Únor 2010

Představení nové motorky Lukáše Peška

27. února 2010 v 9:56 | Armí |  Zprávy z Moto2

Představení nové motorky Lukáše Peška

První oficiální IRTA testy jsou za dveřmi a teamy pomalu odhalují novou techniku. Výjimkou není ani Lukáš Pešek, který si pro odhalení nového stroje Moriwaki vybral nákupní centrum Eden.
Po loňské sezoně, která nenaplnila cíle teamu, se hodně spekulovalo, kam se bude další Lukášova kariéra ubírat. Nakonec došlo ke spojení týmu Matteoni racing a České pojišťovny. Novinek v teamu je kromě názvu a motorky mnoho. Lukášovým trenérem se stal Miloš Čihák, který ještě v loňské sezóně úspěšně závodil. Hlavním mechanikem teamu bude Daniel Peták se zkušenostmi z teamu Kawasaki MotoGP. Technika by tedy měla být špičkově připravená a konkurenceschopná ostatním týmům. Poslední novou tváří v týmu je Brit Andy Ibbott, věhlasný trenér, který spolupracoval už s mnoha špičkovými jezdci.



Lukášova zimní příprava probíhala bez silničního ježdění. Lukáš se připravoval v Austrálii, kde přeci jen byly lepší podmínky než v zasněžených Čechách. Příprava zahrnovala motokros, kolo a další kondiční sporty. Zaměřena byla především na sílu a kondici, protože motocykl třídy Moto2 je o cca 40 Kg těžší než dvěstěpadesátka a celkově se na něm jezdí jiným stylem. Lukáš se na Moto2 ale rozhodně těší, přeci jen nemá ideální postavu pro silničního závodníka a u 125cc i 250cc ho jeho výška i váha limitovala. Motorka pro novou třídu je podstatně větší než 250cc a nezanedbatelný je samozřejmě i výkon, který by měl Lukášovi umožnit lepší umístění.

No a teď už k technice. Motorka do Čech dorazila na poslední chvíli a na jejím tachometru ještě svítila nula. Docestovala sem přímo z Itálie, kde probíhala montáž motoru do japonského chasis. Po odhalení na nás čekal stroj v červeno-černobílých barvách, které ale každopádně nejsou finální, stejně jako design kombinézy, přilby a týmového oblečení. Důležitější je ale to, z čeho se motorka skládá. Moriwaki je firma s opravdu dlouholetými zkušenostmi se stavbami závodních motocyklů, které dodává především do japonského superbikového šampionátu.

Motorka je osazena těmi nejlepšími komponenty. Základem je samozřejmě čtyřválec od Hondy. Stejná značka dodala i kompletní elektroniku, do které mechanici nesmí zasahovat. Rám je klasický hliníkový deltabox. O tlumení se stará nejvyšší řada tlumičů Öhlins. Na motoru je výfukový systém Arrow speciálně navržený právě pro moto2.

Co dál?

A co teď Lukáše čeká? Doslova za dveřmi jsou první oficiální IRTA testy ve Valencii, které začínají v pondělí 1.3., o jejich průběhu vás samozřejmě budeme informovat. Následují testy v Jerezu 6.-8.3. a 27.-29.3.2010. První velká cena se bude konat tradičně v Kataru od 9. do 11.4.

Intermoto

V Edenu můžete ještě pár dní vidět i kompletní box teamu Intermoto. Více informací k celé akci najdete zde.




MotoGP: Testy v Sepangu - 3. den

27. února 2010 v 9:56 | Armí

MotoGP: Testy v Sepangu - 3. den

Závěrečným dnem pokračovaly testy MotoGP na okruhu v Sepangu. A jezdilo se opravdu hodně rychle. Mistr světa Valentino Rossi byl opět mužem číslo "1", což však už zřejmě nikoho nepřekvapuje.

Sepang - testy MotoGP, konečný stav

Ital Valentino Rossi na Yamaze před Australanem Casey Stonerem a Američanem Nicky Haydenem - oba na Ducati, to by byla první řada startovního roštu závodu MotoGP po dnešních testech.
Tu druhou - pochopitelně virtuální - by vytvořili Američané Colin Edwards a Ben Spies na Yamahách a doplnil by je italský veterán Loris Capirossi se Suzuki. Třetí řadu by si vyjeli další Ital Andrea Dovizioso, Španěl Dani Pedrosa a nejlepší "Rookie", Japonec Hiro Aoyama - všichni na Hondách. A Top 10 pak dnes dokompletoval Španěl Alvaro Bautista se Suzuki.

Ital Marco Simoncelli, který měl pád hned ve svém 3. kole, byl už propuštěn z nemocnice: "Při pádu mně praskla helma a tak jsem raději podstoupil lékařské vyšetření. Všechno je ale O.K.", řekl jezdec týmu Gresini Honda.
S novým sponzorem "Páginas Amarillas" se představil Španěl Hector Barbera - v testech celkově na 13. místě.

01- Valentino Rossi - Fiat Yamaha Team - Yamaha YZR M1 - 2′00.271 (39 kol)
02- Casey Stoner - Ducati Marlboro Team - Ducati Desmosedici GP10 - + 0.241 (33)
03- Nicky Hayden - Ducati Marlboro Team - Ducati Desmosedici GP10 - + 0.432 (42)
04- Colin Edwards - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - + 0.717 (35)
05- Ben Spies - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - + 0.743 (44)
06- Loris Capirossi - Rizla Suzuki MotoGP - Suzuki GSV-R - + 1.049 (50)
07- Andrea Dovizioso - Repsol Honda Team - Honda RC212V - + 1.168 (46)
08- Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - Honda RC212V - + 1.207 (57)
09- Hiroshi Aoyama - Interwetten Honda MotoGP - Honda RC212V - + 1.421 (50)
10- Alvaro Bautista - Rizla Suzuki MotoGP - Suzuki GSV-R - + 1.461 (25)
11- Randy De Puniet - LCR Honda MotoGP - Honda RC212V - + 1.709 (58)
12- Marco Melandri - San Carlo Honda Gresini - Honda RC212V - + 1.807 (60)
13- Hector Barbera - Aspar Team - Ducati Desmosedici GP10 - + 1.809 (52)
14- Mika Kallio - Pramac Racing Team - Ducati Desmosedici GP10 - + 1.811 (66)
15- Wataru Yoshikawa - Yamaha Test Team - Yamaha YZR M1 - + 2.016 (18)
16- Aleix Espargaro - Pramac Racing Team - Ducati Desmosedici GP10 - + 2.096 (49)
17- Marco Simoncelli - San Carlo Honda Gresini - Honda RC212V - + 3.418 (2)
18- Norihiko Fujiwara - Yamaha Test Team - Yamaha YZR M1 - + 4.229 (43)

Sepang - testy MotoGP, aktuální stav v 16 hod.

Američan Nicky Hayden se už pomalu sžívá s tovární Ducati a byl jedním ze čtyř jezdců, kteří se už dostali pod hranici 2.01. Na minulých testech to byl pouze Valentino Rossi.

1. Rossi (Yamaha) 2.00.271 (v 12 z 35)
2. Stoner (Ducati) 2.00.512 (13 z 20)
3. Hayden (Ducati) 2.00.703 (20 z 28)
4. Edwards (Yamaha) 2.00.988 (18 z 35)
5. Spies (Yamaha) 2.01.014 (11 z 44)
6. Capirossi (Suzuki) 2.01.320 (6 z 30)
7. Dovizioso (Honda) 2.01.439 (13 z 25)
8. Bautista (Suzuki) 2.01.732 (17 z 25)
9. De Puniet (Honda) 2.01.980 (4 z 39)
10. Melandri (Honda) 2.02.078 (3 z 46)
11. Kallio (Ducati) 2.02.117 (22 z 49)
12. Aoyama (Honda) 2.02.196 (10 z 36)
13. Yamaha T 2.02.287 (17 z 18)
14. Pedrosa (Honda) 2.02.366 (23 z 37)
15. Espargarò (Ducati) 2.02.403 (17 z 30)
16. Barberà (Ducati) 2.02.487 (11 z 32)
17. Simoncelli (Honda) 2.03.689 (2 z 2)
18. Yamaha O 2.04.500 (11 z 43)

Sepang - testy MotoGP, aktuální stav ve 14 hod.

Dopolední část testů byla poznamenána těžkým pádem Itala Marca Simoncelliho, který byl sice při vědomí, ale přesto byl odvezen do Kuala Lumpur na privátní kliniku k vyšetření, neboť ho čeká pochopitelně dlouhý let domů do Itálie.

1. Rossi (Yamaha) 2.00.271 (v 12 z 26 kol)
2. Stoner (Ducati) 2.00.512 (13 z 20)
3. Hayden (Ducati) 2.00.703 (20 z 28)
4. Edwards (Yamaha) 2.00.988 (18 z 21)
5. Spies (Yamaha) 2.01.014 (11 z 31)
6. Capirossi (Suzuki) 2.01.320 (6 z 28)
7. Dovizioso (Honda) 2.01.439 (13 z 18)
8. Bautista (Suzuki) 2.01.732 (17 z 21)
9. De Puniet (Honda) 2.01.980 (4 z 33)
10. Melandri (Honda) 2.02.078 (3 z 28)
11. Kallio (Ducati) 2.02.117 (22 z 34)
12. Aoyama (Honda) 2.02.196 (10 z 21)
13. Pedrosa (Honda) 2.02.366 (23 z 24)
14. Espargarò (Ducati) 2.02.403 (17 z 21)
15. Barberà (Ducati) 2.02.487 (11 z 32)
16. Simoncelli (Honda) 2.03.689 (2 z 2)
17. Yamaha O 2.04.500 (11 z 23)
18. Yamaha T 2.05.081 (9 z 10)


Hiroshi Aoyama těsně za dvojicí továrního týmu Hondy

27. února 2010 v 9:54 | Armí

Hiroshi Aoyama těsně za dvojicí továrního týmu Hondy

Pro soukromý tým Interwetten Honda bylo v Malajsii důležité připravit svému jezdci stroj tak, aby zajel čas do první desítky, což se jim devátým časem na kolo nakonec podařilo.
Mistr světa čtvrtlitrové kubatury zajel kolo pěti a půl kilometrového okruhu v Sepangu za 2´01,692 sekundy, což pro Japonce znamenalo devátý čas ve výsledkové listině druhého dne testu a z Malajsie tak může odjet s pocitem dobře vykonané práce.
"Během tohoto testu pracoval velmi dobře celý tým," řekl šéf Interwetten Honda MotoGP, Daniel M. Epp. "Jezdec, motocykl, mechanici, všichni velmi dobře fungovali. Tým se společně rozvíjí a učí se z chyb z předchozích testů, což je pro mě jasný a velký krok vpřed."
"Cíle stanoveného pro tento test bylo více méně dosaženo. Hiro předvedl velmi dobrý potenciál a umístil se na devátém místě hned za dvěma továrními Hondami, jako nejlepší satelitní jezdec," pokračoval Daniel M. Epp. "V Kataru ale začneme znovu od začátku. Ani tým a ani jezdec tam nikdy dříve v tomto složení nebyl."
S výsledkem byl také spokojen technický ředitel týmu, Kanaďan Tom Jojic, který mimo jiné uvedl: "Tento test byl pro nás velmi dobrý. Dnešní den byl velmi příznivý a také Hiroshi je mnohem spokojenější než včera. Na motocyklu jsme provedli určité změny, ale jinak jsme se striktně drželi testovacího plánu a to si myslím bylo velmi dobré rozhodnutí."
"Proto jsme dokázali zlepšit motocykl a máme tak jasný směr pro další test v Kataru," pokračoval Jojic. "Hiroshi má stále určité problémy při zatáčení. Motorka je v zatáčkách celkem těžkopádná a také potřebuje zvýšit přilnavost. To jsou věci, na kterých budeme pracovat v Kataru."
Pro Japonského jezdce přitom páteční test nevypadal vůbec dobře, protože ho citelně bolel žaludek a odpoledne tak díky tomu tým ztratil nějaký čas na dráze. "V polovině testu jsme museli udělat krátkou přestávku, protože jsem měl žaludeční problémy," uvedl Hiroshi Aoyama. "Ale podařilo se nám pokročit kupředu a najít dobré základní nastavení."
"Vím, že můžeme být ještě rychlejší," pokračoval japonský jezdec a k testu v Kataru dále uvedl: "Můj kontakt s motocyklem se pokaždé zlepšuje. Na této dráze jsem s tímto motocyklem nikdy nejezdil, ale jsem si jistý, že pro Katar najdeme ten správný směr a s ním budeme pokračovat v dalším zlepšení."



Dvojice Američanů Tech 3 v první pětce

27. února 2010 v 9:54 | Armí

Dvojice Američanů Tech 3 v první pětce

V průběhu posledního testu na okruhu v Malajsii si velmi dobře vedla dvojice Colin Edwards a Ben Spies, když oba zajeli časy na kolo, které znamenaly umístění mezi pěti nejrychlejšími.
Edwards dnes pracoval na elektronice Yamahy a byl nadšený výkonem nové zadní pneumatiky, kterou na okruh v Malajsii přivezl japonský výrobce Bridgestone.
"Venku bylo pořádné horko a nemyslím si, že měl dneska někdo v plánu za takových podmínek absolvovat spoustu kol," řekl Američan Colin Edwards. "Já jsem jich zajel pětatřicet, každé z nich bylo produktivní a tento test končím opravdu spokojený."
"Dnes jsem pracoval na elektronice, také trošku na nastavení a byl jsem velmi spokojen s novou zadní pneumatikou Bridgestone. Asi v polovině testu, když bylo pořádné horko jsme jeli plnou závodní vzdálenost a ještě v posledním kole jsem byl schopen nastavit čas na hranici dvou minut a dvou sekund. Takže si delší dobu udrží velmi dobrou úroveň přilnavosti."
"Pro závod se už cítím připraven nyní. Jsme připravení, protože Yamaha odvedla fantastickou práci. Všechno co udělali motorku zlepšilo a to je parádní úspěch," pokračoval Američan, který závěrem dodal na adresu svého kolegy Spiese: "Není to jednoduchá dráha k získávání zkušeností, ale Ben odvedl skvělou práci a zapůsobil tím na řadu lidí. Velmi těsně spolupracujeme, což by mělo pomoci týmu absolvovat další skvělou sezonu."
Pětadvacetiletý Ben Spies postupně a krůček po krůčku umazává ztrátu na vedoucí jezdce, což je pro francouzský tým jenom dobře. V pátek Američan zajel pátý čas na kolo, což byl stejný výsledek jako v předchozích dvou případech, ale s podstatně lepším skóre v podobě rozdílu mezi ním a nejrychlejším Valentinem Rossim.
"Byl to pro mě další pozitivní test, protože jsem si znovu o něco dokázal zlepšit své časy na kolo," řekl po skončení testu v Malajsii Ben Spies. "Jsem o osm desetin sekundy rychlejší než ve čtvrtek, takže je to určitě dobrý krok správným směrem."
"Zajel jsem simulaci závodu a všechny časy na kolo byly ve dvou minutách a jedné sekundě," pokračoval Spies. "Ke konci závodů se cítím pokaždé silnější a myslím, že to byla v minulosti má silná stránka. Ve Valencii jsem na Yamaze závodil poprvé a byl lepší právě až ke konci. V době, kdy už pneumatiky odcházejí se cítím o něco lépe."
"Dnes jsem sice nedokázal zlepšit své celkové postavení, ale jsem přesvědčený o tom, že jsem měl na to zajet čas na hranici dvou minut, ale zatím umím využít jen jednu z měkkých pneumatik Bridgestone. Celkově to byl ale velmi pozitivní den a ztráta na vedoucí příčky se znovu o něco zmenšila," řekl závěrem Ben Spies.



Hayden si v Malajsii výrazně polepšil

27. února 2010 v 9:53 | Armí

Hayden si v Malajsii výrazně polepšil

Tovární tým Ducati odjíždí z Malajsie v pozitivní náladě, protože oba jeho jezdci Casey Stoner a Nicky Hayden zajeli časy, které znamenaly druhou a třetí příčku ve výsledkové listině.
Stejně jako všichni ostatní strávili na dráze v Sepangu celkem pět hodin a změny, které stačili na svých GP10 udělat v závěru čtvrtečního testu se dnes ukázaly jako velmi dobré. Teď už všichni u Ducati čekají, jak si jejich letošní Desmosedici poradí s dráhou v Kataru.

"Když jsme dnes dopoledne poprvé vyjeli, byly podmínky na dráze mnohem lepší ve srovnání s včerejškem a to díky o něco chladnějším teplotám, což znamenalo, že dráha nebyla tak kluzká," uvedl Australan Casey Stoner.

"To nám umožnilo dostat z motorky to nejlepší a byli tak schopni nastavit některé rychlé časy. Začali jsme se stejným nastavením s jakým jsme ukončili včerejší den, což mi vyhovovalo. Změnili jsme jen pár věcí a okamžitě dokázali nasadit výraznou rychlost."

"S technickým kompletem, který teď máme k dispozici jsme skutečně spokojení stejně jako s pokrokem, kterého jsme do této chvíle docílili," řekl závěrem Casey Stoner.

Jeho týmový kolega Nicky Hayden měl v pátek důvod k radosti, protože svým výkonem dokázal, že s GP10 umí zajet časy srovnatelné z nejlepšími jezdci MotoGP.

"Samozřejmě jsem opravdu velmi spokojený, protože změny, které jsme udělali ve čtvrtek odpoledne mi navzdory teplu umožnily jezdit o pár desetin rychleji a dnes za mnohem lepších podmínek fungovaly ještě lépe," řekl Nicky Hayden.

"Potom, co jsme v posledních testech udělali pár drobných zlepšení se nám dnes nakonec podařil velký skok kupředu a dokázal jsem jezdit rychle. Ruka nedělala problémy, ale ještě není tak silná jak předtím, což nejvíc pociťují při intenzivním brždění a to bylo dneska těžké."

"Každopádně se rychle uzdravuji a nyní můžeme ze Sepangu odjet s opravdu spokojeným pocitem," řekl Američan, který jen nedávno absolvoval operaci karpálního tunelu pravé ruky.



Simoncelli je po nehodě v pořádku

27. února 2010 v 9:52 | Armí

Simoncelli je po nehodě v pořádku

Závěr testu v Malajsii nedopadl pro Itala v barvách Gresiniho týmu nejlépe, protože dopoledne havaroval a musel na vyšetření, které naštěstí neprokázalo žádné vážné zranění.
Mistr světa 250ccm kubatury z roku 2008 jel dopoledne teprve své třetí kolo, když v sedmé zatáčce ztratil kontrolu nad zadní částí své Hondy RC212V a po pádu hlavou tvrdě udeřil o povrch dráhy.

Jezdec týmu San Carlo Honda Gresini byl po nehodě viditelně otřesen a z preventivních důvodů odjel do nemocnice, aby tam absolvoval lékařskou prohlídku.

"Naštěstí jsem teď v pořádku," řekl odpoledne už z okruhu v Sepangu Simoncelli. "Udeřil jsem se do hlavy a nepamatoval si, kde jsem byl nebo co se stalo. Později se to už zlepšovalo a teď už si na nehodu dokážu vzpomenout, i když ne na všechny její detaily."

"Absolvoval jsem vyšetření hlavy plus krku na CT a rentgenu a všechno je v pořádku. Necítím se teď dobře, protože je to promarněný den, ale po takové nehodě jsem šťastný, že stojím zpátky na svých nohách."

Závěrem Marco Simoncelli dodal: "Vzpomínám si, že jsem přišel o předek motorky, to se mi ještě podařilo zvládnout, ale potom jsem také přišel o její zadní část a to už jsem byl mimo motorku."

Navzdory velmi těžké nehodě Marco Simoncelli věří, že bude do příštího testu v Kataru v pořádku a poslední zkoušku naplánovanou na osmnáctého až devatenáctého března spolu s ostatními jezdci MotoGP bez problému zvládne.



MotoGP se vrací do Sepangu

22. února 2010 v 19:04 | Armí

MotoGP se vrací do Sepangu

Po téměř třech týdnech od prvního oficiálního testu se MotoGP vrací zpátky na závodní okruh v Sepangu, kde je ve dnech 24. až 26. února na programu druhý test královské kubatury.
Stejně jako v předchozím případě bude první den v Malajsii patřit testovacím jezdcům výrobců prototypů MotoGP. Pravidelní jezdci zahájí svůj dvoudenní test až o den později, tedy ve čtvrtek pětadvacátého února.

Úřadující mistr světa Valentino Rossi se bude snažit navázat na skvělý výkon z úvodního testu, kde mu po oba dny patřila první pozice ve výsledkové listině. Ital je s novým modelem Yamahy YZR-M1 velmi spokojený, ale je si vědom, že na to, jaké je jeho postavení vůči konkurenci si bude muset počkat až na výsledek třetího a posledního testu v Kataru. Nicméně výsledek v Sepangu je pro něho jasným signálem o kvalitách letošní M1.

V Malajsii bude chybět jeho týmový kolega Jorge Lorenzo, který se zranil při tréninku na motokrosovém motocyklu a zlomil si záprstní kost v dlani pravé ruky. Pro Španěla, který měl možnost pokračovat ve vývoji motocyklu svým směrem je to značná komplikace a zatím není jisté, zda vůbec absolvuje poslední předsezonní test v Kataru.

Stejného názoru jako Rossi je také jezdec tovární Ducati Casey Stoner a to, že skutečný potenciál se ukáže až během testu v Kataru. Australan nijak neskrývá, že Sepang pro Ducati není nejlepším okruhem a věří, že letošní model GP10 bude mnohem lepší na většině ostatních okruhů v kalendáři mistrovství světa. Spolu s kolegou Haydenem budou pokračovat v testech nového motoru, který je ve srovnání s předchozími sezonami osmistovkové éry zcela jiné koncepce.

Dvojici tovární Hondy Daniho Pedrosu a Andrea Doviziosa v Sepangu čeká spousta práce. Jejich tým doznal podstatných změn, když stejně jako v případě tovární Yamahy má každý z nich svého týmového manažera. V tomto roce je jejich cílem víc než jindy boj o titul. Honda se snaží pro to udělat maximum a teď už bude záležet jen na nich, jak se s náročným úkolem vypořádají. Jinak pravděpodobně nastanou změny i na úrovni jezdeckého obsazení, když si uvědomíme, že koncem roku vyprší smlouvy všech čtyř nejlepších jezdců MotoGP.

Rizla Suzuki si do Malajsie konečně přiveze nový motor, takže pro jejich dva jezdce Lorise Capirossiho a Álvara Bautistu je úkol jasný, v průběhu dvou dnů zajet maximum kilometrů a pro techniky v japonské továrně získat co nejvíce dat, aby dokázali před testem v Kataru pružně zareagovat na případné požadavky týmu. Bautista samozřejmě jako nováček v MotoGP bude v rámci dvoudenního testu získávat další zkušenosti v sedle GSV-R.

Na dráze v Sepangu nebude chybět ani dvojice Tech 3 Colin Edwards a Ben Spies, kteří naopak od továrního týmu Yamahy zvolili variantu vzájemné spolupráce. Američané už v předchozím testu předvedli pěkný výkon a Spies tento test dokonce zakončil na páté pozici. To je od nováčka určitě parádní výkon, i když už nějaké ty zkušenosti v MotoGP měl ve srovnání s ostatními nováčky, kteří přišli z kubatury dvoutaktních čtvrtlitrů.

Mnohem lepší test si určitě přeje Marco Melandri v barvách Gresiniho týmu, kterému se minule tolik nedařilo, stejně je na tom jeho týmový kolega Marco Simoncelli nebo jezdec LCR Hondy Randy De Puniet.

Dvojice na satelitních GP10 Mika Kallio a Aleix Espargaro si postupně zvykají na nový model italského výrobce, který jim připravil mnohem lepší stroj než tomu bylo v minulých letech a s jejich talentem a nadšením se od nich můžeme dočkat ještě zajímavých výsledků.

Stejně tak nemají v plánu hrát druhé housle jezdci nových týmů v MotoGP Hiroshi Aoyamoa z Interwetten Honda nebo jezdec Aspar týmu Héctor Barberá, pro které je spolu s ostatními nováčky klíčový každý kilometr v sedle jejich nového motocyklu.



Lorenzo: Kvůli zranění nestihne ani Katar?

21. února 2010 v 19:39 | Armí

Lorenzo: Kvůli zranění nestihne ani Katar?

Zranění vícemistra světa MotoGP Jorge Lorenza zasáhne možná i jeho neúčast na testech v Kataru.
Že se více-mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo nebude moci zúčastnit testů v Sepangu - 25. až 26. února - kvůli motokrosovému zranění na pravé ruce - zlomenina první záprstní kosti v dlani pravé ruky, to bylo jasné hned od počátku.

Toto zranění se událo v blízkosti okruhu Montmeló a Lorenza okamžitě převezli do nemocnice. Vzápětí byl Lorenzo operován Dr. Augusto Josefem Casanovasem v "Capio Hospital General de Catalunya" a ten Mallorčanovi zlomenou kost fixoval malou titanovou destičkou, což si vyžádá čtyř až šestitýdenní znehybnění ruky.

22-letý Španěl chtěl vše pořádně vyléčit, aby byl připraven na sezónu 2010 a jí předcházející noční testy v Kataru - 18 a 19. března.


Nyní se ale ukazuje, že může být Lorenzo dokonce delší dobu "mimo hru". Dle nového vyšetření od Dr. Augusto Josefa Casanovase v "Capio Hospital General de Catalunya" se sice ukazuje, že se zranění rychle hojí, ale "zelenou" ke katarským testům Lorenzo zatím neobdržel.

"Momentálně zde jsou určité pochbynosti, zda Jorge bude při katarských testech schopný jízd", říká jeho tiskový mluvčí Héctor Martin a dodává: "Musíme počkat, až budou vytaženy stehy a pak budeme vědět více".




Tým WRB konči a Danny Webb směřuje do Andalucia Cajasol

21. února 2010 v 19:33 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Tým WRB konči a Danny Webb směřuje do Andalucia Cajasol

Britský talent je blízko podpisu smlouvy s týmem Andalucia Cajasol, který spolu s šampionem španělského šampionátu CEV 125ccm Albertem Moncayem letos absolvuje svou premiéru v mistrovství světa.
Na provizorním seznamu jezdců nejnižší kubatury jsou jezdci Danny Webb a Adrián Martín spojeni s týmem WRB. Bohužel pro tento tým nastaly těžké časy s odchodem jejich hlavního sponzora Jack&Jones a nakonec jejich stroje na startovním roštu nejnižší kubatury letos neuvidíme.
Adrián Martín se pro tuto sezonu dohodl s týmem Aeroport de Castelló, jeho bývalý týmový kolega Danny Webb měl s WRB dvouletou smlouvu, ale nyní je v pozici, kdy si musí znovu vyjednat nové podmínky s týmem Andalucia Cajasol.
"V paddocku Grand Prix bych chtěl zůstat, protože když jednou odejdete je celkem obtížné se vrátit zpátky," řekl britský jezdec pro motogp.com.
"V této chvíli čekáme podpis smlouvy, o které jsme jednali poslední týden," řekl Webb a dále řekl: "Zatím jsme nestanovili délku kontraktu, ale myslím, že bude na jeden rok. Stále o tom jednáme, takže to může být jeden rok, ale můžou to být také dva. Doufám, že už s nimi vyjedu prvního března ve Valencii, ale vše záleží na tom, zda bude vše včas dojednáno."
Ohledně španělského týmu, Webb závěrem řekl: "Přicházejí ze španělského šampionátu, kde jsem začal svou kariéru, takže by bylo fantastické spolupracovat se španělským týmem a věřím na dobrý výkon v jejich první sezoně v seriálu Grand Prix. V sedle RSA chci končit v první pětce, ale každopádně na jakékoliv motorce jsem do toho vždy dával maximum."



První zkušenosti Thomase Lüthiho s Moriwaki

21. února 2010 v 19:32 | Armí |  Zprávy z Moto2

První zkušenosti Thomase Lüthiho s Moriwaki

Švýcarský jezdec týmu Interwetten Moto2 si v Barceloně poprvé vyzkoušel svůj nový stroj MD600. V Montmeló sice nepanovaly ty nejlepší podmínky, ale jeho první dojmy jsou velmi dobré.
K prvnímu testu v sedle MD600, třiadvacetiletý Thomas Lüthi uvedl: "Nejezdil jsem hodně, ale musím říct, že mám na novém motocyklu velmi dobrý pocit. Bohužel nám počasí na dráze nepřipravilo ty nejlepší podmínky, ale s dosaženým výsledkem jsem spokojený."
Pro šéfa Lüthiho týmu Interwetten Moriwaki Moto2, Terrella Thiena to byl rovněž důležitý test a s MD600 byl velmi spokojen, když řekl: "Na motocyklu jsme provedli jen několik drobných změn. Jemně jsme například změnili nastavení řídítek, ale větší změny nebyly nutné. Motorka je skvělá a to nás velmi těší."
Druhý den testu Thomas Lüthi havaroval a rozbitou MD600 museli v boxech kompletně přestavět. "Naštěstí se Tomovi nic nestalo, protože neměl velkou rychlost, ale opravou motocyklu jsme ztratili čtyři hodiny, protože jsme neměli dostatek náhradních dílů a v těchto čtyřech hodinách panovalo fantastické počasí," uvedl Thien.
"Kvůli nehodě se tým musel vypořádat s extrémní situací a týmová spolupráce byla opravdu působivá," pokračoval šéf týmu Thomase Lüthiho, který si je vědom, že díky této náročné opravě tým získal neocenitelné zkušenosti. "Měli jsme dvě takové situace, kvůli počasí a nehodě, což nebylo nejlepší a jsem opravdu rád, že tým tady perfektně zapracoval hned od začátku."
"Tato motorka je něco úplně jiného než byl v minulém roce čtvrtlitr. Všechno je pro mě nové, ale hned od začátku jsem s ní získal dobrý kontakt," uvedl Thomas Lüthi, který byl nadšen podporou ze strany výrobce Moriwaki. "Moriwaki tu měla tři lidi a ti se o nás starali opravdu velmi dobře, což mě skutečně příjemně překvapilo."



Aspar Ducati je stejná jako GP10 továrního týmu

21. února 2010 v 19:32 | Armí

Aspar Ducati je stejná jako GP10 továrního týmu

Podle šéfa týmu Aspar je v této chvíli jejich Desmosedici GP10 naprosto stejný stroj, jaký má před začátkem sezony také tovární tým italského výrobce Marlboro Ducati s Casey Stonerem a Nicky Haydenem.
Jorge Martínez byl tento týden na španělském okruhu v Montmeló, kde bedlivě sledoval výkony svých dvou jezdců v Moto2 Juliána Simóna a Mike Di Meglia, ale také hovořil o přípravách na další test MotoGP v Sepangu, kde už příští týden vyrazí spolu s Héctorem Barberou.
"V rámci výsledků jsme si na začátku nestanovili žádné cíle, ale vše pokračuje správným směrem a lépe než jsme sami očekávali," řekl Martínez. "Musíme to brát postupně, dál tvrdě pracovat a při prvním závodu můžeme zanalyzovat, kde jsme ve srovnání s ostatními. V této chvíli ale Héctor získává s motorkou velmi dobrý kontakt a tým je s Ducati také spokojený."
Stejně jako ostatní výrobci jako Yamaha a Honda, také italská Ducati letos zvolila strategii stejných motocyklů pro všechny své týmy a k této záležitosti Martínez řekl: "To, co nám u Ducati řekli bylo, že letošní sezonu zahájíme s totožnými motocykly jako Stoner s Haydenem. Později každý přijde se svou vlastní elektroniku, ale motorka bude stejná. K prvnímu závodu nastoupíme s motocyklem, který je stoprocentně stejný a konkurenceschopný, jaký je ten jejich."
Ohledně testu v Sepangu, který je na programu příští týden ve dnech pětadvacátého až šestadvacátého února, Martínez dále řekl: "V posledním testu jsme udělali pokrok v ladění GP10, takže tento test zahájíme v dobré pozici. Jsme spokojeni, jakým způsobem Barberá pokračuje v přípravě motocyklu, který je podobný Stonerovu a myslím, že je velmi pozitivní."
Ve světovém šampionátu jediný Martínez provozuje své týmy ve všech třech kubaturách (125ccm, Moto2, MotoGP) a k třídennímu testu nižších tříd, který proběhl tento týden v Barceloně, závěrem uvedl: "Pravdou je, že nám počasí vůbec nepomohlo a včera jsme měli dvě nehody. Zatím je na hodnocení motocyklu brzy, je nový a navíc mají všichni různé motory, takže je zatím těžké zjistit, jak jsou na tom ostatní. Věřím, že už ve Valencii (oficiální test 1.-3. března 2010) budeme vědět víc."



Počasí testu v Montmeló nepřálo

21. února 2010 v 19:30 | Armí

Počasí testu v Montmeló nepřálo

V pátek jezdci nižších kubatur mistrovství světa silničních motocyklů ukončili svůj třídenní test v Barceloně, který provázela nepřízeň počasí, časté pády a zranění.
Dopoledne počasí jezdcům nepřálo, protože dráha byla stejně mokrá jako ve středu, ale po obědě se podmínky o něco zlepšily a jezdci mohli vyrazit na trať. Podle dnešních časů je vidět, že si jezdci na své nové stroje postupně zvykají a rovných sedm jich skončilo v jedné sekundě, když zajeli časy pod jednu minutu a padesát sekund.
První tři, Julián Simón z Bancaja Aspar, Japonec Shoya Tomizawa v barvách týmu Technomag-CIP a Yuki Takahashi z francouzského Tech 3 mají na kontě naprosto stejný čas 1´49,3 sekundy, což je skutečně velmi dobrý výkon na to, jaké panovaly podmínky.
Jules Cluzel z Forward Racing a Anthony West v sedle stroje MZ zajeli čas jen o desetinu sekundy pomalejší a obsadili čtvrté a páté místo.
Nejlepším jezdcem testu nejnižší kubatury světového šampionátu byl Pol Espargaró z Bainet Derbi, druhý Nicolás Terol v barvách Asparova týmu Bancaja a třetí týmový kolega Espargara, španělský závodník Efrén Vázquez.
Další test proběhne prvního až třetího března na okruhu ve Valencii, kde by už všichni jezdci Moto2 měli jet s oficiálními 600ccm motory Honda.



125: Třídenní test v Barceloně

21. února 2010 v 19:30 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

125: Třídenní test v Barceloně

Jezdci nejnižší kubatury byli na okruhu v Montmeló sice v menšině, ale oba zástupci týmu Bainet Derbi Pol Espargáro a Efrén Vázquez můžou být se svými časy spokojeni.
Test 125ccm, Barcelona - středa 17. února 2010:

JezdecTýmMotocykl
Čas na kolo
1.Efrén VázquezBainet DerbiDERBI02:01,9
2.Pol EspargaróBainet DerbiDERBI02:03,5
3.Marc MárquezRed Bull Ajo MotorsportDERBI02:05,1
Test 125ccm, Barcelona - čtvrtek 18. února 2010:

JezdecTýmMotocykl
Čas na kolo
1.Nicolás TerolBancaja Aspar TeamAPRILIA01:53,2
2.Efrén VázquezBainet DerbiDERBI01:53,5
3.Pol EspargaróBainet DerbiDERBI01:53,6
4.Bradley SmithBancaja Aspar TeamAPRILIA01:53,8
5.Esteve RabatBlusens STXAPRILIA01:53,9
6.Marc MárquezRed Bull Ajo MotorsportDERBI01:54,0
7.Alberto MoncayoAndalucia CajasolAPRILIA01:54,8
Test 125ccm, Barcelona - nejlepší časy 17. až 19. února 2010:

JezdecTýmMotocyklČas na kolo
1.Pol EspargaróBainet DerbiDERBI01'52,9
2.Nicolás TerolBancaja Aspar TeamAPRILIA01:53,2
3.Efrén VázquezBainet DerbiDERBI01:53,5
4.Bradley SmithBancaja Aspar TeamAPRILIA01:53,5
5.Esteve RabatBlusens STXAPRILIA01:53,9
6.Marc MárquezRed Bull Ajo MotorsportDERBI01:54,0
7.Alberto MoncayoAndalucia CajasolAPRILIA01:54,8



Moto2: Barcelona - 3. den testů

19. února 2010 v 18:20 | Armí |  Zprávy z Moto2

Moto2: Barcelona - 3. den testů

Ve středu pršelo, ve čtvrtek se dalo jezdit a dnes opět prší. Taková je bilance třídenních testů v Montmeló.
Třetí den testů kubatur Moto2 a stopětadvacítek začal stejně jako ten první, tedy deštěm. Na trati jsme viděli jezdecké duo Kalex Pons: Axel Pons a Sergio Gadea a také tým BQR: Yonny Hernandez a Mashel al Naimi. Později vyjel i Němec Stefan Bradl.


V nižší třídě pak byli na okruhu pouze jezdci týmu Bancaja Aspar Nico Terol a Bradley Smith.


"Práce na motorce bylo hodně, ale vypadá to moc dobře. Ty dosažené časy - tedy uváděné na různých webech - je ale nutno brát s velkou rezervou. Já sám jsem si některé jezdce měřil a musím se jen smát...Dnes jsme na trať ani nevyjeli, nebylo jednak už co testovat, na straně druhé je zde opravdu špatné počasí a navíc to hodně klouže. Riskovat se nevyplácí, včera objel Simon třeba jen 3 měřená kola a pak spadl a kompletně zničil nový motocykl. Další testy, které nás čekají, už budou ty oficiální IRTA a sice 1. do 3. března ve Valencii, od 6. do 8. března v Jerezu a pak ty závěrečné opět v Jerezu, a sice do 27. do 29. března.", řekl našemu webu aktuální informace přímo z Barcelony týmový šéf Cardion AB Motoracing Karel Abraham sr. a zároveň tak nastínil další program testování Karla "Abaji" Abrahama.




Konec Ponsova týmu ve stopětadvacítkách

19. února 2010 v 18:20 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Konec Ponsova týmu ve stopětadvacítkách

Tým WRB, patřící Situ Ponsovi, skončil svou závodní činnost ještě než začala sezóna. Ovšem i Simone Corsi odchází z italského týmu "dvacek" a míří do Moto2.
Původní zpráva začátkem tohoto týdne se potvrdila hned během prvního dne testů v Barceloně. Team WRB, tedy ex-Jack & Jones majitele Sita Ponse, pod vedením manažera Javiera Sabia nedokázal najít náhradu za sponzora Jack & Jones, odcházejícího do Moto2 k Racing týmu Antonia Banderase.


Oba dva jezdci pod smlouvou, Brit Danny Webb má s týmem WRB smlouvu na 2 roky, a Španěl Adrian Martin, tak jsou volní.


Britský mladík Danny Webb tak zřejmě pojede v novém týmu světového šampionátu Andalucia Cajasol, ve kterém už startuje španělský šampion Alberto Moncayo. K dispozici bude mít tovární motocykl z Noale - Aprilii RSA.

A jeho ex-týmový kolega, španělský jezdec Adrian Martin, zase zamíří do Debonovi stáje "Motorsport Team 69".


A Radio Paddock hlásí doplnění italsko-japonské formace JiR manažéra Gianluca Montirona. Druhým jezdcem tohoto týmu bude další italský jezdec Simone Corsi. 22-letý vícemistr světa stopětadvacítek z roku 2008 a vítěz 5 závodů Grand Prix Simone Corsi tak bude na 99,9% týmovým kolegou svého krajana Mattia Pasiniho. Tým JiR pojede šasí japonské výroby TSR. Ačkoliv je Simone Corsi ve startovní listině FIM ve třídě stopětadvacítek za tým Fontana Racing, tak tento italský jezdec v poslední době testoval superstockovou Yamahu YZF R6 týmu Ciatti Racing - Elle2 a po úspěšném testu se rozhodl jezdit v letošním roce kubaturu Moto2.



Valentino Rossi slavil narozeniny

19. února 2010 v 18:19 | Armí

Valentino Rossi slavil narozeniny

Valentino Rossi oslavil dnes, 16. února, jednatřicáté narozeniny.

V roce 2009 získal Rossi svůj devátý titul mistra světa, sedmý titul v královské třídě. Jeho neuvěřitelně úspěšná kariéra v mistrovství světa trvá už 14 let, teď se připravuje na svou patnáctou sezonu. Stále ještě s plnou energií usiluje o další úspěchy.

Loňský titul získal během sezony, která patřila mezi nejnáročnější, které zažil. Během ní vyhrál šest závodů. On i jeho soupeři občas dělali chyby, když se vzájemně tlačili k neuvěřitelně vysokým výkonům. Rossiho souboj s týmovým kolegou Jorge Lorenzem v Barceloně vstoupil do historie jako jeden z jeho největších triumfů. Předjel svého soupeře v poslední zatáčce a zvítězil jen o tisíciny sekundy.

Jeho neuvěřitelně dlouhá šňůra vítězství v Mugellu skončila, ale vynahradil si to perfektním výkonem na své domácí trati v Misanu, kde také získal pole position - celkem jich bylo sedm. Vítězství v Holandsku bylo stým vítězstvím jeho kariéry. Titul si nakonec zajistil v Sepangu. V roce 2010 by počet titulů rád dotáhl na desítku.

Valentino Rossi se narodil v italském Urbinu 16. února 1979. Na motocyklu jezdil už od útlého věku. Velký vliv na něho měl jeho otec Graziano Rossi, bývalý závodník Velké ceny. Valentino nejdřív jezdil motokáry, ale brzy začal jezdit na minibiku a v roce 1992 zvítězil v oblastním šampionátu. Rychle postupoval v různých soutěžích. V roce 1994 vyhrál italské mistrovství sportovních produkčních motocyklů a v roce 1995 se stal šampiónem v Mistrovství Itálie třídy 125cc a v Mistrovství Evropy byl třetí. V následujícím roce přešel do Mistrovství světa.

Svůj první závod Velké ceny jel v Malajsii. Sezonu zakončil na devátém místě, v Brně vyhrál svůj první závod. V dalším roce se stal nejmladším závodníkem všech dob, který získal titul mistra světa třídy 125cc. Jezdil na Aprilii a vyhrál celkem jedenáct závodů. Úspěch si zopakoval ve třídě 250cc. Ve svém prvním roce v této třídě skončil na druhém místě a v roce 1999 se stal mistrem světa, opět na Aprilii.

V roce 2000 vstoupil do nové fáze své kariéry, když přešel na Hondu do třídy 500cc. Když už měl za sebou titul ve třídě 125cc i 250cc, trvalo mu jen jednu sezonu, než si zvykl na nový motocykl. Ve své první sezoně v královské třídě skončil na druhém místě. Během sezony vyhrál dva závody a celkem desetkrát se dostal na stupně vítězů. V následující sezoně se stal posledním mistrem světa éry motocyklů 500cc a během sezony vyhrál 11 závodů. Tím zahájil řadu pěti titulů v královské třídě. V té době sváděl neúprosné boje se svým soupeřem Maxem Biaggim.

Rossi získal převahu a v roce 2002 se opět stal mistrem světa, když se bez problémů adaptoval na čtyřtaktní motocykly. Titul se zajistil v Rio de Janeiro. Vyhrál 11 závodů a na pódiu stál s výjimkou jedné Velké ceny pokaždé - za sezonu se jelo 16 závodů.

V roce 2003 dosáhl velkého úspěchu, protože se dostal na pódium ve všech šestnácti závodech sezony. Ve své poslední sezoně na Hondě získal čtvrtý titul. V této době už se jeho zábavné oslavy vítězství považovaly za jeho firemní značku.

Rossi vstoupil do historie, když v roce 2004 přešel na Yamahu a vyhrál úvodní závod Velké ceny v Jižní Africe. Stal se prvním závodníkem v historii tohoto sportu, který v královské třídě vyhrál dva závody za sebou na motocyklech různých výrobců. Vyhrál devět ze šestnácti závodů a získal titul. První titul pro Yamahu po dvanácti letech. Titul získal na předposlední Velké ceně roku na Phillip Islandu. V závodě zvítězil. Jeho poslední vítězství ve Velké ceně Valencie také zajistilo, že titul získal i tovární tým Yamahy.
V roce 2006 skončil v mistrovství světa na druhém místě - teprve podruhé během své kariéry v královské třídě. Titul získal Nicky Hayden s rozdílem pouhých pěti bodů v posledním závodě sezony ve Valencii. Rossi během této sezony zvítězil pětkrát a desetkrát skončil na pódiu.

V roce 2007 zvítězil ve čtyřech závodech a několikrát byl na pódiu. Byla to jeho nejtěžší sezona, protože ho omezovaly technické problémy a problémy s pneumatikami a také smůla. Druhé místo v šampionátu mu uniklo o jediný bod, když jeho poslední závod narušilo zranění. Třetí místo bylo jeho nejslabším výsledkem v mistrovství světa od doby, kdy tam v roce 1996 přišel.

V roce 2008 se znovu vrátil do formy, která mu umožnila vítězit, a získal znovu titul mistra světa. Vyhrál devět závodů a na pódiu stál v šestnácti z osmnácti závodů. Mezi jeho výsledky bylo sedmé vítězství v řadě v Mugellu a obrovský souboj s Casey Stonerem na Laguna Seca (kde Rossi nikdy předtím nezvítězil) a historické vítězství při závodě v Indianapolis, který narušil hurikán. Rossi nakonec získal titul na domácí trati Yamahy v Japonsku. Do konce sezony zbývaly tři závody. Byl to jeho osmý titul a třetí titul na Yamaze.

V letošním roce čeká Rossiho už sedmá sezona s Yamahou. Stále pracuje s mnohaletým hlavním mechanikem Jeremy Burgessem, který v roce 2004 přešel spolu s ním od Hondy k Yamaze.



Ve čtvrtek poprvé testoval Stefan Bradl

19. února 2010 v 18:18 | Armí |  Zprávy z Moto2

Ve čtvrtek poprvé testoval Stefan Bradl

Německý závodník přestoupil z nejnižší kubatury MS do Moto2 a v průběhu testu v Montmeló získává své první zkušenosti v sedle 600ccm stroje s podvozkem Suter.
Jezdec týmu Viessmann Kiefer Racing poprvé vyjel na závodní okruh v Barceloně ve čtvrtek a své první dojmy prozradil motogp.com, když řekl: "Jsem spokojený, nastavili jsme dobré tempo, zajel jsem padesát kol a poznávám motocykl."

"Musím se více seznámit s motorkou, podvozkem, nastavením, čtyřdobým motorem a se vším ostatním. Potřebuji proto najet více kol. Nesleduji teď časy, protože v této chvíli nejsou tak důležité," uvedl bývalý jezdec třídy do 125ccm.

"Zrychlení je tu mnohem lepší než u 125ccm a můžete opravdu mnohem lépe pracovat s plynem. To je pro mě zcela něco nového stejně jako, že jste v zatáčkách pomalejší než s 125ccm, ale když potom přidáte, tak máte pořádný výkon," uvedl po čtvrtečním testu Stefan Bradl.



Alex Debón je po operaci

19. února 2010 v 18:17 | Armí |  Zprávy z Moto2

Alex Debón je po operaci

Španěl v barvách týmu Red Bull Ajo Motorsport si ve čtvrtečním testu třídy Moto2 při pádu na okruhu v Montmeló zlomil klíční kost a musel podstoupit operaci.
Alex Debón si v Barceloně konečně vyzkoušel svůj letošní 600ccm stroj FTR, ale bohužel pro Španěla to nedopadlo dobře, protože ve čtvrtek havaroval a zlomil si levou klíční kost.

Ve stejný den Debón absolvoval operaci v nemocnici ve Valencii, kde mu Dr. Vila a Dr. Raspaldi zlomeninu fixovali titanovou destičkou, aby podpořili její co nejrychlejší regeneraci.

Čtyřiatřicetiletý zkušený jezdec odjel z nemocnice v pátek dopoledne, aby okamžitě zahájil domácí léčbu. Debon věří, že se uzdraví natolik rychle, aby byl schopen nastoupit už do příštího testu Moto2.

Oficiální test střední kubatury je na programu prvního až třetího března ve Valencii a všichni jezdci tam budou mít k dispozici stejné 600ccm motorové jednotky od japonské Hondy, která je v letošním roce v pozici oficiálního dodavatele.



Anthony West je v Barceloně s MZ Racing

19. února 2010 v 18:16 | Armí

Anthony West je v Barceloně s MZ Racing

Mezi jezdci testující své nové motocykly třídy Moto2 je na španělském závodním okruhu v Montmeló také bývalý závodník královské kubatury MotoGP Anthony West.
Australan je na provizorním seznamu jezdců Moto2 uveden jako náhradník a test v Barceloně vyžil spolu s týmem MZ Racing k práci na jejich 600ccm stroji značky MZ.

"Dnes je to zcela nový podvozek a o něco těžší než ten předcházející. Příště už to bude lepší," uvedl Anthony West pro motogp.com. "Musíme ještě dodat lepší odpružení, brzdy a výfuk, protože nyní je to materiál spíš pro standardní silniční motorku."

"Hlavním cílem bylo zlepšit kontakt s podvozkem a v této chvíli jsme postoupili o krok z místa, kde jsme byli naposledy. Myslím, že z tohoto základu už můžeme vytvořit finální motocykl," řekl West, který v minulosti závodil v barvách tovární stáje Kawasaki MotoGP.

"S tužším podvozkem se teď o něco lépe drží stopa. Časy na kolo zatím nejsou nejrychlejší, ale všichni tu mají stejné pneumatiky, takže si na ně snažíme zvyknout. Je to dobré, když všichni budou mít také stejný motor," řek Anthony West.



Nicky Hayden se podrobil menší operaci

13. února 2010 v 11:06 | Armí

Nicky Hayden se podrobil menší operaci


Nicky Hayden odjel po prvních předsezonních testech v Sepangu do Španělska, kde se podrobil menší operaci pravého předloktí na klinice Dr. Ángela Vilamora v Madridu.

Španělský chirurg Haydena operoval už v minulosti, kvůli problémům se syndromem karpálního tunelu, který je u závodníků běžnou komplikací. Cílem operace bylo odstranit zjizvenou tkáň, která byla následkem první operace.

Závodník se už vrátil do Ameriky. Spolu s ostatními jezdci MotoGP se zúčastní příštích testů v Sepangu ve dnech 25. - 26. února.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )