Květen 2010

Ducati má obavy, že se už Stoner rozhodl

28. května 2010 v 8:33 | Armí

Ducati má obavy, že se už Stoner rozhodl

Spekulace kolem přesunů jezdců MotoGP v roce 2011 nabírají na síle. Dobře informovaný zdroj z týmu Ducati Marlboro si myslí, že Casey Stoner "se už rozhodl" odejít od Ducati Corse a přejít v roce 2011 do týmu Repsol Honda a že Honda má také zájem znovu získat služby Valentina Rossiho.
Začátkem května se objevily zprávy, že se Stoner s Hondou téměř dohodli na jeho přechodu v příštím roce. Zatímco Ducati zachovává bobříka mlčení, zdroj z italského týmu řekl pro GPWeek, že už není cesta zpátky.
"Pokud jde o Caseyho přechod k Hondě v příštím roce, myslím, že to je hotová věc," prohlásil "vysoce postavený" člen týmu. "Nemám žádné přesné informace a nechci nic vysvětlovat, ale mám z toho mizerný pocit. Myslím, že už se rozhodl, že odejde."  
Hlavním důvodem, proč Stoner má přejít k Hondě, je to, že pro tento tým pracuje bývalý manažer Ducati Livio Suppo, který stál u toho, když Stoner před třemi lety získal titul ve svém prvním roce v týmu Ducati. V té době závodil v královské třídě teprve druhým rokem. Suppo v roce 2010 přešel k Hondě, kde pracuje v oblasti marketingu a jako manažer.
Dalším přitažlivým prvkem je příležitost vrátit japonského výrobce na výsluní poprvé od roku 2006 a také osobní vyhlídky na to, že se dostane do elitní skupiny, v níž je pouze Rossi, Eddie Lawson a Geoff Duke, kteří dokázali získat titul v královské třídě na motocyklech dvou různých výrobců.


Kromě jediného vítězství Lorise Capirossiho v roce 2007 v závodě v Japonsku, který začal jako mokrý a skončil jako suchý - v tomto závodě Stoner získal titul mistra světa - žádný další jezdec nedokázal získat pro Ducati vítězství od doby, kdy australský závodník do italského týmu vstoupil. Během tohoto období vyrovnal počet vítězství (dvacet), která získal za stejnou dobu rekordman, mnohonásobný mistr světa Rossi, i když ho na část loňské sezony vyřadila nemoc. Předpokládá se, že právě tato epizoda dala vzniknout určitému napětí s titulním sponzorem, firmou Marlboro.
Údajně už také bylo trochu moc nehod, což se jeho zaměstnavateli nelíbí - včetně pádů ve dvou ze tří letošních závodů. Honda se nijak netají  tím, že má velký zájem získat Stonerův podpis.
Pokud se to opravdu stane, znamenalo by to, že by jeden ze současných jezdců továrního týmu Honda - Dani Pedrosa nebo stále lepší Andrea Dovizioso - musel uvolnit místo Stonerovi. Jorge Lorenzo nebo jeho týmový kolega z týmu Fiat Yamaha Rossi by mohli nahradit Stonera u Ducati, i když Lin Jarvis prohlašuje, že cílem Yamahy je udržet si oba jezdce. "The Doctor" byl už také zmiňován v souvislosti s Hondou, i když vzhledem k tomu, jakým způsobem odešel od Hondy v roce 2003, nevypadá pravděpodobně, že by došlo k opětovnému sblížení.
"Zatím jsme nestanovili program pro příští rok," řekl viceprezident HRC Šuhej Nakamoto pro italský sportovní list La Gazzetta dello Sport. "Možná to uděláme v červenci, ale čtyřem nejlepším jezdcům končí smlouvy, takže je normální, že se zajímáme o všechny, i o Valentina."

"Honda není spokojená se stupni vítězů, chceme vyhrávat. Proto jsme se zeptali Colina Stonera (Caseyho otce a manažera), zda by chtěl s námi spolupracovat. Zatím jsme však neprobírali žádné podrobnosti, jako počet let nebo finanční otázky - to vůbec ne."



Spies to nebude mít snadné, říká Rossi

28. května 2010 v 8:32 | Armí

Spies to nebude mít snadné, říká Rossi

Bena Spiese před sezonou pasovali do role jednoho z favoritů královské kubatury, ale během posledních dvou Grand Prix měl problémy a bohužel pro Američana se nyní projevuje fakt, že hodně z okruhů v kalendáři MS nezná.
Spiesovi se nedařilo ve španělském Jerezu a teď naposledy ve francouzské Grand Prix, kterou nedokončil. Obě dráhy jezdec týmu Monster Tech 3 neznal a nikdy také nezávodil v italském Mugellu, kde je na programu příští kolo světového šampionátu.
Dále bude následovat šest dalších závodních okruhů, kde Spies zatím nemá žádné zkušenosti a podle Valentina Rossiho to nebude mít vůbec jednoduché. "Myslím, že to letos Ben nebude mít snadné. Musí získat zkušenosti na stroji MotoGP a Bridgestonech, ale co musí opravdu hodně a na to někdy zapomínáme je naučit se všechny okruhy a to byl vždy problém pro jezdce superbiků."
"V minulosti jste mohli vidět hodně jezdců superbiků jezdit rychle na dráze, kterou znali, ale byla to  pohroma na tratích, které neznali. Myslím, že Ben musí být chytrý a získat zkušenosti na okruzích a pracovat vzhledem k budoucnosti v MotoGP," uvedl Rossi, jenž dále uvedl, že získat maximum z pneumatiky Bridgestone je velký úkol v adaptaci na nové podmínky.
"Největším rozdílem je elektronika a pneumatiky. Superbike je takový těžší, hrubší a můžete s ním jezdit bez servítek, ale podle mě je největší problém pochopit pneumatiky, které jsou v mnohém jiné než Pirelli. Pokud máte Bridgestony na superbiku, tak to tak velký rozdíl podle mě není," uvedl závěrem Rossi.



V Mugellu bude Pramac doma a věří, že předvedou lepší výkon

28. května 2010 v 8:31 | Armí

V Mugellu bude Pramac doma a věří, že předvedou lepší výkon

Poslední víkend sice nebyl pro Pramac takovým zklamáním, když Aleix Espargaró devátým místem v Le Mans poprvé bodoval v první desítce a zraněný Mika Kallio sice závod dokončil poslední, ale na bodech.
Z pohledu španělského mladíka určitě první pozitivní víkend s dobrým výsledkem, když si uvědomíme, že v posledních dvou Velkých cenách pokaždé spadl a jen v Jerezu si dojel pro bod za patnáctou příčku. V Le Mans startoval desátý, v průběhu závodu dokonce bojoval o body za osmé místo, ale nakonec získal své první umístění v nejlepší desítce. Po počátečních problémech určitě cesta správným směrem.
Závod v italském Mugellu je pro Pramac domácí Grand Prix a před všemi fanoušky tak mají v plánu předvést to nejlepší, co v nich je. Otázkou bude zranění finského jezdce, ale to se má do příštího týdne zlepšit, protože Fin nyní absolvuje náročnou fyzioterapii a na italském okruhu si bude chtít v sedle GP10 spraví chuť po těžkém víkendu v Le Mans.
Mika Kallio tam totiž v sobotním druhém tréninku havaroval, zranil si rameno a s velkými bolestmi pak absolvoval celý francouzský závod MotoGP. I když v cíli poslední, tak hlavně na bodech za třinácté místo a to samozřejmě může satelitnímu týmu Ducati stejně jako jemu samotnému v budoucnu pomoci.
"Výsledky našich jezdců byly rozdílné," řekl Paolo Campinoti, šéf týmu Pramac Racing. "V Jerezu se Mikovi podařil skvělý návrat, který mu umožnil získat deset pozic. Teď závod ve Francii dokončil jako poslední. Nešťastný výsledek ale Le Mans není, jezdec předvedl obrovskou dávku odhodlání a týmového ducha. Já sám nedokážu pochopit, jak dokázal s takovou bolestí v rameni jezdit."
"Alex zase předvedl, že dokáže zvládnout tlak a zachovat si chladnou hlavu v soubojích s některými mnohem zkušenějšími jezdci. Doufám, že v tom bude nadále pokračovat a zlepší si kontakt s motocyklem natolik, aby se pokaždé dokázal pokusit o maximální nasazení."
"Celý tým pracuje intenzivně na tom, aby oběma jezdcům připravil odpovídající motocykly na různé dráhy a doufejme, že vše už bude jenom lepší a my se pokusíme dosáhnou na prvotřídní výsledky," řekl závěrem Paolo Campinoti.



Espargaró bude v Mugellu bojovat o vedení v šampionátu

28. května 2010 v 8:31 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Espargaró bude v Mugellu bojovat o vedení v šampionátu

Jezdec Tuenti Racing si v Le Mans připsal na konto letos druhé vítězství v řadě a před cestou do Itálie je jen dva body od vedoucího jezdce šampionátu Nicolase Terola.
Španělský závodník nejnižší kubatury do 125ccm si v přípravě na nedělní závod Velké ceny Francie vedl velmi dobře, když zajel nejrychlejší časy v prvním i druhém volném tréninku, ale v kvalifikaci už nestačil na svého krajana Terola a do závodu odstartoval z druhé pozice.

Samotný závod byl o souboji Espargara s Terolem v jehož závěru se již letos podruhé radoval jezdec týmu Tuenti Racing. "Mám radost. Závod byl zábavný a komplikovaný zároveň, protože Nicolas jezdil velmi dobře, ale udělal jsem co bylo v mých silách," řekl Espargaró.

"Jezdil dobře hned od začátku, protože měl měkké pneumatiky a já musel místy riskovat, abych se pojistil, že mi neujede," pokračoval Espargaró. "Tým odvedl velmi dobrou práci zejména na motoru a motocyklu, takže mám z toho radost a samozřejmě také z vítězství."

Dalším závodem, kde má Espargaró velkou příležitost převzít vedení v šampionátu bude příští týden čtvrtý podnik sezony v italském Mugellu. Tam byl loni Španěl čtvrtý a v roce 2008 třetí.

"Uvidíme, co bude v Mugellu," řekl Španěl. "Nyní jsme velmi silní a můžeme tam odvést dobrou práci. Mám tuto dráhu rád, ale je velmi náročná. Je to závod, kde bude o vedoucí příčky bojovat hodně dobrých jezdců. Ve 125ccm tam může být jakýkoliv výsledek! Takže musíme počkat a pak uvidíme."



Lukáš Pešek - GP China 2007

26. května 2010 v 18:47 | Armí |  Moto gp

Lukáš Pešek - GP China 2007


Melandri má letos poslední šanci

26. května 2010 v 9:27 | Armí

Melandri má letos poslední šanci

Marco Melandri měl radost ze svého výkonu při nedělním závodě v Le Mans, kde skončil na šestém místě. Ke zlepšení došlo poté, co se italský závodník spolu se svým týmem San Carlo Honda Gresini rozhodl vrátit se k tlumení Showa.

Sedmadvacetiletý Ital používal před Le Mans tlumení Öhlins, ale rozhodl se přejít zpátky na tlumení Showa ve snaze zlepšit svůj pocit na tomto okruhu. Ukázalo se, že se na tomto okruhu tato změna vyplatila. Melandri vysvětlil, že doufá, že dokáže ve zbytku sezony přijít na trvalé řešení s tlumením Öhlins.

"Jsme velmi otevření při hledání řešení. Použili jsme tlumení Showa, ale s firmou Öhlins máme velmi dobrou spolupráci," řekl Melandri. "Vysvětlili jsme, jaké mám problémy a že je pro mne letošní rok polední šance. Už nemůžu mít žádné špatné závody, pokud chci v příštím roce získat místo, takže chápou situaci."

"Öhlins velmi tvrdě pracuje, snaží se nám pomoci zlepšit můj pocit kontaktu s motocyklem, ale pro mne to nebylo stejné, jako když jsem jezdil na Hondě s tlumením Showa. Takže jsme si o tom promluvili a zkusili jsme Showa, abychom viděli, zda se můj pocit trochu zlepší. Něco bylo o tomto víkendu trochu lepší, ale jsem přesvědčený, že mi Öhlins může pomoci a že budeme zase spolupracovat. Teď je velmi důležité, aby se to potvrdilo. Tento týden budeme mít důležitou schůzku a doufám, že se podaří najít lepší řešení pro všechny."

Po závodě Melandri mluvil o tom, jak tvrdě bojoval, aby si udržel šestou pozici.
"Byl to pro mne dobrý závod. Kvalifikace byla složitá, ale tým dopoledne velmi tvrdě pracoval a našel lepší nastavení pro závod. Dobře jsem odstartoval, ale zpočátku jsem moc neútočil, protože jsem neměl moc dobrý pocit na zadní pneumatice. Po několika kolech, když se pneumatika zahřála, pocit byl lepší. Trať byla velmi náročná, protože byl velký vítr. Hodně jsem se snažil, abych dojel Nickyho, ale udělal jsem několik chyb. Příště to snad zvládnu lépe a dostihnu jezdce vpředu, ale jsem spokojený. Jen bych chtěl poděkovat týmu, protože mi poskytují velkou oporu."


Před Melandrim je teď jeho domácí závod v Mugellu. Doufá, že jeho zlepšování na satelitní Hondě bude pokračovat.

"Tento okruh je jedním z nejlepších na světě," tvrdil. "Povrch má hodně nerovností, ale doufám, že bude stejně dobré počasí jako ve Francii, a doufám, že zase dokážu dobře odstartovat a budu víc bojovat o stupně vítězů. Vím, že to bude velmi těžké, ale chci to dokázat."



Yamaha zůstane s oběma jezdci, záleží jen na jejich rozhodnutí

26. května 2010 v 9:26 | Armí

Yamaha zůstane s oběma jezdci, záleží jen na jejich rozhodnutí

Šéf závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis by rád v roce 2011 pokračoval se stejnou sestavou jezdců tovární Fiat Yamahy jako dosud - Valentinem Rossim a Jorge Lorenzem.
Letos končí smlouvy nejlepším čtyřem jezdcům sezony 2009 a Lin Jarvis počítá s tím, že tovární Fiat Yamaha je natolik atraktivní tým, že si oba současné jezdce dokáže udržet.

"To je našim záměrem," uvedl Jarvis pro Gazzetta dello Sport. "Výdaje na oba jsou až příliš vysoké? Nemyslím, že je to jen otázka peněz. Můžeme jim nabídnout adekvátní ohodnocení plus velmi zajímavé technické zázemí a motocykl."

"Nerad hovořím ohledně angažmá začátkem sezony. Nicméně to musíme akceptovat, takže jednáme a doufám, že již v polovině sezony dokážeme definovat tým pro sezonu 2011, řekněme od Laguny Seca, abychom se dokázali koncentrovat na výsledky v druhé polovině sezony."

Už loni získal Jorge Lorenzo velmi výraznou nabídku od italské Ducati a to samé se dá předpokládat i letos, ale v tomto směru mají u Yamahy jasno, protože podle Jarvise japonský výrobce nepůjde do finančního souboje s Ducati.

"U Fiatu jsou velmi spokojení a rádi by pokračovali se stejnými lidmi. V každém případě nejdřív vyřešíme otázku jezdců," uvedl Lin Jarvis pro italský magazín.

Viceprezident HRC Shuhei Nakamoto v této věci uvedl, že mají určitou představu a uvažují také o Valentinu Rossim nebo Casey Stonerovi pro jejich tovární sestavu na příští rok.

"Zatím nemáme sestavený plán pro příští rok," uvedl Nakamoto. "Možná v červenci. Čtyřem nejlepším jezdcům končí smlouvy, takže je normální, že se zajímáme o všechny, včetně Valentina."

"Protože Hondě nestačí pozice na stupních vítězů, chceme vyhrávat," pokračoval Nakamoto a závěrem dodal: "Zeptali jsme se Colina Stonera (otce a manažera Caseyho Stonera), zda by do toho šli s námi. Rozhodně jsme se ale nedostali do detailů jako na jak dlouho nebo za kolik, vůbec."



Nejlepší časy a maximální rychlost v třídě Moto2

26. května 2010 v 9:25 | Armí |  Zprávy z Moto2

Nejlepší časy a maximální rychlost v třídě Moto2

Nejlepší čas na kolo v třídě Moto2 zajel ve francouzské Grand Prix domácí Jules Cluzel s motocyklem Suter týmu Forward Racing, maximální rychlost pak Ital Andrea Iannone na Speed Upu.
V závodu plném pádů a nebezpečných kolizí nakonec vyhrál jezdec Moriwaki Toni Elías z Gresiniho týmu Moto2. V tabulce časů nejrychlejšího kola závodu figuruje Španěl na šesté pozici, ale je nejrychlejším z jezdců Moriwaki. Nejlepší kolo závodu v Le Mans zajel Jules Cluzel, Francouz v barvách Forward Racing, který ovšem svou domácí Grand Prix pro pád nedokončil.

Pro druhý čas si v desátém kole zajel Julián Simón v sedle nového motocyklu značky Suteru, který mu evidentně sedl, protože druhé místo rovněž obsadil v samotném závodu Moto2. U Aspara budou spokojeni, protože po nevýrazných výkonech v prvních dvou kolech šampionátu, kde jeli se značkou RSV, to je určitě příjemná změna.

Český jezdec Lukáš Pešek, byl v závodu třináctý a pro svůj nejlepší čas 1´40,387 sekundy si dojel ve čtyřiadvacátém kole. S motocyklem Moriwaki se za českým závodníkem Matteoni CP Racing umístil Vladimir Ivanov z Gresini Racing Moto2 s časem 1´41,050 sekundy a Španěl z Holiday Gym G22 Yannic Guerra, který své nejlepší kolo zvládl za 1´41,658 sekundy. Pro srovnání nejlepší jezdec na Moriwaki Toni Elías měl čas 1´39,670 sekundy.
Nejlepší čas na kolo GP Francie - Moto2:
P.JezdecZeměTýmMotocyklČasV koleZtráta
1Jules CLUZELFRAForward RacingSUTER1'39.1693
2Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamSUTER1'39.504100.335
3Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTECH 31'39.52130.352
4Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSPEED UP1'39.65550.486
5Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSPEED UP1'39.66430.495
6Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2MORIWAKI1'39.67030.501
7Simone CORSIITAJIR Moto2MOTOBI1'39.675260.506
8Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda PTT Singha SAGBIMOTA1'39.72260.553
9Xavier SIMEONBELHoliday Gym RacingMORIWAKI1'39.80530.636
10Alex DE ANGELISRSMRSM Team ScotFORCE GP2101'39.81350.644
11Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.BanderasPROMOHARRIS1'39.81640.647
12Alex DEBONSPAAeroport de Castello - AjoFTR1'39.87130.702
13Shoya TOMIZAWAJPNTechnomag-CIPSUTER1'39.94950.780
14Sergio GADEASPATenerife 40 Pons PONSKALEX1'39.95060.781
15Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTECH 31'39.98450.815
16Thomas LUTHISWIInterwetten MoriwakiMORIWAKI1'40.11450.945
17Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22MORIWAKI1'40.14230.973
18Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingSUTER1'40.17441.005
19Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSUTER1'40.23831.069
20Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.SUTER1'40.259101.090
21Lukáš PEŠEKCZEMatteoni CP RacingMORIWAKI1'40.387241.218
22Niccolo CANEPAITARSM Team ScotFORCE GP2101'40.42841.259
23Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-MOTO21'40.44541.276
24Claudio CORTIITAForward RacingSUTER1'40.446111.277
25Alex BALDOLINIITACaretta Technology RaceDept I.C.P.1'40.470121.301
26Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSUTER1'40.476141.307
27Mattia PASINIITAJIR Moto2MOTOBI1'40.57161.402
28Arne TODEGERRacing Team GermanySUTER1'40.73541.566
29Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamSUTER1'40.754251.585
30Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSUTER1'40.76541.596
31Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV1'41.03631.867
32Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2MORIWAKI1'41.050161.881
33Axel PONSSPATenerife 40 Pons PONSKALEX1'41.27032.101
34Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.SUTER1'41.438102.269
35Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-MOTO21'41.47842.309
36Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE HONDA1'41.52932.360
37Bernat MARTINEZSPAMaquinza-SAG TeamBIMOTA1'41.63632.467
38Yannick GUERRASPAHoliday Gym G22MORIWAKI1'41.658122.489
39Joan OLIVESPAJack & Jones by A.BanderasPROMOHARRIS1'41.691262.522
40Vladimir LEONOVRUSVector Kiefer RacingSUTER1'42.33053.161
Tabulku maximálních rychlostí závodu třetího kola mistrovství v Le Mans vede Ital Andrea Iannone, jemuž po průjezdu kontrolním bodem naměřili 261,7 kilometrů v hodině. Vzhledem k tomu, že v MotoGP měl Colin Edwards rychlost 271,6 a Casey Stoner (v závodu zajel dvě měřená kola) 266,0 kilometrů v hodině, je rozdíl skutečně minimální.

Lukáš Pešek byl ve Francii rychlý, co se týče jeho maximální rychlosti, protože mu naměřili 254,2 kilometry v hodině, což byl nejlepší výsledek ze všech jezdců na Moriwaki. Vítěz závodu Toni Elías jel maximálně 252,6 kilometrů v hodině.
Nejlepší maximální rychlost GP Francie - Moto2:
P.JezdecZeměMotocyklKm/h
1.Andrea IANNONEITASPEED UP261.7
2.Sergio GADEASPAPONS KALEX260.3
3.Mattia PASINIITAMOTOBI259.8
4.Mashel AL NAIMIQATBQR-MOTO2258.0
5.Gabor TALMACSIHUNSPEED UP257.3
6.Raffaele DE ROSAITATECH 3256.7
7.Simone CORSIITAMOTOBI256.5
8.Jules CLUZELFRASUTER256.1
9.Dominique AEGERTERSWISUTER255.7
10.Yuki TAKAHASHIJPNTECH 3255.4
11.Stefan BRADLGERSUTER255.3
12.Yonny HERNANDEZCOLBQR-MOTO2255.3
13.Alex DEBONSPAFTR255.0
14.Hector FAUBELSPASUTER254.9
15.Alex BALDOLINIITAI.C.P.254.8
16.Shoya TOMIZAWAJPNSUTER254.4
17.Lukáš PEŠEKCZEMORIWAKI254.2
18.Joan OLIVESPAPROMOHARRI253.9
19.Robertino PIETRIVENSUTER253.8
20.Alex DE ANGELISRSMFORCE GP210253.5
21.Arne TODEGERSUTER253.3
22.Scott REDDINGGBRSUTER253.1
23.Mike DI MEGLIOFRASUTER253.0
24.Roberto ROLFOITASUTER253.0
25.Julian SIMONSPASUTER253.0
26.Claudio CORTIITASUTER252.7
27.Toni ELIASSPAMORIWAKI252.6
28.Thomas LUTHISWIMORIWAKI252.3
29.Valentin DEBISEFRAADV252.2
30.Vladimir IVANOVUKRMORIWAKI251.7
31.Ratthapark WILAIROTTHABIMOTA251.5
32.Kenny NOYESUSAPROMOHARRI251.2
33.Niccolo CANEPAITAFORCE GP210250.4
34.Anthony WESTAUSMZ-RE HONDA250.3
35.Axel PONSSPAPONS KALEX250.1
36.Vladimir LEONOVRUSSUTER250.0
37.Fonsi NIETOSPAMORIWAKI249.1
38.Yannick GUERRASPAMORIWAKI247.6
39.Bernat MARTINEZSPABIMOTA247.3
40.Xavier SIMEONBELMORIWAKI247.3



Nejlepší čas a maximální rychlost Velké ceny Francie

26. května 2010 v 9:24 | Armí

Nejlepší čas a maximální rychlost Velké ceny Francie

V kubatuře MotoGP zajel o víkendu v Le Mans nejlepší čas na kolo vítěz Velké ceny Jorge Lorenzo, maximální rychlost naměřili domácímu jezdci Randy De Punietovi.
Protože tentokrát se ve Francii závodilo za téměř ideálních podmínek jsou časy na kolo samozřejmě ve srovnání s posledním mokro-suchým závodem mnohem lepší. Loni zajel nejlepší kolo Dani Pedrosa za 1´35,045 sekundy, letos si pro nejlepší čas v závodu 1´34,545 sekundy zajel v patnáctém kole Jorge Lorenzo.

Nejlepším z netovárních jezdců byl Marco Melandri ze San Carlo Honda Gresini, těsně za ním Randy De Puniet z LCR Hondy a zástupce Monster Tech 3 Ben Spies, který ovšem nedělní závod nedokončil. Nejrychlejším ze skupiny bývalých závodníků dvěstěpadesátek pak byl s časem 1´35,540 sekundy Hiroshi Aoyama z Interwetten Hondy.

Pod hodnotu jedné minuty a pětatřiceti sekund dokázala zajet jako jediná čtveřice továrních jezdců Yamahy a Hondy. Jezdec Ducati Nicky Hayden, pátý v tabulce nejrychlejších časů na kolo, tuto hranici překročil o šest tisícin sekundy a jen zraněný Mika Kallio skončil jako poslední s časem přes minutu a šestatřicet sekund.
Nejlepší čas na kolo GP Francie - MotoGP:
P.JezdecZeměTýmMotocyklČasV koleZtráta
1.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA1'34.54515
2.Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYAMAHA1'34.58613+ 0.041
3.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA1'34.63210+ 0.087
4.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA1'34.75611+ 0.211
5.Nicky HAYDENUSADucati Marlboro TeamDUCATI1'35.00620+ 0.461
6.Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'35.1275+ 0.582
7.Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHONDA1'35.3005+ 0.755
8.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'35.4034+ 0.858
9.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'35.4135+ 0.868
10.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'35.5275+ 0.982
11.Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHONDA1'35.54011+ 0.995
12.Casey STONERAUSDucati Marlboro TeamDUCATI1'35.5772+ 1.032
13.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI1'35.61111+ 1.066
14.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI1'35.66713+ 1.122
15.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'35.7384+ 1.193
16.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI1'36.41712+ 1.872
V tabulce maximálních rychlostí je v první trojce pouze jeden tovární jezdec. První je Randy De Puniet, druhý Valentino Rossi a s mírným odstupem třetí Marco Melandri. Vítěz závodu Jorge Lorenzo je až osmý, poslední pak Casey Stoner, který závod ve Francii stejně jako v Kataru nedokončil. Hondy Andrea Doviziosa a Daniho Pedrosy tentokrát figurují až na v pořadí dvanáctém a čtrnáctém místě.
Maximální rychlost GP Francie - MotoGP:
P.JezdecZeměTýmMotocyklKm/h
1.Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHONDA287.4
2.Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYAMAHA287.2
3.Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHONDA284.6
4.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI283.6
5.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI282.8
6.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA282.7
7.Nicky HAYDENUSADucati Marlboro TeamDUCATI282.4
8.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA280.7
9.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI280.2
10.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI278.7
11.Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHONDA278.6
12.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA277.8
13.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA275.4
14.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA272.2
15.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA271.6
16.Casey STONERAUSDucati Marlboro TeamDUCATI266.0



Stoner stále nechápe, proč padá

25. května 2010 v 8:02 | Armí

Stoner stále nechápe, proč padá

Casey Stoner říká, že by velmi rád pochopil příčinu pádů, které zkazily začátek jeho sezony 2010. Po třech kolech je v celkovém hodnocení až čtrnáctý.

Mistr světa roku 2007 spadl ve čtvrtém kole nedělní Velké ceny Francie, když jel na čtvrté pozici. Předek jeho Ducati šel do smyku v polovině zatáčky a Stoner spadl. Nedokončil ani úvodní závod sezony v Kataru v důsledku podobné nehody. A další podobný pád měl při tréninku v Jerezu. 

V jediném závodě, který dokončil (v Jerezu) dojel do cíle jako pátý, takže má už teď na vedoucího závodníka Jorge Lorenza ztrátu 59 bodů.

"Jsem opravdu zklamaný, protože motocykl po celý víkend vypadal skvěle. Mohl jsem tlačit na předek, jak jsem chtěl, ale když přišel závod, z nějakého důvodu to vypadalo, že spadnu," řekl Stoner.

"Je to věc, které musíme přijít na kloub a musíme to udělat brzy, protože to není k ničemu, když člověk zahájí sezonu s jediným dokončeným závodem ze tří. Na svém stylu jízdy jsem nic nezměnil, ale pokud je potřeba, abych něco udělal, musíme zjistit, co. Potom se můžu soustředit na závod. Možná to je proto, že když jsem při závodě za pomalejšími jezdci, nemůžu tolik tlačit na předek. Musím říct, že momentálně nevím, kde je chyba, takže si potřebujeme sednout a zjistit, co je pro příští závod nejlepší."

Šéf týmu Vittoriano Guareschi přiznal, že Stonerův pád znamenal pro Ducati velkou ránu, i když zklamání zmírnilo čtvrté místo Nickyho Haydena na druhém motocyklu.

"Je mi opravdu líto Caseyho a týmu, protože to je samozřejmě velké zklamání pro všechny," řekl Guareschi. 

"Dnes bylo v našich možnostech zajet dobrý závod, jak jsme viděli podle výkonu Nickyho, ale nedopadlo to dobře pro Caseyho, který spadl, když se snažil přiblížit první trojici. Ztratil předek a teď se všichni společně snažíme zjistit, proč."

"Vím, že Casey se v příštím závodě zase zlepší, bude připravený dát tomu všechno, jako vždy. Budeme tvrdě pracovat na tom, aby mohl ukázat svůj obrovský talent."



Rossi nutně potřebuje vyřešit problémy s nastavením

25. května 2010 v 8:02 | Armí

Rossi nutně potřebuje vyřešit problémy s nastavením

Valentino Rossi má pocit, že musí velmi rychle vyřešit problémy s nastavením, kvůli nimž se nedokáže vyrovnat rychlosti svého týmového kolegy Jorge Lorenza. Lorenzo vyhrál už druhý závod v řadě a před Rossim je teď v celkovém hodnocení o devět bodů.
Rossi přiznal, že i když získal ve Francii pole position a zpočátku před Lorenzem vedl, nepředpokládal, že dokáže zvítězit.
"Skvěle jsem odstartoval a snažil jsem se zůstat vpředu, protože jsem věděl, že nemám stejnou rychlost," řekl. "Věděl jsem, že nemám šanci zůstat vpředu po celých 28 kol."
Rossiho v posledních závodech brzdilo zranění ramene, které utrpěl při dubnové nehodě v motokrosu, ale řekl, že v Le Mans nebyla jeho zdravotní kondice tak závažným problémem, protože motocyklu chyběla rychlost při akceleraci.
"Měl jsem hlavně obavy, jak to bude s mým ramenem, ale nebylo to tak zlé. V posledních sedmi nebo osmi kolech jsem nemohl nic dělat a v té době už stejně bylo o závodu rozhodnuto," řekl Rossi.
"Větším problémem je nastavení. Nemám dostatečnou přilnavost při akceleraci, takže se nedokážu udržet s Jorgem. Musíme přijít na to, proč, a musíme se snažit to zlepšit," řekl Rossi.
Rossi byl spokojený, že aspoň zůstal na dosah Lorenza v bodech a vyjádřil překvapení nad tím, že Casey Stoner spadl už podruhé během tří kol, takže jednička Ducati má už teď v boji o titul značnou ztrátu.
"Je lepší být o devět bodů vpředu, než mít devítibodovou ztrátu, ale šampionát je dlouhý," řekl Rossi.
"Co jsem nečekal, je to, že budu bojovat jen s Jorgem. Po zimě jsem předpokládal, že Stoner - možná i Dani, ale hlavně Stoner - budou blíž."
"Někdy, při některých závodech a v některé dny člověk nemá dostatečnou rychlost na to, aby zvítězil. V minulosti, když byly různé motocykly a různé pneumatiky, bylo možné na něco přijít během závodu. Teď, když nemáte potřebnou rychlost, prostě spadnete. Takže těchto dvacet bodů, to není zas tak špatný výsledek."




Lorenzo si myslí, že dozrál, proto vítězí

24. května 2010 v 9:13 | Armí

Lorenzo si myslí, že dozrál, proto vítězí

Jorge Lorenzo tvrdí, že jeho vítězství ve Velké ceně Francie je výsledkem toho, že teď přistupuje k závodění s daleko větší vyspělostí než dřív.

Lorenzův týmový kolega Valentino Rossi získal pole position a vedl v první polovině závodu, ale španělský závodník se potom rozhodl ukončit svoji jízdu za mistrem světa, předjel ho, získal náskok a zvítězil.

"Kdyby se mi něco takového podařilo před třemi nebo čtyřmi lety, možná bych udělal nějakou hloupost," řekl Lorenzo. "Teď si jsem mnohem víc jistý, dokážu být klidnější a jezdím lépe. Dnešek byl z tohoto hlediska dobrý. Byl jsem trpělivý. Věděl jsem, že Valentino brzdí velmi pozdě, tak jsem čekal, až udělá nějakou chybu. On ale mnoho chyb nedělá, tak jsem prostě jen čekal. Snažil jsem se vyjíždět ze zatáček co nejblíž za ním. Když se mi podařilo předjet, bylo to snadnější, než jsem čekal." 

Španělský závodník získal dvě vítězství za sebou ve třídě MotoGP poprvé. Teď vede v šampionátu o devět bodů před Rossim, zatímco předpokládaný soupeř v boji o titul Casey Stoner je teď o 59 bodů za ním, protože už ve dvou z letošních tří závodů spadl.

Lorenzo je přesvědčený, že se Stonerovy šance už teď snižují, ale že je nesmírně důležité, aby si on a Rossi udrželi vyrovnané výsledky.

"Myslím, že v tomto šampionátu je důležité nespadnout a dokončit všechny závody," řekl Lorenzo. "Casey je velmi rychlý a velmi útočný, ale spadl ve dvou ze tří závodů. V každém případě potřebuje vyhrát mnoho závodů, aby ztrátu bodů dohnal. Myslím, že já i Valentino jsme zatím spolehliví."

Lorenzo vyjádřil po kvalifikaci odhodlání neztratit pozice na startu, aby se nemusel probojovávat polem jezdců, což bylo nutné před třemi týdny v Jerezu. Tentokrát ztratil po startu jen jednu pozici - před něho se dostal Dani Pedrosa - ale přiznal, že si stále ještě není jistý tím, že se jeho problémy se startem vyřešily.


"Konečně jsme dobře odstartovali. Nemůžu říct, že bychom tento problém vyřešili, protože jediný dobrý start ještě nic neznamená,"
řekl Lorenzo.
"Naštěstí jsem odstartoval dobře a neztratil jsem v prvních několika kolech moc času."



Suzuki odjíždí z Le Mans s prázdnou

24. května 2010 v 9:12 | Armí

Suzuki odjíždí z Le Mans s prázdnou

Ani pozitivní průběh tréninků nepomohl týmu Rizla Suzuki k dobrému výsledku. Loris Capirossi Velkou cenu Francie po pádu nedokončil, Álvaro Bautista nenastoupil kvůli zranění.
Bez jediného bodu odjíždí stáj Rizla Suzuki z Le Mans. Álvaro Bautista si při pátečním pádu zhoršil své zranění klíční kosti a nenastoupil ani do kvalifikace, Loris Capirossi v úvodu závodu upadl.
Italský veterán sice v šestém kole předjel Colina Edwardse, ale o kolo později ve třetí zatáčce spadl. Svůj stroj sice dokázal opět osedlat, ale už se mu nepodařilo dostat motor zpět do otáček. Ze závodu tak musel odstoupit. "Byl to pro nás opět nešťastný konec víkendu. Přitom jsme velmi tvrdě pracovali, zaznamenali pokrok a cítili se zatím nejlépe v sezoně," litoval Capirossi, který po opatrném úvodu našel rytmus. "Pak jsem najednou uklouzl. Utekl mi předek. Nevím, proč se to stalo. Je to třetí podobný pád, musím zjistit, čím je to způsobeno a zajistit, aby se to už nestávalo. Ve warm-upu jsem přitom neměl žádné problémy. Omlouvám se celému týmu. Cítil jsem se v dobré kondici."



Hervé Poncharal: Byla to katastrofa

24. května 2010 v 9:11 | Armí

Hervé Poncharal: Byla to katastrofa

Ani jednomu z jezdců týmu Monster Yamaha Tech 3 se v Le Mans nedařilo. Colin Edwards měl problémy při brzdění a náklonech, Ben Spies dokonce upadl a závod nedokončil.
Velká cena Francie byla pro tým Monster Yamaha Tech 3 domácím závodem. Jenže na okruhu Bugatti se Colinu Edwardsovi ani Benu Spiesovi moc nevedlo. Edwards se neudržel mezi nejlepšími deseti a dojel dvanáctý, Spies, který po sobotním pádu startoval s poraněným chodidlem, v sedmém kole ve třetí zatáčce spadl. V té době jel na jedenácté pozici.
Edwards dosáhl během své kariéry v Le Mans řady úspěchů, ale momentálně má problémy s motorkou. "S chlapama z týmu na tom pracujeme, ale nedaří se nám problém vyřešit. Jakmile jsem začal brzdit a naklánět motorku, objevil se potíže," popisoval Texasan. "Je to nepříjemné, protože jsem tu očekával mnohem lepší výsledek."
Těžký víkend má za sebou také Spies, který v sobotu upadl. "Měl jsem dobrý start, po dvou kolech jsem se dostal do slušného rytmu a začal si věřit. Pak jsem uviděl Capirossiho, jak mu ve třetí zatáčce utekl předek. Vzápětí se mi to stalo taky a byl jsem na zemi," vysvětloval Američan. "Byl to nečekaný pád, ale naštěstí jsem si nezpůsobil další zranění."
Stejně jako jeho týmový kolega, také on chce být v příštím závodě v Mugellu silnější. Stále věří, že se prosadí na čelní místa.
Šéf týmu Hervé Poncharal označil výsledek dokonce za katastrofální, protože očekávání od jeho týmu byla veliká. "Viděli jsme, jak se Ben rychle učí trať a věděli jsme, že Le Mans je jedna z nejlepších Colinových tratí. Bylo pochopitelné, že se Ben trochu trápil se svou nohou. Bohužel v závodě havaroval, je mi ho líto, protože byl odhodlaný dostat se do top ten. Colinovi se tu nedařilo tak jako jindy. Budeme analyzovat data, abychom pochopili, proč se nám nedařilo," dodal Francouz.



Barberá tentokrát potlačil přemotivovanost a dojel osmý

24. května 2010 v 9:10 | Armí

Barberá tentokrát potlačil přemotivovanost a dojel osmý

Španělský nováček třídy MotoGP Héctor Barberá dosáhl na okruhu Bugatti svého nejlepšího umístění ve třídě MotoGP. I když startoval až z patnáctého místa, posunul se na osmou pozici v cíli.
Héctor Barberá se při Velké ceně Francie v Le Mans poprvé během své krátké kariéry v královské kubatuře MotoGP prosadil mezi nejlepších deset. Se satelitní ducati týmu Páginas Amarillas Aspar dojel na osmém místě, kam se propracoval po startu z patnácté pozice. Stihl přitom ještě výlet mimo trať.
Samotný jezdec byl se svým výsledkem spokojen. Za přínosné označil testy, které proběhly po Velké ceně Španělska v Jerezu. "Našli jsme nastavení, které zafungovalo. Byl jsem sice na roštu druhý od konce, ale říkal jsem si, že nemám co ztratit, protože mě může předjet jen jeden jezdec. Chtěl jsem si závod hlavně užít," vzpomínal Španěl. "Zjistil jsem, že mi dělají problémy levé zatáčky, protože pneumatiky se z této strany obtížně zahřívaly. S přibývajícími koly jsem si ale víc a víc věřil."
Barberu nerozhodil ani krátký výlet mimo trať po souboji s Hiroshim Aoyamou. "Předvedl jsem pak další stíhací jízdu a dostal se až na osmé místo. Jsem opravdu spokojen. V prvních dvou závodech jsem byl přemotivovaný, tentokrát bylo mým cílem neztratit kontakt s oastatními, což se mi podařilo," radoval se Španěl.



Espargaró vybojoval zatím nejlepší výsledek v MotoGP

24. května 2010 v 9:10 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Espargaró vybojoval zatím nejlepší výsledek v MotoGP

Po slušné sobotní kvalifikaci si v neděli zajel Aleix Espargaro pro svůj zatím nejlepší výsledek v MotoGP, když cílem závodu v Le Mans projel devátý. Finskému jezdci Kalliovi bolest ramene neumožnila bojovat, ale do cíle dojel.
Mladému Španělovi nevyšel start, postupně se propadl na dvanáctou příčku, ale s takovým umístěním se nechtěl smířit, otočil plynem a nakonec si vybojoval deváté místo. Je to jeho nejlepší výsledek v královské kubatuře a poprvé pozice v první desítce.
"S výsledkem závodu jsem velmi spokojený, je to můj nejlepší výsledek v MotoGP a je to také poprvé, kdy jsem závod dokončil v první desítce," řekl po závodu ve Francii Aleix Espargaró. "Od pátku jsem na této dráze získal velmi dobrý rytmus a už se těším až budu znovu závodit."
"Neodstartoval jsem nejlépe a ztratil hned dvě pozice v prvním kole. Nedokázal jsem jezdit dostatečně rychle a po osmi kolech jsem zjistil, že jedu předposlední. Pak se mi ale podařilo získat správný rytmus a byl o několik desetin rychlejší než jezdci přede mnou. Podařilo se mi je dojet a zjistil jsem, že můžu klidně bojovat o osmou pozici."
"Po několika dalších kolech jsem předjel Aoyamu a v předposledním kole jsem viděl, že chyboval Edwards a předjel ho stejně jak Simoncelliho. Škoda kontaktu s Aoyamou, který jsem měl tři zatáčky před cílovou rovinkou, protože to dalo výhodu Barberovi a já už ho nedokázal předjet. Nicméně do dalšího závod si hodně věřím a doufám, že se budu i nadále zlepšovat," řekl závěrem Espargaró.
Fin Mika Kallio ztrácel každým kolem víc jak sekundu a pro velké bolesti zraněného ramene, to nebyl pro něho vůbec jednoduchý závod. I když byl poslední, stále mohl získat tři body pro sebe a tým, takže s velkým sebezapřením nakonec závod ve Francii dokončil.
"Bolest ramene mi bránila regulérně bojovat s ostatními a to i přes fakt, že hodinu před startem jsem dostal utišující prostředky. Cítil jsem šílenou bolest, která mi neumožnila zajet lépe," uvedl zklamaný Mika Kallio. "Na tabuli mi technici signalizovali, že nějací jezdci už vypadli, takže jsem zatnul zuby, abych závod dokončil a pro svůj tým dovezl důležité body."
"Doufám, že příště už problémy s ramenem nebudou a bude to úspěšný víkend od začátku až do konce," řekl závěrem Kallio, který havaroval v sobotním druhém tréninku stejně jako Álvaro Bautista a Ben Spies. Ovšem jediný z této trojice dnešní závod dokončil.



Randy De Puniet byl doma sedmý

24. května 2010 v 9:09 | Armí

Randy De Puniet byl doma sedmý

Randy De Punietovi se na domácím okruhu v Le Mans nikdy v královské kubatuře nedařilo a proto si v neděli velmi přál zajet výsledek, který by udělal radost nejen jemu a jeho týmu, ale především všem fanouškům.
Sedmým místem si Francouz svůj cíl určitě splnil. Toto umístění je velmi dobrá pozice, když uvážíme, že jede v soukromém týmu LCR Hondy. Body za dnešní umístění pro něho znamenají průběžné šesté místo a pro tým pozici nejlepšího soukromého týmu v šampionátu.
"Byla to pro mě těžká Grand Prix, protože jsem tady chtěl zajet dobrý výsledek a to zejména pro své fanoušky," řekl po skončení závodu v Le Mans Randy De Puniet. "Na této dráze je to sice můj nejlepší výsledek  MotoGP, ale zklamaný trošku jsem."
"Nepodařilo se mi dobře odstartovat a propadl jsem z druhé řady až do zadní skupiny. Potom se mi ale dařilo nastavit rychlé časy, které stačily na osmé místo. Po Stonerově pádu jsem byl sedmý, ale již jsem nedokázal uskutečnit další posun, protože mi hrozně klouzala přední pneumatika a snad desetkrát jsem se tam málem vyboural."
"Takže jsem musel zpomalit, ale sedmá příčka není zase tak špatná. V průběžném hodnocení světového šampionátu jsem šestý a zároveň jsme právě teď nejlepším soukromým týmem!" řekl závěrem viditelně spokojený Randy De Puniet, zkušený jezdec LCR Hondy.



Marco Melandri zajel ve Francii znovu dobrý závod

24. května 2010 v 9:08 | Armí

Marco Melandri zajel ve Francii znovu dobrý závod

U Gresiniho týmu San Carlo je po závodu ve francouzském Le Mans důvod k dobré náladě, protože oba jejich jezdci závod dokončili a navíc v první desítce, což je po těžkém startu do sezony podařený výsledek.
Loni zajel Melandri ve Francii v mokro-suchém závodu na druhé místo, dnes v řádném klání na suchém asfaltu to sice nedokázal zopakovat, ale šesté místo je určitě pozitivní změnou ve srovnání s výkony v předchozích dvou kolech šampionátu. Po problémech v kvalifikaci ráno technici provedli na motocyklu drobné změny a ty Melandrimu umožnily podat zatím nejlepší výkon letošní sezony.
"Byl jsem si jistý, že dneska můžeme být rychlejší než v tréninku a také se tak stalo," řekl šestý v cíli, Ital Marco Melandri. "V zahřívacím tréninku jsme provedli drobnou změnu založenou na určité představě a to pak fungovalo velmi dobře. Bohužel dnes tu bylo celkem větrno a v některých zatáčkách, kde jsme neměli ideální nastavení pro brzdění motorem, jsem měl problémy."
"Přesto jsem spokojený, protože jsme ze začátku byli schopni udržet stejnou rychlost s vedoucími závodníky až do doby než jsem udělal drobnou chybu v době, kdy Hayden nasadil tempo. Snažil jsem se ho znovu dojet, ale nešlo to, takže jsem se rozhodl na to dál netlačit a přivést domů důležitý výsledek po tak náročném začátku sezony. Byl to pro nás dobrý závod a já jsem rád za sebe i tým," řekl závěrem Melandri.
Marco Simoncelli v jednu chvíli jel na osmém místě a rval se o svůj nejlepší výsledek v kariéře jezdce MotoGP, ale motorka ho neposlouchala a v závěru nakonec prohrál dvě pozice a cílem projel desátý. Pro nováčka v MotoGP určitě velké povzbuzení před závodem v domácím Mugellu.
"Dal jsem do toho maximum a nebyl ani tak daleko, ale pro mě to byl hodně náročný závod, protože jsem s motorkou válčil víc než včera," řekl Marco Simoncelli. "Trošku jsem zklamaný tím, že jsem dovolil Barberovi a Espargarovi předjetí v posledních pár kolech závodu, protože by bylo moc hezké skončit osmý, ale nestalo se tak."
"V tomto stádiu šampionátu je pro mě maximálně důležité dokončovat závody a dnes se mi to také podařilo, i když jsem nebyl tak rychlý, jak jsem předpokládal, ale i přesto je to pozitivní věc. Nyní vše vyhodnotíme a pokusíme se v Mugellu zajet ještě lépe," řekl závěrem Ital Marco Simoncelli.



Marco Melandri fotogalerie

24. května 2010 v 9:05 | Armí

Marco Melandri fotogalerie 


Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )