Duben 2010

Letos nabízí Bridgestone lepší možnost výběru

26. dubna 2010 v 20:20 | Armí

Letos nabízí Bridgestone lepší možnost výběru

Pro sezonu 2010 provedl japonský dodavatel pneumatik Bridgestone určité změny ve výběru a nabídce směsí předních a zadních hladkých pneumatik u závodních prototypů MotoGP.
Na startovním roštu královské kubatury je nyní celkem sedmnáct jezdců a každý z nich má rozdílné požadavky ohledně využití jednotlivých směsí. Z toho důvodu letos zvolil Bridgestone zajímavější model výběru pro každý závodní víkend.

Jak to vlastně během závodního víkendu nyní funguje, prozradil šéfkoordinátor projektu Bridgestone MotoGP Thomas Scholz, jenž hovořil s motogp.com.

"Data z roku 2009 nám jasně ukázala, že šest zadních pneumatik bylo pro každou specifikaci až příliš, takže jezdci přijali náš návrh, abychom snížili počet zadních pneumatik na pět pro každou specifikaci. Pět specifikace "A" a pět specifikace "B"."

"U přední pneumatiky nebyli v několika případech tak spokojení s celkovým počtem pneumatik, které měli k dispozici a to zvlášť, když má jedna směs tendenci být mnohem lepší než ty ostatní a příděl je čtyři a čtyři. Z toho důvodu byl náš návrh takový, že na začátku každé GP jim dáme tři pneumatiky obou specifikací."

"V pátek po prvním volném tréninku pak mají týmy a jezdci dvě hodiny k tomu, aby nás informovali, které další pneumatiky budou chtít," pokračoval Scholz. "Takže to může být jakákoliv kombinace "A" a "B" pokud si nejsou jisti finální volbou pneumatiky pro závod."

Další věc, která se letos v případě pneumatik změnila jsou samotné směsi jednotlivých pneumatik, kde Scholz dále uvedl: "Pneumatiky měkké a střední pro rok 2010 jsou jiné než ty z roku 2009. Dvě různé specifikace u zadních pneumatik jsou jednosložkové směsi a asymetrické. Máme měkké, střední a tvrdé u jednotné směsi pneumatiky a střední, tvrdou a extra tvrdou u asymetrické."

"Přední pneumatiky používané v MotoGP jsou jednosložkové směsi v rozsahu měkká, střední, tvrdá a extra tvrdá. Nepoužíváme pneumatiky vícesložkové nebo asymetrické. Pro jezdce je u přední pneumatiky snadnější využít jednotnou směs, protože je důležitým faktorem k tomu, aby dokázal přední pneumatice rychleji důvěřovat. Kdybychom vpředu nasadili asymetrickou směs, tak by jezdci mohlo trvat mnohem déle než by se ji přizpůsobil," řekl závěrem Scholz.



Karel Abraham věří v rychlý návrat svého motocyklu z Japonska

26. dubna 2010 v 20:19 | Armí

Karel Abraham věří v rychlý návrat svého motocyklu z Japonska

Sopka na Islandu ovlivnila mnohé a samozřejmě také svět motocyklových závodů, který je na letecké dopravě přímo závislý. Pro českého závodníka je nyní nejdůležitější, aby se jeho motocykl co nejrychleji vrátil zpátky do Evropy.
Český jezdec týmu Cardion AB Motoracing do země vycházejícího slunce neodcestoval, protože Velká cena Japonska byla v pondělí oficiálně zrušena a její termín posunut na třetí říjen. Dalším podnikem v pořadí je tak španělaká Grand Prix, druhého května v Jerezu.
Protože se veškerá technika přesunula do Japonska okamžitě po závodu v Kataru, je teď ze všeho nejdůležitější ji dostat zpátky do Evropy, aby pro závod ve Španělsku bylo vše připraveno. K tomu Karel Abraham v tiskové zprávě týmu poznamenal: "Zatím se všechno dojednává, ale další závod mistrovství světa je na programu až první květnový víkend ve španělském Jerezu, a tak věřím, že komplikace už nenastanou a já budu mít stroj po příjezdu do Jerezu připravený v boxech."
Jak moc podle vás naruší přeložení GP Japonska do nového termínu průběh mistrovství světa silničních motocyklů?
Karel Abraham: "Termín 3. října sice nebyl ještě v pondělí oficiálně potvrzen, ale myslím si, že předběžně už je to domluvené. Podle mne tato změna program šampionátu nenaruší, protože 19. září je na programu GP Aragonska a další závod se měl jet podle plánu 10. října v Malajsii. Mezitím je tedy dostatečný prostor na vložení GP Japonska, jen se do zámoří vydáme o pár dní dříve. Vychází to dobře."
Jaký chystáte program na neplánované volno?
Karel Abraham: "Doma mám před sebou normální týden, ve kterém si možná zajezdím motokros a půjdu do školy."
Když se ohlédnete za prvním závodem nové třídy Moto2 v Kataru, kde jste dojel čtrnáctý a získal dva body, stále vás nejvíc mrzí výsledek kvalifikace?
Karel Abraham: "Určitě, protože jsem zajel až třiadvacátý čas. Ukázalo se, že i v nové třídě zůstaly kvalifikace a postavení na startu klíčové pro konečný výsledek. Japonec Tomizawa zajel devátý nejlepší čas a využil toho. Podal výborný výkon, využil chyb soupeřů, ale především od startu se držel ve vedoucí skupince a to rozhodlo."
Nepřekvapilo vás, že se startovní pole dost rychle rozdělilo do menších skupin, přestože rozdíly v kvalifikaci byly nepatrné?
Karel Abraham: "Přiznám se, že jsem před závodem měl trochu obavy z toho, že se vytvoří na trati "vláček" a pospolu to dojede až do cíle. Nestalo se to, byl to prakticky stejný boj jako v dvěstěpadesátkách, i když mají nyní jezdci stejné motory, a to je dobře."
V Kataru jste nebyl spokojen s top speedem. Chystá v tomto směru RSV už v Jerezu nějaké úpravy na motocyklu?
Karel Abraham: "Změny na aerodynamice stroje se připravují, věřím, že se to už v Jerezu zlepší, ale nové kapoty budu mít k dispozici až při květnovém závodě v Le Mans."
V Jerezu se také měly podruhé losovat motory Honda, uskuteční se to, nebo se termín posune?
Karel Abraham: "To zatím nevím. V Motegi jsem měl startovat se stejným motorem, jaký jsem měl k dispozici v Kataru. Zůstal zaplombovaný a nic se na něm pochopitelně neměnilo."
Jak se těšíte do Jerezu, kde jste při testech zajel letos třetí nejlepší čas?
Karel Abraham: "To byly testy a jedno rychlé kolo. Jinak se mi právě v Jerezu, kde jsem jel s dvěstěpadesátkou třikrát, zase tolik nedařilo. Loni jsem spadl a nejlepším výsledkem je tak třinácté místo z roku 2008. Věřím ale, že letos předvedu dobrý výkon a přivezu víc bodů než z Kataru."



Honda bude čekat na svou domácí GP až do října

26. dubna 2010 v 20:18 | Armí

Honda bude čekat na svou domácí GP až do října

Pro jezdce továrního týmu Hondy je Velká cena Japonska vždy prestižní záležitostí, ale tentokrát si bude muset dvojice Pedrosa a Dovizioso nějakou dobu počkat, protože závod v Motegi byl odložen na první víkend v říjnu.
Dvojice továrních jezdců měla v plánu navštívit ředitelství HRC v Tokiu, ale nyní mají dostatek času na přípravu před španělskou Grand Prix, která bude tentokrát domácí Velkou cenou pro Daniho Pedrosu.
"Je pro mě velká škoda, že posunuli termín Velké ceny, protože Motegi je dráha, kterou mám skutečně rád a tento závod mě velmi motivuje, protože v Japonsku jsme pokaždé dosáhli dobrých výsledků," řekl Dani Pedrosa. "Je to rovněž velmi důležitý závod pro Hondu a velké zklamání pro fanoušky."
"Každopádně jsem rád za to, že v době kdy se to stalo jsme byli doma, protože v Evropě zůstala spousta lidí bez možnosti odcestovat. Při množství cest, které během sezony absolvujeme se klidně mohlo stát, že jsme někde uvízli. Doufám, že se celá situace brzy zlepší a my bude příští týden v Jerezu závodit bez jakýchkoliv problémů," řekl Španěl Dani Pedrosa.
Andrea Dovizioso chtěl v Japonsku navázat na dobrý výkon z Kataru, ale nyní se bude muset soustředit na jihošpanělskou dráhu v Jerez de la Frontera, kde bude o další body do mistrovství bojovat už za týden druhého května.
"Není nic, co bychom v této věci mohli dělat a situace ohledně sopky je natolik neobvyklá, že to prostě musíme akceptovat," řekl Andrea Dovizioso, třetí muž úvodního závodu v Kataru. "Trošku zklamaný ale jsem, protože na závodění v domácím podniku Hondy jsem se po dobrém výsledku z Kataru opravdu těšil. Navíc jsme před závodem plánovali návštěvu u HRC a na to jsem se rovněž těšil."
"Motegi je specifický okruh. Má některé charakteristické rysy, které se liší ve srovnání s ostatními okruhy, takže jsem chtěl zjistit, jak tam letos RC212V 2010 pojede. Z hlediska jezdců a fanoušků je to samozřejmě velká škoda, ale z technického hlediska to pro nás myslím může znamenat drobnou výhodu, protože teď mají technici mnohem více času k tomu, aby zapracovali na zlepšeních, která jsme žádali," uvedl závěrem italský jezdec Repsol Hondy.



Aoyamu zrušení japonské Grand Prix překvapilo

26. dubna 2010 v 20:17 | Armí

Aoyamu zrušení japonské Grand Prix překvapilo

Pro jezdce Interwetten Hondy byla plánovaná Velká cena Japonska domácím podnikem, kde se měl poprvé představit v pozici jezdce královské kubatury MotoGP, kde závodí s prototypem Hondy RC212V.
Úřadující mistr světa 250ccm kubatury do Japonska odcestoval přímo z okruhu Losail v Kataru, kde absolvoval první závod sezony, zároveň svůj premiérový v MotoGP a domů odjel s body za desáté místo, což byl pro začátek určitě dobrý výsledek.
Oznámení o zrušení víkendového termínu Velké ceny Japonska Aoyamau zastihlo v době, kdy se intenzivně věnoval její propagaci. Rozhodnutím byl velmi překvapený, ale situace v Evropě je po erupci sopky na Islandu pro leteckou dopravu nepříznivá a z toho důvodu také FIM a Dorna Sports rozhodly o přesunu termínu Velké ceny Japonska na třetího října.
"Byl jsem velmi překvapen. Myslím, že je to poprvé v mém životě, kdy byla Velká cena zrušena tak stručným zdůvodněním," uvedl Hiroshi Aoyama. "Přímo z Kataru jsem odjel do Japonska, kde jsem začal s tréninkem a propagací své domácí Velké ceny. Setkal jsem se se starostou mého města a včera jsem strávil celý den propagací Motegi v Suzuce. Z toho důvodu jsem byl velmi překvapen, když jsem se toto rozhodnutí dozvěděl."
"Z jedné strany myslím je škoda, že Velká cena nebude v termínu, ale na druhou stranu mi to zároveň dává šanci se mnohem více přizpůsobit motorce a celkově nové pozici jezdce MotoGP. Můžu sem v říjnu přijet mnohem více uvolněný, silnější a s lepším nastavením pro motocykl a to je pro mě určitě jen plus," řekl závěrem Hiroshi Aoyama, jediný japonský jezdec v královské kubatuře MotoGP.



Termín japonské Grand Prix vážně ohrožen

26. dubna 2010 v 20:16 | Armí

Termín japonské Grand Prix vážně ohrožen

Velká cena Japonska bude pravděpodobně přesunuta na první říjnový víkend. Důvodem je nepřehledná situace v letecké dopravě, která po erupci islandské sopky ochromila velkou část letecké dopravy v Evropě.
Jak na svých stránkách uvedl Autosport, Dorna v této věci vydá v pondělí oficiální stanovisko, kde jako náhradní termín japonské Grand Prix pravděpodobně určí první až třetí říjen, tedy těsně před Velkou cenou Malajsie.
Celou velmi nezvyklou situaci má na svědomí islandská sopka Eyjafjallajökull, jejíž sopečný prach ochromil letecký provoz nad Evropou. Z toho důvodu je většina evropských letišť mimo provoz a řada týmů mistrovství světa by se prostě do Japonska neměla jak dostat.
Zatím není jasné, jaká to bude vypadat v polovině příštího týdne, ale většina týmů již volala po jasném stanovisku, zda Japonsko bude nebo ne. Vzhledem k tomu, že jen o týden později je na programu závod v jihošpanělském Jerezu, který každoročně navštíví přes dvě stě tisíc fanoušků, pořadatele si nebudou chtít zkomplikovat situaci tím, že by se týmy a technika nedokázala včas vrátit z Japonska.



Capirossiho přilba k třístému závodu kariéry

17. dubna 2010 v 17:37 | Armí

Capirossiho přilba k třístému závodu kariéry

Minulou neděli oslavil Loris Capirossi v Kataru svůj 300. start v závodu Velké ceny a při této příležitosti se na startovním roštu objevil se speciální závodní přilbou Suomy, jejíž grafická podoba vznikala v dílnách v Kalifornii.
Italova Suomy Extreme prošla rukama Američanů z Troy Lee Desings, kteří pro letošní sezonu už vytvořili kompletní grafickou podobu týmu Rizla Suzuki od oblečení jednotlivých členů, přes týmové zabezpečení až po motocyklové prototypy GSV-R.
Grafika Capirossiho přilby kombinuje tradiční prvky s novinkami zvýrazňujícími výjimečnost celé události. Pravá část přilby je v barvách Japonska, Itálie a Monaka, což představuje domov Suzuki, Capirossiho vlast a zemi, kde v současné době bydlí se svou rodinou. Levou stranu zdobila třístovka, celkový počet Grand Prix v Capirossiho kariéře.
Na nástřik přilby potřebovali celkem osmnáct hodin a další tři hodiny ji pokrývali zlatou čtyřiadvaceti karátovou fólií. Ta byla strojově opracovaná tak, aby ji dodali efektní kruhové obrazce. Na přilbě tak pokrývá její vrchní a boční partie plus logo třístého závodu Grand Prix, které pro tuto příležitost nahradilo Italovu tradiční pětašedesátku.
Suomy Extreme - Loris Capirossi
Suomy Extreme - Loris Capirossi



Rossi spadl při motokrosu

17. dubna 2010 v 17:36 | Armí

Rossi spadl při motokrosu

Ve čtvrtek měl Valentino Rossi během tréninku nehodu, způsobil si pohmožděniny, ale vyšetření v nemocnici vyloučilo další zranění, které by mu zabránilo odcestovat do Japonska.
Jezdec týmu Fiat Yamaha v královské kubatuře mistrovství světa ve čtvrtek trénoval na motokrosovém motocyklu nedaleko italského města Pesaro.

Devítinásobný mistr světa ihned po nehodě nepociťoval žádné problémy, ale v pátek ráno měl bolesti v zádech a rozhodl se podstoupit vyšetření v nemocnici.

Rentgenové snímky ale neprokázaly žádné vážné zranění. Jednatřicetiletý Ital sice má podlitiny, ale vyšetření vyloučilo jakékoliv další zranění nebo zlomeniny, které by mu zabránily absolvovat Velkou cenu Japonska, která je na programu příští víkend na okruhu v Motegi.



Nejlepší čas a maximální rychlost třídy Moto2 v GP Kataru

17. dubna 2010 v 17:35 | Armí |  Zprávy z Moto2

Nejlepší čas a maximální rychlost třídy Moto2 v GP Kataru

Nejrychlejší kolo v historicky prvním závodu střední kubatury Moto2 zajel v neděli Thomas Lüthi s Moriwaki, v maximální rychlosti dominoval Mattia Pasini s prototypem Motobi.
Vítěz závodu Shoya Tomizawa byl v nedělním závodu skutečně rychlý, protože zajel druhý nejlepší čas na kolo a v maximální rychlosti figuroval s údajem 274,8 km/h jako osmý v pořadí za českým závodníkem Lukášem Peškem.

Zklamáním můžeme označit výkon Niccola Canepy, který jakožto bývalý jezdec královské kubatury dokázal zajet až jednatřicátý čas na kolo a také jeho maximální rychlost 266,9 km/h byla za hranicí dvacítky.

Dvojice českých jezdců měla naprosto vyrovnané časy na kolo. Lukáš Pešek zajel v desátém kole sedmnáctý čas 2´03,575 sekundy a Karel Abraham už v šestém 2´03,605 sekundy, což v konečném hodnocení znamená osmnáctý čas.
Nejrychlejší čas na kolo v GP Kataru 2010 - Moto2:

JezdecZeměTýmMotocyklČasV koleKolZtráta
1.Thomas LUTHISWIInterwetten Moriwaki Moto2MORIWAKI2'02.537420
2.Shoya TOMIZAWAJPNTechnomag-CIPSUTER2'02.7281020+ 0.191
3.Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTECH 32'02.73877+ 0.201
4.Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2MORIWAKI2'02.758720+ 0.221
5.Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.SUTER2'02.784520+ 0.247
6.Jules CLUZELFRAForward RacingSUTER2'02.878720+ 0.341
7.Alex DEBONSPAAeroport de Castello - AjoFTR2'03.045320+ 0.508
8.Simone CORSIITAJIR Moto2MOTOBI2'03.049620+ 0.512
9.Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSPEED UP2'03.155620+ 0.618
10.Mattia PASINIITAJIR Moto2MOTOBI2'03.1921320+ 0.655
11.Ratth. WILAIROTTHAThai Honda PTT SinghaBIMOTA2'03.219420+ 0.682
12.Alex BALDOLINIITACaretta Technology RaceI.C.P.2'03.371820+ 0.834
13.Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-MOTO22'03.39933+ 0.862
14.Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.B.PROMOHARRIS2'03.440320+ 0.903
15.Sergio GADEASPATenerife 40 Pons PONSKALEX2'03.453620+ 0.916
16.Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSPEED UP2'03.561620+ 1.024
17.Lukáš PEŠEKCZEMatteoni CP RacingMORIWAKI2'03.5751020+ 1.038
18.Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingRSV2'03.605620+ 1.068
19.Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTECH 32'03.64022+ 1.103
20.Dom. AEGERTERSWITechnomag-CIPSUTER2'03.641420+ 1.104
21.Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamRSV2'03.747220+ 1.210
22.Arne TODEGERRacing Team GermanySUTER2'03.752420+ 1.215
23.Anthony WESTAUSMZ Racing Team MZ-REHONDA2'03.77258+ 1.235
24.Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22MORIWAKI2'03.811620+ 1.274
25.Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSUTER2'03.874520+ 1.337
26.Anthony DELHALLEFRAQatar Endurance RacingBQR-MOTO22'03.911320+ 1.374
27.Claudio CORTIITAForward RacingSUTER2'04.157320+ 1.620
28.Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSUTER2'04.2581020+ 1.721
29.Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV2'04.333520+ 1.796
30.Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2MORIWAKI2'04.419520+ 1.882
31.Niccolo CANEPAITARSM Team ScotFORCE GP2102'04.450320+ 1.913
32.Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-MOTO22'04.602520+ 2.065
33.Axel PONSSPATenerife 40 PonsPONS KALEX2'04.61433+ 2.077
34.Vladimir LEONOVRUSVector Kiefer RacingSUTER2'04.92277+ 2.385
35.Joan OLIVESPAJack & Jones by A.B.PROMOHARRIS2'05.051520+ 2.514
36.Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.SUTER2'05.934220+ 3.397
37.Bernat MARTINEZSPAMaquinza-SAG TeamBIMOTA2'06.112720+ 3.575
38.Yannick GUERRASPAHoliday Gym G22MORIWAKI2'06.214320+ 3.677
Maximální rychlost v GP Kataru 2010 - Moto2:

JezdecZeměMotocyklKm/h
1.Mattia PASINIITAMOTOBI277.5
2.Andrea IANNONEITASPEED UP277.4
3.Sergio GADEASPAPONS KALEX276.1
4.Dominique AEGERTERSWISUTER276.1
5.Jules CLUZELFRASUTER276.1
6.Arne TODEGERSUTER276.0
7.Lukáš PEŠEKCZEMORIWAKI274.9
8.Shoya TOMIZAWAJPNSUTER274.8
9.Kenny NOYESUSAPROMOHARRI274.4
10.Scott REDDINGGBRSUTER274.2
11.Gabor TALMACSIHUNSPEED UP273.6
12.Alex DEBONSPAFTR273.6
13.Hector FAUBELSPASUTER273.4
14.Axel PONSSPAPONS KALEX273.1
15.Thomas LUTHISWIMORIWAKI272.7
16.Mike DI MEGLIOFRARSV272.7
17.Claudio CORTIITASUTER272.5
18.Vladimir LEONOVRUSSUTER272.3
19.Mashel AL NAIMIQATBQR-MOTO2272.1
20.Yuki TAKAHASHIJPNTECH 3272.0
21.Simone CORSIITAMOTOBI272.0
22.Valentin DEBISEFRAADV272.0
23.Fonsi NIETOSPAMORIWAKI271.8
24.Robertino PIETRIVENSUTER271.5
25.Vladimir IVANOVUKRMORIWAKI271.4
26.Joan OLIVESPAPROMOHARRI271.0
27.Yonny HERNANDEZCOLBQR-MOTO2270.6
28.Toni ELIASSPAMORIWAKI270.5
29.Karel ABRAHAMCZERSV270.0
30.Alex BALDOLINIITAI.C.P.269.5
31.Anthony WESTAUSMZ-RE HONDA269.2
32.Raffaele DE ROSAITATECH 3268.2
33.Niccolo CANEPAITAFORCE GP210266.9
34.Anthony DELHALLEFRABQR-MOTO2266.5
35.Yannick GUERRASPAMORIWAKI265.9
36.Ratthapark WILAIROTTHABIMOTA265.0
37.Bernat MARTINEZSPABIMOTA262.5



Nejlepší čas a maximální rychlost Velké ceny Kataru

17. dubna 2010 v 17:34 | Armí

Nejlepší čas a maximální rychlost Velké ceny Kataru

První GP sezony přinesla v MotoGP celkem zajímavé údaje ohledně časů na kolo a maximálních rychlostí, protože vítěz závodu v Kataru Valentino Rossi měl právě nejpomalejší maximální rychlost ze všech jezdců MotoGP.
Naopak v tabulce časů na kolo figuruje italský šampion na třetí pozici. Casey Stoner v době, kdy jel ve vedení nedělního závodu královské kubatury, nastavoval stále rychlejší a rychlejší časy. Jeho kolo za 1´55,537 sekundy bylo absolutně nejrychlejší a jako jediný ze všech sedmnácti jezdců MotoGP se dostal pod hranici jedné minuty a šestapadesáti sekund.
Nicméně Australan tento čas zajel ve stejném kole v jakém ztratil kontrolu nad motocyklem a havaroval, takže to byla pravděpodobně ona hrana limitu dráhy v Losail, kde s každou minutou klesala teplota jejího povrchu a objevovala se všudy přítomná vlhkost.
V tabulce maximálních rychlostí figuruje na první příčce Héctor Barberá s Ducati, následuje Honda Andrea Doviziosa a opět dvojice italských motocyklů GP10 tovární dvojice Stonera a Haydena. Nejlepší Yamaha byla Colina Edwardse a Suzuki Álvara Bautisty. Rossimu naměřili 316,8 kilometrů v hodině, což byla nejpomalejší maximálka. Pokud se podíváme na jeho maximální rychlost z roku 2009, tak tehdy byl třetí s rychlostí 332,4 kilometrů v hodině.
Nejrychlejší čas na kolo v GP Kataru 2010 - MotoGP:

JezdecZeměTýmMotocyklČasV koleZtráta
1.Casey STONERAUSDucati Marlboro TeamDUCATI1'55.5375
2.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA1'56.04219+ 0.505
3.Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYAMAHA1'56.04320+ 0.506
4.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'56.08717+ 0.550
5.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA1'56.15716+ 0.620
6.Nicky HAYDENUSADucati Marlboro TeamDUCATI1'56.16213+ 0.625
7.Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHONDA1'56.2218+ 0.684
8.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA1'56.3984+ 0.861
9.Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoHONDA1'56.67712+ 1.140
10.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA1'56.75613+ 1.219
11.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'56.79413+ 1.257
12.Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSUZUKI1'57.10416+ 1.567
13.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'57.1195+ 1.582
14.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI1'57.2297+ 1.692
15.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI1'57.2727+ 1.735
16.Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHONDA1'57.3595+ 1.822
17.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI1'57.9312+ 2.394
Maximální rychlost v GP Kataru 2010 - MotoGP:

JezdecZemě
Motocyklkm/h
1.Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDUCATI325.3
2.Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHONDA325.1
3.Nicky HAYDENUSADucati Marlboro TeamDUCATI322.8
4.Casey STONERAUSDucati Marlboro TeamDUCATI322.3
5.Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHONDA322.1
6.Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA321.7
7.Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda MotoGPHONDA321.7
8.Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHONDA321.2
9.Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYAMAHA321.0
10.Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDUCATI320.4
11.Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDUCATI319.6
12.Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSUZUKI319.1
13.Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHONDA318.6
14.Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3YAMAHA318.0
15.Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSUZUKI317.8
16.Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHONDA317.5
17.Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYAMAHA316.8



Spies potvrdil své mistrovství v jízdě na tvrdých pneumatikách

17. dubna 2010 v 17:33 | Armí

Spies potvrdil své mistrovství v jízdě na tvrdých pneumatikách

Pátý v cíli Ben Spies dokázal využít všech svých silných stránek. Díky skvělé agresivní jízdě na tvrdých pneumatikách se už v úvodu posunul dopředu. Osmý Colin Edwards měl problémy s přilnavostí zadního kola.
Úřadující mistr světa superbiků Ben Spies dosáhl ve Velké ceně Kataru při svém prvním startu v barvách týmu Monster Yamaha Tech 3 na páté místo. Při své páté účasti v MotoGP zajel nejlepší výsledek kariéry. Colin Edwards měl potíže s přilnavostí a dojel osmý.
Spies v cíli neskrýval nadšení. "Věděl jsem, že máme dobrý motocykl a že jsem jel slušně. V kvalifikaci se mi tolik nedařilo, ale v závodě se to otočilo. Každé kolo jsem jel na sto deset procent. V prvních několika kolech jsem jel agresivně, abych vybojoval nějaké pozice a udržel kontakt s čelní skupinou," vzpomínal. "Má sebedůvěra rostla a ve druhé polovině závodu jsem před sebou viděl Jorgeho a Valentina. Nebyli daleko. Moc jsem se k nim ale neblížil. Možná, že kdybych se kvalifikoval lépe, mohl bych bojovat o pódium. Ale nemůžu být tak nenasytný. Je to pro mě dobrý začátek, na kterém můžu stavět po zbytek sezony."
Edwards se celý víkend trápil. "Pro závod jsme stroj trochu vylepšili a určitě se mi lépe ovládal, což se projevilo na zlepšených časech. Pořád to ale nestačilo na první pětku," vysvětloval Texasan. "Jel jsem na maximum, ale zkrátka jsme pořád naráželi na problémy. Přilnavost přední pneumatiky byla skvělá, ale nedařilo se mi optimálně vyladit zadní část. Jakmile jsem zrychlil, roztočila se. objevilo se však několik věcí, které by nám do budoucna mělo pomoci. Doufjme, že příště budu špičce blíže."
Šéf týmu Hervé Poncharal věděl, že Spies se v závodě oproti jedenáctému místu z kvalifikace zlepší. "Na tvrdých pneumatikách byl opravdu silný. Navíc je to velmi agresivní závodník, který dokáže na začátku získat několik míst, což je v MotoGP klíčové," řekl Francouz a pochválil Edwardse za to, že navzdory problémům vybojoval cenné body za osmé místo.



U Gresiniho zatím lepší Simoncelli, Melandri dojel poslední

17. dubna 2010 v 17:32 | Armí

U Gresiniho zatím lepší Simoncelli, Melandri dojel poslední

První závodní víkend nedopadl pro barvy týmu San Carlo Honda Gresini nejlépe. Simoncelli skončil jedenáctý poté, co předvedl hezký výkon v první polovině závodu, ale třinácté místo Melandriho je zklamáním.
Celá předsezonní příprava naznačovala, že u Gresiniho nemůžou najít recept jak připravit Hondy pro oba své jezdce. Všichni věřili, že se něco změní v Kataru, ale k tomu bohužel nedošlo.

Marco Simoncelli závodil v konkurenci jezdců MotoGP poprvé a v první části závodu si dokázal zabojovat s jezdci ve středu pole, ale jak mu postupně odcházely pneumatiky, nestačil si v závěru udržet pozice v první desítce. Nicméně z jeho strany nadějný výkon a příslib lepších časů do budoucna.

"Jsem spokojený s tím, co bychom mohli nazvat slušným debutem," řekl úvodem Marco Simoncelli. "Po problémech v zimní přípravě jsme dnes večer mohli vidět, že mám na to bojovat s jezdci ve středu pole, ale zatím ne s jezdci vpředu."

"Spokojený jsem hlavně s první polovinou závodu, ale když se pneumatiky opotřebovaly, nedokázal jsem dál udržet krok s Capirossim a Edwardsem. Bylo pro mě dost obtížné jezdit rychle, když jsem byl sám, takže jsem postupně zpomalil," komentoval první dojmy z premiéry v MotoGP Simoncelli.

Z pohledu jeho týmového kolegy Marca Melandriho byl ale první závod sezony absolutně katastrofální. Ital cílem projel sice třináctý, ale to v neděli znamenalo beznadějně poslední místo a to u Gresiniho před sezonou asi nečekal nikdo.

"To byl velmi skličující závod, jeden z mých nejhorších v kariéře," uvedl po Velké ceně Kataru Marco Melandri. "Nedokázal jsem pořádně jezdit. Od začátku jsem bojoval s problémy a po několika kolech se to ještě zhoršilo, když mi zlobila motorová brzda, což znamenalo, že jsem nedokázal ani pořádně brzdit."

"Bylo tam něco špatně s plynem a nevěděl jsem kolik můžu přidat, někdy se mi stalo, že jsem akceleroval až příliš a to mě pak vynášelo při výjezdu ze zatáček. Byl to špatný závěr nevydařeného víkendu. Teď jen musím věřit, že mi můj tým pomůže najít řešení."

"Bohužel jsem jezdcem se specifickým stylem jízdy a zdá se, že tento motocykl není pro mě nejlepším řešením. Jsem skutečně naštvaný," uzavřel svůj komentář k závodnímu víkendu v Kataru Marco Melandri.



Body pro Suzuki získal jen Capirossi, Bautista cílem neprojel

17. dubna 2010 v 17:31 | Armí

Body pro Suzuki získal jen Capirossi, Bautista cílem neprojel

U Suzuki se slavilo, protože Loris Capirossi startoval ve svém třístém závodu GP, ale po skončení Velké ceny už nebyla atmosféra nejlepší, protože Ital cílem projel devátý a Bautista v poslední zatáčce havaroval.
Loris Capirossi se na startovní rošt postavil s pozlacenou přilbou a startovním číslem ´300´, které pro tuto slavnostní příležitost nahradilo jeho obvyklou pětašedesátku. Do závodu neodstartoval špatně, ale ze začátku trošku bojoval a dostal se na osmé místo. O to pak bojoval s Colinem Edwarsem a nakonec dojel devátý.
"Výsledkem jsem trošku zklamaný, protože jsme si mysleli, že tady určitě zajedeme lépe," uvedl Loris Capirossi. "Po celý víkend jsme tvrdě pracovali, ale dneska jsme válčili s podmínkami na trati, protože ty byly s vyšší vlhkostí naprosto jiné než včera."
"Zápasil jsem hlavně v třetím úseku a nebyl tam moc rychlý, ale v ostatních sektorech jsem byl docela silný. Neměl jsem nejlepší rytmus a v závěru jsem si snažil ubránit pozici. Nepotřebujeme ale takové výsledky, potřebujeme být mnohem blíž předním příčkám. Není to jednoduché, ale potřebujeme pracovat tímto směrem."
"Je mi líto Álvara, protože má za sebou těžký víkend, ale budeme i nadále pracovat společně na tom, aby se vše změnilo k lepšímu," uvedl po závodu v Kataru devátý Loris Capirossi.
Nováček v královské kubatuře Álvaro Bautista premiérový závod v barvách Rizla Suzuki nedokončil. V úvodu závodu se dostal do kontaktu s jezdcem Asparova týmu a najednou jel poslední. Bautista to nevzdal a postupně zkracoval vzdálenost, která ho dělila na jezdce před ním. Nakonec havaroval v poslední zatáčce, když bojoval o jedenáctou pozici s Marcem Simoncellim.
"To byla katastrofa! Vážně, špatně jsem odstartoval, Barberá mě v druhém kole vytlačil ven a já přišel o všechno," řekl Álvaro Bautista. "Další část závodu jsem pak využil jako trénink, protože jsem neměl nikoho s kým bych mohl bojovat."
"Asi v polovině závodu jsem se dostal do lepšího tempa a to nebylo tak špatné. Předjel jsem dva jezdce, ale v poslední zatáčce havaroval. Mám pocit, že ani nemůžu tvrdit, že jsem odjel svůj první závod MotoGP, protože jsem ho vlastně ani nedokončil."
"Pozitivní je to, že jsem během jízdy získal dobrý rytmus a do dalších závodů to můžeme jen zlepšit. Musíme na tom tvrdě pracovat," řekl odhodlaně Álvaro Bautista, který v závěru možná až zbytečně riskoval a neodvezl si tak z Kataru ani jeden bod.



Velmi dobrý vstup do MS pro De Punieta

17. dubna 2010 v 17:31 | Armí

Velmi dobrý vstup do MS pro De Punieta

Jezdec soukromého týmu LCR Hondy předváděl během celé víkendové přípravy na Velkou cenu Kataru zlepšení, zrychloval a v kvalifikaci vše zúročil čtvrtým místem na startovním roštu. Cílem nedělního závodu pak projel šestý.
Francouzský závodník předvedl velmi dobrý, bezchybný výkon, což mu dává velké naděje pro zbytek šampionátu. Jeho LCR Honda porazila v prvním podniku sezony nejen ostatní netovární stroje RC212V, ale i tovární motocykl Daniho Pedrosy a to je určitě velmi cenná trofej.
"Týden je u konce a já jsem s výsledkem velmi spokojený. Neodstartoval jsem špatně, ale zasekl jsem se mezi ostatní jezdce tak, že mě to v první zatáčce vyvezlo ven," uvedl Randy De Puniet. "Potom jsem už jezdil velmi dobrý závod, kde moje závodní rychlost byla stejně dobrá jako u chlapů vpředu."
"V době, kdy do konce zbývalo pět kol jsem byl za vedoucím jezdcem pět sekund, což je pro nás jako satelitní tým neuvěřitelné. Tvrdá práce během zimy a dlouhá jízda, kde jsme nastavili  mapping pro závod se nám vyplatila a hned v prvním kole umožnila získat tento velmi pozitivní výsledek," řekl závěrem De Puniet.



Hayden je za čtvrté místo rád, ale stupně vítězů byly hodně blízko

17. dubna 2010 v 17:30 | Armí

Hayden je za čtvrté místo rád, ale stupně vítězů byly hodně blízko

Už to vypadalo na Stonerovo vítězství, ale pád v jedné ze zatáček znamenal pro Australana konec. Pozornost se naopak soustředila na skvěle jedoucího Haydena, který bojoval o stupně vítězů a nakonec skončil čtvrtý.
V prvním závodu sezony si Nicky Hayden parádně zabojoval o třetí místo s jezdcem tovární Hondy Doviziosem. O šestnáct bodů přišel až na cílové rovince, ale i tak je Američan s výkonem spokojený, protože už dlouho nezajel tak dobře a hlavně už dlouho nebojoval o přední příčky. Nová GP10 mu tuto příležitost nabízí a bude zajímavé sledovat jeho výkony v Japonsku.
"Opravdu jsem nečekal, že pojedu takový závod, ale tým provedl na stroji pár drobných změn, které způsobily obrovský rozdíl a já už se cítil dobře od zahřívacího tréninku," uvedl velmi spokojený Nicky Hayden. "Podařilo se mi dobře odstartovat a Rossi se ani nezdál o tolik rychlejší. V několika místech ujížděl, ale snažil jsem se tam zůstat a něčemu se přiučit. Bylo to velmi dlouho od doby, kdy jsem jel naposledy vpředu."
"Pokud by jste mi před závodem nabídli čtvrté místo dvě sekundy za Rossim, okamžitě bych to bral, ale být tak blízko umístění na stupních vítězů a nedostat se tam … to bolí. Je to ale dlouhá sezona a máme před sebou spoustu příležitostí," řekl Nicky Hayden, pro něhož je čtvrtá příčka skvělým umístěním v nabité konkurenci a stejně dobrým začátkem jeho druhé sezony u Ducati.
Australan Casey Stoner špatně odstartoval a okamžitě po startu se před něho dostala trojice jezdců včetně jeho týmového kolegy Haydena, který startoval až z devátého místa. Australan postupně zrychloval, převzal vedení, ale o tři kola později přišla chyba, která dostala Stonera ze hry v jinak velmi dobře rozjetém závodním víkendu.
"Nepodařilo se mi nejlépe odstartovat, ale cítil jsem se dobře a dokázal předjíždět ostatní," řekl z neděle na pondělí v Kataru Casey Stoner. "Jakmile jsem se dostal dopředu, měl jsem ten správný rytmus, ale párkrát jsem v dlouhých zatáčkách přišel o přilnavost na přední části, takže jsem se rozhodl jezdit mnohem plynuleji a netlačit tolik na přední pneumatiku s plnou nádrží."
"Bohužel to bylo také důvodem, co nakonec vedlo k nehodě, protože při pohledu na telemetrii jsem neměl dostatečnou váhu na předku, takže si zpětně myslím, že jsem měl jet stejným způsobem, jakým jsem tu jezdil po celý víkend. To je moje chyba a omlouvám se týmu, protože jsme během víkendu odvedli skvělou práci, ale nakonec odjíždíme s prázdnýma rukama."
"Není to ale katastrofa, protože o víkendu se nám podařilo získat motocykl, který byl lepší v mnoha oblastech, kde jsme dříve bojovali s problémy - například zadní přilnavost byla neuvěřitelná a před námi je v této chvíli ještě hodně dlouhá cesta. Jsem rád za Nicka, protože zajel perfektní závod a myslím, že my oba můžeme být ohledně motorky v této sezoně optimisty," řekl závěrem Casey Stoner.



Dovizioso využil maximální rychlosti své hondy a dojel třetí

17. dubna 2010 v 17:29 | Armí

Dovizioso využil maximální rychlosti své hondy a dojel třetí

Andrea Dovizioso se po většinu závodu držel na špici a nakonec vybojoval pro tým Repsol Honda pódium. Dani Pedrosa skvěle zvládl start, ale pak ho potkaly problémy s řízením.
O tom, že si tým Repsol Honda odveze z Kataru pódiové umístění, rozhodla cílová rovinka, kde Andrea Dovizioso udržel za svými zády Nickyho Haydena. Dani Pedrosa skončil po vydařeném úvodu díky problémům s řízením až sedmý.
Dovizioso měl z pódia pochopitelně velkou radost, považuje ho za skvělý začátek sezony. "Dnešní pódium je výsledek tvrdé práce Hondy, techniků týmu a mé osoby během zimy. Musím poděkovat Hondě, Repsolu a všem sponzorům za důvěru v době, kdy výsledky nepřicházely. Dnes jsem věřil, že mohu dojet na druhé pozici. Škoda, že jsem ji neudržel až dokonce," litoval Ital, kterému sice nevyšel start, ale během pěti kol se dokázal dostat až za Valentina Rossiho. "Moje honda byla velmi rychlá na rovinkách. Tím jsem mohl kompenzovat naše nedostatky v jiných částech tratě."
Největší problémy měl Ital v levotočivé desáté zatáčce. "Když mě Valentino předjel, snažil jsem se před něj znovu dostat, ale on mi to opět vrátil a já se ho pak nemohl předjet zpátky," vzpomínal. "V poslední zatáčce se mi podařil mistrný kousek. Dostall jsem se pod Nickyho a využil veškerý výkon RC212V na cílové rovince. Tento výsledek je skvělou motivací pro mě i pro všechny členy týmu Repsol Honda."
Pedrosa prožil přesně opačný průběh závodu než jeho týmový kolega. Start se mu podařil, ale pak se začal propadat. "Nebylo to lehké, měli jsem nějaké problémy s řízením a bylo pro mě těžké udržet tempo. Snažil jsem se jet tak tvrdě, jak jen to šlo, abych za sebou udržel ostatní jezdce, ale ke konci už to bylo nemožné. Na jednu stranu můžeme být spokojeni, jak se nám dařilo na začátku, ale na druhou stranu máme pořád dost práce, abychom stroj dostali tam, kam potřebujeme," přiznal Španěl. "Raději bych byl vepředu na konci závodu než na začátku. Není to ideální začátek sezony, doufal jsem, že budeme bojovat o pódium, ale sezona je dlouhá, budeme se soustředit, abychom se zlepšili."
Španěl rovněž pogratuloval svému týmovému kolegovi k pódiu a dodal, že se těší na svůj oblíbený okruh do Motegi.
Manažer týmu Toshiyuki Yamaji je potěšen, že oba jezdci stáje Repsol Honda v určitých fázích závodu figurovali vepředu. Doviziosa pochválil za zasloužené pódium a Pedrosu za to, že se navzdory problémům s řízením nevzdal a bojoval až do konce.



Rossi: Tyto body mají pro nás cenu zlata

17. dubna 2010 v 17:28 | Armí

Rossi: Tyto body mají pro nás cenu zlata

Valentino Rossi plně využil chyby suveréna Velké ceny Kataru z posledních let Caseyho Stonera a po Australanově pádu zvítězil. Jorge Lorenzo v závěru zabojoval a dojel druhý.
Tým Fiat Yamaha může z Kataru odjíždět spokojen. Úvodu závodu sice dominoval Casey Stoner s ducati, který byl nejrychlejší ve všech tréninkových jízdách, ale po jeho pádu se do čela posunul Valentino Rossi a zvítězil. Úspěch Yamahy potvrdil Jorge Lorenzo, který se v závěrečných kolech posunul ze čtvrtého místa na druhé.
"Pětadvacet bodů na této trati má pro náš boj o šampionát cenu zlata. Je to skvělé, skvělý začátek, protože jsem tu nevyhrál od roku 2006. Myslím, že jsem si toto vítězství zasloužil. S týmem jsme velmi dobře pracovali a motorku jsme zlepšovali krok po kroku," radoval se v cíli Rossi.
Italovi se tentokrát podařil start, ale postupně se před něj dostali Stoner i Dani Pedrosa. "Věděl jsem, že start bude důležitý. Měl jsem ho fantastický, ale nebyl jsem dostatečně rychlý, abych se udržel vepředu. Myslel jsem, že budeme Ducati a Hondě rychlostí blíž, ale byli jsme připraveni bojovat. S Danim jsem bohužel ztratil dost času. Nebyl jsem příliš daleko, ale bylo potom těžké Caseyho pronásledovat. Naštěstí udělal chybu," vysvětloval devítinásobný mistr světa. "Od té chvíle jsem očekával klidnější závod, ale začalo mi to klouzat a nedokázal jsem získat náskok před Andreou a Nickym."
V té chvíli bylo důležité vyvarovat se chyb. Ital přiznal, že při souboji s krajanem Doviziosem musel dokonce odjet dvě nebo tři kola na 110 procent. Po projetí cílem se Rossiho stroj zastavil. "Myslím, že jsem během závodu hodně protáčel kola, takže jsem spotřeboval dost paliva," viděl Rossi příčinu. "Ale jak řekl pan Ferrari, perfektní auto je takové, které se rozpadne hned za cílem."
Lorenzo začal poněkud konzervativněji, ale v závěru zariskoval a posunul se až na druhé místo. "Z druhého místa mám velkou radost. Nechtěl jsem moc riskovat, ale když už se ve mně probudil adrenalin, nedokázal jsem jen v poklidu kroužit. Musel jsem jet na maximum. To se mi v posledních kolech podařilo. Bylo to ale velmi unavující a riskantní," přiznal Španěl, který se zotavuje ze zranění ruky, které si způsobil v předsezonních testech. "Upřímně řečeno, o tomto víkendu jsme měli řadu problémů, především s přilnavostí, takže jsem se na začátku závodu necítil moc dobře."
"Dani, Andrea a Nicky byli rychlejší než já, ale byl jsem trpělivý a v přibývajících kolech, kdy jsem měl méně paliva, se mi jelo lépe a nakonec jsem dokázal být mnohem rychlejší než Nicky a Andrea," dodal Lorenzo, který chce dvoutýdenní přestávku před Velkou cenou Japonska věnovat rekonvalescenci. "Během těchto dvou týdnů se budu moci vrátit k tvrdšímu tréninku."



Čtrnácté místo a dva body pro Karla Abrahama

17. dubna 2010 v 17:28 | Armí |  Zprávy z Moto2

Čtrnácté místo a dva body pro Karla Abrahama

Český závodník figuroval od začátku závodního víkendu na pozicích, které mu dávaly určité šance na dobré umístění v samotném závodu. V neděli startoval s třiadvacáté pozice a domů si odváží první dva body.
Abraham letos závodí s motocyklem italské značky RSV a už v testech dokazoval, že si s čtyřdobým strojem rozumí. V pátečním tréninku byl dokonce osmý se ztrátou jedné sekundy na nejrychlejší čas  Alexe De Angelise, ale v sobotu mu nevyšla kvalifikace, což mu zkomplikovalo situaci na startu katarské Grand Prix.
"S dvěma získanými body jsem nakonec spokojen, i když jsem věřil, že jich povezu z Kataru víc. Škoda, sobotní kvalifikace, mohlo to  být výrazně lepší. Bohužel sobotní noc mi nevyšla a start ze šesté řady byl hodně těžký," řekl Karel Abraham.
"V úvodu jsem také ještě o něco klesl v pořadí a byl třicátý. Pak jsem to pracně doháněl. Musel jsem se spolehnout jen sám na sebe. Ztrátu jsem ale pomalu umazával. Jelo se mi dobře, od poloviny závodu jsem měl hodně rychlá kola a to mě posunovalo dopředu."
"Soupeře jsem dojížděl a při předjíždění využíval hlavně toho, že jsem byl lepší na brzdy. Na rovinkách jsem na top speed zase ztrácel, ale v nájezdech do zatáček to naopak soupeřům vrátil," uvedl k prvnímu závodu sezony Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB Motoracing.



První vítězství sezony 2010 získal Valentino Rossi

17. dubna 2010 v 17:27 | Armí

První vítězství sezony 2010 získal Valentino Rossi

Pádem v úvodních kolech závodu se Casey Stoner připravil o možnost obhájit vítězství a Valentino Rossi tak v Katru vyhrát svůj teprve třetí závod. Druhý skončil Lorenzo, třetí Dovizioso a čtvrtý skvěle Hayden.
První závod královské kubatury v Kataru přinesl zajímavé závodění, na které většina fanoušku již dlouho čekala. Dráha v Losail je široká s dlouhou rovinkou a rozhodně si tam nešlo nevšimnout výkonu motocyklů Honda, které na rovince výrazně stahovaly Yamahu a Ducati.
Nicméně prvních pětadvacet bodů si z Kataru odváží Valentino Rossi, který jel od pádu Casey Stonera na vedoucí pozici a nikoho před sebe nepustil. Italovi se podařilo dobře odstartovat, ale byl to Dani Pedrosa, který jako vždy vyrazil o poznání rychleji a do prvních zatáček vjel jako první.
Jorge Lorenzo během závodu postupoval s rozvahou, ale o to jistěji. Postupně zdolával jednoho jezdce za druhým, v závěru závodu si razantním manévrem vyšlápl na Doviziosa a cílem nakonec projel druhý, což dnes znamenalo dvojí vítězství pro Yamahu.
Skutečně neuvěřitelná proměna byla v případě Nicky Haydena. Ten po pádu Stonera převzal prapor Ducati a chybělo jen velmi málo, aby získal umístění na stupních vítězů. Prohrál s Hondou Andrea Doviziosoa, která v dnešním závodu jela až neuvěřitelně rychle.
V závěru Velké ceny začal stahovat náskok vedoucí skupinky Ben Spies, který s netovární Yamahou zajel velmi dobře a páté místo je určitě pro začátek velmi dobré umístění. Američanův týmový kolega Colin Edwards skončil osmý. Na sedmé místo zajel Randy De Puniet a devátý byl Loris Capirossi.
Nejlepším nováčkem s kořeny ve čtvrtlitrech byl v prvním závodu sezony desátý Hiroshi Aoyama. Velkou cenu v Kataru nedokončil Casey Stoner, Mika Kallio, Aleix Espargaró a Álvaro Bautista, který spadl v posledním kole.
GP Kataru - MotoGP, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocykl
Čas/ztrátaKm/h
1.

Valentino ROSSIITAFiat Yamaha TeamYamaha
42'50.099165.8
2.

Jorge LORENZOSPAFiat Yamaha TeamYamaha
+1.022165.7
3.

Andrea DOVIZIOSOITARepsol Honda TeamHonda
+1.865165.7
4.

Nicky HAYDENUSADucati Marlboro TeamDucati
+1.876165.7
5.

Ben SPIESUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha
+3.903165.5
6.

Randy DE PUNIETFRALCR Honda MotoGPHonda
+9.322165.2
7.

Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda
+16.508164.7
8.

Colin EDWARDSUSAMonster Yamaha Tech 3Yamaha
+19.867164.5
9.

Loris CAPIROSSIITARizla Suzuki MotoGPSuzuki
+20.893164.5
10.

Hiroshi AOYAMAJPNInterwetten Honda GPHonda
+21.100164.4
11.

Marco SIMONCELLIITASan Carlo Honda GresiniHonda
+31.638163.8
12.

Hector BARBERASPAPaginas Amarillas AsparDucati
+32.573163.7
13.

Marco MELANDRIITASan Carlo Honda GresiniHonda
+40.780163.2





Alvaro BAUTISTASPARizla Suzuki MotoGPSuzuki
1 kolo163.7



Aleix ESPARGAROSPAPramac Racing TeamDucati
15 kol162.7



Casey STONERAUSDucati Marlboro TeamDucati
17 kol164.4



Mika KALLIOFINPramac Racing TeamDucati
20 kol156.1



Lukáš Pešek si z Kataru odváží jeden bod

17. dubna 2010 v 17:26 | Armí |  Zprávy z Moto2

Lukáš Pešek si z Kataru odváží jeden bod

V Kataru odvedl Lukáš Pešek slušný kus práce, zlepšil se o tři sekundy, do Velké ceny se sice kvalifikoval pětadvacátý, ale v samotném závodu si dokázal zajet pro první bod do průběžného hodnocení MS.
Poslední změny, které tým Moriwaki CP Racing provedl v nastavení motocyklu českého jezdce mu  vrátily potřebnou jistotu, motorka mu jel velmi dobře a když se po startu propadl až na jednatřicáté místo, dokázal se probojovat zpátky na patnácté v cíli.
"Start se mi vůbec nepovedl a propadl jsem se až někam do poslední desítky, ale pak jsem se dostal do velmi dobrého tempa, když jsem zajížděl časy, jako se jely v první desítce a probíjel jsem se dopředu. Celkem rychle se mi podařilo dojet skupinu o desáté místo, ale tam jsem se zasekl za Di Megliem."
"Sice jsem měl celkově zhruba o půl vteřiny rychlejší tempo, ale on měl jinak nastavený motocykl - kratší převody, a tak když jsem ho před zatáčkou předjel, on mi to ve výjezdu z ní vrátil. Nakonec mě tím vyvedl z rytmu a já jsem zpomalil. Při nájezdu do posledního kola jsem byl sedmnáctý, ale nechtěl jsem odjet bez bodů a proto jsem se rozhodl útočit."
"Měl jsem jak Willairota, tak Di Meglia přečtené, protože jsem za nimi už jel delší dobu a věděl jsem, kdy zaútočit. Bohužel jsem nenajel do poslední zatáčky tak, jak bych chtěl a Di Meglio mě znovu předjel. Naštěstí mi to na něj ještě na cílové rovince vyšlo a odvážím si první bod z Moto2, za který jsem po testech, ale i trénincích, v nichž jsem se pohyboval na chvostu, velmi rád."
"Musím pochválit tým, protože jsme tady odvedli velký kus práce a posunuli se hodně dopředu. V závodu jsem se zase více naučil pracovat s plynem i podvozkem a věřím, že tyto zkušenosti v Japonsku zužitkujeme," řekl závěrem Pešek.
Po prvním závodu sezony v nové roli osobního trenéra, Miloš Čihák řekl: "Do závodu jsme se ještě rozhodli změnit nastavení převodů, aby byly stupně o něco delší a časy potvrdily, že to byla správná volba. Z mého pohledu to byl od Lukáše vynikající výkon, vždyť se během závodu posunul o šestnáct míst!"
"Samozřejmě je škoda, že nedokázal Di Meglia včas předjet, mohl by figurovat ještě výše. Cíl odvézt body, který jsme si včera vytyčili, jsme ale splnili a do dalších závodů můžeme po zde předvedeném progresu vyhlížet s optimismem."



Historicky první vítězství v Moto2 získal Japonec Tomizawa

17. dubna 2010 v 17:25 | Armí |  Zprávy z Moto2

Historicky první vítězství v Moto2 získal Japonec Tomizawa

Premiérový závod nové střední kubatury MS se určitě musel líbit. Vyhrál Tomizawa, druhý byl Debon a třetí Cluzel. Oba Češi nakonec dojeli na bodech, Abraham byl čtrnáctý a Pešek patnáctý.
Po startu vyrazil do vedení jezdec z pole position Toni Elías, ale už v druhé zatáčce se za vedoucím Španělem srazili jedni z favoritů tohoto závodu Alex De Angelis a Stefan Bradl. Německý jezdec odešel po svých, ale De Angelise museli odnést na nosítkách.
První kola byla pro rychlé jezdce z testů skutečnou pohromou, protože pravděpodobně technická porucha donutila Juliána Simóna zajet do boxů a skončit. Spadl Raffaele de Rosa, Američan Kenny Noyes se propadl až za hranice první desítky a Anthony West havaroval s motocyklem MZ.
Lukáš Pešek se po startu z pětadvacáté pozice propadl až na jednatřicáté místo. Od tohoto momentu nasadil tempo na úrovni první desítky a postupně předjížděl jezdce před sebou. V polovině závodu se už pohyboval na devatenácté pozici a v posledním kole předjel Wilairota s Di Megliem a obsadil konečnou patnáctou příčku.
Karel Abraham startoval z třiadvacátého místa a také on od poloviny závodu získal velmi dobré tempo, když ke konci například předjel před ním jedoucího Lukáše Peška. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing získal v závěru závodu čtrnácté místo a z Kataru si odváží dva body.
Ještě v polovině závodu Toni Elías bojoval o vedení, ale pět kol před koncem už s výrazným náskokem figuroval ve vedení Japonec Tomizawa, druhý byl Francouz Jules Cluzel a třetí Alex Debon. Ostřílený španělský mazák v jedné z posledních zatáček na mladého Cluzela zaútočil a druhé místo si už do cíle nenechal nikým vzít.
Japonec Tomizawa předvedl perfektní výkon, zbytečně neriskoval a po zásluze vyhrál. Uvidíme jak se mu bude dařit v jeho domácí Velké ceně, která se pojede za dva týdny na okruhu v japonské Motoegi.
Vůbec první závod třídy Moto2 se určitě podařil, je napínavý, určitě tam nechyběly zajímavé manévry a díky rovnosti pohonných jednotek dává každému jezdci šanci předvést svůj skutečný talent. Tolik soubojů, co dnes na dráze v Losail jezdci Moto2 předvedli je zárukou, že na okruzích, kde nebude tak široká dráha jako v Kataru to bude ještě mnohem drsnější.
GP Kataru - Moto2, závod:
P.

JezdecZeměTýmMotocyklKm/hČas/ztráta
1.

Shoya TOMIZAWAJPNTechnomag-CIPSuter156.741'11.768
2.

Alex DEBONSPAAeroport de Castello - AjoFTR156.4+4.656
3.

Jules CLUZELFRAForward RacingSuter156.4+4.789
4.

Toni ELIASSPAGresini Racing Moto2Moriwaki156.3+6.978
5.

Roberto ROLFOITAItaltrans S.T.R.Suter156.3+7.178
6.

Mattia PASINIITAJIR Moto2Motobi156.0+11.804
7.

Thomas LUTHISWIInterwetten Moriwaki Moto2Moriwaki156.0+11.861
8.

Simone CORSIITAJIR Moto2Motobi155.9+12.346
9.

Gabor TALMACSIHUNFimmco Speed UpSpeed Up155.8+13.821
10.

Sergio GADEASPATenerife 40 PonsPons Kalex155.4+20.189
11.

Dominique AEGERTERSWITechnomag-CIPSuter155.4+21.289
12.

Alex BALDOLINIITACaretta Technology Race DeptI.C.P.155.4+21.360
13.

Fonsi NIETOSPAHoliday Gym G22Moriwaki155.3+21.835
14.

Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingRSV155.3+21.973
15.

Lukáš PEŠEKCZEMatteoni CP RacingMoriwaki155.1+26.265
16.

Mike DI MEGLIOFRAMapfre Aspar TeamRSV155.1+26.265
17.

Ratthapark WILAIROTTHAThai Honda PTT Singha SAGBimota155.0+26.599
18.

Kenny NOYESUSAJack & Jones by A.BanderasPromoharris154.6+33.833
19.

Andrea IANNONEITAFimmco Speed UpSpeed Up154.6+33.895
20.

Claudio CORTIITAForward RacingSuter154.2+40.992
21.

Arne TODEGERRacing Team GermanySuter154.0+43.119
22.

Hector FAUBELSPAMarc VDS Racing TeamSuter154.0+43.249
23.

Scott REDDINGGBRMarc VDS Racing TeamSuter153.9+45.397
24.

Valentin DEBISEFRAWTR San Marino TeamADV153.8+46.472
25.

Anthony DELHALLEFRAQatar Endurance Racing TeamBQR-Moto2153.5+51.157
26.

Vladimir IVANOVUKRGresini Racing Moto2Moriwaki153.3+54.252
27.

Niccolo CANEPAITARSM Team ScotForce GP210153.3+54.631
28.

Robertino PIETRIVENItaltrans S.T.R.Suter152.0+1'15.976
29.

Bernat MARTINEZSPAMaquinza-SAG TeamBimota152.0+1'16.222
30.

Yannick GUERRASPAHoliday Gym G22Moriwaki151.8+1'20.651
31.

Mashel AL NAIMIQATBlusens-STXBQR-Moto2151.8+1'20.719
32.

Joan OLIVESPAJack & Jones by A.BanderasPromoharris150.5+1'41.990




Anthony WESTAUSMZ Racing TeamMZ-RE153.012 kol



Yuki TAKAHASHIJPNTech 3 RacingTech 3155.813 kol



Vladimir LEONOVRUSVector Kiefer RacingSuter152.513 kol



Yonny HERNANDEZCOLBlusens-STXBQR-Moto2152.817 kol



Axel PONSSPATenerife 40 PonsPons Kalex150.617 kol



Raffaele DE ROSAITATech 3 RacingTech 3151.818 kol




Alex DE ANGELISRSMRSM Team ScotForce GP210
0 kol



Julian SIMONSPAMapfre Aspar TeamRSV
0 kol



Stefan BRADLGERViessmann Kiefer RacingSuter
0 kol



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )