Březen 2010

První startovní řadu obsadí v Melbourne Red Bull, pole position má Vettel

28. března 2010 v 9:06 | Armí

První startovní řadu obsadí v Melbourne Red Bull, pole position má Vettel

Sebastian Vettel vyhrál kvalifikaci podruhé v řadě, stejně jako v Bahrajnu se v Austrálii postaví do čela startovního roštu. Druhé místo získal Mark Webber, třetí příčka patří Fernandu Alonsovi.
První část kvalifikace znamenala stopku podle očekávání pro všechny tři nové týmy letošní sezóny, jako první nepostupující se k nim přidal Vitalij Petrov, jenž měl problém zkrotit svůj Renault v dvanácté zatáčce.

Největší překvapení kvalifikace přišlo v druhé části, Lewis Hamilton nejdříve nedokončil své rychlé kolo a i když se na trať za chvíli vrátil, jeho čas nestačil na postup mezi deset nejlepších. Spolu s ním nepostoupili Buemi, Liuzzi, De la Rosa, Hülkenberg, Kobajaši a Alguersuari.

Stejně jako v Bahrajnu se ke čtyřem top týmům v první desítce přidali Robert Kubica a Adrian Sutil, volné místo po Hamiltonovi zaujal Rubens Barrichello s Williamsem.

Přední příčky byly ve všech částech kvalifikace doménou Red Bullu Racing. V závěru si jednoznačným způsobem vyjel pole position Sebastian Vettel, společnost v první řadě mu bude dělat týmový kolega Webber. Fernando Alonso byl jediný, kdo dokázal s vozy z Milton Keynes držet krok a získal třetí místo.

Jensona Buttona na čtvrtém místě už dělila významná ztráta, za něj se postaví druhé Ferrari Felipeho Massy. Šestou a sedmou příčku obsadil Mercedes GP. Rosberg znovu porazil Schumachera, ale rozdíl byl tentokrát velmi malý.
GP Austrálie - kvalifikace 
P.JezdecTýmQ1Q2Q3Ztráta
1Sebastian VettelRed Bull Racing1:24,7741:24,0961:23,919-
2Mark WebberRed Bull Racing1:25,2861:24,2761:24,0350,116
3Fernando AlonsoFerrari1:25,0821:24,3351:24,1110,192
4Jenson ButtonMcLaren1:24,8971:24,5311:24,6750,756
5Felipe MassaFerrari1:25,5481:25,0101:24,8370,918
6Nico RosbergMercedes GP1:24,7881:24,7881:24,8840,965
7M. SchumacherMercedes GP1:25,3511:24,8711:24,9271,008
8Rubens BarrichelloWilliams1:25,7021:25,0851:25,2171,298
9Robert KubicaRenault1:25,5881:25,1221:25,3721,453
10Adrian SutilForce India1:25,5041:25,0461:26,0362,117
11Lewis HamiltonMcLaren1:25,0461:25,184

12Sébastien BuemiToro Rosso1:26,0611:25,638

13Vitantonio LiuzziForce India1:26,1701:25,743

14Pedro de la RosaBMW Sauber1:26,0891:25,747

15Nico HülkenbergWilliams1:25,8661:25,748

16Kamuj KobajašiBMW Sauber1:26,2511:25,777

17Jaime AlguersuariToro Rosso1:26,0951:26,089

18Vitalij PetrovRenault1:26,471


19Heikki KovalainenLotus1:28,797


20Jarno TrulliLotus1:29,111


21Timo GlockVirgin1:29,592


22Lucas di GrassiVirgin1:30,185


23Bruno SennaHRT1:30,526


24Karun ČandhokHRT1:30,613





Nová aféra na obzoru? Záhadné tajemství úspěchu Red Bullu...

28. března 2010 v 9:06 | Armí

Nová aféra na obzoru? Záhadné tajemství úspěchu Red Bullu...

Kvalifikace na Velkou cenu Austrálie ukázala, že to ve skutečnosti není o čtyřech týmech, ale o Red Bullu, třech dalších týmech a zbytku. Tajemství úspěchu Red Bullu ale vyvolává čím dál více otazníků.
Pozornost je potřeba zaměřit na spodek vozu, přesněji řečeno mezeru mezi podlahou auta a asfaltem. S plochou podlahou vozu je lepší mít tento prostor co nejmenší. Ale ne zase moc malý, aby auto neškrtalo příliš o zem.
S letošním zákazem testování se ze světlé výšky vozu, jak se někdy této mezeře mezi podlahou auta a povrchem vozovky říká, stal podstatně větší problém. V kvalifikaci je totiž auto velmi lehké, na startu je těžší přibližně o 150 kilogramů a jak závod běží a paliva ubývá, auto se stává lehčím a lehčím.
Jenomže mezi kvalifikací a startem závodu nelze měnit parametry auta, tedy ani jeho světlou výšku. Pro kvalifikaci je tedy nutné nastavit auto tak, aby zvládlo rozumně závodit i se 150 kilogramy navíc nějakou dobu po startu závodu.
Na začátku devadesátých let používal Williams aktivní zavěšení kol, které měnilo světlou výšku vozu podle váhy a příslušné části okruhu. Však také Nigel Mansell suverénně vyhral v roce 1992 titul. A také proto FIA veškeré podobné "aktivní" prvky zakázala.
Provést změnu v nastavení vozu by teoreticky šlo provést během pauzy při pitstopu, když se auto nepohybuje. Ale za tři vteřiny, jak dlouho samotný pitstop trvá, lze upravit světlou výšku vozu jen obtížně a už vůbec to není možné mezi kvalifikací a startem závodu. To je v rámci pravidel Parc Fermé zakázáno.
Pokud tým zvládne měnit světlou výšku auta během víkendu, v cíli závodu to může činit řádově sekundy. A soupeři Red Bullu jsou přesvědčeni, že rakouský tým vymyslel něco výjimečného.
Otevřeně o tom začali hovořit například šéfové McLarenu a Mercedesu, Martin Whitmarsh a Ross Brawn.
Whitmarsh hovořil o tom, že v kvalifikaci, kdy je auto velmi lehké, škrtají monoposty Red Bullu o zem. Se zákazem změn v nastavení auta se ptá, jak je možné, že se to neděje na startu závodu, kdy je auto zatíženo velkým množstvím paliva?
"Máme důkaz, že existují systémy kontroly světlé výšky, o kterých jsou ostatní přesvědčeni, že jsou zakázané," řekl televizi BBC Whitmarsh.
Světlé výšce vozu lze pomoci úpravou tlaku v pneumatikách, což je změna povolená v režimu Parc Fermé. Ale na zavěšení se normálně sáhnout nesmí. Jak systém přesně funguje, není jasné. Někteří mají za to, že funguje na principu západky, která zajistí, že auto se nezvedne víc, než je s ohledem na interakci auta s povrchem vozovky nutné. To by fungovalo pro přechod z kvalifikace ke startu závodu. Jak by ale takový systém fungoval v průběhu závodu, kdy je naopak nutné auto postupně snižovat, zůstává záhadou. Leda by inženýři přišli s myšlenkou, že by se světlá výška auta začala redukovat, pokud by po nějakou dobu k interakci s povrchem vozovky nedošlo - jakási forma interpolace.
"Myslím, že budeme muset požádat [technického delegáta FIA] Charlieho Whitinga o upřesnění," řekl Ross Brawn z Mercedesu.
Samotný Red Bull ústy šéfa Christiana Hornera jakékoli podezření z porušení pravidel odmítá.
"Mohu vám garantovat, že vozy Red Bullu nejsou žádným takovým systémem vybaveny," řekl Horner, který se navíc do svých soupeřů opřel. A to poté, kdy Lewis Hamilton před víkendem vyjádřil přesvědčení, že po úspěšné sezoně Mark Webber odejde z F1, a Ron Dennis z McLarenu obvinil Red Bull, že nemá dostatečně velké palivové nádrže (ačkoli za Vettelovy problémy v Bahrajnu mohla vadná zapalovací svíčka):
"V McLarenu se dějí divné věci," řekl Horner. "Nejprve Lewis dělá manažera Marku [Webberovi], Ron [Dennis] má zato, že máme potíže se spotřebou a teď Martin [Whitmarsh] soudí, že máme systém kontroly světlé výšky."



V Melbourne je těsno, Schumacher měl roztržku s Alonsem

28. března 2010 v 9:05 | Armí

V Melbourne je těsno, Schumacher měl roztržku s Alonsem

Michael Schumacher vyvolal po sobotní kvalifikaci rozruch. Nejdřív si ještě v parc fermé cosi vysvětloval s Fernandem Alonsem a pak se sháněl po Charliem Whitingovi.
Jak se později ukázalo, Schumacher měl pocit, že ho Lewis Hamilton a Alonso blokovali v druhé, respektive finálové části kvalifikace. Na Alonsa proto uhodil, hned jak dojel ke garáži. Španěl ani nestačil vystoupit z auta.
"Zdržel mě při mém posledním pokusu. Ptal jsem se ho, jestli mu tým hlásil, že tam jsem, a on řekl že ne. Je to těžké. Mířil zrovna do boxů, tak se staral o jiné věci a možná nekoukal do zrcátka," vysvětloval pak Schumacher.
Hamilton se mu připletl do cesty v prostřední části. "Chystal se do ostrého kola a zablokoval mě, to nebylo zrovna hezké," poznamenal k tomu sedminásobný mistr světa.
V Melbourne to letos nebyl první podobný případ. Čtyřiadvaceti jezdcům je na místní trati těsno už od začátku víkendu. Pedro de la Rosa dostal po sobotním tréninku dokonce napomenutí.
"Včera jsme se o tom zrovna bavili na setkání jezdců a (Alonso) byl jeden z těch, kteří nejvíc upozorňovali, abychom si na tohle dávali pozor," podotkl Schumacher.
Nakonec se vydal rozebrat situaci s ředitelem závodu Charliem Whitingem. "Byl jsem se zeptat Charlieho, jaká jsou pro toto pravidla a jestli se náhodou trochu nezměnila. Potřeboval jsem vědět, co je ještě v pořádku a co už ne."



Nové týmy zrychlují, zatím jim ale stále stačí dokončit závod

28. března 2010 v 9:02 | Armí

Nové týmy zrychlují, zatím jim ale stále stačí dokončit závod

Mezi nováčky nedošlo k závratným překvapením. Všechny tři stáje si mezi sebou rozdělily poslední místa v pořadí Lotus, Virgin, HRT.
Nováčkovské souboje mají jistou vlastní prestiž. I přes úpornou snahu zatím Lotus, Virgin a HRT jedou trochu jinou ligu než etablované týmy. Je tudíž fér, hodnotíme-li jejich zápolení stranou od ostatních. Nejlépe dnes dopadl Lotus, Heikki Kovalainen byl devatenáctý, Jarno Trulli dvacátý.
Oba piloti jsou s výsledkem pochopitelně spokojeni. Cíl pro zítřek je jasný - opět mít na konci závodu klasifikované oba vozy a pokud možno před všemi zbylými novými týmy. Kvalifikačnímu specialistovi Jarnu Trullimu trochu znepříjemňovala život špatně nastavená sedačka, kvůli níž cítil každý hrbol na trati dvojnásob. Tony Fernandes, šéf týmu, už dokonce pošilhává po soupeření s Toro Rosso a Sauberem.
V rychlosti na jedno kolo by měl za normálních okolností Virgin nad Lotusem zvítězit. Kvůli neočekávaným problémům s nádrží ovšem oba vozy Richarda Bransona vezly více paliva, než bylo nutné. Nádrže vůbec jsou trnem v patě Virginu. Vozy budou muset projít úpravou, aby se do nich mohl vejít dostatek paliva na celou závodní vzdálenost. Podle Bransona to ale nic nemění na tom, že cílem jeho týmu zůstává stát se nejlepším z nováčků.
Pro HRT bude Grand Prix Austrálie dalším testem. polehlivost je zatím nejpalčivějším problémem, Bruna Sennu v Melbourne trápí hydraulika a tlak paliva. Dokončit závod bude velký a nelehký úkol. Spokojen dnes mohl být Karun Čandhok. Ten na svého týmového kolegu ztratil pouze desetinu vteřiny.



Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

28. března 2010 v 9:02 | Armí

Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

Díky výpadku Hamiltona se tentokrát do nejlepší desítky dostali hned tři jezdci z týmů reprezentujících střed pole. Ke Kubicovi a Sutilovi se připojil ještě Barrichello.
Williams
Rubens Barrichello se tentokrát prosadil až do třetí části kvalifikace. "Ve druhé části se mi podařilo dobré kolo. Ve třetí jsem trochu ztratil díky provozu na trati. Osmé místo je pěkný výsledek, ale vím, že v týmu chceme mnohem výš. Jsem si jistý, že se tam dostaneme, ale momentálně jsme přesně na hranici možností auta," vysvětlil Brazilec. Technický ředitel Sam Michael vysvětlil, že tým poslal Brazilce na trať dříve, protože už měl k dispozici jen jednu sadu pneumatik, proto se dostal do provozu. Nika Hülkenberga zklamalo, že se mu nepodařilo splnit cíl v podobě postupu do finálové části. "Není to jednoduchý okruh na učení. Je úzký a hrbolatý a zítra se bude těžké dostat na body," upozorňuje Němec a dodává, že změnu může přinést počasí.
Renault
Robert Kubica považuje své deváté místo za maximum. "Auto se obtížně řídilo a myslím, že v chladnějších podmínkách jsme ztráceli výkon," přiznal Polák. "V závodě bude hrát velkou roli počasí, ale nestarám se, jestli bude mokro, nebo sucho." Z výsledku byl naopak zklamán osmnáctý Vitalij Petrov, protože se nedostal ani do druhé části kvalifikace. "Auto je po celý víkend konkurenceschopné. Pořád se učím, na trati bylo velmi plno a bylo těžké zajet čisté kolo," litoval Rus, kterému se ani jednou nepodařilo skloubit tři nejlepší výkony z jednotlivých sektorů do stejného kola. Jezdec měl navíc problémy s vyvážením a v závěru svého měřeného kola udělal chybu. Kvalifikace nedopadla zcela podle představ šéfa týmu Erica Boulliera, ale Francouz věří, že vůz může být dobrý na mokru. Hlavní inženýr Alan Permane dodal, že obě auta se dnes potýkala s nižší přilnavostí a vyšší přetáčivostí.
Force India
Adrian Sutil se opět prosadil na desáté místo v kvalifikaci, přesto si myslí, že výsledek mohl být i lepší. "Ani jednou se mi ve třetí části nepodařilo zahřát pneumatiky. Jinak máme po celý víkend dobrou výkonnost," bilancoval Němec. Třináctý Vitantonio Liuzzi mluvil o zklamání. Stěžoval si na de la Rosu a Hülkenberga, kteří ho prý zdrželi. Jinak se cítil na umístění v top ten. "Musíme najít nějaké řešení. Je tu spoustu aut jedoucích různými rychlostmi. Nevím, jak to bude vypadat třeba v Monte Carlu," upozornil Ital.
Toro Rosso
Italskému týmu pomohly úpravy na voze. Sébastien Buemi se v první i druhé části držel poměrně vysoko a nakonec obsadil dvanácté místo. "Při druhém výjezdu na měkčích pneumatikách jsem se už nedokázal zlepšit, ale jedenácté místo Hamiltona bylo stejně daleko," uznal Švýcar, který věří, že pokud tým pro závod připraví dobrou strategii, mohl by dojet na bodech. Sedmnáctému Jaimemu Alguersuarimu se dařilo především na tvrdší sadě pneumatik. "Přibližuji se svému týmovému kolegovi, což je jeden z mých cílů. Pořád je ale dost prostoru pro zlepšování," ví Španěl.
Sauber
Až na čtrnáctém, respektive šestnáctm místě skončili Pedro de la Rosa a Kamuj Kobajaši. Oba však vidí posun oproti Bahrajnu a v tomto trendu chtějí nadále pokračovat. Pozice na roštu jsou sice stejné, ale ztráta na nejlepší je menší. Podle Petera Saubera tým stále nevyužil svého potenciálu. Technický ředitel Willy Rampf upozornil, že se podařilo zlepšit vyvážení vozu, ale stále je třeba zapracovat na celkovém výkonu.



Alonso: Nejsem překvapený. Porazit Red Bull je těžké

28. března 2010 v 9:01 | Armí

Alonso: Nejsem překvapený. Porazit Red Bull je těžké

Fernando Alonso byl dnes v australské kvalifikaci ze zbytku světa jediný, kdo udržel jakž takž krok s rychlými jezdci Red Bullu. Překonat je ale nedokázal.
Španěl bude zítra startovat třetí. Za druhým Webberem zaostal přibližně o desetinu, čtvrtého Buttona předehnal o pět. "Nejsem překvapený. Věděli jsme, že porazit tady Red Bull bude těžké, takže jsme se soustředili především na sebe. Třetí místo je velice dobré," zhodnotil Alonso.
Ferrari se v pátek zaměřilo na výkon v závodě. Alonso chce skončit na stupních vítězů.  "Včerejší časy neznamenaly vůbec nic, protože s různým množstvím paliva, které letos vozíme, se každý připravuje různě. Já jsem byl patnáctý, protože v porovnání s ostatními jsme se víc soustředili na přípravu pro závod," vysvětlil.
Na trati v Melbourne snadno dochází ke komplikacím. Alonso s nimi počítá i letos. "Safety car, nehody, problémy - bude to dlouhý závod."
Dvojnásobný mistr světa pojede opět s novým motorem. Měnit ho musel i v Bahrajnu, kdy se týmu nezdála některá data. Ferrari si pak připsalo double. Tentokrát prý ale jde o plánovanou výměnu. "Posledně nám výměna motoru přinesla štěstí…," poznamenal Alonso. "Ale žerty stranou. Vyměnit motor za nový jsme pro tenhle závod plánovali."
Felipe Massa tak spokojený jako Alonso nebyl. V kvalifikaci skončil pátý. Stěžoval si na moc nízké teploty a nedostatečnou přilnavost. "Měl jsem problém zahřát pneumatiky na správnou teplotu. Včera třeba bylo tepleji a jezdilo se mi mnohem líp," poznamenal.
Brazilec teď doufá, že se do zítřka zlepší počasí. "Na vítězství to tedy nevypadá, ale pokusím se získat aspoň slušný počet bodů."



Rosberg pomýšlel na lepší místo, Schumacher je skromnější

28. března 2010 v 9:00 | Armí

Rosberg pomýšlel na lepší místo, Schumacher je skromnější

Stáj Mercedes potvrdila, že patří mezi čtyři nejlepší týmy. Zároveň ale pořád platí, že na první pozici poměrně značně ztrácí.
Možná zajímavější než samotné umístění týmu byl výsledek interního souboje mezi Nicem Rosbergem a Michaelem Schumacherem. Sedminásobný mistr světa zatím dostává svého slibu a v porovnání se svým mladším kolegou se zrychluje. V dnešní kvalifikaci za Rosbergem zaostal již jen o 48 tisícin.
"Je to zklamání. V tréninku jsme s inženýry udělali dobrý pokrok, ale když na tom nejvíc záleželo, nedokázal jsem toho využít. Ve svém nejlepším kole jsem na sekundární směsi udělal několik chyb. Auto mělo na víc. Je frustrující, když nemůžete udělat maximum. Není pro mě typické, abych v kvalifikaci dělal takové chyby. To se ale prostě stává a šesté místo pořád není špatná výchozí pozice. V závodě bychom měli být silnější. Stát se může cokoliv," řekl mírně rozladěný Nico Rosberg.
Úplně bezproblémovou kvalifikaci nezažil ani Schumacher:
"Byla to celkem slušná kvalifikace. S výsledkem jsem poměrně spokojený, přestože mě trochu zlobil provoz, hlavně v mém posledním měřeném kole. Po tréninku jsme na voze provedli několik změn, což se úplně nevyplatilo. Celkově bych ale řekl, že tento výsledek reflektuje naší skutečnou pozici. Tohle je pro náš vůz momentálně maximum. Každopádně budeme mít v závodě napilno. Jak všichni víme, stát se může cokoliv."




Čísla a statistiky před závody na okruhu v Algarve

28. března 2010 v 8:58 | Armí

Čísla a statistiky před závody na okruhu v Algarve

Jezdci a závody v Portimãu
Max Biaggi startoval v Portimãu čtyřikrát, ale na pódium se dostal jen jednou, v prvním závodě roku 2009. Byl třetí.
Shane Byrne startoval do dvou závodů a v obou byl čtvrtý.
Carlos Checa byl ve svém prvním závodě na portugalském okruhu v roce 2008 druhý. Byl to jeho nejlepší výsledek.
• Také Troy Corser měl svůj nejlepší výsledek v prvním závodě roku 2008. Byl třetí.
Michel Fabrizio je jediným aktivním jezdcem, který v Portimãu zvítězil. Italský závodník tu loni vyhrál druhý závod. V roce 2008 vyhrál oba závody Troy Bayliss. První závod roku 2009 vyhrál Ben Spies. Michel zajel v obou loňských závodech nejrychlejší kolo a v Portimãu získal největší počet bodů - 56.
Norijuki Haga se dostal loni na pódium jen v druhém závodě - skončil na druhém místě.
Leon Haslam skončil na třetím místě v druhém závodě roku 2008. V roce 2009 nedokončil ani jeden závod.
Vittorio Iannuzzo v Portimãu nikdy nedojel až do cíle. Startoval čtyřikrát a čtyřikrát závod nedokončil.
Andrew Pitt získal v roce 2008 druhé místo v závodě série Supersport.
Jonathan Rea je jediným současným závodníkem, který se dostal na pódiu v obou loňských závodech, skončil na druhém a třetím místě. Je také jediným jezdcem, který startoval z první řady v roce 2008 i 2009.
• Nejlepším výsledkem Jakuba Smrže bylo osmé místo v druhém závodě roku 2009.
Makoto Tamada získal body jen jednou, i když je jediným aktivním závodníkem, který v Portugalsku dokončil všechny závody. Jeho nejlepším umístěním byla 12. pozice v loňském roce.
Rubén Xaus nedojel do cíle v druhém závodě roku 2008 ani v druhém závodě roku 2009. Jeho nejlepším výsledkem bylo osmé místo v loňském prvním závodě.
Továrny a závody v Portimãu
Aprilia se dostala na pódium jen jednou, Max Biaggi byl loni v prvním závodě třetí.
• Nejlepším výsledkem BMW bylo osmé místo, které získal Rubén Xaus v loňském prvním závodě.
Ducati v Portimãu vyhrála tři závody ze čtyř. Pódium se jí nepodařilo získat jen loni v prvním závodě, kdy zvítězil Ben Spies na Yamaze.
Honda je jediným výrobcem, který měl vždycky nějaký motocykl na pódiu ve všech čtyřech závodech, které se na tomto okruhu jely.
• Nejlepším výsledkem Kawasaki je desáté místo, které tento výrobce získal v obou závodech roku 2008 a v prvním závodě roku 2009.
Suzuki se v Portimãu na pódium nikdy nedostala a v loňském roce ani jeden motocykl Suzuki nedojel až do cíle.
Yamaha loni zvítězila v prvním závodě a na pódium se dostala jen při jedné další příležitosti. V roce 2008 dojel Troy Corser do cíle jako třetí.
• V obou kolech na tomto okruhu získal pole position jezdec, který nakonec získal titul.
Mezníky v Portugalsku
(Estoril 1988 a 1993, Portimão 2008 a 2009)
1988: První pole position a první vítězství získal Stéphane Mertens. Nejrychlejší kolo poprvé zajel Raymond Roche.
1993: Své první nejrychlejší kolo zajel Simon Srafar.
2008: Cal Crutchlow a Jonathan Rea poprvé startovali z první řady. Crutchlow jel svůj druhý závod série Superbike, Rea jel svůj první závod WSBK.





Algarve-kvalifikce: Cal Crutchlow získal superpole, Jakub Smrž na 6. místě, Haga s Fabriziem propadli

28. března 2010 v 8:57 | Armí

Algarve-kvalifikce: Cal Crutchlow získal superpole, Jakub Smrž na 6. místě, Haga s Fabriziem propadli

Cal Crutchlow, úřadující mistr světa série Supersport, zajel při Superpole skvělé kolo a získal pole position. Portugalské kolo je jeho čtvrtým závodním víkendem v Mistrovství světa Superbike.
Crutchlow na sebe během tohoto víkendu nijak zvlášť neupozornil, ale když na tom opravdu záleželo, zajel vynikající čas 1 min 42,092 s. Tím překonal výkon svého předchůdce z týmu Yamaha Bena Spiese téměř o čtyři desetiny sekundy.
Crutchlow byl téměř o půl sekundy rychlejší než jeho nejbližší soupeři. V první řadě na startu se k němu připojí Max Biaggi, Carlos Checa a Leon Haslam.


Crutchlow předvedl svůj skvělý výkon pouhý měsíc poté, co měla Yamaha problémy se svou formou na Phillip Islandu, v úvodním závodě sezony. Britský závodník dokázal, že se tento výrobce během přestávky mezi prvním a druhým kolem opravdu hodně snažil o zlepšení svého motocyklu R1.

Crutchlowův čas byl poněkud překvapivý, když během vyřazovacích kol byli nejrychlejší Haslam a Jonathan Rea. Crutchlow zajel svůj skvělý čas při prvním kole rozhodující části Superpole. Žádný z jezdců už ho nedokázal ohrozit.

Biaggi se čtyřiadvacetiletému Britovi nejvíc přiblížil po třetím sektoru svého nejrychlejšího kola - byl jen o 0,015 s pomalejší, ale nakonec v posledních dvou zatáčkách ztratil téměř půl sekundy. Nakonec získal druhé místo, byl nepatrně rychlejší než Carlos Checa, vítěz australského závodu, který bude na svém motocyklu Althea Ducati letos už podruhé startovat z přední řady. Poslední místo první řady získal Haslam.

Další místa v pořadí nebyla nijak zvlášť překvapivá.  Rea byl pátý - v druhé části Superpole byl nejrychlejší. Zbývající pozice ve druhé řadě získali Jakub Smrž, Shane Byrne a Troy Corser. Corserovi se včas podařilo vyřešit technickou závadu. 

Největším překvapením předcházejících části Superpole bylo to, že hned v Q1 vypadli oba tovární jezdci Ducati Michel Fabrizio a Noriyuki Haga.

Fabrizio si zkomplikoval situaci, když spadl a musel se rychle vrátit do depa pro náhradní motocykl, který mu moc nevyhovoval. Haga nebyl ve formě a postupně klesal dolů v tabulce časů. Z depa sledoval, jak se Lorenzo Lanzi a potom i Luca Scassa na soukromých motocyklech Ducati dostali před tovární motocykly v závěrečných sekundách první části Superpole. Všech pět satelitních motocyklů Ducati bude do závodů startovat před Fabriziem a Hagou.

Fabrizio nebyl jediným jezdcem, který při Superpole spadl. Také James Toseland a Max Neukirchner měli pád.

Toseland vyletěl do vzduchu ze své Yamahy, poté co dostal high side v dlouhé závěrečné zatáčce. Chvilku to trvalo, než se zvedl, ale potom odešel mimo trať bez cizí pomoci.

Neukirchner měl štěstí, že neutrpěl žádná zranění po divoce vypadajícím pádu. Zůstal ležet uprostřed trati a jeho Honda týmu Ten Kate odjela do štěrkové únikové zóny. Německý závodník se dokonce dostal až do druhé části Superpole, ale nedokázal získat lepší než třináctou pozici.

Mimo prvních osm skončil Sylvain Guintoli na Suzuki - získal slušné deváté místo. Rubén Xaus zvládl jeden ze svých nejlepších kvalifikačních výkonů, jaké zatím měl na motocyklu BMW. Startovat bude z desáté pozice.

Leon Camier na druhé Aprilii bude startovat z 11. místa na roštu. Toseland získal aspoň 15. místo. Luca Scassa v druhé části Superpole nedokázal zajet dobrý čas a bude startovat ze 16. pozice.


Výsledky sobotního superpole v Portimau/Algarve (Portugalsko)  - startovní rošt:  
P.
Jezdec                 Tým                                N°   Moto       Čas           Ztráta   
1.Cal CrutchlowYamaha Sterilgarda Team35Yamaha1:42,092-
2.Max BiaggiAprilia Alitalia Racing3Aprilia1:42,5130,421
3.Carlos ChecaAlthea Racing7Ducati1:42,5860,494
4.Leon HaslamTeam Suzuki Alstare91Suzuki1:42,5960,504
5.Jonathan ReaHANNspree Ten Kate Honda65Honda1:42,8070,715
6.Jakub SmržTeam PATA B&G Racing96Ducati1:42,8890,797
7.Shane ByrneAlthea Racing67Ducati1:42,9600,868
8.Troy CorserBMW Motorrad Motorsport11BMW1:43,1521,060
9.Sylvain GuintoliTeam Suzuki Alstare50Suzuki1:42,9840,892
10.Rubén XausBMW Motorrad Motorsport111BMW1:42,9990,907
11.Leon CamierAprilia Alitalia Racing2Aprilia1:43,0390,947
12.Tom SykesKawasaki Racing Team66Kawasaki1:43,1991,107
13.Max NeukirchnerHANNspree Ten Kate Honda76Honda1:43,3801,288
14.Lorenzo LanziDFX Corse57Ducati1:43,5681,476
15.James ToselandYamaha Sterilgarda Team52Yamaha1:49,4017,309
16.Luca ScassaSupersonic Racing Team99Ducati1:44,2492,157
17.Michel FabrizioDucati Xerox Team84Ducati1:43,5641,472
18.Noriyuki HagaDucati Xerox Team41Ducati1:43,6861,594
19.Andrew PittTeam Reitwagen BMW88BMW1:43,7811,689
20.Makoto TamadaTeam Reitwagen BMW49BMW1:45,1423,050
21.
Sheridan MoraisECHO CRS Honda32Honda1:45,5203,428
22.Matteo BaioccoTeam Pedercini15Kawasaki1:45,6103,518
23.Vittorio IannuzzoS.C.I. Honda Garvie Image31Honda1:45,7953,703
24.Roger Lee HaydenTeam Pedercini Kawasaki95Kawasaki1:45,7993,707



Algarve: V druhém tréninku nejrychlejší Haslam

28. března 2010 v 8:57 | Armí

Algarve: V druhém tréninku nejrychlejší Haslam

P.JezdecTým#Vůz / MotorČasZtrátaKola
1.Leon HaslamTeam Suzuki Alstare91Suzuki1:43,254-16
2.Cal CrutchlowYamaha Sterilgarda Team35Yamaha1:43,2700,01615
3.Shane ByrneAlthea Racing67Ducati1:43,3670,11318
4.Carlos ChecaAlthea Racing7Ducati1:43,5650,31115
5.Jonathan ReaHANNspree Ten Kate Honda65Honda1:43,6430,38919
6.Max BiaggiAprilia Alitalia Racing3Aprilia1:43,6930,43918
7.Michel FabrizioDucati Xerox Team84Ducati1:43,8010,54712
8.Troy CorserBMW Motorrad Motorsport11BMW1:44,0700,81618
9.Noriyuki HagaDucati Xerox Team41Ducati1:44,1190,86515
10.Leon CamierAprilia Alitalia Racing2Aprilia1:44,1870,93316
11.James ToselandYamaha Sterilgarda Team52Yamaha1:44,2240,97012
12.Sylvain GuintoliTeam Suzuki Alstare50Suzuki1:44,2510,99719
13.Rubén XausBMW Motorrad Motorsport111BMW1:44,3321,07818
14.Tom SykesKawasaki Racing Team66Kawasaki1:44,4141,16019
15.Max NeukirchnerHANNspree Ten Kate Honda76Honda1:44,4791,22515
16.Jakub SmržTeam PATA B&G Racing96Ducati1:44,5061,25216
17.Lorenzo LanziDFX Corse57Ducati1:44,5341,28016
18.Andrew PittTeam Reitwagen BMW88BMW1:44,5781,32419
19.Luca ScassaSupersonic Racing Team99Ducati1:44,8091,55513
20.Roger Lee HaydenTeam Pedercini Kawasaki95Kawasaki1:45,7422,48819
21.Makoto TamadaReitwagen BMW49BMW1:46,0482,79417
22.Sheridan MoraisEcho CRS Honda32Honda1:46,0572,80320
23.Vittorio IannuzzoS.C.I. Honda Garvie Image31Honda1:46,0622,80814
24.Matteo BaioccoTeam Pedercini15Kawasaki1:46,4313,17716



Algarve-2. kvalifikace: Jakub Smrž nejrychlejší s Maxem Biaggim

28. března 2010 v 8:56 | Armí

Algarve-2. kvalifikace: Jakub Smrž nejrychlejší s Maxem Biaggim

Český závodník Jakub Smrž získal v druhé kvalifikaci prozatímní pole position. Stejný čas jako on zajel Max Biaggi, ale Smrž zajel své nejrychlejší kolo dřív.
Ke konci druhé kvalifikace se jako obvykle všichni snažili zajet co nejlepší časy. Smrž se dostal do čela tabulky, když do konce zbývalo necelých deset minut. Biaggi potom zajel stejný čas - 1 min 43,003 s. O startovním roštu ovšem rozhodne Superpole.
Jako vždy byly výsledky v čele tabulky velmi vyrovnané. Čtyři další závodníci - Michel Fabrizio, Leon Haslam, Jonathan Rea a Carlos Checa - se vešli svými časy do pouhé jedné desetiny sekundy. Všichni čtyři se zlepšili až v závěru jízd a boj o pole position zůstává stále velmi otevřenou záležitostí.
James Toseland byl sedmý, ale od Smržova času ho dělí tři desetiny sekundy. Na osmém místě skončil Norijuki Haga. Japonský závodník trvale zlepšoval své časy, poté byl co první den v tabulce mimo první desítku. 
Tom Sykes byl jedním z jezdců, kteří dokázali dosáhnout velkého zlepšení. Na jediné tovární Kawasaki SRT, která je na trati o tomto víkendu, se dostal až na devátou pozici. Troy Corser na desátém místě s motocyklem BMW zajistil, že v první desítce bylo všech sedm výrobců.
Shane Byrne byl zpočátku na špičce tabulky časů, ale zajel jen tři kola, protože měl pád. Do konce kvalifikace tak klesl až na 11. pozici, za ním následovali Sylvain Guintoli a Rubén Xaus. Španělský jezdec se výrazně zlepšil - zpočátku to vypadalo, že by se nemusel vůbec dostat do Superpole.


Cal Crutchlow a Leon Camier získali 14. a 15. pozici. Dvojice závodníků na soukromé Ducati, Lorenzo Lanzi a Luca Scassa, se umístili na 16. a 17. pozici. Max Neukirchner nedokázal zlepšit svůj čas z první kvalifikace a jeho výkon mu stačil jen na 18. místo.
Místo v Superpole získali také oba jezdci týmu Reitwagen BMW, Andrew Pitt byl o něco málo rychlejší než Makoto Tamada.
Do Superpole se opět nekvalifikovali Sheridan Morais, Matteo Baiocco, Vittorio Iannuzzo a Roger Lee Hayden.


Výsledky dopolední 2. kvalifikace v Partimao/Algarve (Portugalsko) - 27. březen 2010:
P.
Jezdec             Tým                                N°  Moto      Čas          Ztráta Kolakm/h
1.Jakub SmržTeam PATA B&G Racing96Ducati1:43,003-19160,492
2.Max BiaggiAprilia Alitalia Racing3Aprilia1:43,003-19160,492
3.Michel FabrizioDucati Xerox Team84Ducati1:43,0100,00716160,481
4.Leon HaslamTeam Suzuki Alstare91Suzuki1:43,0370,03418160,439
5.Jonathan ReaHANNspree Ten Kate Honda65Honda1:43,0530,05018160,414
6.Carlos ChecaAlthea Racing7Ducati1:43,1150,11218160,318
7.James ToselandYamaha Sterilgarda Team52Yamaha1:43,3200,31718160,000
8.Noriyuki HagaDucati Xerox Team41Ducati1:43,4180,41517159,848
9.Tom SykesKawasaki Racing Team66Kawasaki1:43,4850,48217159,744
10.Troy CorserBMW Motorrad Motorsport11BMW1:43,4910,48818159,735
11.Shane ByrneAlthea Racing67Ducati1:43,5880,5853159,586
12.Sylvain GuintoliTeam Suzuki Alstare50Suzuki1:43,5890,58616159,584
13.Rubén XausBMW Motorrad Motorsport111BMW1:43,5890,58616159,584
14.Cal CrutchlowYamaha Sterilgarda Team35Yamaha1:43,6160,61314159,542
15.Leon CamierAprilia Alitalia Racing2Aprilia1:44,0371,03417158,897
16.Lorenzo LanziDFX Corse57Ducati1:44,2121,20914158,630
17.Luca ScassaSupersonic Racing Team99Ducati1:44,2491,24616158,574
18.Max NeukirchnerHANNspree Ten Kate Honda76Honda1:44,4121,40916158,326
19.Andrew PittTeam Reitwagen BMW88BMW1:44,5531,55016158,113
20.Makoto TamadaTeam Reitwagen BMW49BMW1:45,0442,04115157,374
21.
Sheridan MoraisECHO CRS Honda32Honda1:45,5202,51716156,664
22.Matteo BaioccoTeam Pedercini15Kawasaki1:45,6102,60718156,530
23.Vittorio IannuzzoS.C.I. Honda Garvie Image31Honda1:45,7952,79212156,256
24.Roger Lee HaydenTeam Pedercini Kawasaki95Kawasaki1:45,7992,79617
156,251




Algarve: 1. kvalifikace: Leon Haslam před Fabriziem, Smrž na konci druhé řady

28. března 2010 v 8:55 | Armí

Algarve: 1. kvalifikace: Leon Haslam před Fabriziem, Smrž na konci druhé řady

V první kvalifikaci v Portimãu byl nejrychlejší Leon Haslam. Prozatímní první řadu doplnili Michel Fabrizio, Carlos Checa a Max Biaggi.
Haslam, který získal prozatímní pole position, v prvním kole WSBK v Austrálii získal první a druhé místo, takže zatím v mistrovství vede s náskokem devíti bodů. V prvním tréninku skončil těsně před ním James Toseland. Když začala první kvalifikace, do čela se nejdřív dostal Checa a potom ho na prvním místě tabulky vystřídal Cal Crutchlow, který zajel čas 1 min 44,126 s.
Na prvním místě se udržel asi 25 minut, než se před něho dostal jeho týmový kolega Toseland, který zajel čas 1 min 43,735 s. V čele tabulky se udržel pět minut. Haslam se potom dostal před něho o jednu desetinu a další rychlé kolo - čas 1 min 43,47 - už nikdo do konce jízd nepřekonal.
Fabrizio a Checa se snažili Haslama překonat, ale oba ztráceli čas v posledním sektoru. Umístili se na druhé a třetí pozici.

Biaggi byl během větší části první kvalifikace mimo první desítku, ale ke konci se dostal až na čtvrtou pozici, před Toselanda a Crutchlowa. Oba jezdci Yamahy však byli s povzbudivým výkonem prvního dne v Portugalsku spokojení .

Do první desítky se dostal i Shane Byrne, druhý jezdec týmu Althea Ducati. Za ním skončil další soukromý jezdec Ducati Jakub Smrž z týmu PATA B&G.

Na devátém a desátém místě skončili Leon Camier a Jonathan Rea. Za nimi na 11. pozici byl Norijuki Haga. Japonský závodník, který loni skončil v mistrovství světa na druhém místě, byl téměř o šest desetin sekundy pomalejší než Haslam.

Troy Corser se pravidelně zlepšoval, v určité fázi byl šestý nejrychlejší, ale nakonec klesl až na 12. pozici. Byl nejrychlejším jezdcem BMW. Za ním skončil Max Neukirchner, který se ve srovnání s dopoledním tréninkem zlepšil jen nepatrně.

Sylvain Guintoli byl čtrnáctý před Tomem Sykesem, který pokračuje jako jediný jezdec tovární Kawasaki, protože Chris Vermeulen byl nucen svoji snahu vzdát. Jeho nedoléčené zranění kolena stále ještě neumožňuje účast v závodním víkendu.

Andrew Pitt potěšil svůj tým Reitwagen BMW, když v prozatímní kvalifikaci překonal továrního jezdce Rubéna Xause. Makoto Tamada, náhradník satelitního týmu BMW, byl jen o desetinu pomalejší než španělský závodník.

Před Superpole ještě závodníky čeká druhá kvalifikace. Do Superpole by se zatím nedostali Sheridan Morais, Matteo Baiocco, Roger Lee Hayden a Vittorio Iannuzzo.
Výsledky páteční kvalifikace v Portimao/Algarve (Portugalsko)  -  26. březen 2010:
P.    Jezdec             
Tým                               
N°    
Moto        Čas            Ztráta  
1.Leon HaslamTeam Suzuki Alstare91Suzuki1:43,476-
2.Michel FabrizioDucati Xerox Team84Ducati1:43,5080,032
3.Carlos ChecaAlthea Racing7Ducati1:43,6450,169
4.Max BiaggiAprilia Alitalia Racing3Aprilia1:43,6880,212
5.James ToselandYamaha Sterilgarda Team52Yamaha1:43,7350,259
6.Cal CrutchlowYamaha Sterilgarda Team35Yamaha1:43,7690,293
7.Shane ByrneAlthea Racing67Ducati1:43,8810,405
8.Jakub SmržTeam PATA B&G Racing96Ducati1:43,9320,456
9.Leon CamierAprilia Alitalia Racing2Aprilia1:44,0410,565
10.Jonathan ReaHANNspree Ten Kate Honda65Honda1:44,0420,566
11.Noriyuki HagaDucati Xerox Team41Ducati1:44,0980,622
12.Troy CorserBMW Motorrad Motorsport11BMW1:44,2030,727
13.Max NeukirchnerHANNspree Ten Kate Honda76Honda1:44,2720,796
14.Sylvain GuintoliTeam Suzuki Alstare50Suzuki1:44,4230,947
15.Tom SykesKawasaki Racing Team66Kawasaki1:44,5591,083
16.Lorenzo LanziDFX Corse57Ducati1:44,8511,375
17.Andrew PittTeam Reitwagen BMW88BMW1:44,8521,376
18.Luca ScassaSupersonic Racing Team99Ducati1:45,3681,892
19.Rubén XausBMW Motorrad Motorsport111BMW1:45,4061,930
20.Makoto TamadaTeam Reitwagen BMW49BMW1:45,5222,046
21.
Sheridan MoraisECHO CRS Honda32Honda1:45,9332,457
22.Matteo BaioccoTeam Pedercini15Kawasaki1:46,0962,620
23.Roger Lee HaydenTeam Pedercini Kawasaki95Kawasaki1:46,6573,181
24.Vittorio IannuzzoS.C.I. Honda Garvie Image31Honda1:47,8054,329



Aktualizovaný seznam jezdců třídy MotoGP

28. března 2010 v 8:53 | Armí

Aktualizovaný seznam jezdců třídy MotoGP

Moto gp 2010
FIM v poslední aktualizaci uvádí sedmnáct jezdců královské kubatury, ale to bude platit do třetího podniku sezony GP Španělska, protože tam se k ostatním jezdcům přidá Garry McCoy s tříválcovým strojem FB Corse.
-Jezdec#ZeměTýmMotocykl
1.ANDREA DOVIZIOSO4ITAREPSOL HONDA TEAMHONDA
2.COLIN EDWARDS5USAMONSTER YAMAHA TECH 3YAMAHA
3.HIROSHI AOYAMA7JPNINTERWETTEN HONDA MotoGPHONDA
4.BEN SPIES11USAMONSTER YAMAHA TECH 3YAMAHA
5.RANDY DE PUNIET14FRALCR HONDA MotoGPHONDA
6.ALVARO BAUTISTA19ESPRIZLA SUZUKI MotoGPSUZUKI
7.DANI PEDROSA26ESPREPSOL HONDA TEAMHONDA
8.CASEY STONER27AUSDUCATI MARLBORO TEAMDUCATI
9.MARCO MELANDRI33ITASAN CARLO HONDA GRESINIHONDA
10.MIKA KALLIO36FINPRAMAC RACING TEAMDUCATI
11.HECTOR BARBERA40ESPPAGINAS AMARILLAS ASPARDUCATI
12.ALEIX ESPARGARO41ESPPRAMAC RACING TEAMDUCATI
13.VALENTINO ROSSI46ITAFIAT YAMAHA TEAMYAMAHA
14.MARCO SIMONCELLI58ITASAN CARLO HONDA GRESINIHONDA
15.LORIS CAPIROSSI65ITARIZLA SUZUKI MotoGPSUZUKI
16.NICKY HAYDEN69USADUCATI MARLBORO TEAMDUCATI
17.JORGE LORENZO99ESPFIAT YAMAHA TEAMYAMAHA



V sobotu zajel nejrychleji Pol Espargaro

28. března 2010 v 8:50 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

V sobotu zajel nejrychleji Pol Espargaro

Sobotní test uzavřel nejlepším časem Pol Espargaro, který si odpoledne polepšil a zajel lépe než dosud nejrychlejší Marc Marquez z Red Bull Ajo Motosport nebo jeho týmový kolega Efrén Vázquez, který skončil třetí.
Espargaro svým časem na kolo 1´47,009 sekundy překonal dosud nejrychlejšího Marqueze a zcela jednoznačně ovládl první den na jihu Španělska. Stejně dobře se dařilo jeho týmovému kolegovi Vázquezovi, který dnes nestačil jen na druhého Španěla s motocyklem Derbi.
Dvojice jezdců Bancaja Aspar Bradley Smith a Nicolas Terol dnes uzavřela až s jednosekundovou ztrátou první pětku výsledkové listiny s datem sedmadvacátého března.
Šestý čas zajel jezdec Andalucia Cajasol Danny Webb, sedmý Sandro Cortese z Ajo Motorsport, osmý Randy Krummenacher v barvách STIPA-Molenaar Racing GP, devátý WTR San Marino Johann Zarco a první desítku uzavřel Esteve Rabat z BQR Racing.
Jezdci, kteří dnes spadli, byli v sobotu dopoledne Randy Krummenacher a Sturla Fagerhaug, odpoledne pak Marcel Schrötter s Esteve Rabatem.
Test nižších kubatur v Jerezu pokračuje v neděli 28. března druhým dnem.
Test 125ccm, Jerez de la Frontera - sobota 27. března 2010:
P.JezdecTýmMotocyklKoloČas
1.Pol ESPARGAROTUENTI RACINGDERBI611:47.009
2.Marc MARQUEZRED BULL AJO MOTORSPORTAPRILIA671:47.369
3.Efren VAZQUEZTUENTI RACINGDERBI511:47.435
4.Bradley SMITHBANCAJA ASPAR TEAMAPRILIA631:48.092
5.Nicolas TEROLBANCAJA ASPAR TEAMAPRILIA801:48.271
6.Danny WEBBANDALUCIA CAJASOLAPRILIA631:48.665
7.Sandro CORTESEAVANT INTACT AJO MOTORSPODERBI601:48.790
8.Randy KRUMMENACHERMOLENAAR RACINGAPRILIA371:48.888
9.Johann ZARCOWTR SAN MARINO TEAMAPRILIA791:49.157
10.Esteve RABATBQR RACINGAPRILIA561:49.219
11.Marcel SCHROTTERINTERWETTEN HONDA 125HONDA811:49.263
12.Alberto MONCAYOANDALUCIA CAJASOLAPRILIA651:49.277
13.Jonas FOLGERONGETTA TEAMAPRILIA651:49.439
14.Jasper IWEMACBC CORSEAPRILIA751:49.552
15.Sturla FAGERHAUGAIRASIA - SEPANG INT. CIRCUITAPRILIA671:49.644
16.Tomoyoshi KOYAMARACING TEAM GERMANYAPRILIA431:49.758
17.Alexis MASBOUONGETTA TEAMAPRILIA571:50.115
18.Louis ROSSICBC CORSEAPRILIA591:50.228
19.Adrian MARTINAEROPORT DE CASTELLO - AJOAPRILIA411:50.485
20.Luis SALOMLAMBRETTA REPARTO CORSELAMBRETT391:50.550
21.Riccardo MORETTIFONTANA RACINGAPRILIA431:50.605
22.Jakub KORNFEILRACING TEAM GERMANYAPRILIA611:50.975
23.Muhammad ZULFAHMIAIRASIA - SEPANG INT. CIRCUITAPRILIA861:51.018
24.Quentin JACQUETMOLENAAR RACINGAPRILIA431:52.627
25.Luca MARCONIONGETTA TEAMAPRILIA701:52.825
26.Marco RAVAIOLILAMBRETTA REPARTO CORSEAPRILIA271:55.867
27.Lorenzo SALVADORIMATTEONI CP RACINGAPRILIA12:41.007



V Jerezu je zatím nejlepší Toni Elías

28. března 2010 v 8:50 | Armí |  Zprávy z Moto2

V Jerezu je zatím nejlepší Toni Elías

Velmi dobrou formu potvrdil v úvodu závěrečného testu na jihu Španělska domácí jezdec týmu Gresini Moto2 Toni Elías, jenž s časem 1´44,077 sekundy ztrati na loňský čas pole position třídy 250ccm jednu sekundu.
Toni Elías zcela určitě patří mezi favority v boji o titul. Střední kubatura mu sedí stejně jako jeho motocykl Moriwaki a s nejlepším časem na kolo, který mu dnes naměřila časomíra se oproti poslední návštěvě Jerezu zlepšil o jednu celou sekundu.
Čtyři desetiny sekundy ztratil na prvního Elíase dnes druhý Kolumbijec Yonny Hernández . Nováček v mistrovství světa se v testech prezentuje velmi dobrými výkony a jeho dnešní druhý čas na kolo je toho důkazem.
Třetí čas zajel jezdec týmu Forward Racing Jules Cluzel a hned za ním se pak umístil další borec se zkušenostmi z MotoGP Alex De Angelis, který jede v sedle blankytně modrého prototypu Scot.
Úřadující mistr světa třídy 125ccm Julián Simón dnes stačil na páté místo, šestý byl Stefan Bradl z Viessmann Kiefer Racing, jenž byl spolu s Yuki Takahashim z Tech3 zároveň posledním z jezdců, kteří v Jerezu zajeli kolo pod hranici jedné minuty a pětačtyřiceti sekund.
Poslední tři pozice v první desítce získal Thomas Lüthi z Interwetten Moriwaki Moto2, Scott Redding z belgického Marc VDS Racing a desátý čas dnes zajel japonský závodník v barvách týmu Technomag CIP, Shoya Tomizawa.
Mezi jezdci, kteří se první den nevyhnuli pádu byl dopoledne Sergio Gadea z Tenerife 40 Pons a odpoledne pak Švýcar Dominique Aegerter z Technomag CIP,  týmový kolega Gadey Axel Pons, Niccolo Canepa z RSM Scot a Karel Abraham z Cardion AB Motoracing.
Test Moto2, Jerez de la Frontera - sobota 27. března 2010:
P.JezdecTýmMotocyklKolČas
1.Toni ELIASGRESINI RACING MOTO2MORIWAKI851:44.077
2.Yonny HERNANDEZBLUSENS-STXBQR MOT561:44.477
3.Jules CLUZELFORWARD RACINGSUTER661:44.581
4.Alex DE ANGELISSCOT RACING TEAMSCOT591:44.624
5.Julian SIMONMAPFRE ASPAR TEAMRSV681:44.845
6.Stefan BRADLVIESSMANN KIEFER RACINGSUTER591:44.954
7.Yuki TAKAHASHITECH 3 RACINGTECH 3601:44.993
8.Thomas LUTHIINTERWETTEN MOIWAKI MOTO2MORIWAKI791:45.111
9.Scott REDDINGMARC VDS RACING TEAMSUTER731:45.115
10.Shoya TOMIZAWATECHNOMAG-CIPSUTER641:45.182
11.Anthony WESTMZ RACING TEAMMZ371:45.276
12.Alex DEBONAEROPORT DE CASTELLO - AJOFTR661:45.287
13.Roberto ROLFOITALTRANS S.T.R.SUTER851:45.295
14.Kenny NOYESJACK&JONES BY A. BANDERASPROMOHARRIS591:45.481
15.Alex BALDOLINICARETTA TECHNOLOGY RACEI.C.P.561:45.594
16.Axel PONSTENERIFE 40 PONSPONS KAL761:45.632
17.Niccolo CANEPARSM TEAM SCOTSCOT601:45.697
18.Claudio CORTIFORWARD RACINGSUTER611:45.741
19.Raffaele DE ROSATECH 3 RACINGTECH3811:45.759
20.Fonsi NIETOG22 HOLIDAY GYMMORIWAKI641:45.781
21.Valentin DEBISEWTR SAN MARINO TEAMADV711:45.852
22.Mike DI MEGLIOMAPFRE ASPAR TEAMRSV621:45.863
23.Ratthapark WILIAROTTHAI HONDA PTT SAGBIMOTA441:45.981
24.Lukáš PEŠEKMATTEONI CP RACINGMORIWAKI661:45.993
25.Sergio GADEATENERIFE 40 PONSPONS KAL541:46.178
26.Karel ABRAHAMCARDION AB MOTORACINGRSV471:46.239
27.Gabor TALMACSISPEED UPSPEED UP571:46.302
28.Vladimir LEONOVVECTOR KIEFER RACINGSUTER551:46.426
29.Joan OLIVEJACK&JONES BY A. BANDERASPROMOHARRIS611:46.448
30.Dominique AEGERTERTECHNOMAG-CIPSUTER701:46.485
31.Arne TODERACING TEAM GERMANYSUTER791:46.492
32.Bernat MARTINEZMAQUINZA-SAG TEAMBIMOTA511:46.647
33.Mattia PASINIJIR MOTO2TSR451:46.806
34.Simone CORSIJIR MOTO2TSR621:46.822
35.Vladimir IVANOVGRESINI RACING MOTO2MORIWAKI881:47.181
36.Mashel AL NAIMIBLUSENS-STXBQR MOT691:47.186
37.Andrea IANNONEFIMMCO SPEED UPSPEED UP531:47.259
38.Robertino PIETRIITALTRANS S.T.R.SUTER641:47.597



Aktualizovaný seznam jezdců třídy Moto2

28. března 2010 v 8:49 | Armí |  Zprávy z Moto2

Aktualizovaný seznam jezdců třídy Moto2

Aktualizovaný seznam jezdců střední kubatury Moto2, který vydala Mezinárodní motocyklová federace (FIM), obsahuje celkem čtyřicet jmen včetně dvou Čechů Lukáše Peška #52 a Karla Abrahama #17 (na fotografii).
-Jezdec#ZeměTýmMotocykl
1.GABOR TALMACSI2HUNFIMMCO SPEED UPSPEED UP
2.SIMONE CORSI3ITAJIR Moto2TSR
3.STEFAN BRADL4GERVIESSMANN KIEFER RACINGSUTER
4.JOAN OLIVE5ESPJACK & JONES BY A. BANDERASPROMOHARRIS
5.ALEX DEBON6ESPAEROPORT DE CASTELLO - AJOFTR
6.ANTHONY WEST8AUSMZ RACING TEAMMZ-RE HONDA
7.KENNY NOYES9USAJACK & JONES BY A. BANDERASPROMOHARRIS
8.FONSI NIETO10ESPG22 HOLIDAY GYMMORIWAKI
9.THOMAS LUTHI12CHEINTERWETTEN MORIWAKI Moto2MORIWAKI
10.RATTHAPARK WILAIROT14THATHAI HONDA PTT SAGBIMOTA
11.ALEX DE ANGELIS15RSMRSM SCOT TEAMSCOT
12.JULES CLUZEL16FRAFORWARD RACINGSUTER
13.KAREL ABRAHAM17CZECARDION AB MOTORACINGRSV
14.VLADIMIR LEONOV21RUSVECTOR KIEFER RACINGSUTER
15.TONI ELIAS24ESPGRESINI RACING Moto2MORIWAKI
16.ALEX BALDOLINI25ITACARETTA TECHNOLOGY RACE DEPTI.C.P.
17.VINCENT LONBOIS27BELMARC VDS RACING TEAMSUTER
18.ANDREA IANNONE29ITAFIMMCO SPEED UPSPEED UP
19.RAFFAELE DE ROSA35ITATECH 3 RACINGTECH 3
20.ROBERTINO PIETRI39VENITALTRANS S.T.R.SUTER
21.SERGIO GADEA40ESPTENERIFE 40 PONSPONS KALEX
22.ARNE TODE41GERRACING TEAM GERMANYSUTER
23.ROBERTO ROLFO44ITAITALTRANS S.T.R.SUTER
24.SCOTT REDDING45GBRMARC VDS RACING TEAMSUTER
25.SHOYA TOMIZAWA48JPNTECHNOMAG-CIPSUTER
26.LUKÁŠ PEŠEK52CZEMATTEONI CP RACINGMORIWAKI
27.VALENTIN DEBISE53FRAWTR SAN MARINO TEAMADV
28.NICCOLO CANEPA59ITARCM SCOT TEAMSCOT
29.JULIAN SIMON60ESPMAPFRE ASPAR TEAMRSV
30.VLADIMIR IVANOV61UKRGRESINI RACING Moto2MORIWAKI
31.MIKE DI MEGLIO63FRAMAPFRE ASPAR TEAMRSV
32.YONNY HERNANDEZ68COLBLUSENS-STXBQR-Moto2
33.CLAUDIO CORTI71ITAFORWARD RACINGSUTER
34.YUKI TAKAHASHI72JPNTECH 3 RACINGTECH 3
35.MATTIA PASINI75ITAJIR Moto2TSR
36.BERNAT MARTINEZ76ESPMAQUINZA-SAG TEAMBIMOTA
37.DOMINIQUE AEGERTER77CHETECHNOMAG-CIPSUTER
38.AXEL PONS80ESPTENERIFE 40 PONSPONS KALEX
39.YANNINCK GUERRA88ESPG22 HOLIDAY GYMMORIWAKI
40.MASHEL AL NAIMI95QATBLUSENS-STXBQR-Moto2



Aktualizovaný seznam jezdců třídy 125ccm

28. března 2010 v 8:48 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Aktualizovaný seznam jezdců třídy 125ccm

Pár týdnů před začátkem sezony 2010 aktualizovala Mezinárodní motocyklová federace (FIM) provizorní seznam jezdců třídy do 125ccm. V této kubatuře má Česká republika zastoupení v podobě Jakuba Kornfeila (na fotografii).
-Jezdec#ZeměTýmMotocykl
1.ALEXIS MASBOU5FRAONGETTA TEAMAPRILIA
2.EFREN VAZQUEZ7ESPBAINET DERBIDERBI
3.SANDRO CORTESE11ESPAVANT INTACT AJO MOTORSPORTDERBI
4.ESTEVE RABAT12ESPBLUSENS-STXAPRILIA
5.JOHANN ZARCO14FRAWTR SAN MARINO TEAMAPRILIA
6.ALBERTO MONCAYO23ESPANDALUCIA CAJASOLAPRILIA
7.ADRIAN MARTIN26ESPAEROPORT DE CASTELLO - AJOAPRILIA
8.LORENZO SAVADORI32ITAMATTEONI CP RACINGAPRILIA
9.RANDY KRUMMENACHER35CHESTIPA-MOLENAAR RACING GPAPRILIA
10.BRADLEY SMITH38GBRBANCAJA ASPAR TEAMAPRILIA
11.LUIS SALOM39ESPLAMBRETTA REPARTO CORSELAMBRETTA
12.NICOLAS TEROL40ESPBANCAJA ASPAR TEAMAPRILIA
13.POL ESPARGARO44ESPBAINET DERBIDERBI
14.STURIA FAGERHAUG50NORAIRASIA - SEPANG INT. CIRCUITAPRILIA
15.JASPER IWEMA53NIZCBC CORSEAPRILIA
16.MUHAMMAD ZULFAHMI63MALAIRASIA - SEPANG INT. CIRCUITAPRILIA
17.LOUIS ROSSI69FRACBC CORSEAPRILIA
18.TOMOYOSHI KOYAMA71JPNRACING TEAM GERMANYAPRILIA
19.MARCO RAVAIOLI72ITALAMBRETTA REPARTO CORSELAMBRETTA
20.MARCEL SCHROTTER78GERINTERWETTEN HONDA 125HONDA
21.QUENTIN JACQUET80FRASTIPA-MOLENAAR RACING GPAPRILIA
22.JAKUB KORNFEIL84CZERACING TEAM GERMANYAPRILIA
23.LUCA MARCONI87ITAONGETTA TEAMAPRILIA
24.MARC MARQUEZ93ESPRED BULL AJO MOTORSPORTDERBI
25.JONAS FOLGER94GERONGETTA TEAMAPRILIA
26.DANNY WEBB99GBRANDALUCIA CAJASOLAPRILIA



Jorge Martínez ve Valencii oslavil třicetileté výročí

25. března 2010 v 19:22 | Armí

Jorge Martínez ve Valencii oslavil třicetileté výročí

V prostorách Vědeckého muzea prince Filipa oslavil Martínez ve středu večer třicet let v mistrovství světa a vrcholem slavnostního večera byla oficiální prezentace týmů Aspar.
V jedné z dominant Valencie se včera sešli všichni, kteří sehráli svou roli v cestě Jorge Martíneze od jeho závodní premiéry v MS až do zisku jejich zatím posledního titulu v roce 2009, kde mu již patřila role úspěšného manažera.

Mezi hosty slavnostní prezentace týmů Aspar nechyběli osobnosti jako Ángel Nieto a Álex Crivillé nebo ti, kteří jsou nebo byli součástí projektu Aspar, Juan Bautista Borja, Jerónimo Vidal, Arnaud Vincent, bratři Nietové, Ángel Rodrígues, Héctor Barberá, Héctor Faubel, Sergio Gadea, Julián Miralles Jr., Mateo Tunéz, Alex de Angelis, Álvaro Bautista, Bradley Smith, Julián Simón, Mike Di Meglio a Nicolas Terol.

Součástí akce bylo vystavení dvaadvaceti zrestaurovaných motocyklů spolu s devětadvaceti vítěznými trofejemi a dvaceti kombinézami ve Vědeckém muzeu prince Filipa. Mezi vystavenými stroji nechybí vítězná Derbi Jorge Martíneze v jejímž sedle vyhrál tituly v letech 1986 až 1988 a tři Aprilie, které tituly získaly v letech 2006, 2007 a 2009.

Před úvodním podnikem sezony 2010 je skupina Aspar tvořena trojicí týmů: v třídě 125ccm jede v Bancaja Aspar Bradley Smith a Nicolas Terol, v Moto2 je to Mapfre Aspar s Juliánem Simónem a Mike Di Megliem a v královské MotoGP letos premiérově Héctor Barberá v barvách Páginas Amarillas Aspar MotoGP.



Španělský Motorland Aragon získal pětiletou smlouvu

25. března 2010 v 19:22 | Armí

Španělský Motorland Aragon získal pětiletou smlouvu

Podpisem smlouvy s Dornou získal Aragon status náhradního okruhu motocyklového MS a v případě potřeby na své dráze uspořádá náhradní závod Grand Prix.
Minulý týden oznámila Mezinárodní motocyklová federace změnu v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů, když zrušili Velkou cenu na maďarském Balatonringu a přesunuli ji právě na španělský okruh ležící necelých dvě stě kilometrů západně od Barcelony.
V případě Maďarska je to už podruhé, kdy došlo ke zrušení jejich Grand Prix z důvodu zpoždění stavebních prací na nově budovaném Balatonringu a proto FIM již v návrhu provizorního kalendáře pro sezonu 2010 zařadila Motorland Aragon jako náhradní okruh pro sezonu 2010. Nyní získali Španělé z Aragonu pětiletý kontrakt.
Podle šéfa Dorny, promotéra závodů Moto GP Carmela Ezpelty, je důležité mít v záloze jistotu jakou nabízí tento španělského okruhu, když během úterní prezentace v Aragonu uvedl: "Záměrem Dorny je neustále inovovat a zlepšovat."
"Volba padla na Motorland z různých důvodů z nichž jeden byl ten, že je jediným okruhem, který měl standardní podmínky a dokázal zastoupit kdykoliv v době od dubna do října, což je pro šampionát nezbytné," řekl Ezpeleta o necelém tři a půl kilometrovém okruhu, který je dílem Hermanna Tilke a Pedra de la Rossy v pozici konzultanta.



Yamaha na novém motoru výrazně zapracovala

25. března 2010 v 17:46 | Armí

Yamaha na novém motoru výrazně zapracovala

Jen pár týdnů před úvodním podnikem světového šampionátu v Kataru panuje v boxech Yamahy dobrá nálada, protože nový motor M1 vykazuje velmi dobré výkony.
Když v srpnu 2009 vstoupilo v platnost pravidlo pěti motorů do konce sezony, nebyl Valentino Rossi příliš nadšený, protože aby japonský výrobce dostál tomuto omezení, byl nucen snížit výkon pohonné jednotky, což se nakonec ukázalo jako rozumné řešení.

Po šesti testech, které jezdci MotoGP absolvovali od začátku letošního roku v rámci přípravy na nový ročník mistrovství světa, kde mají k dispozici dokonce jen šest motorů pro osmnáct závodů sezony, je na tom Yamaha velmi dobře.

Italský jezdec jejich továrního týmu bojoval o nejrychlejší časy zejména s Casey Stonerem a byl nejrychlejší v pěti případech z šesti. Podle manažera týmu Davida Brivia má tak velkou příležitost obhájit titul, protože nový motor YZR-M1 funguje nad očekávání dobře.

"Když loni v Brně začalo platit nové pravidlo, byl postup Yamahy celkem rozumný," uvedl Davide Brivio pro Motorcycle News. "Bojovali jsme o titul a nebyl tu žádný důvod podstupovat velké riziko. Byli jsme obezřetní v získání zkušeností a osvojení si nového pravidla."

"Nyní na základě těchto zkušeností se pro rok 2010 snažíme zapracovat na jeho delší životnosti bez ztráty výkonu a zatím se zdá, že dosahujeme dobrých výsledků. Náš motor má určitá zlepšení v nízkých i středních otáčkách a neztratili jsme na rychlosti. Vypadá to, že jsme na tom s motorem dobře," řekl Davide Brivio.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )