Srpen 2010

Rozvrh hodin 2010

31. srpna 2010 v 16:22 | Armí |  Moto gp

Rozvrh hodin 2010 


Jestli máte někoho s kým by jste chtěli rozvrh udělat piště do komntářů.
Jinak ještě jich několik chystám pořád nejsou všechny.



Warm-up MotoGP: 1. Lorenzo, 2. Pedrosa, 3. Spies

29. srpna 2010 v 18:35 | Armí

Warm-up MotoGP: 1. Lorenzo, 2. Pedrosa, 3. Spies

Pádu se opět nevyhnul Valentino Rossi, který se ještě stačil v závěru vrátit, ale šestý čas si už nedokázal zlepšit. Nicky Hayden, jenž startuje z první řady skončil v zahřívacím tréninku sedmý.
Indianapolis, USA - 29. srpna 2010
Slunečné počasí
teplota: 28°C
teplota povrchu: 32°C
vlhkost: 35%
GP Indianapolisu, MotoGP - warm-up:
P.Jezdec                                  ZeměTým                                         MotocyklČasZtráta
1Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha1'40.482
2Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda1'40.7080.226
3Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'40.7110.229
4Casey STONERAUSDucati TeamDucati1'40.8040.322
5Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda1'40.8830.401
6Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYamaha1'40.9010.419
7Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati1'41.0120.530
8Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati1'41.2610.779
9Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda1'41.3030.821
10Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki1'41.5451.063
11Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati1'41.6351.153
12Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'41.6701.188
13Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati1'41.7661.284
14Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda1'41.8201.338
15Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda1'41.9731.491
16Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHonda1'42.0161.534
17Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki1'42.5092.027



V zahřívacím tréninku šestistovek byl nejrychlejší Andrea Iannone

29. srpna 2010 v 18:35 | Armí

V zahřívacím tréninku šestistovek byl nejrychlejší Andrea Iannone

Jezdec Fimco Speed Up získává na rychlosti a pro závod v Indinapolisu je velkým favoritem na vítězství. Druhý čas zajel Julián Simón z Mapfre Aspar a třetí byl Scott Redding z Marc VDS Racing Team.
Indianapolis, USA - 29. srpna 2010
Slunečné počasí
teplota: 24°C
teplota povrchu: 30°C
vlhkost: 39%
Do závodu nenastoupí Fonsi Nieto z týmu G22 Holiday Gym. Španěl v kvalifikaci nehezky boural a dnes podstoupil operaci v městské nemocnici v Indianapolisu.
GP Indianapolisu, Moto2 - warm-up:
P.Jezdec                                 ZeměTým                                                                 MotocyklČasZtráta
1Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSpeed Up1'45.720
2Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamSuter1'45.9430.223
3Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter1'45.9820.262
4Simone CORSIITAJIR Moto2Motobi1'46.3090.589
5Sergio GADEASPATenerife 40 PonsPons Kalex1'46.4490.729
6Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamSuter1'46.5930.873
7Jules CLUZELFRAForward RacingSuter1'46.6730.953
8Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda PTT Singha SAGBimota1'46.7110.991
9Alex DEBONSPAAeroport de Castello - AjoFTR1'46.7130.993
10Thomas LUTHISWIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki1'46.7481.028
11Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTech 31'46.7751.055
12Roger Lee HAYDENUSAAmerican HondaMoriwaki1'46.7841.064
13Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSpeed Up1'46.8251.105
14Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2Moriwaki1'46.8541.134
15Claudio CORTIITAForward RacingSuter1'46.8711.151
16Michael RANSEDERAUTVector Kiefer RacingSuter1'46.8881.168
17Jason DI SALVOUSAGP TechFTR1'46.9101.190
18Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingSuter1'46.9261.206
19Shoya TOMIZAWAJPNTechnomag-CIPSuter1'46.9601.240
20Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSuter1'46.9761.256
21Alex BALDOLINIITACaretta Technology Race DeptI.C.P.1'46.9871.267
22Lukáš PEŠEKCZEMatteoni CP RacingMoriwaki1'47.0091.289
23Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter1'47.2021.482
24Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2Moriwaki1'47.2131.493
25Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE Honda1'47.2741.554
26Ricard CARDUSSPAMaquinza-SAG TeamBimota1'47.3131.593
27Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-Moto21'47.3231.603
28Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV1'47.3401.620
29Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.BanderasPromoharris1'47.3451.625
30Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTech 31'47.3681.648
31Axel PONSSPATenerife 40 PonsPons Kalex1'47.5731.853
32Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.Suter1'47.6871.967
33Joan OLIVESPAJack & Jones by A.BanderasPromoharris1'48.1802.460
34Arne TODEGERRacing Team GermanySuter1'48.2122.492
35Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.Suter1'48.5252.805
36Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-Moto21'48.8043.084
37Yannick GUERRASPAHoliday Gym G22Moriwaki1'49.3523.632
38Yusuke TESHIMAJPNJIR Moto2Motobi1'49.3683.648

Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22Moriwaki


Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingFTR



První warm-up zvládl nejlepším časem Marc Márquez

29. srpna 2010 v 18:34 | Armí

První warm-up zvládl nejlepším časem Marc Márquez

Nejlepší čas zajel v dvacetiminutovém zahřívacím tréninku nejnižší kubatury do 125ccm Márquez z Red Bull Ajo Motorsport, druhý skončil Smith z Bancaja Aspar a třetí byl jeho týmový kolega Nicolas Terol.
Indianapolis, USA - 29. srpna 2010
Slunečné počasí
teplota: 24°C
teplota povrchu: 27°C
vlhkost: 44%
GP Indianapolisu, 125ccm - warm-up:
P.JezdecZeměTýmMotocyklČasZtráta
1Marc MARQUEZSPARed Bull Ajo MotorsportDerbi1'48.352
2Bradley SMITHGBRBancaja Aspar TeamAprilia1'48.8420.490
3Nicolas TEROLSPABancaja Aspar TeamAprilia1'49.0340.682
4Luis SALOMSPAStipa-Molenaar Racing GPAprilia1'49.1210.769
5Pol ESPARGAROSPATuenti RacingDerbi1'49.2290.877
6Efren VAZQUEZSPATuenti RacingDerbi1'49.3180.966
7Sandro CORTESEGERAvant Mitsubishi AjoDerbi1'49.4571.105
8Esteve RABATSPABlusens-STXAprilia1'49.5721.220
9Danny WEBBGBRAndalucia CajasolAprilia1'50.1021.750
10Randy KRUMMENACHERSWIStipa-Molenaar Racing GPAprilia1'50.1751.823
11Jonas FOLGERGEROngetta TeamAprilia1'50.3301.978
12Tomoyoshi KOYAMAJPNRacing Team GermanyAprilia1'50.4472.095
13Alberto MONCAYOSPAAndalucia CajasolAprilia1'50.6872.335
14Simone GROTZKYJITAFontana RacingAprilia1'50.7822.430
15Jasper IWEMANEDCBC CorseAprilia1'50.8352.483
16Marcel SCHROTTERGERInterwetten Honda 125Honda1'51.1002.748
17Johann ZARCOFRAWTR San Marino TeamAprilia1'51.1722.820
18Adrian MARTINSPAAeroport de Castello - AjoAprilia1'51.4293.077
19Isaac VIÑALESSPALambretta Reparto CorseLambretta1'51.6933.341
20Lorenzo SAVADORIITAMatteoni CP RacingAprilia1'51.7593.407
21Zulfahmi KHAIRUDDINMALAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia1'52.5334.181
22Jakub KORNFEILCZERacing Team GermanyAprilia1'52.5884.236
23Louis ROSSIFRACBC CorseAprilia1'52.8544.502
24Marco RAVAIOLIITALambretta Reparto CorseLambretta1'53.3885.036
25Luca MARCONIITAOngetta TeamAprilia1'53.4075.055
26Alexis MASBOUFRAOngetta TeamAprilia2'03.64715.295

Kristian Lee TURNERUSAVeloce RacingAprilia




Domácí kvalifikaci v Indianapolisu senzačně vyhrál Ben Spies

29. srpna 2010 v 14:25 | Armí

Domácí kvalifikaci v Indianapolisu senzačně vyhrál Ben Spies

Američané budou mít v první startovní řadě v Indianapolisu dva své jezdce, pole position obsadil Ben Spies před Jorgem Lorenzem a Nickym Haydenem.
Úvod kvalifikace patřil stejně jako začátek druhého volného tréninku dvojici španělských jezdců Danimu Pedrosovi a Jorgemu Lorenzovi. Rychlejší byl jezdec Repsol Hondy.
Pedrosův čas dlouho odolával, několik jezdců mělo lepší mezičasy, ale v posledním sektoru vždy ztratili, platilo to zejména pro Nickyho Haydena a Valentina Rossiho. Teprve až když zbývalo do konce kvalifikace 16 minut, začalo se pořadí na čele měnit. Pedrosu nejdříve sesadil Dovizioso, jehož poté překonali Spies a Hayden.
Závěrečná pětiminutovka přinesla tradiční vyvrcholení bojů o pole position. Nejdříve se o slovo nejlepším časem přihlásil Jorge Lorenzo, ale na prvním místě dlouho nevydržel, jasně ho překonal Ben Spies. Na Američanův výkon už nikdo nenašel odpověď a tým Tech3 oslavil letošní první pole position. Domácí barvy mají v první řadě dvojité zastoupení, vedle Lorenza se na třetí místo postaví Nicky Hayden.
Druhá řada patří jezdcům tovární Hondy Adreu Doviziosovi a Danimu Pedrosovi, s nimiž odstartuje do závodu Casey Stoner z šesté pozice. Kvalifikace nevyšla Valentinu Rossimu, šest minut před koncem mu podklouzla motorka a poroučel se k zemi. Závěrečných bojů se tak nezúčastnil a na startovním roštu mu patří sedmé místo.
Marca Simoncelliho zradila v závěru technika, přesto se postaví za svého krajana na osmé místo. Desítku nejlepších doplnili Colin Edwards a Loris Capirossi. V kvalifkaci upadl ještě čtrnáctý Aleix Espargaro, ale poté pokračoval na náhradní motorce.
GP Indianapolisu - MotoGP, kvalifikace
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Ben SPIESMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'40.105
2Jorge LORENZOFiat Yamaha TeamYamaha1'40.3250.220 
3Nicky HAYDENDucati TeamDucati1'40.3360.231 
4Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda1'40.5590.454 
5Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda1'40.6370.532 
6Casey STONERDucati TeamDucati1'40.6640.559 
7Valentino ROSSIFiat Yamaha TeamYamaha1'41.0050.900 
8Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda1'41.0920.987 
9Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'41.2321.127 
10Loris CAPIROSSIRizla Suzuki MotoGPSuzuki1'41.5121.407 
11Alvaro BAUTISTARizla Suzuki MotoGPSuzuki1'41.5341.429 
12Marco MELANDRISan Carlo Honda GresiniHonda1'41.6231.518 
13Hiroshi AOYAMAInterwetten Honda MotoGPHonda1'41.6311.526 
14Aleix ESPARGAROPramac Racing TeamDucati1'41.6491.544 
15Mika KALLIOPramac Racing TeamDucati1'41.8561.751 
16Hector BARBERAPaginas Amarillas AsparDucati1'41.8961.791 
17Randy DE PUNIETLCR Honda MotoGPHonda1'41.9231.818 



Dovizioso i Pedrosa si od tvrdších pneumatik hodně slibují

29. srpna 2010 v 14:24 | Armí

Dovizioso i Pedrosa si od tvrdších pneumatik hodně slibují

Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa se kvalifikovali do druhé řady. Vzhledem k tomu, že mají své motocykly dobře připravené pro závodní režim, věří, že se jim podaří prosadit mezi nejlepší.
Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa z týmu Repsol Honda zajeli v kvalifikaci na Velkou cenu Indianapolis čtvrtý, respektive pátý nejrychlejší čas.
Dovizioso je se čtvrtým místem spokojen, protože věří, že v závodě bude rychlý. Stejně jako řada jiných jezdců, tak on ví, že klíčový bude dobrý start. "Myslím, že v prvních zatáčkách to bude vyrovnaná skupina. Spies i Nicky budou před domácími fanoušky velmi motivováni, ale nejrychlejší bývá na začátku Dani," upozorňuje Ital na svého týmového kolegu. "Není tu moc velká přilnavost, abyste ji využili, musíte jezdit hladce. Při závodě to bude těžké."
Ital si dále pochvaloval, že jeho tým vylepšil stabilitu stroje i nastavení elektroniky, především kontroly trakce. "Použijeme tvrdou směs pneumatik," dodal.
Také Pedrosa byl spokojen se zlepšeními oproti pátku. "Udělali jsme pokrok v nastavení motocyklu, zapracovali jsme hlavně na závodním režimu. V závěru kvalifikace jsme na měkčích pneumatikách nedokázali zrychlit, takže se musíme spokojit s druhou řadou. I tak věřím, že se nám podaří start a budeme moci soutěžit s nejlepšími," věří Španěl.
Stejně jako jeho týmový kolega, také on se chystá do závod v Mekce okruhového motoristického sportu odstartovat s tvrdšími pneumatikami. "Vzhledem k vysokým teplotám tratě to vypadá, že budou ideální. Máme na nich slušné tempo, ale nevím, jestli se všichni jezdci rozhodnou stejně," je zvědav Pedrosa. "Čeká nás náročný závod jednak fyzicky, ale také pro pneumatiky. Bude těžké hlídat jejich teplotu."
Také Pedrosa očekává vzhledem k rozložení jezdců na startovním roštu zajímavý závod.



Karla Abrahama na dráhu nepustil hlavní lékař

29. srpna 2010 v 14:24 | Armí |  Zprávy z Moto2

Karla Abrahama na dráhu nepustil hlavní lékař

V pátek přerušil trénink a absolvoval vyšetření v městské nemocnici, které nic vážného neprokázalo. V druhém volném tréninku to chtěl zkusit znovu, jenže hlavní lékař už českému jezdci nic víc nepovolil.
Přitom bylo vše předem domluveno s promotérem šampionátu Dornou, Bezpečnostní komisí a IRTA, že si v dopoledním tréninku vyzkouší, jak se cítí a zda bude v závodním víkendu dál pokračovat. Rozhodnutí hlavního lékaře závodu ale bylo konečné a tak americká mise pro dvacetiletého závodníka skončila dřív než by sám chtěl.
"Jsem z jednání amerických lékařů naštvaný a zklamaný," uvedl v tiskovém prohlášení týmu Karel Abraham starší. "Kája absolvoval ještě v pátek večer osmihodinové vyšetření v nemocnici včetně magnetické rezonance. Vše bylo v pořádku. Ale otřes mozku, který utrpěl, může působit problémy, které měl. Proto jsme se domluvili a souhlasili s tím Dorna, IRTA a komise pro bezpečnost, že si vyzkouší druhý volný trénink a uvidí, jak se bude cítit."
"Jenže před jeho začátkem hlavní lékař řekl, že Káju na trať nepustí. Nic nepomohlo, že měl za sebou vyšetření v nemocnici v Indianapolis včetně magnetické rezonance, a že ho všichni žádali, ať Kájovi umožní druhý trénink. Všechno marné. Takže příště se klidně může stát, že jezdec sice bude zraněný, ale raději na vyšetření nepůjde, aby mohl závodit. A to může skončit špatně."
"Příští týden pokračuje šampionát silničních motocyklů v italském Misanu a Kája zkusí, jak na tom bude. Zda bude schopný jet, se ukáže, až si sedne na motocykl a opět se maximálně zkoncentruje na jízdu. Normálně je v pohodě. Po bezvědomí může tento stav ale trvat až pět týdnů. Uvidíme tedy za týden," uvedl závěrem šéf brněnského týmu Cardion AB Motoracing.



Casey Stoner k přestupu Abrahama do MotoGP

26. srpna 2010 v 9:07 | Armí

Casey Stoner k přestupu Abrahama do MotoGP

Podle slov jezdce továrního týmu italské Ducati by jen peníze neměly být hlavním kritériem při přestupu jezdců nižších tříd do královské kubatury MotoGP.
Český jezdec týmu Cardion AB Motoracing na žádost Ducati testoval v polovině roku na dráze v Mugellu osmistovku GP10 a zástupci italského výrobce byli s výsledky velmi spokojeni. Díky tomu v Brně před dvěma týdny podepsali smlouvu a v roce 2011 se Karel Abraham stane prvním Čechem v MotoGP.
Jenže to kritizuje na stránkách Motorcycle News současná jednička tovární Ducati Casey Stoner, protože podle něho zatím neprokázal takový výsledkový potenciál, aby si tuto prestižní pozici zasloužil. Abraham už závodil v osmdesáti sedmi Grand Prix, ale ani jednou nevyhrál a ani jednou nezískal pozici na stupních vítězů.
"Je to dobrý kluk, tvrdě pracuje, ale k přestupu do MotoGP je zapotřebí lepších výsledků než jakých nyní dosahuje," řekl Casey Stoner na adresu brněnského jezdce. "Je tu mnohem víc lidí, kteří si tam dle svých předchozích výsledků zaslouží jezdit víc ."
"Na dráze je to pěkná dřina a pokud přijde a skutečně se osvědčí, pak je to fantastické. Jenže on se zatím právě dostatečně neprojevil," pokračoval Australan. "Je pro něho fantastické mít takovou příležitost, ale je tam víc jezdců, kteří si zaslouží větší pozornost," řekl Australan, který si myslí, že to v dnešní době není o tom, jak si kdo v závodech vede, ale kolik peněz si sebou přinese.
Australan tím samozřejmě nemyslí, že se Abrahamovi automaticky dařit nebude, to záleží čistě na českém jezdci, jak si s novou výzvou poradí. Casey Stoner ale už nedávno kritizoval rozhodnutí Yamahy, když za zraněného Rossiho nasadili do katalánské Grand Prix testovacího jezdce Jošikawu. Tehdy řekl více méně to samé, že je třeba v Národních šampionátech spousta jezdců, kteří jsou dobří, ale nemají tu možnost se prosadit, protože jim nikdo nedá šanci.



Repsol Honda bude v Indianapolisu těžký soupeř

26. srpna 2010 v 9:07 | Armí

Repsol Honda bude v Indianapolisu těžký soupeř

Dani Pedrosa jede do USA pro vítězství, loni tam absolvoval úspěšný víkend, ale bez požadovaného výsledku. Dovizioso skončil čtvrtý a ani on není bez šance na dobré umístění.
Španěl má formu, je rychlý, závody končí mezi nejlepšími, ale to mu nestačí, protože chce bojovat o vítězství. V prvním americkém podniku jel v Laguně Seca nějakou dobu první, ale chyba znamenala nula bodů. To samé se mu stalo loni v Indianapolisu, ale letos už něco podobného nechce zopakovat. V této chvíli je druhý a pokud chce snížit náskok na Lorenza, nic jiného než vítězství mu to neumožní.
"Do Indianapolisu odjíždím ve velmi dobré náladě a cítím připravenost dokončit práci, kterou jsme nebyli schopni dotáhnout do konce v posledním závodu," řekl úvodem Dani Pedrosa.
"Loni se mi v Indy jelo opravdu dobře. Po celou dobu jsem byl nejrychlejší, získal pole position a jedinou chybu, kterou jsem udělal byla ta v závodě. Takže doufám, že tentokrát úspěšně zkompletujeme celý víkend a získáme další dobrý výsledek."
"V posledním závodu v Brně jsme byli rychlí a konzistentní, takže o to samé budeme usilovat i tento víkend," pokračoval druhý muž šampionátu. "Bude důležité, ostatně tak jako vždy, najít hned v pátek dobré nastavení a myslím, že proto máme velmi dobrý základ z předchozího ročníku, což nám může pomoct najít okamžitě ten správný směr."
"Byli jsme připraveni vyhrát závod v Brně a to bude také našim cílem pro Indianapolis," řekl závěrem Dani Pedrosa.
Andrea Dovizioso měl v Brně smůlu, spadl a odjel bez bodu, což ho stálo třetí příčku v průběžném hodnocení. Nicméně Ital věří, že s technickým kompletem, který má letos k dispozici může tento víkend zasáhnout do boje o nejvyšší příčky a získat zpět pozici, která nyní patří Casey Stonerovi.
"Na závodění v USA se pokaždé těším a ani tentokrát tomu není jinak," řekl Andrea Dovizioso. "Do Ameriky jezdím rád a právě Indianapolis je typicky americký podnik se skvělým zázemím a obrovskými tribunami. Dráha pro MotoGP není obzvlášť zajímavá, ale atmosféra tam je pokaždé originální."
"Okruh má několik různých povrchů a loni to tam bylo trošku těžké. Myslím ale, že s letošním strojovým kompletem a zejména s aktuální rozložení hmotnosti nebude rozdílný asfalt a úroveň přilnavosti pro nás problém."
"Pokud se ohlédnu na Grand Prix v Brně, tak to až na konečný výsledek, byl dobrý víkend," pokračoval Ital. "Byli jsme konkurenceschopní, závodní rychlost byla dobrá, ale výsledek nepřišel. Takže do Indianapolisu jedeme z odhodláním proměnit tento výkon do dobrého výsledku."
"Loni jsem v Indy skončil čtvrtý, ale nebyli jsme tak rychlí jako vedoucí závodníci. Obzvlášť Dani byl velmi rychlý, což znamená, že máme potenciál k tomu, abychom si vedli stejně dobře a to je pro tento víkend velká motivace," uvedl závěrem Andrea Dovizioso.



Rossi a Lorenzo mají v IMS po jednom vítězství

26. srpna 2010 v 9:05 | Armí

Rossi a Lorenzo mají v IMS po jednom vítězství

Fiat Yamaha odjíždí do Spojených států ve vedení v Poháru konstruktérů, týmů i v kategorii jednotlivců, kde dominuje s náskokem sedmdesáti sedmi bodů Jorge Lorenzo.
Lorenzovi je jasné, že pokud chce ve Valencii získat titul, musí si udržet dosavadní výkonnostní úroveň, protože konkurence nespí a hlavně ze strany Daniho Pedrosy tam bude snaha boj o zlato ještě zdramatizovat. V roce 2008 Lorenzo získal v Indianapolisu své první stupně vítězů na mokru a o rok později již slavil vítězství.
"O tomto víkendu to bude v této zemi druhý závod roku 2010 a já se na něho těším, protože bych moc rád zopakoval výsledek, jaký jsem získal v Laguně!" řekl Španěl o Grand Prix ve Spojených státech. "Na Ameriku mám jen hezké vzpomínky, minulý měsíc Laguna a loni Indianapolis."
"V minulém roce to tam bylo úžasné, ale tentokrát nebudu muset tolik riskovat. Můžeme se tomu vyhnout!" uvedl jezdec Fiat Yamahy a závěrem dodal: "Indy je dráha, kterou mám rád a má úžasnou historii. Spolu s týmem tam tento víkend plánujeme pokračovat v naši skvělé sezoně."
Valentino Rossi stále není ve stoprocentní kondici, ale po testu v Brně odjíždí do Indianapolisu s optimismem, že problémy z poslední Grand Prix na Masarykově okruhu se již nebudou dále opakovat. Premiérový závod na dráze v Indianapolis Motor Speedway vyhrál, ale v roce 2009 pro pád a poškození stroje závod nedokončil.
"Indianapolis je mimořádné místo, úžasná dráha a tak jako vždy v Americe, radost závodit," řekl Valentino Rossi. "Mám skvělé vzpomínky na rok 2008, kdy jsem tam vyhrál závod v hurikánu, i když za takových podmínek bych si to už nerad zopakoval!"
"V tomto roce tam přijedeme za jiné situace než loni, pátý v mistrovství a ne ve zcela stoprocentním zdravotním stavu, ale cítím se stále silnější. Brno bylo zklamáním, ale test nám umožnil pochopit, co bylo špatně a tak doufám, že v Indy budeme zpátky ve formě," řekl Valentino Rossi.



Výsledky testu v Brně Suzuki nutí k optimismu

26. srpna 2010 v 9:04 | Armí

Výsledky testu v Brně Suzuki nutí k optimismu

Po úspěšném testu na závodním okruhu v Brně jede Rizla Suzuki do Spojených států s větším optimismem než v posledních Grand Prix, důležité ovšem bude s jakými pocity se vrátí zpátky do Evropy.
Loris Capirossi na slavném oválu v Indianapolisu zajel loni své nejlepší umístění, takže si pro víkendový závod věří. Bautista tam ještě v sedle čtvrtlitru získal v roce 2008 body za třetí místo. Pokud jezdci dokážou využít svých zkušeností a motocykly jim pojedou tak jak mají, bude to snad změna k lepšímu.
"Test v Brně byl mnohem lepší než samotný závod," řekl na úvod Loris Capirossi, který věří, že zlepšení z České republiky mu umožní podat v Indianapolisu konkurenceschopný výkon. "Loni jsem tam dojel sedmý, což byl oproti roku 2008 velký pokrok, takže jsem letos odhodlaný tam předvést další zlepšení. "Budeme dál pokračovat způsobem, který přinese výsledky a my tak předvedeme čeho jsme schopni."
"Po nehodě v Brně ještě nejsem ve své kůži, ale odpočinul jsem si a vyléčil zranění, takže pro Indianapolis budu v pořádku," řekl Álvaro Bautista. "Potřebuji dokončit kompletní víkend a zajet všechny tréninky, kvalifikaci a závod. Je už to celkem dlouho, co jsem naposledy projel cílem a věřím, že se tak v Americe stane."
"V Brně se nám podařilo na mnoha věcech zapracovat a zlepšit je, ale v Indianapolisu to potřebujeme doladit a v závodech pak zjistit, jaký je skutečný potenciál motocyklu," uvedl Španěl, jemuž pomalu dochází příděl šesti motorových jednotek, který mají jezdci MotoGP pro osmnáct závodů sezony 2010.



Přehled motorových jednotek MotoGP po závodu v Brně

26. srpna 2010 v 9:02 | Armí

Přehled motorových jednotek MotoGP po závodu v Brně

Přehledu motorových jednotek motocyklových prototypů MotoGP vévodí Honda, která má až neskutečně vysokou spolehlivost, naopak Suzuki má problémy.
Tovární jezdci Hondy mají po desátém závodu sezony rozjety jen tři motory a tři zbrusu nové čekají na závěrečnou část sezony, což je pro jejich konkurenci celkem nepříjemná představa.
Opakem spolehlivosti a rychlosti Hondy je Suzuki. Bautista již používá šestý motor a rozhodnutí Komise Grand Prix o dodatečném přiřazení tří jednotek pro každého z jejich jezdců přišlo v pravý čas.
V tabulce je u každého motoru informace o jeho nasazení v trénincích, kvalifikacích a zahřívacích trénincích. Počet zahrnuje i závody, ale ty jsou ještě jednou pro přehlednost uvedeny samostatně, protože tam je po celou dobu v maximálním výkonu. U motorů, které týmy již nemůžou používat je ´K´ a motory, které ještě mají k dispozice, ale zatím je nepoužili jsou označeny jako ´N´. Velké ceny jsou označeny tak, jak jsou v kalendáři pro letošní sezonu.
01- Velká cena Kataru, 02- Velká cena Španělska, 03- Velká cena Francie, 04- Velká cena Itálie, 05- Velká cena Velké Británie, 06- Velká cena Nizozemska, 07- Velká cena Katalánska, 08- Velká cena Německa, 09- Velká cena USA, 10- Velká cena České republiky
Legenda:
01- 1.VT
- 01 znamená první závod sezony v Kataru- 1.VT první volný trénink
01- 2.VT - 01 znamená první závod sezony v Kataru - 2.VT druhý volný trénink
02- KVA - 02 znamená druhý závod sezony v Jerezu - KVA kvalifikace
03- WUP - 03 znamená třetí závod sezony v Le Mans - WUP zahřívací trénink
04- závod - 04 znamená čtvrtý závod sezony v Mugellu - závod
N - nepoužitý motor, zatím nebyl nahlášen nebo neopustil boxovou uličku
K - motor, který už jezdec nemůže použít a tým to oficiálně oznámil Technickému řediteli šampionátu (porucha, porušení plomby, atd.) Motor se může vrátit zpět ke kontrole do továrny, ale jakmile se poruší plomba,  zpátky se už může vrátit jen jako nový motor.
Motor123456

1. místo - 235 bodů






FIAT YAMAHA TEAM












Jorge





Lorenzo












Trénink2221209

Závod2233

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 2.VT04- KVA08- WUP

Naposledy nasazen06- 2.VT08- KVA10- WUP10- Závod

Stav
K

NN
Spotřeba motorů Jorge Lorenza je možná o něco vyšší než by si přál. Do zbývajících osmi závodů sezony nastupuje s dvěma novými jednotkami a třemi rozjetými, protože jeden motor Španělovi explodoval během kvalifikace na Sachsenringu. Bodový náskok má Lorenzo skutečně velký a tak by tato situace neměla jeho cestu za titulem vážně ohrozit.
Motor123456

2. místo - 158 bodů






REPSOL HONDA












Dani





Pedrosa












Trénink272819


Závod424


Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT07- 1.VT


Naposledy nasazen07- KVA10- WUP10- závod


Stav


NNN
V případě tovární Hondy se situace kolem použití motorových jednotek vyvíjí velmi slibně. Dosud Dani Pedrosa využil jen tři motory, první už nějakou dobu nepoužívá, ale má k dispozici tři zcela nové motory. Ani jeden z motorů zatím Španěl nemá jednoznačně neprovozuschopný. 
Motor123456

3. místo - 119 bodů






DUCATI MARLBORO





TEAM





Casey





Stoner












Trénink3052710

Závod3133

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT02- 1.VT08- WUP

Naposledy nasazen09- 1.VT01- závod10- WUP10- Závod

StavKK

NN
Casey Stoner má od začátku sezony rozjety čtyři motory, ale z toho už jsou dva mimo provoz. Pro jeho GP10 mu zbývají dvě nové jednotky a dosavadní dvě šetří hlavně minimem najetých kilometrů v trénincích. Dodatečná úprava aerodynamiky má problém s chlazením odstranit. 
Motor123456

4. místo - 115 bodů






REPSOL HONDA












Andrea





Dovizioso












Trénink252419


Závod334


Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT07- 1.VT


Naposledy nasazen10- 2.VT06- závod10- závod


Stav


NNN
V případě Andrea Doviziosa je situace stejně nadějná, jako u jeho týmového kolegy z Repsol Hondy. Italův druhý motor už nepoužili od Assenu, ale vzhledem k tomu, že má Dovizioso na třech motorech za sebou deset Velkých cen, je ve velmi dobrém postavení. 
Motor123456

5. místo - 101 bodů






FIAT YAMAHA TEAM












Valentino





Rossi












Trénink2323102

Závod1321

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT08- WUP10- WUP

Naposledy nasazen09- KVA10- 1.VT10- KVA10- Závod

Stav



NN
Valentino Rossi v letošní sezoně chyběl v závodech od italského Mugella až po německý Sachsenring, takže s životností motorů si do konce sezony nemusí dělat starosti.
Motor123456

6. místo - 99 bodů






DUCATI MARLBORO





TEAM





Nicky





Hayden












Trénink1727188

Závod3223

Poprvé nasazen01- WUP01- 1.VT06- 2.VT08- WUP

Naposledy nasazen06- 2.VT08- 2.VT10- WUP10- Závod

StavK


NN
Američan má po deseti kolech sezony rozjety čtyři motorové jednotky a z toho jednu už nenávratně pryč, když v mraku kouře skončil svou misi v holandském Assenu. Nejvíc kilometrů najel na motoru číslo dva, který naposledy použil v druhém tréninku na německou Grand Prix.
Motor123456

7. místo - 90 bodů






MONSTER TECH3












Ben





Spies












Trénink19221182
Závod22411
Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT05- WUP09- 1.VT10- 1.VT
Naposledy nasazen08- KVA08- KVA10- 1.VT10- WUP10- závod
Stav




N
V případě Bena Spiese situace nevypadá nejlépe, protože do této chvíle na své Yamaze rozjel pět motorů. Nový motor, který získal v Laguně Seca a Brně ovšem může představovat výrazné zlepšení, které Yamaha dodala jemu a Lorenzovi, když už bylo jasné, že o Rossiho přišli. Samozřejmě všechny tyto spekulace obě strany popírají.
Motor123456

8. místo - 75 bodů






LCR HONDA












Randy





De Puniet












Trénink1832202

Závod3430

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT05- 2.VT10- 2.VT

Naposledy nasazen05- 1.VT10- 1.VT10- závod10- WUP

Stav
K

NN
Randy De Puniet sice vynechal závod v Laguně Seca, ale na jeho motorový příděl to nemělo žádný vliv, protože byl na západě Spojených států nahrazen místním jezdcem Rogerem Lee Haydenem. Po závodu v Brně skončil druhý motor, ale ten měl na svém kontě také nejvíc kilometrů. Do konce sezony mu zůstávají dva motory.
Motor123456

9. místo - 61 bodů






SAN CARLO HONDA





GRESINI





Marco





Melandri












Trénink18251510

Závod3222

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT05- 1.VT09- 1.VT

Naposledy nasazen04- závod10- WUP08- KVA10- Závod

Stav



NN
Marco Melandri je na tom ze všech jezdců značky Honda ´nejhůře´, i když to pro něho neznamená nějaké vážné problémy. První motor už nějakou dobu nepoužívá, ale tím, že nezávodil v Assenu si ušetřil zbývající, které už od začátku sezony rozjel.

Motor123456

10. místo - 57 bodů






MONSTER TECH3












Colin





Edwards












Trénink23261510

Závod2242

Poprvé nasazen01- 2.VT01- 1.VT04- 2.VT08- WUP

Naposledy nasazen10- 2.VT08- KVA10- WUP10- Závod

Stav
K

NN
Colin Edwards si s motory nemusí dělat starosti, protože je na tom dobře. Jen jediná jednotka mu vypověděla službu, ale to byl zrovna motor, který měl najeto nejvíc.
Motor123456

11. místo - 54 bodů






SAN CARLO HONDA





GRESINI





Marco





Simoncelli












Trénink3425185

Závod4321

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT07- 1.VT10- 1.VT

Naposledy nasazen09- závod06- závod10- WUP10- Závod

Stav



NN
Marco Simoncelli v Brně nasadil čtvrtý motor a je takzvaně v limitu. Do konce zbývá osm závodů a Italovi stále zůstávají dvě nepoužité jednotky. Motor číslo dva nepoužil od Mugella, takže ten už bude brzy mimo hru.
Motor123456

12. místo - 48 bodů






PAGINAS AMARILLAS





DUCATI





Héctor





Barberá












Trénink3124172

Závod2440

Poprvé nasazen01- 2.VT10- 1.VT05- KVA10- 2.VT

Naposledy nasazen10- 1.VT06- KVA10- závod10- WUP

Stav
K

NN
Héctor Barberá stejně jako Aleix Espargaró nasadil svůj čtvrtý motor poprvé až na okruhu v Brně, ale má o jeden motor méně.
Motor123456

13. místo - 36 bodů






RIZLA SUZUKI












Loris





Capirossi












Trénink111522212
Závod12340
Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT04- WUP05- 2.VT10- 2.VT
Naposledy nasazen04- KVA04- KVA10- 1.VT10- Závod10- WUP
StavKK



Situace Lorise Capirossiho sice není tak dramatická, jak v případě jeho týmového kolegy Álvara Bautisty, ale to jen díky možnosti získat další tři motory navíc.
Motor123456

14. místo - 32 bodů






PRAMAC RACING












Aleix





Espargaró












Trénink2624142

Závod3241

Poprvé nasazen01- 2.VT01- 1.VT06- 2.VT10- WUP

Naposledy nasazen08- KVA10- 2.VT10- WUP10- Závod

Stav



NN
Na to, kolik nehod letos Aleix Espargaró absolvoval jeho situace nevypadá vůbec špatně. Zatím má k dispozici všechny motory a jen jeden z nich vypadá, že už má celkem dost, když od víkendu v Sachsenringu nebyl nasazen. V Brně poprvé použili čtvrtý motor na němž Španěl zajel zahřívací trénink a samotný závod české Grand Prix.
Motor123456

15. místo - 31 bodů






PRAMAC DUCATI












Mika





Kallio












Trénink312914


Závod505


Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT04- WUP


Naposledy nasazen10- 1.VT10- WUP10- závod


StavK

NNN
Mika Kallio využil jen tři motory a v závodech použil dokonce jen dva. U Pramacu pravděpodobně zvolili strategii s jedním motorem jen trénovat a se zbývajícími dvěma jet závody. První Kalliův motor už nefiguruje na seznamu akceschopných pohonných jednotek, ale tato jednotka zvládla velký počet nasazení, což je zajímavý výkon. Bohužel to v případě Fina  vypadá, že je v roli testovacího pilota motorů Ducati.
Motor123456

16. místo - 25 bodů






RIZLA SUZUKI












Álvaro





Bautista












Trénink201951521
Závod140400
Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT01- WUP07- 2.VT08- 1.VT10- WUP
Naposledy nasazen08- KVA07- 1.VT04- KVA10- Závod09- 1.VT10- WUP
Stav
KK


Álvaro Bautista je na tom s motorovým přídělem tak špatně, že dokonce schválené tři jednotky navíc mu do konce sezony nemusí stačit. Španělský závodník už v zahřívacím tréninku na Velkou cenu České republiky použil svůj poslední, šestý motor a dva motory už jsou mimo hru. Omezení motorových jednotek je vzhledem k jejich spolehlivosti pro japonského výrobce celkem problematická záležitost. Bautista je ze všech sedmnácti jezdců MotoGP největším kandidátem na penalizaci za překročení limitu motorových jednotek na jednu sezonu.
Motor123456

17. místo - 18 bodů






INTERWETTEN





HONDA





Hiroši





Aojama












Trénink1626209

Závod1332

Poprvé nasazen01- 1.VT01- 1.VT06- 1.VT09- 1.VT

Naposledy nasazen05- 2.VT08- KVA10- WUP10- Závod

StavK


NN
I když je Hiroši Aojama už dva měsíce zraněný, nemá možnost ušetřit motory, protože je v týmu Interwetten dočasně nahrazen Alexem De Angelisem. S prvním motorem už nemůže počítát a vypadá to, že to samé brzy nastane i u druhé jednotky, která má nejvíc najeto a naposledy fungovala při kvalifikaci na Velkou cenu Německa.



Není to o penězích ale o důvěře, říká šéf Ducati

16. srpna 2010 v 19:52 | Armí

Není to o penězích ale o důvěře, říká šéf Ducati

V neděli došlo k oficiálnímu potvrzení přestupu Valentina Rossiho k italské Ducati a ještě večer představitelé italského výrobce odpovídali na otázky novinářů.
Na setkání se zástupci médií přišel generální ředitel Ducati Gabrielle del Torchio a vedoucí továrního týmu Vittoriano Guareschi. Valentino Rossi nebyl přítomen, protože je stále jezdcem továrního týmu Yamahy. Nyní přinášíme první část rozhovoru s Gabrielle del Torchiem.
"Osobně jsem velmi potěšen volbou, kterou Valentino udělal a věřím, že jeho rozhodnutí bylo kvůli vynikajícím vztahům mezi ním a Fillipo Preziosim," řekl úvodem Gabriele del Torchio.
Bude Valentino uvolněn, aby už ve Valencii s Vámi testoval?
Gabrielle del Torchio: "Toto rozhodnutí není v našich rukou, ale předpokládáme, že ho Yamaha uvolní. Je to jejich rozhodnutí, ne naše. Jediné, co k tomu můžu říct je to, že my Caseyho uvolnili. Bude mu umožněno jezdit s Hondou po posledním závodu ve Valencii. Jednáme o tom, ale zatím není nic rozhodnuto."
Kdy jste o této smlouvě začali s Valentinem mluvit poprvé?
GdT: "To je dlouhá historie. Samozřejmě jsme se kontaktovali pár měsíců před tím. V podstatě jsme se na spolupráci dohodli v červenci, ale smlouva byla dokončena jen před pár dny. Toto rozhodnutí přišlo jen nedávno, takže z toho důvodu jsme to oznámili v Brně."
Povede Rossi vývoj motocyklu pro příští rok?
GdT: "Valentino bude s námi pracovat hlavně na vývoji motocyklu pro sezonu 2012, protože motocykl 2011 bude připravený do konce této sezony. Ale věřím, že bude aktivně spolupracovat s Fillipem a jeho týmem, aby nám nabídnul svůj pohled, názor a radu."
Bude lídrem v týmu?
GdT: "Se všemi členy týmu jednáme stejně. Bude tam druhý jezdec, jednáme s Nicky Haydenem a věřím, že se s ním domluvíme, i když zatím jsme nic nepodepsali."
Má Rossi v úmyslu přijít od Yamahy s kompletním týmem svých mechaniků pod vedením Jeremyho Burgesse?
GdT: "Na to je ještě brzo. Právě teď jsme se teprve dohodli s ním. Počkáme a uvidíme. Toto rozhodnutí necháváme na Valentinovi."
Můžete si představit to nadšení, které by v Itálii vzbudilo vítězství Ducati v šampionátu spolu s Rossim?
GdT: "Především je zatím předčasné hovořit o tom, že je našim cílem získat titul. Takže uvidíme, co bude. Věřím, že kombinací dvou italských ikon a Valentino bezesporu je italská ikona, bude mít obrovský efekt nejen v Itálii, ale po celém světě."
O motocyklu Ducati se traduje, že na něm není jednoduché jezdit. Bude to pro Valentina znamenat obtížný proces přizpůsobení?
GtD: "Na příkladu Nicky Haydena jsme jasně předvedli, že se na motocyklu dá jezdit a zlepšení, kterých jsme letos dosáhli je pozoruhodné pro nás pro všechny."
Můžete říct, že hlavním cílem bude s Rossim vyhrát šampionát?
GtD: "Samozřejmě, to je náš sen."
V jakém časovém horizontu?
GtD: "Pro to neexistuje žádná prognóza. Uvidíme."
Vnímáte to riziko, že pokud toho dosáhnete, tak to bude vnímáno víc jako vítězství Rossiho než Ducati?
GtD: "Moje odpověď je taková, že osud budeme sdílet společně. Takže pokud vyhrajeme, bude to společně a pokud prohrajeme, tak prohrajeme společně. Ale věřím, že o druhé možnosti teď není důvod uvažovat!"
Máte s Rossim nějakou možnost další volby po dvou letech?
GtD: "Nemáme určité plány. Samozřejmě to bude záležet na tom, co se v příštích dvou letech stane. V tomto sportovním odvětví je běžné podepsat smlouvu na dobu dvou let, takže uvidíme, co bude. Dva roky je dlouhá doba na to, abychom zjistili, zda se nám společně daří."
Jak jste tuto smlouvu financovali?
GtD: "Musím říct, že jsem velmi rád za pomoc, které se nám dostalo od našich akcionářů. Ducati je nyní plně ve vlastnictví privátní investiční společnosti, řízené rodinou Bonomi, která patří mezi nejprominentnější italské rodiny. Ale rovněž jsem rád za podporu, které se nám dostalo od Phillip Morrisu a dalších sponzorů."
Můžete nám říct něco k platu, který bude u Vás Rossi pobírat?
GtD: "Plat není důležitý. Nejsme v postavení, abychom mohli cokoliv sdělit k výši náhrad, které mu budeme vyplácet. Nebylo to o penězích, ale o důvěře k Valentinovi a jeho schopností k tomu, abychom dál vyvíjeli náš motocykl. Sloučením těchto dvou italských ikon jsme dosáhli důležitého zviditelnění pro tento sport, MotoGP a Ducati."
Přidělí Ducati sportovnímu oddělení nějaké další finanční prostředky pro tento projekt?
GtD: "Investujeme všechny peníze, které budou nezbytné pro to, abychom byli úspěšní. Neprozradím kolik, ale samozřejmě jsme si vědomi skutečnosti, že tato výzva je natolik důležitá, že budeme ve stavu investovat více než v minulosti."
Je nyní více sponzorů se zájmem podpořit tento projekt?
GtD: "Na to je ještě příliš brzo. Naši sponzoři mají dlouhodobé smlouvy."
A co FIAT?
GtD: "Zatím svůj postoj nedali na vědomí, předpokládám, že se tak stane v průběhu několika příštích týdnů."



Skvělý víkend pro Jakuba Kornfeila

16. srpna 2010 v 19:52 | Armí

Skvělý víkend pro Jakuba Kornfeila

Pro Jakuba Kornfeila byl víkend v Brně zcela určitě splněným snem, protože zabodovat takovým způsobem je parádní pocit, ale před domácím publikem je tento pocit mnohonásobně silnější a cennější.
Rodák z Rohatce u Hodonína brněnský okruh zná, ale to samozřejmě není zárukou úspěchu. Závodní víkend zahájil patnáctým časem, což byl solidní vstup do prvního dne příprav na Velkou cenu České republiky. V sobotu dopoledne zajel osmnáctý čas a v kvalifikaci si zajistil čtrnáctou příčku na startovním roštu. Dosud jeho nejlepší kvalifikační výsledek.
Nedělní warm-up jeli jezdci nejnižší kubatury na mokré dráze a Kornfeil v něm ráno zajel druhý čas, což vzhledem k jeho pozici na startu dávalo tušit určité naděje pro zisk mistrovských bodů v samotném závodu.
Ten měl start plánovaný na jedenáctou hodinu, ale kvůli počasí ředitelství závodu jeho začátek o sedm minut posunulo, protože na roštu probíhaly rychlé výměny pneumatik a zároveň mu dali status mokrého závodu. Tým Racing Germany spolu s Jakubem Kornfeilem tuto vypjatou situaci zvládli a český jezdec v cíli slavil páté místo.
Jak to vlastně celé bylo? "Myslím, že největší roli sehrálo to, že jsme obuli gumy do mokra. Jediný kdo to neudělal, byl Jasper Iwema, který startoval z boxové uličky a na hladkých gumách neměl šanci, protože první a poslední zatáčka byla hodně mokrá," řekl pro motogpsports.cz Jakub Kornfeil.
"Start jsem neměl zrovna nejlepší. V první zatáčce mi do zadního kola narazil Marcel Schrötter, což se mi naštěstí podařilo ustát, ale ztratil jsem tím tři, čtyři pozice. V druhé zatáčce na ´áčku´ pak přede mnou spadl Danny Webb a to mě dost rozhodilo a přišel jsem o další pozice. Po prvním kole jsem byl kolem šestnáctého, sedmnáctého místa. Potom jsem to začal stahovat a nakonec to vyšlo."
"V týmu s takovým výsledkem nepočítali," pokračoval Jakub Kornfeil, když měl odpovědět na otázku, zda byl jeho tým výsledkem překvapen. "Ano jsme za to moc rádi a všichni mi už gratulovali," prozradil sedmnáctý jezdec průběžného pořadí světového šampionátu.
Za dva týdny Kornfeil odcestuje do Spojených států, kde bude závodit ve slavném Indianapolisu. Sice je to letos jeho premiérová sezona, ale zkušenosti na této dráze má, protože tam v roce 2008 jako jezdec Red Bull Rookies Cupu závodil s nejlepšími jezdci z Evropy a Ameriky.
A co chce Jakub Kornfeil vzkázal čtenářům motogpsport.cz? "Všem děkuji za podporu a ať si nenechají ujít žádný další závod. Budu rád, když budete fandit i v době, kdy se třeba tolik nebude dařit a výsledky nebudou. Za Vaši podporu jsem skutečně moc rád, čtěte články."
Ten další už třeba o tom, jaké to bylo během závodu v americkém Indianapolisu.



Melandri si zazávodil ve skupince a dojel osmý, Simoncelli měl problémy

16. srpna 2010 v 19:51 | Armí

Melandri si zazávodil ve skupince a dojel osmý, Simoncelli měl problémy

Zatímco Marco Melandri se během závodu postupně zlepšoval a dojel osmý, Marco Simoncelli postupně ztrácel výkon po slušném začátku skončil jedenáctý.
Tým San Carlo Honda Gresini si při Velké ceně České republiky na Masarykově okruhu v Brně připsal dvě slušná bodovaná umístění. Marco Melandri dojel osmý, když vyhrál minisouboj Héctorem Barberou a Randym de Punietem. Marco Simoncelli měl v závěru problémy se ztrátou a závod dokončil jako jedenáctý.
Melandri jinak v Brně neprožíval dobrý víkend, takže je s konečným výsledkem spokojen. "Start nebyl pozitivní, závěrečná část byla dobrá. Na čerstvých pneumatikách jsme se trápili, nedokázal jsem se udržet skupiny přede mnou," popisoval Ital vstup do závodu. "Jakmile ubylo paliva v nádrži a pneumatiky se dostaly do provozní teploty, cítil jsem se lépe. Motorka se snadněji řídila."
I přes zlepšení a slušný výsledek však Ital, který debutoval v Brně roku 1997 ještě jako šestnáctiletý, nebyl zcela spokojen. "Pořád máme dost problémů s elektronikou a obtížně se mi předjíždí. Musíme s pomocí Hondy víc pracovat. Jsem si jistý, že se ještě posuneme," dodal.
Simoncelli také nezažil zrovna pozitivní závod. Na začátku se sice cítil dobře, ale postupně ztrácel konzistenci. "Jezdci přede mnou mi ujížděli, občas mě někdo předjel. Při zařazeném čtvrtém, pátém a šestém rychlostním stupni jsem nedosahoval optimálního výkonu," popisoval bývalý mistr světa dvěstěpadesátek. "Jezdci mě předjížděli, jako bych měl motorku jiné kategorie. Musíme zjistit, co se stalo. Pochopitelně jsem zklamán. Po deseti kolech jsem si věřil na osmé místo."
Šéf týmu Fausto Gresini ví, že stroj je ještě potřeba vylepšit. "Už druhým závodem máme novou elektroniku. Musíme poznat, jak ji co nejlépe využít," přiznal.



O lepší než čtvrté místo připravily Spiese problémy s přední částí stroje

16. srpna 2010 v 19:51 | Armí

O lepší než čtvrté místo připravily Spiese problémy s přední částí stroje

Přestože Ben Spies neudržel pódiové umístění, v cíli byl s výsledkem spokojen. Úspěch francouzského týmu doplnil sedmým místem Colin Edwards.
Bodové žně předvedli při Grand prix České republiky na Masarykově okruhu v Brně jezdci stáje Monster Yamaha Tech 3. Jistou dobu se zdálo, že Ben Spies, který předvedl skvělý start, bude bojovat o pódium, nakonec skončil těsně pod ním na čtvrtém místě. Colin Edwards dojel sedmý a vyrovnal tak své letošní maximum z Laguna Seca.
Spies viděl příčinu svého úspěchu ve vydařeném startu. O lepší umístění ho připravily technické problémy. "Několik kol jsem se držel Jorgeho a Daniho a měl slušnou rychlost. Okolo sedmého kola jsem začal mít problémy s přední částí. Škoda. S Jorgem jsem bojovat nemohl, ale možná jsem se mohl udržet Daniho," věří obhájce titulu mistra světa superbiků. "Neříkám, že bych ho porazil, ale mohlo mezi námi dojít k bitvě."
Že má Spies problémy mohli vidět i diváci na tribuně C. V sedmé zatáčce se Texasan hned při několika průjezdech vychýlil z ideální stopy. "Musel jsem zpomalit, a proto mě Casey (Stoner) rychle předjel," vysvětloval Američan ztrátu třetího místa. "Nejsem naštvaný, i když jsem nebýt malého problému mohl bojovat o pódium. Ze svých pósledních výkonů mám radost, opět jsem byl nejlepším jezdcem ze satelitních týmů. Se čtvrtou pozicí nemohu být nespokojen," dodal.
Spokojen byl i Edwards, který dal do své jízdy opět maximum. "Myslel jsem si, že to bude dobrý závod. Měl jsem slušný celý víkend. S novou geometrií přední části jsem byl opravdu spokojen," vzpomínal Texasan, který měl nakonec v závodě problémy s přední pneumatikou. "Myslím, že jsem nebyl jediný. Když jsem zkusil trochu víc zabrat, dostal jsem se do problému a ztratil kontakt s Valentinem (Rossim) a Nickym (Haydenem). Zariskoval jsem, abych se jich udržel, ale nešlo to."
Dvojnásobný světový šampión superbiků věří, že při příštím závodě v Indianapolis předvede další posun.
Výsledky si pochvaloval také šéf týmu Hervé Poncharal. "Ben i Colin byli opravdu úžasní. Bodový příděl nám pomůže v hodnocení týmů, kde jsme nejlepší netovární stájí," radoval se Francouz, který věří, že oba jeho jezdci budou v následujících závodech pravidelně dojíždět v elitní šestce.



Stoner je zklamaný, chtěl bojovat o vítězství

16. srpna 2010 v 19:50 | Armí

Stoner je zklamaný, chtěl bojovat o vítězství

Caseymu Stonerovi se nepodařilo doladit nastavení, a tak dnes neměl dostatečnou rychlost na boj o vítězství. Zraněný Nicky Hayden si dojel pro šesté místo.
Stoner na konci kvalifikace přišel na dobré nastavení, ale potřeboval na něm ještě zapracovat ve warm-upu, což mu neumožnilo počasí. S třetím místem proto není spokojený, chtěl víc. "Měl jsem v prvních kolech problémy s předkem motorky a na ty dva jezdce vpředu jsem moc ztratil," vysvětloval Australan.

"Vypadalo to, že stejné problémy mělo několik dalších jezdců. Viděl jsem před sebou, jak upadl Dovi. Ke konci se to zlepšilo, ale od Daniho a Jorgeho jsem byl moc daleko na to, abych je ohrozil. Musíme pracovat, ale neztrácíme moc. Zoufale chci znovu bojovat o vítězství, pro sebe a Ducati."

Nicky Hayden si v sobotní kvalifikace nalomil vřetenní kost, takže do závodu nastupoval s handicapem. Vzhledem k těmto okolnostem je s šestou příčkou spokojený. Američan si není jistý, jestli zvládne zítřejší test.

"Celkově vzato musím být s šestým místem spokojený, rychlost jsme neměli špatnou a možná jsem mohl bojovat o lepší pozici, kdybych byl v plné formě," dodal Hayden.



Rossi potvrdil odchod od Yamahy, příští rok bude závodit pro Ducati

16. srpna 2010 v 19:49 | Armí

Rossi potvrdil odchod od Yamahy, příští rok bude závodit pro Ducati

Po sedmi letech působení u Yamahy změní Valentino Rossi zaměstnavatele, potvrdil to v Brně. Ital podepsal dvouletou smlouvu s Ducati
"Je velmi těžké jen několika slovy vysvětlit, jaký byl můj vztah s Yamahou v uplynulých sedmi letech," napsal Rossi na rozloučenou (obrázek dole). "Mnoho věcí se od dávných časů v roce 2004 změnilo, především se změnila ona, moje M1. V té době to byla slabá MotoGP motorka středu pole, které se posmívala většina jezdců a techniků MotoGP. Poté, co jsem jí pomohl růst a zlepšovat se, se v garáži usmívá, lidé se jí dvoří a obdivují ji, je považována za nejlepší."

Italský mistr světa poděkoval všem, kteří mu u Yamahy pomohli k zisku čtyř titulů mistra světa, za všechny jmenoval Masaa Furosawu, Masahika Nakadžimu, Hiroju Atusumiho a Jeremyho Burgesse.

"Teď přišel čas hledat nové výzvy, moje práce u Yamahy skončila," konstatoval. "Bohužel i ty nejkrásnější love story končí, ale zanechávají mnoho nádherných vzpomínek, jako když jsme se já a moje M1 poprvé políbili na trávě ve Welkomu a ona se mi podívala do očí a řekla: ´Miluju tě!´"

Představitelé Yamahy Rossimu poděkovali a uznali, že jeho zásluhou se z M1 stala v MotoGP referenční motorka. Japonský výrobce dodal, že Rossi navždy zůstane součástí historie Yamahy.

"I když litujeme Valentinova rozhodnutí odejít, zcela respektujeme jeho přání hledat nové výzvy a do roku 2011 a dalších let mu přejeme to nejlepší. Ve zbývajících osmi závodech sezóny 2010 zůstává Valentino továrním jezdcem Yamahy. Jako takový bude těžit z naší plné podpory a my doufáme a očekáváme, že v modrém získá do konce sezóny ještě několik vítězství," uvedl závodní šéf Yamahy Lin Jarvis.
Novým zaměstnavatelem Valentina Rossiho bude od příštího roku italská Ducati. "Jsme nadšení, že můžeme oznámit, že Valentino Rossi bude od roku 2011 jezdit pro nás," řekl prezident italského výrobce Gabriele Del Torchio. Smlouvu podepsaly obě strany na dvě sezóny.

Na spolupráci s obdivovaným krajanem se těší především sportovní šéf Ducati Filippo Preziosi. "Valentino je hlavně velký fanoušek motorek, takže mi bylo vždy potěšením naslouchat jeho názorům," uvedl. "Do Grand Prix ve Valencii zůstane soupeřem, tak velkým, že naše vítězství měla díky němu vždy mimořádnou hodnotu. Ale jakmile poprvé usedne na Ducati, budeme spolupracovat na každém detailu, abychom vyvinuli motorku, která mu umožní předvést jeho talent. Pracovat s Valentinem je jedna z nejvíce vzrušujících věcí pro každého inženýra a je dobré vědět, že mi budeme mít tuto příležitost v příští sezóně."

Týmovým kolegou Rossiho by měl být Nicky Hayden, ale Italové to zatím nepotvrdili.



Lorenzo neočekával, že Pedrosovi ujede

16. srpna 2010 v 19:48 | Armí

Lorenzo neočekával, že Pedrosovi ujede

Vítěz Grand Prix České republiky Jorge Lorenzo byl trochu zaskočený jednoznačným průběhem závodu, od Pedrosy očekával větší komplikace. Naopak Valentino Rossi odjíždí z Brna velmi zklamaný.
"Po včerejších problémech a pádu jsem tohle dnes neočekával, myslel jsem si, že to bude větší trápení," přiznal Lorenzo. "Jakmile jsem se dostal na první místo, očekával jsem, že Dani pojede se mnou a věděl jsem, že je to moje chvíle a že musím jet co nejlépe. Myslel jsem si, že se mě pokusí předjet, ale cítil jsem se dobře a postupně se mi podařilo se ho zbavit."

"Vím, že jsem řekl, že teď jezdím s ohledem na šampionát, a je to pořád pravda, ale když je tu šance na vítězství, je třeba se jí chopit! Získat sedmé vítězství v sezóně je fantastické, děkuji všem v mém týmu za tak dobrou práci po včerejších problémech."

Valentino Rossi se propadl po startu závodu a poté se dokázal probojovat jen na páté místo. Zklamaný byl už po kvalifikaci, po závodě ještě víc. "Dnes jsme skutečně zklamaní, protože jsme doufali v dobrý závod a já jsem věřil, že dnes dokážu bojovat vpředu," posteskl si Ital. "Zdálo se, že je vše v pořádku a včera jsem měl dobrou rychlost, ale dnes jsme prostě tak rychlí nebyli a nedokázal jsem se udržet jezdců vpředu. Jsme smutní, ale zítra máme příležitost v testu zjistit, co bylo špatně, což nám pomůže být v lepší formě v Indianpolisu."
Yamaha po závodě potvrdila, že Valentino Rossi u ní na konci letošní sezóny končí. Očekává se, že teď Ital oznámí přestup k Ducati.



Pedrosa nenašel stejnou rychlost jako v sobotu a na Lorenza nestačil

16. srpna 2010 v 19:48 | Armí

Pedrosa nenašel stejnou rychlost jako v sobotu a na Lorenza nestačil

Dani Pedrosa získal v GP České republiky druhé místo, ale po kvalifikaci pomýšlel na vítězství. Motorka se nechovala podle jeho představ, proto nedokázal soupeřit s Lorenzem.
Jelikož v Laguně Seca Pedrosa upadl, je rád, že se alespoň vrátil na pódium. Do závodu sice startoval z pole position, "ale v první levotočivé zatáčce jsem měl až moc obavy o teplotu pneumatik a začal brzdit příliš brzy, což umožnilo Benovi a Jorgemu předjet mě," vysvětloval Španěl.

Pedrosa se dokázal vrátit alespoň na druhé místo a pokoušel se stíhat Lorenza, což mu nevydrželo dlouho. "Z nějakého důvodu jsem nebyl stejně rychlý jako včera, hodně se mi protáčelo kolo a měl jsem problémy na výjezdu ze zatáček," vysvětloval. "Snažil jsem se tomu přizpůsobit svůj jezdecký styl, ale Jorgemu se podařilo postupně si vybudovat náskok. Dnes to tedy pro nás nebyl nejlepší výsledek, ale pódium je OK a na tomto výsledku můžeme stavět."

Andrea Dovizioso závod nedokončil kvůli pádu, ztratil předek motorky. Ital jel na hraně, aby se udržel vpředu. "V několika zatáčkách jsem dostal od předku varování a pak ustřelil v deváté zatáčce," popisoval. "Je to škoda, udělal jsem chybu a stála mě draho, protože časy kolem 1:58, které jezdila čelní skupina, jsem mohl dnes jezdit také. Celý víkend jsme byli s předkem na hraně a dnes to zhoršil silný vítr."

Dovizioso měl ale štěstí v neštěstí, protože při pádu přistál uprostřed trati a soupeři se mu museli vyhýbat. "Když jsem byl uprostřed dráhy, bylo to děsivé, protože jezdci, kteří byli za mnou, mě objížděli z obou stran, takže jsem měl nakonec štěstí, že následky nebyly horší," přiznal.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )