Červenec 2010

Karel Abraham pojede s Ducati v MotoGP

30. července 2010 v 0:25 | Armí

Karel Abraham pojede s Ducati v MotoGP

Jako první český jezdec pojede v příštím roce Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB Motoracing v královské kubatuře MotoGP s motocyklem Ducati Desmosedici GP11 SAT.
Jak uvádí tisková zpráva týmu, smlouva s Ducati byla podepsána dnes, tedy ve středu 28. července 2010. Bližší podrobnosti ohledně účasti dvacetiletého Abrahama v prestižní kubatuře MotoGP budou zveřejněny těsně před startem Velké ceny České republiky v Brně.
Český závodník nedávno absolvoval testy v Mugellu, kde si poprvé vyzkoušel osmistovku Ducati a na základě jeho dobrých výkonu se vedení Ducati rozhodlo nabídnout týmu Cardion AB Motoracing účast v MotoGP.
Karel Abraham v současné době závodí v kubatuře Moto2 a v posledních dvou závodech světového šampionátu se umístil na čtvrtém a pátém místě. V celkovém hodnocení mistrovství světa mu patří průběžná čtrnáctá příčka.



Jak bude rychlý na Hondě to nikdo neví, říká Dovizioso

30. července 2010 v 0:23 | Armí

Jak bude rychlý na Hondě to nikdo neví, říká Dovizioso

Andrea Dovizioso je zvědavý až uvidí Stonera na Hondě, protože jeho styl jízdy byl po čtyři roky přizpůsobován italské Ducati, která je ovšem zcela něco jiného než japonský prototyp RC212V.
Informace o přestupu Casey Stonera k Hondě poprvé obletěla motocyklový svět začátkem července a v těchto dnech Australan získal od Ducati svolení testovat konkurenční stroj už v listopadovém testu po skončení posledního závodu sezony ve Valencii.
Ital Dovizioso je druhým rokem továrním jezdcem Hondy a HRC s ním počítá pro příští ročník mistrovství světa, kde by rádi nasadili celkem tři tovární stroje. K tomu, jak si Stoner po příchodu k týmu povede, Dovizioso poznamenal: "Casey může jet rychle na jakékoliv motorce, protože má velký talent, ale jak rychle na Hondě? To nikdo neví."
"Bude zajímavé sledovat Caseyho na Hondě při nájezdu do zatáček, protože to je jeho silná stránka a je v tom dobrý," pokračoval Ital. "Ale nemyslím, že je to možné na Hondě. V tomto okamžiku máme v nájezdu trošku problém s pohybem na přední části a zatáčením motocyklu."
"Caseyho styl je zvláštní. Je rychlý uprostřed zatáčky a také v jejím nájezdu. Myslím ale, že kombinace jeho stylu a Ducati je v této oblasti velmi silná. Takže bude zajímavé Caseyho sledovat na normální motorce," řekl závěrem Dovizioso.



Nicky Hayden o Lorenzově formě

30. července 2010 v 0:22 | Armí

Nicky Hayden o Lorenzově formě

Podle Američana Haydena z tovární stáje Ducati je v letošním roce skoro nemožné najít ve výkonu vedoucího jezdce šampionátu Jorge Lorenza nějaké slabé místo.
Španěl v sedle Fiat Yamahy YZR-M1 v letošním roce ani jednou nechyběl při startu v první řadě a cílem projel třikrát druhý a šestkrát první. Tato velmi dobrá bilance pro Lorenza znamená vedoucí postavení v šampionátu a dvaasedmdesáti bodový náskok před druhým Pedrosou.
Hayden, který v prvních devíti závodech sezony MotoGP ani jednou neskončil na stupních vítězů věří, že letošní model Ducati GP10 má na to, aby vyhrával závody, ale za stávající formy španělského jezdce tovární Yamahy je to velmi obtížné.
"Loni byl rychlý, ale také jsme ho mohli vidět tu a tam na dráze chybovat," řekl Hayden. "V tomto roce se buď v každém závodě kvalifikuje první nebo druhý nebo skončí první nebo druhý. Takže teď opravdu neprokazuje slabé stránky."



Pedrosa na návštěvě Indonésie

30. července 2010 v 0:20 | Armí

Pedrosa na návštěvě Indonésie

Z Kalifornie odcestoval Dani Pedrosa rovnou do Indonésie, kde navštívil ´Honda Racing School´ a v roli instruktora předvedl své dovednosti začínajícím závodníkům.
Po skončení Velké ceny Spojených států odletěl Pedrosa ze San Franciska do indonéské Jakarty a potom se vydal na čtyřicetikilometrovou cestu jižně od hlavního města, kde leží závodní okruh Sentul.
Španělovými studenty bylo šestnáct mladých Indonésanů ve věku mezi jedenácti až patnácti lety. Jak vypadá jízda motocyklového závodníka v praxi předvedl Pedrosa v sedle motocyklu Honda Blade 110ccm, která v týmových barvách Repsolu patří škole, kde je hlavním instruktorem bývalý závodník MS 125ccm Noburu Ueda.
"Bylo velmi zábavné jezdit se stodesítkou Blade!" řekl Dani Pedrosa. "Samozřejmě má o poznání menší výkon než moje RC212V, ale myslím, že je vhodná pro děti, aby se seznámili jak jezdit s motocyklem, získali představu o převodech a nezbytném stylu jízdy."
Studenti a téměř jedna tisícovka fanoušků sledovala, jak Pedrosa v kombinéze jezdce MotoGP jezdí po závodním okruhu a když své vystoupení ukončil, dal začínajícím závodníkům několik dobře míněných rad. "Nejlepší radu, kterou vám můžu dát je následovat své instinkty, srdce a jízdu na motocyklu si užívat. V životě máte jen jednu příležitost, takže to musíte mít na paměti a dát do toho všechno."
"Když jsem začínal byl jsem také velmi mladý, ale měl velké nadšení," pokračoval Pedrosa. "Nikdy jsem si nedokázal představit, že můžu závodit v mistrovství světa, ale byl jsem velmi šťastný, když jsem se stal součástí projektu, kde jste nyní vy. Takže musíte pokračovat ve svém snu a tvrdě pracovat na tom, aby jste svůj sen proměnili v realitu."
Dani Pedrosa byl první návštěvou Indonésie nadšený a mezi mladými talenty se cítil velmi dobře. Prozradil, že dlouho uvažuje o tom se jednou zapojit do podobného projektu a podpořit začínající jezdce tak, jak to v jeho případě udělal Alberto Puig, když začal závodit v MoviStar Cupu.
V Indonésii má Honda obrovský trh a do konce roku chce zvýšit produkci motocyklů na tři a půl miliónu kusů. V roce 2011 pak v Indonésii vybuduje novou továrnu a produkci zvednou na neuvěřitelné čtyři milióny motocyklů.
Dani Pedrosa - Sentul, Indonésie 2010



Diplom pro Winu

29. července 2010 v 9:48 | Armí

Diplom pro Winu

www.sport-motogp.blog.cz

Diplomek od Winy

29. července 2010 v 8:50 | Armí

Diplomek od Wivi

www.sport-motogp.blog.cz
děkuju je krásnej
Winy blog zde

Roger Lee Hayden se připravuje na Indianapolis

28. července 2010 v 12:05 | Armí

Roger Lee Hayden se připravuje na Indianapolis

Američan po zkušenosti s LCR Hondou třídy MotoGP v Laguně Seca, připravuje za pět týdnů start na divokou kartu v GP Indianapolisu s Moriwaki American Honda Moto2.
Mužem, který má u American Hondy na starosti technickou stránku projektu je Kevin Erion a právě jeho Erion Racing poskytne pro závodní víkend v Indianapolisu personál týmu Rogere Lee Haydena.
"Do této chvíle jsme udělali dva testy a ještě dva máme v plánu," řekl pro motogp.com Kevin Erion. "Testy, které jsme již absolvovali byly vynikající, ale závod ještě není u konce. Roger je spokojen se způsobem jakým si vytvořil kontakt s motocyklem, jeho časy se pokaždé zlepšovaly a máme pocit, že se to bude jen zlepšovat. Náš tým má velké zkušenosti s šestistovkami a jsme tím velmi nadšeni."
"Moriwaki nás zásobuje všemi komponenty,které jsou třeba, aby mi American Honda dala vše k tomu, abych odvedl svou práci a samozřejmě Kevin Schwantz pomáhá s divokou kartou, projektem a Rogerem Haydenem. Není to jednoduché, ale největší překážka je za námi a to dostat motorku na dráhu a zajistit, že je Roger v pohodě."
Cíle pro Grand Prix Indianapolisu jsou také vysoké, což Kevin Erion závěrem komentoval slovy: "Věřím, že máme všechny potřebné nástroje k tomu být úspěšní a vyhrát závod. Reálně chlapi, kteří v této třídě závodí a v současné době vyhrávají závody budou velmi těžkými soupeři, vůbec se na to nedíváme, jako na nějaký snadný závod, je to mistrovství světa! Myslím, že můžeme být velmi konkurenceschopní a myslím, že překvapíme spoustu lidí tím, jak dobře si tam povedeme."



Bárbera měl v Laguně Seca smůlu

28. července 2010 v 12:05 | Armí

Bárbera měl v Laguně Seca smůlu

Héctor Barberá v průběhu amerického víkendu předváděl velmi dobré výkony, což mu dávalo slušné šance do závodu, ale jeho naděje skončily v třetím kole.
Důvodem odstoupení byl uvolněný řetěz na jeho satelitní Ducati GP10. Ještě před devátým podnikem sezony v Laguně Seca byl jezdec týmu Páginas Amarillas Aspar jedním z čtveřice závodníků MotoGP, kteří dokázali v každém v posledních osmi závodů bodovat.

Někdy prostě tvrdá práce nestačí a je třeba i ta trocha pomyslného štěstí, která minulou neděli určitě na straně španělského jezdce nebyla. Barberá jel v Laguně Seca poprvé a to, co předváděl v trénincích muselo potěšit každého v týmu Aspar. Bohužel i takové věci k závodění patří.

"Byla to škoda, ale všichni víme, že se během závodu může stát cokoliv a to nevyjímaje selhání mechanických částí motocyklu," uvedl Barberá. "V tomto případě to byl řetěz, který se uvolnil a v třetím kole spadl. Už při startu jsem viděl, že motorka poskakuje a snižuje výkon."

"Když spadnete je to zklamání, protože to znamená, že jste nalezli svůj limit, ale když pro vás závod skončí díky něčemu, co nemůžete jakkoliv ovlivnit, zvlášť něco takového jako je řetěz, pak to ve vás zanechá pocit hořkosti víc než cokoliv jiného."

"Každopádně to beru optimisticky, po celý víkend jsem byl rychlý a to je něco, co si z Laguny Seca můžu odnést. Moje nejrychlejší kolo bylo jen o několik desetin pomalejší než nejlepší čas závodu z roku 2009, což nám dává důvod ke spokojenosti. Já osobně spolu s týmem pracujeme s každým závodem lépe a to bude pro druhou polovinu sezony rozhodující," řekl závěrem Héctor Barberá.



Nejrychlejší kolo a maximální rychlost americké Grand Prix

28. července 2010 v 12:04 | Armí

Nejrychlejší kolo a maximální rychlost americké Grand Prix

Nejlepší čas na kolo zajel v nedělní U.S. Grand Prix Casey Stoner z tovární stáje Ducati a byl to opět Australan, kterému také naměřili nejvyšší maximální rychlost.
Devátý podnik sezony 2010 byl mnohem rychlejší než ten, který jezdci na západním pobřeží Spojených státu zajeli loni. Celkový čas závodu z roku 2009 byl 44´01,580 sekundy s maximální rychlostí 265 kilometrů za hodinu. V letošním roce do Laguny Seca Bridgestone přivezl asymetrickou zadní pneumatiku a celkový čas se zkrátil na 43´54,873 sekundy, ale bez vlivu na maximální rychlost, která teď byla dokonce o něco nižší 264,6 kilometrů za hodinu.

Vítěz závodu v Laguně Jorge Lorenzo zajel druhý nejrychlejší čas v devátém kole závodu, ale takový Mika Kallio svoje maximum odvedl v posledním dvaatřicátém kole, když bojoval a úspěšně o deváté místo s Capirossim, jehož maximum padlo rovněž až v závěru. Podobně je na tom také Ben Spies, který páté nejrychlejší kolo zajel až tři kola před cílem.

Sedmý v tabulce časů na kolo závodu americké Grand Prix je Valentino Rossi, jenž zároveň uzavírá skupinku jezdců, kteří jsou v jedné sekundě od nejrychlejšího Stonera z Ducati.
Nejrychlejší kolo GP USA - MotoGP:
P.Jezdec                                  
ZeměTým                                                  
MotocyklČasV koleKolZtráta
1.Casey STONERAUSDucati TeamDUCATI1'21.376432
2.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA1'21.4879320.111
3.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA1'21.6024110.226
4.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA1'22.0397320.663
5.Ben SPIESUSAMonster YamahaYAMAHA1'22.05529320.679
6.Nicky HAYDENUSADucati TeamDUCATI1'22.1125320.736
7.Valentino ROSSIITAFiat Yamaha Team Tech 3YAMAHA1'22.1165320.740
8.Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'22.7064321.330
9.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'22.73611181.360
10.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'22.7728321.396
11.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI1'23.02914281.653
12.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'23.1254321.749
13.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI1'23.31832321.942
14.Alex DE ANGELISRSMInterwetten Honda MotoGPHONDA1'23.45510322.079
15.Roger Lee HAYDENUSALCR Honda MotoGPHONDA1'23.6738322.297
16.Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'24.198222.822
17.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI1'24.472333.096
V maximálních rychlostech je na špici Casey Stoner s tovární Desmosedici GP10, druhá a třetí příčka patří továrním YZR-M1 Valentina Rossiho a Jorge Lorenza. Nejrychlejší z Hond byla Pedrosova tovární RC212V pátá a stroj jeho kolegy Doviziosa až osmý. Itala v maximálních rychlostech předběhl Roger Lee Hayden se satelitní specifikací LCR Hondy RC212V.

Ve všech případech, tedy v nejlepším kole závodu a maximální rychlosti, byl nejrychlejším z netovárních jezdců Ben Spies na Yamaze v barvách týmu Monster Tech 3.
Maximální rychlost GP USA - MotoGP:
P.Jezdec                       
ZeměTým                                              
MotocyklKm/h
1.Casey STONERAUSDucati TeamDUCATI264.6
2.Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYAMAHA262.3
3.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA261.4
4.Nicky HAYDENUSADucati TeamDUCATI260.7
5.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA260.5
6.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA260.2
7.Roger Lee HAYDENUSALCR Honda MotoGPHONDA259.2
8.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA258.8
9.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI258.7
10.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI257.8
11.Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHONDA257.3
12.Alex DE ANGELISRSMInterwetten HondaHONDA256.8
13.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA256.3
14.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA256.2
15.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI254.4
16.Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSUZUKI250.5
17.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI250.0



De Angelisovi vydrželo tempo jen deset kol

26. července 2010 v 10:51 | Armí

De Angelisovi vydrželo tempo jen deset kol

Alex de Angelis začal závod slušně, ale po deseti kolech začal ze zatím nezjištěných příčin ztrácet a v závodě dojel na posledním dvanáctém místě.
Dvanácté místo si z Velké ceny USA v Laguna Seca odváží Alex de Angelis, který v týmu Interwetten Honda zaskakuje za zraněného Hiroshiho Aoyamu. Rodák ze San Marina měl celý víkend problémy s nastavením a v závodě dojel poslední.
De Angelis neznal příčiny svých problémů. "Měli jsme potíže především s pneumatikami. Prvních deset kol bylo celkem OK, ale pak se mé časy zhoršovaly. V posledním kole maršálové začali mávat modrými a zelenými vlajkami, tak jsem pustil plyn, protože jsem nevěděl, co se děje. Pak jsem zjistil, že to nebylo na mě. Myslím, že první jezdec projel cílem a oni začali mávat. Byla chyba, že jsem zpomalil, nestihl jsem pak zaútočit na Haydena," litoval jezdec.
Hlavní mechanik Tom Jojic také neznal příčiny problémů, díky kterým začal de Angelis ztrácet. "Před Brnem musíme zapracovat na nastavení, ale musíme zjistit jak. Tento víkend byl pro nás zklamáním, nesplnili jsme očekávání, která jsme od této velké ceny měli," přiznal.



Roger Lee Hayden předjel de Angelise a skončil jedenáctý

26. července 2010 v 10:51 | Armí

Roger Lee Hayden předjel de Angelise a skončil jedenáctý

Náhradník za zraněného Randyho de Punieta Roger Lee Hayden se během závodu neustále zlepšoval a dvě kola před cílem se dostal před Alexe de Angelise na jedenácté místo, které udržel až do cíle.
Roger Lee Hayden si ve Velké ceně USA v Laguna Seca vyjel pět bodů. Američan startoval v týmu LCR Honda, kde zaskakoval za zraněného Randyho de Punieta.
Nejmladší z bratří Haydenů sice v úvodních kolech hledal optimální tempo, zvykal si na chování karbonových brzd a zahřívání pneumatik, ale nakonec byl se závodem spokojen. "Ostatní na mě najeli několik sekund, ale pak jsem je začal stahovat. V té době jsem zajel své nejrychlejší kolo za celý víkend. Dvě kola před cílem jsem dohnal de Angelise, předjel ho a získal jedenácté místo," bilancoval Hayden. "Na začátku víkendu jsem si opravdu nemyslel, že bych mohl dojet jedenáctý. chci poděkovat týmu LCR za skvělou příležitost. Všichni mi ve všem vycházeli vstříc a tvrdě pracovali na motorce, aby se mi co nejlépe řídila."
Ohledně výsledku prý ve stáji na Haydena nijak netlačili. "Ale je to americká velká cena, chtěl jsem zajet dobrý výsledek pro přátele, rodinu a fanoušky, kteří tu byli. Šanci jet u této skvělé party jsem si užíval. Motorka byla perfektní," pochvaloval si bratr mistra světa z roku 2006.
Šéf týmu Lucio Cecchinello popřál rychlou rekonvalescenci svému kmenovému jezdci Randymu de Punietovi a poděkoval týmu za skvělou práci během uplynulého víkendu. "I přes neštěstí, které nás potkalo jsme se rozhodli sem přijet a jako vždy odvést maximum. Jsme potěšeni Rogerovým výsledkem, neustále se zlepšoval a během závodu jel soustředěně, zejména když předjel de Angelise dvě kola před cílem," chválil náhradníka bývalý úspěšný jezdec stopětadvacítek, který teď bude čekat na vyjádření lékařské komise ohledně startu de Punieta v Brně.



Melandri osmý, Simoncelli si v závodě připsal třetí pád za víkend

26. července 2010 v 10:49 | Armí

Melandri osmý, Simoncelli si v závodě připsal třetí pád za víkend

Marco Melandri měl díky svému zranění problémy zejména v levotočivých zatáčkách. Svou hondu dovezl do cíle na osmém místě, Simoncelli po nájezdu na hrbol při prudkém brzdění upadl.
Tým San Carlo Honda Gresini má za sebou ze svého pohledu nepříliš vydařenou Velkou cenu USA v Laguna Seca. Marco Melandri se po celý víkend trápil s nastavením i se zdravotním stavem a nakonec dojel osmý, Marco Simoncelli v závodě upadl. Byl to jeho již třetí pád během uplynulého víkendu.
Melandri má za sebou další obtížný závod. "Mysleli jsme, že jsme našli něco dobrého v ranním warm-upu, ale udělali jsme ještě nějaké změny pro závod, které se neprojevily, jak jsme doufali. S novou elektronikou se ještě stále máme co učit," přiznal zkušený Ital. "Chování motorky se během závodu měnilo, což pro mě bylo těžké. Po patnácti kolech jsem měl problémy s brzděním, především v levotočivých zatáčkách, protože jsem neměl žádnou sílu. Bylo pro mě důležité dojet a nasbírat co nejvíc dat."
Simoncelli měl ze závodu až do svého pádu dobrý pocit. "Mohl jsem dojet sedmý, ale měl jsem problémy s brzdami a v úvodních kolech jsem se nemohl dostat do tempa," vzpomínal Ital. "Při prudkém brzdění jsem pak narazil na hrbol a uteklo mi přední kolo. Teď musíme počkat na Brno."
Šéf týmu Fausto Gresini znovu připomněl, že Simoncelli sbírá zkušenosti, což může vést i k pádům, a že Melandriho výkon je stále ovlivněn jeho zdravotním stavem. "Navíc potřebujeme víc času, abychom využili potenciálu nové elektroniky od Hondy," dodal.



Kallio zdolal Capirossiho na cílové čáře o pouhou tisícinu sekundy

26. července 2010 v 10:49 | Armí

Kallio zdolal Capirossiho na cílové čáře o pouhou tisícinu sekundy

Mika Kallio zajel při svém debutu v Laguna Seca velmi dobré deváté místo, které vybojoval v těsném souboji s Lorisem Capirossim. Aleix Espargaró byl rychlejší, ale tři kola před cílem upadl.
Jen jeden ze strojů týmu Pramac Racing dojel do cíle Velké cena USA. Přestože významnou část závodu jeli oba týmoví kolegové bok po boku, šachovnicový praporek viděl jen devátý Mika Kallio, který na cílové čáře o tisícinu sekundy zdolal Lorise Capirossiho. Devátou pozici naopak po svém pádu opustil Aleix Espargaró, který na trati Laguna Seca tři kola před cílem uklouzl na obrubníku.
Kallio byl rád, že po sérii nevydařených závodů zajel konečně slušný výsledek. "Měl velmi dobrý start a po prvním kole byl jedenáctý. Bojoval jsem s Capirossim o udržení pozice, ale byl bohužel mnohem rychlejší než já," vysvětloval Fin, kterého poté předjel i Espargaró. Právě za ním se Kallio vyvezl zpět těsně za italského veterána. "Díky Alexovi jsem zlepšil své časy a společně jsme dojeli Capirossiho. Na některých místech okruhu jsem byl rychlejší, studoval jsem jeho stopu a snažil se udržet co nejblíž. V poslední zatáčce jsem zůstal v jeho vzduchovém pytli a díky vyšší rychlosti se před něj o jednu tisícinu dostal."
Espargaró velmi litoval svého odstoupení. "Jako obvykle jsem měl problémy se startem a v první zatáčce ztratil několik pozic, ale během necelého kola jsem se vrátil na třinácté místo," vzpomínal Španěl, který v úvodu nechtěně vyřadil krajana Álvara Bautistu. "Snažil se mě předjet a dotkli jsme se. Moc se mu omlouvám. Vím, jak je pro každého nováčka důležité bodovat na každé trati."
Po tomto kontatku se Espargaró propadl až na patnácté místo. Pak se mu ale konečně podařilo využít vyšší rychlosti a předjet několik závodníků před sebou. Takto se dostal až na deváté místo před Capirossiho. "Tři kola před cílem jsem najel na bílou čáru ohraničující trať a uteklo mi přední kolo. Škoda, protože jsem mohl v klidu dojet do desátého místo, což by byl při debutu na této náročné trati dobrý výsledek," litoval Španěl.



Měl jsem rychlost na stupně vítězů, říká Ben Spies

26. července 2010 v 10:48 | Armí

Měl jsem rychlost na stupně vítězů, říká Ben Spies

Nejlepší netovární jezdec a nejlepší z nováčků, to je po včerejší Velké ceně USA Ben Spies z Monster Tech 3, který cílem závodu na dvaatřicet kol projel šestý. Colin Edwards získal body za sedmé místo.
Američan měl tentokrát na to, aby získal umístění na stupních vítězů, ale to se mu nepodařilo, protože po úspěšném souboji s krajanem Haydenem bojoval s Rossim a chyboval v momentě, kdy na Itala plánoval finální útok. Nicméně před domácím publikem předvedl bojovný výkon a může odjet na dovolenou s pocitem dobře odvedené práce.
"Dobře jsem odstartoval a jel třetí, ale pak se mi v dalších několika kolech nedařilo dostatečně zrychlit," řek úvodem Ben Spies. "Vedoucí skupina mi poodjela, ale jakmile jsem získal ten správný rytmus, velmi rychle jsem se dotáhl na Nicka s Valentinem. Předjel jsem Nickyho a zavěsil na záda Valentina, byl to dobrý souboj. Ve skutečnosti jsem už v dalším kole chtěl na něho zaútočit, ale v pětadvacátém kole jsme měl problém s nájezdem do poslední zatáčky."
"Byl jsem dlouhý a prohrál a i když to nebyly stupně vítězů, které jsem chtěl před vlastním publikem získat, jsem spokojený, protože jsem byl dostatečně rychlý, abych projel závodním polem a měl na to, abych byl na stupních vítězů. Nedokázal jsem to dotáhnout do konce. Ale raději odjedu s vědomím, že jsem mohl skončit na pódiu než odjet osmý a bez rychlosti," řekl závěrem Spies.
Colin Edwards sice nebojuje o pozice, které by rád, ale i tak je jeho konečné sedmé místo velkým zlepšením. Američan si chválí změny, které jim Yamaha do Ameriky přivezla a věří v úspěšnější druhou polovinu sezony.
"Skutečně jsem spokojený s tím, jak jsem po celý víkend jezdil a nebylo tu nic víc, co bychom ještě mohli udělat," komentoval nedělní závod Colin Edwards. "Bojovat o sedmé místo určitě není tam, kde bych chtěl být, ale vzhledem k tomu, kde jsem byl ještě nedávno je to velké zlepšení a za to patří díky všem od Monster Tech 3."
"Hned na začátku jsem si zabojoval s Melendrim a Simoncellim, což jsem si užíval a předvedl několik dobrých manévrů, protože jsem byl určitě o něco rychlejší," pokračoval Edwards, který po předjetí Simoncelliho ztrácel na jezdce před sebou devět sekund. "Na skupinku před sebou jsem neviděl a díky tomu jsem trošku zpomalil, protože nemělo smysl v mém domácím závodu spadnout, když jsem je neměl šanci dojet."
"Na sedmém místě jsem byl jak přilepený po celý víkend a nikdy jsem neměl rychlost vedoucích jezdců. Ale jsem už o něco blíž, zlepšení od Yamahy zabraly, takže se nyní těším na přestávku a věřím, že druhá polovina sezony už bude mnohem výraznější," řekl závěrem Colin Edwards.



Pedrosovi to letos nevyšlo, Dovizioso čtvrtý

26. července 2010 v 10:46 | Armí

Pedrosovi to letos nevyšlo, Dovizioso čtvrtý

Dani Pedrosa předvedl bleskový start a už se zdálo, že ta letošní Laguna bude stejná jako loni, když Španěl také startoval čtvrtý a vyhrál. Bohužel letos to nevyšlo a nejlepším jezdec Hondy byl čtvrtý Andrea Dovizioso.
Po premiérovém startu z první řady Dovizioso klesl na pátou příčku za Bena Spiese a ztratil tak nějaký čas než se mu ho podařilo předjet. Potom jel na čtvrtém místě a po Pedrosově pádu už na třetí, pódiové pozici. Před Rossim si udržoval dvou a půl sekundový náskok, ale to mu v závěru nestačilo a nakonec se musel spokojit s čtvrtým místem.
"S takovým výsledkem nemůžu být spokojený, protože umístění na pódiu bylo tak blízko," řekl zklamaný Andrea Dovizioso. "Dobře jsem vnitřkem odstartoval, ale pak trošku uvízl v první zatáčce a přišel o pozice. Skutečně jsem plánoval odjet s vedoucími jezdci, ale v prvních třech kolech jsem zůstal za Spiesem a kvůli tomu ztratil kontakt s čelem závodu."
"Časy na kolo jsem měl na 1´22,5 sekundy a ještě v polovině závodu to vypadalo dobře, ale v posledních kolech začal Valentino výrazně zrychlovat a já už nedokázal jezdit časy 1´22s, kterých on byl ke konci schopen," pokračoval Ital. "Když mě předjel, snažil jsem si vzít pozici zpátky, ale nebyl jsem dostatečně rychlý a to zejména v sektorech T3 a T4."
"Neměl jsem dostatečný výkon na brzdách, takže jsem ho znovu předjet nedokázal. Výsledek není takový, jaký jsme očekávali a nám nezbývá než tvrdě pracovat, abychom už příště dokázali bojovat o vítězství, což je našim cílem," řekl závěrem Andrea Dovizioso.
Jedenáct kol odjel ve vedení Dani Pedrosa, ale zatáčka číslo sedm se mu v neděli stala osudnou. Jeho Honda tam ztratila přilnavost na předním kole a Španěl bez nároku na opravu skončil v prachu únikové zóny. Pedrosa jel na maximum a to sebou přináší určitá rizika. Tentokrát mu to nevyšlo, ale o další zlato se pokusí už za necelé tři týdny v Brně.
"V momentě nehody jsem na to pořádně tlačil, udržoval si náskok na Lorenze a můj rytmus byl dobrý. Bohužel v nájezdu do zatáčky jsem narazil na hrbol a to už nešlo nic dělat, byl jsem dole," řekl zklamaně Dani Pedrosa. "Samozřejmě je to velké zklamání, ale to se může stát, když se snažíte vyhrát. Musíte jet na maximum a riskovat a já tento závod chtěl opravdu vyhrát."
"Jediné, co teď můžeme dělat je zapamatovat si, že až do tohoto momentu jsme měli skvělý závod a byli v něm ve vedení. To jediné si chci z tohoto víkendu odnést. Nemůžete sedět a uvažovat nad tím co by, kdyby. Celý tým pracoval po celý víkend skvěle, ale nedopadlo to pro nás dobře. Příště budeme o vítězství bojovat znovu," řekl závěrem Dani Pedrosa.



Doufám, že tu příště budeme bojovat o vítězství, říká Hayden

26. července 2010 v 10:43 | Armí

Doufám, že tu příště budeme bojovat o vítězství, říká Hayden

Casey Stoner vybojoval v americké Grand Prix druhé místo a další umístění na stupních vítězů, jeho týmový kolega Nicky Hayden projel cílem pátý, jako nejlepší z Američanů startujících na okruhu v Laguně Seca.
Australan velmi dobře odstartoval a okamžitě se dostal na druhé místo za Daniho Pedrosu, ve čtvrtém kole nastavil nejlepší čas závodu 1´21,376 sekundy a překonal tak dosavadní rekord, který tu zajel v roce 2008.
"Kontakt s motocyklem byl po startu závodu dobrý, ale na tomto okruhu musíte počkat kolo, kolo a půl než se vám dostatečně zahřejí pneumatiky," uvedl v neděli odpoledne Casey Stoner. "Jakmile jsem měl pocit, že je vše v pořádku, tak jsem si řekl, že můžu předjet Daniho ve vedení, ale okamžitě jsem přišel o předek."
"Dostal se zpátky a snažil se ho dojet, ale při tom jsem vyrobil další drobnou chybu," pokračoval Australan. "V dalším kole nebo o kolo později se mi znovu zavřel předek, byl široký a málem vyjel mimo dráhu. V tomto okamžiku jsem se rozhodl jezdit plynule, konzistentně a neztratit příliš času na ty dva chlapy přede mnou. Ze začátku se mi je dařilo stahovat, ale pak znovu ztráta přilnavosti na přední části."
"Byla to velká škoda, protože motorka jela po většině okruhu velmi dobře a my jen válčili s jeho přední částí v několika zatáčkách," uvedl závěrem Casey Stoner, jezdec tovární Ducati a druhý muž devátého podniku sezony v americké Laguně Seca.
Pro Haydena byl nedělní závod jeho domácím, takže velmi důležitý. Do závodu na dvaatřicet kol startoval Američan ze sedmého místa a cílem projel pátý, takže velmi dobrý výkon, ale bez umístění na stupních vítězů, které si jezdec tovární GP10 tak moc přál. V druhé polovině závodu porazil svého krajana Bena Spiese a v závěru velmi výrazně stahoval náskok na dvojici Rossi-Dovizioso.
"Měli jsme na motorce drobný problém v ranním tréninku a to samé pak během závodu, ale svou kůži jsme nedali lacino a bojovali, jak nejlépe to šlo," uvedl po závodu v Kalifornii Nicky Hayden. "V posledních pěti kolech jsem jel nejlepší časy víkendu, protože jsem si myslel, že tu je šance na bednu, pokud někdo z jezdců vpředu udělá chybu."
"Snažil jsem se jak jen to šlo, ale to dnes nestačilo. Moje první dva roky tady v Laguně byly samozřejmě mnohem zábavnější, ale doufejme, že tady budeme znovu bojovat o vítězství v příštím roce. To je náš cíl," řekl závěrem Nicky Hayden.



Šesté vítězství pro Lorenza, třetí místo pro Rossiho

26. července 2010 v 10:41 | Armí

Šesté vítězství pro Lorenza, třetí místo pro Rossiho

Třetí sezona v MotoGP a premiérové vítězství v Laguně Seca pro vedoucího jezdce MotoGP Jorge Lorenza, který si tuto chvilku slávy patřičně vychutnal. Valentino Rossi se poprvé od zranění umístil na stupních vítězů.
Jorge Lorenzo v Americe předvedl velmi vyrovnaný výkon bez chyb, získal své letos šesté vítězství a umístění na stupních vítězů v každém z prvních devíti Grand Prix. Po startu se Lorenzo propadl až na třetí místo za Stonera a Pedrosu. V šestém kole byl ale Stoner dlouhý a Španěl se před něho dokázal bez problému dostat.
Lorenzo se pak snažil dostihnout Pedrosu a neustále na něho vyvíjel tlak. To se mu dařilo a ve dvanáctém kole přišla chyba Daniho Pedrosy, která Lorenza posunula do vedení a otevřela dveře k celkem jedenáctému vítězství v MotoGP, jeho dvaatřicátému ve všech třech kubaturách mistrovství světa a desátému umístění na stupních vítězů v řadě.
"Jsem tak šťastný, že jsem vyhrál závod tady v Laguně Seca, je to něco o čem jsem vždy snil," řekl po závodě americké Grand Prix její vítěz Jorge Lorenzo. "Jezdil jsem dobře, na limitu a musel se hodně snažit, abych zůstal s Danim v kontaktu. V den závodu je pokaždé velmi silný, ale bylo mi jasné, že pokud si vytvořím určitý tlak pak je tu šance, že se dopustí nějaké chyby a já ho tak budu schopen předjet."
"Je mi líto, že spadl, ale od tohoto okamžiku to už pro mě bylo jednoduché, protože na Caseyho jsem měl velký náskok," pokračoval Španěl. "Skutečně jsem si jízdu s M1 vychutnával! Mistrovství vedu s velkým náskokem, ale za námi je teprve polovina sezony a nebylo by poprvé, kdy jezdec prohrál titul i při takovém vedení, takže nic nemůžeme považovat za hotovou věc."
"Už se moc těším až si po dvou náročných měsících odpočinu," řekl Španěl a závěrem dodal: "Děkuji všem v týmu za brilantně odvedenou práci."
Valentino Rossi si víkend v Laguně Seca protrpěl, protože tento typ okruhu představoval vysokou zátěž pro jeho zranění nohy a ramene. Ital po startu předjel Nicky Haydena a jel pátý, ale když uviděl pád Daniho Pedrosy, rozhodl se bojovat o umístění na stupních vítězů, což se mu také v neděli podařilo.
Přesně v polovině sezony vede Jorge Lorenzo o dvaasedmdesát bodů nad Danim Pedrosou a v této chvíli pátý Valentino Rossi ztrácí na svého týmového kolegu sto dvacet bodů.
"Úvod závodu byl pro mě dost těžký, protože jsem cítil velké bolesti a byl daleko od umístění na stupních vítězů," řekl Valentino Rossi, třetí muž závodu na západním pobřeží USA. "Pak jsem ale uviděl Pedrosu ve štěrku a musel zkusit dostihnout Doviziosa!"
"Po několik kol jsem na to tlačil, co to šlo. To mě k němu dostalo blíž a pak už to nešlo vzdát. Podařilo se mi ho dojet a byl to skvělý pocit, když jsem ho pak předjel a získal třetí pozici."
"Po mém zranění je to skvělý výsledek a je to parádní pocit, být znovu zpátky na stupních vítězů před všemi fanoušky," uvedl spokojený Ital. "Je tu spousta lidí, kteří mi pomohli s návratem na tuto pozici. Teď jsem ale velmi rád, že nás čeká nějaké volno, protože na sobě potřebuji zapracovat, abych byl v co nejlepší formě v Brně, které mám moc rád."



První zlato z Laguny pro Jorge Lorenza, Španěl vyhrál U.S. GP

26. července 2010 v 10:40 | Armí

První zlato z Laguny pro Jorge Lorenza, Španěl vyhrál U.S. GP

První vítězství kariéry si v Laguně Seca připsal Jorge Lorenzo z Fiat Yamahy, který vyhrál devátý podnik sezony ve Spojených státech před druhým Casey Stonerem z tovární Ducati a třetím Valentinem Rossim.
Do závodu v Laguně Seca startovala z první řady trojice jezdců v podobě vítěze kvalifikace Jorge Lorenza z Fiat Yamahy, druhého Casey Stonera z tovární Ducati a třetího zástupce tovární Hondy Itala Andrea Doviziosa, pro něhož to byl premiérový start z první řady v MotoGP.
Délka závodu v Laguně Seca představuje dvaatřicet kol a vzdálenost sto patnácti a půl kilometru. Po hymně, průletu stíhaček americké armády a opravě Capirossiho Suzuki už nic nestálo v cestě, aby jezdci zajeli své zahřívací kolo a již seřazeni na startovním roštu vyčkali okamžiku, kdy po zhasnutí světel zahájí startovní manévr a vyrazí vstříc první zatáčce, která se tady jede na levou ruku.
Dani Pedrosa z Repsol Hondy po startu přímo vystřelil do vedení a to si udržel. V nájezdu do druhého kola, bylo pořadí Dani Pedrosa, Casey Stoner, Jorge Lorenzo, Ben Spies a pátý Andrea Dovizioso. Valentino Rossi po startu z šesté pozice figuroval už ve třetím kole na pátém místě a to, když se Spies propadl na sedmou příčku. V té době už pro pád nezávodil Álvaro Bautista z Rizla Suzuki a Héctor Barberá z týmu Aspar.
V nájezdu do pátého kola chyboval Casey Stoner, čehož okamžitě využil Jorge Lorenzo a vydal se na stíhací jízdu za svým krajanem Pedrosou. Australan v sedle tovární Ducati jel třetí, tři sekundy za ním pak Andrea Dovizioso, pátý Valentino Rossi, šestý Nicky Hayden a sedmý Ben Spies. Bylo vidět, že Ital Dovizioso jede na hraně a předek jeho RC212V vypadal dost neklidně.
Další z Američanů Colin Edwards z Monster Tech 3 bojoval v tříčlenné skupině s Marcem Melandrim a Marcem Simoncellim z Gresiniho týmu San Carlo o osmé místo v závodě. Loris Capirossi figuroval na jedenáctém místě, Mika Kallio a Aleix Espargaró z Pramac Racingu jeli na dvanáctém a třináctém místě, předposlední byl Alex De Angelis a poslední Roger Lee Hayden z LCR Hondou. Ten nakonec De Angelise v posledním kole předjel a pro LCR Hondu získal body za jedenácté místo.
V jedenáctém kole přišla slabá chvilka na Daniho Pedrosu, protože buď přecenil síly své nebo své Hondy, což každopádně vedlo k jeho pádu a konci slibně rozjetého závodu, který v minulém roce vyhrál. Obrovská škoda pro tohoto Španěla, který ještě nevzdal boj o titul. Vedení v závodu tak převzal jeho rival z Fiat Yamahy, druhá příčka patřila Casey Stonerovi a třetí už jel Andrea Dovizioso. Čtvrtý Valentino Rossi v patnáctém kole držel za svými zády dvojici Američanů Nicky Haydena a Bena Spiese.
V době, kdy do konce americké mise zbývalo patnáct kol už Colin Edwards předjel dvojici Melandriho se Simoncellim a jako sedmý v pořadí měl před sebou prostor devíti sekund, které ho dělily od krajana Bena Spiese. Prohraný souboj s Edwardsem a později i s týmovým kolegou Melandrim asi Simoncelliho vyvedlo z rytmu natolik, že v devatenáctém kole skončil ve štěrku únikové zóny. První jel stále Lorenzo, tři sekundy za ním Casey Stoner a třetí Dovizioso už na Australana ztrácel osm sekund. Rossi držel čtvrtou pozici, ale o tu měl velký zájem Hayden se Spiesem.
Od desátého kola začal boj o třetí místo, protože Andrea Doviziso začal viditelně ztrácet a tandem tovární a netovární Yamahy Rossi-Spies uháněli dopředu jako o život a rozdíl na jezdce Repsol Hondy se s každým kolem snižoval. Bohužel Spies chyboval, vyjel mimo trať a i když se vrátil, byl Rossi pryč. Lorenzova vedoucí pozice byla v té době s téměř čtyřsekundovým náskokem, takže jistá záležitost a Stonera dělilo od třetího Doviziosa sekund devět, takže naprosto stejné jak v případě Lorenza. Jízda na jistotu. Bojovalo se o bronz mezi dvojicí Italů a v době, kdy do konce zbývalo pět kol šel Rossi před jezdce Repsol Hondy.
Tři kola před cílem vypadl další z nováčků Aleix Espargaró, Španěl jel v té době na velmi dobrém desátém místě a tato bodová ztráta ho bude samozřejmě mrzet. Mrzet bude dnešní závod Bena Spiese, protože ten dnes měl dnes evidentně navíc než na konečné šesté místo.
Cílem nakonec projel první Jorge Lorenzo, druhý Casey Stoner, třetí Valentino Rossi, čtvrtý Andrea Dovizioso a pátý Nicky Hayden. Jorge Lorenzo své vítězství oslavil ve skafandru amerického astronauta, když si Lagunu Secu přidal mezi své, tedy Lorenzovy země. Na stupních vítězů mu ovšem pořadatelé omylem zahráli italskou hymnu, ale chybu brzy zjistili a pak už pustili tu správnou.
Závod v Americe byl určitě zajímavý, ale také poslední před letní přestávkou. Ten další, desátý bude až v polovině srpna na okruhu v Brně - Velká cena České republiky.
GP USA - MotoGP, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ztráta
1

Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha157.843'54.873
2

Casey STONERAUSDucati TeamDucati157.6+3.517
3

Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYamaha157.0+13.420
4

Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda157.0+14.188
5

Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati157.0+14.601
6

Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha156.7+19.037
7

Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha155.4+40.721
8

Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda155.1+47.219
9

Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati154.7+52.813
10

Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki154.7+52.814
11

Roger Lee HAYDENUSALCR Honda MotoGPHonda153.5+1'14.089
12

Alex DE ANGELISRSMInterwetten Honda MotoGPHonda153.5+1'14.666









Závod nedokončil/neklasifikován:



Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati154.74 kola



Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda155.414 kol



Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda157.621 kol



Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati147.329 kol



Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki146.030 kol



Diskutujeme k VC USA, internetové odkazy

25. července 2010 v 23:29 | Armí

Diskutujeme k VC USA, internetové odkazy

V 11 hodin večer začne určitě zajímavý závod královské třídy MotoGP.
Favority v dnešním závodě po všech tréninkových jízdách a kvalifikaci jsou 2 jezdci: Jorge Lorenzo a Casey Stoner. Jak celý závod dopadne, uvidíme v TV.
Závod by mohl být na těchto odkazech:

Pokud se objeví další, odkaz se objeví určitě v diskuzi.




Roger Lee Hayden si zatím zvyká

24. července 2010 v 12:51 | Armí

Roger Lee Hayden si zatím zvyká

Američan včera po dlouhé době usedl do sedla stroje třídy MotoGP a vyrazil na svůj domácí okruh s Hondou RC212V týmu LCR, kde nahradil pro závod v Laguně Seca zraněného De Punieta.
Bratr Nickyho Haydena z Ducati už v Laguně kdysi závodil, jenže to už bylo dávno a také to byl jiný stroj. V pátek se ani tak nezaměřili na časy na kolo jak na nastavení motocyklu, které bude pro Američana totálně rozdílné. Sedmadvacetiletý Hayden zvládl kolo za 1´25,432 sekundy a umístil se na sedmnáctém místě.
"Na první hodinu tréninku to nebylo tak špatné a užíval jsem si to!" řekl Roger Lee Hayden. "V tomto prvním tréninku jsem chtěl najet maximum kilometrů. Už nějakou dobu jsem nejezdil na  uhlíkových brzdách a některé další aspekty motocyklu jsou velmi rozdílné od toho, co jsem používal."
"Jak trénink pokračoval chlapi z týmu na motorce provedli nějaké změny, aby mi pomohli a já se na stoji cítil pohodlněji. Těším se až se zítra na motorku vrátím a uvidím, zda můžu jezdit rychleji," uvedl Roger Le Hayden, náhradní jezdec za zraněného Randy De Punieta.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )