Březen 2010

Krummenacher chce bojovat s nejlepšími

25. března 2010 v 17:45 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Krummenacher chce bojovat s nejlepšími

O víkendu proběhla oficiální prezentace týmu nejnižší kubatury MS STIPA-Molenaar Racing GP, kde představili oba jejich jezdce Randy Krummenachera a Quentina Jacqueta.
Švýcar Krummenacher pojede v týmu svou druhou sezonu zatímco pro Francouze Jacqueta je to jeho první kompletní sezona ve světovém šampionátu třídy do 125ccm.

Švýcar věnoval přípravě na nadcházející sezonu velkou pozornost a neváhal ani minutu, když se mu nabídla příležitost zapracovat na fyzičce v tréninkovém centru Red Bullu, kde byl spolu s kamarádem a pilotem formule 1 Toro Rosso, Sebastianem Buemim (na fotografii).

"Po náročné sezoně 2009 na Aprilii RSA věřím, že v tomto roce bude výkon mnohem lepší," řekl Krummenacher, jehož nejlepším výsledkem byla devátá pozice v závěrečném podniku ve Valencii. "Poslední závod ve Valencii, kde jsem bojoval o čtvrtou příčku mě nutí bojovat o první pětku v každém letošním závodu!"

"Během zimy jsem intenzivně pracoval na fyzické kondici. Je mi jasné, že můj cíl závodit a stát se součástí jezdecké špičky světa je ambiciózní, ale nadcházející testy využiji k tomu, abych se na sezonu připravil," uvedl švýcarský jezdec.

Jeho týmový kolega Jacquet má cíle o něco skromnější, protože by zejména rád získal první mistrovské body v domácí Velké ceně Francie na okruhu v Le Mans. "V tomto roce budu hlavně získávat zkušenosti a snažit se dosáhnout co nejlepších výsledků," řekl Francouz.

Poslední příležitost připravit sebe a své Aprilie na nadcházející sezonu mají oba jezdci týmu STIPA-Molenaar Racing GP už tento víkend v Jerezu, kde absolvují třídenní test v termínu 27. až 29. března 2010.



Héctor Faubel přišel o místo u Thai Hondy PTT SAG

25. března 2010 v 17:44 | Armí |  Zprávy z Moto2

Héctor Faubel přišel o místo u Thai Hondy PTT SAG

Tým střední kubatury oznámil změnu v jezdeckém obsazení pro letošní sezonu, když nahradil původně jmenovaného Héctora Faubela jeho krajanem Bernatem Martínezem.
Třicetiletý Martínez s týmem podepsal jednoletý kontrakt a v letošní sezoně vytvoří týmovou dvojici s Ratthaparkem Wilairotem, kde oba jako jediní v závodním poli jezdců Moto2 pojedou s podvozky italské značky Bimota.

Španěl, který má zkušenosti z evropského seriálu závodů Superstock, kde loni obsadil druhé místo, nahradil svého krajana Héctora Faubela, který v dohodnutém časovém termínu nedokázal dostát smlouvy o sponzorování, což bylo požadavkem týmu.

Martínez už jednou figuroval na provizorním seznamu jezdců Moto2, když měl podepsanou předběžnou smlouvu s týmem Blusens-STX, ale tam se mu nakonec nepodařilo udržet, protože musel uvolnit místo kolumbijskému jezdci Hernándezovi.

Oba jezdci Thai Hondy PTT SAG tento víkend poprvé vyzkouší své 600ccm motocykly s podvozky Bimota, protože od soboty začíná na okruhu v jihošpanělském Jerezu třídenní test nižších kubatur mistrovství světa.



Bridgestone letos nasadí pro úvodní Grand Prix tvrdší směsi

25. března 2010 v 17:43 | Armí

Bridgestone letos nasadí pro úvodní Grand Prix tvrdší směsi

Dvoudenní test v Kataru byl pro jezdce MotoGP poslední příležitostí vyladit své závodní prototypy a pro Bridgestone pak vyzkoušet specifikace pneumatik pro úvodní podnik sezony.
Japonský výrobce pneumatik do Kataru přivezl střední a extra tvrdou směs přední hladké pneumatiky a střední plus tvrdou směs pro hladkou zadní pneumatiku.

Ve čtvrtek působil určité problémy písek na trati, ale přední extra tvrdá směs a tvrdá zadní, které byly tvrdší než směsi použité v závodu sezony 2009, v těchto podmínkách fungovaly dobře. Dokonce v době, kdy už byla dráha čistší, byly obě tyto specifikace jezdci nejvíc využívané zejména pro svou stálost.

Čas 1´55,353 sekundy, který na okruhu v Losail zajel Casey Stoner, byl dokonce o půl sekundy rychlejší než nejrychlejší kolo v závodu Velké ceny Kataru z roku 2009.

S výkony pneumatik byl spokojen Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje ve vývojovém oddělení a k testu v Kataru uvedl: "V průběhu dvoudenního testu jsme tady měli dobré a stabilní podmínky, které nám a týmům umožnily získat data na všech dostupných specifikacích hladkých pneumatik, které tu přivezeme na katarskou Grand Prix."

"Obě varianty předních a zadních hladkých pneumatik pracují správně, i když téměř všichni jezdci preferovali tu tvrdší možnost. Podmínky na dráze se druhý den mnohem zlepšily, ale dráha ještě nebyla perfektní."

"Caseyho nejlepší čas byl o desetinu sekundy pomalejší než jeho kvalifikační kolo z předchozího roku a dokonce v závěru testu byla preferovaná tvrdší volba pneumatik pro jejich zvlášť velkou životnost, protože dráha byla stále pokryta pískem a byla kluzká."

"Přesto hodně jezdců dokončilo dlouhé jízdy a navzdory zmiňovaným traťovým podmínkám, byla jejich životnost dobrá, takže jsem spokojen," řekl Tohru Ubukata, který závěrem hovořil o testu zcela nové přední pneumatiky, kterou pro Bridgestone v pátek vyzkoušel Valentino Rossi.

"V Kataru jsme znovu nabídli experimentální přední pneumatiku, která byla jiné specifikace než jsme naposledy vyzkoušeli v Sepangu. Tímto bych rád poděkoval Valentinu Rossimu a Fiat Yamaze za to, že v Kataru tuto pneumatiku vyzkoušeli a poskytli velmi cenná data, která nám umožní formovat směr našeho budoucího vývoje pneumatiky MotoGP, ale také našich produkčních pneumatik Battlax."



Dráha v Losail je pozdě v noci nebezpečná, říkají jezdci MotoGP

25. března 2010 v 17:42 | Armí

Dráha v Losail je pozdě v noci nebezpečná, říkají jezdci MotoGP

Řada pádů v posledním testu třídy MotoGP vyvolala u jezdců královské kubatury okamžitou reakci v podobě žádosti o změnu časového harmonogramu úvodního podniku.
Závod třídy MotoGP je v Kataru na programu v třiadvacet hodin místního času, což je podle slov Casey Stonera doba, kdy jsou na dráze v Losail nebezpečné podmínky. Stoner je jedním z jezdců, kteří havarovali v druhé zatáčce, jenž byla osudná také pro jeho týmového kolegu Haydena, ale také pro dvojici Monster Tech 3 Edwardse a Spiese.

"Znervózňuje mě to, protože tam také mnozí z nás havarovali v předchozích letech," řekl Stoner pro Gazzetta dello Sport. "Je to tam divné, možná tam vlhkost prolíná na povrch. Nespadnete v nájezdu do zatáčky, ale až když jste narovnaní."

"A navíc tam za obrubníky dali asfalt, což nechápu proč. Dostanete tam smyk a už vás nic nezpomalí. Je těžké udržet zahřáté pneumatiky v momentu, kdy závodíme. Nic vás nevaruje, bác a jste dole," řekl Casey Stoner ohledně situace na okruhu v Losail.

Stejného názoru je Valentino Rossi, který si navíc myslí, že posunutí startu závodu by také přivítali televizní diváci v Evropě a vyzval šéfa promotéra závodů Moto GP Carmela Ezpeletu a bezpečnostního delegáta Franca Unciniho k tomu, aby se před úvodním závodem v tomto směru něco podniklo.

"Čekat až do jedenácti večer není moc rozumné," řekl Valentino Rossi pro Gazzetta dello Sport. "Je lepší závodit dříve. Zatím jsme to neměli čas probrat s ostatními, ale zavolám Capirossimu, abychom to udělali."

"Potřebujeme ještě před závodem slyšet názor od Unciniho nebo ještě lépe od Ezpelety, protože pokud o tom budeme mluvit v pátek, pak v této záležitosti už nebude možné cokoliv udělat. Myslím, že lidé budou spokojení, když závod uvidí v osm (středoevropského času, pokud se start v Kataru posune na desátou večer), když večeří a později si tak ještě můžou někam zajít, pokud budou chtít."

Z pohledu Lorise Capirossiho, který je členem bezpečnostní komise jezdců, tam existuje řada alternativních voleb, které umožní pořádání nočního závodu a současně minimalizují bezpečnostní rizika.

"Chtějí závodit v noci? Dobře, tma už je tam v šest odpoledne, můžeme závodit v osm nebo klidně v deset večer," řekl Capirossi. "Televize je důležitá, ale s námi se také musí počítat, takže uvidíte, že se něco změní."



Julián Simón v Jerezu testoval Ducati GP10

25. března 2010 v 17:41 | Armí |  Zprávy z Moto2

Julián Simón v Jerezu testoval Ducati GP10

Jezdec Aspar týmu Moto2 a úřadující světový šampion třídy 125ccm Julián Simón minulý týden absolvoval zkušební test v sedle prototypu Ducati MotoGP.
Španěl na závodním okruhu v jihošpanělském Jerezu nahradil v sedle 800ccm Ducati zkušebního jezdce Franca Battainiho a v dvoudenním testu se představil některými zajímavými časy na kolo včetně dobrého výkonu v simulaci závodu.

První zkušenost s motocyklovým prototypem třídy MotoGP Simonovi zařídil jeho šéf týmu Mapfre Aspar Moto2 Jorge Martinez. Španělský manažer má své týmy ve všech kubaturách světového šampionátu a v MotoGP jede právě s Ducati jeho svěřenec Hector Barbera.

Pro italskou továrnu měl testovat jejich zkušební jezdec Franco Battaini, ale ten si v posledním testu zranil zápěstí a tak se pro Juliána Simóna otevřela možnost poprvé vyzkoušet stroj Ducati GP10.

S výkony španělského závodníka byl testovací tým Ducati spokojený, protože Simón dokázal jezdit stabilní časy kolem hranice jedné minuty a jednačtyřiceti sekund, což týmu umožnilo získat cenná data důležitá pro další vývoj italského prototypu.

Julián Simón rovněž úspěšně zvládl simulaci závodu a po dvou dnech v Jerezu má na svém kontě prvních sto patnáct kol s motocyklem třídy MotoGP.



Poslední den v Kataru patřil Casey Stonerovi

21. března 2010 v 20:49 | Armí

Poslední den v Kataru patřil Casey Stonerovi

V pátek zajel na závodním okruhu Losail nejlepší čas Casey Stoner z tovární stáje Ducati a letos poprvé překonal Valentina Rossiho, kterému tentokrát patří druhá příčka, třetí skončil Andrea Dovizioso.
Poslední den třetího, tedy závěrečného předsezonního testu v Kataru nejlépe zvládl Casey Stoner z Ducati, když v Losail zajel čas na kolo1´55,353 sekundy a ten se do půlnoci místního času už nikomu nepodařilo překonat. Tento čas na kolo zajel ještě dřív než spadl, ale pád se naštěstí pro Australana obešel bez zranění.
Valentino Rossi tentokrát za Australanem zaostal o půl sekundy, když v pátek pracoval na nastavení elektroniky své Yamahy a v celkovém hodnocení testu v Kataru je druhý s minimální ztrátou na jezdce továrního týmu Ducati.
Výrazné zlepšení zaznamenal Andrea Dovizioso z tovární Hondy, když se s Katarem rozloučil třetím časem na kolo, což je určitě pro nadějného Itala velké povzbuzení před začátkem šampionátu. S týmem dokázali najít takové nastavení, které Doviziosovi umožnilo jet způsobem, který mu vyhovuje.
Dnes desátý a celkově čtvrtý z Kataru odjíždí Ben Spies z Monster Tech 3. Američan je nejlepším z nováčků, kteří letos do MotoGP přišli. Bohužel se ani dnes nedokázal vyhnout pádu, ale naštěstí pro Američana, bez vážnějších následků.
První pětku nejrychlejších uzavřel Nicky Hayden, ale také on si vyzkoušel, jaké to je spadnout na studeném asfaltu pouštního okruhu, nicméně Američan si letos s GP10 rozumí a to je dobrá zpráva pro všechny v boxech italského továrního týmu.
Za Haydenem je na šestém místě Loris Capirossi, který dnes viditelně zabral a v pátek si zajel pro pátý čas na kolo, což byl nesrovnatelně lepší výkon než včerejší jedenáctý čas se ztrátou přes sekundu a půl. Ital vyzkoušel nové kyvné rameno, nové díly a zdá se, že u Suzuki pokračují správným směrem.
Jorge Lorenzo do Kataru přijel s nedoléčeným zraněním, ale to mu nebránilo, aby si nevyzkoušel svůj motocyklový prototyp M1, což bylo pro Španěla životně důležité. Nakonec z toho byla sedmá pozice, kterou sdílí společně s Randy De Punietem, který si s LCR Hondou rozumí víc jak dobře.
Colin Edwards uzavřel přípravu na novou sezonu devátým časem na kolo a také se nevyhnul pádu, protože druhá zatáčka okruhu v Losail byla pro mnohé jezdce královské kubatury osudná. První desítku pak časem 1´56,767 sekundy uzavřel Mika Kallio z Pramac Racingu.
Zlepšení dnes v sedle Suzuki prokázal Álvaro Batista dvanáctým časem, ale vůbec se nedařilo druhému jezdci tovární Hondy Danimu Pedrosovi, který nedokázal zajet lepší čas než třináctý. Poslední místo, tedy sedmnácté patří Marcu Simoncellimu ze San Carlo Hondy Gresini, což je určitě pro talentovaného Itala velké zklamání.
Test MotoGP, Katar - pátek, 19. března 2010:
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Casey StonerDucati Marlboro Team1:55,353-51
2.Valentino RossiFiat Yamaha Team1:55,860+0,50757
3.Andrea DoviziosoRepsol Honda Team1:55,879+0,52666
4.Nicky HaydenDucati Marlboro Team1:56,115+0,76251
5.Loris CapirossiRizla Suzuki MotoGP1:56,195+0,84258
6.Jorge LorenzoFiat Yamaha Team1:56,504+1,15144
7.Randy De PunietLCR Honda MotoGP1:56,504+1,15166
8.Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 31:56,722+1,36948
9.Mika KallioPramac Racing Team1:56,767+1,41474
10.Ben SpiesMonster Yamaha Tech 31:56,779+1,42644
11.Aleix EspargaroPramac Racing Team1:56,897+1,54464
12.Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGP1:56,898+1,54571
13.Dani PedrosaRepsol Honda Team1:56,935+1,58256
14.Marco MelandriSan Carlo Honda Gresini1:57,222+1,86964
15.Hector BarberaAspar Team1:57,223+1,87074
16.Hiroshi AoyamaInterwetten-Honda MotoGP1:57,251+1,89881
17.Marco SimoncelliSan Carlo Honda Gresini1:57,379+2,02656
Test MotoGP, Katar - 18. až 19. března 2010:
P.JezdecTým18.3.19.3.Ztráta
1.Casey StonerDucati Marlboro Team1:55,7171:55,353-
2.Valentino RossiFiat Yamaha Team1:55,4021:55,860+0,049
3.Andrea DoviziosoRepsol Honda Team1:56,8111:55,879+0,526
4.Ben SpiesMonster Yamaha Tech 31:55,9541:56,779+0,601
5.Nicky HaydenDucati Marlboro Team1:56,8551:56,115+0,762
6.Loris CapirossiRizla Suzuki MotoGP1:57,0991:56,195+0,842
7.Jorge LorenzoFiat Yamaha Team1:56,8381:56,504+1,151
8.Randy De PunietLCR Honda MotoGP1:56,5881:56,504+1,151
9.Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 31:56,5401:56,722+1,187
10.Mika KallioPramac Racing Team1:56,9231:56,767+1,414
11.Aleix EspargaroPramac Racing Team1:57,8981:56,897+1,544
12.Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGP1:57,9601:56,898+1,545
13.Dani PedrosaRepsol Honda Team1:57,0471:56,935+1,582
14.Marco MelandriSan Carlo Honda Gresini1:57,6051:57,222+1,869
15.Hector BarberaAspar Team1:57,8221:57,223+1,870
16.Hiroshi AoyamaInterwetten-Honda MotoGP1:57,8881:57,251+1,898
17.Marco SimoncelliSan Carlo Honda Gresini1:57,8911:57,379+2,026

Těžké časy pro jezdce Gresiniho Hondy

21. března 2010 v 20:47 | Armí

Těžké časy pro jezdce Gresiniho Hondy

Pro Marca Melandriho a Marca Smoncelliho nebyla předsezonní příprava jednoduchou záležitostí, protože nedokázali odstranit problémy, které jim znemožnili výraznější výkony v posledních šesti testovacích dnech.
Melandrimu se zatím nedaří najít správnou cestu k nové RC212V, což v Italovi a jeho týmu jen prohlubuje napětí před blížícím se úvodním podnikem sezony. Poslední den testu Melandri v Kataru havaroval, vyvázl naštěstí nezraněn, ale jeho stroj byl kompletně zničený.
"Trošku jsem zklamán a rozčarován zároveň, protože se prakticky vyzkoušelo všechno, ale nic nám nepomohlo získat ten správný směr," řekl Melandri. "Žádná ze změn nevedla k povzbudivějším výsledkům a naše práce vyšla naprázdno. Nehoda později věci jen zkomplikovala."
"Nemyslím si, že je to jenom náš problém, protože podobné problémy jaké máme my můžeme prakticky vidět u všech jezdců Hondy. První závod sezony je za dveřmi a současná situace nám dělá docela starosti. Nyní musíme s plnou zodpovědností najít odpovědi a překonat tento kritický moment," řekl Melandri.
Identické problémy zaznamenal také Melandriho týmový kolega Simoncelli. "Bylo to tvrdé. Vyzkoušeli jsme ledacos, ale nenašli nic, co by nám pomohlo pokročit kupředu," řekl Simoncelli. "Nevěřím, že v tomto nepochybně komplikovaném momentu hraje nějakou roli moje malá zkušenosti v MotoGP."
"Vidím, že i ostatní jezdci Hondy mají více méně podobné problémy, takže věřím, že společnými silami se z této ošemetné situace dokážeme dostat," řekl závěrem Marco Simoncelli, pro něhož pravděpodobně nebude začátek sezony nic příjemného.

Capirossi: Motorka je tady lepší než loni

21. března 2010 v 20:45 | Armí

Capirossi: Motorka je tady lepší než loni

Ital už druhý den fungoval na sto procent a jeho výkony se každou minutou zlepšovaly, když nakonec zajel pátý nejlepší čas dne a šestý v celkovém hodnocení. Bautista se také zlepšil a ve finále skončil dvanáctý.
Capirossi v pátek testoval opravdu téměř všechno, protože na seznamu měl pneumatiky, nastavení podvozku, zavěšení a nakonec vytrvalostní zkoušku nového motoru GSV-R. Podmínky na dráze ale nebyly díky vlhkosti zrovna ideální a tak Ital raději v závěru testu zvolnil.
"Dnes to bylo rozhodně lepší a ve srovnání s čtvrtkem jsme se o dost zlepšili," řekl zkušený italský závodník Loris Capirossi. "Ve čtvrtek jsem nebyl nejlepší, protože jsem byl nemocný, ale dnes už jsem byl téměř stoprocentní a dokázal na motorce vyzkoušet spoustu nových věcí."
"Je jasně vidět, že jsme se tady oproti předchozímu roku zlepšili. Po skončení dlouhých jízd jsem nebyl spokojený, ale podmínky dnes v noci nebyly vůbec dobré, takže si z toho hlavu nedělám. Dráha byla velmi vlhká a já na to nechtěl tlačit a riskovat tím pád. Za tři týdny jsme tady zpátky a já se nechtěl zranit," uvedl závěrem Capirossi.
Poslední předsezonní test také absolvoval nový člen týmu Rizla Suzuki Álvaro Bautista. Potom, co ve čtvrtek obsadil až poslední místo si druhý den polepšil a z Kataru odjíždí jako dvanáctý muž výsledkové listiny.
"Ve čtvrtek bylo spoustu jiné práce, ale dnes jsem se zaměřil čistě na jízdu s motocyklem a od prvního výjezdu na trať jsem se cítil dobře," uvedl Bautista. "Čas na kolo jsem si zlepšil o víc jak sekundu a stejně tak byla lepší i moje jízda. Zkoušeli jsme různá nastavení pro geometrii a tlumení přední a zadní strany motocyklu a myslím, že už máme pro první závod sezony dobrý základ."
"Ke konci jsem chtěl udělat dlouhou jízdu a také zajel patnáct kol, ale po celém dni ježdění jsem byl hodně unavený! Jsem spokojený, protože jsem se po celou dobu zlepšoval a nyní jsem připraven závodit!" řekl závěrem Álvaro Bautista, který po Benu Spiesovi a Aleixi Espargarovi patřil k nejlepším nováčkům.

U Monster Tech 3 připravení na první závod sezony

21. března 2010 v 20:44 | Armí

U Monster Tech 3 připravení na první závod sezony

Ben Spies a Colin Edwards zvládli poslední test v Kataru celkem dobře, i když se ani oni nevyhnuli pádům. Spies byl v pátek desátý, ale celkově mu patří čtvrtý čas, Edwards z Losail odjíždí s devátým časem na kolo.
Ben Spies absolvoval zimní přípravu ve velkém stylu a čtvrtý čas po závěrečné zkoušce v Kataru je určitě velmi nadějným výsledkem pro nováčka v MotoGP. V pátek byla na dráze vysoká vlhkost, klouzalo to a Američan si už nedokázal zlepšit časy na kolo. Navíc v druhé zatáčce spadl, ale naštěstí bez zranění.
"Neměl jsem nijak oslnivou noc, ale to se může stát," řekl Ben Spies. "Všechno co šlo pokazit se dnes večer pokazilo. Do této chvíle jsem absolvoval ale skvělou zimní přípravu a to bylo vůbec poprvé, kdy se nedařilo tak, jak jsme potřebovali."
"V nájezdu do druhé zatáčky jsem měl nějaké problémy na brzdách a znovu mi tam podklouzl předek. Nebyl jsem si vůbec jistý co se mi tam vlastně stalo, ale pak asi v průběhu třiceti minut havarovali další čtyři jezdci, takže něco nebylo v pořádku, když na jednom místě spadlo tolik lidí."
"Potom jsem zajel dalších několik kol, abych si vyčistil hlavu a nastavit nějaké solidní časy, takže jsem rád, že jsem to udělal. Byl to ale úspěšný test a odjíždím s pocitem jistoty, že pro první závod sezony tady budu příští měsíc konkurenceschopný. Rád bych poděkoval všem chlapům z Monster Tech 3 za jejich podporu během zimní přípravy," uvedl závěrem Spies.
Druhá zatáčka se v pátek stala osudnou také pro Colina Edwardse, ale stejně jak v případě jeho týmového kolegy se vše obešlo bez zranění. Edwards je s výkony v testech spokojený, ale ne stoprocentně. Stále nemá s motocyklem správný kontakt a to hlavně s jeho přední části, což je situace, kterou do této chvíle neznal.
"Závěr předsezonního testování nebyl takový, jaký jsem si představoval, ale také nebyl špatný," řekl v pátek osmý Colin Edwards. "Jen jsem dnes večer opravdu neměl s motocyklem potřebný kontakt, takže na tyto věci musíme myslet dřív než se tu příští měsíc vrátíme k závodu. Čeká nás ještě nějaká práce, protože se na motorce zatím necítím tak pohodlně jak loni a hlavně pak s její přední částí."
"Vím, že na této dráze jezdím dobře, protože loni jsem tu měl dobrý závod a skončil čtvrtý," řekl jezdec z Texasu a dále pokračoval: " Nejsem si jistý, co bylo příčinou pádu, ale bylo to stejné jako u Bena. Jel jsem na měkké přední pneumatice, na které jsem první noc hodně nenajezdil."
"Jel jsem na ní ale teprve šesté kolo, takže by to měla zvládnout. Byl jsem dole dřív než jsem si to uvědomil, je to rychlý pád, třebaže jedete na druhý převodový stupeň. Jsem rád, že jsem se před prvním závodem nezranil, protože to byl skutečně velmi rychlé. Už se nemůžu dočkat až budeme závodit," uvedl závěrem Colin Edwards.

Dovizioso spokojen, Dani Pedrosa má co dohánět

21. března 2010 v 20:43 | Armí

Dovizioso spokojen, Dani Pedrosa má co dohánět

Poslední test byl v případě tovární Hondy celkem nevyrovnaný, protože potom, co se druhý den Andrea Dovizioso výrazně zlepšil a zajel celkově třetí čas, Dani Pedrosa nedokázal nastavit lepší než třináctý čas na kolo.
Co ve čtvrtek Ital slíbil to také v pátek dodržel a dokázal se zlepšit o téměř jednu sekundu. To samozřejmě Doviziosa katapultovalo na vedoucí příčky, kde za Stonerem zaostal o půl sekundy. Pátek rovněž věnoval kompletnímu doladění stroje, což se mu spolu s týmem podařilo a na úvodní závod se cítí připraven.
"S těmito dvěma dny v Kataru jsem velmi spokojený, protože se nám podařilo výrazně zlepšit," uvedl Andrea Dovizioso. "Jsem potěšen dnešním třetím časem na kolo, protože jsme zlepšili jak stálost tak rychlost, což je výsledkem tvrdé práce Hondy a mého týmu."
"Dnes jsme se zaměřili na jemné vyladění nastavení motocyklu a také na rozložení hmotnosti. V závěru dne jsme ještě chtěli zajet simulaci závodu, ale dráha byla díky příliš vysoké vlhkosti kluzká. Přesto jsme snížili ztrátu na Stonera a také jsme blíž Valentinovi."
"Samozřejmě musíme usilovně pracovat dál, ale jsem šťastný, že k prvnímu podniku sezony nastoupíme s technickým kompletem na takové úrovni, jaké jsme do této chvíle dosáhli," uvedl po testu v Kataru Andrea Dovizioso.
Na druhé straně garáže byla situace opačná a Danimu Pedrosovi se nedařilo. Do půlnoci místního času se snažil jak jen to šlo, zajel šestapadesát kol, ale nestačilo to na lepší pozici než třináctou, což jezdci tovární Hondy nemůže stačit. Přechod na tlumení Öhlins je v případě Španěla pravděpodobně horší než se čekalo.
"Ze začátku se nám dařilo postupně zlepšovat, ale potom jsme se už dál opravdu nedokázali posunout z místa, takže s výsledkem tohoto testu samozřejmě nejsem spokojený," řekl po půlnoci Dani Pedrosa. "Je zřejmé, že před blížícím se úvodním závodem sezony zatím nejsme tam, kde potřebujeme být, takže se budeme snažit odvést maximum až se tu vrátíme zpátky a pokusit se o zlepšení během tréninku."
"Pořád mám problémy na předku motorky, který je dost rozházený, což se přenáší do zadní části a kvůli tomu jezdím v zatáčkách pomalu. Musíme být optimisty a být rádi, že do sezony vstupuji nezraněn a pokračovat dál na tom, abychom situaci zlepšili," uvedl závěrem Dani Pedrosa.

Provizorní startovní listiny Grand Prix 2010

20. března 2010 v 8:49 | Armí

Provizorní startovní listiny Grand Prix 2010

FIM vydala nové provizorní startovní listiny na letošní sezónu, MotoGP se pochopitelně nemění, v Moto2 jsou některé korektury a změna je i ve stopětadvacítkách.

MotoGP World Championship 2010


#4- Andrea Dovizioso - Repsol Honda Team - Honda RC212V
#5- Colin Edwards - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1
#7- Hiroshi Aoyama - Interwetten Honda MotoGP Team - Honda RC212V
#11- Ben Spies - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1
#14- Randy De Puniet - LCR Honda MotoGP - Honda RC212V
#19- Alvaro Bautista - Rizla Suzuki MotoGP - Suzuki GSV-R
#26- Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - Honda RC212V
#27- Casey Stoner - Ducati Marlboro Team - Ducati Desmosedici GP10
#33- Marco Melandri - San Carlo Honda Gresini - Honda RC212V
#36- Mika Kallio - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP10
#40- Hector Barbera - Paginas Amarillas Aspar - Ducati Desmosedici GP10
#41- Aleix Espargaro - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP10
#46- Valentino Rossi - Fiat Yamaha Team - Yamaha YZR M1
#58- Marco Simoncelli - San Carlo Honda Gresini - Honda RC212V
#65- Loris Capirossi - Rizla Suzuki MotoGP - Suzuki GSV-R
#69- Nicky Hayden - Ducati Marlboro Team - Ducati Desmosedici GP10
#99- Jorge Lorenzo - Fiat Yamaha Team - Yamaha YZR M1

Moto2 World Championship 2010


V nové kubatuře došlo v posledním období k několika změnám, sice jsme o nich už průběžně informovali, ale raději je ještě připomenu. Vyřazen ze startovní listiny byl tým Kino Racing s jezdcem Fabriciem Perrenem (Argentina). Místo něho pojede německá stáj MZ Racing s populárním Anthony Westem z Austrálie. A tým Stop and Go se rozdělil na dvě části: Thai Honda PTT SAG - jezdec Ratthapark Wilairot a Maquinza SAG Team - jezdec Bernat Martinez. Podstatné ale je, že místo šasí Suter MMX budou obě dvě části bývalého týmu Stop and Go používat šasí Bimota. A vypadl Hector Faubel - vloni 9. v MS dvěstěpadesátek. Na startu premiéry tedy bude 39 jezdců, na jednotlivé závody je možno udělit v této třídě dvě divoké karty.

#2- Gabor Talmacsi - FIMMCO Speed Up - FTR Moto
#3- Simone Corsi - JiR Moto2 - TSR
#4- Stefan Bradl - Viessmann Kiefer Racing - Suter
#6- Alex Debon - Team Aeroport De Castello Ajo - FTR Moto
#8- Anthony West - MZ Racing Team - MZ
#9- Kenny Noyes - Jack&Jones Team by Antonio Banderas - Harris
#10- Fonsi Nieto - G22 Holiday Gym - Moriwaki
#12- Thomas Luthi Interwetten Moriwaki Racing - Moriwaki
#14- Ratthapark Wilairot - Thai Honda PTT SAG - Bimota
#15- Alex De Angelis - Scot Racing Team - Scot NCS
#16- Jules Cluzel - Forward Racing - Suter
#17- Karel Abraham - Cardion AB Motoracing - RSV
#21- Vladimir Leonov - Vector Kiefer Racing - Suter
#24- Toni Elias - Gresini Racing - Moriwaki
#25- Alex Baldolini - Caretta Technology Race - ICP
#27- Vincent Lonbois - Marc VDS Racing Team - Suter
#29- Andrea Iannone - FIMMCO Speed Up - FTR Moto
#35- Raffaele De Rosa - Tech 3 Racing - Tech 3
#39- Robertino Pietri - Italtrans S.T.R. - Suter
#40- Sergio Gadea - Pons Racing - Kalex
#41- Arne Tode - Racing Team Germany - Suter
#44- Roberto Rolfo - Italtrans S.T.R. - Suter
#45- Scott Redding - Marc VDS Racing Team - Suter
#48- Shoya Tomizawa - Technomag CIP -Suter
#52- Lukáš Pešek - Matteoni C.P. Racing - Moriwaki
#53- Valentin Debise - WTR San Marino Team - ADV
#59- Niccolò Canepa - Scot Racing Team - Scot NCS
#60- Julian Simon - Mapfre Aspar Team - RSV
#61- Vladimir Ivanov - Gresini Racing - Moriwaki
#63- Mike Di Meglio - Mapfre Aspar Team - RSV
#68- Jonny Hernandez - Blusens STX - BQR
#71- Claudio Corti - Forward Racing - Suter
#72- Yuki Takahashi - Tech 3 Racing - Tech 3
#75- Mattia Pasini - JiR Moto2 - TSR
#76- Bernat Martinez - Maquinza SAG Team - Bimota
#77- Dominique Aegerter - Technomag CIP - Suter
#80- Axel Pons - Pons Racing - Kalex
#88- Yannick Guerra - G22 Holiday Gym - Moriwaki
#95- Mashel Al Naimi - Blusens STX - BQR

125cc World Championship 2010


V nejslabší kubatuře (27 jezdců) došlo k jediné změně. Startovní listina byla doplněna o italského pilota Riccarda Morettiho - vloni s wild card 13. při Grand Prix San Marina v Misanu.

#5- Alexis Masbou - Ongetta Team - Aprilia RSW
#7- Efren Vazquez - Bainet Derbi - Derbi RSA
#11- Sandro Cortese - Avant Intact Ajo Motorsport - Derbi RSA
#12- Esteve Rabat - Blusens STX - Aprilia RSA
#14- Johann Zarco - WTR San Marino Team - Aprilia RSW
#23- Alberto Moncayo - Andalucia Cajasol - Aprilia RSA
#26- Adrian Martin - Aeroport de Castello Ajo - Aprilia RSA
#32- Lorenzo Savadori - Matteoni C.P. Racing - Aprilia RSW
#35- Randy Krummenacher - Molenaar Racing - Aprilia RSA
#38- Bradley Smith - Bancaja Aspar Team - Aprilia RSA
#39- Luis Salom - Lambretta Reparto Corse - Lambretta
#40- Nico Terol - Bancaja Aspar Team - Aprilia RSA
#44- Pol Espargaro - Bainet Derbi - Derbi RSA
#50- Sturla Fagerhaug - AirAsia Sepang Int. Circuit - Aprilia RSW
#53- Jasper Iwema - CBC Corse - Aprilia RSW
#63- Muhammad Zulfahmi - AirAsia Sepang Int. Circuit - Aprilia
#69- Louis Rossi - CBC Corse - Aprilia RSW
#71- Tomoyoshi Koyama - Racing Team Germany - Aprilia RSW
#72- Marco Ravaioli - Lambretta Reparto Corse - Lambretta
#78- Marcel Schrotter - Interwetten Honda 125 - Honda RSW
#80- Quentin Jacquet - Molenaar Racing - Aprilia RSA
#84- Jakub Kornfeil - Racing Team Germany - Aprilia RSW
#87- Luca Marconi - Ongetta Team - Aprilia RSW
#93- Marc Marquez - Red Bull Ajo Motorsport - Derbi RSA
#94- Jonas Folger - Ongetta Team - Aprilia RSA
#99- Danny Webb - Andalucia Cajasol - Aprilia RSA
- Riccardo Moretti - Fontana Racing - Aprilia RSW

Z šesti letošních testů byl Rossi v pěti nejrychlejší

20. března 2010 v 8:47 | Armí

Z šesti letošních testů byl Rossi v pěti nejrychlejší

Jezdci Fiat Yamahy odjíždí z Kataru v dobré náladě, Valentino Rossi potvrdil velmi dobrou formu druhým místem a Jorge Lorenzo zajel přes zranění celkový šestý čas, což je určitě slibný výkon od dvojice továrního týmu japonského výrobce.
Valentino Rossi věnoval velkou část dne závodní přípravě, ale čas si také našel na test nové směsi pneumatiky, kterou do Kataru přivezl Bridgestone. Pozdě v noci ještě stačil zajet kompletní řadu dvaceti kol, což týmu pomůže při trénincích, když se tu v dubnu vrátí zpátky.
V předsezonní přípravě byl Valentino Rossi nejrychlejším mužem na dráze v pěti z celkem šesti případů, takže v boxech Yamahy určitě spokojenost.
"Dnes byl další dobrý den," řekl na úvod Valentino Rossi. "Nejvíc jsme se zaměřili na závodní přípravu a vypadá to, že jsme nyní pro první závod připraveni. Ke konci jsme zajeli dlouhé jízdy a získali dobré informace, které nám v závodu pomůžou."
"Teď, když je testování u konce jsem velmi nadšený novou sezonou. V průběhu všech šesti testovacích dní jsme byli opravdu velmi silní a byli rychlí dokonce i tady, kde se nám v minulosti tolik nedařilo."
"Doteď jsme testovali jen na dvou okruzích, takže budeme muset počkat až pojedeme na dalších, abychom plně porozuměli novému motocyklu, ale jsme v dobré formě. Ze své M1 mám skvělý pocit a už se těším na závodění!" řekl před odjezdem domů Valentino Rossi.
Jorge Lorenzo dnes mimo jiné pracoval na nové elektronice a jejím nastavení. Horší bylo brzdění, protože zlomenina kosti v dlani pravé ruky stále bolí a zatím to není ideální. Do prvního závodu zbývají ještě tři týdny, takže do té doby bude Španěl po zdravotní stránce určitě mnohem lepší.
"Ruka byla v pořádku, možná jen o drobet horší než včera," přiznal Jorge Lorenzo, který je moc rád, že tento test nakonec absolvoval. "Samozřejmě, že není ve stavu v jakém byla před nehodou, ale to se dalo čekat! Je to pro mě těžké zejména v místech s intenzivním brzděním, ale věřím, že do prvního závodu se to o hodně zlepší."
"Naše motorka je skvělá, Yamaha odvedla fantastickou práci, což můžete vidět na výrazných výkonech všech ostatních jezdců Yamahy. Udělali jsme tu spoustu práce a vyzkoušeli hodně věcí, takže doufejme, že nám to pomůže až se tu za tři týdny vrátíme zpátky. Já budu pokračovat na posílení zraněné ruky a do té doby už budu doufám v lepším stavu," řekl závěrem Jorge Lorenzo.

U Ducati můžou být spokojení

20. března 2010 v 8:47 | Armí

U Ducati můžou být spokojení

U tovární Ducati můžou být po posledním testu sezony spokojení, Casey Stoner dokázal v pátek porazit Rossiho a Nicky Hayden zase figuruje mezi nejlepšími pěti jezdci, což je zlepšení, které si u Ducati už dlouho přáli.
"S testem a prací, kterou jsme do dnešního večera odvedli jsem opravdu spokojený," řekl Casey Stoner. "V prvním testu na okruhu v Sepangu jsme měli jen málo věcí k řešení, ale předvedli jsme plynulý pokrok. Poslední významné zlepšení nastalo u GP10 včera v noci a dnes už jsem dokázal nastavit rychlé tempo."
"Byl jsem schopen jezdit s pneumatikami aniž bych na ně vyvíjel větší důraz a dokázal si udržet správné tempo na použité pneumatice. Hodně se mi také líbí nový motor. Je mnohem lépe zvladatelný a jsem rád, když vidím další jezdce Ducati a zejména pak Nickyho tuto skutečnost potvrzovat rychlými časy," uvedl spokojený Casy Stoner.
"Dnes to šlo lépe než včera, podařilo se nám pokročit s nastavením a můj čas na kolo byl celkem slušný," navázal na Australana Nicky Hayden, když měl zhodnotit poslední test. "Ještě nám to zabere nějaký čas než se dostaneme do toho správného tempa, ale není pochyb o tom, že se nám podařilo zlepšit."
"Dnes večer jsem zajel nejlepší kolo během dlouhých jízd a myslím, že to mohlo být ještě lepší nebýt pádu v druhé zatáčce," pokračoval Hayden a závěrem uvedl: "Každopádně motorka funguje dobře, tým odvedl fantastickou práci a já už se nyní nemůžu dočkat začátku sezony."

Tovární tým Hondy zatím nepředvedl své maximum

20. března 2010 v 8:46 | Armí

Tovární tým Hondy zatím nepředvedl své maximum

Tovární jezdci Hondy Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa nepatřili první den mezi nejlepší, ale s výkony jsou na rozdíl od posledního testu v Sepangu spokojeni a věří v další zlepšení.
Andrea Dovizioso v Kataru vyzkoušel upravené zadní kyvné rameno, řadu nových nastavení včetně změny jízdní pozice na své RC212V, což mu umožnilo lepší konzistenci časů na kolo. První den ale stačil zajet šestý čas se ztrátou dvou desetin na pátého De Punieta.

"Dnes večer jsem spokojený protože jsem dokázal jezdit stabilní časy, což nám dává solidní základ pro zítřek, kdy bude našim cílem časy na úrovni jedné minuty a pětašedesáti sekund," uvedl Andrea Dovizioso.

"Dnes jsme o něco změnili pozici při jízdě na motocyklu a to bylo dobré. Také jsme vyzkoušeli jiné kyvné rameno, jenž nám umožní použít různé volby nastavení."

"Ve srovnání s testem v Sepangu jsem s tím, kde jsme nyní více spokojený. V první části testu jsme dokázali zajet dobře, ale po desáté se měnila úroveň přilnavosti s každým výjezdem na dráhu. Zatím jsme nedosáhli našeho maxima, takže si myslím, že se ještě zítra můžeme dál zlepšit," uvedl Ital v barvách továrního týmu Hondy.

Dani Pedrosa intenzivně pracoval na nastavení podvozku. Nový systém Öhlins zatím nefunguje tak, jak potřebuje, ale přesto v průběhu šedesáti kol Španěl zaznamenal určité zlepšení a první den v Kataru uzavřel na desáté pozici.

"Provedli jsme nějaká zlepšení a posunuli se z místa, kde jsme byli po posledním testu v Malajsii, což je pozitivní. Věřím, že zítra podnikneme další zlepšení a dostaneme se tak blíž předním příčkám. Budeme na tom intenzivně pracovat, abychom zajistili, že se tak opravdu stane," řekl Dani Pedrosa.

"Problém je zatím s odpružením zadní části, aby fungovalo dle našich představ a také s cítěním motocyklu, který je celkem nervózní pod plynem a v nájezdu do zatáček," pokračoval Španěl. "To jsou oblasti nad, kterými budeme uvažovat přes noc a zítra se na ně zaměříme. Máme už jen den k testování, takže se ho budeme snažit maximálně využít."

Rossi: Yamaha odvedla dobrou práci

20. března 2010 v 8:45 | Armí

Rossi: Yamaha odvedla dobrou práci

První den v Kataru byl pro tovární Yamahu velmi dobrý, Valentino Rossi zajel nejrychlejší čas a Jorge Lorenzo dokázal po zranění testovat, byl sedmý a pravá ruka je lepší než se původně zdálo.
Jezdci královské kubatury jeli pod světly závodního okruhu letos poprvé. Tato dráha sice není nejlepší ani pro Yamahu a ani pro Rossiho, ale dnes tomu bylo zcela jinak. Mimo nejlepšího času Rossiho, totiž zajel třetí čas Ben Spies a čtvrtý Colin Edwards. Pro Yamahu jasný signál, že je jejich stroj ještě konkurenceschopnější než loni.
"Dnes jsem velmi spokojený, protože tento okruh nepatří mezi naše oblíbené a přijet sem a být nejrychlejší znamená, jak skvělou práci odvedla Yamaha na nové M1," řekl po čtvrtečním testu v Losail Valentino Rossi. "Ze začátku byla dráha celkem kluzká, ale i za této situace jsme byli stále rychlí. Když se dráha začala postupně zlepšovat, cítil jsem se lépe a lépe."
"Jsme konkurenceschopní a z toho mám dobrý pocit. Byl jsem rád, že jsem zajel rychlé kolo právě ke konci," pokračoval spokojený Rossi. "Musíme ještě určit správnou pneumatiku a vhodné nastavení, také zapracujeme na elektronice, ale nejdůležitější je to, že jsme rychlejší než loni!"
Jorge Lorenzo pro zranění pravé ruky musel vynechat druhý test MotoGP v Malajsii. V poslední době to vypadalo, že nakonec nastoupí až k úvodnímu závodu v Kataru, ale Španěl nic nevzdává a v posledním testu viděl velkou příležitost, jak se co nejlépe připravit na začátek sezony.
"Je skvělé sedět zpátky na motocyklu a ve skutečnosti, když jsem dnes poprvé vyjel na dráhu, ruka byla v lepším stavu než jsem si myslel," uvedl dnes sedmý Jorge Lorenzo. "V posledních dnech už tolik nebolí, hodně jsem s ní cvičil, abych pokud možno zajistil, že pro tento test budu v kondici."
"Dokázal jsem zajet celkem hodně kol a můj čas na kolo nakonec také není tak špatný, což je rozhodně důležité proto, abychom viděli, jaká je naše výkonnostní úroveň poté, co jsem vynechal předchozí test," pokračoval Lorenzo. "Dainese mi udělal větší rukavici, na ruce mám dlahu, takže změny směru jsou v pořádku, ale při intenzivním brzdění jsou místa, kde mám problémy. Potřebuji víc trénovat, ale myslím, že jsme začali dobře."

První den v Kataru zajel nejrychlejší kolo Valentino Rossi

20. března 2010 v 8:44 | Armí

První den v Kataru zajel nejrychlejší kolo Valentino Rossi

Dnes zahájilo všech sedmnáct jezdců královské kubatury poslední předsezonní test na okruhu Losail v Kataru. Pořadí je první Valentino Rossi, druhý Casey Stoner a třetí Ben Spies.
Valentino Rossi pokračuje v dobrých výkonech i v Kataru, když ve čtvrtek zajel v závěru prvního dne testu nejrychlejší kolo 1´55,402 sekundy a odsunul továrního jezdce italské Ducati na druhé místo.
Casey Stoner v Kataru vyhrál poslední tři Velké ceny, ale ani perfektní znalost okruhu mu dnes na nejlepší čas nestačila. Australan jel s nastavením z Malajsie a to zcela určitě dozná do pátečního testu nějakých změn.
Třetí byl Ben Spies z Monster Tech 3, což je určitě skvělý výkon pro nováčka v MotoGP, třebaže si dnes také vyzkoušel pád v druhé zatáčce. Američan test od testu zrychluje, což potvrdil dnešním výkonem, když se dostal před svého týmového kolegu Colina Edwardse, jenž se umístil na čtvrté pozici.
Colin Edwards byl prvním jezdcem, který se nedostal pod hranici jedné minuty a šestapadesáti sekund. Američan bude zítra pokračovat v testu nových komponentů pro Yamahu a také spolu se Spiesem absolvuje simulaci závodu.
Nejlepším jezdcem Hondy byl ve čtvrtek Randy De Puniet z týmu LCR Honda. Dlouhou dobu se držel dokonce na třetí pozici, ale nakonec první den v Kataru ukončil s pátým nejlepším časem na kolo. Také Francouz zítra plánuje simulaci závodu, ale zda ji nakonec absolvuje bude záviset od jeho zdravotního stavu, protože se necítil dobře.
Až za jezdcem LCR Hondy se umístil tovární jezdec japonského výrobce Andrea Dovizioso. Zajel pětašedesát okruhů a v pátek se pokusí vyřešit problémy a předsezonní přípravu ukončit s pozitivním výsledkem.
Jorge Lorenzo testoval se zraněním pravé ruky a dnes stačil na sedmý nejlepší čas. Španěl v průběhu testu musel navštívit Mobilní kliniku, ale stačil zajet pětačtyřicet kol, což je vzhledem k okolnostem velmi dobrý výkon.
Osmé místo patří Nicky Haydenovi z továrního týmu Ducati, devátý čas zajel Mika Kallio z Pramac Racingu v sedle satelitní GP10 a první desítku uzavřel Dani Pedrosa z Repsol Hondy. Španěl zajel šedesát kol, ale ztráta na Rossiho je zatím až příliš velká.
Umístění v druhé desítce dnes mimo nováčků také patřilo jedenáctému jezdci Suzuki Lorisi Capirossmu a dvanáctému Melenadrimu s Hondou týmu San Carlo Honda Gresini. Poslední čas a ztrátu přes dvě a půl sekundy dnes zaznamenal jezdec tovární Suzuki Álvaro Bautista.
Test třídy MotoGP pokračuje zítra 19. března 2010.
Test MotoGP, Katar - 18. března 2010:
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Valentino RossiFiat Yamaha Team1:55.402-64
2.Casey StonerDucati Marlboro Team1:55.717+ 0.31548
3.Ben SpiesMonster Yamaha Tech 31:55.954+ 0.55244
4.Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 31:56.540+ 1.13859
5.Randy De PunietLCR Honda MotoGP1:56.588+ 1.18654
6.Andrea DoviziosoRepsol Honda Team1:56.811+ 1.40965
7.Jorge LorenzoFiat Yamaha Team1:56.838+ 1.43645
8.Nicky HaydenDucati Marlboro Team1:56.855+ 1.45377
9.Mika KallioPramac Racing Team1:56.923+1.52172
10.Dani PedrosaRepsol Honda Team1:57.047+ 1.64560
11.Loris CapirossiRizla Suzuki MotoGP1:57.099+ 1.69740
12.Marco MelandriSan Carlo Honda Gresini1:57.605+ 2.20363
13.Hector BarberaAspar Team1:57.822+ 2.42062
14.Hiroshi AoyamaInterwetten-Honda MotoGP1:57.888+ 2.48675
15.Marco SimoncelliSan Carlo Honda Gresini1:57.891+ 2.48963
16.Aleix EspargaroPramac Racing Team1:57.898+ 2.49667
17.Alvaro BautistaRizla Suzuki MotoGP1:57.960+ 2.55856

Maďarsko nahradí v kalendáři MS španělský Motorland Aragon

20. března 2010 v 8:44 | Armí

Maďarsko nahradí v kalendáři MS španělský Motorland Aragon

Ani napodruhé se maďarským pořadatelům nepodaří zorganizovat Grand Prix, protože okruh Balatonring nebude dokončen tak, aby přivítal jezdce a týmy mistrovství světa silničních motocyklů.
Mezinárodní motocyklová federace (FIM) ve čtvrtek osmnáctého března rozhodla, že Velká cena Maďarska, původně plánovaná na devatenáctého září, bude zrušena v důsledku zpoždění stavebních prací na okruhu Balatonring, který za stávající situace nelze dokončit v požadovaném termínu.
Opakuje se tak stejná situace z předchozího roku, kdy byla maďarská Grand Prix dokonce zrušena bez náhrady. Tentokrát už FIM zařadila do provizorního kalendáře závodů Moto GP 2010 náhradní okruh Motorland Aragon, kde se také čtrnáctý podnik světového šampionátu uskuteční v plánovaném termínu.

Rossi: Lorenzo a Stoner mají svůj vlastní styl

20. března 2010 v 8:43 | Armí

Rossi: Lorenzo a Stoner mají svůj vlastní styl

Ital před odjezdem do Kataru mimo jiné uvedl, že by rád závodil minimálně do roku 2012, při výběru týmu pro rok 2011 nepodlehne emocím a největšího soupeře vidí v Jorge Lorenzovi.
"Myslím, že na nejvyšší úrovni můžu závodit ještě další tři roky," řekl Rossi pro Motosprint. "Závodění na motorkách je něco, co mám v životě nejraději."

Mistr světa otevřeně přiznal, že by mohl zvážit odchod od Yamahy, protože nevěří, že tento tým může dál pokračovat společně s oběma špičkovými jezdci (Rossi a Lorenzo) v jedné garáži. Pokud by k tomu opravdu došlo, Rossi vidí právě Ducati jako svůj nejpravděpodobnější cíl.

Slavný Ital v italském týmu a na italském motocyklu je snem mnoha fanoušků, zejména pak těch italských, ale Rossi nicméně jedním dechem dodává, že pokud nastane taková situace, tak ve své volbě zvolí zcela určitě pragmatický přístup.

"Dřív než se rozhodnete pro změnu musíte být přesvědčeni, že jdete někam, kde se budete cítit lépe a pro mě je v této chvíli velmi těžké uvažovat o nějakém jiném místě, kde se budu cítit lépe než u Yamahy," uvedl Rossi pro Motosprint.

"Bylo by zajímavé přestoupit někam jinam, protože například Ducati je italský tým a fanoušci by byli rádi, ale ve finále se nejde rozhodovat jen na základě emociálních důvodů. Musíte také myslet na to, že tam budete muset pracovat. Takže uvidíme."

Jorge Lorenzo je podle Valentina Rossiho jeho největším soupeřem v šampionátu aniž by nějak snižoval roli Casey Stonera, který je samozřejmě rovněž silným rivalem v boji o titul. Nicméně Lorenzo je Italův týmový kolega a to je zcela jiná situace.

"Lorenzo je dobrý v předjíždění. Když dojede jezdce před sebou a potřebuje pokračovat rychle dál, okamžitě ho předjede," pokračoval Rossi. "Určitě víc jak Stoner. Při těsných soubojích mi Lorenzo přijde jako nejtěžší soupeř. Musím uznat, že také z toho důvodu je s ním radost bojovat. Lorenzo se takovým situacím nevyhýbá."

"Každý z nich má svůj vlastní styl a je těžké říct, který je lepší, protože oba mají své silné i slabé stránky. Nicméně můžu říct, že Lorenzo se mi trošku víc podobá, zatímco Stoner je jiný, je velmi instinktivní a dokáže jet okamžitě velmi rychle," řekl Valentino Rossi.

Pramac Racing celý v novém

20. března 2010 v 8:41 | Armí

Pramac Racing celý v novém

Den před závěrečným testem MotoGP v Kataru představil satelitní Pramac Racing nové zbarvení svých motocyklů Ducati GP10 pro letošní sezonu, kde klasickou červenou vystřídala ekologická zelená.
V Kataru už jsou samozřejmě oba jezdci Pramac Racingu Mika Kallio a Aleix Espergaro, kteří finální dvoudenní zkoušku absolvují v sedlech jejich nově zbarvených motocyklů GP10. Satelitní tým Ducati bude v roce 2010 mnohem zodpovědnější vůči životnímu prostředí například využitím solárních panelů nebo recyklovaných materiálů.
Paolo Campinoti dnes na adresu svého Green týmu řekl: "Věříme, že to pomůže zvednout povědomí miliónů fanoušků a stoupenců MotoGP respektovat svět, v kterém žijeme."
Majitel satelitního týmu Ducati dále pokračoval, když hodnotil jejich ambice v nadcházejícím ročníku mistrovství světa. "Naši jezdci odevzdávají na dráze maximum a věřím, že se nám podaří dosáhnout dobrých výsledků. V minulém roce to byla jedna z nejhorších sezon v naši historii MotoGP a to i přes skutečnost, že jsme vyhráli titul pro nováčka roku s Mika Kalliem."
"V tomto roce bude muset pokročit kupředu, aby dokázal stabilně bojovat o pozice v první osmičce, zatímco jeho týmový kolega, mladý Aleix Espargaro nemusí být až tak daleko, vzhledem k jeho dobrým výsledkům v závěru uplynulé sezony."
"Dvě tovární Ducati mezi nejlepšími třemi v posledním testu na okruhu v Sepangu mi pro tuto sezonu dává pocit jistoty, ale zároveň jsem byl smutný z toho, že jsem viděl naše motorky tak daleko od předních pozic. Ihned po testu v Malajsii jsem s našimi jezdci zorganizoval schůzku, abych pochopil co se stalo."
"Oba mi řekli, že měli nějaké problémy, které jim práci komplikovaly a já tehdy v jejich očích viděl tu obrovskou touhu se předvést v tom nejlepším světle. Tento test v Kataru bude určitě jiný," řekl závěrem Paolo Campinoti.
Ducati GP 10 Pramac Racing MotoGP

V Kataru je Casey jako Valentino v Mugellu, říká Preziosi

20. března 2010 v 8:40 | Armí

V Kataru je Casey jako Valentino v Mugellu, říká Preziosi

Už zítra zahájí svůj poslední předsezonní test jezdci MotoGP, kde bude zajímavé sledovat, jak si na dráze v Losail povede Casey Stoner, který tam vyhrál poslední tři GP.
V posledních dvou testech v Malajsii jasně dominoval Valentino Rossi v sedle tovární Yamahy YZR-M1. Dle slov šéfa italské Ducati Filippo Preziosiho je Rossiho rychlost přímo děsivá, ale podle jeho názoru letos vynakládá větší úsilí než bylo jeho zvykem v předchozích předsezonních testech.

V minulosti tomu bylo právě naopak a v přípravě na novou sezonu se nejlepšími časy prezentoval Casey Stoner s Ducati. "Samozřejmě pokud si uvědomíte, že po čtyřech dnech testování byl Valentino čtyřikrát na vrcholu, což byl obvykle Casey, pak je tato situace nepochybně trochu děsivá," uvedl Preziosi pro Motorsport.

"Obvykle je Valentino velmi rychlý v závodech, ale pokud začíná jezdit tak rychle už v zimních testech … . Každopádně pokud zvážíme, že je to jezdec na první příčce šampionátu a na mistrovském motocyklu pak to nevypadá na nějakou novinku. Opravdu to není nic nového."

"Nicméně si myslím, že už nyní je Valentino v kvalifikačním režimu. Vidím, že je agresivnější a koncentrovanější, takže od něho očekávám, že k dalšímu testu také tak bude přistupovat."

Víc může napovědět právě tento poslední test v Kataru, kde se většinou daří Casey Stonerovi. "V Kataru je Casey jako Valentino v Mugellu," pokračoval Preziosi, jenž také věří, že letos bude Nicky Hayden spolu se Stonerem bojovat o nejvyšší příčky.

"Důležité je, že Hayden začal nastavovat dobré časy na kolo a nejvíc ze všeho, že je to konzistentním způsobem. Situace je o to povzbudivější, pokud si uvědomíme, že měl v té době problém s rukama," řekl Ital, jenž upozornil na skutečnost, že po prvním testu v Malajsii Hayden absolvoval operaci karpálního tunelu.

"V posledním testu v Sepangu zajel konzistentně sérii šesti, sedmi kol v rozmezí 2´02, 5 sekundy. Patřil mezi nejrychlejší jezdce," uvedl šéf Ducati MotoGP. "Teď Nicky jezdí nejrychleji od doby, kdy k nám přišel. Zlepšoval se už v druhé polovině roku 2009, ale nyní je na dobré cestě udělat další krok kupředu."

"Je velmi metodický, dokáže zcela přesně pojmenovat různé situace a nikdy se nevzdává. To je jedna z jeho nejsilnějších stránek," uvedl závěrem Filippo Preziosi.

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )