Leden 2010

Ben Spies: "Podium by byl zázrak"

31. ledna 2010 v 19:27 | Armí

Ben Spies: "Podium by byl zázrak"

Ben Spies: Přes výborné sedmé místo při finále ve Valencii varuje nováček MotoGP Ben Spies (Yamaha Tech 3) před nějakými velkými očekáváními.
25-letý Američan a mistr světa superbiků Ben Spies pojede v roce 2010 jako týmový kolega svého krajana Colina Edwardse na motocyklu Monster Yamaha Tech 3 svoji první kompletní sezónu MotoGP: "Rozhodnutí o změně seriálu do MotoGP jsem učinil ještě předtím, než jsem se stal mistrem světa", opakuje ještě jednou Spies známou pravdu a hned ale vysvětluje: "Cítil jsem totiž, že se už nic jiného nenaučím, pokud zůstanu ještě rok v mistrovství světa superbiků. Navíc nebudu už tím nejmladším. Pokud totiž dosáhnu vrcholu své výkonnosti, tak možná budu moci vyzvat k souboji ty nejlepší jezdce současnosti, tedy velké hochy -Valentina Rossiho, Caseyho Stonera, Dani Pedrosu a Jorge Lorenza. Ale pozor, musím si dát také pozor na nové lidi z dvěstěpadesátek. Vždyť Simoncelli, Bautista, Barbera a Aoyama zanjí na rozdíl ode mě všechny okruhy. Takže já se musím začít učit a s tím raději začít co nejdříve!"


"Myslím si totiž, že to bude trvat celou sezónu, než budu moci jezdit se špičkou. A pokud se mi to nepodaří v roce 2011, tak budu vědět, že nejsem dostatečně rychlý, abych závodil s Top piloty. Také ale vím, že momentálně jsem dost rychlý k tomu, abych závodil ve středu startovníhoo pole královské kubatury silničních závodů", říká mistr světa superbiků 2009.

Týmový majitel Tech 3 Hervé Poncharal a Spies jsou si zajedno, co se týká jejich první společné sezóny: "Hervé chce ode mě, abych se učil a dělal to nejlepší, co umím. Budu potřebovat čas, ale Hervé a Yamaha stojí plně za mnou. Top Ten v roce 2010 musí být cíl, to je jasné. Sedmé místo ve Valencii 2009 bylo pro mě jako vítězství. Většina lidí totiž vůbec neví, jak je tvrdé, dokončit závod v MotoGP v Top 5. Pokud se nám to v roce 2010 několikrát podaří, tak budu šťastný. Podium by bylo fantastické, ale v podstatě takový malý zázrak. To bych musel mít celý skvělý závodní víkend a všechno by muselo být na 100%", uzavírá letošní předsezónní prognózu Ben Spies.



Andrea Doviziso: "Chci se víc podílet na vývoji"

31. ledna 2010 v 19:26 | Armí

Andrea Doviziso: "Chci se víc podílet na vývoji"

Italský tovární jezdec Hondy Andrea Dovizioso by se chtěl více podílet na vývoji motocyklu a je přesvědčen, že by to pomohlo i Dani Pedrosovi.
Andrea Dovizioso chce mít více pravomoci, aby se mohl spolupodílet na vývoji Hondy, což dle jeho názoru může pomoci i jeho týmovému kolegovi Dani Pedrosovi, aby mohl bojovat v roce 2010 o titul mistra světa. Po roce 2009, kdy tým Repsol Honda slavil pouhá tři první místa (2x Pedrosa, 1x Dovizioso), žádá nyní italský jezdec svého zaměstnavatele o to, aby mu více naslouchal: "Bylo to první rok, kdy jsem dostal do obličeje dveřmi. byl jsem sice na správném místě, na tom, o kterém každý sní, ale výsledky jsem neudělal žádné", říká Dovizioso pro magazin Motosprint.


Proto také Dovi jasně říká, že byl úplně v jiné situaci než třeba Valentino Rossi. Ten přišel k Yamaze a každý mu naslouchal: "Od Hondy jsem neměl žádnou moc, něco změnit. Samozřejmě to bylo i proto, že ty změny - které jsem chtěl já - by byly hodně velké. Honda mně odpovídala slovy: Je to nemožné, nyní něco dělat. Pracujme raději na roku 2010. Chtěl jsem hodně změnit a lidé od Hondy tomu ale také rozuměli", říká ex-mistr světa stopětadvacítek z roku 2004.


Pokud se tedy Honda rozhodne dát Doviziosovi více volnosti při vývoji motocyklu, tak je italský jezdec přesvědčen, že to pomůže i Pedrosovi: "Dle mého mínění, může Pedrosa z těchto modifikací, které chci já, také hodně profitovat. Potom může Dani bez problémů bojovat o titul, o tom jsem přesvědčen".




De Puinet: "Jsem zvědav na test v Sepangu"

31. ledna 2010 v 19:26 | Armí

De Puinet: "Jsem zvědav na test v Sepangu"

De Puinet: Francouz Randy de Puniet neseděl už tři měsíce na své V4-Hondě a proto je hodně zvědavý na zimní test příští týden do Sepangu.
Příští týden, tedy 4. a 5. února se jezdec týmu LCR-Honda, Francouz Randy de Puniet, posadí poprvé v tomto roce na svůj nový čtyřválcový motocykl RC212V o objemu 800 ccm, bude to při testech IRTA v Sepangu. Kromě něho pak jeho dalších 16 fixních kolegů.


"Můj tým byl poslední týden u HRC v Japonsku, kde stavěl dohromady nový motocykl" říká francouzský jezdec, který dokončil loňskou sezónu MotoGP celkově jako 11.: "Mluvil jsem se svým šéfmechanikem ‹Beefym›. Nyní jsem hodně zvědavý,jak silná je vlastně ta nová Honda.".

De Puniet pracoval mezi tím - v té tříměsíční přestávce - hodně na své kondici a také si nechal znovu zoperovat svůj kotník, poraněný v srpnu při motokrosovém tréninku: "Do prvních závodů budu 100% připraven.", říká francouzský jezdec, který pojede v týmu LCR-Honda majitele stáje Lucia Cecchinella už svou třetí sezónu.

Změna objemu z 800 na 1000 ccm pro rok 2012 bude dle Randy de Puniet hodně zajímavá: "Znamená to více poweru, takže pro jezdce jistě zajímavější", konstatuje přesvědčivě De Puinet.



Už ve středu zaburácejí motory prototypů MotoGP

31. ledna 2010 v 19:24 | Armí

Už ve středu zaburácejí motory prototypů MotoGP

Mistrovství světa silničních motocyklů zahajuje sezonu 2010 letošním prvním oficiálním testem, který začíná příští týden v Malajsii. Na okruhu v Sepangu budou týmy MotoGP testovat tři dny a to od středy až do pátku.
Na pěti a půl kilometrové dráze uvidíme všech sedmnáct jezdců královské kubatury MotoGP ale až ve čtvrtek čtvrtého února, protože první den oficiálního testu je sice určen testování 800ccm prototypů, ale pouze s jednotlivými testovacími jezdci.
Dvojice Fiat Yamahy Valentino Rossi a Jorge Lorenzo bude v Malajsii pokračovat na vývoji jejich letošního modelu YZR-M1, který poprvé vyzkoušeli začátkem listopadu ve Valencii. První dojmy byly velmi dobré, Rossi nadšeně hovořil o tom, jak byl tento stroj ve Valencii rychlý, Lorenzo zase vyjádřil spokojenost s provedenými změnami. Ve čtvrtek čtvrtého února také tým Fiat Yamahy v Sepangu oficiálně představí svůj projekt pro sezonu 2010.
Další tovární dvojicí na startovním roštu letošního ročníku mistrovství světa je Dani Pedrosa a Andrea Dovisioso z Repsol Hondy. Oba jezdci netrpělivě čekají na nové motocykly japonského výrobce, které mají pro letošní ročník získat mnohem větší status konkurenceschopnosti a jezdcům továrního týmu umožnit v závodech bojovat o ty nejlepší pozice. Nic jiného ani španělsko-italská dvojice neočekává.
Všechny týmy Hondy letos budou více méně na stejné úrovni a to pro satelitní jezdce znamená velkou šanci od začátku budovat silnou pozici v průběžném hodnocení šampionátu. Je jasné, že v průběhu sezony má prioritu tovární tým, ale ostatním se v letošním ročníku nabízí velká příležitost. Honda tím možná sleduje lepší komunikaci s týmy, větší zpětnou vazbu a možnost okamžitě reagovat na změny v průběhu sezony.
Italská Ducati už svůj model Desmosedici GP10 představila začátkem ledna. Jejich tovární jezdci Casey Stoner a Nicky Hayden se můžou těšit na celkem přepracovaný prototyp, který má Ducati vrátit lepší jízdní vlastnosti, což v posledních letech jezdcům působilo problémy. Tyto změny ale u GP10 stejně tak ocení ostatní jezdci Ducati jako Mika Kallio a Aleix Espargaro z Pramac Racingu nebo nováček Héctor Barberá v barvách týmu Aspar.
Určitě velmi důležitý test to bude pro tovární tým Suzuki s Lorisem Capirossim a nováčkem v týmu Álvarem Bautistou. Italský motocyklový veterán už dal Suzuki jasně na srozuměnou, že pokud se jim nepodaří připravit konkurenceschopný prototyp, pak bude muset odejít jinam. U japonského výrobce došlo ke změnám ve vedení závodního oddělení, takže se něco děje a v letošním roce se můžeme dočkat překvapení v podobě výkonu Suzuki.
Mezi závodníky Hondy se v letošním ročníku mistrovství světa zařadí zkušený Ital Marco Melandri, který u Gresiniho týmu pojede s krajanem a nováčkem v MotoGP Marcem Simoncellim. Melandri loni prožíval velmi těžké období, protože jeho start v sezoně 2009 byl po odchodu Kawasaki ohrožen, ale nakonec vše zvládl a letos už může klidně bojovat o vedoucí příčky.
V novém týmu Interwetten Honda MotoGP pana Daniela M. Eppa pojede s dalším strojem RC212V úřadující světový šampion třídy 250ccm Hiroshi Aoyma, který je také jediným japonským jezdcem v královské kubatuře MotoGP.
Mezi elitu jezdců Yamahy přišel Ben Spies, jezdec satelitní Monster Tech 3 a další Američan v mistrovství světa. Spies je vítězem mistrovství produkčních motocyklů WSBK, týmovým kolegou Colina Edwardse a mnohými považován za jednoho z favoritů letošního ročníku.
V letošním roce bude tentokrát velmi důležité sledovat, jak se se změnou v pravidlech vypořádali samotní výrobci. Šest motorů pro osmnáct závodů sezony není opravdu moc a tak bude záležet nejen na umění jezdců na dráze, ale také na umu inženýrů, jenž motorové jednotky pro letošní sezonu projektovali.



Brivio: "Jsme připraveni"

30. ledna 2010 v 12:20 | Armí

Brivio: "Jsme připraveni"

Dle Davida Brivia, týmového manažéra mistra světa MotoGP-Valentina Rossiho, nejsou na motocyklu Yamaha M1 na rok 2010 žádné podstatné novinky.
Před zahájením testů MotoGP v Sepangu od 3. do 5. února vysvětluje týmový manažér Fiat Yamaha Davide Brivio, že nový reglement může ovlivnit závody sezóny 2010: "Yamaha M1 v roce 2009 byla skvělým motocyklem, tedy tím nejlepším. Nyní jsou ale karty nově zamíchány, konkurence přijde s novým materiálem a s tím, že se bude snažit náš náskok snížit"

Brivio je přesvědčen, že silná čtyřka Rossi, Lorenzo, Stoner a Pedrosa bude muset vzít v úvahu i některé nováčky, hlavně pak superbikového mistra světa Bena Spiese: "V každém případě budou už nadcházejicí testy velmi zajímavé, stejně jako první závody."


Nová verze motocyklu Yamaha M1 2010 bude v Sepangu oficiálně představena 4. února: "V zásadě není na novém motocyklu žádná podstatná změna. To také nebylo ani potřebné. Samozřejmě, že byly vyvíjeny některé detaily na motoru, aby více vydržel. Vždyť k dispozici na celý rok budeme mít pouze 6 motorů na celý rok. Nové šasí jsme testovali už v listopadu ve Valencii a byli jsme s ním spokojeni. Teď už jde pouze o maličkosti. V zásadě jsme ale připraveni na sezónu", říká Davide Brivio.



Dvě chyby ve startovní listině

30. ledna 2010 v 12:19 | Armí

Dvě chyby ve startovní listině

Pozorným čtenářům jistě neuniklo, že u Itala Marca Melandriho a Španěla Aleixe Espargara došlo k záměně jejich standartních čísel.
A tak velmi rádi opravujeme včerejší startovní listinu vydanou FIM s tímto dodatkem:


Ital Marco Melandri pojede s číslem "33" místo uvedeného čísla "24"


Španěl Aleix Espargaro potom s číslem "41" a né, jak bylo uvedeno s číslem "44". Důvodem je skutečnost, že vloni bylo číslo "41" obsazeno "Talmou"!


Jediným, kdo tedy opuští své číslo "3" a vrací se k "26" je další Španěl Dani Pedrosa.



Španělsko - Itálie 23:16

30. ledna 2010 v 12:18 | Armí

Španělsko - Itálie 23:16

Počet startujících dle včerejších startovních listin FIM vyhrálo Španělsko proti Itálii a to poměrem 23:16
Počet startujících v MotoGP z největších motocyklových velmocí, tedy Španělska a Itálie, vyznívá na rok 2010 jednoznačně pro Španělsko a sice 23 : 16.

MotoGP - 5:5



5 Italů (Rossi, Dovizioso, Capirossi, Melandri, Simoncelli) a 5 Španělů (Lorenzo, Pedrosa, Barbera, Bautista, Espargaro), ze 17 startujících pochází plných 10 z těchto dvou zemí.

Moto2 - 10:7 ve prospěch Španělska



Nová kubatura Moto2 má "vítěze" ve Španělsku a sice poměrem 10:7.

125 ccm - 8:4 opět pro Španěly


A konečně "malorážky" vyhráli opět Španělé, tentokráte skórem 8:4, ovšem rozhodovalo se až v posledních dnech, neboť bylo nově akceptováno celkem 5 Španělů.



Dovizioso si před letošní sezónou věří

30. ledna 2010 v 12:17 | Armí

Dovizioso si před letošní sezónou věří

Po několikaměsíční přestávce je italský pilot ve službách týmu Repsol Honda Andrea Dovizioso připraven opět usednout za řídítka tovární RC212V.
Testování v malajském Sepangu, které se bude konat příští týden, bude první příležitostí pro jezdce královské kubatury vyzkoušet prototypy pro letošní sezónu. Mezi zúčastněnými bude také Andrea Dovizioso, jehož čeká v osmistovkách třetí sezóna.
"Pro mne byl rok 2009 plný problémů a zklamání, ale zároveň jsem získal mnoho cenných zkušeností, které budou užitečné v nadcházející kariéře. Nyní musíme tvrdě pracovat a pokusit se doplnit na špici čtyři elitní jezdce. Rozhodně věřím, že na to mám."
"Jsem připraven. Nemůžu se dočkat, až vyjedu na trať v Sepangu, protože tento okruh patří k mým oblíbeným a já se těším, až začnu pracovat na vývoji nového stroje. Čeká nás spousta práce, ale snad všechno zvládneme. Naším cílem je předvést lepší výkony než minulý rok a já osobně bych byl rád, kdybych se v sedle Hondy cítil lépe," řekl rodák z Forli.
Andrea Dovizioso v sedle prototypu Honda"V Sepangu budeme mít k dispozici několik vylepšení, jako napřiklad novou elektroniku či pozměněný podvozek, takže budeme muset najít nové základní nastavení a já budu muset pozměnit svůj jezdecký styl. Nemáme však k dispozici mnoho testovacích dní, takže budeme muset pracovat rychle a zároveň efektivně."
"Letos bude úroveň jezdců rozhodně vyšší," pokračoval Dovi ohledně příchodu řady nováčků. "Mimo elitní čtyřku je zde spousta jezdců, kteří mohou pomýšlet na dobrá umístění. Zvláště nováčci, kterým však chybí zkušenosti."
Ohledně plánovaného návratu k litrům v roce 2012 Andrea dodal: "Změny ještě nejsou definitivní, takže se na ně zaměříme, až budou jasná všechna pravidla. Osobně nejsem proti, protože budu rád, když se náklady sníží. Já jsem však na litrové motorce nikdy nezávodil, i když jsem ji předtím zkoušel. Myslím, že ti, kteří na litrech již závodili, budou mít menší výhodu, ale snad nebudu mezi jezdci takové rozdíly."



Jerry Burgess vítá nejlepší motocykl Yamaha YZR-M1

30. ledna 2010 v 12:16 | Armí

Jerry Burgess vítá nejlepší motocykl Yamaha YZR-M1

Podle Jerryho Burgesse, hlavního mechanika Valentina Rossiho, si tovární Yamahu YZR-M1 MotoGP budou všichni pamatovat jako jeden z nejskvělejších motocyklů v historii závodů.

Burgess a Rossi pomohli přeměnit motocykl YZR-M1 v neporazitelnou sílu v letech 2008 a 2009, poté co Casey Stoner a Ducati zdrtili japonskou továrnu v první sezoně třídy 800cc v roce 2007.

Yamaha YZR-M1 vyhrála v roce 2007 pouze čtyři závody, ale v roce 2008 zvítězila v osmi závodech a v minulé sezoně v dalších deseti.

Burgess nešetřil chválou na Yamahu, poté co získala tři tituly - pro jezdce, tým i konstruktéra - už ve druhé sezoně za sebou.

"Bylo to fantastické a Yamaha odvedla skvělou práci," řekl. "V roce 2007 jsme stáli proti Ducati, která byla jako exploze dynamitu a pneumatiky Bridgestone udělaly výrazný krok vpřed a Michelin neudělal nic, takže nám to opravdu nandali."

"Pro sezonu 2008 jsme dostali pneumatiky Michelin a motocykl se dál zlepšoval a loni jsme měli stejnou rychlost jako Ducati a lépe vyladěný technický kit."

"Moc se mi to líbí, je to přesně to, co by si každý hlavní mechanik měl přát. To znamená dosáhnout, aby byl motocykl snadno ovladatelný pro každého, kdo na něj sedne."

Burgess a Valentino Rossi se vrátí na závodní trať 4. února v Sepangu při prvních letošních testech.



Půjde do týmu FB Corse místo Hopkinse McCoy?

30. ledna 2010 v 12:15 | Armí

Půjde do týmu FB Corse místo Hopkinse McCoy?

John Hopkins přešel do AMA a v projektu FB Corse se uvolnilo místo, které bude možná velmi brzy zaplněno. První náznak se objevil v tiskové zprávě italského týmu, v němž tým vyjádřil své zklamání nad rozhodnutím Johna Hopkinse, ale také dal jasně najevo svůj záměr pokračovat v práci na vývoji tříválcového motocyklu MotoGP, který zkonstruovala firma Oral Engineering. V této zprávě se také uvádí, že už tým uzavřel smlouvu s jiným jezdcem, který Hoppera nahradí. Neuvedli žádné jméno, ale zpráva ledacos naznačuje:
"Máme nového jezdce. Je to špičkový závodník, který prokázal své zkušenosti ve všech nejdůležitějších kategoriích mistrovství světa. Je to vynikající vývojový jezdec, ale jeho identitu zveřejníme teprve při oficiální prezentaci týmu."
Další zpravodajské zdroje nebyly tak opatrné. Internetové stránky gpone.com naznačily, že tím nejmenovaným jezdcem je pravděpodobně Garry McCoy. Australské stránky motoonline.com.au uvedly, že zdroje z blízkosti McCoye potvrdily, že bude McCoy jezdit pro tým FB Corse.
Domněnka, že by McCoy mohl jezdit pro tým FB Corse je celkem opodstatněná. Australský veterán už jezdil na různých strojích - od třídy 125cc přes Yamahu YZR 500 až po Kawasaki 990cc MotoGP, Ilmor 800cc MotoGP, Ducati Superbike a v poslední době Triumph 675 v Mistrovství světa Supersport.

Poté, co australského závodníka bez okolků vyhodili z týmu BE1, který je součástí závodního programu Triumph, a poté co John Hopkins oznámil, že bude jezdit v AMA, je téměř jisté, že jeho místo by měl zaujmout právě McCoy. Zpráva zatím není oficiální. Tým FB Corse předvede svůj nový motocykl v Milanu asi za týden.





Moody, Ryder a Spalding se vracejí do přenosů MotoGP na Eurosportu

30. ledna 2010 v 12:14 | Armí

Moody, Ryder a Spalding se vracejí do přenosů MotoGP na Eurosportu

Fanoušci MotoGP po celém světě zajásali, protože v roce 2010 si mohou být jistí dobrou zábavou. Toby Moody oznámil ve čtvrtek na svých stránkách Twitter, že se pro nadcházející sezonu vrací do Eurosportu skvělá dvojice komentátorů - Moody a Julian Ryder. Znovu se k nim přidá spisovatel a novinář Neil Spalding se svými encyklopedickými znalostmi z oblasti technologie MotoGP.
Tato trojice bude komentovat živé vysílání tréninků a kvalifikace všech tříd pro britský Eurosport, přímý přenos závodů třídy 125cc a Moto2 a také závody MotoGP, které se ovšem nebudou vysílat přímo, ale s určitým zpožděním, protože práva na živé vysílání vlastní BBC. I když se mají přenosy britského Eurosportu vysílat pouze v Británii, tato trojice si získala obrovské renomé po celém světě. Vysílání je možné většinou najít - obvykle ovšem nelegálně - a sledovat prostřednictvím internetu.



Spies chce patři mezi deset nejlepších, pódium v závodě by byl zázrak

30. ledna 2010 v 12:13 | Armí

Spies chce patři mezi deset nejlepších, pódium v závodě by byl zázrak

Ben Spies má před první kompletní sezónou jasný cíl. Dojíždět závody chce mezi prvními deseti a pokud by se mu podařilo umístění na stupních vítězů, považoval by to za zázrak.
"Top 10 je cíl, to je jisté," uvedl americký jezdec týmu Tech3. "Sedmé místo ve Valencii bylo po stránce emocí jako vítězství, protože vím, jak tvrdě a dobře jsem jel. Lidé nevědí, jak těžké je dokončit v MotoGP mezi prvními pěti. Pokud se nám to v první sezóně párkrát podaří, kolem pátého - šestého místa, budu s tím naprosto spokojený."

"Abych dokončil na pódiu, musel bych jet výjimečně. Myslím, že by ti přede mnou museli mít trochu smůlu, nebo bych já musel mít perfektní závod. Pokud dojedu na pódiu, bude to zázrak. A bylo by to úžasné."

Spies by v každém případě chtěl na konci roku být v tabulce šampionátu nejhůře na desátém místě. Nezapomíná však, že se v první sezóně musí především učit. Jelikož nepřišel z nižší kubatury, musí se na rozdíl od většiny ostatních učit také tratě.

"Myslím, že mi bude trvat celou jednu sezónu, než se do toho opravdu dostanu," přiznal. "Pokud se v druhé sezóně nezlepším, pak budu vědět, že nejsem dost rychlý, abych jezdil se těmito kluky. Vím, že jezdím slušně a můžu být uprostřed pole, ale nejdřív se musím sžít s motorkou a začít jezdit na limitu."

"Pak situaci znovu vyhodnotím a zjistím, kde jsou moje limity. Jestli jsou blízko předním jezdcům, nebo jestli stačí na páté, osmé nebo desáté místo. Uvidím, jak na tom jsem, stačit to nemusí."

Spies dodal, že má naprostou podporu šéfa týmu Hervého Poncharala. Ten počítá s tím, že se první rok bude Američan především učit.



Počasí testu Tech3 a Pons Racing nepřálo

30. ledna 2010 v 12:13 | Armí |  Zprávy z Moto2

Počasí testu Tech3 a Pons Racing nepřálo

Tento týden testovaly na dráze ve Valencii týmy třídy Moto2 Tech 3 a Pons Racing spolu s jezdci Raffaele de Rosou a Yuki Tahahashim na strojích Tech3 a Axelem Ponsem a Sergio Gadeou v sedle prototypu Pons Kalex.
Tým Tech 3 Moto2 již podruhé v krátkém čase přijel do Valencie testovat a opět to bylo počasí, které jim do značné míry omezilo možnost využít maxima času na dráze okruhu v Montmeló. Nicméně s podaným výkonem byl šéf týmu Herve Poncharal spokojený.
"Ve čtvrtek jsme měli k dispozici čtyři hodiny na dráze," uvedl Poncharal. "Samozřejmě bychom byli rádi za delší dobu, ale to co jsme udělali bylo velmi dobré. Poprvé jsme ve Valencii měli silné vibrace a ty už jsou zdá se pryč. Měli jsme jiné kyvné rameno, vidlici a jinak seřízené tlumení, takže jsme toho vyzkoušeli hodně, ale určitě ne všechno."
"Velmi zajímavý vztah panuje mezi Raffaelem a Yukim. Oba společně hodně spolupracují. Vzájemně spojili síly a o všem co testují si podrobně vyměňují informace. Máme skutečně dva špičkové jezdce," uvedl závěrem Herve Poncharal.
Na dráze okruhu Montmeló ve Valenecii spolu s Tech 3 také testovali jezdci týmu Pons Racing v sedle motocyklů Pons Kalex. "Ve čtvrtek jsme byli schopni jet poprvé s oběma motocykly a na každém z nich jsme zkoušeli různá nastavení," uvedl k testu šéf týmu Sito Pons.
"Ve středu bylo špatné počasí a nešlo dělat vůbec nic. Ve čtvrtek sice bylo chladno, což znamenalo, že dráha byla studená, ale podařilo se nám zajet několik kol a technická část týmu se tak mohla blíže seznámit jak s motocykly tak s jezdci."
"Tento test nám umožnil pokročit ve vývoji motocyklu, což také bylo jeho hlavním cílem. Myslím, že máme velmi dobrý základ pro další test v Montmeló," uvedl Pons. Stejné dva týmy budou v Barceloně znovu testovat a to ve dnech patnáctého až sedmnáctého února.



Dovizioso: Honda by měla upravit motorku podle mých požadavků

30. ledna 2010 v 12:12 | Armí

Dovizioso: Honda by měla upravit motorku podle mých požadavků

Andrea Dovizioso požaduje po Hondě, aby změnila přístup a akceptovala jeho návrhy na úpravy stroje RC212V. Doposud jeho požadavkům pozornosti moc nevěnovala.
"V roce 2009 jsem poprvé pocítil, jaké to je, když před vámi někdo zabouchne dveře," řekl Dovizioso pro Motosprint. "Dostal jsem se na místo (do týmu), o kterém všichni sní, ale výsledky jsem neměl."

"Nejsem jako Valentino (Rossi), kterého si Yamaha povolala, aby vyvíjel a všichni ho vždy následovali. Honda mi neumožnila změnit to, co chci. Je to také kvůli tomu, že změny, které jsem chtěl, jsou moc velké. Honda řekla: ´Je nemožné udělat vše hned, soustřeďme se na rok 2010.´ Chtěl bych změnit hodně věcí a lidé u Hondy to pochopili."

Ital ale odmítl, že bych chtěl přizpůsobit motorku výhradně svým potřebám. Úpravy by podle něj zvýšily výkonnost obecně a těžil by z nich i týmový kolega.

"Dle mého názoru by z těch modifikací těžil také Pedrosa," uvedl. "Snadno by pak bojoval o titul. Nepochybuji, že by to dokázal."



Po více než padesáti letech se do šampionátu vrací Lambretta

30. ledna 2010 v 12:11 | Armí

Po více než padesáti letech se do šampionátu vrací Lambretta

Italský výrobce Lambretta, jenž se proslavil svými skútry, se vrací do šampionátu silničních motocyklů po více než padesátileté absenci. Nasadí dva stroje do třídy 125 ccm.
"Pro Lambrettu je to nádherný den a pracovali jsme na tom téměř dva roky," řekl ředitel marketingu italské značky John Scully pro Autosport. "Jsme nadšení, že jsme zpět na závodní trati a že bude soutěžit v tak vzrušujícím a expandujícím sportu. Bude zábavné bojovat s velkými jmény, uvidíme, jak to dopadne."

"Chceme být úspěšní a vyvíjet vítězné závodní technologie, které budeme moci použít v našich sériových strojích, aby skútry Lambretta byl na trhu opět ty nejinovativnější."

Tým Lambretta vznikl na základech stáje Loncin, sídlo má v Bologni a jeho šéfem je Nicola Casedei. Motor a šasi bude mít vlastní. Jezdit pro Lambrettu budou Louis Salom a Marco Ravaioli.



Testy v Jerezu

27. ledna 2010 v 17:21 | Armí |  Zprávy z Moto2

Testy v Jerezu

Některé týmy, kteří pojedou v letošní sezóně na motocyklech Suter MMX, si daly dostaveníčko v Jerezu.
V Jerezu testovali čtyři piloti na motocyklech Suter MMX z továrny Suter Racing Technology.


Představil se zde tým Forward Racing šéfa Andrea Dosoliho, v roce 2009 známý pod jménem Hayate a jezdící MotoGP s motocyklem Kawasaki. Jako jezdci zde byli ex-dvěstěpadesátkař Francouz Jules Cluzel a superstockový specialista Claudio Corti.


Oficiální testovací pilot firmy Suter, Roberto "Roby" Rolfo, dvojnásobný vítěz závodů Grand Prix ve dvěstěpadesátkách, zkoušel pro svůj tým Italtrans-STR manažéra Massima Biaginiho různé nové díly. A jezdec týmu CIP, Švýcar Dominique Aegerter, se směl aspoň "povozit" na motocyklu Suter vybaveného motorem Yamaha R6, tedy na motocyklu, který jezdil tým LaGlisse při španělském šampionátu.

Roberto Rolfo měl možnost v minulém roce testovat různé motocykly kubatury Moto2 a byl i testovacím jezdcem pneu firmy Dunlop.


Neoficiální časy z Jerezu

1. Roberto Rolfo - 1:44,9
2. Jules Cluzel - 1:45,4
3. Claudio Corti - 1:46,0



Balatonring má být dokončen, Velká cena Maďarska zřejmě bude v termínu

27. ledna 2010 v 17:20 | Armí

Balatonring má být dokončen, Velká cena Maďarska zřejmě bude v termínu

V loňském roce projekt Balatonring pronásledovala smůla a hospodářské těžkosti. Projekt vznikl za velmi nepříznivé situace - měl vzniknout v Maďarsku a postavit ho měla španělská stavební firma. Byl naplánován krátce před začátkem hospodářské krize.

Už o několik měsíců později zkolaboval španělský trh s nemovitostmi, což způsobilo obrovské problémy pro španělské stavebnictví. Zároveň šla hodnota maďarského forintu prudce dolů a země se dostala do dalších hospodářských problémů, protože se většina podnikatelských aktivit v Maďarsku odehrávala ne ve forintech, ale v eurech.

Naštěstí se zdá, že tyto problémy skončily. Díry v rozpočtu tohoto projektu způsobené hospodářskou krizí vyplnila podle tvrzení internetových stránek BikeRacing.it banka Magyar Fejlesztési, maďarská banka zaměřená na rozvoj.

Posláním této banky je poskytnout financování pro projekty zaměřené na rozvoj infrastruktury a na ekonomiku, jako je například okruh Balatonring. Banka poskytla půjčku, která umožní, aby byl projekt dokončen včas a mohl hostit závod MotoGP 19. září 2010. Díky tomu se téměř jistě bude konat Velká cena Maďarska v plánovaném termínu, zatímco loni muselo být maďarské kolo zrušeno, protože okruh nebyl dokončen. Zdroje blízké managementu nového okruhu pevně věří, že závod proběhne podle plánu.

Tuto zprávu velmi uvítají maďarští fanoušci, ale i fanoušci po celém světě a zejména firmy, které organizují cestování na závody MotoGP. Kalendář MotoGP pro sezonu 2010 je stále ještě jen prozatímní, to znamená, že by se teoreticky mohlo ještě něco přesunout, i když se to zpravidla nestává.

Obchodní činnost zaměřená na plánování a organizování cest na závody MotoGP představují složitější a dražší záležitost, když se kalendář ještě mění. Fanoušci plánují dovolenou, ať už sami nebo za pomoci cestovních kanceláří, a čekají s objednávkou, protože potřebují zjistit, jak to dopadne, když spojí cestu do Maďarska a Itálie, protože by se mohlo stát, že místo sledování závodů se budou procházet po pobřeží Balatonu nebo se nudit na italské Riviéře. Až bude kalendář potvrzen, fanoušci si mohou být jistí, že pokud si zjednají zájezd, závody se v danou dobu opravdu budou konat.

To, že se bude konat maďarské kolo MotoGP na okruhu Balatonring, bude mít pouze jedinou stinnou stránku. MotoGP v tom případě nenavštíví malebný okruh Motorland Aragon poblíž města Alcañiz, asi 275 km od Barcelony, který byl určen jako rezervní okruh pro tuto sérii. I když Španělsko sotva potřebuje další Velkou cenu, závod na okruhu Motorland Aragon by vůbec nebyl žádným trestem.



Provizorní seznam jezdců Moto2 pro sezonu 2010

27. ledna 2010 v 17:19 | Armí |  Zprávy z Moto2

Provizorní seznam jezdců Moto2 pro sezonu 2010

Mezinárodní motocyklová federace (FIM) dnes vydala provizorní seznam jezdců nové třídy Moto2, kde jsou dva čeští závodníci Karel Abraham z Cardion AB Motoracing a Lukáš Pešek z Matteoni CP Racing.
#JezdecZeměTýmMotocykl





2GABOR TALMACSIHUNSPEED UP
FTR
4STEFAN BRADLGERVIESSMANN KIEFER RACINGSUTER
5JOAN OLIVESPAJACK&JONES BY A.BANDERASPROMOHARRIS
6ALEX DEBONSPARED BULL AJO MOTORSPORTFTR
7AXEL PONSSPAPONS RACINGPONS KALEX
9KENNY NOYESUSAJACK&JONES BY A.BANDERASPROMOHARRIS
10FONSI NIETOSPAG22 HOLIDAYGYMMORIWAKI
12THOMAS LUTHISWIINTERWETTEN MORIWAKI RACINGMORIWAKI
14RATTHAPARK WILAIROTTHAHONDA-SAGSUTER
15ALEX DE ANGELISRSMSCOT RACING TEAMSCOT
16JULES CLUZELFRAFORWARD RACINGSUTER
17KAREL ABRAHAMCZECARDION AB MOTORACINGRSV
24TONI ELIASSPAGRESINI RACING MOTO2MORIWAKI
25ALEX BALDOLINIITACARETTA TECHNOLOGY RACE DEPTI.C.P.
29ANDREA IANNONEITASPEED UP
FTR
35RAFFAELE DE ROSAITATECH 3 RACINGTECH 3
37FABRICIO PERRENARGKINO RACINGBQR-MOTO2
39ROBERTINO PIETRIVENITALTRANS S.T.R.SUTER
40SERGIO GADEASPAPONS RACINGPONS KALEX
41ARNE TODEGERRACING TEAM GERMANYSUTER
44ROBERTO ROLFOITAITALTRANS S.T.R.SUTER
45SCOTT REDDINGGBRMARC VDS RACING TEAMSUTER
48SHOYA TOMIZAWAJAPTECHNOMAG-CIPSUTER
52LUKÁŠ PEŠEKCZEMATTEONI C.P. RACINGMORIWAKI
53VALENTIN DEBISEFRAWTR SAN MARINO TEAMADV
55HECTOR FAUBELSPAHONDA-SAGSUTER
56VLADIMIR LEONOVRUSVECTOR KIEFER RACINGSUTER
59NICOLA CANEPAITASCOT RACING TEAMSCOT
60JULIAN SIMONSPAMAPFRE ASPAR TEAMRSV
61VLADIMIR IVANOVRUSGRESINI RACING MOTO2MORIWAKI
63MIKE DI MEGLIOFRAMAPFRE ASPAR TEAMRSV
71CLAUDIO CORTIITAFORWARD RACINGSUTER
72YUKI TAKAHASHIJAPTECH 3 RACINGTECH 3
75MATTIA PASINIITAJIR MOTO2TSR
76BERNAT MARTINEZSPABLUSENS BQRBQR-MOTO2
77DOMINIQUE AEGERTERSWITECHNOMAG-CIPSUTER
88YANNICK GUERRASPAG22 HOLIDAYGYMMORIWAKI
95MASHEL AL NAIMIQATBLUSENS BQRBQR-MOTO2
-
-
-
JIR MOTO2TSR






Rezervní jezdci:







27VINCENT LONBOISBELMARC VDS RACING TEAMSUTER
-ANTHONY WESTAUSMZ RACING TEAMMZ



Provizorní seznam jezdců třídy do 125ccm pro sezonu 2010

27. ledna 2010 v 17:18 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

Provizorní seznam jezdců třídy do 125ccm pro sezonu 2010

Mezinárodní motocyklová federace (FIM) dnes vydala provizorní seznam jezdců nejnižší kubatury MS do 125ccm, kde s motocyklem Honda týmu Racing Germany pojede český jezdec Jakub Kornfeil.
#JezdecZeměTýmMotocykl





5ALEXIS MASBOUFRAWORLDWIDERACE TEAMAPRILIA
7EFREN VAZQUEZSPABAINET DERBIDERBI
9MUHAMMAD ZULFAHMIMYSEMPOWERMENT WORLDWIDERACE TEAMAPRILIA
11SANDRO CORTESEGERRED BULL AJO MOTORSPORTDERBI
12ESTEVE RABATSPABQR RACINGAPRILIA
14JOHANN ZARCOFRAWTR SAN MARINO TEAMAPRILIA
18NICOLAS TEROLSPABANCAJA ASPAR TEAMAPRILIA
23ALBERTO MONCAYOSPAANDALUCIA CAJASOLAPRILIA
24SIMONE CORSIITAFONTANA RACINGAPRILIA
26ADRIAN MARTINSPATEAM WRBAPRILIA
32LORENZO SAVADORIITAMATTEONI C.P. RACINGAPRILIA
35RANDY KRUMMENACHERSWIMOLENAAR RACINGAPRILIA
38BRADLEY SMITHGBRBANCAJA ASPAR TEAMAPRILIA
39LUIS SALOMSPALAMBRETTA REPARTO CORSELAMBRETTA
44POL ESPARGAROSPABAINET DERBIDERBI
50STURIA FAGERHAUGNOREMPOWERMENT WORLDWIDERACE TEAMAPRILIA
69LOUIS ROSSIFRACBC CORSEAPRILIA
71TOMOYOSHI KOYAMAJAPRACING TEAM GERMANYHONDA
72MARCO RAVAIOLIITALAMBRETTA REPARTO CORSELAMBRETTA
78MARCEL SCHROTTERGERINTERWETTEN RACINGHONDA
80QUENTIN JACQUETFRAMOLENAAR RACINGAPRILIA
84JAKUB KORNFEILCZERACING TEAM GERMANYHONDA
87LUCA MARCONIITAWORLDWIDERACE TEAMAPRILIA
93MARC MARQUEZSPARED BULL AJO MOTORSPORTDERBI
94JONAS FOLGERGERWORLDWIDERACE TEAMAPRILIA
99DANNY WEBBGBRTEAM WRBAPRILIA



Provizorní seznam jezdců MotoGP pro sezonu 2010

27. ledna 2010 v 17:16 | Armí

Provizorní seznam jezdců MotoGP pro sezonu 2010

Mezinárodní motocyklová federace (FIM) dnes vydala provizorní seznam všech přihlášených jezdců a týmů královské kubatury MotoGP s datem 27. ledna 2010.
#JezdecZeměTýmMotocykl





4ANDREA DOVIZIOSOITAREPSOL HONDA TEAMHONDA
5COLIN EDWARDSUSAMONSTER YAMAHA TECH 3YAMAHA
7HIROSHI AOYAMAJAPINTERWETTEN HONDA MOTOGPHONDA
11BEN SPIESUSAMONSTER YAMAHA TECH 3YAMAHA
14RANDY DE PUNIETFRALCR HONDA MOTOGPHONDA
19ALVARO BAUTISTASPARIZLA SUZUKI MOTOGPSUZUKI
24MARCO MELANDRIITASAN CARLO HONDA GRESINIHONDA
26DANI PEDROSASPAREPSOL HONDA TEAMHONDA
27CASEY STONERAUSDUCATI MARLBORO TEAMDUCATI
36MIKA KALLIOFINPRAMAC RACING TEAMDUCATI
40HECTOR BARBERASPAASPAR MOTOGP TEAMDUCATI
41ALEIX ESPARGAROSPAPRAMAC RACING TEAMDUCATI
46VALENTINO ROSSIITAFIAT YAMAHA TEAMYAMAHA
58MARCO SIMONCELLIITASAN CARLO HONDA GRESINIHONDA
65LORIS CAPIROSSIITARIZLA SUZUKI MOTOGPSUZUKI
69NICKY HAYDENUSADUCATI MARLBORO TEAMDUCATI
99JORGE LORENZOSPAFIAT YAMAHA TEAMYAMAHA



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )