Červen 2010

Valentino Rossi píše...

29. června 2010 v 20:36 | Armí

Valentino Rossi píše...

Valentino Rossi
Poprvé od svého zranění, které si přivodil před třemí týdny v italském Mugellu, poslal úřadující mistr světa jedné stopy Valentino Rossi dopis svým fanouškům.
"Tři týdny uplynuly od mého zranění a dva od chvíle, kdy jsem byl propuštěn z nemocnice. Musím říct, že jsem s dosavadním průběhem léčby spokojený. Cítím se mnohem lépe a začínám žít normální život. Skutečně naplno však začnu žít, až opět usednu za řídítka mé emjedničky. Prozatím chodím o berlích a postupně začínám zraněnou nohu zatěžovat. Abych byl upřímný, nečekal jsem, že bych po tak krátké době byl v tak dobré formě jak po fyzické, tak psychické stránce."
"Pomalu začínám chodit ven a mí přátelé mě nenechají ani na chvíli o samotě, přestože většinu času netrávím v Tavulii. Rehabilitace probíhá podlé plánu. Kromě cviků v přetlakové komoře začínám cvičit také v posilovně. Naneštěstí mě stále trápí bolavé rameno, ale snažím se, aby mne toto další zranění nikterak neomezovalo v mé rekonvalescenci."
"Chybí mi moje motorka, můj tým i paddock a dělám vše pro to, abych se do něj co nejdříve vrátil. Pokud všechno bude probíhat stejně jako doposud, vrátím se s největší pravděpodobnosti před Velkou cenou České republiky v Brně."
Ciao, Valentino.





Tým Fiat Yamaha míří v novém složení do Katalánska

29. června 2010 v 20:33 | Armí

Tým Fiat Yamaha míří v novém složení do Katalánska

Po dvou triumfech v řadě v podání Jorge Lorenza přijíždí tým Fiat Yamaha do Katalánska, kde se na trati v Montmeló odehraje o tomto víkendu sedmý podnik letošní sezóny. Tentokrát však se dvěma jezdci. Španělského rychlíka se startovním číslem 99 totiž doplní v továrních barvách stáje se třemi ladičkami ve znaku Wataru Yoshikawa, zastupující zraněného Valentina Rossiho.
V pozici lídra šampionátu a s náskokem sedmačtyřiceti bodů na čele průběžného pořadí přijíždí do domácího prostředí Jorge Lorenzo, jenž chce také v Montmeló navázat na vítězství z posledních dvou závodů a triumfem před španělským publikem potvrdit dominanci v královské kubatuře MotoGP.
Jorge Lorenzo"Trať v Montmeló je velice zvláštní. Jedná se o okruh ležící nejblíže Malorce a já cítím, že zde mám nesmírnou podporu ze strany fanoušků. Minulý rok jsem o vítězství přišel v poslední zatáčce, ale letos udělám vše pro to, abych podruhé v letošní sezóně vystoupal před domácím publikem na stupínek nejvyšší," prohlásil třiadvacetiletý rodák z Malorky a odkázal na svůj triumf z Jerezu, ke kterému doposud přidal vítězství ve Francii, Velké Británii a Holandsku. "Na čele šampionátu máme pohodlný náskok a můžeme pracovat uvolněně, ale já si jsem jistý, že i o tomto víkendu předvedeme stoprocentní výkon."
Neuvěřitelnou bitvu mezi továrními ladičkáři však o tomto víkendu očekávat nemůžeme. Namísto zraněného Valentina Rossiho, kterému se minulý rok podařilo na trati v Barceloně zvítězit, totiž za řídítka stroje s označením M1 usedne dosavadní testovací pilot továrny z Iwaty, Wataru Yoshikawa.
"Těším se, až se v pátek vydám na trať. V MotoGP jsem závodil pouze jednou, a to před osmi lety v Motegi, takže se nemůžu dočkat své premiéry na okruhu v Barceloně," pokračoval Wataru Yoshikawa, dvaačtyřicetiletý Japonec, jenž bude hájit barvy týmu Fiat Yamaha v nadcházejících třech závodech. "Z týmových výsledků je patrné, že Yamaha odvedla na motocyklu během zimy skvělou práci, a já věřím, že poznatky, které během následujících tří závodních víkendů získáme, budou velice užitečné v budoucím vývoji stroje."



Melandri je odhodlán v Katalánsku startovat

29. června 2010 v 20:31 | Armí

Melandri je odhodlán v Katalánsku startovat

Marco Melandri přijíždí do Katalánska s cílem vynahradit si nevydařené závodní víkendy v Silverstonu a Assenu dobrým umístěním na španělské trati v Montmeló.
Sedm dní poté, co si na holandské trati v Assenu vykloubil rameno a šestý podnik letošní sezóny pro něj skončil již v druhém tréninku, se italský pilot Marco Melandri vrátí do sedla své privátní Hondy týmu San Carlo Gresini.
Tentokrát se sedmadvacetiletý rodák z Ravenny představí na španělské půdě v Barceloně, kde se o nadcházejícím víkendu odehraje Velká cena Katalánska.
"Jedu do Barcelony s jasným cílem zapomenout na nevydařené víkendy v Silverstonu a Assenu. Budu muset počkat a zjistit, jak se po pádu v Holandsku budu cítit zpátky za řídítky své RC212V, ale mé odhodlání znovu závodit je skutečně obrovské. Během uplynulého týdne jsem na zraněném rameni hodně pracoval, ale stále nejsem v plné fyzické kondici. Přesto udělám vše pro to, abych se v pátek objevil na trati," řekl Marco před odletem na Pyrenejský poloostrov.



Grand Prix v Montmeló je pro Pedrosu domácím podnikem číslo jedna

29. června 2010 v 20:29 | Armí

Grand Prix v Montmeló je pro Pedrosu domácím podnikem číslo jedna

Repsol Honda přijíždí na okruh Montmeló v Barcelone ve velmi pozitivní náladě po závodech v Silverstonu a Assenu, kde jejich dva jezdci zajeli umístění na stupních vítězů a víkendová GP je navíc domácí pro Pedrosu.
Dani Pedrosa se narodil v Sabadellu, což je město vzdálené jen patnáct kilometrů od závodního okruhu. Naposledy Španěl skončil v Assenu druhý a proto má řádnou dávku sebevědomí k tomu, aby se před domácím publikem pokusil podobný výkon zopakovat a pokud možno si na konto připsat druhé zlato sezony. Okruh v Montmeló Pedrosa velmi dobře zná a od roku 2001 tam vyhrál aspoň jeden závod ve všech třech kubaturách 125ccm, 250ccm a MotoGP.
"Do Katalánska přijedu ve velmi dobré náladě," řekl úvodem Dani Pedrosa. "Poslední závod v Assenu byl nejlepším příkladem toho, že se nikdy nevzdáme. Tréninková část byla velmi náročná, ale tým to nevzdal a my pracovali až do poslední chvíle na tom, abychom ve finále získali kvalitní výsledek. Byl jsem velmi spokojený s tímto závodem, protože jsem si dokázal udržet vysokou rychlost od prvního do posledního kola a doufám, že to samé dokážeme znovu v Katalánsku."
"Do této chvíle jsme v sezoně měli střídavě dobré a špatné výsledky. Věřím, že v Barceloně dosáhneme znovu vysoké úrovně a všichni v mém týmu jsou připraveni toho dosáhnout," pokračoval Pedrosa. "Je to okruh, kde pokaždé rád jezdím, protože je to moje domácí dráha. Je tam moje rodina a kamarádi, takže spolu s mými fanoušky se tam cítím lépe než kdekoliv jinde. Tento víkend si chci doopravdy užít."
"Loni to bylo hodně těžké, protože jsem tam jel s velkými bolestmi a musel závodit pod utišujícími prostředky," pokračoval Pedrosa, který si tehdy bolestivě poranil třísla v italském Mugellu. "Tentokrát jedeme do Katalánska v dobré formě. Jsme si vědomi skutečnosti, že budeme muset hodně zabrat, aby se nám motorku podařilo správně nastavit, protože na tomto okruhu je pokaždé dost těžké najít dobré nastavení a co jsme našli v Assenu nepochybně nebude pro tento okruh vhodné. Věřím, že se nám podaří motocykl seřídit už v pátek, úspěšně zvládnout kvalifikaci a v závodu bojovat na té nejvyšší úrovni."
Andrea Dovizioso - Repsol Honda (Assen 2010)Stejně dobrý výkon jako Dani Pedrosa očekává na katalánské dráze v Barceloně také jeho týmový kolega Andrea Dovizioso. Určitě má k tomu dobrý důvod, protože momentálně odjel nejlepší začátek sezony od doby, kdy v roce 2008 přišel do MotoGP a v pozici třetího muže šampionátu ztrácí na Pedrosu čtyři body.
"Jsem moc rád, že do Katalánska jedeme okamžitě po posledním závodu, protože tak můžeme za výsledkem z Assenu rychle otočit list a zaměřit se na dobrý výkon v Montmeló," uvedl Andrea Dovizioso. "Je to okruh, který se mi líbí, sedí mému stylu jízdy a myslím, že stejně tak by měl být dobrý pro Hondy RC212V. Je to dlouhý okruh s rychlými zatáčkami a je skvělý pocit, když najdete správný rytmus a plynule spojíte jednu zatáčku s další. Také je tam neuvěřitelná atmosféra a když máte před sebou poslední čtyři zatáčky, jako kdyby jste jeli na stadionu a to je neuvěřitelný pocit."
"Měl jsem tu pokaždé dobré výsledky a teď mám velkou motivaci," pokračoval Ital. "Do této chvíle jsme byli silní a zpravidla se závod od závodu zlepšujeme. Několikrát jsme závod dokončili na stupních vítězů a díky práci, kterou jsme odvedli během zimních měsíců jsme nyní mnohem blíž předním příčkám. Nyní potřebujeme učinit takové zlepšení, abych již pravidelně dokázali bojovat o vítězství a o to se pokusíme už tento víkend."



Lüthimu operovali zlomenou klíční kost

29. června 2010 v 20:27 | armí |  Zprávy z Moto2

Lüthimu operovali zlomenou klíční kost

Švýcar Thomas Lüthi má za sebou sérii dvou závodů, kterou úspěšně zvládl i přes bolestivé zranění ramene a po druhém místě v Silverstonu a třetím v Assenu musel ještě v sobotu absolvovat operaci zlomené klíční kosti.
Lüthiho operovali v sobotu večer po skončení holandské TT, když jezdce Interwetten Moriwaki z Assenu letecky dopravili do Bernu a Dr. Marc Mattler mu během operace nahradil titanovou destičku v levém rameni.
Před cestou na britské kolo šampionátu v Silverstonu si jezdec týmu Moto2 Interwetten Moriwaki bolestivě narazil klíční kost při nehodě na motokrosovém motocyklu. V letošním roce již bohužel nic výjimečného. Navzdory tomu závod absolvoval a umístil se na parádním druhém místě.
V Assenu Lüthi spadl v pátečním tréninku a tam už se klíční kost zlomila. V samotném závodu ale podal opět skvělý výkon a umístil se třetí. Nicméně operace již byla nevyhnutelná. Švýcar přijede do Barcelony ve čtvrtek, setká se s lékaři a pokud mu umožní do sedmého podniku sezony nastoupit už v prvním volném tréninku uvidí, zda je schopen závodní víkend absolvovat.
"Rozhodně se v Barceloně pokusím závodit," řekl Thomas Lüthi. "Mám teď třetí místo v průběžném hodnocení šampionátu a udělám maximum proto, abych tuto pozici neztratil. Už jsem v této sezoně jednou nebodoval a nebudu riskovat ztrátu dalších důležitých bodů. Hovořil jsem o tom s lékaři v Barceloně a doufám, že se posadím na motorku už od prvního tréninku v pátek."



Stoner nechápe proč Yamaha za Rossiho nasadila Jošikawu

28. června 2010 v 16:35 | Armí

Stoner nechápe proč Yamaha za Rossiho nasadila Jošikawu

Australan nerozumí rozhodnutí Yamahy nasadit za zraněného Valentina Rossiho svého testovacího jezdce Wataru Jošikawu, který má se závoděním v MotoGP minimální zkušenosti.
Australan ve službách italské Ducati nechápe, jak někdo může nasadit do světového šampionátu jezdce, který nemá absolutně žádné zkušenosti s top kubaturou, což je i v případě náhrady za Hiroshi Ayoamu u Interwetten Hondy.

"Je to děsné. Dají tam lidi, kteří tu nezávodili … ani nevím jak dlouho. Proč to dělají?" řekl ohledně náhrady za Rossiho Australan Casey Stoner, který loni sám chyběl v několika závodech a tehdy ho nahradil jezdec superbikové Ducati Fabrizio a později Mika Kallio z jejich satelitního týmu.

"Dejte někomu šanci, jak to bývalo zvykem. Kdokoliv je lepší než někdo, kdo nemá v plánu nic jiného než dokončit závod nebo se snad se štěstím kvalifikovat," řekl Stoner, který si myslí, že by se určitě našel někdo jiný, kdo by rád jezdil Rossiho M1.

Najít náhradu za zraněného jezdce MotoGP ale není pravděpodobně tak jednoduché. U týmu Interwetten Hondy to vyřešili pro dva závody v Holandsku a Katalánsku zkušebním jezdcem Hondy Akijošim a stabilní náhradu dosud hledají. Samozřejmě výkonový rozdíl oproti dalším jezdcům tam byl.

Šéf závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis nedávno uvedl, že najít náhradu za Rossiho byl velký problém. Je tu samozřejmě satelitní tým, ale tam by připadal v úvahu pouze Colin Edwards a z jejich superbikového týmu James Toseland a Cal Crutchlow, ale to by samozřejmě jak jezdcům tak jejich týmům narušilo jejich plány pro tuto sezonu.



Nejlepší čas na kolo a maximální rychlost v Assenu

28. června 2010 v 16:34 | Armí

Nejlepší čas na kolo a maximální rychlost v Assenu

Nejrychlejší čas na kolo zajel v závodu Tourist Trophy Holandska Dani Pedrosa z Repsol Hondy, maximální rychlost ovládly tovární Ducati Stonera a Haydena.
Na dráze v Assenu figuruje na prvním místě v tabulce časů na kolo Dani Pedrosa, který zajel nejrychleji ve čtvrtém kole závodu třídy MotoGP. Vítěz závodu Jorge Lorenzo zaostal za svým krajanem jen o jednu desetinu, když v desátém kole zajel druhý nejlepší čas dne.

Prvním netovárním jezdcem je Ben Spies z Monster Tech 3. Američan tentokrát nečekal až na závěr a nejrychlejší kolo si připsal jako většina jezdců MotoGP už na začátku závodu, když v pátém kole zajel 1´35,068 sekundy.
Nejlepší čas na kolo GP Nizozemska - MotoGP:
P.Jezdec                         
ZeměTým                                                  
MotocyklČasV koleZtráta
1.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA1'34.5254
2.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA1'34.626100.101
3.Casey STONERAUSDucati TeamDUCATI1'34.76170.236
4.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA1'35.06350.538
5.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'35.06850.543
6.Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHONDA1'35.26680.741
7.Nicky HAYDENUSADucati TeamDUCATI1'35.31230.787
8.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'35.64391.118
9.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI1'35.64491.119
10.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'35.647101.122
11.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'36.21951.694
12.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI1'36.28151.756
13.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI1'36.45041.925
14.Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'37.143142.618
15.Kousuke AKIYOSHIJPNInterwetten Honda MotoGPHONDA1'38.05623.531
Maximální rychlost GP Nizozemska - MotoGP:
P.Jezdec                     
ZeměTým                                            
MotocyklKm/h
1.Casey STONERAUSDucati TeamDUCATI306.8
2.Nicky HAYDENUSADucati TeamDUCATI305.9
3.Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHONDA305.6
4.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA304.8
5.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA304.7
6.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI304.0
7.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA303.2
8.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA301.7
9.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI300.0
10.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA295.4
11.Kousuke AKIYOSHIJPNInterwetten Honda MotoGPHONDA294.4
12.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI294.1
13.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA293.9
14.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI290.6
15.Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSUZUKI285.5



Uvidíme se v Brně, říká Valentino Rossi

28. června 2010 v 16:33 | Armí

Uvidíme se v Brně, říká Valentino Rossi

Valentino Rossi
Úřadující mistr světa Valentino Rossi poslal o závodním víkendu v Holandsku vzkaz, že se jeho zranění zlomeniny holenní kosti léčí dobře a pokud vše půjde podle plánu, rád by se objevil na dráze už v Brně.
Krátký vzkaz poslal Valentino Rossi ze svého domova v Itálii, kde se po propuštění z nemocnice ve Florencii zotavuje. "Od nehody už uběhly tři týdny a dva od doby, kdy mě propustili z nemocnice. Jsem velmi rád, jak moje léčba postupuje."
"Cítím se už mnohem lépe a začínám žít skoro normální život, i když ne úplně ´normální´ protože na to si budu muset počkat až budu zpátky na motorce! Chodím teď o berlích, ale po několik dnů už jsem schopný dát nohu na zem. Upřímně, nečekal jsem, že se budu tak krátce po nehodě cítit dobře a to jak fyzicky tak mentálně."
"Rehabilitace pokračuje normálně, mám sezení v kyslíkové komoře a taky nějaká cvičení v tělocvičně. Bohužel rameno mě stále ještě bolí, ale posiluji svaly, abych trochu zredukoval bolesti. Pokud bude rehabilitace pokračovat bez problému a vše ostatní také, pak je mým cílem nastoupit do závodu v České republice."
"Už nejsem tak často doma a moji dobří přátelé mě samotného nenechají ani minutu, i když už nejsem zvyklý trávit tolik času v Tavillie! Chybí mi hodně motorka, můj tým, paddock a tato nová zkušenost mě nutí, co nejdříve se uzdravit."
"Brzy na slyšenou, ale hlavně na brzkou shledanou."
Ciao, Valentino Rossi



Espargaró se počtvrté v řadě umístil v elitní desítce

28. června 2010 v 16:32 | Armí

Espargaró se počtvrté v řadě umístil v elitní desítce

Aleix Espargaró dojel v Assenu do cíle na desátém místě, když se mu nepodařilo předjet Simoncelliho, kterého předtím pustil z taktických důvodů. Mika Kallio v poslední zatáčce uhájil jedenáctou pozici před Barberou.
Slušného výsledku dosáhli při Velké ceně Nizozemska v Assenu oba jezdci stáje Pramac Racing. Aleix Espargaró dojel desátý a je to jeho čtvrté umístění v elitní desítce v řadě. Mikovi Kalliovi se podařil slušný start, ale v závodě se mu nepodařilo udržet slibné tempo. V cíli byl klasifikován na jedenáctém místě.
Espargaró v závěru dotíral na Simoncelliho, ale nepodařilo se mu před Itala dostat. "Výsledek neukazuje, čeho jsem mohl na této trati dosáhnout. Po špatném startu jsem okamžitě ztratil kontakt s nejlepšími. Musel jsem bojovat, abych znovu získal ztracené pozice. Poté, co se mi podařilo předjet několik jezdců, držel jsem dobré závodní tempo a stahoval ztrátu na Simoncelliho," popisoval Španěl, který se před Itala dokonce na chvíli dostal. Poté, co se mu nepodařilo se od něho odpoutat, pustil ho z taktických důvodů znovu před sebe. "Studoval jsem místa, kde bych ho mohl později předjet zpátky, ale v posledním kole se mi nepodařilo dostatečně se mu přiblížit." Příště čeká Espargara domácí závod v Barceloně.
Kalliovi se podařil start. "Má rychlost mi bohužel neumožnila udržet se nejlepších jezdců. V některých rychlých pasážích jsem neměl dostatečnou rychlost," vysvětloval Fin, který pak bojoval s Capirossim a Barberou o jedenácté místo. "V posledních pěti kolech jsem se držel ve skupině a vyhrál bitvu s Barberou, který mě nedokázal v závěrečné zatáčce předjet."



Stoner si z Holandska odváží zatím nejlepší výsledek sezony

28. června 2010 v 16:31 | Armí

Stoner si z Holandska odváží zatím nejlepší výsledek sezony

U Ducati zajel Australan první umístění na stupních vítězů v podobě třetího místa, jeho týmový kolega Nicky Hayden měl problémy v první zatáčce, ztratil tam několik pozic a nakonec se s Assenem rozloučil sedmým místem.
V případě Australana je tu viditelná změna, protože ho konečně vidíme bojovat na předních příčkách, což je příslib pro další závody, kde už snad bude bojovat o příčky nejvyšší.

"To je první závod sezony, který jsme dokončili s rozumným výsledkem," řekl v sobotu po závodě Casey Stoner. "Nemělo to být naše první umístění na stupních vítězů sezony, ale je to cesta jak by bylo hezké končit závod a nejen kvalifikaci. Tým odvedl fantastickou práci, zvlášť během dvou posledních víkendů, kdy máme dané dobré základní nastavení, které nám umožnilo boj o stupně vítězů, zatím ale ne o vítězství."

"Bohužel v Silverstonu jsme měli takový start jaký jsme měli, ale tady jsem víc než s motocyklem bojoval asi od poloviny závodu s problémem známým jako arm-pump. Byl to stejný problém jako v Silverstonu a myslím, že jsme prostě neměli dostatečný čas na regeneraci. To je nyní další nepříjemná situace s kterou se potřebujeme vypořádat, ale myslím, že se přes to dokážeme dostat," řekl závěrem Casey Stoner.

"Sedmé místo není úplně nejlepší, ale jako vždy se na to snažím dívat z té pozitivní stránky," uvedl Nicky Hayden. "Po velmi dobrém začátku ve čtvrtek odpoledne přišel tvrdý páteční trénink, kde se objevila porucha, potom následoval pád a my zničili spoustu pneumatik, což nás situaci samozřejmě jen zkomplikovalo. Zatímco se ostatní s nastavením zlepšili, my ztratili půdu pod nohama."

Hayden se hned v první zatáčce po startu dostal do sevření jezdců a to ho stálo drahocenné pozice a hlavně čas. "Podařilo se mi pak předjet Colina a Simoncelliho a i když jsem se velmi snažil vymazat ztrátu na přední pozice a zajel pár dobrých časů, musel jsem se nakonec spokojit se sedmou příčkou. Je to škoda, protože je to až na pád v Mugellu náš nejhorší výsledek, ale budeme znovu závodit už příští víkend a pokusím se vrátit zpět na přední pozice."



Karel Abraham si v Assenu zajistil zatím nejlepší výsledek

28. června 2010 v 16:31 | Armí |  Zprávy z Moto2

Karel Abraham si v Assenu zajistil zatím nejlepší výsledek

Český jezdec si v dnešním klání třídy Moto2 zajel v holandském Assenu pro své zatím nejlepší umístění, když po startu z jedenácté pozice, projel cílem závodu šestistovek devátý, což je zatím jeho nejlepší výsledek v sezoně.
V Assenu loni zajel dvacetiletý brněnský závodník na sedmé místo, když ještě probíhal šampionát dvěstěpadesátek, letos si od prvního tréninku vedl podobným způsobem a i přes zranění ze Silverstonu dokázal zabojovat a ve finále obsadit umístění v první desítce.

"S výsledkem jsem spokojen, konečně jsem se probojoval do první desítky," řekl nadšeně Karel Abraham. "Možná to ale mohlo být ještě o něco lepší, ale start se mi moc nepovedl a pak jsem se dlouho dostával před Pasiniho. Tomizawa s Cluzelem mi v té chvíli poodjeli a já už bojoval s Di Megliem jen o osmé místo."

"V posledním kole jsem zariskoval, šel opravdu brutálně do předposlední zatáčky a zkusil ho předjet. Dostal jsem se před něho, ale byl jsem příliš rychlý a měl jsem, co dělat, abych se udržel na dráze," pokračoval jezdec týmu Cardion AB Motoracing. "Ruka už dnes naštěstí prakticky nebolela, ale stejně po návratu domů půjdu k lékaři."

"Za týden nás čeká Barcelona, kde jsem byl loni osmý, a tak bych rád navázal na dobrý výsledek i tam," uvedl závěrem český jezdec, který je nyní s celkem devíti body v průběžném hodnocení šampionátu dvaadvacátý.



Pedrosa byl výsledkem v Assenu příjemně překvapený

28. června 2010 v 16:30 | Armí

Pedrosa byl výsledkem v Assenu příjemně překvapený

U tovární Hondy opět došlo k výměně pozic v průběžném hodnocení šampionátu, protože dnes si Dani Pedrosa zajel pro body za druhé místo a porazil svého kolegu Doviziosa, který v Assenu skončil pátý.
Po startu ze sedmé pozice byl Pedrosa v první zatáčce už třetí, když jel za Američanem Benem Spiesem. Jejich vzájemný souboj ale umožnil Lorenzovi poodjet. Pedrosa o něco později dokázal Spiese předjet a během pár kol umazat velkou část Lorenzova náskoku, ale na vítězství to dnes nebylo. Pedrosa je po dnešku v mistrovství druhý a na krajana Lorenza nyní ztrácí sedmačtyřicet bodů, což je celkem dost, ale v šampionátu dvou kol samozřejmě nic, co by nešlo překonat.

"Především musím říct, že jsem tímto výsledkem překvapený a jak už jsem řekl, v trénincích jsme řešili spoustu problémů a zkoušeli tolik věcí, které nefungovaly, takže jsem druhé místo nebo takovou rychlost vůbec nečekal," řekl na úvod Dani Pedrosa. "V zahřívacím tréninku se nám podařilo nastavení, které zlepšilo naše časy na kolo, o hodně mi zlepšilo rytmus a dalo nám šanci na dobrý závod."

"Bylo mi jasné, že jízda na měkčí zadní pneumatice Bridgestone představuje výhodu především v první část závodu, takže jsem od začátku jel na maximum. Potom jsem ale začal trošku ztrácet v první části okruhu a postupně jsme ztratili kontakt. Každopádně je to pro nás dobrý výsledek a rád bych za to poděkoval všem lidem z mého týmu, protože to nevzdali."

"V mistrovství jsem nyní zpátky na druhém místě, ale ve skutečnosti jsem mnohem radši z druhého místa v tomto závodě. Teď jedeme rovnou do Katalánska, kde se pojede moje domácí Grand Prix a doufám, že stejně dobrý závod se mi podaří zajet také tam," uvedl závěrem čtyřiadvacetiletý jezdec tovární RC212V.

Dovizioso po startu z šesté pozice figuroval po prvním kole čtvrtý, ale v polovině závodu měl problémy a jel znovu šestý. V posledních kolech si zabojoval s Randy De Punietem a cílovou čarou závodu MotoGP v Assenu nakonec projel jako pátý. Výsledek ale radost italskému jezdci v žádném případě nepřinesl.

"Od dnešního závodu jsme očekávali víc, takže jsem jeho průběhem trošku zklamaný," řekl Andrea Dovizioso. "Podařilo se mi dobře odstartovat a dostat se na čtvrté místo, ale už jsem nedokázal jezdit časy pod minutu pětatřicet sekund, což bylo nutné k udržení tempa vedoucích jezdců. Nebyli jsme stoprocentní na předku motocyklu, takže jsem nedokázal jezdit tak agresivně, jak jsem potřeboval."

"Řekněme, že jsme dnes mohli skončit čtvrtí, ale v souboji s Randy De Punietem jsem přišel o hodně času, čehož využil Spies, aby si vytvořil potřebný náskok. Vzhledem k tomu jak fungovaly Danimu a Caseymu měkčí pneumatiky, byla naše volba tvrdá směs. Dnes možná nebyl Bridgestone úplně nejlepší. Každopádně se z toho musíme poučit a těšit se na Barcelonu, dráhu, kterou mám skutečně rád," řekl závěrem Andrea Dovizioso.



Nebylo to vůbec jednoduché, řekl v cíli závodu Lorenzo

28. června 2010 v 16:29 | Armí

Nebylo to vůbec jednoduché, řekl v cíli závodu Lorenzo

Jorge Lorenzo dnes vyhrál osmdesátou holandskou TT a stal se teprve sedmým jezdcem v historii šampionátu, který v krásném prostředí Assenu vyhrál závod všech tří kubatur motocyklového mistrovství světa.
Třiadvacetiletý rodák z Mallorky byl nejrychlejším jezdcem celého víkendu v Assenu, ale úvod závodu vypadal na souboj tří závodníků Lorenza-Pedrosy-Stonera. Nicméně volba tvrdší směsi pneumatiky byla rozhodující a Španělo se vyplatila, protože s menším objemem paliva dokázal výkon ještě vystupňovat a svým dvěma soupeřům ujel na rozdíl téměř tří sekund.
"Tento závod byl mnohem těžší než ten v Silverstonu, protože Dani byl ze začátku velmi rychlý na měkčí pneumatice a já si v té době musel udržet potřebnou koncentraci, abych se před ním udržel," řekl Jorge Lorenzo, vítěz letošní TT v Assenu. "Věřil jsem, že mi tvrdší pneumatika Bridgestone pomůže až o něco později a to byl právě tento případ, takže z naší strany to byla správná volba."
"Přesto to nebylo vůbec snadné. Ke konci už to celkem dost klouzalo, vlastně jsem chyboval v šikaně a málem tam havaroval, takže jsem byl rád za konec závodu!" pokračoval jezdec Fiat Yamahy. "Za to, že jsem tu vyhrál ve všech třídách jsem rád, protože je to velmi historické místo a fotbalový míč, který jsem měl v Parc Ferme byl oslavou tohoto hattricku."
"Děkuji všem lidem od Yamahy a také Bridgestonu za toto vítězství, máme nyní velký náskok v šampionátu, takže si můžeme dovolit zůstat v klidu a pohodě. Teď jedeme ke mně domů do Barcelony a já už se nemůžu dočkat až získám další šanci závodit před domácím publikem," řekl závěrem Jorge Lorenzo.
Po závodu v Holandsku má Lorenzo před druhým Pedrosou náskok sedmačtyřiceti bodů a v jeho domácím závodu v Barceloně už příště pojede s náhradním jezdcem za týmového kolegu Rossiho, Japoncem Wataru Jošikavou. Valentino Rossi je v této fázi šampionátu stále na čtvrtém místě.



TIM TT v Assenu vyhrál Lorenzo, druhý byl Pedrosa a třetí Stoner

28. června 2010 v 16:28 | Armí

TIM TT v Assenu vyhrál Lorenzo, druhý byl Pedrosa a třetí Stoner

Sobotní Tourist Trophy v Assenu vyhrál po velmi výrazném výkonu v celém průběhu závodního výkonu jezdec Fiat Yamahy Jorge Lorenzo, druhý skončil Dani Pedrosa a třetí Casey Stoner.
Z první řady na startovním roštu vyrazil do šestadvaceti kol závodu holandské TT Jorge Lorenzo z Fiat Yamahy, druhý byl Francouz z LCR Hondy Randy De Puniet a třetí jezdec italské Ducati Casey Stoner.

V nižších kubaturách dnes vítězové kvalifikací vyhráli zahřívací tréninky a poté i vlastní závody. Lorezno startoval z pole position a ráno byl na dráze také nejrychlejší, takže měl velkou šanci závod třídy MotoGP vyhrát. To se mu také podařilo a v Assenu dnes zvítězili pouze jezdci startující z pole position.

Nejlepší start předvedl Jorge Lorenzo, ten se po startu z pole position okamžitě ujal vedení startovního pole MotoGP. Naproti tomu se při startovním manévru vůbec nedařilo Randy De Punietovi, ten startoval druhý, Hondu postavil na zadní kolo a to ho okamžitě katapultovalo na sedmé místo, které mu patřilo i v nájezdu do druhého kola.

Fantastický start se povedl Benu Spiesovi z Monster Tech 3. Američan do závodu vyrazil z čtvrtého místa a úvodní kola zvládl na druhém, potom ale polevil a toho využil Dani Pedrosa z Repsol Hondy a tovární jezdec Ducati Casey Stoner. Pedrosa otočil plynem, jeho RC212V pořádně zabrala a okamžitě umazal náskok Jorge Lorenza, když ve čtvrtém kole na svého krajana ztrácel necelé půl sekundy. V šestém kole už jela ve vedení trojice Lorenzo, Pedrosa a Stoner, který nastavoval rychlejší a rychlejší časy na kolo. Konečně to vypadalo na parádní bitvu mezi trojicí nejlepších z loňské sezony, ale nestalo se tak.

V jedenáctém kole závodu vypsaného na celkem šestadvacet okruhů, začal Casey Stoner celkem natěsno jezdit za Danim Pedrosou a vypadalo to na bitvu o druhé místo. Jorge Lorenzo v té době opět začal navyšovat náskok, který už představoval jednu sekundu. V polovině závodu holandské TT bylo pořadí: první Jorge Lorenzo, druhý Dani Pedrosa, třetí Casey Stoner. Čtvrtý Andrea Dovizioso už na Lorenza ztrácel pět a půl sekundy, pátý Ben Spies další sekundu a šestý De Puniet už sekund osm. Od poloviny závodu ale začal zrychlovat Spies a dokázal snad během jediného kola umazat kompletní náskok na Doviziosa a v šestnáctém kole už jel čtvrtý.

Na sedmém místě zahájil druhou polovinu závodu jezdec tovární GP10 Nicky Hayden, osmý jel Colin Edwards z Monster Tech 3, devátý zástupce týmu Pramac Racing Aleix Espargaró a první desítku uzavíral zástupce Gresiniho týmu San Carlo Marco Simoncelli. Jedenáctý Loris Capirossi bojoval v sedle Suzuki s mladíky jako Barberá a Kallio.

V devatenáctém kole předjel Andrea Doviziosa jeho netovární kolega z LCR Hondy Randy De Puniet, který se posunul se na páté místo. O dvě kola později překonal Marco Simoncelli jezdce satelitní GP10 Aleixe Espargara a získal devátou pozici. V samotném závěru se nám sjela dohromady trojice závodníků Ben Spies, Randy De Puniet a Andrea Dovizioso - bitva o čtvrté místo.

De Punietovi ale jeho Honda držela na dráze snad jen silou vůle svého jezdce a super souboj De Puniet-Dovizioso stačil k tomu, aby čtvrtý Ben Spies poodjel a upevnil si čtvrté místo. Nejhezčí souboje ale předváděla dvojice Randy De Puniet a Andrea Dovizioso. Bitva to byla parádní až do poslední zatáčky a z vítězství se nakonec radoval jezdec tovární Hondy.

Letošní první stupně vítězů získal třetím místem Casey Stoner, na druhé místo zajel Dani Pedrosa a holandskou TT vyhrál Jorge Lorenzo, který si dalším plným počtem bodů výrazně upevnil vedoucí pozici v šampionátu.
Holandská TT - MotoGP, závod:
P.

Jezdec                                       
ZeměTým                                           
MotocyklKm/hČas/ztráta
1

Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha171.541'18.629
2

Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda171.3+2.935
3

Casey STONERAUSDucati TeamDucati171.0+7.022
4

Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha170.6+13.265
5

Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda170.5+15.323
6

Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda170.4+15.772
7

Nicky HAYDENUSADucati TeamDucati169.7+25.867
8

Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha169.5+28.991
9

Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda169.1+35.658
10

Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati169.1+35.837
11

Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati167.7+56.769
12

Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati167.7+56.890
13

Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki167.4+1'00.615
14

Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki166.9+1'08.074
15

Kousuke AKIYOSHIJPNInterwetten Honda MotoGPHonda163.41 kolo



Po Mugellu vyhrál Iannone závod Moto2 také v Assenu

28. června 2010 v 16:27 | Armí |  Zprávy z Moto2

Po Mugellu vyhrál Iannone závod Moto2 také v Assenu

Letos už podruhé vyhrál závod Moto2 Ital Andrea Iannone, když v Assenu nenašel soupeře a s bezpečným náskokem téměř pěti sekund vyhrál holandskou TT před Tonim Elíasem a Thomasem Lüthim.
Pro české barvy zajel parádní závod Karel Abraham z Cardion AB Motoracing. Brněnský závodník si letos v sedle motocyklu FTR připsal svůj nejlepší výsledek v Moto2, když cílem holandské TT v Assenu projel na devátém místě.

Před startem závodu Moto2 se změnilo pořadí na startovním roštu, protože Alex Debon ze závodu odstoupil pro zranění klíční kosti. To znamenalo, že oba čeští závodníci se posunuli o jednu pozici dopředu a Lukáš Pešek tak odstartoval z desátého místa a Karel Abraham z jedenáctého.

Do první řady startovního roštu v Assenu se postavil v pořadí první Andrea Iannone z Fimmco Speed Up, druhý startoval Ratthapark Wilairott z Thai Hondy PPT Singa SAG, třetí Japonec Tomizava z Technomag CIP a čtvrtý Švýcar Lüthi z Interwetten Hondy.

Okamžitě po startu šel do vedení Wilairot, ale do vedení se o několik zatáček později propracoval vítěz z Mugella Andrea Iannone a okamžitě všem jezdcům Moto2 začal ujíždět. Pořádná bitva se už v druhém kole rozhořela o druhé místo mezi Wilairotem, Fonsi Nietem a Toni Elíasem. Karel Abraham jel třináctý a Lukáš Pešek patnáctý.

Thomas Lüthi bojoval o vedoucí pozice z šestého místa, ve čtvrtém kole předvedl parádní předjetí dvojice Nieto, Tomizawa a okamžitě figuroval na čtvrtém místě. V té tobě už Iannone vedl o dvě sekundy, ale třetího Wilairota měl jezdec Moriwaki v barvách týmu Interwetten těsně před sebou. Bylo jen otázkou času, kdy Thajce dojede a bude bojovat o pozice na stupních vítězů. Pořadí v pátém kole závodu - první Iannone, druhý Elías a třetí Wilairot. Karel Abraham jel na jedenáctém místě a Lukáš Pešek figuroval sedmnáctý.

V té době předváděli krásné souboje Toni Elías s Wilairotem a o pátou příčku zase bojovala trojice závodníků Jules Cluzel, Julián Simón a Shoya Tomizawa. Španěl Simón byl v těsném závěsu za svým francouzským soupeřem z Forward Racingu, ale nepodařilo se mu ho předjet a nakonec musel bojovat o šestou příčku s Tomizawou. V devátém kole jel Karel Abraham na skvělém desátém místě, Lukáš Pešek klesl na dvacátou příčku.

V polovině závodu byla situace na vedoucích příčkách stejná: první jel Andrea Iannone s téměř osmisekundovým náskokem před dvojicí Toni Elías a Ratthapark Wilairot, čtvrtý Thomas Lüthi, pátý Tomizawa, šestý Simón, sedmý Jules Cluzel, osmý jeho krajan Di Meglio, devátý Takahashi a desátý Karel Abraham. Lukáš Pešek už nezávodil, protože ho zradila technika, přesně problémy s přední brzdou.

V době, kdy do konce závodu zbývalo pět kol se do boje o druhou příčku zapojil Švýcar Lüthi a začala pěkná mela o stříbro. Bylo vidět, že Švýcar má chuť na pořádný souboj a ten také v závěru přišel, když v předposledním kole předjel Wilairota a spolu začali soupeřit o poslední pódiovou pozici.  Došlo k několika těsným předjetím, ale Lüthiho převaha byla celkem jasná a Wilairot se smířil s body za čtvrtou příčku. Elías jim stačil poodjet a druhým místem si potvrdil vedení v šampionátu.

První závod Moto2 v Assenu vyhrál Ital Andrea Iannone, druhý projel cílem vedoucí muž šampionátu Toni Elías, třetí Thomas Lüthi, čtvrtý Ratthapark Wilairot a první pětku uzavřel Shohei Tomizawa. Perfektní výkon předvedl český jezdec týmu Cardion AB Motoracing, který po startu z jedenácté příčky závod dokončil na deváté pozici.
TT Holandska - Moto2, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocykl
Čas/ztráta
1

Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSpeed Up
40'00.383
2

Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2Moriwaki
+4.492
3

Thomas LUTHISWIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki
+5.390
4

Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda PTT Singha SAGBimota
+5.473
5

Shoya TOMIZAWAJPNTechnomag-CIPSuter
+7.405
6

Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamSuter
+7.666
7

Jules CLUZELFRAForward RacingSuter
+16.023
8

Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamSuter
+16.122
9

Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingFTR
+16.959
10

Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTech 3
+19.601
11

Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter
+20.187
12

Simone CORSIITAJIR Moto2Motobi
+20.423
13

Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSpeed Up
+21.358
14

Mattia PASINIITAJIR Moto2Motobi
+26.654
15

Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-Moto2
+34.024
16

Alex BALDOLINIITACaretta Technology Race DeptI.C.P.
+34.045
17

Claudio CORTIITAForward RacingSuter
+34.377
18

Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter
+34.481
19

Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingSuter
+37.283
20

Alex DE ANGELISRSMRSM Team ScotForce GP210
+42.525
21

Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2Moriwaki
+43.395
22

Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.BanderasPromoharris
+46.784
23

Sergio GADEASPATenerife 40 PonsPons Kalex
+46.796
24

Niccolo CANEPAITARSM Team ScotForce GP210
+59.324
25

Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSuter
+1'00.168
26

Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.Suter
+1'01.868
27

Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTech 3
+1'02.451
28

Bernat MARTINEZSPAMaquinza-SAG TeamBimota
+1'07.317
29

Vladimir LEONOVRUSVector Kiefer RacingSuter
+1'10.107
30

Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV
+1'37.619
31

Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-Moto2
+1'41.035
32

Joan OLIVESPAJack & Jones by A.BanderasPromoharris
+1'41.545









Závod nedokončil:



Xavier SIMEONBELHoliday Gym G22Moriwaki
1 kolo



Lukáš PEŠEKCZEMatteoni CP RacingMoriwaki
8 kol



Arne TODEGERRacing Team GermanySuter
9 kol



Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.Suter
10 kol



Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE Honda
14 kol



Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22Moriwaki
17 kol



Závod 125ccm vyhrál Márquez, Kornfeil skončil patnáctý

28. června 2010 v 16:26 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Závod 125ccm vyhrál Márquez, Kornfeil skončil patnáctý

Krásné slunečné počasí přivítalo v Assenu první závod třídy 125ccm, který vyhrál Španěl Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport, český jezdec Racing Team Germany Jakub Kornfeil si dnes připsal jeden bod.
Z první řady startovního roštu vyrazil do dvaadvaceti kol závodu vítěz kvalifikace Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport, druhý odstartoval britský závodník Bradley Smith z Bancaja Aspar, třetí Britův týmový kolega Nicolas Terol a konečně čtvrtý vedoucí muž nejnižší kubatury Pol Espargaró z týmu Tuenti Racing.

Po startu si vedoucí pozici udržel Marc Márquez a v nájezdu do třetího kola se už dostal do úniku s Nicolasem Terolem a za nimi jedoucí Efrén Vázquez z Tuenti Racing už ztrácel na vedoucí dvojici dvě sekundy. Potom se už začalo padat a po čtyřech kolech závod ukončil Efrén Vázquez a Esteve Rabat z Blusens-STX.

V polovině závodu nejnižší kubatury bylo pořadí - první Marc Márquez, druhý Nicolas Terol v boji o zlato z Assenu, téměř čtyři a půl sekundy za nimi jel osamocený Pol Espargaró, dvě sekundy za ním čtvrtý Bradley Smith a pátý Sandro Cortese z týmu Avant Mitsubishi Ajo už jel za britským závodníkem s desetisekundovou ztrátou.

V případě vedoucí dvojice bylo jasné, že se Márquez snažil Terolovi poodjet, aby v závěru nemusel svést těsný souboj o zlato a v případě Terola jsem zase mohli vidět, že si postupně čte jízdu svého soupeře a plánuje útok. Jenže tento souboj nakonec rozhodl jezdec na divokou kartu Van Den Bunt, který Terolovi při předjetí o kolo zpět zavřel stopu a neuvěřitelně Španěla zpomalil. V době, kdy do cíle zbývaly čtyři kola, tak jezdec Bancaja Aspar najednou ztrácel na vedení přes dvě sekundy.

Cílem nejnižší kubatury nám tentokrát bez adrenalinových soubojů dojeli jezdci na prvních pěti místech v pořadí první Marc Márquez, druhý Nicolas Terol, třetí Pol Espargaro, čtvrtý Bradle Smith a pátý Sandro Cortese.

Český závodník týmu Racing Germany Jakub Kornfeil startoval do závodu v Assenu šestnáctý, ale start mu nevyšel a ze začátku figuroval až v třetí desítce. Po čtyřech kolech už byl na dvacátém místě a v osmém kole už figuroval šestnáctý, jednu pozici od bodovaných příček. V závěru závodu bojoval o patnáctou pozici s Alexem Masbouem z týmu Ongetta. V předposledním kole Francouze předjel a cílem projel patnáctý. Český závodník tak v letošní sezoně podruhé bodoval a nyní mu s třemi body patří dvacátá příčka v průběžném hodnocení mistrovství.
TT Holandska - 125ccm, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ztráta
1

Marc MARQUEZSPARed Bull Ajo MotorsportDerbi158.537'48.923
2

Nicolas TEROLSPABancaja Aspar TeamAprilia158.4+2.332
3

Pol ESPARGAROSPATuenti RacingDerbi158.0+8.134
4

Bradley SMITHGBRBancaja Aspar TeamAprilia157.9+9.636
5

Sandro CORTESEGERAvant Mitsubishi AjoDerbi156.0+36.961
6

Randy KRUMMENACHERSWIStipa-Molenaar Racing GPAprilia155.9+39.091
7

Danny WEBBGBRAndalucia CajasolAprilia155.8+39.397
8

Luis SALOMSPAStipa-Molenaar Racing GPAprilia155.5+45.010
9

Simone GROTZKYJITAFontana RacingAprilia155.4+45.672
10

Jonas FOLGERGEROngetta TeamAprilia155.3+48.031
11

Alberto MONCAYOSPAAndalucia CajasolAprilia155.2+48.457
12

Johann ZARCOFRAWTR San Marino TeamAprilia155.2+48.833
13

Jasper IWEMANEDCBC CorseAprilia154.8+54.208
14

Tomoyoshi KOYAMAJPNRacing Team GermanyAprilia154.5+59.055
15

Jakub KORNFEILCZERacing Team GermanyAprilia154.4+1'01.504
16

Adrian MARTINSPAAeroport de Castello - AjoAprilia153.4+1'16.069
17

Sturla FAGERHAUGNORAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia153.4+1'16.175
18

Marcel SCHROTTERGERInterwetten Honda 125Honda153.3+1'18.029
19

Louis ROSSIFRACBC CorseAprilia153.0+1'21.738
20

Toni FINSTERBUSCHGERFreudenberg Racing TeamKTM152.1+1'36.263
21

Michael VAN DER MARKNEDLambretta Reparto CorseLambretta152.1+1'36.445
22

Zulfahmi KHAIRUDDINMALAirAsia - Sepang Int. CircuitAprilia151.8+1'40.681
23

Pepijn BIJSTERBOSCHNEDRacingTeam BijsterboschHonda149.01 Lap
24

Ernst DUBBINKNEDRV RacingHonda144.71 Lap









Závod nedokončil:



Alexis MASBOUFRAOngetta TeamAprilia154.22 kola



Jerry VAN DE BUNTNEDJerrys RacingHonda141.26 kol



Roy POUWNEDTeam Holland MototechnicAprilia146.48 kol



Marco RAVAIOLIITALambretta Reparto CorseLambretta149.511 kol



Luca MARCONIITAOngetta TeamAprilia151.814 kol



Esteve RABATSPABlusens-STXAprilia154.318 kol



Efren VAZQUEZSPATuenti RacingDerbi153.919 kol









Nestartoval:



Lorenzo SAVADORIITAMatteoni CP RacingAprilia
0 kol



De Puniet dosáhl správného vyvážení a v kvalifikaci byl druhý

25. června 2010 v 20:36 | Armí

De Puniet dosáhl správného vyvážení a v kvalifikaci byl druhý

Randy de Puniet se kvalifikoval na skvělém druhém místě. Jezdec týmu LCR Honda je tak nejen nejrychlejším soukromníkem, ale dokonce i nejrychlejším pilotem Hondy.
Po včerejším jedenáctém místě se Randymu de Punietovi a týmu LCR Honda podařilo dosáhnout správného vyvážení a v dnešní kvalifikaci na Velkou cenu Nizozemska obsadil Francouz druhé místo. Byl nejrychlejším jezdcem Hondy.
"Všechno funguje správně a zaslouženě jsme podruhé za sebou v první řadě. Jsem nejrychlejším jezdcem Hondy i nejrychlejším soukromým jezdcem, což není jen štěstí. Chlapi odvedli na stroji fantistickou práci a již v ranním tréninku jsem se cítil lépe. Odpoledne jsme zapracovali na zavěšení a posunuli se ještě dál," vysvětloval de Puniet příčiny svého zlepšení. "Máme rychlost na to, abychom se na závodních pneumatikách pohybovali mezi prvními pěti, ale musíme si uchovat tempo i ke konci, kdy už pneumatiky odcházejí. Chci poděkovat všem v týmu za skvěle odvedenou práci."



Pole position v Moto2 získal v Assenu Andrea Iannone

25. června 2010 v 20:35 | Armí |  Zprávy z Moto2

Pole position v Moto2 získal v Assenu Andrea Iannone

V sobotu zůstal v Holandsku neporažen Andrea Iannone, v kvalifikaci zvítězil před Ratthaparkem Wilairotem a Alexem Debonem.
Zatímco Iannone slaví zisk pole position, Wilairot se radoval z nejlepšího kvalifikačního výsledku v kariéře. Naopak smůla potkala třetího Debona, po jehož pádu mají lékaři podezření na zlomeninu klíční kosti, takže je Španělův start v sobotním závodu ohrožen.

Padali také další jezdci, na zem se nedobrovolně podívali Gábor Talmácsi, Axel Pons a Simone Corsi. Všichni ale pravděpodobně vyvázli bez vážnějších zranění.

Velmi slibné startovní pozice si v Assenu vyjeli Lukáš Pešek a Karel Abraham, českým jezdcům patří 11. a 12. místo.

TT Holandska - Moto2, kvalifikace
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Andrea IANNONEFimmco Speed UpSpeed Up1'39.092
2Ratthapark WILAIROTThai Honda PTT Singha SAGBimota1'39.3070.215 
3Alex DEBONAeroport de Castello - AjoFTR1'39.5840.492 
4Shoya TOMIZAWATechnomag-CIPSuter1'39.6640.572 
5Thomas LUTHIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki1'39.6710.579 
6Toni ELIASGresini Racing Moto2Moriwaki1'39.7110.619 
7Julian SIMONMapfre Aspar TeamSuter1'39.7550.663 
8Fonsi NIETOHoliday Gym G22Moriwaki1'39.7770.685 
9Claudio CORTIForward RacingSuter1'39.7980.706 
10Jules CLUZELForward RacingSuter1'39.8290.737 
11Lukáš PEŠEKMatteoni CP RacingMoriwaki1'39.8560.764 
12Karel ABRAHAMCardion AB MotoracingFTR1'39.9900.898 
13Yuki TAKAHASHITech 3 RacingTech 31'40.0250.933 
14Roberto ROLFOItaltrans S.T.R.Suter1'40.0430.951 
15Mattia PASINIJIR Moto2Motobi1'40.0850.993 
16Stefan BRADLViessmann Kiefer RacingSuter1'40.2251.133 
17Mike DI MEGLIOMapfre Aspar TeamSuter1'40.2321.140 
18Anthony WESTMZ Racing TeamMZ-RE Honda1'40.2461.154 
19Simone CORSIJIR Moto2Motobi1'40.2621.170 
20Scott REDDINGMarc VDS Racing TeamSuter1'40.3131.221 
21Arne TODERacing Team GermanySuter1'40.4131.321 
22Yonny HERNANDEZBlusens-STXBQR-Moto21'40.4271.335 
23Gabor TALMACSIFimmco Speed UpSpeed Up1'40.4751.383 
24Valentin DEBISEWTR San Marino TeamADV1'40.5781.486 
25Sergio GADEATenerife 40 PonsPons Kalex1'40.6591.567 
26Alex DE ANGELISRSM Team ScotForce GP2101'40.6601.568 
27Raffaele DE ROSATech 3 RacingTech 31'40.6761.584 
28Alex BALDOLINICaretta Technology Race DeptI.C.P.1'40.7081.616 
29Vladimir IVANOVGresini Racing Moto2Moriwaki1'40.7161.624 
30Xavier SIMEONHoliday Gym G22Moriwaki1'40.7621.670 
31Niccolo CANEPARSM Team ScotForce GP2101'40.8881.796 
32Axel PONSTenerife 40 PonsPons Kalex1'40.9681.876 
33Dominique AEGERTERTechnomag-CIPSuter1'41.0061.914 
34Kenny NOYESJack & Jones by A.BanderasPromoharris1'41.2182.126 
35Hector FAUBELMarc VDS Racing TeamSuter1'41.3162.224 
36Robertino PIETRIItaltrans S.T.R.Suter1'41.3682.276 
37Joan OLIVEJack & Jones by A.BanderasPromoharris1'41.9532.861 
38Vladimir LEONOVVector Kiefer RacingSuter1'41.9672.875 
39Bernat MARTINEZMaquinza-SAG TeamBimota1'42.6433.551 
40Mashel AL NAIMIBlusens-STXBQR-Moto21'43.0723.980 



Kvalifikaci na holandskou Tourist Trophy vyhrál Jorge Lorenzo

25. června 2010 v 20:34 | Armí

Kvalifikaci na holandskou Tourist Trophy vyhrál Jorge Lorenzo

Jorge Lorenzo si s přehledem dojel pro vítězství v kvalifikaci v Assenu, společnost v první řadě mu bude dělat stejně jako v Silverstonu Randy de Puniet, třetí skončil Casey Stoner.
Od začátku kvalifikace plnil roli hlavního favorita Jorge Lorenzo. Španěl se většinu času držel ve vedení. Stejně jako před týdnem v Británii ale dokázal zaútočit Randy de Puniet a na začátku druhé poloviny kvalifikace Lorenza sesadil.
Francouze nechal Lorenzo na prvním místě jen deset minut, pak si ho vzal zpět. A zůstal na něm až do konce. Pojistil si ho zlepšením v posledním kole, i když i bez něj by zůstal první. Nikdo ho totiž nedokázal ohrozit. Zlepšit se dokázali jezdci Ducati, Stoner se posunul na konec první řady a Hayden na páté místo. Od sebe je v úplném závěru oddělil Ben Spies.
Šestá a sedmá pozice patří Repsol Hondě, obsadili je Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa. Desítku nejlepších uzavřeli Marco Simoncelli, Colin Edwards a Aleix Espargaro. Poslední místo patří Kousukemu Akijošimu, jenž zaskakuje za zraněného Hirošiho Aojamu.
Startovní pole bylo v kvalifikaci opět chudší o jednoho jezdce. Marco Melandri si při pádu v druhém volném tréninku vyhodil rameno a závodní víkend pro něj měl skončit. Podle posledních zpráv ale existuje malá naděje, že by v sobotu nastoupit mohl.
TT Holandska - MotoGP, kvalifikace
P.JezdecTýmMotocyklČasZtráta
1Jorge LORENZOFiat Yamaha TeamYamaha1'34.515
2Randy DE PUNIETLCR Honda MotoGPHonda1'34.7970.282 
3Casey STONERDucati TeamDucati1'34.8030.288 
4Ben SPIESMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'34.9260.411 
5Nicky HAYDENDucati TeamDucati1'34.9990.484 
6Andrea DOVIZIOSORepsol Honda TeamHonda1'35.0150.500 
7Dani PEDROSARepsol Honda TeamHonda1'35.1620.647 
8Marco SIMONCELLISan Carlo Honda GresiniHonda1'35.2830.768 
9Colin EDWARDSMonster Yamaha Tech 3Yamaha1'35.3930.878 
10Aleix ESPARGAROPramac Racing TeamDucati1'35.5931.078 
11Loris CAPIROSSIRizla Suzuki MotoGPSuzuki1'35.6641.149 
12Alvaro BAUTISTARizla Suzuki MotoGPSuzuki1'36.3441.829 
13Mika KALLIOPramac Racing TeamDucati1'36.5021.987 
14Hector BARBERAPaginas Amarillas AsparDucati1'36.5692.054 
15Kousuke AKIYOSHIInterwetten Honda MotoGPHonda1'38.1983.683 

Marco MELANDRISan Carlo Honda GresiniHonda




Doviziosa trápila přední část, Pedrosu zavěšení

25. června 2010 v 20:33 | Armí

Doviziosa trápila přední část, Pedrosu zavěšení

Pátý Andrea Dovizioso měl problémy zejména v nájezdech do zatáček, šestý Dani Pedrosa ztrácel kvůli příliš měkkému nastavení zavěšení zejména v první zatáčce.
Závodníci ve službách továrního týmu Repsol Honda se v prvním tréninku na Velkou cenu Nizozemska v Assenu seřadili na pátém a šestém místě. Andrea Dovizioso porazil svého zkušenějšího týmového kolegu Daniho Pedrosu. Oba však měli problémy s nastavením.
Dovizioso byl s tréninkem spokojen, ale připomněl, že při vjezdu do zatáček má problémy s přední částí. "Už jsem se s tím během této sezony setkal, takže víme, co s tím dělat. Myslím, že skutečnou rychlost uvidíme až v zítřejších (pátečních) jízdách," slibuje Ital, který dnes jezdil i rychlá kola na tvrdší směsi. "Je tu prostor pro zlepšení na měkčích pneumatikách."
Pedrosa dnes nezvolil správné nastavení zavěšení. "Naše nastavení bylo moc měkké, což nás stálo určitý čas, zejména v první zatáčce. To se projevilo na našich časech na jedno kolo. Není to úplně ideální začátek, ale zdá se, že počasí po zbytek víkendu vydrží, takže bychom se měli dost zlepšit," doufá Španěl. "Potřebujeme z tohoto závodu dobrý výsledek, abychom hodili Silverstone za hlavu. Loni jsem tu havaroval."
Oba jezdci se vyjádřili také ke změnám profilu okruhu. "Je zábavné tu jezdit, i když je to možná trochu víc nebezpečné," myslí si Dovizioso. "Nová zatáčka je velmi rychlá, jede se tu snad 270 kilometrů za hodinu na pátý rychlostí stupeň," dodává Pedrosa.
Manažer Toshiyuki Yamaji je přesvědčen, že pokud se podaří odstranit problémy na obou strojích, Dovizioso i Pedrosa se ve výsledkové listině ještě posunou směrem nahoru.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )