celkové třetí místo obsadil Valentino Rossi.
Poslední závod sezony představili jezdci osmistovek, motocyklových prototypů MotoGP. Mistrem světa je Jorge Lorenzo, ale ve hře byl stále titul vicemistra, o který dnes bojoval Dani Pedrosa z Repsol Hondy a Valentino Rossi, jezdec Fiat Yamahy. Ital zároveň odolával tlaku Casey Stonera, jenž bojoval o celkové třetí místo. Zajímavá situace, slibovala zajímavý závod.
Do řádné porce třiceti kol závodu ve Valencii vyrazil z pole position Casey Stoner z továrního týmu Ducati, za ním to byl Mistr světa MotoGP pro rok 2010 Jorge Lorenzo a první řadu uzavřel Marco Simoncelli, překvapení sobotní kvalifikace. Valentino Rossi startoval čtvrtý, Dani Pedrosa osmý.
Start se perfektně podařil jezdcům továrních Ducati, Stoner si udržel první pozici, Nicky Hayden se po několika zatáčkách propracoval na druhé místo. V druhém kole málem havaroval Jorge Lorenzo, když se snažil předjet Marca Simoncelliho na Hondě a Nicky Hayden přišel v levotočivé zatáčce o předek a skončil v kotrmelcích ve štěrku únikové zóny. Tím pádem prohrál souboj na dálku s Benem Spiesem, který tam v mistrovství světa obsadí šesté místo.
Fantastický výkon podával Dani Perosa, který jel zraněný na druhém místě za vedoucím Casey Stonerem. Třetí místo patřilo v šestém kole závodu Valentinu Rossimu, čtvrtý jel Jorge Lorenzo a pátý Marco Simoncelli. Ve Valencii Pedrosa umí, protože už v sedmém kole přišel jeho první útok na vedoucí pozici. Zároveň už za ním jela dvojice továrních Yamah Rossi s Lorenzem.
V devátém kole už na druhého Pedrosu zaútočil Valentino Rossi, čehož také využil Jorge Lorenzo a jezdec Repsol Hondy byl najednou čtvrtý, Lorenzo třetí, Rossi druhý a Stoner první. Pátý Marco Simoncelli už ztrácel na Pedrosu dvě sekundy. Pedrosu už v této době asi bolela zlomenina klíční kosti. Závod na třicet kol patří k jednomu z nejdelších a to je velký nápor na fyzičku, kterou ještě nemá stoprocentní.
Ve dvanáctém kole předjel Lorenzo Rossiho, otočil plynem a vydal se na stíhací jízdu vedoucího Casey Stonera. Ital se ale svého týmového kolegy držel a nenechal si ho poodjet ani o metr navíc. Ve třináctém kole odstoupil Loris Capirossi a tímto způsobem se také rozloučil s týmem Rizla Suzuki. Ve čtrnáctém kole pátý Marco Simoncelli stále odolával tlaku Doviziosa, sedmý jel Ben Spies, osmý perfektně Héctor Barberá, devátý Marco Melandri a první desítku uzavíral Aleix Espargaró.
Druhá polovina závodu ve Valencii vypadala jednoznačně na bitvu mezi Stonerem, Lorenzem a Rossim. Stoner si stále držel první místo, ale dvojici Fiat Yamahy měl těsně za sebou a bylo jen otázkou času, kdy přijde finální útok. V posledních deseti kolech byl ale Stonerovi blíž Lorenzo, Rossi ztrácel šest desetin.
Ve dvacátém kole dojela Daniho Pedrosu skupinka jezdců vedená pátým Simoncellim, Doviziosem a Spiesem. Simoncelli Pedrosu bez problému předjel a pokračoval v závodu na čtvrtém místě, stejné pozici, na které dokončil závod v Portugalsku. Jenže to teprve začal vzájemný souboj trojice Simoncelli-Dovizioso-Spies. Pedrosa postupně ztrácel a cílem závodu nakonec projel na sedmém místě.
Osm kol před cílem předjíždí Jorge Lorenzo Casey Stonera a vede závod královské kubatury. Lorenzo dokázal postupně navyšovat náskok ve vedení a v pětadvacátém kole už najel na druhého Stonera půl sekundu, třetí Valentino Rossi ztrácel na vedení čtyři sekundy. Tři kola před koncem bojoval o čtvrté místo Dovizioso s Benem Spiesem a Američan byl nakonec úspěšný. Simoncelli skončil šestý, sedmý Dani Pedrosa, osmý Héctor Barberá, devátý Álvaro Bautista a první desítku uzavřel Randy De Puniet.
Dvaašedesátý ročník mistrovství světa skončil. Závod Ve Valencii poprvé vyhrál Jorge Lorenzo, Mistr světa třídy MotoGP 2010, druhé místo obsadil Casey Stoner a třetí projel cílem Valentino Rossi. V celkovém hodnocení udržel Dani Pedrosa druhé místo a Valentino Rossi své účinkování u Yamahy ukončil na třetí příčce.
GP Portugalska, závod - MotoGP:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ztráta
1

Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha154.246'44.622
2

Casey STONERAUSDucati TeamDucati154.0+4.576
3

Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYamaha153.7+8.998
4

Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha153.3+17.643
5

Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda153.2+19.160
6

Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda153.1+20.674
7

Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda152.8+26.797
8

Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati152.6+29.288
9

Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki152.6+29.451
10

Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda152.6+29.860
11

Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati152.5+31.761
12

Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha152.4+33.604
13

Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda152.2+36.622
14

Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHonda152.1+38.968
15

Carlos CHECASPAPramac Racing TeamDucati151.2+56.169









Závod nedokončil/neklasifikován:



Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki150.217 Laps



Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati149.128 Laps



Karel Abraham je vítězem Grand Prix ve Valencii

14. listopadu 2010 v 8:34 | Armí

Karel Abraham je vítězem Grand Prix ve Valencii

Fantastický závod, který vyhrál český závodník Karel Abraham. Na konto si připsal druhé umístění na stupních vítězů a z kubaturou šestistovek se rozloučil maximálně dobrým výkonem. Druhý skončil Iannone a třetí Simón.
Kdo získá titul vicemistra světa, byla hlavní otázka, jejíž odpověď nabídl poslední závod sezony šestistovek Moto2. Do šestadvaceti kol odstartovala z první řady čtveřice jezdců v podobě prvního Toniho Elíase, druhého Stefana Bradla, třetího Andrea Iannoneho a čtvrtého Scotta Reddinga. Španěl Julián Simón, který o celkové druhé místo bojuje s Iannonem, startoval sedmý.
Český závodník Karel Abraham měl do této chvíle velmi povedený víkend ve Valencii. V trénincích se mu dařilo jezdit časy mezi nejlepšími, v kvalifikaci měl bohužel problémy se spojkou a proto startoval devátý, ale v zahřívacím tréninku v neděli ráno předvedl nejrychlejším časem, že poslední závod v sedle prototypu Moto2, chce uzavřít co nejlépe.
Start vyšel Iannonemu, který se okamžitě ujal vedení, druhý jel Stefan Bradl, třetí Scott Redding, čtvrtý Kenan Sofuoglu, pátý Toni Elías a šestý český jezdec Karel Abraham. Julián Simón jel po startu devátý a pokud chtěl vicemistra, musel zabrat. Turecký závodník Sofuoglu ve čtvrtém kole předjel Bradla a vydal se na stíhací jízdu za Iannonem. Nástup Turka chtěl zachytit Redding, Bradla předjel i on a byl třetí.
V pátém kole předjel Toniho Elíase Karel Abraham a v nájezdu do šestého kola mu patřila pátá příčka. V sedmém kole vyjel po souboji s Bradlem mimo trať Sofuoglu, Abraham předjel Reddinga a posunul se na třetí příčku. Fantastický závod !!! Simón měl ale velmi dobré tempo a hned v dalším kole Abrahama odsunul na čtvrté místo. Český jezdec ale rozhodně nic nevzdával.
V jedenáctém kole Julián Simón předjel druhého Stefana Bradla, ten následně havaroval a Abraham znovu figuroval na třetím místě. Simón si druhým místem zase jistil pozici vicemistra světa pro rok 2010. Karel Abraham jel perfektní závod a umístění na stupních vítězů bylo velmi blízko. Viditelně ale zabrala skupinka vedena čtvrtým Tonim Elíasem, který chtěl doma zajet na stupně vítězů a v polovině závodu Španěl na Abrahama ztrácel necelou sekundu.
V době, kdy do konce závodu zbývalo jedenáct kol dostihl Simón s Abrahamem vedoucího Iannoneho a začala bitva o první místo v posledním závodu sezony. Neuvěřitelná bitva a v hlavní roli brněnský jezdec týmu Cardion AB Motoracing. Simón Iannoneho předjel, Iannone mu to vrátil a  pak se Abraham posunul na druhou příčku. Infarktové momenty, předjíždění střídá další, prostě neuvěřitelná bitva s českým zastoupením.
Iannone měl velmi dobře připravený motocykl a na hlavní rovince byl rozhodně bezkonkurenční. Simón nic nevzdával, bojoval o vítězství a riskoval, protože s druhým místem měl titul vicemistra jistý. Abrahama v závěru předjel Toni Elías, ale Abraham byl stále ve hře o pozice na stupních vítězů. Opravdu mimořádný závod.
Pět kol před koncem jel na pátém místě Thomas Lüthi, šestý Scott Redding, sedmý Alex De Angelis, osmý Simone Corsi, devátý Sergio Gadea a první desítku uzavíral Dominique Aegerter. Nicméně na špici se stále bojovalo a Karel Abraham dával do soubojů s Elíasem celé své závodní srdce. V posledním kole si se Španělem vyměnil několikrát pozice na třetím místě, ale pak přišla chyba Elíase, když chtěl zaútočit na první místo Iannoneho. Elías vyjel mimo dráhu, Abraham využil okamžiku překvapení, dostal se do čela a závod ve Valencii vyhrál !!!
Titul vicemistra světa vybojoval jezdec Mapfre Aspar Julián Simón, třetí místo v šampionátu obsadil Ital Andrea Iannone.
GP Portugalska, Moto2 - závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocykl
Čas/ztráta
1

Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingFTR
43'49.499
2

Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSpeed Up
+0.522
3

Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamSuter
+0.583
4

Thomas LUTHISWIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki
+0.760
5

Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter
+4.205
6

Alex DE ANGELISRSMJIR Moto2Motobi
+5.385
7

Simone CORSIITAJIR Moto2Motobi
+11.399
8

Sergio GADEASPATenerife 40 PonsPons Kalex
+21.420
9

Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter
+22.439
10

Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSpeed Up
+22.912
11

Jules CLUZELFRAForward RacingSuter
+23.511
12

Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.BanderasPromoharris
+25.169
13

Alex DEBONSPAAeroport de Castello - AjoFTR
+30.571
14

Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-Moto2
+31.077
15

Xavier SIMEONBELHoliday Gym RacingMoriwaki
+31.276
16

Javier FORESSPATwelve Motorsport/MotorradAJR
+33.381
17

Alex BALDOLINIITACaretta Technology Race DeptI.C.P.
+33.548
18

Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTech 3
+37.556
19

Claudio CORTIITAForward RacingSuter
+38.602
20

Michael RANSEDERAUTVector Kiefer RacingSuter
+38.763
21

Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSuter
+39.540
22

Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda PTT Singha SAGBimota
+39.835
23

Roman RAMOSSPAMir RacingMIR Racing
+39.849
24

Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTech 3
+40.519
25

Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.Suter
+42.803
26

Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamSuter
+44.234
27

Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE Honda
+1'01.722
28

Joan OLIVESPAJack & Jones by A.BanderasPromoharris
+1'02.031
29

Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2Moriwaki
+1'09.526
30

Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2Moriwaki
+1'25.529
31

Yannick GUERRASPAHoliday Gym G22Moriwaki
1 kolo
32

Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-Moto2
1 kolo
33

Hiromichi KUNIKAWAJPNBimota - M RacingBimota
1 kolo









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Axel PONSSPATenerife 40 PonsPons Kalex
1 kolo



Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.Suter
5 kol



Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22Moriwaki
9 kol



Ferruccio LAMBORGHINIITAMatteoni RacingMoriwaki
10 kol



Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingSuter
16 kol



Kenan SOFUOGLUTURTechnomag-CIPSuter
18 kol



Carmelo MORALESSPARacing Team GermanySuter
20 kol



Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV
23 kol



Ricard CARDUSSPAMaquinza-SAG TeamBimota
0 kol



Mistrem světa je Márquez, vítězem závodu Bradley Smith

14. listopadu 2010 v 8:33 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Mistrem světa je Márquez, vítězem závodu Bradley Smith

Vítězem letošního ročníku mistrovství světa třídy do 125ccm se stal Marc Márquez, když cílem závodu ve Valencii projel čtvrtý. První místo vyhrál Bradley Smith, druhý skončil Pol Espargaró a třetí byl Nicolas Terol.
Poslední závod sezony nejnižší kubatury do 125ccm měl rozhodnout o letošním mistru světa. Ve hře byla dvojice jezdců Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport a Nicolas Terol z Banacaja Aspar.
Do čtyřiadvaceti kol závodu ve Valencii vyrazil z pole position Marc Márquez, druhý Nicolas Terol, třetí Bradley Smith a čtvrtý Sandro Cortese. Český jezdec Jakub Kornfeil startoval dvacátý.
V nájezdu do druhého kola bylo pořadí po startu první Bradley Smith, druhý jeho týmový kolega Nicolas Terol, třetí Marc Márquez, čtvrtý Esteve Rabat a první pětici uzavíral Efrén Vázquez. Start se vůbec nepovedl Polu Espargarovi, který jel ze začátku sedmý, ale velmi rychle postupoval směrem k vedoucím příčkám. Jakub Kornfeil v úvodu figuroval na jednadvacáté pozici.
V sedmém kole se Jakub Kornfeil posunul na dvacátou příčku, ale na devatenáctého jezdce už ztrácel tři sekundy. Na vedoucích pozicích se nic nezměnilo, první jel Bradley Smith, druhý Nicolas Terol, ale za ním už s rozdílem pár setin Márquez, který připravoval útok na svého největšího soupeře.
Terol vypadl, že Márqueze trošku brzdí, ten chtěl doma moc vyhrát nejen titul, ale také závod. Proto musel volit agresivnější způsob jízdy, aby se dokázal před Terola dostat, což představovalo určité riziko, ale ne nutné. Espargaró dvojici Terol-Márquez v polovině závodu dojel. Z boxové zídky dostal jezdec Derbi informaci, že třetí pozice je OK a není kam spěchat.
V polovině závodu pro technickou poruchu odstopil Jonas Folger, což posunulo pořadí závodního pole a Jakub Kornfeil se posunul na devatenáctou příčku. O páté místo bojoval Sandro Cortese, Esteve Rabat, Efrén Fázquez a Japonec Koyama.
Bitva ale naplno propukla mezi Márquezem a Terolem o druhé místo v závodu čehož využil Pol Espargaró, definitivně se na své dva krajany dotáhl a měl obrovskou chuť útočit. Velmi, velmi riskantní oťukávání této trojice pak pokračovalo až do doby, kdy Márquez zvolil rozumné řešení celé situace a pustil před sebe Pola Espargara.
Žádné drama v podobě soubojů tělo na tělo se nekonalo. V době, kdy do konce závodu zbývalo pět kol jel stále ve vedení pole jezdců nejnižší kubatury Bradle Smith, druhé místo patřilo Nicolasi Terolovi, třetí byl Pol Espargaró, čtvrtý Marc Márquez, pátý Sandro Cortese, šestý Esteve Rabat, sedmý Koyama, osmý Efrén Vázquez, devátý Luis Salom a první desítku uzavíral Švýcar Randy Krummenacher.
V předposledním kole se dostal na druhé místo Pol Espargaró a začal velmi zajímavý vzájemný souboj, kdy Nicolas Terol nechtěl nic darovat zadarmo. Nakonec ale kapituloval a cílem projel třetí. Vítězem se stal britský jezdec Bancaja Aspar. Bradley Smith podal ve Valencii parádní výkon a v posledním závodu roku a vůbec posledním ve své kariéře jezdce nejnižší kubatury do 125ccm si vybojoval letošní první zlato.
Výsledky na prvních třech místech znamenaly jediné, Mistrem světa pro rok 2010 se stal Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport. Sedmnáctiletý závodník vyhrál celkem deset Grand Prix a dvanáct kvalifikací. Neuvěřitelný výkon, který ve Valencii korunoval ziskem titulu Mistra světa 125ccm 2010.
Jakub Kornfeil projel cílem patnáctý, z Valencie si odváží jeden bod a v celkovém hodnocení šampionátu obsadil sedmnáctou příčku.
GP Valencie, 125ccm - závod:
P.

Jezdec                                             ZeměTým                                                    MotocyklKm/hČas/ztráta
1

Bradley SMITHGBRBancaja Aspar TeamAprilia142.740'25.648
2

Pol ESPARGAROSPATuenti RacingDerbi142.5+2.786
3

Nicolas TEROLSPABancaja Aspar TeamAprilia142.5+3.149
4

Marc MARQUEZSPARed Bull Ajo MotorsportDerbi142.2+8.326
5

Sandro CORTESEGERAvant Mitsubishi AjoDerbi141.2+24.375
6

Esteve RABATSPABlusens-STXAprilia141.1+26.743
7

Tomoyoshi KOYAMAJPNRacing Team GermanyAprilia141.1+26.823
8

Efren VAZQUEZSPATuenti RacingDerbi141.0+27.634
9

Randy KRUMMENACHERSWIStipa-Molenaar Racing GPAprilia140.3+41.211
10

Luis SALOMSPAStipa-Molenaar Racing GPAprilia140.3+41.279
11

Alberto MONCAYOSPAAndalucia CajasolAprilia139.1+1'02.540
12

Marcel SCHROTTERGERInterwetten Honda 125Honda139.0+1'02.999
13

Isaac VIÑALESSPACBC CorseAprilia138.7+1'08.522
14

Simone GROTZKYJITAFontana RacingAprilia138.7+1'08.798
15

Jakub KORNFEILCZERacing Team GermanyAprilia137.8+1'24.798
16

Danny WEBBGBRAndalucia CajasolAprilia137.7+1'27.614
17

Peter SEBESTYENHUNOngetta TeamAprilia137.1+1'38.939
18

Joan PERELLOSPASAG CastrolHonda137.0+1'39.356
19

Lorenzo SAVADORIITAMatteoni RacingAprilia137.0+1'40.387
20

Zulfahmi KHAIRUDDINMALAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia136.41 kolo
21

Taylor MACKENZIEGBRKRP MMCGHonda135.91 kolo
22

John McPHEEGBRKRP Bradley Smith RacingHonda135.51 kolo









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Sturla FAGERHAUGNORAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia137.01 kolo



Niklas AJOFINMonlau CompeticionDerbi138.23 kola



Marco RAVAIOLIITALambretta Reparto CorseLambretta135.44 kola



Johann ZARCOFRAWTR San Marino TeamAprilia138.85 kol



Johnny ROSELLSPASAG CastrolHonda135.15 kol



Danny KENTGBRLambretta Reparto CorseLambretta135.99 kol



Louis ROSSIFRACBC CorseAprilia129.012 kol



Jonas FOLGERGEROngetta TeamAprilia136.014 kol



Tommaso GABRIELLIITAOngetta TeamAprilia93.814 kol



Adrian MARTINSPAAeroport de Castello - AjoAprilia136.019 kol



Pátá a šestá řada na startu pro Rizla Suzuki

7. listopadu 2010 v 7:48 | Armí

Pátá a šestá řada na startu pro Rizla Suzuki

Před startem posledního závodu sezony na tom není tovární Suzuki vůbec dobře. Na náladě týmu určitě nepřidala ani dnešní kvalifikace, kde Loris Capirossi zajel čtrnáctý a Álvaro Bautista sedmnáctý čas na kolo.
Tým Rizla Suzuki čeká před zítřejším závodem spousta práce, aby jejich dva jezdci dokončili sezonu alespoň trošku pozitivním způsobem. Jak se jim to podařilo naznačí už zítřejší ranní zahřívací trénink.
"Co k dnešku říct," uvedl Loris Capirossi. "Samozřejmě jsem naštvaný, že je to poslední kvalifikace a velmi těžká. Od dnešního dopoledne jsme se hodně zlepšili, ale zůstali na stejné pozici. Počasí bylo lepší, motorce to pomohlo, ale i tak to nebylo vůbec jednoduché. Zítra to bude těžký závod, což  je dobře vidět, když jsem čtrnáctý, Álvaro poslední a nedělí nás velký rozdíl, ale to je reálná situace."
Jak moc se Bautista do Valencie těšil, tak asi na poslední víkend sezony dlouho nezapomene. Zítra totiž před domácím publikem odstartuje do závodu MotoGP až jako poslední. Předem ale není nic ztraceno a uvidíme, jak si mladý a jistě talentovaný Bautista poradí při startu a v samotném závodu. Motivace mu určitě nechybí.
"Do této chvíle je to víkend, kdy mám pocit, že jen bojuji s motocyklem," řekl Bautista. "Nejvíc problémů mám na výjezdu ze zatáček, ale od včerejška jsme GSV-R zlepšili, jak jsme se snažili zvýšit přilnavost. Odpoledne to bylo stále těžké a v závěru kvalifikace jsem se čistě koncentroval na výjezd ze zatáček víc než na rychlost v nájezdu a to pak bylo dost těžké jezdit konkurenceschopné časy."
"V zahřívacím tréninku plánujeme vyzkoušet zcela nové nastavení, které by mělo pomoci zlepšit přilnavost zadní části a uvidíme, co bude. Musíme na tom zapracovat a pokud se nám podaří najít něco lepšího, určitě to použijeme v závodě. Nebude to jednoduché, protože startuji z poslední pozice a jediná dobrá věc je na tom to, že můžu skončit jenom lépe než jsem začal!" řekl Španěl.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )