Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

28. března 2010 v 9:02 | Armí

Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

Díky výpadku Hamiltona se tentokrát do nejlepší desítky dostali hned tři jezdci z týmů reprezentujících střed pole. Ke Kubicovi a Sutilovi se připojil ještě Barrichello.
Williams
Rubens Barrichello se tentokrát prosadil až do třetí části kvalifikace. "Ve druhé části se mi podařilo dobré kolo. Ve třetí jsem trochu ztratil díky provozu na trati. Osmé místo je pěkný výsledek, ale vím, že v týmu chceme mnohem výš. Jsem si jistý, že se tam dostaneme, ale momentálně jsme přesně na hranici možností auta," vysvětlil Brazilec. Technický ředitel Sam Michael vysvětlil, že tým poslal Brazilce na trať dříve, protože už měl k dispozici jen jednu sadu pneumatik, proto se dostal do provozu. Nika Hülkenberga zklamalo, že se mu nepodařilo splnit cíl v podobě postupu do finálové části. "Není to jednoduchý okruh na učení. Je úzký a hrbolatý a zítra se bude těžké dostat na body," upozorňuje Němec a dodává, že změnu může přinést počasí.
Renault
Robert Kubica považuje své deváté místo za maximum. "Auto se obtížně řídilo a myslím, že v chladnějších podmínkách jsme ztráceli výkon," přiznal Polák. "V závodě bude hrát velkou roli počasí, ale nestarám se, jestli bude mokro, nebo sucho." Z výsledku byl naopak zklamán osmnáctý Vitalij Petrov, protože se nedostal ani do druhé části kvalifikace. "Auto je po celý víkend konkurenceschopné. Pořád se učím, na trati bylo velmi plno a bylo těžké zajet čisté kolo," litoval Rus, kterému se ani jednou nepodařilo skloubit tři nejlepší výkony z jednotlivých sektorů do stejného kola. Jezdec měl navíc problémy s vyvážením a v závěru svého měřeného kola udělal chybu. Kvalifikace nedopadla zcela podle představ šéfa týmu Erica Boulliera, ale Francouz věří, že vůz může být dobrý na mokru. Hlavní inženýr Alan Permane dodal, že obě auta se dnes potýkala s nižší přilnavostí a vyšší přetáčivostí.
Force India
Adrian Sutil se opět prosadil na desáté místo v kvalifikaci, přesto si myslí, že výsledek mohl být i lepší. "Ani jednou se mi ve třetí části nepodařilo zahřát pneumatiky. Jinak máme po celý víkend dobrou výkonnost," bilancoval Němec. Třináctý Vitantonio Liuzzi mluvil o zklamání. Stěžoval si na de la Rosu a Hülkenberga, kteří ho prý zdrželi. Jinak se cítil na umístění v top ten. "Musíme najít nějaké řešení. Je tu spoustu aut jedoucích různými rychlostmi. Nevím, jak to bude vypadat třeba v Monte Carlu," upozornil Ital.
Toro Rosso
Italskému týmu pomohly úpravy na voze. Sébastien Buemi se v první i druhé části držel poměrně vysoko a nakonec obsadil dvanácté místo. "Při druhém výjezdu na měkčích pneumatikách jsem se už nedokázal zlepšit, ale jedenácté místo Hamiltona bylo stejně daleko," uznal Švýcar, který věří, že pokud tým pro závod připraví dobrou strategii, mohl by dojet na bodech. Sedmnáctému Jaimemu Alguersuarimu se dařilo především na tvrdší sadě pneumatik. "Přibližuji se svému týmovému kolegovi, což je jeden z mých cílů. Pořád je ale dost prostoru pro zlepšování," ví Španěl.
Sauber
Až na čtrnáctém, respektive šestnáctm místě skončili Pedro de la Rosa a Kamuj Kobajaši. Oba však vidí posun oproti Bahrajnu a v tomto trendu chtějí nadále pokračovat. Pozice na roštu jsou sice stejné, ale ztráta na nejlepší je menší. Podle Petera Saubera tým stále nevyužil svého potenciálu. Technický ředitel Willy Rampf upozornil, že se podařilo zlepšit vyvážení vozu, ale stále je třeba zapracovat na celkovém výkonu.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Byly jste v roce 2009 na závodech Moto gp v Brně.

Ano
Ne

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )