Září 2010

V šestatřiceti je Colin Edwards pro Tech 3 stále cennou devizou

25. září 2010 v 13:28 | Armí

V šestatřiceti je Colin Edwards pro Tech 3 stále cennou devizou

Američan rázně ukončil spekulace o svém odchodu mezi superbiky, když minulý víkend ve španělském Aragonsku prodloužil o jeden rok smlouvu s týmem Tech 3.
Další sezona znamená ve francouzském satelitním týmu Yamahy další změnu, když po ročním angažmá nahradí Bena Spiese britský jezdec Cal Crutchlow. Colin Edwards zůstává další rok a jeho dlouholeté zkušenosti s prototypy MotoGP budou i nadále k dispozici Tech 3.
"Jsem rád, že jsem podepsal novou roční smlouvu s Monster Yamaha Tech 3," řekl Colin Edwards. "Chtěl bych velmi poděkovat Yamaze a týmu Tech 3 za jejich neustálou podporu. Je pro mě ctí, že můžu pokračovat v dlouhé a úspěšné spolupráci s Yamahou, Herve Poncharalem a všemi z Tech 3."
Šestatřicetiletý Američan závodí v barvách Tech 3 od roku 2008 a zcela určitě se dá hovořit o jeho nejlepším období v královské kubatuře. Sezonu 2009 ukončil na pátém místě, jako nejlepší netovární jezdec a v současné době mu patří jedenáctá příčka.
"Mám tento tým moc rád, cítím se tam, jako součást jedné velké rodiny a jsem nadšený, že naše společné dobrodružství bude pokračovat i v příštím roce," řekl Američan. "Jsem nadšený výzvou znovu soutěžit v seriálu mistrovství světa a jsem pyšný, že jsem stále konkurenceschopný v pravděpodobně nejsilnější sestavě jezdců historie."
Colin Edwards - Monster Yamaha Tech 3"Rovněž se už těším až budu v příštím roce spolupracovat a pomáhat Calu Crutchlowovi. Rád bych, aby si mohl myslet, že jsem pomohl Jamesi Toselandovi a Benu Spiesovi v jejich adaptaci, když přišli do MotoGP a udělám vše proto, abych to samé dělal pro Cala, pokud nějakou radu bude potřebovat," řekl závěrem Colin Edwards.
Colin Edwards absolvoval v Grand Prix Aragonska svůj jubilejní stý závod v sedle Yamahy a to byl ten nejlepší důvod, aby vedení Tech 3 v čele s Herve Poncharalem oznámilo, že s Američanem pojedou i v roce 2011.
"Jsem nadšený, že se mi podařili dosáhnout nové dohody s Colinem pro světový šampionát MotoGP 2011," uvedl Herve Poncharal. "Jeho touha a nadšení pro závodění je silnější než kdy předtím a pro Tech 3 je neuvěřitelným přínosem. Má nejen skvělý charakter, ale rovněž neustále dokazuje, že stále patří k nejrychlejším jezdcům světa a jsem rád, že příběh Tech 3 bude spolu s Colinem pokračovat ještě další rok."
"Věřím, že s Colinovými zkušenostmi a nekonečným entuziasmem a Calovou touhou uspět v motoGP, může tým Tech 3 pohlížet na budoucnost v roce 2011 s optimismem," řekl závěrem šéf týmu Tech 3 Herve Poncharal.



Komplikovaný závodní víkend pro Aleixe Espargara

25. září 2010 v 13:27 | Armí

Komplikovaný závodní víkend pro Aleixe Espargara

Před týdnem si v Aragonsku užil svoje jezdec satelitního týmu Ducati Pramac Racing Aleix Espargaró, když po kvalifikaci musel k soudu v nedalekém Alcanizu, kde musel vysvětlovat, jak je to s jeho řidičským oprávněním.
Reportér BBC Matt Roberts zjistil, že španělského motocyklového závodníka kontrolovala minulý pátek místní dopravní policie v Aragonsku. Když pak podrobili důkladné kontrole jeho řidičský průkaz vyšlo najevo, že Espargaró už vyčerpal svůj bodový limit, takže už za volantem nemá co dělat.
Po sobotní kvalifikaci MotoGP tak musel odjet k soudnímu slyšení do Alcanizu, kde od šesti večer soudci  vysvětloval, že o zákazu řízení nevěděl, protože o tom nebyl dosud písemně informován. Jeho případ byl odročený, ale i tak si teď Espargaró moc neužije nového automobilu, který si koupil teprve před dvěma týdny.
Těžko říct, jaký vliv měla celá kauza na jeho psychiku v třináctém závodu sezony, ale desáté místo v cíli je pro nováčka v královské kubatuře určitě dobrým výsledkem. "Desátá příčka zase není tak špatná, když si uvědomím, že jsme na tomto okruhu jeli poprvé."
"V samotném závodu jsem měl dobrou rychlost, ve čtrnáctém kole předjel De Punieta, v posledních zatáčkách před cílem Barberu, ale v závěrečném sprintu mě překonal jak Bautista, tak Melandri," uvedl k závodu v Aragonsku Aleix Espargaró, jehož novým týmovým kolegou bude v příštím roce pravděpodobně Loris Capirossi.



Rok 2011 je v případě MotoGP plný očekávání

25. září 2010 v 13:26 | Armí

Rok 2011 je v případě MotoGP plný očekávání

Pro šampionát silničních prototypů je Valentino Rossi jednoznačně důležitou postavou, která se těší vysoké oblibě u fanoušků, dokáže přitáhnout davy na okruhy i k televizním obrazovkám a to sebou přináší nemalé peníze.
Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta nedávno připustil, že zahájení spolupráce mezi Valentinem Rossim a italskou Ducati je pro světový šampionát neskutečně velká podpora. Díky dvouleté smlouvě, kterou poprvé zveřejnili po Grand Prix v Brně, jsou před sezonou 2011 vysoká očekávání a pozornost všech se upírá k tomu, jak úspěšné bude Rossiho spojení s Ducati.
Dorna věří, že takové nadšení se zákonitě musí odrazit ve vyšší návštěvnosti závodních okruhů a sledovanosti televizních přenosů. Pro Motorcycle News Ezpeleta k Rossimu přestupu uvedl: "V první řadě je to dobrá zpráva v tom, že tu Valentino zůstane ještě další dva roky."
"Za druhé je to pro něho nová výzva a nová výzva také pro Ducati," pokračoval Ezpeleta. "Nové výzvy sebou přinášejí očekávání a velký zájem. To je pro náš sport skutečně dobrá zpráva a my za to musíme poděkovat Valentinovi a Ducati."
Už nyní je ale jasné, že s přibývajícím časem bude také čím dál tím větší tlak na samotné aktéry.



Ducati očekává příchod všech Rossiho členů týmu

25. září 2010 v 13:25 | Armí

Ducati očekává příchod všech Rossiho členů týmu

Filippo Preziosi uvedl, že s příchodem Valentina Rossiho očekávají také jeho kompletní tým v čele s Australanem Jeremym Burgessem, který ale zatím nic oficiálně nepotvrdil.
Yamaha se měla vyjádřit v tom smyslu, že po skončení sezony jejich řady opustí kompletní Rossiho tým. Zda tím chtěli naznačit, že všichni odcházejí k Ducati nebo jen to, že od Valencie 2010 je Yamaha nahradí novými lidmi, teprve uvidíme. Jedno je jisté, Burgess ani nikdo z jeho lidí nic takového neřekl a nepotvrdil.
Podle Motorcycle News měl Rossiho tým poslední termín do Velké ceny San Marina, kde měli říct zda u Yamahy zůstávají nebo odcházejí, ale až během víkendu v Aragonsku se teprve objevily první informace o tom, že Burgess doprovodí Rossiho také k továrnímu týmu Ducati.
Nicméně Filippo Prezicosi řekl, že dosud s nikým z Rossiho týmu nic nepodepsali, ale věří, že se tak do budoucna stane, když pro Motorcycle News dále uvedl: "Myslím, že mezi Jeremym, Valentinem a ostatními členy týmu existují velmi silné vazby, takže je pro mě naprosto pochopitelné, že si je jezdec  žádá. Víme, že tento tým lidí je velmi dobrý."
Na to, zda bude v příštím roce Burgess spolu s týmem Rossiho mechaniků součástí tovární skupiny výrobce z Boloně, Preziosi řekl: "Myslím, že je to možné."
To, že Australský technický guru skutečně směřuje s Rossiho týmem k Ducati naznačuje také skutečnost, že po skončení sezony odejde se Stonerem k Hondě několika jeho současných mechaniků, v čele s jeho šéfmechanikem Cristianem Gabarrinim.
"Stejně silný vztah máme s Cristianem, Caseym a ostatními chlapy," řekl Preziosi. "I když jim nabízíme dobrou příležitost k tomu, aby u Ducati zůstali, chápeme, že mají dobrý důvod s Caseym odejít. Takový je život. Je nám jasné, že přijdeme o určité vědomosti, ale musíme to akceptovat," řekl Preziosi.



Vedení HRC zatím ohledně Doviziosa nerozhodlo

25. září 2010 v 13:24 | Armí

Vedení HRC zatím ohledně Doviziosa nerozhodlo

Je to neuvěřitelné, ale Ital ani po třinácté GP sezony neví, kde vlastně bude v příštím roce závodit. Minulý víkend podepsala tovární Honda s Danim Pedrosou, ale o jeho italském kolegovi nepadlo ani slovo.
HRC stále hledá možnosti, jak celou situaci vyřešit, protože smlouva s Doviziosem jasně říká, že pokud bude v polovině sezony 2010 v průběžném hodnocení šampionátu do pátého místa, což on byl, má automaticky nárok na její prodloužení.
Ital svou část úkolu splnil, ale HRC zatím nikoliv. Pro rok 2011 už své dva jezdce mají, když začátkem července podepsali s Casey Stonerem a teď naposledy v Aragonsku s Danim Pedrosou. Hovoří se o tom, že Doviziosovi nabídli cestu k týmu Fausta Gresiniho, ale Dovizioso prý nemá nejlepší vztahy s Marcem Simoncellim.
To samozřejmě rodák z italského Forlimpolpoli popírá a zároveň říká, že jeho smlouva s HRC mluví celkem jasně. Jenže HRC Doviziosovi nabídlo v týmu San Carlo Honda Gresini plnou tovární podporu, což možná trošku uklidnilo rozbouřené vody v jinak idylickém vztahu, který trval od roku 2002 až doteď.
"Myslím, že pro Hondu bude v příštím roce složité mít v HRC týmu tři motocykly," uvedl Dovizioso pro Motorcycle News. "Možná pojedou s čtyřmi továrními motocykly, ale určitě ne v HRC týmu. Ještě o tom diskutujeme."
Ohledně spekulací, že jeho vztah s Marcem Simoncellim je natolik vážný, že cesta do tohoto týmu je z jeho pohledu nemožná, Dovizioso závěrem dodal: "To by nebyl problém a určitě to není důvod, proč tam nechci jít. Důvodem je, že mám smlouvu, jenž mi umožňuje i nadále zůstat u HRC. Gresini je určitě jeden z nejlepších satelitních týmů a Simoncelli problém není."



Rossi plánuje svůj tým v Moto2

25. září 2010 v 13:24 | Armí

Rossi plánuje svůj tým v Moto2

Po sedmi letech u Yamahy odchází k italské Ducati a je docela možné, že v roce 2011 bude Valentino Rossi také majitelem týmu v mistrovství světa šestistovek Moto2.
Podle britského Motorcycle News bude Rossi pomáhat s financováním tohoto projektu svému dlouholetému kamarádovi Uccio Saluccimu, který má být v pozici šéfa týmu. Rossi měl během poslední Grand Prix v Aragonsku jednat s Eskilem Suterem ohledně podvozku pro jejich motocyklový prototyp.
Otázka jezdeckého složení je podle britských internetových stránek také vyřešena, protože jediným jezdcem bude další Rossiho kamarád a krajan Andrea Iannone. Ital je v této fázi šampionátu na třetím místě, vyhrál tři závody Moto2 a na druhého Španěla Simóna ztrácí jen čtyři body.
Pro Rossiho je to v posledních pár měsících další výrazná změna v profesním životě. Potom, co v Brně oznámil, že po sedmi letech odejde od Yamahy k Ducati, teď vzniká pod jeho dohledem zcela nový projekt týmu ve střední kubatuře Moto2.
Nové i ty současné týmy Moto2 musí podat své přihlášky pro sezonu 2011 do osmadvacátého září. Osmého října v Sepangu pak vyberou týmy, které v příštím roce absolvují druhou sezonu šestistovek, ale s tím, že do závodu v portugalském Estorilu zaplatí zálohu ve výši dvaceti tisíc euro.
Pravděpodobně už  během posledního závodu sezony ve Valencii představí finální seznam jezdců a týmů Moto2 pro rok 2011 a tam zjistíme, zda je na seznamu skutečně tým Valentina Rossiho.



Byl to seznamovací trénink, říká Karel Abraham

18. září 2010 v 7:38 | Armí

Byl to seznamovací trénink, říká Karel Abraham

V posledních třech Grand Prix nezávodil, protože na tom nebyl po pádu v kvalifikaci na Velkou cenu České republiky zdravotně v pořádku, nicméně v Aragonsku se cítí dobře a je velká naděje, že v neděli odstartuje.
Na rozdíl od svých soupeřů Abraham na severu Španělska netestoval, takže dnes to byla pro něho skutečná premiéra. Dopoledne zajel patnáct okruhů s nejlepším časem 1´58,227s, což mu stačilo na čtyřiadvacáté místo a v dešti, který provázel druhý trénink Moto2 Abraham skončil třicátý.
Problémy s koncentrací, které českého závodníka po otřesu mozku v posledních závodních víkendech nepříjemně pronásledovaly se během pátečního tréninku neprojevily. Český závodník si postupně zvykal na novou dráhu, ale déšť mu již další zlepšení neumožnil.
"Nový závodní okruh je hodně těžký, padáky dolů a zatáčky za roh, snažil jsem se proto najet co nejvíce kol a zvyknout si," komentoval první den na severu Španělska Karel Abraham. "První trénink byl z mého pohledu opravdu seznamovací, nikam jsem nespěchal. Poslední tři závody jsem nejel a tak jsem postupně zvyšoval rychlost."
"Nejlepší čas jsem zajel v posledním kole a nebylo to špatné. Odpoledne hned na úvod tréninku mě trochu přibrzdily nové boty, které mi neseděly, a tak jsem se musel zajet přezout. Pak jsme ještě doladili stroj, ale než jsem se dostal do tempa, tak se rozpršelo."
"Škoda, protože jsem dnes chtěl najet co nejvíce kol, abych co nejvíc snížil ztrátu na soupeře, kteří tady už testovali. Podstatné ale je, že se po prvním dnu cítím dobře a věřím, že v neděli budu na startu závodu," řekl český jezdec týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham.



Pedrosa dopoledne první, odpoledne málem poslední

18. září 2010 v 7:38 | Armí

Pedrosa dopoledne první, odpoledne málem poslední

Oběma jezdcům továrních Hond RC212V je po pátku jasné, že mají velký prostor pro další zlepšení. V případě Pedrosy zejména na mokré dráze a u Doviziosa opačně na suché.
Dani Pedrosa byl v prvním tréninku k nezadržení a vyhrál ho celkem přesvědčivě o víc jak čtyři desetiny před druhým Nicky Haydenem. Odpoledne se Španělovi naopak vůbec nedařilo, protože v době, kdy se na dráze zajížděly nejlepší časy stál v garáži, kde mu opravovali motocykl.
"Celkově to byl pro nás úspěšný první den na novém okruhu," řekl na úvod Dani Pedrosa. "Dopoledne jsme začali dobře a rychle se dostali do rytmu, což bylo důležité, protože je rozdíl trénovat hodinu nebo pětačtyřicet minut. Je důležité strávit hodně času jízdou na okruhu než v garáži a dnes dopoledne jsme náš čas využili maximálně."
"Odpoledne to také nebylo špatné, začali jsme dobře, ale potom přišel problém na elektroinstalaci jednoho z motocyklů a ten další nebyl v té době připraven na výjezd, takže jsem nějakou dobu strávil v garáži a nebyl na dráze v době, kdy se v závěru podmínky na trati zlepšily."
"Dráha je technická, má některé náročné zatáčky a musíte si tam najít skutečně dobrou stopu, ale také nastavení pro převodovku, aby jste tam zajeli dobré časy na kolo. Přilnavost povrchu tratě není špatná a pneumatiky Bridgestone také do této chvíle fungují dobře. Doufejme, že stejně pozitivním způsobem budeme pokračovat také zítra," řekl Dani Pedrosa.
Andrea Dovizioso si v pátek poprvé vyzkoušel dráhu nového španělského okruhu v sedle Hondy RC212V. V prvním tréninku si na suché dráze zajel pro osmý čas a odpoledne za deště získal s časem 2´03,754 sekundy šestou příčku ve výsledkové listině.
"Práci, kterou jsme dnes odvedli hodnotím pozitivně, i když s výslednými časy nemůžu být úplně spokojen," řekl Andrea Dovizioso. "Ráno jsme začali docela dobře, ale později už nedokázali dostat z našeho kompletu maximum, což znamená, že se zítra můžeme zlepšit. Ráno jsme začali s dobrým základem, nicméně  po dobrém začátku jsme si dnes ráno nezlepšili čas na kolo, protože při druhém výjezdu jsme nepoužili nové pneumatiky, jak to udělala většina jezdců."
"Odpoledne jsme měli na mokré dráze trošku problémy ve srovnání s jinými okruhy, kde se nám za takových podmínek obyčejně daří," pokračoval Dovizioso. "Nový okruh je opravdu hezký a jízda je na něm skutečně zábavná. Typickým znakem je brzdění v klesání, což je hodně podobné dráze v Istanbulu. Už se těším na zítřek."



V druhém aragonském tréninku byl nejrychlejší Casey Stoner

18. září 2010 v 7:37 | Armí

V druhém aragonském tréninku byl nejrychlejší Casey Stoner

V deštivém Alcanizu se v pátek odpoledne posunul na čelo výsledkové listiny Casey Stoner, druhý byl Jorge Lorenzo, třetí Nicky Hayden.
Vzhledem k tomu, že šampionát zavítal na nový okruh, dostali jezdci k dispozici v pátek dva volné tréninky, aby se trať naučili a nastavili své motorky. Nepříznivé počasí jim však tuto snahu do jisté míry překazilo.
V druhém tréninku se zdálo, že od Daniho Pedrosy převezme vládu ve výsledkové listině jeho krajan Jorge Lorenzo, ale v závěru ho o půl sekundy překonal Casey Stoner. Nicky Hayden zůstal na předních místech a zajel třetí nejlepší čas.
Na čtvrtou příčku se posunul Valentino Rossi a obtížných podmínek využil k zisku pátého místa Marco Melandri pro Hondu Gresini. Dani Pedrosa v závěru nejezdil, a minul tak nejlepší podmínky a propadl se na 13. místo.
GP Aragonska - MotoGP, 2. volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Casey STONERDucati TeamDucati2'01.710
2Jorge LORENZOFiat Yamaha TeamYamaha2'02.2780.568 
3Nicky HAYDENDucati TeamDucati2'02.4110.701 
4Valentino ROSSIFiat Yamaha TeamYamaha2'02.8781.168 
5Marco MELANDRISan Carlo Honda GresiniHonda2'03.1461.436 
6Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda2'03.7542.044 
7Randy DE PUNIETLCR Honda MotoGPHonda2'03.8012.091 
8Ben SPIESMonster Yamaha Tech 3Yamaha2'03.8742.164 
9Hector BARBERAPaginas Amarillas AsparDucati2'04.0632.353 
10Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda2'04.1512.441 
11Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha2'04.8683.158 
12Alvaro BAUTISTARizla Suzuki MotoGPSuzuki2'05.1703.460 
13Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda2'05.3943.684 
14Mika KALLIOPramac Racing TeamDucati2'06.2574.547 
15Aleix ESPARGAROPramac Racing TeamDucati2'07.1335.423 
16Hiroshi AOYAMAInterwetten Honda MotoGPHonda2'07.6325.922 



Mattia Pasini zajel nejlepší čas druhého tréninku

18. září 2010 v 7:35 | Armí |  Zprávy z Moto2

Mattia Pasini zajel nejlepší čas druhého tréninku

Čelo výsledkové listiny se v pátek odpoledne v Aragonu kompletně vyměnilo, obsadili jej Mattia Pasini, Alex de Angelis a Scott Redding.
Druhý trénink třídy Moto2 poznamenal ve Španělsku déšť, přesto časy nebyly výrazněji pomalejší než dopoledne. První trojice jezdců na čele výsledkové listiny byla velmi vyrovnaná, dělilo ji jen 56 tisícin sekundy.
Česká republika má v Aragonsku ve střední kubatuře jen jednoho jezdce, Karel Abraham zajel třicátý čas.
Jezdci jezdili ve zrádných podmínkách opatrně a pád potkal jen Kennyho Noyese.
GP Aragonska - Moto2, 2. volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Mattia PASINIVector Kiefer RacingSuter1'56.368
2Alex DE ANGELISJIR Moto2Motobi1'56.3980.030 
3Scott REDDINGMarc VDS Racing TeamSuter1'56.4240.056 
4Thomas LUTHIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki1'56.6550.287 
5Hector FAUBELMarc VDS Racing TeamSuter1'56.7740.406 
6Julian SIMONMapfre Aspar TeamSuter1'56.8350.467 
7Gabor TALMACSIFimmco Speed UpSpeed Up1'56.9680.600 
8Andrea IANNONEFimmco Speed UpSpeed Up1'57.0030.635 
9Kev COGHLANMonlau Joey DarceyFTR1'57.1580.790 
10Dominique AEGERTERTechnomag-CIPSuter1'57.4111.043 
11Roman RAMOSMIR RacingMIR Racing1'57.4141.046 
12Stefan BRADLViessmann Kiefer RacingSuter1'57.4201.052 
13Yonny HERNANDEZBlusens-STXBQR-Moto21'57.4251.057 
14Alex BALDOLINICaretta Technology Race DeptI.C.P.1'57.4561.088 
15Raffaele DE ROSATech 3 RacingTech 31'57.4791.111 
16Sergio GADEATenerife 40 PonsPons Kalex1'57.4931.125 
17Anthony WESTMZ Racing TeamMZ-RE Honda1'57.5841.216 
18Ricard CARDUSMaquinza-SAG TeamBimota1'57.6021.234 
19Alex DEBONAeroport de Castello - AjoFTR1'57.6061.238 
20Toni ELIASGresini Racing Moto2Moriwaki1'57.6771.309 
21Ratthapark WILAIROTThai Honda PTT Singha SAGBimota1'57.7621.394 
22Simone CORSIJIR Moto2Motobi1'57.8761.508 
23Roberto ROLFOItaltrans S.T.R.Suter1'57.9941.626 
24Claudio CORTIForward RacingSuter1'58.0311.663 
25Jules CLUZELForward RacingSuter1'58.0961.728 
26Mike DI MEGLIOMapfre Aspar TeamSuter1'58.1371.769 
27Axel PONSTenerife 40 PonsPons Kalex1'58.4332.065 
28Kenny NOYESJack & Jones by A.BanderasPromoharris1'58.8762.508 
29Michele PIRROGresini Racing Moto2Moriwaki1'58.9402.572 
30Karel ABRAHAMCardion AB MotoracingFTR1'59.1102.742 
31Santiago HERNANDEZMatteoni CP RacingMoriwaki1'59.2152.847 
32Valentin DEBISEWTR San Marino TeamADV1'59.8803.512 
33Robertino PIETRIItaltrans S.T.R.Suter2'00.1123.744 
34Niccolo CANEPABimota - M RacingBimota2'00.1633.795 
35Joan OLIVEJack & Jones by A.BanderasPromoharris2'00.3163.948 
36Mashel AL NAIMIBlusens-STXBQR-Moto22'00.3583.990 
37Yannick GUERRAHoliday Gym G22Moriwaki2'00.8094.441 
38Kazuki WATANABERacing Team GermanySuter2'01.4545.086 

Yuki TAKAHASHITech 3 RacingTech 32'47.31450.946 

Fonsi NIETOHoliday Gym G22Moriwaki2'58.0441'01.676 



Toni Elías požádal své kolegy, aby hlasovali pro Tomizawu

18. září 2010 v 7:34 | Armí

Toni Elías požádal své kolegy, aby hlasovali pro Tomizawu

Toni Elías ve čtvrtek vyzval své kolegy v kubatuře Moto2, aby v rámci letošního ocenění - Michel Metraux Trophy - hlasovali pro zesnulého Šoje Tomizawu.
Šoja Tomizawa zemřel na následky těžkých zranění v Misanu, když havaroval v polovině závodu Moto2 a dostal se do kontaktu s dvojicí rychle jedoucích motocyklů za ním.
V úterý proběhlo v jeho rodném městě poslední rozloučení s japonským závodníkem a smutečního obřadu se zúčastnilo na tisíc lidí a další tisíce lidí z celého světa kondolovalo zarmoucené rodině přes internet.
Toni Elías by rád vzdal hold japonskému závodníkovi a v tiskovém středisku Motorland Aragón uvedl: "Jak víte, každým rokem se v kubaturách 125ccm a 250ccm udělovala cena Michela Metrauxe pro nejlepšího privátního jezdce," řekl Toni Elías.
"Protože jsou letos všichni jezdci Moto2 z nezávislých týmů, bylo už na začátku rozhodnuto, že všichni budou volit toho jezdce, o kterém si myslí, že během sézony dosáhl největších úspěchů."
"Rád bych všechny své kolegy požádal, aby volili Šoje a věnovali toto ocenění jemu," řekl ve čtvrtek odpoledne Toni Elías, vedoucí jezdec kubatury šestistovek Moto2.



V nejnižší kubatuře byl na úvod nejrychlejší Nicolas Terol, Kornfeil pátý

18. září 2010 v 7:33 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

V nejnižší kubatuře byl na úvod nejrychlejší Nicolas Terol, Kornfeil pátý

Trať v Aragonsku svědčila v prvním volném tréninku stopětadvacítek nejvíce domácím jezdcům Nicolasi Terolovi a Polu Espargarovi. Třetí nejrychlejší byl Bradley Smith.
Po osmi minutách jízd začalo pršet, takže jezdci se většinu času učili na mokré trati.
GP Aragonska - 125 ccm, 1. volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Nicolas TEROLBancaja Aspar TeamAprilia2'04.580
2Pol ESPARGAROTuenti RacingDerbi2'04.8270.247 
3Bradley SMITHBancaja Aspar TeamAprilia2'05.2120.632 
4Tomoyoshi KOYAMARacing Team GermanyAprilia2'06.8872.307 
5Jakub KORNFEILRacing Team GermanyAprilia2'07.2822.702 
6Luis SALOMStipa-Molenaar Racing GPAprilia2'08.4533.873 
7Louis ROSSICBC CorseAprilia2'09.2564.676 
8Peter SEBESTYENRight Guard RacingAprilia2'09.6785.098 
9Efren VAZQUEZTuenti RacingDerbi2'09.7475.167 
10Johann ZARCOWTR San Marino TeamAprilia2'09.7735.193 
11Adrian MARTINAeroport de Castello - AjoAprilia2'10.0945.514 
12Jonas FOLGEROngetta TeamAprilia2'10.3215.741 
13Zulfahmi KHAIRUDDINAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia2'10.5025.922 
14Joan PERELLOSAG CastrolHonda2'10.6236.043 
15Jasper IWEMACBC CorseAprilia2'11.0076.427 
16Isaac VIÑALESLambretta Reparto CorseLambretta2'11.3026.722 
17Sturla FAGERHAUGAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia2'11.3876.807 
18Marcel SCHROTTERInterwetten Honda 125Honda2'11.7077.127 
19Alejandro PARDOMatteoni CP RacingAprilia2'12.5838.003 
20Kevin HANUSThomas Sabo Team HanuschHonda2'13.0488.468 

Pedro RODRIGUEZOngetta TeamAprilia2'14.0409.460 

Alberto MONCAYOAndalucia CajasolAprilia2'14.84510.265 

Marc MARQUEZRed Bull Ajo MotorsportDerbi2'15.13410.554 

Robin BARBOSAOngetta TeamAprilia2'15.68711.107 

Marco RAVAIOLILambretta Reparto CorseLambretta2'16.03211.452 

Sandro CORTESEAvant Mitsubishi AjoDerbi2'16.42311.843 

Danny WEBBAndalucia CajasolAprilia2'16.70312.123 

Randy KRUMMENACHERStipa-Molenaar Racing GPAprilia2'17.66113.081 

Esteve RABATBlusens-STXAprilia2'18.93114.351 

Josep RODRIGUEZHune RacingAprilia2'27.56322.983 

Simone GROTZKYJFontana RacingAprilia




V prvním tréninku byl v Aragonsku nejrychlejší Dani Pedrosa

18. září 2010 v 7:32 | Armí

V prvním tréninku byl v Aragonsku nejrychlejší Dani Pedrosa

Dani Pedrosa neztratil rychlost ani na novém španělském okruhu, v prvním tréninku zajel nejlepší čas před Nickym Haydenem a Jorgem Lorenzem.
V tréninku upadl Aleix Espargaro, vyvázl bez zranění. Loris Capirossi se závodního víkendu nezúčastní kvůli zranění.
GP Aragonska - MotoGP, 1. volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda1'50.506
2Nicky HAYDENDucati TeamDucati1'50.9170.411 
3Jorge LORENZOFiat Yamaha TeamYamaha1'50.9280.422 
4Casey STONERDucati TeamDucati1'51.1950.689 
5Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda1'51.7681.262 
6Valentino ROSSIFiat Yamaha TeamYamaha1'51.7691.263 
7Hector BARBERAPaginas Amarillas AsparDucati1'51.7921.286 
8Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda1'51.8451.339 
9Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'52.0271.521 
10Ben SPIESMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'52.1411.635 
11Marco MELANDRISan Carlo Honda GresiniHonda1'52.3211.815 
12Randy DE PUNIETLCR Honda MotoGPHonda1'52.3401.834 
13Aleix ESPARGAROPramac Racing TeamDucati1'52.7522.246 
14Alvaro BAUTISTARizla Suzuki MotoGPSuzuki1'52.8222.316 
15Mika KALLIOPramac Racing TeamDucati1'53.1902.684 
16Hiroshi AOYAMAInterwetten Honda MotoGPHonda1'53.5123.006 



V Alcanizu se o premiéru postarali jezdci Moto2, nejrychlejší byl Iannone

18. září 2010 v 7:31 | Armí |  Zprávy z Moto2

V Alcanizu se o premiéru postarali jezdci Moto2, nejrychlejší byl Iannone

Andrea Iannone zajel nejlepší čas prvního volného tréninku Moto2 před GP Aragonska, následovali ho Julian Simon a Claudio Corti.
Lukáš Pešek do volného tréninku nenastoupil. Vztahy s jeho týmem Matteoni CP Racing se natolik zhoršily, že jeho místo získal kolumbijský jezdec Santiago Hernandez. Oficiální komentář k této situace poskytne Pešek s týmem svých lidí příští týden na tiskové konferenci.
GP Aragonska - Moto2, 1 volný trénink
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Andrea IANNONEFimmco Speed UpSpeed Up1'56.223
2Julian SIMONMapfre Aspar TeamSuter1'56.2840.061 
3Claudio CORTIForward RacingSuter1'56.4230.200 
4Kev COGHLANMonlau Joey DarceyFTR1'56.6380.415 
5Toni ELIASGresini Racing Moto2Moriwaki1'56.7040.481 
6Gabor TALMACSIFimmco Speed UpSpeed Up1'56.8910.668 
7Sergio GADEATenerife 40 PonsPons Kalex1'56.9770.754 
8Santiago HERNANDEZMatteoni CP RacingMoriwaki1'57.0270.804 
9Thomas LUTHIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki1'57.0620.839 
10Simone CORSIJIR Moto2Motobi1'57.1130.890 
11Scott REDDINGMarc VDS Racing TeamSuter1'57.2130.990 
12Roman RAMOSMIR RacingMIR Racing1'57.2150.992 
13Roberto ROLFOItaltrans S.T.R.Suter1'57.3251.102 
14Dominique AEGERTERTechnomag-CIPSuter1'57.3801.157 
15Mike DI MEGLIOMapfre Aspar TeamSuter1'57.4331.210 
16Jules CLUZELForward RacingSuter1'57.5371.314 
17Ratthapark WILAIROTThai Honda PTT Singha SAGBimota1'57.6141.391 
18Ricard CARDUSMaquinza-SAG TeamBimota1'57.6491.426 
19Raffaele DE ROSATech 3 RacingTech 31'57.6501.427 
20Yuki TAKAHASHITech 3 RacingTech 31'57.6551.432 
21Mattia PASINIVector Kiefer RacingSuter1'57.7621.539 
22Yonny HERNANDEZBlusens-STXBQR-Moto21'57.8931.670 
23Alex DE ANGELISJIR Moto2Motobi1'57.9721.749 
24Karel ABRAHAMCardion AB MotoracingFTR1'58.2272.004 
25Michele PIRROGresini Racing Moto2Moriwaki1'58.3262.103 
26Stefan BRADLViessmann Kiefer RacingSuter1'58.5602.337 
27Alex BALDOLINICaretta Technology Race DeptI.C.P.1'58.6202.397 
28Mashel AL NAIMIBlusens-STXBQR-Moto21'58.8792.656 
29Alex DEBONAeroport de Castello - AjoFTR1'59.0002.777 
30Hector FAUBELMarc VDS Racing TeamSuter1'59.1052.882 
31Axel PONSTenerife 40 PonsPons Kalex1'59.1202.897 
32Anthony WESTMZ Racing TeamMZ-RE Honda1'59.3183.095 
33Joan OLIVEJack & Jones by A.BanderasPromoharris1'59.4403.217 
34Robertino PIETRIItaltrans S.T.R.Suter1'59.7273.504 
35Valentin DEBISEWTR San Marino TeamADV1'59.9143.691 
36Fonsi NIETOHoliday Gym G22Moriwaki2'00.0193.796 
37Yannick GUERRAHoliday Gym G22Moriwaki2'00.0353.812 
38Kazuki WATANABERacing Team GermanySuter2'00.8274.604 
39Niccolo CANEPABimota - M RacingBimota2'01.0714.848 

Kenny NOYESJack & Jones by A.BanderasPromoharris2'09.84613.623 



Tisková konference na okruhu Motorland Aragón

18. září 2010 v 7:30 | Armí

Tisková konference na okruhu Motorland Aragón

Ve čtvrtek odpoledne proběhla v tiskovém středisku okruhu v Aragónu tisková konference, které se zúčastnil Álvaro Bautista, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, Valentino Rossi a jezdec třídy Moto2 Toni Elías.
Letos třetí španělská Grand Prix je v očekávání bitvy dvojice domácích závodníků Daniho Pedrosy z Repsol Hondy a Jorge Lorenza v barvách Fiat Yamahy. Jezdec tovární YZR-M1 je s třiašedesátibodovým náskokem vedoucím závodníkem šampionátu. Minulý měsíc okruh v Aragónu vyzkoušel v sedle silničního motocyklu, ale až zítra dopoledne to bude poprvé s osmistovkou M1.
"Zajel jsem tady pár kol s Yamahou R1 a byl nadšený si tuto novou dráhu vyzkoušet," řekl novinářům Jorge Lorenzo. "Vypadá to na hezkou zábavu s hodně zajímavými zatáčkami a dlouhými rovinkami. Bude zajímavé sledovat, jak se všichni dokážou adaptovat. Ono to tady bude jiná jízda na skutečné motorce, jakou je M1."
Lorenzo bodoval v každé z posledních dvanácti Grand Prix a rovněž v každé z nich získal umístění na stupních vítězů, což je kombinace, která mu zaručuje velkou šanci letošní dvaašedesátý ročník mistrovství světa vyhrát. Dani Pedrosa mu ale v závěru sezony nedá příležitost k odpočinku, bojuje, je rychlý a jen v posledních dvou Velkých cenách ukrojil z Lorenzova náskoku čtrnáct bodů.
"Nikdo neříkal, že to bude jednoduché," pokračoval Lorenzo. "O titul musíte bojovat proti  skutečným bojovníkům, pokud ho chcete vyhrát. Mým cílem je získat další pozici na stupních vítězů a snažit na maximum."
Dani Pedrosa v posledních dvou Grand Prix triumfoval, když po startu nasadil takové tempo, které nikdo z jeho soupeřů nedokázal akceptovat. V Jerezu a Barceloně letos skončil druhý, takže motivace uspět na domácí půdě a vyhrát potřetí za sebou tu v jeho případě je a rozhodně není malá.
"V posledních závodech se nám dařilo, takže s takovým stavem jsem spokojený," řekl Dani Pedrosa. "Dráha je ohromná, má odlišné uspořádání a můžete si to tu užít. Některé zatáčky nebudou jednoduché v rámci brzdění, zejména ty naslepo a možná tu také bude zítra pršet."
Valentino Rossi stále bojuje se zraněním ramene, které si způsobil pádem, když v dubnu trénoval s motokrosovým motocyklem. V Mugellu si začátkem června zlomil nohu a po návratu zpět k závodění získal od závodu v německém Sachsenringu dvoje umístění na stupních vítězů v podobě třetího místa v Laguně Seca a Misanu.
"Po závodu v Misanu mě rameno bolelo ještě dva nebo tři dny a vypadá to teď, že po skončení sezonu budu muset na operaci," uvedl Valentino Rossi a dál již hovořil o svých plánech pro třináctý víkend sezony. "Cílem pro tento víkend je zůstat Jorgem a Danim, jenž na všech okruzích a za všech podmínek odvádějí skvělou práci."
"Španělsko je pro závody motocyklů skvělé místo," pokračoval úřadující mistr světa. "Vyzkoušel jsem si tuto dráhu minulý týden s Yamahou R1 a bylo to velmi zábavné. Řekl jsem si, že bych mohl zajet tak patnáct nebo dvacet kol, abych získal ten správný kontakt s dráhou, jenže se mi to natolik zalíbilo, že jsem jich nakonec zajel padesát!"
Álvaro Bautista je a bude v Aragónu jediným jezdcem továrního týmu Suzuki, protože jeho týmový kolega Loris Capirossi musel po pádu v Misanu na operaci a pro víkendový závod na severu Španělska nezískal od svého lékaře souhlas. Jeho nejlepším výsledkem sezony je páté místo z Barcelony, což by moc rád zopakoval v dalším domácím podniku v Aragónu.
"Doufám, že budeme pokračovat v zlepšeních, kterých jsme s motocyklem docílili a uzavřeme ztrátu na nejrychlejší jezdce," řekl na úvod Álvaro Bautista. "Dráhu v Aragónu mám rád. Rozdílné zatáčky, převýšení, brzdění v klesání a velmi rychlé rovinky. Už se těším až tu budu o víkendu jezdit s GSV-R."
Součástí tiskové konference byl rovněž další Španěl Toni Elías, který je zároveň vedoucím závodníkem kubatury šestistovek Moto2. I když poslední čtyři závody vyhrál nebyl jeho zdravotní stav nejlepší.
"V Indy jsem měl horečku a v Misanu jsem také nebyl zdravý. Ani teď nejsem stoprocentní, ale v mnohem lepším stavu než tomu bylo v Misanu. Tyto poslední dva závody jsem vyhrál, takže to zas tak velký problém není a jsem za to rád. V Moriwaki mám dobrý motocykl a ten mi pomohl, když jsem já nebyl zcela v pořádku," řekl Toni Elías z Gresini Racing.



Statistika před třináctým závodem sezony

18. září 2010 v 7:29 | Armí

Statistika před třináctým závodem sezony

Motorland Aragón je nový závodní komplex v Aragónském autonomním společenství, které je jedno ze sedmnácti společenství historického území na severu Španělska.
Hlavním městem Aragonie (španělsky Aragón) je město Zaragoza, které leží nedaleko okruhu. Mistrovství světa silničních motocyklů tam pojede svou premiérovou Grand Prix a letos je Aragón (video) v kalendáři šampionátu po Jerezu, Barceloně a Valencii čtvrtým španělským okruhem (video).
Před třináctým podnikem sezony připravili na motogp.com opět zajímavou statistiku, kde se například píše, že v éře čtyřdobých motocyklů má Honda a Yamaha stejný počet vítězství.
59 - prvním místem Daniho Pedrosy v Misanu Honda vyrovnala skóre v počtu vítězných Grand Prix v čtyřdobé éře MotoGP a spolu s Yamahou jich teď mají každý padesát devět
34 let - v den závodu na okruhu Motorland Aragón uplyne přesně třicet čtyři let od doby, kdy se naposledy pořádala Velká cena na okruhu Montjujic Park v Barceloně
12 - Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa teď mají oba na kontě po dvanácti vítězstvích v kategorii MotoGP. Pokud někdo z nich vyhraje v některém z dalších závodů, získá stejný počet vítězství jako Randy Mamola a Max Biaggi, dva závodníci s nejvyšším počtem prvních míst v závodech královské kubatury bez zisku titulu mistra světa.
12 - V Misanu se stal Jorge Lorenzo teprve čtvrtým jezdcem v historii, jemuž se podařilo v úvodních dvanácti závodech sezony zajet pokaždé na stupně vítězů. Před ním to samé dokázal Wayne Rainey, Mick Doohan a Valentino Rossi.
8 - první místo v Misanu, pro které si začátkem září zajel Marc Márquez, je v letošní sezoně nejnižší kubatury do 125ccm celkem osmým triumfem pro jezdce motocyklu značky Derbi. Pokud někdo z jezdců Derbi vyhraje závod v Aragónu, vyrovná rekord v počtu vítězství na jednu sezonu, kterého naposledy docílili v roce 1988.
3 - poslední závody na půdě Španělska vyhráli domácí závodníci. Poslední závod sezony 2009 ve Valencii Dani Pedrosa a letos v Jerezu a Katalánsku Jorge Lorenzo.
2 - jen dva jezdci ze všech tří kubatur motocyklového mistrovství světa dokázali skórovat v posledních dvanácti (pro Moto2 jedenácti) závodech sezony 2010. V MotoGP Jorge Lorenzo a v Moto2 Toni Elías.



Lorenzo i Rossi dojeli na pódiu, ale na Pedrosu neměli

5. září 2010 v 18:05 | Armí

Lorenzo i Rossi dojeli na pódiu, ale na Pedrosu neměli

Jorge Lorenzo pokračuje v letošní neuvěřitelné sérii a opět se umístil na stupních vítězů, tentokrát dojel druhý. Na stupně vítězů se podruhé od svého návratu po zranění dostal také Valentino Rossi.
Oba závodníci ze stáje Fiat Yamaha se ve Velké ceně San Marina v Misanu umístili na stupních vítězů. Jorge Lorenzo dojel druhý a Valentino Rossi poprvé od závodu v Laguna Seca třetí. Závěr závodu byl poznamenán zprávou o úmrtí Japonce Shoyi Tomizawy, který těžce havaroval v závodě třídy Moto2.
Lorenzo se na úvod propadl na třetí za Caseyho Stonera, ale velmi brzy ho dokázal poměrně hladce předjet. "V této smutné chvíli nemám příliš mnoho slov. Měl jsem dobrý start, ale nemohl jsem se Pedrosovi přiblížit. Druhé místo je dobré, nebyli jsme dostatečně rychlí, ale v boji o titul je to další důležitý výsledek. Pódium je naším cílem v každém závodě," přiznal Španěl. "Shoyi je velká škoda. Byl to dobrý chlap a výborný jezdec. Jsem velmi smutný, je mi to moc líto za celou jeho rodinu a přátele. Když se něco takového stane, vše ostatní je nepodstatné."
Rossi si po startu držel své čtvrté místo z kvalifikace, pak se dostal před Stonera a udržel za sebou dotírajícího krajana Andreu Doviziosa. "Je to pro nás skvělý výsledek, nejen díky pódiu, ale také díky způsobu, jakým jsme ho dosáhli. Na konci závodu jsem byl velmi rychlý. Je to důkaz, jak se zlepšujeme, protože jsem dokázal tlačit až do konce. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci," hodnotil Ital. "Ale když se stane něco tak smutného jako dnes, vše ostatní není důležité. Je mi Shoyi moc líto, protože to byl skvělý jezdec, ale zejména to byl velký sympaťák. Byl veselý, pořád se usmíval a každému vždy dokázal říct něco milého. Byl velmi mladý a měl před sebou skvělou kariéru. Jsme všichni velmi smutní."



Zemřel Shoya Tomizawa

5. září 2010 v 18:05 | Armí |  Zprávy z Moto2

Zemřel Shoya Tomizawa

V neděli odpoledne zemřel na následky těžkého zranění japonský závodník Shoya Tomizawa, vítěz úvodního a zároveň premiérového podniku Moto2 v Kataru.
Tomizawa jel v osudný moment na čtvrtém místě závodu Velké ceny San Marina, ale spadl a za ním jedoucí Alex De Angelis ani Scott Redding už nedokázali zabránit tragédii, která na první pohled sice byla hrozná, ale nikoho by ani ve snu nenapadlo, že u japonského závodníka došlo k tak vážným zraněním.
Tomizawu převezli do nemocnice v italském Riccione, kde dvacet minut po čtrnácté hodině zemřel.
Japonského závodníka si pamatoval každý, protože to byl on, kdo letos vyhrál vůbec první závod nové střední kubatury v Kataru, jako jezdec týmu Technomag-CIP s motocyklem značky Suter.
Vítězství v Kataru nebyla náhoda, což potvrdil ziskem pole position v závodech na okruhu v Jerezu a Brně. Byl to věčně usměvavý a hlavně velmi talentovaný závodník. V průběžném hodnoceni kubatury Moto2 mu do osudné neděle v San Marinu patřila sedmá příčka.
Shoya Tomizava dnes zemřel ve věku devatenácti let. Čest jeho památce.



De Puniet vyjádřil podporu Tomizawově rodině

5. září 2010 v 18:01 | Armí |  Zprávy z Moto2

De Puniet vyjádřil podporu Tomizawově rodině

Francouz dokončil závod na třináctém místě, ale vzhledem k tragédii, která se dnes v Misanu udála, považuje výsledky za nepodstatné.
Randy de Puniet ve svém prohlášení po Velké ceně San Marina v Misanu společně s šéfem týmu LCR Honda Luciem Cechinellem vyjádřil podporu rodině Shoyi Tomizawy, který dnes zahynul na následky nehody při závodě Moto2, dále pak jeho přátelům a týmu Technomag-CIP.
"Nechci mluvit o sobě a svém závodě. Tento víkend skončil nejhorším možným způsobem. Myslím teď na Shoyu a jeho rodinu," řekl de Puniet. Francouz se v dnešním závodě držel ve skupince bojující o osmé místo, ale po výletu mimo trať, kterému předcházel souboj s Héctorem Barberou, dojel na třináctém místě.



Dani Pedrosa vyhrál Grand Prix v San Marinu

5. září 2010 v 18:01 | Armí

Dani Pedrosa vyhrál Grand Prix v San Marinu

Závod MotoGP vyhrál Dani Pedrosa před Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Konec závodu královské kubatury už proběhl ve stínu velmi smutné události úmrtí Japonce Tomizawy, který dnes odpoledne zemřel v nemocnici.
Do závodu MotoGP, který je v San Marinu vypsán na osmadvacet kol, odstartoval z první řady Dani Pedrosa z Repsol Hondy, Jorge Lorenzo z Fiat Yamahy a zástupce tovární Ducati Casey Stoner.
První zatáčka a pád dvojice jezdců, kde znovu figuroval Američan Nicky Hayden, který nedokončí ani čtvrtou Grand Prix v San Marinu. Pádem vzal Američan také veškeré naděje svému soupeři Lorisi Capirossimu, jenž tak absolvoval jen několik metrů domácí Grand Prix.
Do vedení se okamžitě dostal Dani Pedrosa, za ním jel Jorge Lorenzo a třetí místo si držel Casey Stoner. Valentino Rossi po startu figuroval čtvrtý a první pětku uzavíral Andrea Dovizioso. Bohužel soubojů jsme aspoň v úvod závodu viděli jen málo. V osmém kole jsme se už dočkali a o třetí místo začala bojovat dvojice Stoner-Rossi. Napoprvé byl Rossi dlouhý, ale v jedenáctém kole přišel další Rossiho útok a tentokrát už byl úspěšný a posunul se na třetí příčku.
V polovině závodu královské kubatury MotoGP měl vedoucí jezdec Dani Pedrosa náskok necelých pěti sekund před druhým Lorenzem a na svého týmového kolegu ztrácel třetí Rossi dvě a půl sekundy. Rozdíly, které v tomto stádiu závodu ještě tolik neznamenaly, protože Andrea Dovizioso  v té době předjel Casey Stonera a jel čtvrtý, těsně za Rossim.
Zajímavou bitvu předváděli jezdci od osmého místa výš. Marco Melandri předjel Randy De Punieta a vydal se na stíhací jízdu za sedmým Colinem Edwardsem. Ben Spies jel šestý, ale s výkonem nemohl být spokojen, protože jeho ambice pro dnešní závod byly určitě jiné.  Héctor Barberá o pár kol později tvrdě zaútočil na Randy De Punieta, vyvezl ho mimo dráhu a Francouz mohl mluvit o velkém štěstí. Nicméně výlet mimo trať poslal jezdce LCR Hondy až na dvanácté místo.
V druhé polovině závodu Dani Pedrosa neustále navyšoval svůj náskok ve vedení, to samé jsme viděli v případě druhého Jorge Lorenza a jen třetí Valentino Rossi neustále bojoval s krajanem Doviziosem o konečné třetí místo. Casey Stoner jel pátý, ale čtyři sekundy za zmiňovanou dvojicí Italů a za ním sedmý Ben Spies měl ztrátu už jedenácti sekund, takže pro jezdce tovární Ducati žádná vážná hrozba.
V závěru závodu se bojovalo v druhé polovině závodního pole. Velmi dobře si vedl Álvaro Bautista, kterému v cíli nakonec patřila osmá příčka. Za jezdcem Suzuki jel Marco Melandri a desátý Héctor Barberá z Aspar MotoGP týmu, jenž jezdce Gresiniho týmu neustále dorážel a nakonec si skutečně odvezl body za deváté místo.
GP San Marina, MotoGP - závod:
P.

Jezdec                                           ZeměTým                                                    MotocyklKm/hČas/ztráta
1

Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda160.044'22.059
2

Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha159.9+1.900
3

Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYamaha159.8+3.183
4

Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda159.6+6.454
5

Casey STONERAUSDucati TeamDucati158.9+18.479
6

Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha158.3+28.385
7

Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha157.9+34.934
8

Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki157.8+38.157
9

Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati157.6+40.943
10

Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda157.5+42.377
11

Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati157.3+45.906
12

Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHonda157.3+46.394
13

Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda157.0+50.481
14

Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda155.2+1'23.143









Závod nedokončil/neklasifikován:



Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati155.311 kol



Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati122.925 kol



Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki
0 kol



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )