Říjen 2010

Kvalifikace v Portugalsku byly zrušeny

30. října 2010 v 19:25 | Armí

Kvalifikace v Portugalsku byly zrušeny

Intenzivní déšt v portugalském Estorilu zabránil konání kvalifikací všech kubatur. Startovní rošty se sestaví podle výsledků z tréninků.
Špatné počasí sužuje Estoril od začátku závodního víkendu a vyvrcholilo v sobotu odpoledne. Hustý déšť zaléval trať vodou a pořadatelé proto nejdříve začátek kvalifikace stopětadvacítek odsunuli. Jelikož se podmínky nezlepšily, byly kvalifikace po třiceti minutách čekání definitivně zrušeny.

Na takové případy samozřejmě pamatují pravidla a podle nich se pořadí na startovním roštu určí na základě časů z volných tréninků, každému jezdci se počítá ten nejlepší, který za dva dny zajel.

V královské kubatuře tak pole position získal Jorge Lorenzo před Nickym Haydenem a Valentinem Rossim. Do druhé řady se postaví Casey Stoner, Ben Spies a Marco Melandri.
Startovní rošt MotoGP
P.Jezdec
1J. LORENZO 
2N. HAYDEN 
3V. ROSSI 
4C. STONER 
5B. SPIES 
6M. MELANDRI 
7A. DOVIZIOSO 
8R. DE PUNIET 
9C. EDWARDS 
10M. SIMONCELLI
11A. ESPARGARO
12D. PEDROSA 
13L. CAPIROSSI 
14A. BAUTISTA 
15H. BARBERA 
16H. AOYAMA 
17C. CHECA
Startovní rošt Moto2
P.Jezdec
1G. TALMACSI
2J. SIMON
3T. ELIAS
4K. SOFUOGLU
5R. DE ROSA
6A. DE ANGELIS
7Y. HERNANDEZ
8D. AEGERTER
9Y. TAKAHASHI
10S. BRADL
11A. BALDOLINI
12T. LUTHI
13R. PIETRI
14R. CARDUS
15V. DEBISE
16C. MORALES
17C. CORTI
18S. CORSI
19A. DEBON
20A. PONS
21A. WEST
22K. NOYES
23K. ABRAHAM
24H. FAUBEL
25S. REDDING
26M. RANSEDER
27J. CLUZEL
28D. RIVAS
29F. NIETO
30R. ROLFO
31F. LAMBORGHINI
32R. WILAIROT
33X. SIMEON
34S. GADEA
35A. IANNONE
36V. IVANOV
37Y. GUERRA
38M. AL NAIMI 

M. DI MEGLIO

J. OLIVE

H. KUNIKAWA
Startovní rošt 125 ccm
P.Jezdec
1B. SMITH 
2D. WEBB 
3A. MONCAYO 
4N. TEROL 
5S. CORTESE 
6M. SCHROTTER 
7T. KOYAMA 
8L. SALOM 
9L. SAVADORI 
10D. KENT 
11M. MARQUEZ 
12P. ESPARGARO 
13R. KRUMMENACHER
14E. VAZQUEZ 
15J. KORNFEIL
16E. RABAT 
17J. FOLGER
18J. ZARCO 
19A. MARTIN 
20S. FAGERHAUG 
21L. ROSSI
22L. MARCONI
23L. MORCIANO
24A. TONUCCI
25Z. KHAIRUDDIN
26R. BARBOSA
27J. IWEMA
28S. GROTZKYJ

T. GABRIELLI

M. RAVAIOLI



Nicky Hayden v neděli odstartuje z první řady

30. října 2010 v 19:24 | Armí

Nicky Hayden v neděli odstartuje z první řady

Američan využil situace a i když nebyl ve třetím tréninku v nejlepší formě a dokonce i havaroval, kvalifikace se byla zrušena a Hayden díky pátečnímu druhému času na kolo zítra odstartuje z první řady.
Bez pádu se to dnes neobešlo u spousty jezdců světového seriálu a dvojice tovární Ducati Nicky Hayden a Casey Stoner nebyla výjimkou. Nikomu se nic naštěstí nestalo, ale pokud se počasí pro nedělní závod MotoGP umoudří a přestane pršet, bude nastavení pro suchou dráhu pro všechny jedna velká loterie.
"Dneska dopoledne nebylo zase takové mokro, ale na motorce jsem neměl nejlepší pocit a hned na začátku tréninku havaroval, takže máme ještě pár věcí, na kterých potřebujeme zapracovat," uvedl Nicky Hayden. "Vím, že to nebylo nejlepší pro místní fanoušky ani pro diváky doma u televizních obrazovek, ale s takovým množstvím vody na dráze dnes odpoledne nemělo cenu riskovat."
"Samozřejmě, že v našem sportu riskujeme každý den, ale za takových podmínek by už to bylo až příliš riskantní. Předpověď pro zítřek nevypadá vůbec špatně, což by ale znamenalo pěkně divoký závod," řekl Nicky Hayden.
Pro Casey Stonera je to letos teprve popáté, kdy se neprobojoval do první řady. Navíc dnes k tomu neměl ani šanci, protože kvůli silnému dešti sobotní kvalifikaci v Estorilu zrušili. "Co k tomu říct? Víkend byl trošku katastrofa," řekl Casey Stoner. "Měli jsme čtyři tréninky, ale dokázali využít jen dva z nich, zatímco předpověď pro zítřek je tak napůl."
"Jak to tak vypadá, mohlo by pršet ráno a v době závodu být sucho, což by vyvolalo chaos s nastavením od spotřeby paliva až po výběr pneumatik. Nezbývá než počkat do zítřka a  uvidíme, jaké to bude," uvedl Casey Stoner.



V třetím tréninku Moto2 byl nejrychlejší Anthony West

30. října 2010 v 19:23 | Armí |  Zprávy z Moto2

V třetím tréninku Moto2 byl nejrychlejší Anthony West

Na mokré trati v Estorilu se v posledním tréninku předvedl nejlepším časem Anthony West před Alexem de Angelisem a Kenanem Sofuogluem.
Ve zrádných podmínkách upadlo mnoho jezdců včetně Karla Abrahama. Nejhůř skončil Alex Debon, jenž si zlomil klíční kost, a závodní víkend tak pro něj skončil. 
GP Portugalska - Moto2, 3. volný trénink
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Anthony WESTMZ-RE Honda262.31'56.176
2Alex DE ANGELISMotobi253.01'56.3460.170 
3Kenan SOFUOGLUSuter260.71'56.5560.380 
4Raffaele DE ROSATech 3259.71'56.6980.522 
5Thomas LUTHIMoriwaki262.51'57.3031.127 
6Simone CORSIMotobi263.61'57.4511.275 
7Karel ABRAHAMFTR258.11'57.4521.276 
8Alex BALDOLINII.C.P.264.71'57.4621.286 
9Xavier SIMEONMoriwaki261.41'57.5191.343 
10Scott REDDINGSuter257.51'57.5231.347 
11Michael RANSEDERSuter259.71'57.8901.714 
12Andrea IANNONESpeed Up268.31'57.9211.745 
13Gabor TALMACSISpeed Up259.11'58.3422.166 
14Toni ELIASMoriwaki261.51'58.4522.276 
15Ferruccio LAMBORGHINIMoriwaki232.11'58.6642.488 
16Yonny HERNANDEZBQR-Moto2257.41'58.9082.732 
17Sergio GADEAPons Kalex262.21'58.9502.774 
18Yuki TAKAHASHITech 3257.81'58.9562.780 
19Julian SIMONSuter261.41'59.2783.102 
20Valentin DEBISEADV251.91'59.6053.429 
21Stefan BRADLSuter242.81'59.7293.553 
22Fonsi NIETOMoriwaki254.01'59.7993.623 
23Ricard CARDUSBimota265.02'00.1033.927 
24Jules CLUZELSuter256.42'00.3284.152 
25Dominique AEGERTERSuter250.02'00.5534.377 
26Axel PONSPons Kalex259.42'00.8584.682 
27Hector FAUBELSuter245.22'01.2365.060 
28Claudio CORTISuter258.52'01.3855.209 
29Alex DEBONFTR247.52'01.6875.511 
30Ratthapark WILAIROTBimota246.12'02.6056.429 
31Roberto ROLFOSuter245.12'02.6096.433 
32Carmelo MORALESSuter251.32'02.6496.473 
33Vladimir IVANOVMoriwaki257.62'02.6696.493 
34Yannick GUERRAMoriwaki236.92'03.0306.854 
35Robertino PIETRISuter258.62'03.6487.472 
36Mashel AL NAIMIBQR-Moto2245.62'04.1727.996 

Dani RIVASBQR-Moto2244.92'04.7008.524 

Joan OLIVEPromoharris258.72'05.0198.843 

Mike DI MEGLIOSuter249.62'07.94611.770 

Hiromichi KUNIKAWABimota257.52'08.09511.919 

Kenny NOYESPromoharris222.22'36.84240.666



V posledním tréninku byl v Portugalsku nejrychlejší Jorge Lorenzo

30. října 2010 v 19:22 | Armí

V posledním tréninku byl v Portugalsku nejrychlejší Jorge Lorenzo

V MotoGP zatím kraluje závodnímu víkendu v Estorilu Jorge Lorenzo, byl nejrychlejší i v třetím volném tréninku. Druhý byl Valentino Rossi, třetí Andrea Dovizioso.
Sobotní dopoledne ale nemělo z pohledu letošního mistra světa klidný průběh. Chvíli před koncem tréninku Lorenzo upadl, Yamaha ho vyhodila ze sedla, ale zůstal nezraněn. Podobně dřív dopadl Casey Stoner, který poté pokračoval na náhradním stroji.
GP Portugalska - MotoGP, 3. volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklkm/hČasZtráta
1Jorge LORENZOFiat Yamaha TeamYamaha306.41'48.853
2Valentino ROSSIFiat Yamaha TeamYamaha304.61'49.4350.582 
3Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda294.71'50.0071.154 
4Casey STONERDucati TeamDucati307.31'50.0811.228 
5Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha289.91'50.3131.460 
6Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda297.31'50.5001.647 
7Aleix ESPARGAROPramac Racing TeamDucati287.91'50.7871.934 
8Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda285.61'50.8241.971 
9Marco MELANDRISan Carlo Honda GresiniHonda302.61'51.2502.397 
10Loris CAPIROSSIRizla Suzuki MotoGPSuzuki294.71'51.5182.665 
11Ben SPIESMonster Yamaha Tech 3Yamaha312.71'51.9163.063 
12Alvaro BAUTISTARizla Suzuki MotoGPSuzuki300.71'52.7343.881 
13Nicky HAYDENDucati TeamDucati301.71'53.0184.165 
14Hiroshi AOYAMAInterwetten Honda MotoGPHonda279.41'53.3174.464 
15Randy DE PUNIETLCR Honda MotoGPHonda298.91'53.5374.684 
16Carlos CHECAPramac Racing TeamDucati282.11'53.9335.080 
17Hector BARBERAPaginas Amarillas AsparDucati282.41'54.0735.220



V třetím tréninku se v Portugalsku posunul do čela Bradley Smith

30. října 2010 v 19:22 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

V třetím tréninku se v Portugalsku posunul do čela Bradley Smith

Bradley Smith obsadil s výrazným náskokem první místo v posledním volném tréninku stopětadvacítek v Estorilu, následovali ho Alberto Moncayo a Nicolas Terol.
Trať v Estorilu byla znovu mokrá, což přineslo mnoho pádů. K zemi se poroučeli Nicolas Terol, Pol Espargaro, Simone Grotzkyj, Tommaso Gabrielli, Marco Ravaioli, Efren Vazquez, Sturla Fagerhaug, Esteve Rabat, Khairuddin Zulfahmi a bohužel i Jakub Kornfeil, jenž potřeboval ošetření lékařů. Zdálo se, že si poranil nohu.
GP Portugalska - 125 ccm, 3. volný trénink
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Bradley SMITHAprilia227.42'02.047
2Alberto MONCAYOAprilia223.62'03.0250.978 
3Nicolas TEROLAprilia227.12'03.8231.776 
4Sandro CORTESEDerbi227.82'03.9571.910 
5Danny WEBBAprilia225.52'04.1242.077 
6Marcel SCHROTTERHonda218.32'04.1342.087 
7Tomoyoshi KOYAMAAprilia222.72'04.7182.671 
8Luis SALOMAprilia225.82'04.9492.902 
9Lorenzo SAVADORIAprilia212.32'04.9822.935 
10Danny KENTLambretta220.12'05.0983.051 
11Marc MARQUEZDerbi227.52'05.1693.122 
12Pol ESPARGARODerbi227.42'05.2923.245 
13Efren VAZQUEZDerbi226.72'05.5523.505 
14Jakub KORNFEILAprilia219.72'05.6993.652 
15Esteve RABATAprilia221.42'05.7573.710 
16Jonas FOLGERAprilia223.92'06.0313.984 
17Randy KRUMMENACHERAprilia221.92'06.0904.043 
18Adrian MARTINAprilia223.32'06.9434.896 
19Sturla FAGERHAUGAprilia215.72'07.4305.383 
20Louis ROSSIAprilia218.32'07.5845.537 
21Luca MARCONIAprilia219.72'07.7125.665 
22Luigi MORCIANOAprilia213.22'07.7685.721 
23Alessandro TONUCCIAprilia212.22'08.2036.156 
24Zulfahmi KHAIRUDDINAprilia215.92'08.6386.591 
25Robin BARBOSAAprilia215.22'09.2677.220 
26Jasper IWEMAAprilia222.82'09.4137.366 

Tommaso GABRIELLIAprilia214.22'13.98611.939 

Marco RAVAIOLILambretta206.62'14.26412.217 

Johann ZARCOAprilia204.42'16.71014.663 

Simone GROTZKYJAprilia215.03'10.2861'08.239 



Dovizioso upadl, Pedrosa se po zdravotní stránce cítil dobře

30. října 2010 v 19:21 | Armí

Dovizioso upadl, Pedrosa se po zdravotní stránce cítil dobře

Andrea Dovizioso při volném tréninku na Velkou cenu Portugalska upadl a byl klasifikován jako devátý. Dani Pedrosa se při návratu po zranění cítil zdravotně celkem dobře, ale za řídítky si zatím postupně zvyká.
V prvním tréninku na Velkou cenu Portugalska v Estorilu se závodníci stáje Repsol Honda nesvezli. V tom druhém se do první desítky vešel jen devátý Andrea Dovizioso. Dani Pedrosa vracející se po zranění klíční kosti skončil třináctý.
Dovizioso dnes hledal především optimální nastavení. Postupně se zlepšoval, pak přišel pád. "V rychlém kole jsem v osmé zatáčce udělal chybu. Musel jsem brzdit na bílé čáře na kraji tratě a došlo k havárii," vysvětloval Ital. "Naštěstí jsem se nezranil, ale moje chyba nás stála hodně času."
Aktuálně pátého jezdce celkové klasifikace šampionátu třídy MotoGP čeká ještě několik vylepšení v oblasti nastavení stroje a elektroniky. "Estoril je poměrně úzký a musíte si tu správně rozvrhnout výkon. Nejsme tak blízko předním pozicím, jak bychom potřebovali, ale máme velký potenciál na zlepšení. Víme, na čem musíme zapracovat," ujistil Dovizioso. 
Pedrosa se cítil mnohem lépe než při svém pokusu o návrat v Austrálii. "Cítím se teď trochu unaven, ale celkově jsem po dnešním ježdění OK," pochvaloval si Španěl, který litoval, že závodníci kvůli dešti přišli o ranní trénink. Obtížné podmínky panovaly i v úvodu toho odpoledního. "To nás trochu limitovalo. Upřímně řečeno, necítil jsem se na motorce úplně dobře, ale to je po delší pauze normální. To se zlepší," věří. 
Na mokru dnes bývalý mistr světa stopětadvacítek a dvěstěpadesátek nechtěl příliš riskovat. "Jsem rád, že jsem mohl být znovu na motorce. Uvidíme, co přinese počasí zítra. Je dobře, že máme dvě hodiny místo dvou pětačtyřicetiminutových jízd. Zkusíme ten čas maximálně využít," slibuje Pedrosa.



První triumf Alexe De Angelise přišel v australské Grand Prix

17. října 2010 v 17:39 | Armí |  Zprávy z Moto2

První triumf Alexe De Angelise přišel v australské Grand Prix

Jezdec týmu JiR Moto2 se konečně dočkal a vyhrál svou první Grand Prix v Moto2. V průběhu sezony to neměl vůbec jednoduché, ale nevzdal to a z australského Phillip Islandu si nakonec odváží plný počet bodů.
Zajímavý závod s minimem pádů nám dnes brzy ráno předvedli jezdci kubatury Moto2. Vítězem se stal Alex De Angelis, druhé místo obsadil Scott Redding a třetí projel cílem Ital Andrea Iannone. Český závodník Karel Abraham si odváží body za desáté místo.
Do pětadvaceti kol závodu Velké ceny Austrálie odstartovalo v kubatuře Moto2 celkem devětatřicet jezdců. Z první řady pak čtveřice Alex De Angelis, druhý Scott Redding, třetí Stefan Bradl a čtvrtý Mike Di Meglio z Mapfre Aspar. Jezdeci týmu Cardion AB Motoracing Karelu Abrahamovi patřilo na startu desáté místo v třetí řadě.
Jezdci šestistovek předvedli profesionální start bez pádů nebo nějak extrémně nebezpečných situací a do vedení závodního pole prorazil po úvodních zatáčkách britský závodník Scott Redding, na druhém místě jel Andrea Iannone, třetí Mike Di Meglio, čtvrtý Alex De Angelis a první pětku uzavíral Němec Stefan Bradl.
Krásné souboje předváděla vedoucí dvojice Redding s Iannonem, protože ti si v prvních dvou kolech hned několikrát vyměnili vedení a spolu s Di Megliem a De Angelisem byli všichni ve hře o zlato z Phillip Islandu. Český jezdec Karel Abraham si po startu udržel desáté místo a to mu patřilo i v pátém kole závodu.
Japonec Kunikawa, který sedlá stroj týmu Bimota M Racing spadl a vzal sebou domácího závodníka Wayna Maxwella v barvách týmu Matteoni Racing. Australan neudržel nervy na uzdě a neodpustil si, aby do svého soupeře neudeřil. I když se pak Australan vrátil zpátky na dráhu, díky tomuto incidentu uviděl Maxwell černou vlajku.
Parádní souboje předváděla skupina závodníků, kde jel Karel Abraham. Thomas Lüthi, Dominique Aegerter a Toni Elías, ti všichni bojovali o sedmou příčku. Skutečně se bylo na co dívat, protože to co předváděli na studeném asfaltu často bralo dech a zvyšovalo tep.
V polovině závodu třídy Moto2 byla situace na vedoucích příčkách následující: 1. De Angelis, 2. Iannone, 3. Redding … 4,3s ... 4. Bradl, 5. Di Meglio, 6. Simon … 7s … 7. Lüthi, 8. Abraham, 9. Elías, 10. Aegerter. De Angelis chtěl vyhrát a na jeho výkonu to bylo znát. Už dlouho jsme jezdce ze San Marina neviděli bojovat s takovým nasazením, ale Iannone s Reddingem chtěli to samé.
Těsně za polovinou závodu šestistovek se do skupiny v boji o sedmé místo zapojil Axel Pons, jezdec týmu Tenerife 40 Pons, ale český závodník Karel Abraham si jel svoje a držel si osmé místo za Švýcarem Aegerterem, ale tam se pozice měnily snad v každé zatáčce a situace byla hodně nepřehledná.
Pět kol před cílem si De Angelis najel na druhého Scotta Reddinga půl sekundy a Iannone už ztrácel sekundu a půl, takže o stupních vítězů bylo rozhodnuto, protože další dvojice bojující o čtvrté místo Julián Simón a Stefan Bradl, byla už pět sekund za třetím Italem z Fimmco Speed Up.
Nakonec pořadí na vedoucích třech příčkách zůstalo stejné, čtvrté místo obsadil Julián Simón, pátý skončil Stefan Bradl, šestý Mike Di Meglio, sedmý  Toni Elías, osmý Simone Corsi, devátý Alex Debon a desátý český závodník Karel Abraham. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing dnes předvedl velmi dobrý výkon a bylo hezké sledovat jeho souboje s jezdci světové elity Moto2.
GP Austrálie, Moto2 - závod:
P.

Jezdec                                             ZeměTýmMotocyklKm/hČas/ztráta
1

Alex DE ANGELISRSMJIR Moto2Motobi167.439'51.102
2

Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter167.3+2.172
3

Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSpeed Up167.2+2.974
4

Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamSuter166.7+10.344
5

Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingSuter166.7+10.617
6

Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamSuter166.2+17.847
7

Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2Moriwaki165.5+27.145
8

Simone CORSIITAJIR Moto2Motobi165.5+27.249
9

Alex DEBONSPAAeroport de Castello - AjoFTR165.5+27.398
10

Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingFTR165.5+27.666
11

Thomas LUTHISWIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki165.5+27.677
12

Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22Moriwaki165.5+27.851
13

Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter165.5+28.333
14

Axel PONSSPATenerife 40 PonsPons Kalex165.5+28.438
15

Claudio CORTIITAForward RacingSuter165.4+28.497
16

Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTech 3165.2+32.644
17

Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTech 3164.8+37.671
18

Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSpeed Up164.5+42.933
19

Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-Moto2164.3+46.144
20

Alex BALDOLINIITACaretta Technology Race DeptI.C.P.164.2+46.164
21

Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE Honda164.2+46.370
22

Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda PTT Singha SAGBimota163.9+51.841
23

Jules CLUZELFRAForward RacingSuter163.7+54.114
24

Sergio GADEASPATenerife 40 PonsPons Kalex163.3+1'00.729
25

Javier FORESSPAMaquinza-SAG TeamBimota163.0+1'04.140
26

Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.Suter163.0+1'04.185
27

Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.Suter162.7+1'09.299
28

Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV162.7+1'09.794
29

Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2Moriwaki162.3+1'16.060
30

Alexander CUDLINAUSQatar Moto2 TeamBQR-Moto2162.3+1'16.195
31

Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.BanderasPromoharris161.1+1'34.156
32

Kazuki WATANABEJPNRacing Team GermanySuter160.0+ 1 kolo
33

Yannick GUERRASPAHoliday Gym G22Moriwaki159.4+ 1 kolo
34

Joan OLIVESPAJack & Jones by A.BanderasPromoharris159.3+ 1 kolo









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-Moto2156.65 kol



Michael RANSEDERAUTVector Kiefer RacingSuter164.67 kol



Hiromichi KUNIKAWAJPNBimota - M RacingBimota122.515 kol



Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSuter
0 kol



Wayne MAXWELLAUSMatteoni RacingMoriwaki
0 kol



Závod v Austrálii vyhrál Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport

17. října 2010 v 17:38 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Závod v Austrálii vyhrál Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport

První závod na okruhu Phillip Island v Austrálii vyhrál Marc Márquez, na druhém místě se umístil Pol Espargaró a třetí příčku obsadil Nicolas Terol. Český jezdec týmu Racing Germany Jakub Kornfeil projel cílem čtrnáctý.
Na startovním roštu nejnižší kubatury stáli v první řadě Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport, Sandro Cortese z Avant Mitsubishi Ajo, jezdec Tuenti Racing Pol Espargaró a Nicolas Terol z Bancaja Aspar. Český závodník Jakub Kornfeil startoval již pod blankytně modrou oblohou z osmnácté pozice.
Okamžitě po startu šel do vedení Márquez. Španěl si postupně budoval náskok a o druhé místo bojovala trojice ve složení Pol Espargaró, třetí Bradley Smith a čtvrtý Nicolas Terol. První pětku uzavíral Esteve Rabat z Blusens STX. V úvodních kolech pádem ukončil svou australskou misi Sandro Cortese a Jakub Kornfeil se posunul na patnáctou příčku.
V sedmém kole už za Márquezem jela dvojice Nicolas Terol a Pol Espargaró. Bradley Smith se propadl až na šestou pozici, což v této fázi závodu představovalo ztrátu deseti sekund na vedoucího jezdce. Britský závodník byl spolu s Efrénem Vázquezem a Esteve Rabatem součástí tříčlenné skupinky, kde se bojovalo o čtvrté místo v závodě.
V polovině klání nejnižší kubatury jel na prvním místě Marc Márquez … 4,4s ... druhý Nicolas Terol, třetí Pol Espargaró … 9s … čtvrtý Efrén Vázquez, pátý Esteve Rabat, šestý Bradley Smith a těsně za ním sedmý Japonec Koyama. Jakub Kornfeil už figuroval na třinácté pozici, těsně na zadním kole Němce Schröttera.
V době, kdy do konce závodu zbývalo odjet posledních pět kol, vedoucí Márquez začal předjíždět jezdce o kolo zpátky a někdy to vypadalo hodně nebezpečně. Španěl v barvách týmu Red Bull Ajo Motorsport si vytvořil téměř šestisekundový náskok před druhým Polem Espargarem, jemuž se podařilo utrhnout třetímu Terolovi na rozdíl třech sekund. O čtvrtou příčku stále bojovala trojice Smith-Vázquez-Rabat.
Jakub Kornfeil předjel Schröttera z týmu Interwetten a jel dvanáctý, ale do jejich vzájemného souboje zasáhl Nor Fagerhaug z týmu AirAsia Sepang Circuit, který si nakonec z Austrálie odvezl body za dvanáctou příčku, Schrötter projel cílem třináctý a čtrnáctý Jakub Kornfeil tentokrát prohrál jen o tři tisíciny sekundy.
Závod vyhrál Marc Márquez, který si tak upevnil svou vedoucí pozici v průběžném hodnocení šampionátu. Boj o čtvrté místo rozhodla jedna tisícina sekundy a šťastnějším byl Efrén Vázquez, Bradley Smith skončil pátý, šesté místo patří Esteve Rabatovi.
GP Austrálie, 125ccm - závod:
P.

Jezdec                                           ZeměTým                                                     MotocyklKm/hČas/ztráta
1

Marc MARQUEZSPARed Bull Ajo MotorsportDerbi160.638'13.008
2

Pol ESPARGAROSPATuenti RacingDerbi160.2+6.062
3

Nicolas TEROLSPABancaja Aspar TeamAprilia159.8+11.576
4

Efren VAZQUEZSPATuenti RacingDerbi159.3+19.032
5

Bradley SMITHGBRBancaja Aspar TeamAprilia159.3+19.033
6

Esteve RABATSPABlusens-STXAprilia159.2+20.593
7

Tomoyoshi KOYAMAJPNRacing Team GermanyAprilia158.4+31.519
8

Luis SALOMSPAStipa-Molenaar Racing GPAprilia157.4+46.598
9

Randy KRUMMENACHERSWIStipa-Molenaar Racing GPAprilia157.3+48.730
10

Danny WEBBGBRAndalucia CajasolAprilia156.6+58.456
11

Adrian MARTINSPAAeroport de Castello - AjoAprilia155.5+1'15.857
12

Sturla FAGERHAUGNORAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia155.2+1'19.506
13

Marcel SCHROTTERGERInterwetten Honda 125Honda155.2+1'19.540
14

Jakub KORNFEILCZERacing Team GermanyAprilia155.2+1'19.543
15

Simone GROTZKYJITAFontana RacingAprilia154.4+1'32.122
16

Jasper IWEMANEDCBC CorseAprilia153.8+1'42.366
17

Louis ROSSIFRACBC CorseAprilia152.91 kolo
18

Joshua HOOKAUSHook Racing.comAprilia152.21 kolo
19

Luca MARCONIITAOngetta TeamAprilia152.11 kolo
20

Joel TAYLORAUSBRP RacingAprilia151.81 kolo
21

Danny KENTGBRLambretta Reparto CorseLambretta151.41 kolo









Závod nedokončil/neklasifikován:



Lorenzo SAVADORIITAMatteoni RacingAprilia151.520 kol



Sandro CORTESEGERAvant Mitsubishi AjoDerbi151.821 kol



Johann ZARCOFRAWTR San Marino TeamAprilia
0 kol



Alberto MONCAYOSPAAndalucia CajasolAprilia
0 kol



Stoner po bezchybném výkonu vyhrává domácí GP

17. října 2010 v 17:37 | Armí

Stoner po bezchybném výkonu vyhrává domácí GP

Čtvrté australské vítězství v řadě si na své konto připsal domácí borec Casey Stoner, když zcela excelentně zvládl závod MotoGP na domácí půdě okruhu Phillip Island, jenž vyhrál s náskokem téměř devíti sekund.
Australan dnes opět triumfoval, druhé místo obsadil letošní šampion Jorge Lorenzo a třetí místo si v posledním kole doslova vybojoval Valentino Rossi. Andrea Doviziosa zastavily technické problémy a to je pro Itala skutečně velká smůla na to, jak dobře měl dnešní Grand Prix rozjetou.
V první řadě na startu závodu MotoGP stála trojice Casey Stoner z tovární stáje Ducati, v barvách Fiat Yamahy Jorge Lorenzo a Američan z Monster Yamaha Tech 3 Ben Spies. Valentino Rossi startoval až osmý, což byl po velmi dlouhé době jeho nejhorší kvalifikační výsledek. Jezdci Dani Pedrosa a Loris Capirossi do závodu na Phillip Islandu pro zranění vůbec nenastoupili.
Po startu vystřelil do vedení vítěz kvalifikace Casey Stoner, ten jel svou domácí Grand Prix a nechtěl nic ponechat náhodě. V nájezdu do druhého kola byl na druhém místě Jorge Lorenzo, třetí jel velmi dobře Marco Simoncelli, čtvrtý Nicky Hayden a pátý Andrea Doviziosa. Valentino Rossi po startu zaznamenal propad na deváté místo, ale ve třetím kole už figuroval šestý za Benem Spiesem, protože Dovizioso řešil technické problémy.
Skupina v boji o třetí místo předváděla zajímavé manévry a hlavně Ben Spies, protože tomu se podařilo předjet čtvrtého Simoncelliho a třetího Haydena. Rossi rovněž na nic nečekal, dostal se před krajana na Hondě a před sebou už měl dvojici Američanů Spiese s Haydenem. V té době už nezávodil Andrea Dovizioso, protože ho zradila technika.
V době, kdy do konce závodu zbývalo rovných dvacet kol Rossi předjel Haydena, kde asi došlo ke kontaktu, což jezdce Ducati stálo hned dvě pozice, protože spolu s Rossim se před něho také dostal Simoncelli a o několik zatáček později Rossi předjíždí Bena Spiese. Lorenzo měl náskok šest sekund, Stoner devět.
Američan Hayden se po Rossiho předjetí pravděpodobně zdravě naštval, protože v desátém kole už jel před Spiesem, ale také Simoncellim a na třetího Rossiho ztrácel minimum. V polovině tak byla situace na vedoucích příčkách následující: 1. Casey Stoner, 2. Jorge Lorenzo, 3. Valentino Rossi, 4. Nicky Hayden, 5. Ben Spies, 6. Marco Simoncelli, 7. Colin Edwards, 8. Aleix Espargaró, 9. Marco Melandri a 10. Mika Kallio.
Jezdec LCR Hondy Randy De Puniet během soupeření s Héctorem Barberou a Japoncem Aojamou vyjel mimo trať a uzavíral závodní pole královské kubatury. První dvě pozice na stupních vítězů byly celkem jasné, protože náskok Stonera s Lorenzem už nikdo nemohl ohrozit, ale víc než jasné bylo, že si to o třetí místo rozdá Rossi s Haydenem.
Pět kol před cílem začal Američan útočit a v šestadvacátém už předjel Valentina Rossiho a převzal třetí příčku v závodu královské kubatury. Rossi ale nechtěl souboj vzdát a jel těsně za Američanem. V posledním kole si jezdci absolutně nic nedarovali a Rossi se na poslední chvíli dokázal před Američana dostat a umístit se na stupních vítězů spolu s vítězem závodu Casey Stonerem a druhým v pořadí Jorge Lorenzem.
GP Austrálie, MotoGP - závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ztráta
1

Casey STONERAUSDucati TeamDucati175.141'09.128
2

Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha174.5+8.598
3

Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYamaha173.8+17.997
4

Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati173.8+18.035
5

Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha173.5+22.211
6

Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda173.3+25.017
7

Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha172.6+35.168
8

Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati171.9+46.194
9

Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda171.9+46.294
10

Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda171.0+59.635
11

Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati171.0+59.664
12

Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki171.0+59.732
13

Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHonda170.6+1'05.029
14

Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati170.6+1'05.053









Závod nedokončil/neklasifikován:



Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda165.824 kol



Rossi má pro test s Ducati zelenou

17. října 2010 v 17:36 | Armí

Rossi má pro test s Ducati zelenou

Valentino Rossi už ví, že po skončení sezony může ve španělské Valencii poprvé testovat italský motocykl Ducati Desmosedici, s kterým bude v roce 2011 závodit. Yamaha tak ukončila měsíce spekulací.
Po sedmi letech tak končí éra úspěšné spolupráce mezi Valentinem Rossim a japonským výrobcem motocyklů Yamaha. Končí tak, že se všichni nakonec rozejdou v dobrém a bude se pokračovat dál.
Šéf Yamahy a Rossiho přítel Masao Furusawa (na fotografii) Italovi oznámil, že pokud chce, může ve Valencii testovat s Ducati. Po dvou měsících mlčení, tak tuto záležitost jednou provždy Furusawa vyřešil.
"Minulou noc jsem mluvil s Furusawou a řekl mi, že po Grand Prix ve Valencii můžu s Ducati testovat," citovala Rossiho slova Gazzetta dello Sport.
"Myslím, že je to správná volba potom všem, co mezi námi bylo a způsob jak mi poděkovat za odvedenou práci a oddanost. Rád bych jim poděkoval," řekl Rossi, jenž nyní s nejvyšší pravděpodobností dokončí sezonu, absolvuje testy s Ducati a pak půjde na operaci ramene.



Cílem australské Grand Prix projel Abraham desátý

17. října 2010 v 17:35 | Armí |  Zprávy z Moto2

Cílem australské Grand Prix projel Abraham desátý

Český motocyklový závodník Karel Abraham dokončil třítýdenní misi v Pacifiku dalším podařeným výsledkem, když po závodu kubatury Moto2, jinak velmi bohatém na vzájemné souboje, obsadil desátou příčku.
V ranním zahřívacím tréninku jely šestistovky po mokrém okruhu a to Karlu Abrahamovi sedělo, protože byl v takových podmínkách sedmý. Do závodu odstartoval z třetí řady a nějakou dobu se pohyboval na desáté pozici. Postupně se propracoval na sedmou příčku a o tu se také v závěru závodu strhla pořádná bitva.
"Po zranění se mi vrátila forma a já byl opět schopný bojovat v první desítce. Přesto si myslím, že to mohlo být ještě o něco lepší," řekl Karel Abraham. "Třetí místo v Japonsku bylo skvělé a dařilo se mi i v Malajsii, kde jsem skončil šestý. V Austrálii jsem ale měl na víc, než na desáté místo. Jenže to jsou závody."
"Po startu ze třetí řady jsem už nestihl Simóna s Bradlem a musel se soustředit na boj ve skupině o sedmé místo.  Byla to tvrdá bitva, ve které jsem se snažil neustále si hlídat první nebo druhou pozici a diktovat tempo, abych se nepropadl dozadu. Až do posledního kola mi taktika vycházela. Pak se ale rozhodl Debon zaútočit v místě, kde mu to moc nešlo a já ani nepočítal, že to právě tam zkusí."
"Šel jsem pozdě na brzdy a on mi to tam poslal. Vyvezl mě na vnější okraj dráhy a Elías s Corsim měli volnou cestu. Po závodě jsme si to s Debonem vyříkali, ale na výsledku to už nic nezměnilo.  Teď už se těším na pár dní odpočinku. Jsem z náročného programu i cestování dost unavený," řekl závěrem Karel Abraham, který si právě s Alexem Debonem v úvodu sezony vyměňovali zkušenosti.
Před závěrečnou dvojicí Velkých cen v Estorilu a Valencii patří jezdci týmu Cardion AB Motoracing v průběžném hodnocení patnáctá příčka.



Drobná chyba stála De Puniata dobré umístění

17. října 2010 v 17:35 | Armí

Drobná chyba stála De Puniata dobré umístění

De Puniet do závodu královské kubatury startoval na Phillip Islandu sedmý, počítal s umístěním do šestého místa, ale to se mu nepodařilo, protože chyboval v souboji s Melandrim a cílem nakonec projel desátý.
LCR Honda RC212V byla po dnešním závodu až třetí nejlepší, protože se před Francouze tentokrát dostali oba jezdci Gresiniho týmu San Carlo. Po celý víkend bylo počasí hrozné, ale v den závodu byla obloha blankytně modrá. Samozřejmě teploty nepřesáhly patnáct stupňů a Francouzovi nějakou dobu trvalo než si zahřál pneumatiky.
De Puniet nedokázal využít dobrého postavení na startu a když ještě přišla chyba ve špatně zařazeném převodovém stupni, naděje se umístit do šestého místa vzala za své.
"Jsem zklamaný, protože jsem předpokládal umístění tak do šestého místa," řekl Randy De Puniet. "S časy, kterých jsem v průběhu závodu dosahoval bych mohl skončit na lepší pozici. Časy na kolo jsem měl v průběhu závodu skutečně stabilní a naopak se postupně zlepšoval."
"Na začátku jsme se předjížděli s Melandrim, prvně jsem ho před já, ale pak mi to vrátil a já ho zase ve čtvrté zatáčce vnitřkem předjel znovu," pokračoval Francouz. "Udělal jsem ale chybu při řazení a byl dlouhý, takže jsem přišel o hodně míst. Pak už to byl pro mě stíhací závod, protože jsem se snažil ztracené pozice získat zpátky … ."



Pramac Racing na hranici první desítky

17. října 2010 v 17:34 | Armí

Pramac Racing na hranici první desítky

Poměrně zajímavý výkon předvedli v závodu australské Grand Prix jezdci satelitních GP10, když po ne zrovna jednoduchém víkendu se Aleix Espargaró umístil na osmé a Mika Kallio na jedenácté pozici výsledkové listiny.
Aleix Espargaró má zdravotní problémy, protože ho bolí naražené zápěstí, ale nedal na sobě nic znát a pořádně se opřel do Marca Melandriho ze San Carlo Honda Gresini. Oba jezdci bojovali o osmou příčku a tu si nakonec z jihu Austrálie odváží mladík Espargaró.
"Skvělý závod, za konečný výsledek jsem rád," řekl Aleix Espargaró. "Dostat se za takových podmínek do první desítky je určitě dobrá věc. Po ranním zahřívacím tréninku mě bolelo předloktí a bolest jsem cítil také v zápěstí. Před závodem jsem v Mobilní klinice absolvoval akupunkturu, jenž mi pomohla, protože mě to pak méně bolelo."
"Start jsem neměl nejlepší a po první zatáčce jsem přišel o tři pozice. Naštěstí se mi poměrně rychle zahřály pneumatiky, snížil jsem časy na kolo a předjel pár jezdců, kteří jeli vpředu. Potom se mi podařilo ve třech kolech snížit ztrátu, kterou jsem měl na Melandriho. Jakmile jsem ho dojel, začal vzájemný souboj, který se mi podařilo zvládnout a skončit osmý," řekl Espargaró.
Mika Kallio opět s bolestmi, ale tentokrát hodně blízko umístění v první desítce. Pouze Randy De Puniet Finovi zabránit dokončit závod, s kterým by mohl být alespoň trošičku spokojený. Vzhledem k tomu, že většinu závodu odjel desátý, je to určitě velká smůla.
"Škoda, moc mě mrzí konečný výsledek," řekl úvodem jedenáctý Mika Kallio. "Stačilo málo a závod jsem dokončil desátý. Zklamání je o to větší, když pomyslím na to, že na desáté pozici jsem jel po většinu dnešního závodu."
"Když se k tomu ještě vrátím, tak mi start moc nevyšel, ale omezil jsem ztráty a po prvním kole jel dvanáctý," pokračoval Fin. "V pátém kole se mi podařilo dostat na desátou příčku. Konzistentní rychlost jsem si udržel deset kol, což mi umožnilo jet blízko týmového kolegy s Melandrim. Bohužel v dalším průběhu mě začalo bolet rameno a to se samozřejmě projevilo na časech."
V době, kdy do cíle zbývala čtyři kola mě předjel Bautista a v dalším kole také De Puniet. Jen díky vynikajícímu výkonu v posledním kole se mi podařilo předjet Bautistu. De Punieate se mi už ale předjet nepodařilo a já zůstal těsně před branami první desítky," řekl závěrem Mika Kallio.



Simoncelli opět mezi nejlepšími, Melandri už myslí na konec sezony

17. října 2010 v 17:34 | Armí

Simoncelli opět mezi nejlepšími, Melandri už myslí na konec sezony

Marco Simoncelli je s Marcem Melandrim jak den a noc, prvnímu se daří, druhému vůbec. V Austrálii tomu nebylo jinak, Simoncelli na Phillip Islandu bojoval o přední příčky v závodu, Melandri zase s motocyklem.
Jediný rozdíl mezi Benem Spiesem a Marcem Simoncellim je ten, že Američan už v MotoGP nějaké ty zkušenosti měl. Simoncelliho hodili do divoké vody a řekli mu ´tak plav´ a on se opravdu začíná dostávat do správného rytmu a v poslední době už Itala vidíme vpředu mnohem častěji. Nebojí se soubojů, i když respekt vůči zkušenějším soupeřům je citelný. Za rok už tomu může být jinak.
"Byl to opravdu velmi hezký závod, hodně jsem si to užil a jsem spokojený," uvedl v neděli odpoledne Marco Simoncelli. "Dobře jsem odstartoval, v prvním kole se posunul na třetí místo a potom zůstal ve skupině s Rossim, Haydenem a Spiesem. Pořádně jsme si zabojovali a opravdu to byla paráda."
"Když mě předjel Hayden a jel pronásledovat Valentina, zůstal jsem se Spiesem až do konce závodu, ale udržel si rychlost a ke konci se ho pokusil předjet, bohužel byl o něco rychlejší než já. Každopádně jak říkám, dnešním závodem jsem nadšený," uvedl závěrem Marco Simoncelli.
Marco Melandri projel cílem devátý a na závod měl trošku odlišný pohled, jak jeho týmový kolega. "Tento závod byl přesně jako všechny ostatní v této sezoně, celou dobu válčím s problémy a nakonec mě předjede Espargaró. Předjel mě mezi předposlední a poslední zatáčkou a vypadal jako by si jen tak vyjel na projížďku, zatímco já válčil s motorkou a nedokázal mu vzdorovat. Dobře jsem odstartoval, ale v prvních několika kolech jsem měl pocit, že mám pneumatiky snad z ledu a než se zahřály tak už jsem se nedokázal víc zlepšit."



Ben Spies má jistý titul pro Nováčka roku 2010

17. října 2010 v 17:32 | Armí

Ben Spies má jistý titul pro Nováčka roku 2010

Body za páté a sedmé místo v australské Grand Prix si z Phillip Islandu odváží dvojice Američanů v barvách týmu MotoGP Monster Yamaha Tech 3, Ben Spies a Colin Edwards.
Loni na Phillip Islandu slavil Ben Spies vítězství v seriálu superbiků, letos už jako jezdec prototypu Yamahy M1 se musel spokojit s pátým místem, ale to neznamená, že neměl důvod k oslavě. Nejen díky dnešnímu umístění, ale hlavně velmi dobrému výkonu v celém letošním ročníku si Američan zajistil dva závody před koncem sezony titul pro Nováčka roku 2010 v kubatuře MotoGP.
"Spolu s Jorgem jsme se při nájezdu do první zatáčky dostali hodně blízko sebe a on se téměř dotýkal mé brzdové páky," řekl k závodu v Austrálii Ben Spies. "Byl jsem tak v druhé zatáčce dlouhý a pár lidí se dostalo přede mně. Neodepsalo mi to závod, ale vybudovat si nějakou dopřednou sílu ano. Probojoval jsem se zpátky na třetí místo a jel naprosto v pohodě než jsem byl v nájezdu do sedmého kola dlouhý v první zatáčce."
"Najel jsem tam trošku rychle a ustřelila mi zadní část. Každý, kdo jel za mnou mě předjel a já se propad na šestou příčku. Potom jsem si opravdu velmi dobře zabojoval se Simoncellim. Udělal jsem vše proto, abych si zajistil potřebný náskok a zůstal pátý," pokračoval Američan. "Také jsem šťastný za titul pro Nováčka roku. Porazil jsem spoustu dobrých chlapů a na takový úspěch můžu být v závěru sezony hrdý."
Colin Edwards - Monster Tech 3 (GP Austrálie 2010)V kvalifikaci si Colin Edwards vybojoval pátou pozici, v samotném závodu pak projel cílem sedmý, ale spokojený. Po problémech, které v letošní sezoně řešil a kdy se opravdu vůbec nedařilo, nebyl nakonec víkend v Austrálii tak špatný. Problémy s přilnavostí zadního kola mu sice zkomplikovaly situaci, ale Američan se teď hlavně chce soustředit na celkové umístění v první desítce.
"Rychlost, kterou jsem jezdil po celý víkend byla skoro stejná, jakou jsem dokázal jezdit v závodu," uvedl Colin Edwards. "Podmínky se o víkendu natolik měnily, že jsme skutečně neměli dost času zapracovat na nějakém slušném nastavení. Před závodem jsem si byl jistý a podařilo se mi dobře odstartovat, ale zejména od druhé zatáčky nastaly problémy s prokluzem zadní pneumatiky."
"Snažil jsem tomu přizpůsobit styl jízdy, protože jsem nechtěl ztratit kontakt se skupinou před sebou. Dostal jsem se do celkem pohodlného rytmu, ale již nedokázal víc zrychlit. Zkoušel jsem různé stopy, ale nedokázal jsem najet do zatáček tak, jak bych chtěl. Rychlost byla v podstatě závislá na tom, co se dělo vzadu, ale podíváme se na data a pro zbytek sezony to vyřešíme."
"Závěrem bych chtěl poděkovat všem chlapům z Monster Tech 3 a popřát Benovi k titulu pro Nováčka roku. Po celou sezonu jezdil strašně dobře a musel porazit hodně chlapů, aby toho dosáhl," řekl závěrem Colin Edwars.



Dnes to byl Caseyho závod, říká Jorge Lorenzo

17. října 2010 v 17:32 | Armí

Dnes to byl Caseyho závod, říká Jorge Lorenzo

Druhé místo Jorge Lorenza a třetí Valentina Rossiho v australské Grand Prix dnes zajistilo mistrovský titul tovární Fiat Yamaze v soutěži týmů, což je pro Yamahu samozřejmě velký úspěch.
Jezdci se nyní vrací do Evropy a v pozici mistra světa Lorenzo přijede domů poprvé, ale určitě to bude stát za to. Teplota na Mallorce bude mnohem přijatelnější než na Phillip Islandu. V den závodu sice svítilo sluníčko a rtuť teploměru vyšplhala na patnáct stupňů, ale jinak to byl asi ten  nejmrazivější víkend sezony.
Lorenzo v závodu Velké ceny Austrálie předvedl rychlost, bezchybnost a maximální snahu porazit všechny své soupeře. To se mu podařilo až na jediného Casey Stoner, ale ten je doma neporazitelný.
"Věděli jsme, že porazit Caseyho dnes bude těžké!" řekl na úvod Jorge Lorenzo. "Od Startu jsem se snažil odvést maximum a občas už to vypadalo, jako bych se o něco přiblížil, ale pak to v dalším kole zase Casey rozjel a zvýšil svůj náskok o dalších několik desetin. Nepřestával jsem a zkoušel to dál, ale neměl jsem velkou naději a v polovině závodu se rozhodl, že bude lepší už víc neriskovat."
"Dnes jsem si to skutečně užíval, jízda smykem na mé M1 byla hodně zábavná, ale byl to Caseyho závod," pokračoval Španěl. "Je dobře, že jsem byl znovu na stupních vítězů, ale teď už se vracíme zpátky a mám tak první příležitost zajet domů na Mallorku, jako mistr světa a oslavit to s rodinou a přáteli."
Valentino Rossi je s výsledkem závodu spokojený. Získal umístění na stupních vítězů a to je pro něho důležité, protože v posledních čtrnácti závodech, které jel Ital v Austrálii, třináctkrát slavil s šampaňským v ruce. Změna v nastavení před zahřívacím tréninkem Rossimu opět pomohla, ale s Hadenem to bylo jen tak, tak.
"Startovat osmý a skončit třetí není špatný výsledek už jen vzhledem k tomu, jaké problémy jsme tu měli během víkendu a můžeme být spokojeni," okomentoval svůj výkon Valentino Rossi. "Casey dnes jezdil absolutně jinou ligu a chci mu k tomu poblahopřát, stupně vítězů pro nás bylo dnešní  maximum, ale i tak až po tvrdém boji."
"Ráno jsme v nastavení udělali určité drobné změny a tušil jsem, že máme nějakou šanci, ale stále jsme postrádali přilnavost a motorka mi začala celkem dost klouzat," pokračoval Rossi. "V samotném závěru jsem si užil závodění s Nickym, protože v některých místech byl rychlejší a já se musel jo snažit, ale zdejší stupně vítězů jsou pro mě velmi důležité a já se nemohl vzdát tak snadno."
"Toto je moje třinácté umístění na stupních vítězů po čtrnácti letech závodění na Phillip Islandu a jsem na tuto bilanci velmi hrdý. Získali jsme troje stupně vítězů v řadě včetně jednoho vítězství a mám z toho radost. Dnes jsme vyhráli titul v soutěži týmů a jsem rád za všechny v týmu a za Yamahu," řekl nadšený Rossi.



Stonerova Ducati na Phillip Islandu znovu zářila

17. října 2010 v 17:31 | Armí

Stonerova Ducati na Phillip Islandu znovu zářila

Už to málem vypadalo na podobný scénář, jak ve španělském Aragonsku, ale nakonec se tovární Ducati může těšit z prvního místa Stonera a spokojit se s čtvrtým místem Haydena, který byl blízko stupňům vítězů.
Australan na svém domácím okruhu nedal nikomu šanci a potom, co v sobotu vyhrál kvalifikaci a nedělní ranní warm-up, dominoval v samotném závodu MotoGP náskokem téměř devíti sekund na druhého v pořadí Lorenza. Pro Stonera je dnešní vítězství v pořadí čtvrtým na Phillip Islandu a jeho neporazitelnost tak pokračuje dál.
"Je to skutečně hezký pocit," řekl po závodu v Austrálii Casey Stoner. "Když jsem tu vyhrál podruhé za sebou, nikdo nečekal, že to zvládnu i potřetí, ale potom, co jsem to dokázal jsem tu dnes cítil velké očekávání. Na rovinu, k vítězství jsme směřovali v posledních čtyřech závodech, bohužel v Sepangu jsem spadl hned v úvodním kole, ale pro tento závod jsme se dobře připravili."
"Všechno se nám tu dařilo, od prvního tréninku jsme byli s motocyklem spokojeni a podpora ze strany fanoušků byla úžasná. Musím připustit, že jsem před závodem cítil určitý tlak a byl víc nervozní než obyčejně, ale možná bych to potřeboval častěji, protože pak nedělám chyby!" řekl vítěz závodu MotoGP, Casey Stoner.
Nicky Haydene dnes prohrál souboj o třetí pozici jen o 0,038 sekundy. Tři kola před cílem předjel Valentina Rossiho a už to vypadalo, že si spolu s Casey Stonerem podají na stupních vítězů ruce, ale Rossi v posledním kole zaútočil a třetí místo nakonec získal pro sebe.
"Byla to dobrá, tvrdá bitva pod slunečnou oblohou a jsem velmi zklamaný, že jsem ji prohrál," řekl smutně Nicky Hayden. "Bylo by to mnohem silnější, pokud by se jednalo o vítězství, ale boj s Valentinem Rossim za jakoukoliv pozici není nikdy jednoduchý."
"Na motorce jsme provedli pár změn, ale v dnešním zahřívacím tréninku jsem vyjel mimo dráhu a přišel tak o příležitost si je pořádně vyzkoušet, takže mi pak po startu trvalo několik kol než jsem si na motocykl zvykl. Musím říct, že tým odvedl fantastickou práci."
"Nechci se vymlouvat nebo být jak dítě říkajíc ´možná kdybych udělal to a to, tak by to dopadlo jinak´, protože faktem je, že jsem čtvrtý a poražen. Necítím se nejlíp, protože je to dráha, kterou miluji, cítím se tu dobře a předjet Rossiho v posledním kole mělo být pro mě opravdu skvělé, ale nevyšlo to. Mám pocit, že jsem svůj tým zklamal, protože mi dali motorku, která dnes na to měla, ale já to neudělal."



Statistika před závodním víkendem na jihu Austrálie

16. října 2010 v 8:41 | Armí

Statistika před závodním víkendem na jihu Austrálie

Šestnáctý závodní víkend v australském Phillip Islandu je těsně před svým zahájením a to je prostor pro několik zajímavých statistických čísel z prostředí motocyklového šampionátu.
Statistiku jako již tradičně připravili na motogp.com a jedna ze zajímavostí je, že v éře motocyklových prototypů o objemu 800ccm Yamaha nikdy na jihu Austrálie nevyhrála. Navíc v éře čtyřdobých motorů má o jedno vítězství méně než Ducati a Honda.
25 - v den kvalifikace na Velkou cenu Austrálie oslaví Casey Stoner své pětadvacáté narozeniny
24 - španělští závodníci vyhráli posledních dvacet čtyři závodů Grand Prix nejnižší kubatury do 125ccm. Posledním závodníkem jiné národnosti, kterému se podařilo vyhrát závod v 125ccm kubatuře, byl loni v Katalánsku Ital Andrea Iannone. Španělům se podařilo zajet nejdelší vítěznou sérii v celé dvaašedesátileté historii světového šampionátu.
21 - vítězství Valentina Rossiho v Sepangu je jeho jednadvacátým v éře 800ccm kubatury MotoGP. Má o jedno vítězství méně než Casey Stoner, který je v této chvíli nejúspěšnějším jezdcem 800ccm kubatury v rámci vítězství v závodech Grand Prix.
11 - první místo Marca Márqueze v Sepangu je jedenáctým prvním místem v závodu nejnižší kubatury do 125ccm v podání jezdce značky Derbi. Derbi v letošním roce docílila vůbec nejvyššího počtu vítězství v nejnižší kubatuře na jednu sezonu.
8 - Australané vyhráli celkem osm závodů královské kubatury ve svém domácím podniku. Wayne Gardner na Phillip Islandu v roce 1989 a 1990, Mick Doohan zvítězil v Eastern Creeku v roce 1992 a 1995, na Phillip Islandu pak v roce 1998, Casey Stoner dominoval na Phillip Islandu v posledních třech letech 2007, 2008 a 2009.
6 let a 161 dnů - tento časový údaj znamená období, které dělilo Roberta Rolfa od jeho posledního vítězného závodu Grand Prix čtvrtlitrů v Jerezu 2004 a závodu Grand Prix Moto2 v Sepangu 2010.
5 - po vítězství v Malajsii se Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport znovu ujal vedení v průběžném hodnocení třídy do 125ccm. V letošní sezoně je to pátý případ, kdy se mění pořadí na prvním místě nejnižší kubatury.
3 - od roku 2002, kdy na závodní dráhy vyjely čtyřdobé motocykly MotoGP, vyhrála na Phillip Islandu Ducati a Honda po tři závody MotoGP, Yamaha uspěla ve dvou případech
3 - Phillip Island je jedním z tří okruhů, které jsou v kalendáři mistrovství světa, kde Yamaha nevyhrála závod v éře 800ccm motocyklů. Dalším závodním okruhem je španělská Valencie a Aragón



Pole position v Moto2 získal na Phillip Islandu Alex de Angelis

16. října 2010 v 8:39 | Armí |  Zprávy z Moto2

Pole position v Moto2 získal na Phillip Islandu Alex de Angelis

Kvalifikaci na GP Austrálie v třídě Moto2 vyhrál Alex de Angelis před Scottem Reddingem a Stefanem Bradlem.
Po své první pole position kariéry dlouho sahal Scott Redding, ale v samotném závěru kvalifikace mu ji upřel Alex de Angelis. Do první řady se dále postaví Stefan Bradl a Mike di Meglio.
Jezdci Moto2 se museli potýkat s mokrou tratí, déšť přišel na Phillip Island už v závěru kvalifikace MotoGP. Ideální stopa ale s postupem času oschla natolik, že mohli nazout hladké pneumatiky.
Karel Abraham vybojoval v Austrálii 10. pozici na startovním roštu.
V proměnlivých podmínkách upadli Andrea Iannone, který si přesto zajistil páté místo, a vítěz posledního závodu Roberto Rolfo, ten odstartuje až z 25. příčky.
GP Austrálie - Moto2, kvalifikace
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Alex DE ANGELISMotobi272.01'35.148
2Scott REDDINGSuter272.01'35.3780.230 
3Stefan BRADLSuter273.61'35.5780.430 
4Mike DI MEGLIOSuter275.41'35.6960.548 
5Andrea IANNONESpeed Up277.21'35.8700.722 
6Julian SIMONSuter277.11'35.8830.735 
7Michael RANSEDERSuter271.31'35.9350.787 
8Raffaele DE ROSATech 3273.41'36.0910.943 
9Toni ELIASMoriwaki268.01'36.1050.957 
10Karel ABRAHAMFTR266.81'36.1330.985 
11Wayne MAXWELLMoriwaki267.51'36.1460.998 
12Thomas LUTHIMoriwaki268.01'36.2121.064 
13Hector FAUBELSuter272.71'36.2431.095 
14Simone CORSIMotobi271.41'36.2451.097 
15Fonsi NIETOMoriwaki270.01'36.3041.156 
16Claudio CORTISuter272.51'36.3191.171 
17Jules CLUZELSuter276.11'36.3261.178 
18Axel PONSPons Kalex275.41'36.3481.200 
19Yuki TAKAHASHITech 3274.31'36.3891.241 
20Alex BALDOLINII.C.P.274.41'36.3921.244 
21Alex DEBONFTR272.91'36.4481.300 
22Gabor TALMACSISpeed Up275.31'36.5151.367 
23Anthony WESTMZ-RE Honda271.51'36.7191.571 
24Yonny HERNANDEZBQR-Moto2268.61'36.7751.627 
25Roberto ROLFOSuter270.41'36.8401.692 
26Dominique AEGERTERSuter275.31'37.1692.021 
27Ratthapark WILAIROTBimota267.71'37.2292.081 
28Sergio GADEAPons Kalex274.11'37.3352.187 
29Javier FORESBimota266.71'37.3732.225 
30Valentin DEBISEADV270.61'37.6342.486 
31Vladimir IVANOVMoriwaki267.61'37.7982.650 
32Robertino PIETRISuter270.61'38.1292.981 
33Alexander CUDLINBQR-Moto2265.21'38.4223.274 
34Kazuki WATANABESuter265.81'38.7813.633 
35Kenny NOYESPromoharris267.21'38.8353.687 
36Joan OLIVEPromoharris265.01'39.3184.170 
37Yannick GUERRAMoriwaki266.91'40.0954.947 
38Mashel AL NAIMIBQR-Moto2270.61'40.2745.126 
39Hiromichi KUNIKAWABimota266.81'41.7166.568 



Australskou kvalifikaci vyhrál Marc Marquez

16. října 2010 v 8:38 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Australskou kvalifikaci vyhrál Marc Marquez

Marc Marquez získal na Phillip Islandu pole position, v první řadě budou dále stát Sandro Cortese, Pol Espargaro a Nicolas Terol.
Marquez získal svoji 11. letošní pole position a na první místo startovního roštu se postaví počtvrté v řadě. Krýt záda před rivaly v boji o titul Nicolasem Terolem a Polem Espargarem mu bude na druhém místě týmový kolega Sandro Cortese.
Druhou řadu obsadili Bradley Smith, navzdory technickým problémům Esteve Rabat, Efren Vazquez a Tomojoši Kojama. Jakub Kornfeil odstartuje do Grand Prix Austrálie z 18. místa.
V kvalifikaci upadli Khairuddin Zulfahmi, Louis Rossi a Levi Day.
GP Austrálie - 125 ccm, kvalifikace
P.JezdecMotocyklkm/hČasZtráta
1Marc MARQUEZDerbi234.01'38.236
2Sandro CORTESEDerbi232.61'38.8520.616 
3Pol ESPARGARODerbi230.31'38.9910.755 
4Nicolas TEROLAprilia232.51'39.0840.848 
5Bradley SMITHAprilia231.21'39.3631.127 
6Esteve RABATAprilia233.81'40.1241.888 
7Efren VAZQUEZDerbi227.61'40.6412.405 
8Tomoyoshi KOYAMAAprilia226.71'40.7282.492 
9Luis SALOMAprilia232.21'40.7872.551 
10Alberto MONCAYOAprilia225.01'41.2122.976 
11Danny WEBBAprilia226.41'41.4583.222 
12Randy KRUMMENACHERAprilia225.11'41.4903.254 
13Simone GROTZKYJAprilia225.11'42.0713.835 
14Johann ZARCOAprilia219.51'42.2023.966 
15Marcel SCHROTTERHonda226.41'42.2524.016 
16Lorenzo SAVADORIAprilia219.41'42.3264.090 
17Adrian MARTINAprilia225.61'42.5564.320 
18Jakub KORNFEILAprilia220.41'42.6014.365 
19Sturla FAGERHAUGAprilia223.71'42.6574.421 
20Luca MARCONIAprilia223.41'43.3655.129 
21Jasper IWEMAAprilia225.31'43.4035.167 
22Joshua HOOKAprilia221.31'43.8085.572 
23Danny KENTLambretta217.11'43.9905.754 
24Louis ROSSIAprilia221.11'44.2716.035 

Joel TAYLORAprilia217.61'45.4567.220 

Zulfahmi KHAIRUDDINAprilia219.21'45.6737.437 

Levi DAYHonda212.91'46.3478.111 

Marco RAVAIOLILambretta215.11'47.7979.561 

Jordan ZAMORAHonda205.31'47.9619.725 

Nicky DILESAprilia213.11'48.75710.521 

Tommaso GABRIELLIAprilia216.61'48.87310.637 



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )