Říjen 2009

Moto2: Aktuálně z této kubatury

31. října 2009 v 17:03 | Armí |  Zprávy z Moto2

Moto2: Aktuálně z této kubatury

Pole startujících se i díky ekonomické krizi trochu zmenšilo a zde je tedy nový pohled na tuto třídu...

AJO MOTORSPORT

Finský tým má jedno fixní místo, ale doposud se nerozhodl, kdo a jestli vůbec tuto třídu pojede...


Kandidátem číslo "1" je ale český jezdec Lukáš Pešek, který na stránkách SpeedWeeku říká: "Nabídl jsem se ve všech týmech, Česká pojišťovna zůstává jako sponzor. Nejpozději do Valencie bych chtěl mít jasno, kde v roce 2010 pojedu".

BALATON RACING TEAM 250

Tento tým z finančních důvodů svou účast už stáhl.

BLUSENS - BQR

S vlastním šasí mohou vyjet dva jezdci. V hledáčku týmu byli sice Esteve Rabat, Alex Debon, David de Gea a Fonsi Nieto - tedy čistě španělská záležitost. Ale tým nemá žádné sponzory, takže Alex Debon s "Aeroporto de Castello" se tím stává jasnou jedničkou a naopal Esteve Rabat zůstane ještě rok ve stopětadvacítkách.

CAMPETELLA RACING

Tradiční italský tým dvěstěpadesátek je pouze náhradní variantou pro třetí motocykl stáje SpeedUp.

CARDION AB MOTORACING


Český tým z Brna pojede pochopitelně v sedle šasí jedné z pěti Aprilií s Karlem Abrahamem, naposledy senzačně šestým v Grand Prix Austrálie.

CIP MOTO - GP250

V tomto týmu by měla zůstat stejná sestava jako letos, tedy Japonec Shoya Tomizawa a Francouz Valentin Debise. Ovšem místo je zatím jen jedno, takže nominován byl Debise, neboť tým i šéf je francouzský. Ale druhé místo zřejmě bude této stáji přiděleno.

EMMI - CAFFE LATTE

Jezdcem týmu Emmi Caffé Latte bude pochopitelně Švýcar Thomas Lüthi, ale tým se stále více blíží smlouvě s Kalexem: "Pokud pojedeme se šasí od Kalexu, tak odpadnou celní a jazykové problémy s Moriwaki, navíc Böblingen v Německu je přece jen blíž", říká nový šéf týmu Terrell Thien.

G22 RACING TEAM

Rodinný tým Pabla a Angela Nietových se po letošní blamáži v MotoGP, kdy nedokončil vůbec sezónu, chtěl zaměřit na tuto novou kubaturu. Zatím nemají sponzora, i když jako jezdec je vyhlídnutý další z klanu této rodiny, Fonsi Nieto. Ovšem pomalu se proslýchá, tedy aspoň to hlásí "Radio Paddock", že tento tým na startu v roce 2010 vůbec neuvidíme.

HAYATE RACING

"Pro účast v závodech potřebujeme minimálně 2 miliony Euro. A navíc musíme mít v týmu jednoho Itala. Pokud bude chybět třeba jen 200 000 tisíc, tak do sezony vůbec nevyjedeme. Chybí nám také kamiony, neboť ty, které máme, nemůžeme stejně v Moto2 použít, protože jejich rozkládání do stran je v paddocku Moto2 zakázané. A to pomíjím, že jméno Hayate patří Kawasaki a o jeho vůbec eventuálním zakoupení vůbec nevíme, kolik by to stálo", říká týmový šéf Andrea Dosoli a nevidí tak účast tohoto týmu v příštím roce příliš optimisticky.

HONDA GRESINI

Tým si sice objednal šasí od Moriwaki, ale doposud nemá nejen peníze, ale ani žádného jezdce pod smlouvou.

JIR

Tým Luca Montirona, dříve známý v MotoGP jako Konica Minolta Honda, hledá především peníze. Ital Mattia Pasini už smlouvu s týmem podepsla a nově by měl jet i Američan JD Beach, vítěz Red Bull Cupu z roku 2008, kterého chce mít v týmu Kevin Schwantz.

KINO CONTRERAS RACING

V sedle motocyklu se šasím BQR Blusens bude sedět celkem Argentinec Fabrizio Perren, který se tak pokusí o svůj comeback do světa závodů Grand Prix.

MAPFRE ASPAR TEAM

Asparova stáj s motocykly Aprilia má celkem jasné složení: novopečený mistr světa stopětadvacítek Julian Simon a jeho předchůdce, tedy mistr světa z roku 2008, Mike di Meglio. A je zde velká motivace pro oba dva jezdce: Aspar chce v roce 2011 rozšířit svůj tým MotoGP na dva jezdce, tedy vedle Barbery může přejít do královské kubatury ten lepší z této dvojice.

MATTEONI RACING

Ve svém aktuálním týmu zřejmě zůstane Jules Cluzel z Francie, ovšem zájem o něho mají i další týmy. Cluzel má ale s Matteonim dvouletou smlouvu.

PONS RACING PEPE WORLD

Stáj ex-mistra světa Sita Ponse by ráda jela, pokud nedostane smlouvu do MotoGP a to vypadá hodně nepravděpodobné, s Toni Eliasem a dále se synem majitele týmu, tedy Axelem Ponsem. Použito bude šasí německé firmy Kalex Engineering z Böblingenu a tým bude fungovat jako jejich "tovární" stáj.

PRAMAC RACING

Ital Niccolo Canepa a Američan Kenny Noyes - vítěz CEVu z posledního víkendu ve Formuli Extreme byli dva nejvážnější kandidáti na dvě motorky. Použité šasí mělo být od Moriwaki. Tým měl jet pod hlavičkou "Holiday Gym", tedy supersportové stáje CEVu, to ale IRTA nyní zamítla.

PROMO RACING

Tým šéfa stáje Daniela Devahiveho má už pod smlouvou Joana Olivého. A filmový herec Antonio Banderas - Zorro - je spolumajitelem týmu. Původně měl za tento tým jet Aleix Espargaro, ten dal ale pochopitelně přednost MotoGP a týmu Pramac Racing Ducati. Použité šasí má být od Harrise.

RACING TEAM GERMANY

První jezdec je jasný, Němec Arno Tode, a šasí bude buď ze Švýcarska, tedy od Suter Racing Technology, nebo od FTR. Tým doufá, že dostane ještě jedno místo, což vzhledem k finančním problémům jiných týmů je celkem pravděpodobné.

SCOT RACING TEAM 250

Se sponzorem "Dr. Bruxem" by měl nastoupit tento tým ze San Marina. A kdo za něj pojede? Týmový šéf by chtěl Alexe de Angelise, nebo Raffaele de Rosu a nebo také hlavně kvůli sponzorovi MOL, svého současného jezdce MotoGP, Gabora Talmacsiho.

SPEED-UP APRILIA

Jedná se o ex-tým Metis Gilera, vedený Lucou Boscoscurem. Jistý je Andrea Iannone, ovšem jako o druhém jezdci se uvažuje i o našem Lukáši Peškovi. Na toto druhé místo je ale i další zájemce, Maďar Gabor Talmacsi a jeho vítané sponzorské peníze.

SPRINT TECNOLOGY RACING

Tým vedený týmovým šéfem Massimo Biaginim pojede s venezuelským jezdcem Roberto Pietrim jr.

STOP AND GO RACING TEAM

V týmu by měli zůstat letoošní jezdci, tedy Ratthapark Wilairot a Hector Faubel. Ale právě Španěl Faubel dostal nabídku od Inmotecu do MotoGP a to se přece neodmítá.

TEAM ROBERTS

Mraky se stahují nad týmem "Kinga Kennyho", který marně hledá sponzorské peníze. A Kenny Roberts sr. už nechce - jako v nedávné minulosti, financovat tým pouze ze svých peněz!

TECH 3

Na dvě místa jsou nyní už čtyři uchazeči: Yuki Takahashi, Shuhei Aoyama a Raffaele de Rosa a nově i Alex de Angelis. Šasí je vyrobeno vlastní, ale k jezdecké otázce říká Hervé Poncharal: "Sponzoři pocházejí většinou z Itálie, takže jeden ze dvou jezdců musí být Ital."

VIESSMANN KIEFER RACING

Šasí STR (Eskila Sutera) pojede i německý tým se Stefanem Bradlem, a tato stáj doufá, že dostane i místo pro Rusa Vladimira Leonova, což se zdá být velmi pravděpodobné.

WTR SAN MARINO TEAM

Jezdcem bude letošní jezdec této stáje, skvělý "vodník" Alex Baldolini.



Dokáže Rossi překonat Agostiniho rekord?

31. října 2009 v 16:59 | Armí

Dokáže Rossi překonat Agostiniho rekord?

Doposud šesti vítězstvími dosáhl letos čerstvě korunovaný devítinásobný mistr světa Valentino Rossi na úctyhodných 103 výher v kariéře a výrazně se přiblížil legendárnímu Giacomu Agostinimu, který vévodí historické tabulce se 122 triumfy.
Přestože rodák z Urbina vévodí celkovým tabulkám královské třídy se sedmasedmdesáti výhrami, se sto dvaceti sedmi umístěními na stupních vítězů, s padesáti osmi vybojovanými pole position a má na kontě o pouhý jeden mistrovský titul méně co se královské kubatury, chce překonat rekord svého krajana také v počtu vítězství v kariéře.
V současnosti má Ital na kontě 103 výher oproti 122 triumfům Agostiniho a v MotoGP by musel setrvat alespoň další dvě sezóny, chce-li tento rekord překonat.
"Možná se k tomuto rekordu alespoň dokážu přiblížit. Záleží na roce 2011, zda podepíšu jednoletý, nebo dvouletý kontrakt," říká Valentino, jenž má pro příští rok jisté angažmá v továrním týmu Yamaha, avšak v sedle jakého stroje se představí poté stále není jasné. Kromě setrvání u týmu s třemi ladičkami ve znaku se hlasitě hovoří o možnosti přestupu k italské Ducati, kde by jej kromě fanoušků moc rád viděl nový týmový manažer "rudých" a Rossiho kamarád, Vittoriano Guareschi.



Kdo bude jezdit v Moto2?

31. října 2009 v 16:57 | Armí |  Zprávy z Moto2

Kdo bude jezdit v Moto2?

Blíží se poslední závod oblíbené třídy 250cc a objevují se nové zprávy o tom, kteří jezdci už podepsali smlouvu pro závody nové třídy Moto2 a kteří o závodních smlouvách jednají. Jak už jsme psali, Alex de Angelis se zřejmě blíží podepsání smlouvy s týmem Tech 3, i když o osudu původně plánovaného projektu týmu Scot Honda v MotoGP zatím nebylo oficiálně nic zveřejněno.
Většina zpráv, které se týkají třídy Moto2, se soustředí na de Angelisova kolegu z týmu Gresini Honda Toniho Elíase. Také Elías měl zájem o smlouvu s týmem Scot Honda, ale i on by musel někde získat peníze, aby toto místo získal. A to je věc, která - jak se ukázalo - je nesmírně těžká.

Když z této smlouvy sešlo, vypadalo už skoro jisté, že Elías bude jezdit pro tým Sita Ponse v Moto2 a říkalo se, že už dokonce podepsal předběžnou dohodu. Španělský sportovní deník as.com však uvedl, že Elías tuto smlouvu zrušil, když Sito Pons odmítl zaručit jeho plat.

Vzhledem k tomu, že Héctor Barberá z Ponsova týmu vyhlásil v Sepangu dvanáctiminutovou stávku právě kvůli problémům kolem platu, Elías se rozhodl, že si nemůže dovolit riskovat závodění pro tento tým.
Místo toho Elías zůstane tam, kde je. Španělský závodník bude jezdit pro tým Fausta Gresiniho, ale přesune se do třídy Moto2. Prohlásil, že jeho cílem je využít této třídy jako odrazového můstku pro návrat do třídy MotoGP v nejbližší budoucnosti. A to byl důvod, který vedl k jeho rozhodnutí nepřejít do Mistrovství světa Superbike, kde o něho byl také zájem.

Přechod z WSBK do MotoGP je stále ještě spojený s obtížemi a cesta opačným směrem také není žádná procházka růžovou zahradou. Zatím není jisté, kdo bude Elíasovým týmovým kolegou, kterého hodlá Gresini obsadit. Uvádějí se jména jako Juki Takahaši a Alex de Angelis. Gresiniho projekt je však stále ještě ohrožený, protože - jak uvádějí stránky motorcyclenews.com - se Gresini stále ještě potýká s problémem, jak zajistit rozpočet pro tento tým.
Mattia Pasini, který byl předtím spojován s případným místem v týmu Pramac Ducati, oznámil, že bude jezdit v Moto2 pro tým JiR. Tým JiR, který vede Luca Montiron, předtím vedl tým MotoGP, ale bez většího úspěchu, poté co se tým rozešel s firmou Pramac.

Makoto Tamada i Šinja Nakano zažili na motocyklu JiR Honda katastrofální sezonu. Pasini má za sebou těžkou sezonu ve třídě 250cc v týmu Tóth. Aprilia několikrát zabavila motocykly maďarského týmu, když tým včas nezaplatil za pronájem motocyklů. Pasini řekl v tiskové zprávě, že doufá, že ho v roce 2010 čeká sezóna, která nebude tak plná zvratů: "Doufám, že budu konečně mít klidnou sezonu, kde se budeme moci soustředit na závodění a nebudeme muset myslet na nic jiného."

Projekt JiR má údajně používat podvozek Moriwaki, což je poněkud překvapivé vzhledem k tomu, že tým v současnosti podporuje - nepříliš úspěšný - projekt v sérii Superstock 1000 FIM, kde používá motocykl Aprilia RSV4.
Fonsi Nieto má také problémy se závoděním. V této sezoně cestoval z jednoho týmu do druhého a také z jedné série do druhé (250cc, Moto2, WSBK), často jako náhradník za zraněné jezdce. Měl by se vrátit do paddocku Velké ceny.
Podle stránek motociclismo.es se má španělský závodník spojit se svými bratranci Pablem a Geletem Nietovými v jejich novém projektu G22 ve třídě MotoGP. Nieto je jedním z mála jezdců, kteří už mají nějakou zkušenost s motocyklem Moto2, protože letos jezdil na motocyklu týmu LaGlisse ve španělském mistrovství CEV. Tým má mít prezentaci při závěrečném kole sezony MotoGP ve Valencii.

Nejmenší překvapení představuje samozřejmě to, že smlouvu pro třídu Moto2 podepsal Julián Simón, nový mistr světa třídy 125cc. Do Moto2 přestoupí se svým současným týmem Aspar a jeho týmovým kolegou bude současný jezdec týmu Mike di Meglio.

Španělský list AS zveřejnil interview s Jorge Martínezem, majitelem týmu Aspar, a ten řekl, že si myslí, že Simón porazí ve třídě Moto2 Elíase. Martínez také uvedl, že předpokládá, že za provozování svého týmu Moto2 v příštím roce utratí asi 2,6 miliónu euro, i když první rok v nové třídě bude nejdražší, protože týmy musí zajistit infrastrukturu, aby mohli v nové třídě závodit. Tento údaj zhruba odpovídá částce, o které mluvil Sito Pons - asi 2,5 mil - tolik podle něj bude nový projekt stát.
Vedle potvrzených smluv je řada dalších projektů, které ještě zatím nebyly dokončeny. Hollywoodská hvězda španělského původu Antonio Banderas dal dohromady tým Moto2, i když tento tým - Promoracing - je zatím jen v seznamu náhradníků. Ale vzhledem k tomu, že už se z Moto2 stáhl tým LCR kvůli problémům finančního charakteru a protože je pravděpodobné, že ho budou následovat i další týmy, je velká šance, že finančně zajištěný náhradní tým své místo na startovním roštu získá. Smlouvu s týmem už údajně podepsal Joan Olivé a další místo je zatím volné.


S místem v tomto týmu bývá spojován Američan Kenny Noyes, který v současnosti jezdí ve španělském mistrovství Formula Extreme, ale stránky motorcyclenews.com uvádějí, že o místě jedná také Scott Redding, britský závodník současné třídy 125cc mistrovství světa.

Tým Promoracing ovšem není pro Noyese jedinou možností, má šanci i v týmu Pramac. Španělská firma Holiday Gym uvažuje o tom, že své sponzorské aktivity přenese z Mistrovství světa Supersport do třídy Moto2. S sebou by zřejmě přivedli závodníka, kterého v současnosti sponzorují ve WSS, Yannicka Guerru. Tato firma by potom sponzorovala tým Pramac a jezdci týmu by mohli být Guerra a Noyes.


Další zprávy zřejmě můžeme očekávat ve Valenii, protože další týmy využijí příležitost předvést své závodníky pro příští rok před shromážděnými zástupci tisku, protože to je poslední příležitost, kterou budou v letošním roce mít.



Motocykl Tech3 Moto2 nevyzkouší jejich jezdci z MotoGP

31. října 2009 v 16:55 | Armí

Motocykl Tech3 Moto2 nevyzkouší jejich jezdci z MotoGP

U Monster Tech 3 v příštím roce pojede dvojice amerických jezdců a rodilých Texasanů Colin Edwards a Ben Spies. Spies je čerstvým vítězem světového šampionátu produkčních motocyklů WSBK, jeho zkušenější kolega Edwards stejný šampionát vyhrál dvakrát a je považován za jednoho z nejlepších vývojových jezdců.

U Tech3 se pustili do ambiciózního projektu a v roce 2010 nebudou závodit pouze v královské kubatuře, ale také v nové třídě Moto2. Na rozdíl od jiných týmů MotoGP, ale na startovní rošt nové kubatury postaví zcela vlastní konstrukci 600ccm motocyklu. Na jeho vývoji se velkou měrou podílel Guy Coulon, technický guru francouzského Tech3 a zároveň šéfmechanik Colina Edwardse.

Ben Spies potřebuje získat zkušenosti a v posledním závodu sezony bude ve Valencii startovat na divokou kartu. Pro Američana je to obrovská příležitost získat kontakt s Yamahou M1 ještě dřív než v úterý zahájí první dvoudenní test v přípravě na sezonu 2010.

Zkušený Colin Edwards by spolu s Benem Spiesem také dokázali velmi dobře ohodnotit nový motocykl Moto2 a přesně tuto otázku položil francouzskému týmu Tech3 britský crash.net, když se jich zeptal, zda k vývoji 600ccm motocyklu využijí své dva jezdce z týmu královské kubatury, když zatím nejsou známa jména jezdců pro jejich nový tým.

V Tech3 potvrdili, že by bylo určitě skvělé, kdyby s jejich motocyklem na dráhu vyjeli Colin Edwards s Benem Spiesem nebo dokonce oba tovární jezdci Valentino Rossi a Jorge Lorenzo, ale zároveň uvedli, že oba Američané velkou část zimy stráví doma v Texasu a testovat motocykl Moto2 budou výlučně jezdci pro tuto kubaturu, kteří budou potvrzeni pravděpodobně během posledního podniku ve Valencii.




Podle Doohana potřebuje Honda výraznější vedení

31. října 2009 v 16:54 | Armí

Podle Doohana potřebuje Honda výraznější vedení

Australan Mick Doohan svou kariéru v mistrovství světa silničních motocyklů spojil s japonskou značkou Honda a v letech 1994 až 1998 získal pět titulů v královské kubatuře. Doohan v těchto letech jasně dominoval a v roce, kdy vyhrál svůj poslední titul bylo v celkovém hodnocení na prvních pěti místech hned pět jezdců Hondy.

Od té doby uplynulo hodně vody a v současnosti už Honda není strojem, který dokáže konkurovat svému rivalovi Yamaze nebo mnohem menšímu výrobci z Itálie Ducati. Doohan si myslí, že k návratu na přední příčky musí Honda posílit pozice ve vedení.

Potom, co Doohan v australské Grand Prix sledoval na Phillip Islandu počínání Daniho Pedrosy, jenž v patnáctém podniku sezony dojel třetí za Casey Stonerem a Valentinem Rossim, pro Motorcycle News řekl: "Dle mého názoru Honda ještě stále potřebuje lidi s dobrým potenciálem."

"Potřebujete výrazného manažera, který na sebe dokáže vzít určitá rizika a dělat rychlá rozhodnutí. Pro tak velkou společnost jakou je Honda to není vůbec jednoduché. Myslím, že čím větší tlak přichází z okolního prostředí, tím je to pro nich lepší, protože tak dokážou zatlačit sami na sebe."

Ve zlaté éře Micka Doohana a Valentina Rossiho byla Honda nedotknutelná a vyhrávala co se dalo. Po odchodu italského šampiona k Yamaze, ale japonský výrobce získal od roku 2004 jen jeden titul mistra světa s Nicky Haydenem v roce 2006.

Podle Micka Doohana měl odchod Valentina Rossiho na Hondu zničující následky, když závěrem uvedl: "Když Rossi odešel, odešlo s ním také srdce Hondy. Stále závodí, ale nevěřím, že jsou tím nejlepším závodním týmem, jakým by mohli být.




Pro De Angelise je nyní mnohem reálnější Moto2 než MotoGP

30. října 2009 v 17:38 | Armí

Pro De Angelise je nyní mnohem reálnější Moto2 než MotoGP

V paddocku se dlouho netrpělivě očekávalo jak dopadne avízované spojení Alexe De Angelise s týmem Scot Honda, kde měla velkou roli sehrát finanční podpora ze strany samotného San Marina, aby současný jezdec Gresiniho týmu pokračoval v královské kubatuře závodů silničních motocyklů.

Rozhodnutí ohledně De Angelisovy budoucnosti mělo přijít už minulý týden během Velké ceny Malajsie v Sepangu, ale nic takového se nestalo a ve Valencii tak jezdec ze San Marina pojede pravděpodobně svůj poslední závod v MotoGP.

Tuto verzi také potvrdil šéf týmu Monster Tech 3 Herve Poncharal, když pro francouzské motocyklové internetové stránky Moto Caradisiac uvedl podrobnosti ohledně jejich nového projektu Tech 3 v Moto2. Vyjmenoval tam hned několik jmen jezdců, kteří připadají v úvahu a Alex De Angelis byl součástí tohoto seznamu.

"Máme pět možných kandidátů," řekl Poncharal pro Moto Caradisiac. "Alex De Angelis, který mi včera řekl, že MotoGP je pro něho pasé a projekt Scot Hondy a San Marina se neuskuteční, De Rosa (současný jezdec 250ccm týmu Scot Honda), Niccolo Canepa (současný jezdec Pramac Racingu v MotoGP), Takahashi (bývalý jezdec Scot Hondy MotoGP) a Jules Cluzel (současný jezdec 250ccm týmu Matteoni Racing)."

Scot Honda zatím HRC nepotvrdila pronájem RC212V pro sezonu 2010, HRC pouze uvedlo, že na vyjádření Scot Hondy můžou ještě chvíli počkat a RC212V jim dodat a ze San Marina k tomuto projektu nepadlo zatím ani slovo.

Zdá se tedy, že Herve Poncharal je velmi dobře informován a tento projekt, který vznikal na poslední chvíli pravděpodobně ztroskotal na nedostatku finančních prostředků. Díky tomu se tak znovu otevírá možnost získat druhý prototyp MotoGP pro LCR Hondu Lucia Cecchinelliho.




Mattia Pasini v roce 2010 s týmem JiR v Moto2

30. října 2009 v 17:37 | Armí |  Zprávy z Moto2

Mattia Pasini v roce 2010 s týmem JiR v Moto2

Mattia Pasini pojede v roce 2010 novou kubaturu Moto2 v barvách týmu JiR Itala Gianluca Montirona. Pasini zahájil sezonu 2009 ve čtvrtlitrech s týmem Toth, ale vzhledem k finančním problémům maďarského týmu jel závod Velké ceny Portugalska pod hlavičkou týmu Globalgest a sezonu ukončí jako jezdec týmu Paddock GP Racing.

Britský Motorcycle News uvedl, že oficiální oznámení spojení Pasaniho s týmem bývalého šéfa JiR v MotoGP Montirona bude oznámeno koncem tohoto týdne. Pro Pasiniho tak skončí období nejistoty a v sedle 600ccm motocyklu Moto2 může pokračovat v budování úspěšné kariéry.

Mattia Pasini v letošní sezoně získal také důležitou zkušenost s prototypovým motocyklem MotoGP, když mu Ducati nabídla příležitost testovat jejich GP9 na okruhu v Brně a později na domácí trati v Mugellu. Pasini ale nerozšířil pole čtvrtlitrových jezdců, kteří odcházejí do královské kubatury a místo v satelitním týmu Pramac nakonec získal Aleix Espargaro.

Zatím není jasné, kdo bude Pasiniho týmovým kolegou. Gianluca Montiron spolupracuje s bývalým americkým závodníkem Kevinem Schwantzem a ten by mohl do týmu angažovat mladého krajana JD Beacha, který vyhrál juniorský šampionát Red Bull Rookies Cup 2008.

Stejně tak se hovoří o britském jezdci Scottu Reddingovi, jenž v současnosti jezdí v týmu Blusens Aprilia nejnižší kubaturu mistrovství světa. Britský mladík ale okamžitě po návratu z Malajsie zamířil do Španělska, kde se měl setkat s vedením týmu Moto2 známého herce Antonia Banderase, pro které bude v příštím roce jezdit Joan Olive.




U Aspara pojede v roce 2010 Nicolas Terol

30. října 2009 v 17:36 | Armí |  Zprávy z 125 ccm

U Aspara pojede v roce 2010 Nicolas Terol

Bancaja Aspar, tým Jorge Martineze v nejnižší kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů intenzivně pracuje na tom, aby měl i v příštím ročníku světového šampionátu silné jezdecké obsazení.

V barvách mistrovské skupiny Aspar pojede v roce 2010 Nicolas Terol, který už smlouvu podepsal a nyní je na programu projednání podrobností ohledně prodloužení kontraktu s britským jezdcem Bradley Smithem.

Letošní ročník je pro jezdce Aspar týmu velmi úspěšný. Titul získal Julian Simon, který se po skončení sezony přesune do týmu Aspar v kubatuře Moto2 a titul vicemistra si v posledním podniku v Malajsii zajistil jeho kolega Bradley Smith.

Jorge Martinez za Juliana Simona angažoval dalšího Španěla Nicolase Terola, jezdce stáje Jack&Jones, který ještě ve Valencii bude bojovat o celkové třetí místo s krajanem Polem Espargarem.

"Jsme velmi blízko uzavření smlouvy s Bradley Smithem a s Nicolasem Terolem ji už máme podepsanou," řekl Jorge Martinez, šéf týmů Aspar. "Takže věřím, že budeme s našim 125ccm týmem pokračovat na stejně vysoké úrovni konkurenceschopnosti a znovu bojovat o titul."

Bližší podrobnosti ohledně složení týmu Bancaja Aspar v nejnižší kubatuře mistrovství světa do 125ccm by mělo vedení týmu oznámit v průběhu poslední Velké ceny na závodním okruhu ve španělské Valencii.



Šinja Nakano končí se závoděním

29. října 2009 v 15:54 | Armí

Šinja Nakano končí se závoděním

Japonský závodník Šinja Nakano oznámil na tiskové konferenci, že končí svou závodní kariérou.
"Myslím, že je čas skončit a rozhodl jsem se ze závodění odejít," řekl dvaatřicetiletý japonský závodník. "Chtěl bych poděkovat všem, kdo mě podporovali během mé třináctileté kariéry profesionálního závodníka a během jedenácti let v mistrovství světa."
"Teď, pokud budou moje zkušenosti moci trochu pomáhat, chci přispět k práci motocyklového průmyslu. Těším se, až v blízké budoucnosti uvidím všechny na trati, tentokrát v jiné pozici."


I když Nakano rok 2009 strávil na Aprilii v Mistrovství světa Superbike, nejznámější je pro svých deset sezon v závodech Velké ceny - dva roky jezdil ve třídě 250cc a potom osm let ve třídě 500cc/MotoGP.
Při svém debutu ve Velké ceně na divokou kartu ve třídě 250cc dojel Nakano v Japonsku na druhém místě. Díky tomu získal v následující sezoně místo u Hervé Ponacharala v týmu Chesterfield Yamaha Tech 3.
Závodník s číslem 56 zvítězil ve druhém závodě, který jel pro tento tým, opět v domácím závodě v Japonsku. Ve své první plné sezoně získal další čtyři umístění na stupních vítězů a tím se dostal v celkovém hodnocení roku 1999 na čtvrté místo.
Tým Tech 3, Olivier Jacque i Nakano přešli pro sezonu 2001 do třídy 500cc s Yamahou a Nakano získal své první z pouhých tří umístění na stupních vítězů v královské třídě. V devátém kole v Německu získal třetí pozici. Ve své první sezoně ve třídě 500cc skončil celkově na pátém místě, o deset míst před Jacquem. Bylo to zdaleka nejlepší Nakanovo umístění ve třídě 500cc/MotoGP.
Zdálo se, že Nakana čeká skvělá budoucnost. Avšak příchod nové éry čtyřtaktů způsobil že ve většině sezony 2002 dvoutakty zaostávaly. Pro poslední tři kola dostal tým Tech 3 motocykl YZR-M1, ale první čtyřtakt Yamaha se nedokázal vyrovnat Hondě RC211V a Nakano zakončil sezonu na jedenáctém místě. Byl nejlepší ze šesti motocyklů Yamaha M1 kubatury 500cc.


Do týmu Tech 3 přišel v roce 2003 Alex Barros a Nakano se přesunul do týmu d'Antín Yamaha, ale na verzi motocyklu M1, na které předtím jezdil Valentino Rossi, nedokázal získat lepší než páté místo a celkově skončil v mistrovství jako desátý.
Jeho vytrvalé úsilí upoutalo pozornost Kawasaki, která přilákala japonského závodníka tím, že mu dala šanci, aby byl poprvé v MotoGP plně továrním jezdcem, i když na nejméně konkurenceschopném továrním stroji.
Nakana povzbudilo to, že získal zodpovědnost a začal se plně věnovat práci na vylepšení projektu ZX-RR a získal pódium - třetí místo - ve Velké ceně v Motegi, což byl pro něho i pro Kawasaki domácí závod. Byl to opravdu silný citový zážitek.
Před tím, než získal umístění na stupních vítězů, měl Nakano velkou nehodu v Mugellu při rychlosti přes 300 km/h, když mu na cílové rovině selhala zadní pneumatika. Prokázal, že za jeho zdvořilým zevnějškem se skrývá ocelová vůle, protože hned o týden později v Katalánsku získal sedmé místo.


Do projektu Kawasaki se vkládaly velké naděje, předpokládalo se, že se bude dál stavět na tom, čeho bylo dosaženo v roce 2005, ale tento projekt zřejmě už dosáhl svého vrcholu. Nakano už potřetí skončil v mistrovství světa na desáté pozici, ale tentokrát nezískal žádné pódium.


V Assenu 2006 Nakanovi pomohl pád Colina Edwardse v poslední zatáčce a získal své nejlepší umístění v MotoGP - druhé místo. Díky nespolehlivému motocyklu však skončil v celkovém hodnocení až na 14. místě. Kawasaki se všemožně snažila Nakana přesvědčit, aby zůstal i pro rok 2007, ale nejistota kolem kvality nového motocyklu kubatury 800cc a předpoklad, že v týmu Konica Minolta Honda s pneumatikami Michelin bude mít šanci bojovat o vítězství, to byly příčiny, jeho přechodu na neznámou půdu.
Většina závodníků by udělala přesně totéž. Ale ukázalo se, že toto rozhodnutí byl prostě zlý sen. Nový motocykl RC212V byl naprosto nekonkurenceschopný (a pro netovární jezdce už takový zůstal) a Michelin prohrál bitvu s Bridgestonem.
Nakano toho roku skončil až na 17. místě v celkovém hodnocení, jeho nejlepším výsledkem bylo desáté místo, ale Honda byla přesvědčená, že si Nakano zaslouží další šanci a vrátila ho pro rok 2008 na pneumatiky Bridgestone do týmu Gresini Honda.
Šinjova kariéra v týmu Gresini začala skromně, nejlepším umístěním před dvanáctým kolem mistrovství v Brně bylo osmé místo, kde překvapivě dostal tovární motocykl Honda s pružinovými ventily. HRC tvrdila, že důvodem tohoto kroku byla jeho vyrovnanost výkonů (body v každém kole), zkušenosti a jazyk - protože pracoval na vývoji satelitního motocyklu pro příští rok.
Málokoho však toto vysvětlení uspokojilo - a následný přechod Daniho Pedrosy na Bridgestone zřejmě naznačoval skutečný důvod tohoto kroku. Avšak Nakano umlčel pochybovače tím, že při svém debutu na továrním motocyklu RCV v České republice získal čtvrté místo po startu z dvanácté pozice.
V posledních šesti závodech sezony byla jeho nejlepším umístěním pátá pozice, ale Nakano věděl už tři kola před koncem, že o místo v týmu Gresini přišel, když pro sezonu 2009 byl vedle Alexe de Angelise potvrzen Toni Elías.
Předpokládalo se, že se Nakano stane testovacím jezdcem Hondy, ale zdálo se, že se objevilo záchranné lano, když začala Kawasaki přemlouvat svého bývalého jezdce, aby jezdil na případném třetím motocyklu ZX-RR, který měl v sezoně 2009 provozovat Jorge Martínez Aspar. Nakano měl ale smůlu. Aspar chtěl španělského jezdce, aby uspokojil své sponzory, a z celého projektu nakonec sešlo. Nakano tak ztratil poslední naději, že zůstane v královské třídě.
Bylo by možné místo testovacího jezdce pro kterýkoli z japonských týmů, ale Nakano věřil, že mu ještě zbývá dostatečný potenciál pro práci závodníka a využil možnosti pokusit se zvládnout nový úkol v Mistrovství světa Superbike, kde začal jezdit na úplně novém motocyklu Aprilia RSV4 vedle Maxe Biaggiho.
Čtvrté místo v druhém kole sezony v Kataru naznačilo, že by toto partnerství mohlo být slibné, avšak v dalším závodě ve Valencii si Nakano zlomil klíční kost a musel vynechat i další kolo v Assenu.
Po svém návratu získal šesté místo v devátém kole v Donington Parku, ale potom v jedenáctém kole na Nürburgringu utrpěl zranění krční páteře a musel ve zbývajících třech kolech zůstat mimo závodní trať. Tím definitivně skončila jeho kariéra profesionálního závodníka.
Jeho týmový kolega Biaggi získal devět umístění na pódiu, z toho jednou vyhrál závod. Celkově skončil v sezoně 2009 na čtvrtém místě.



Povede Schwantz v roce 2011 satelitní tým Suzuki?

29. října 2009 v 15:54 | Armí

Povede Schwantz v roce 2011 satelitní tým Suzuki?

Kevin Schwantz, legendární americký závodník, by podle MCN mohl být hlavní postavou nového týmu Suzuki MotoGP, který plánuje svůj debut v roce 2011.
Bývalý závodník z Texasu, který byl v minulosti spojován s manažerskou roli v továrním týmu Suzuki, je součástí ambiciózního plánu používat motory GSV-R v podvozku zkonstruovaném v Japonsku.

Zatím je tento projekt ve stádiu plánů. Za projektem stojí šéf JiR (Japan Italy Racing) Gianluca Montiron, který vedl satelitní týmy Camel Honda a Konica Minolta Honda, než na konci minulé sezony z MotoGP odešel.

Montiron potvrdil, že byl v poslední době v Japonsku na několika schůzkách s managementem Suzuki a že se také setkal s potenciálními investory. Podle tohoto plánu by Montiron a Schwantz používali motory Suzuki a podvozek od nezávislého dodavatele. Montiron se při své nedávné návštěvě v Japonsku setkal s managementem firmy Moriwaki a jednal o možné spolupráci.


Podle plánu by se mělo závodit v roce 2011, kdy výrobci dají k dispozici motory nebo celé stroje pro případný pronájem za nižší ceny ve snaze zastavit varující pokles v počtu motocyklů na startovním roštu.

"Uvažuji o MotoGP pro rok 2011," řekl Montiron pro MCN. "V plánu je spolupráce s Kevinem, abychom dali dohromady jiný, unikátní projekt. Oba máme zájem dělat něco společně, takže to je všechno v jednání. O projektu Suzuki se uvažuje a já bych rád našel způsob, jak se vrátit do MotoGP."

"V Japonsku jsem se setkal s vrcholným managementem Suzuki a také se stejnou reklamní agenturou, s níž jsem spolupracoval, když byla mým sponzorem firma Konica Minolta."

Schwantz je i součástí projektu JiR Moto2, který dává Montiron dohromady a na místo závodníka je tipován Mattia Pasini.

Vzhledem k vlivu Kevina Schwanze se také zřejmě blíží uzavření s americkým závodníkem JD Beachem, který zvítězil v roce 2008 v poháru Red Bull Rookies.



Locatelli je připraven odjet do Valencie

29. října 2009 v 15:53 | Armí |  Zprávy z Moto2

Locatelli je připraven odjet do Valencie

Ital Roberto Locetalli ve středu prodělal úspěšnou operaci pravého zápěstí, které si zranil v pátém kole Velké ceny Malajsie na okruhu v Sepangu a je připraven odjet do španělské Valencie k poslednímu podniku sezony 2009.

Mistra světa nejnižší kubatury z roku 2000 a současného jezdce čtvrtlitrové Metis Gilery v San Marinu operoval, za přítomnosti Doktora Costy z Mobilní kliniky, Doktor Oliviero Soragni. Ten už začátkem roku provedl podobnou operaci u jeho týmového kolegy Marca Simoncelliho.

Po úspěšném zákroku poškozené člunkové kosti čeká Locatelliho fyzioterapie a předpokládá se, že v posledním závodu sezony bude závodit. Samozřejmě až první trénink ukáže, zda bude schopen absolvovat celou závodní vzdálenost.

Marco Simoncelli měl před zahájením letošní sezony podobné zranění, které si vyžádalo operativní zákrok. Do Kataru tehdy přijel, ale ruku měl po pár odjetých kolech oteklou a nepomohly ani ledové obklady. První závod sezony tak musel Simoncelli vzdát.




Tým Scot v termínu nepotvrdil pronájem RC212V pro rok 2010

29. října 2009 v 15:52 | Armí

Tým Scot v termínu nepotvrdil pronájem RC212V pro rok 2010

Japonská Honda je výrobcem, který má v královské kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů na startovním roštu nejvíc závodních prototypů MotoGP. Minulou sobotu také vypršel termín, kde měly týmy potvrdit pronájmy jejich motocyklů RC212V pro sezonu 2010.

Jediným týmem, který zatím svůj požadavek nepotvrdil je Scot Honda, kde nyní závodí maďarský jezdec Gábor Talmácsi. Honda je ovšem ochotna tento termín posunout, protože je pro tento stroj velkým kandidátem Alex De Angelis jehož management se nyní snaží získat potřebné finanční prostředky.

Stejně tak jeho týmový kolega Toni Elías není úplně mimo hru, protože zatím ohledně svých plánů pro sezonu 2010 nic konkrétního neuvedl a má rovněž jednat o možnosti závodit v příštím roce právě v barvách týmu Scot.

Mluvčí Hondy k tomu uvedl: "Poslední termín vypršel v sobotu a i když je to nyní hodně natěsno, může jim motocykl dodat pokud mají finanční prostředky."




Dani Pedrosa nevzdává myšlenku vyhrát titul s Hondou

29. října 2009 v 15:52 | Armí

Dani Pedrosa nevzdává myšlenku vyhrát titul s Hondou

V letošním světovém šampionátu silničních motocyklů dominuje čtveřice jezdců královské kubatury Valentino Rossi a Jorge Lorenzo z Fiat Yamahy, tovární jezdec Ducati Casey Stoner a zástupce tovární Hondy Dani Pedrosa. Právě posledně jmenovaný se stále nevzdává myšlenky na zisk mistrovského titulu s Hondou.

Dani Pedrosa přišel k továrnímu týmu Hondy v roce 2006 jako závodník, který v předchozích třech letech vyhrál jeden titul v nejnižší kubatuře a dva v třídě čtvrtlitrů. V jeho premiérovém ročníku v MotoGP mu patřila celkově pátá pozice a titul mistra světa tehdy vyhrál jeho týmový kolega Nicky Hayden.

V roce 2007 se Španěl umístil na druhém místě, ale od té doby se snu vyhrát šampionát vzdaluje. Pedrosa je talentovaný závodník a pro HRC vždy znamenal naději na další mistrovské tituly, ale konkurenceschopnost RC212V není ve srovnání s konkurencí nejlepší a Pedrosa to dává jasně najevo.

V polovině letošní sezony se hodně spekulovalo o jeho přestupu k italské Ducati, ale Pedrosa ještě jednou vsadil na kartu Hondy a podepsal jednoletou smlouvu, protože stále věří, že japonský výrobce pro příští ročník postaví stroj, na kterém dokáže bojovat o titul mistra světa.

"Partnerství s Hondou bylo po mnoho let výborné, takže si myslím, že je tu ještě jedna dobrá příležitost pro mě i pro ně. Zůstávám s Hondou, protože si myslím, že jsou schopní se zlepšovat," řekl Dani Pedrosa.

"Budoucnost nám ukáže, zda je to pravda, ale pokud nebude možné, abych měl skvělou motorku pak v budoucnu zvážím další možnosti."

"Ale nyní stále věřím Hondě," uvedl jezdec továrního týmu japonského výrobce potom, co v letošní sezoně bojuje o třetí místo v šampionátu s Casey Stonerem a na Australana nyní ztrácí jedenáct bodů.




Rossi zůstane u motocyklů

28. října 2009 v 16:10 | Armí

Rossi zůstane u motocyklů

Novinářům stále nedává spát představa, že Valentino Rossi jednou přejde do Formule 1. Sám Rossi těm spekulacím poněkud nahrává, když často dává na tuto otázku vyhýbavou odpověď. Přiznává, že se mu monopost F1 líbí a že by se v něm zase jednou rád projel. Proto také požádal šéfa týmu Ferrari, zda by si mohl jako odměnu za získání titulu znovu otestovat Ferrari.

Rossiho současná smlouva s Yamahou končí v závěru příštího roku a často se mluví o tom, že by mohl přejít do Mistrovství světa rallye. Rossi naznačil, že s rozhodnutím ještě počká a že bude tuto otázku řešit až v průběhu příští sezony. Řekl však, že prozatím má zájem zůstat u motocyklů.

Na otázku listu La Stampa, zda z motocyklových závodů na konci příští sezony odejde, Rossi odpověděl: "Ve skutečnosti si myslím, že ne. Pokud skončím se závoděním v jednatřiceti, co budu dělat? Sekat trávník? Musel bych začít s nějakou prací. Rozhodně si myslím, že můžu pokračovat do třiatiřceti nebo čtyřiatřiceti."

Rossi, který loni překonal rekord Giacoma Agostiniho v počtu vítězství v královské třídě, si myslí, že jednoho dne může překonat další rekord svého krajana - 122 vítězných závodů ve všech třídách Velké ceny.

"Už jsme dosáhl hranice 100 vítězství, takže se možná dokážu přiblížit jeho rekordů sto dvaceti dvou vítězství," řekl Rossi pro Gazzetta dello Spot.

"To závisí na tom, co se rozhodnu dělat v roce 2011. Zda uzavřu další smlouvu na jeden nebo dva roky. Kdybych se měl rozhodovat dnes, okamžitě bych podepsal na dvě další sezony."




Nováčci v MotoGP možná dostanou příležitost testovat

28. října 2009 v 16:09 | Armí

Nováčci v MotoGP možná dostanou příležitost testovat

Sezona 2010 nebude pro nováčky v MotoGP vůbec snadná. Do této třídy vstupuje celkem šest nováčků. Hiroši Aojama, Héctor Barberá, Álvaro Bautista, Aleix Espargaró a Marco Simoncelli přecházejí ze třídy 250cc, zatímco Ben Spies z Mistrovství světa Superbike. Příliv nové vlny do této třídy - včetně některých jezdců, jejichž příchod se dychtivě očekává už dva roky - by měl znamenat další zvýšení napětí do MotoGP, protože noví jezdci jsou hodnoceni opravdu vysoko.
Tento příliv nových talentů však má před sebou největší úkol, jaký kdy stál před nováčky v MotoGP. Na začátku roku byla zavedena opatření s cílem snížit náklady. Součástí těchto opatření je i výrazné omezení počtu testů, počet testovacích dnů byl snížen o polovinu. To znamená, že šest nováčků, kteří vstupují do této třídy, mají před sebou novou sezonu na novém motocyklu a s novými pneumatikami po absolvování pouhých osmi dnů testování.


Aby se tato situace napravila, asociace výrobců (MSMA) se snaží prosadit u Komise Velké ceny, aby byly naplánovány speciální testy v listopadu v Sepangu určené výhradně pro nováčky. Tato myšlenka by měla umožnit nováčkům získat další dva dny testů na motocyklu, aby mohli zahájit sezonu aspoň trochu lépe připravení a měli přece jen rovnocennější pozici ve srovnání s pravidelnými jezdci.
Názory týmů na tuto věc se podle italských stránek gpone.com liší. Suzuki má velký zájem o to, aby mohli také testovat navíc se svým novým jezdcem Álvarem Bautistou, ale Hervé Poncharal, šéf týmu Monster Tech 3 Yamaha, který bude mít nováčka Bena Spiese, má proti tomuto návrhu námitky kvůli zvýšení nákladů.

Továrny možná budou mít peníze navíc, které mohou utratit za testování, ale pro soukromé týmy, jako je Poncharalův tým, je situace podstatně složitější. Poncharal je zároveň hlavou IRTA (asociace týmů) a jeho hlas tedy má dost velkou váhu v paddocku i v Komisi Velké ceny.
Pokusy ušetřit peníze omezením počtu kilometrů, které se musí s motorem ujet, vždycky působily problémy. Neobvykle velký příliv nováčků do této třídy v příští sezoně problém omezení množství testů jen zvýrazňuje.



Srdce Valentina Rossiho bije pro motocykly, aspoň prozatím

28. října 2009 v 16:07 | Armí

Srdce Valentina Rossiho bije pro motocykly, aspoň prozatím

Valentino Rossi dokáže každý svůj titul náležitě oslavit a jinak ani tomu nebylo v Malajsii, kde si třetím místem v závodu zajistil devátý titul v kariéře. Ital je ve světovém šampionátu čtrnáctou sezonu a žijící legendou motocyklového sportu. Otázkou je, jak dlouho ještě bude Rossi závodit.

Smlouva u Yamahy mu vyprší koncem roku 2010 a jak sám uvedl, o své další budoucnosti rozhodne v polovině příštího roku. Vedení Yamahy věří, že pokud se rozhodne prodloužit své působení ve světě závodních motocyklů, bude to jejich značka motocyklu v jehož sedle nakonec svou hvězdnou kariéru ukončí.

Rossiho jsme už v minulosti viděli závodit ve speciálu WRC, protože rallye je po motocyklech jeho velkou vášní a je také další možností uplatnění pro šampiona, který se jednou rozhodne opustit prototypy MotoGP. Jezdec z italského Urbina se také hned několikrát posadil do kokpitu monopostu formule 1, protože má velmi dobré vazby s vedením Ferrari.

Nicméně jezdec tovární Yamahy už v Sepangu uvedl, že jeho srdce bije pro závody na dvou kolech, když na otázku magazínu La Stampa, zda v příštím roce šampionát opustí, odpověděl: "To si opravdu nemyslím. Kdybych odešel v jednatřiceti, co bych dělal? Sekal trávník? Musel bych začít pracovat. Rozhodně si myslím, že klidně můžu pokračovat do třiatřiceti, čtyřiatřiceti let!"

Ital určitě netrpí problémem s nedostatkem motivace, protože každým rokem přepisuje historii silničního motocyklového sportu. V roce 2008 překonal svého krajana Giacomo Agostiniho v počtu vítězství v královské kubatuře a jednoho dne může překonat jeho další rekord v celkovém počtu vítězství ve všech kubaturách světového šampionátu. Rossimu k vyrovnání chybí devatenáct vítězství v závodech Grand Prix.

"Dosáhl jsem hranice sta vítězství, takže se možná dokážu přiblížit jeho rekordu sto dvaadvaceti vítězství," uvedl Rossi pro Gazzetta dello Sport. "Záleží na tom, co se rozhodnu dělat v roce 2011. Zda uzavřu další smlouvu na rok nebo na dva. Kdybych se měl rozhodnout dnes, podepsal bych okamžitě na další dvě sezony."

"Myslím, že to v příštím roce nebude vůbec jednoduché. Všichni jezdíme na podobných motorkách a myslím, že to bude znovu mezi mnou, Lorenzem, Stonerem a Pedrosou," uvedl na stránkách Yamahy Rossi. "Ve Valencii pak v úterý vyzkoušíme nový model motocyklu. Na práci s novou M1 se už těším, ale ve svém týmu mám svého největšího soupeře, takže to nebude tak snadné!"



Melandriho ZX-RR trápí v závěru sezony technické problémy

28. října 2009 v 16:07 | Armí

Melandriho ZX-RR trápí v závěru sezony technické problémy

Pro Marca Melandriho byl závod v Malajsii velkým zklamáním. Bojuje totiž o sedmou pozici v šampionátu, ale v samotném závodu nedokázal zajet lépe než na osmé místo, protože jeho Kawasaki měla problémy s ovládáním plynu. Po Malajsii se tak musí o sedmou pozici v šampionátu dělit s krajanem Lorisem Capirossim.

Ital na mokré dráze umí podat velmi dobrý výkon, protože změna nastavení a náročné podmínky mažou výkonové rozdíly mezi jezdci. S příchodem tropického deště na okruhu v Sepangu tak dostal velkou příležitost si sedmou pozici v šampionátu upevnit, ale to jde jen za předpokladu, že závodní motocykl bezvadně funguje.

To ovšem nebyl případ jeho ZX-RR, kde se tyto problémy objevily už před Sepangem a do závodu v Malajsii nedokázali přijít na to, co tyto potíže způsobuje. Italský jezdec pevně věří, že před posledním závodem sezony, který bude vzhledem k postavení v celkovém hodnocení velmi důležitý, bude vše naprosto v pořádku.

"Ohledně závodu jsem velmi rozzlobený, protože jsem si od začátku věřil a byl si jistý, že dokážu bojovat o umístění na stupních vítězů," uvedl Melandri. "Měli jsme ale v posledních třech závodech problémy s ovládáním plynu a dneska to bylo opravdu velmi nepříjemné."

"Nedokázal jsem plně otočit plynovou rukojetí a ta mi v ruce prokluzovala. Častokrát se mi přímo na rovince vracela zpátky, takže jsem nedokázal využít maximálního výkonu motoru a v každé zatáčce bylo hodně těžké přidat plyn."

"Po celý víkend jsme tvrdě pracovali a závod byl nakonec promarněn kvůli takovým hloupým věcem. Jsem rád, že nám do konce zbývá ještě jeden závod," řekl zklamaný Melandri.

Tím posledním závodem je samozřejmě sedmnáctý podnik sezony ve Valencii, kde si v roce 2005 Marco Melandri dojel pro své druhé vítězství v MotoGP. "Mám tuto dráhu rád, vyhrál jsem tam v roce 2005 a před tímto závodem si věřím."

"Doufám, že motorka bude fungovat a obzvlášť ten plyn!" pokračoval Melandri a závěrem uvedl: "Pokud se nám bude dařit můžeme zajet dobrý závod a skončit celkově do sedmého nebo osmého místa. Ale v posledních několika závodech to bylo hodně složité, takže uvidím jak plyn bude fungovat."




Tohru Ubukata: Překvapila mě rychlost Casey Stonera

28. října 2009 v 16:06 | Armí

Tohru Ubukata: Překvapila mě rychlost Casey Stonera

Po tropickém víkendu začalo před závodem královské kubatury MotoGP pršet a jeho start bylo nuceno vedení závodu posunout o pětatřicet minut. Všichni jezdci na startovním roštu obuli pneumatiky Bridgestone do mokra a odstartovali do závodu, který byl letos vlastně jediný, kdy pršelo od začátku až do konce.
Casey Stoner tentokrát nestartoval z první řady, ale to nemělo absolutně vliv na jeho chuť vyhrát další závod, což se mu také podařilo, když už v nájezdu do druhého kola převzal vedení a do cíle dojel s téměř patnáctisekundovým náskokem. Bylo to Stonerovo čtvrté vítězství v sezoně a jeho celkem dvacáté na pneumatikách Bridgestone.
Druhý Dani Pedrosa si poprvé v plně mokrých podmínkách dojel pro své první umístění na stupních vítězů a třetí závod dokončil Valentino Rossi, který si díky tomu zajistil svůj v pořadí devátý titul mistra světa.
Ohledně výkonu pneumatik Bridgestone v předposledním podniku světového šampionátu, odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata z oddělení vývoje závodních pneumatik Bridgestone.
V průběhu víkendu byly teploty dráhy velmi vysoké. V čem je Sepang v tomto ohledu tak mimořádný?
Tohru Ubukata: "Ano, v Sepangu je tradičně velmi teplo a to samozřejmě přináší jeho specifické výzvy pro pneumatiky, ale hlavním rozdílem je vyváženost mezi teplotou přední a zadní pneumatiky. Obyčejně přední pneumatika pracuje v mnohem menším rozsahu teplot než ta zadní, ale v Sepangu jsou tyto teploty víc podobné. To proto, že Sepang zatěžuje přední pneumatiku o hodně víc, ale zase není tak tvrdý vůči zadním pneumatikám. Ve skutečnosti jsme o víkendu mohli viděli ty vůbec nejvyšší teploty u předních pneumatik v celé sezoně, což nám dává jasnou představu o množství zátěže, které tam byly vystaveny."
Z tropických teplot jsme se najednou dostali k tropickému lijáku před závodem. Co nám k tomu můžete říct?
TU: "Vlastně jsem velmi překvapený s rychlostí Casey Stonera, kterou dokázal nasadit hned od začátku závodu ve velmi mokrých podmínkách. Okruh rychle neosychal, takže byl mokrý a kluzký po celý závod, přesto nejlepší čas na kolo byl jen o 1,4 sekundy pomalejší než rekord na kolo Valentina Rosiho ze sobotní kvalifikace, což je na pěti a půl kilometrovém okruhu za tak mokrých podmínek působivé. Dokonce i když byla dráha mokrá byla její teplota celkem vysoká a do konce závodu si udržela teplotu na osmatřiceti stupních. To je mnohem vyšší teplota než bychom normálně za takových podmínek mohli vidět."
Rossiho rekord v času na kolo, který zajel v sobotu znamená, že výkon pneumatik Bridgestone byl v Malajsii dobrý?
TU: "Ano, celkově jsem velmi spokojen s výkonem obou našich směsí, které byly o víkendu k dispozici, ale Valentinovo rekordní kolo bylo skutečně velmi působivé. Teplota dráhy byla na konci kvalifikace dvaapadesát stupňů a přesto Valentino dokázal na měkké přední a měkké zadní pneumatice zajet nejrychlejší čas, což ukazuje na to, že za tak vysoké teploty si stále udržely vysokou úroveň přilnavosti a velmi dobrý celkový výkon. Podmínky na dráze se určitě rok za rokem zlepšují, protože se léty kvalita asfaltu zlepšuje a v kvalifikaci to byl jeho maximum. Rekord v čase na kolo rovněž ukazuje na úroveň vývoje motocyklů, jehož dosáhli týmy a je velmi působivý, ale to samozřejmě pro nás přináší další výzvy, protože se naše pneumatiky musí vypořádat se stále vyššími rychlostmi a zátěží."
Proč jezdci během kvalifikace zvolili tolik různých voleb ve výběru směsí pneumatik?
TU: "V průběhu celého víkendu byl výkon obou směsí pneumatik Bridgestone podobný a to je také důvodem, proč byl v závěru kvalifikace výběr pneumatik u prvních pěti jezdců tak různorodý. Někteří preferovali měkké směsi, jako například Valentino, další jezdci používali tvrdší směs na předku a Casey zajel svůj nejlepší čas na tvrdší směsi zadní pneumatiky. S celkovým výkonem to bylo podobné, důvody pro širokou škálu voleb šly ruku v ruce s charakterem každé pneumatiky vůči stylu jízdy jednotlivých jezdců a nastavením stroje. Jednoduše, tvrdší specifikace nabídly dobrou stabilitu na brzdách zatímco ta měkčí dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách."



Místo Valentina Rossiho v historii - prozatím

27. října 2009 v 14:30 | Armí

Místo Valentina Rossiho v historii - prozatím

Valentino Rossi závodil v letech 1996-1997 ve třídě 125cc, v letech 1998-1999 ve třídě 250cc a v roce 2000 přešel do třídy 500cc, která byla později nahrazena třídou MotoGP.
Královská třída - 500cc/MotoGP:
Tituly mistra světa - 500cc/MotoGP:

1. Giacomo Agostini (ITA) 8
2. Valentino Rossi (ITA) 7
3. Mick Doohan (AUS) 5
Vítězství v závodech - 500cc/MotoGP:

1. Valentino Rossi (ITA) 77
2. Giacomo Agostini (ITA) 68
3. Mick Doohan (AUS) 54
Pole position - 500cc/MotoGP:

1. Mick Doohan (AUS) 58
2. Valentino Rossi (ITA) 48
3. Kevin Schwantz (USA) 29
Podium - 500cc/MotoGP:

1. Valentino Rossi (ITA) 127
2. Mick Doohan (AUS) 95
3. Giacomo Agostini (ITA) 88
Nejrychlejší kolo - 500cc/MotoGP:

1. Giacomo Agostini (ITA) 69
2. Valentino Rossi (ITA) 63
3. Mick Doohan (AUS) 46

Motocyklová Velká cena - všechny třídy:
Titul mistra světa - všechny třídy

1. Giacomo Agostini (ITA) 15
2. Angel Nieto (SPA) 13
3. Mike Hailwood (GBR) 9
3. Carlo Ubbiali (ITA) 9
3. Valentino Rossi (ITA) 9
Vítězství v závodech - všechny třídy:

1. Giacomo Agostini (ITA) 122
2. Valentino Rossi (ITA) 103
3. Angel Nieto (SPA) 90
Pole position - všechny třídy:

1. Mick Doohan (AUS) 58
1. Valentino Rossi (ITA) 58
3. Max Biaggi (ITA) 56
Podium - všechny třídy:

1. Valentino Rossi (ITA) 163
2. Giacomo Agostini (ITA) 159
3. Angel Nieto (SPA) 139
Nejrychlejší kolo - všechny třídy:

1. Giacomo Agostini (ITA) 117
2. Valentino Rossi (ITA) 83
3. Angel Nieto (SPA) 81




Brivio: Valentino dokáže překvapit pokaždé něčím novým

27. října 2009 v 14:27 | Armí

Brivio: Valentino dokáže překvapit pokaždé něčím novým

Mužem, který se stará o bezvadný chod týmu Valentina Rossiho je u Fiat Yamahy Davide Brivio. Spolu s Rossim dokázali získat pro Yamahu čtyři tituly, prožili si také těžké časy, ale jak Brivio uvedl, Rossi je člověkem, který ho pokaždé dokáže něčím novým překvapit a přítomnost Jorge Lorenza jen pomohla Italovi zvýšit jeho letošní úroveň výkonu.

"Spolupráce s Valentinem je vždy něco neobyčejného a navzdory tomu, že je to už šest let, pokaždé může překvapit něčím novým" řekl Brivio. "Každý rok je něčím zvláštní, ale myslím, že ten letošní zvlášť, protože jsme si hned na začátku uvědomili, že máme velkou konkurenci uvnitř týmu a nebylo to vůbec jednoduché, protože do poloviny sezony byli nejsilnější soupeři v jedné garáži. Nakonec to bylo hodně zajímavé a myslím, že jsme to zvládli velmi dobře."

"Velká gratulace patří Valentinovi, protože jsme ho v letošním roce viděli velmi tvrdě pracovat, myslím, že tvrději než kdy předtím," pokračoval Brivio. "Když se úroveň výkonu zvyšuje a konkurence je stále silnější, snaží se o to víc. Myslím, že to je důvodem proč je stále tady a slaví vítězství."

"Tým společně pracuje šest let a je vždy precizní v detailech a dává si pozor na chyby," pokračoval Brivio. "Dokonce mechanici, kteří společně pracují už patnáct let pokaždé přemýšlejí jak to zvládnout lépe a to je motivace, která pramení od Valentina."

"Protože tak jak pracuje on, aby porazil své soupeře na dráze, tak i my musíme pracovat tvrději, abychom nedělali žádné chyby a poskytli mu to správné nastavení. Letos jsme zjistili, že máme to nejlepší nastavení na dráze, měli jsme dva výborné závodníky a myslím, že jsme tuto sezonu ovládli, což je fantastické," řekl závěrem Davide Brivio.





Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )