Srpen 2009

Lorenzova šance na titul se zvýšila

31. srpna 2009 v 19:36 | Armí

Lorenzova šance na titul se zvýšila

Po svém vítězstvív Indianapolis mluvil Jorge Lorenzo se zástupci anglicky mluvícího tisku.
Otázka: Teď když je vaše budoucnost jasná, dal jste přednost Yamaze před Ducati, bylo lehčí se soustředit?
Jorge Lorenzo: Myslím, že ne. Myslím, že v Doningtonu jsem jel docela dobře. Vedl jsem v závodě o jeden a půl sekundy, ale přejel jsem bílou čáru a spadl jsem. Nemohl jsem s tím nic dělat. Možná jsem byl na nesprávné stopě, ale nic víc. V Brně jsem možná udělal chybu v té zatáčce, protože jsem chtěl zvýšit mezeru mezi mnou a Valentinou a možná jsem měl jet za ním, ne ho předjíždět. V Brně možná máte pravdu, ale v Doningtonu ne.
Otázka: Pokaždé, když spadnete, velmi rychle se poučíte, nikdy neuděláte stejnou chybu dvakrát. Měl jste v plánu dostat se před Valentina nebo zůstat za ním?
Jorge Lorenzo: Víte, teď když jsem zvítězil, je velmi snadné říct, že nedělám chyby, že jsem nejlepší, ale může se mi to stát znovu, že spadnu. Takže dnes to bylo dobré, ale nikdy nevíte, co bude.
Otázka: Začal jste zase věřit v množnost získání titulu nebo je 25 bodů pořád ješě příliíš mnoho?
Jorge Lorenzo: Víte, vidět, že první místo je vzdálené jen 25 bodů, není totéž jako vidět, že je vzdálené 50 bodů. Je to jiné. Je to těžké, protože Valentino teď musí víc přemýšlet o šampionátu a bude méně pravděpodobné vidět ho zase, jak padá. Ale je to možné a pokusíme se o to.
Otázka: Jsou teď vaše motocykly identické?
Jorge Lorenzo: Ano.
Otázka: Myslíte, že teď bude Valentino pod větším tlakem?
Jorge Lorenzo: No, víte, Valentino před tímhle závodem... on chtěl vyhrát. Nestaral se o šampionát, protože měl velký náskok ve vedení. Teď ale musí myslet na titul a teď je pro něj možná dobré i druhé místo. Ale, víte, 25 bodů není zrovna málo. Je to hodně.
Otázka: Jak byste vyjádřil vaši šanci na titul v procentech?
Jorge Lorenzo: Dvacet pět procent.



Bude mít Hayate příští rok motor Yamaha?

31. srpna 2009 v 19:35 | Armí

Bude mít Hayate příští rok motor Yamaha?

Zpráva, že se MSMA blíží k rozhodnutí, že umožní leasing motorů, byla přijata s nadšením uvnitř i vně paddocku. Cílem tohoto kroku je snížit náklady a rozšířit startovní rošt. A v padocku se mluví o tom, že by to mohlo fungovat. Podle návrhu by k tomu mělo dojít v roce 2011, ale spekuluje se o tom, že by to mohlo být i dřív.
Zdá se, že by Yamaha mohla nějakému týmu poskytnout jeden motor už v roce 2010. Tím týmem by byl tým Hayate. To by umožnilo tomu malému statečnému týmu, který si vede tak vynikajícím způsobem s tak skrovnými prostředky, aby zůstal v MotoGP a zvýšil by se počet motocyklů na startovním roštu na osmnáct. Tato zpráva se objevila na italských stránkách gpone.com a diskrétní dotazy v paddocku tuto zprávu potvrdily, i když nikdo nechtěl, aby jeho slova byla zaznamenána.
Myšlenka, že by tým Hayate jezdil v roce s motorem Yamaha, dává smysl. Podle těchto zpráv by motocykl používal současný rám Hayate/Kawasaki a vsadil by do něho motor Yamaha. Vzhledem k tomu, že tím, kdo konstruoval motor Yamaha M1, je Ichiro Yoda, který odešel od Yamahy, aby nově konstruoval Kawasaki a stále ještě má na starosti tým Hayate, motocykl a konfigurace zřejmě nebudou zas tak výrazně odlišné. Motor by se mohl do rámu dát bez příliš velkých změn, protože motory Yamaha i Kawasaki jsou řadové čtyřválce.
Kdyby se tento motor použil v roce 2010, členové Komise Velké ceny a hlavně výrobci a IRTA (asociace týmů) by mohli vyzkoušet v praxi, jak by takový návrh fungoval. A při omezeném počtu motorů by to mělo být relativně cenově dostupné pro tým, kterému chybí peníze. Bohužel - i když celkem pochopitelně - tým Hayate ztratil svoji hvězdu, Marca Melandriho, který podepsal smlouvu s týmem San Carlo Gresini. Avšak vzhledem k tomu, že je tolik jezdců, kteří pravděpodobně nebudou mít místo a nabízejí svoje služby zadarmo, jen aby zůstali v této sérii, nemělo by být tak těžké najít jezdce, který by byl schopný zase jednou překvapit.



Liga superhrdinů, komentář Juliana Rydera

31. srpna 2009 v 19:34 | Armí

Liga superhrdinů, komentář Juliana Rydera

Komentář Juliana Rydera, superbikeplanet.com


Teď jsme měli čtyři těsné konfrontace mezi Mistrem a Učněm za sebou. Dodnes bylo skóre 3:0. Rossi vyhrál v Barceloně, v Německu a v České republice. Nijak se nelišili v rychlosti, ale Valentino využil léta svých zkušeností (za pomoci dlouholetých zkušeností pana Burgesse) a zvládl předjíždění, na kterém záleželo, když na něm záleželo nejvíc. Teď je skóre 3:1.

Jorge Lorenzo odvedl dobrou práci. Vím to, protože mi to řekl Wayne Rainey. Wayne také poznamenal, že to bylo příjemné zjištění, že se Valentino položil jako normální lidé. Je to pravda. Dnes jsme viděli důkaz, že i velikán může docela normálně lidsky selhat. Rossi byl dlouhý na výjezdu z první zatáčky, pokusil se vrátit zpátky na vjezdu do druhé zatáčky, ale byl metr a půl od ideální stopy na velmi znečištěném asfaltu a na brzdách spadl. Zase jednou nebyl hrbol v druhé zatáčce tou příčinou, která to způsobila. Když Vale spadne, při svém legendárním štěstí obvykle zůstane jeho motocykl nepoškozený - jen si vzpomeňte na Donington - ale tentkrát se mu zasekával plyn a to ho vyřadilo ze závodu. Nebyl moc rád.

Díky tomu mohl Jorge Lorenzo kroužit po trati k jistému vítězství, v kterém mu už nikdo nebránil, v souladu s designem na své přilbě - "Captain America". To je komiksová verze superhrdiny, ne ta filmová. Pro zpomalovací kolo měl připravený štít a také trochu lezl po drátech ve stylu Spidermana (vyslovováno "Speederman" - spídrman - "speed" jako "rychlost")

Lorenzo potom zvládl tiskovou konferenci pro vítěze se stylem a vtipem Rossiho, když se mu daří. Svěřil se, že když Valentino a Pedrosa spadli, bylo tu nebezpečí, že "se bude trochu nudit". A přiznal, že teď už získat titul není "nemožné", ale pouze "těžké". Jorge potom přirovnal svůj boj s týmovým kolegou, Pedrosou a Stonerem k dobám Kevina Schwantze, Wayne Raineyho a Eddie Lawsona. A elegantně připomněl další dva hrdiny, kteří byli v neděli přítomni. Když přidáte Schwantze na motocyklu RGV500 a Robertse na TZ750 pro dirt track včera večer, byl to opravdu víkend, který byl plný Superhrdinů.



Nejrychlejší kolo a maximální rychlost v GP Indianapolisu

31. srpna 2009 v 19:33 | Armí

Nejrychlejší kolo a maximální rychlost v GP Indianapolisu

Dvanáctý podnik světového šampionátu závodů silničních motocyklů, který se jel poslední víkend v Indianapolisu, připravil pro fanoušky motosportu další skvělou podívanou a třebaže se tentokrát nebojovalo o pozice na čele závodního pole, souboje o pozice v první desítce nabídly řádnou dávku adrenalinu.

Po startu okamžitě ujela trojice jezdců Dani Pedrosa, Valentino Rossi a Jorge Lorenzo. Od začátku nasadili vysoké tempo a právě třetí a čtvrté kolo bylo v jejich podání to nejrychlejší z celkového počtu osmadvaceti kol závodu Red Bull Indianapolis Grand Prix. Nakonec jediný Jorge Lorenzo z této trojice vysoké nasazení ustál a závod vyhrál, když Dani Pedrosa a o něco později také Valentino Rossi spadl.

Alex De Angelis, který se v Americe přímo překonával zajel čtvrtý čas na kolo až v šestadvacátém kole a byl jediným jezdcem, který dokázal v závěru závodu výrazně zrychlit, takže jeho druhé místo je plně zasloužené a můžeme se těšit, jakým způsobem si povede v San Marinu.

Mezi nejrychlejší jezdce závodního víkendu na dráze slavného okruhu v IMS patří právě Alex De Angelis, který svou Hondu dokázal rozjet na rychlost 323.9 kilometrů v hodině, ale také Marco Melandri s Kawasaki nebo Mika Kallio v sedle tovární Ducati.

S pátým nejlepším časem na kolo a čtvrtou maximální rychlostí v pořadí figuruje Nicky Hayden, který se opět po roce postavil na stupně vítězů okruhu v Indianapolisu. V roce 2008 byl s motocyklem Honda druhý, letos už za řídítky Ducati třetí.
Nejrychlejší čas na kolo v závodu GP Indianapolisu - třída MotoGP:
P.
JezdecMotocyklČasZtrátaV kolekm/h
1.Jorge LorenzoYamaha1'40.152-4151.545
2.Dani PedrosaHonda1'40.200+ 0.0483151.473
3.Valentino RossiYamaha1'40.287+ 0.1354151.341
4.Alex de AngelisHonda1'40.862+ 0.71026150.478
5.Nicky HaydenDucati1'41.041+ 0.8898150.212
6.Andrea DoviziosoHonda1'41.106+ 0.95415150.115
7.Colin EdwardsYamaha1'41.256+ 1.1048149.893
8.Marco MelandriKawasaki1'41.490+ 1.3389149.547
9.Toni ElíasHonda1'41.573+ 1.42113149.425
10.James ToselandYamaha1'41.576+ 1.42416149.421
11.Loris CapirossiSuzuki1'41.576+ 1.4246149.421
12.Mika KallioDucati1'41.664+ 1.5125149.291
13.Chris VermeulenSuzuki1'41.840+ 1.68816149.033
14.Randy de PunietHonda1'41.983+ 1.8319148.824
15.Niccolo CanepaDucati1'42.087+ 1.93521148.673
16.Aleix EspargaroDucati1'42.138+ 1.9867148.598
17.Gabor TalmacsiHonda1'42.317+ 2.1655148.338
Maximální rychlost v závodu GP Indianapolisu - třída MotoGP:
P.
JezdecMotocyklKm/h
1.Alex DE ANGELISHONDA323.9
2.Marco MELANDRIKAWASAKI321.4
3.Mika KALLIODUCATI320.7
4.Nicky HAYDENDUCATI320.3
5.Colin EDWARDSYAMAHA320.0
6.Jorge LORENZOYAMAHA319.3
7.Randy DE PUNIETHONDA319.0
8.Toni ELIASHONDA319.0
9.Andrea DOVIZIOSOHONDA317.9
10.Valentino ROSSIYAMAHA317.9
11.Aleix ESPARGARODUCATI317.6
12.Chris VERMEULENSUZUKI317.2
13.James TOSELANDYAMAHA316.9
14.Dani PEDROSAHONDA316.2
15.Niccolo CANEPADUCATI314.9
16.Loris CAPIROSSISUZUKI314.2
17.Gabor TALMACSIHONDA312.5
Nejlepší maximální rychlost víkendu GP Indianapolisu - třída MotoGP:
P.
JezdecMotocyklKm/h-
1.Alex DE ANGELISHONDA323.9Závod
2.Marco MELANDRIKAWASAKI321.4Závod
3.Mika KALLIODUCATI320.7Závod
4.Nicky HAYDENDUCATI320.3Závod
5.Colin EDWARDSYAMAHA320.0Závod
6.Jorge LORENZOYAMAHA319.3Závod
7.Toni ELIASHONDA319.0Závod
8.Loris CAPIROSSISUZUKI319.0Warm Up
9.Randy DE PUNIETHONDA319.0Závod
10.Andrea DOVIZIOSOHONDA318.6Warm Up
11.Dani PEDROSAHONDA318.3Kvalifikace
12.Valentino ROSSIYAMAHA317.9Závod
13.Aleix ESPARGARODUCATI317.6Závod
14.Chris VERMEULENSUZUKI317.2Závod
15.James TOSELANDYAMAHA316.9Závod
16.Niccolo CANEPADUCATI314.9Závod
17.Gabor TALMACSIHONDA312.5Warm Up



Aleix Espargaro si v prvním závodu MotoGP připsal tři body

31. srpna 2009 v 19:31 | Armí

Aleix Espargaro si v prvním závodu MotoGP připsal tři body

Aleix Espargaro měl před startem závodu královské kubatury určitě velkou motivaci ve své premiéře v barvách týmu Pramac Racing podat co nejlepší výkon. Už jen z toho důvodu, že jen dvě hodiny před startem jeho bratr Pol vyhrál závod nejnižší kubatury.

Espargaro odstartoval z předposlední pozice na startovním roštu, aby už v první zatáčce figuroval na desáté pozici. Nakonec vše neproběhlo tak, jak si španělský jezdec představoval, ale zisk tří bodů je určitě velmi dobrou vizitkou pro tohoto nadějného závodníka, který v satelitním týmu Ducati dočasně nahradil Mika Kallia.

"Odstartoval jsem opravdu velmi dobře, ale po dvou zatáčkách jsem uvázl ve skupině jezdců, kde se mi nepodařilo vyhnout Elíasovi," řekl ke svému prvnímu startu v třídě MotoGP Aleix Espargaro. "Hodně mě to mrzí, protože je to můj velmi dobrý kamarád."

"Znovu se mi podařilo dostat na dráhu, ale nebylo snadné jezdit sám. Snažil jsem si udržovat správný rytmus a nakonec získal tři body v mém prvním závodu MotoGP. To není zase tak špatné. Teď už znám motocykl o něco víc a věřím, že můžeme zajet mnohem lépe v Misanu, na okruhu, který mám obzvlášť rád," uvedl závěrem Aleix Espargaro.

Pro Niccolo Canepu byl závod v Indianapolisu velmi důležitý z hlediska výsledku, protože vedení týmu se již rozhoduje o jezdeckém složení pro příští sezonu. Italovi se povedl start a byl velmi blízko umístění v první desítce, ale problém na elektronice jeho GP9 mu ukončil veškeré naděje.

"Dneska jsem jel dobrý závod, bojoval s Vermeulenem a Elíasem, ale když do konce závodu zbývalo několik kol, nastal problém v elektronickém systému a ten mi najednou zastavil motocykl," uvedl Niccolo Canepa, který už sahal po dobrém výsledku, ale letos se mu smůla lepí na paty.

"To je škoda, protože jsem udržoval dobrý rytmus a určitě bych bojoval s jezdci, kteří jeli přede mnou o umístění v první desítce. Je mi to hrozně líto, protože teď potřebuji opravdu dobré výsledky a nyní jen doufám, že toho budu moci dosáhnout v Misanu," řekl závěrem zklamaný Niccolo Canepa, studen technické univerzity, který dříve testoval pro Ducati.




De Puniet zvolil pro závod špatné obutí

31. srpna 2009 v 19:30 | Armí

De Puniet zvolil pro závod špatné obutí

Randy De Puniet tentokrát svou LCR Hondu dovezl do cíle za hranicí první desítky, když si z Indianapolis Motor Speedway odvezl body za dvanácté místo. Velký vliv na jeho včerejší výsledek měla mimo zlomeného kotníku také špatná volba obutí. Francouz si vybral tvrdou zadní směs a po celý závod se trápil s nedostatkem přilnavosti.

"Ve včerejších tréninkových jízdách jsem se velmi dobře cítil na tvrdé směsi zadní pneumatiky a to byla také moje volba pro dnešních osmadvacet kol závodu," řekl dvanáctý Randy De Puniet. "Ale to bylo zřejmě špatné rozhodnutí!"

"Ze začátku jsem neměl dostatečnou úroveň přilnavosti na levé straně a nemohl otočit plynem tam, kde bych rád. Myslel jsem si, že se přilnavost zlepší v průběhu několika dalších kol, ale nestalo se tak a já s tím bojoval až do konce závodu."

"V době kdy do konce zbývalo sedm kol jsem byl také dlouhý v druhé zatáčce a Vermeulen s Elíasem byli dneska rychlejší než já," pokračoval Francouz, který závěrem uvedl ke svému zranění: "Kotník mě hodně bolel, stejně jako v Brně, ale myslím, že okruh v Misanu bude pro mně mnohem příznivější než Indy."

Výsledek z Grand Prix v Indianapolisu pro De Punieta znamená sestup z průběžné sedmé pozice na devátou, protože díky velmi dobrému výkonu se na sedmou pozici dostal Alex De Angelis a osmá příčka teď patří Lorisi Capirossimu.



Capirossimu nevyšel start a nakonec dojel sedmý

31. srpna 2009 v 19:30 | Armí

Capirossimu nevyšel start a nakonec dojel sedmý

Ani zkušený borec jakým je Loris Capirossi se nevyhnul komplikacím, které nastaly hned v druhé zatáčce po startu, když se skupina jezdců dostala mimo trať. Naštěstí nedopadl tak zle, jak někteří ostatní jezdci, ale stejně díky tomu přišel o dobré umístění v závodu. Ital chce vše napravit už v dalším podniku MS, který se pojede už tento víkend v San Marinu.

"Konečné umístění není špatné, ale jsem zklamaný mým startem, protože nebyl moc dobrý a v druhé zatáčce jsem se tak dostal do potíží s ostatními motocykly, ale naštěstí jsem tam nedopadnul tak špatně jako Chris!" řekl Loris Capirossi. "Udržel jsem si dobrou rychlost a předjel hodně jezdců. Dobrý rytmus jsem si udržel po celý závod a pokud bych jel stejně bez tohoto incidentu z úvodu závodu myslím, že bych dokázal bojovat o pozice v první pětce."

"Získali jsme ze závodu dobrá data a byl to lepší výsledek než pozice na startovním roštu, ale čekali jsme víc a v Misanu se do toho znovu tvrdě pustíme!" řekl závěrem Loris Capirossi, který jen nedávno podepsal se Suzuki smlouvu pro sezonu 2010.

Chris Vermeulen po skončení sezony u Suzuki končí, ale dobré výsledky v posledních závodech mu můžou otevřít dveře u jiných, soukromých týmů. Bohužel hned v druhé zatáčce se ne vlastním přičiněním dostal mimo trať a do konce závodu tak musel tvrdě získávat zpět ztracené pozice.

"Dobře jsme odstartoval a získal několik pozic v první zatáčce, ale v nájezdu do druhé zatáčky do mě narazil Kallio a vytlačil mě na trávu, kde jsem ztratil hodně času," řekl Chris Vermeulen, který měl pro závod svůj motocykl nastavený velmi dobře.

"Na motorce jsme před závodem provedli nějaké změny a dnes odpoledne jsem jezdil vůbec nejrychleji z celého závodního víkendu," pokračoval Australan. "Získal jsem další pozice a v závěru bojoval o deváté místo, ale v posledním kole jsem měl smůlu a pár chlapů mě stačilo předjet."

Šéf týmu byl vzhledem k okolnostem s výsledkem spokojený, protože na stupně vítězů to sice nestačilo, ale měli potenciál bojovat o umístění do pátého místa, což je příslib pro další Velkou cenu San Marina.

"Během závodu jsme viděli ten nejlepší výkon z celého víkendu jak od obou našich jezdců tak motocyklů. Byli jsme schopni získat některá pozitiva v rámci potvrzení správného směru vývoje s novým podvozkem a nalezli některá data v nastavení pro další Grand Prix," řekl šéf týmu Paul Denning.



Velká cena Indianapolis

31. srpna 2009 v 12:10 | Armí

Velká cena Indianapolis

PořadíBodyStart. čísloJménoTým
1.25 b99Jorge LorenzoFiat Yamaha Team
2.20 b15Alex De AngelisSan Carlo Honda Gresini
3.16 b69Nicky HaydenMarlboro Ducati Team
4.13 b4Andrea DoviziosoRepsol Honda Team
5.11 b5Colin EdwardsMonster Yamaha Tech 3
6.10 b52James ToselandMonster Yamaha Tech 3
7.9 b65Loris CapirossiRizla Suzuki MotoGP Team
8.8 b36Mika KallioPramac Racing
9.7 b24Toni EliasSan Carlo Honda Gresini
10.6 b3Dani PedrosaRepsol Honda Team
11.5 b7Chris VermeulenRizla Suzuki MotoGP Team
12.4 b14Randy de PunietLCR Honda Team
13.3 b44Aleix EspargaroPramac Racing
14.2 b41Gabor TalmacsiScot Racing Team MotoGP
15.1 b33Marco MelandriHayate Racing Team
16.0 b88Niccolo CanepaPramac Racing
17.0 b46Valentino RossiFiat Yamaha Team

Fotogalerie:


Toselandova budoucnost v MotoGP je dost nejistá

31. srpna 2009 v 8:47 | Armí

Toselandova budoucnost v MotoGP je dost nejistá

James Toseland řekl v Indanapolis pro MCN, že stále ještě čeká na zprávu, zda zůstane v týmu Tech 3 Yamaha i v roce 2010. Toselandova budoucnost se v posledních týdnech stala předmětem intenzivních spekulací. Osmadvacetiletý britský závodník bojuje o svou budoucnost v MotoGP po sérii nevyrovnaných výkonů v sezoně 2009.

Několik jezdců, včetně Randyho de Punieta, Chrise Vermeulena a Toniho Elíase, je spojováno s místem v týmu Tech 3, ale Toseland má stále poměrně silnou pozici vzhledem k tomu, že Dorna má zájem udržet Toselanda v MotoGP kvůli důležitému britskému trhu. Toseland bývá spojován i s možností návratu do Mistrovství světa Superbike.

"Každý víkend je důležitý, ale tento je ještě důležitější, protože teď Lorenzo vyřešil otázku své smlouvy s Yamahou. To znamená, že tým Tech 3 teď finalizuje své plány a bude uvažovat o příštím roce. Musím ale říct, že teď opravdu nevím. Nejsem si jistý, jaké bude rozhodnutí, ale vím, že Yamaha US na to opravdu tvrdě tlačí a je skvělé mít takovou podporu. Vypadá to, že všichni mají velký zájem v příštím roce pokračovat, ale dokud mi Hervé Poncharal a Japonci z Yamahy nedají místo, tak opravdu nevím."

Toseland nijak nepoškodil své šance na to, aby získal v MotoGP i třetí sezonu, když v Indianapolis získal skvělé šesté místo v úvodním tréninku za deště. Stejné místo potom získal i při závodě na historickém americkém okruhu.

Rozhodnutí o Toselandově budoucnosti by mělo padnout v nejbližší době.



Guy Coulon, Edwardsův mechanik, nemá obavy z omezení počtu motorů, opačný názor má Colin

31. srpna 2009 v 8:47 | Armí

Guy Coulon, Edwardsův mechanik, nemá obavy z omezení počtu motorů, opačný názor má Colin

Mika Kallio v Brně dvakrát spadl na Ducati Caseyho Stonera a pád měl i v Indianě. Internetové stránky MotoGPMatters.com se zajímaly o to, jak pády ovlivní názor týmů na nová pravidla, která omezují počet motorů. Tato pravidla začala platit od Velké ceny České republiky. O víkendu v Indianapolis se naskytla příležitost zeptat se lidí, kteří by měli mít konkrétní představu. Jsou to hlavní mechanici a inženýři.


První, kdo dostal otázku týkající se nových pravidel, byl hlavní mechanik Colina Edwardse z týmu Monster Tech 3 Yamaha Guy Coulon. Na otázku, jak zatím to pravidlo o motorech funguje, odpovídal ještě před závodem v Indianapolis.

"Na odpověď je příliš brzy," řekl Coulon. "Zatím jsme měli jen jeden závod. Až budeme mít za sebou tři, budeme vědět víc." Coulon zdůraznil, že nemá nijak velké obavy a že na trvanlivosti motorů pracovala Yamaha, takže to není nic, do čeho by satelitní tým Tech 3 mohl nějak zvlášť zasahovat.
Pokud jde o pády, to zřejmě nebude problém. "Nehody pro nás nejsou problémem," řekl. "Při tréninku mají motory nainstalované speciální vypínání, které v případě nehody okamžitě zastaví motor. A také, aspoň u Yamahy, způsob konstrukce a uspořádání nasávání vzduchu znamená, že je velmi nepravděpodobné, že by se do motoru mohl dostat nějaký štěrk nebo hlína. Airbox má nainstalovaný vzduchový filtr a samotný airbox je na takovém místě, kde je velmi nepravděpodobné, že by se mohl odtrhnout v případě nehody.
Poškození bloku motoru je také nepravděpodobné. "Ještě nikdy s tím nebyl problém," řekl Coulon a uvedl, že se zatím nikdy nesetkal s tím, že by přišli o motor kvůli poškození při nehodě. Uspořádání řadového čtyřválce je tak úzké, že celý motor zapadne do rámu a není pravděpodobné, že by došlo k poškození, když se motocykl kutálí po štěrku. Tahle důmyslná konstrukce způsobuje, že není nutná žádná ochrana pro případ nehody. Jedinou ochranou je pevný díl z karbonového vlákna, který chrání upevnění motoru, který by se teoreticky mohl uvolnit.
I když si Coulon nedělá těžkou hlavu s omezením počtu motorů, při tiskové konferenci před závodem si na to Colin Edwards i Valentino Rossi trpce stěžovali.

"Trochu nám se nám snížila maximální rychlost," řekl Rossi, a Colin Edwards byl ještě otevřenější. "S tím chlapem, který přišel s tím nápadem na pět motorů na sedm závodů, s tím bych si rád promluvil," řekl. "Myslím, že příští rok to bude opravu těžké, myslím pro všechny, šest motorů pro 18 závodů. To bude problém pro každého. Už nejsme v recesi, myslím, že se z ní dostáváme, tak bychom měli to pravidlo rychle změnit."



Vedení MotoGP zkoumá možnost leasingu motorů

31. srpna 2009 v 8:46 | Armí

Vedení MotoGP zkoumá možnost leasingu motorů

Ve snaze rozšířit počet motocyklů na startovním roštu a omezit náklady se FIM, řídící orgán MotoGP, snaží vytvořit formální předpoklady pro možnost pronájmu motorů týmům pro sezonu 2011.

Probíhající jednání mezi FIM, Dornou (držitelem komerčních práv) a MSMA (asociací výrobců) znamenají formování budoucnosti Mistrovství světa MotoGP.

"V zájmu budoucnosti třídy MotoGP, jednáme s výrobci, abychom zjistili, jakým způsobem by mohly poskytnout týmům motory," vysvětlil prezident FIM Vito Ippolito. "Byl by to zajímavý způsob, jak rozšířit startovní rošt a dát šanci novým týmům, aby vstoupily do této série, protože by se snížily náklady."

"V současnosti míří jednání správným směrem a výrobci by mohli od roku 2011 nabídnout prototypové motory kubatury 800cc. Stále ještě se snažíme definovat budoucnost třídy MotoGP a pro FIM i Dornu je zásadně důležité dosáhnout lepší stability, pokud jde o počet týmů a jezdců v dlouhodobé perspektivě. Přitom bereme v úvahou současné technické a ekonomické problémy."

Carmelo Ezpeleta, šéf Dorna Sports, dodal: "Vzhledem k současné ekonomické situaci, stále se vyvíjející technologii v MotoGP a v zájmu opatření ke snížení nákladů jsme předložili návrh, podle kterého by se ve třídě MotoGP kombinovaly motory kubatury 1000cc a současné motory 800cc. MSMA uznala problémy, s kterými se v současnosti potýkáme, a hledala jiné řešení."

"Jejich současný návrh spočívá v tom, že od roku 2011 by mohli pronajímat týmům motory za přijatelnou standardní cenu. Kvůli tomu by se nemusela měnit technická pravidla, protože motory by byly stejné, jako jsou dnes, a umožnilo by nám to optimalizovat náklady. MSMA stále ještě neoznámila, jaká by byla cena za leasing, a také čekáme na dohodu s výrobci, abychom zajistili šampionát na přesně dané období. Až budou tyto prvky stanoveny, bude to znamenat velmi pozitivní krok směrem k budoucnosti Mistrovství světa MotoGP."



Dani Pedrosa: Je to velká škoda, ale někdy se to stává

31. srpna 2009 v 8:45 | Armí

Dani Pedrosa: Je to velká škoda, ale někdy se to stává

Andrea Dovizioso se celý víkend trápil s nastavením své Hondy a pohyboval se v druhé polovině první desítky. Samotný závod byl pro něho ale něco úplně jiného a Ital bojoval o umístění na stupních vítězů. To se mu nakonec nepodařilo a musel se smířit, letos už po několikáté s čtvrtou pozicí ve výsledkové listině, ale pro další závod v Misanu si už teď věří.

"Po ranním zahřívacím tréninku jsme provedli radikální změny v nastavení a musím říct, že tým odvedl opravdu dobrou práci, protože díky této modifikaci se kontakt s mým motocyklem v průběhu závodu o hodně zlepšil," řekl Andrea Dovizioso.

"Dokázal jsem tak jezdit mnohem rychleji než v trénincích a můj závodní rytmus byl rovněž konzistentní. Vzhledem k tomu, jak se do této chvíle víkend vyvíjel je čtvrté místo v závodu dobrým umístěním. Samozřejmě se ještě musíme zlepšit."

"Byl jsem velmi blízko za Nickym a snažil se ho několikrát předjet, čímž jsem podstupoval značné riziko. Je to smůla dojet čtvrtý, protože stupně vítězů tentokrát nebyly nereálné."

"Důležité na tom ale je, že jsme pokročili kupředu. Jsme velmi blízkou umístěním na stupních vítězů, takže v Misanu začneme stavět na tomto dobrém základu," řekl závěrem Andrea Dovizioso.

Dani Pedrosa měl závodní víkend v Indianapolisu rozjetý velmi dobře. Vyhrál oba tréninky, vyhrál kvalifikaci a měl rychlost na to vyhrát letos už druhý závod v Americe. Bohužel pro Pedrosu a jeho tým Repsol Honda vše skončilo osudným pádem v úvodu závodu. Španěl poškozený motocykl ještě stačil dostat na trať a dojet si pro body za desáté místo. V průběžném hodnocení je Pedrosa čtvrtý a na třetího Casey Stonera ztrácí devět bodů.

"Tento výsledek je velká škoda, ale někdy se to stává," uvedl po závodu Dani Pedrosa. "Odvedli jsme vynikající práci v trénincích a kvalifikaci, takže jsem si do závodu věřil a samozřejmě jsem doufal, že vyhraji. Ze začátku jsem na to tlačil velmi tvrdě a možná až příliš."

"Dneska byla nějaká oblačnost a možná tak přední pneumatika byla o něco studenější než předtím, ale ať už je to jakkoliv, chyboval jsem a přišel o přilnavost na předku motocyklu. Omluva patří týmu, kteří pro mě během víkendu pracovali na maximum a také fanouškům, kteří mi dávali obrovskou podporu."

"Chtěl jsem v Americe znovu vyhrát, ale nepodařilo se to," pokračoval Pedrosa a závěrem dodal ke své stíhací jízdě: "Motocykl byl celkem poškozený, řídítka byla ohnutá dovnitř, stupačka mimo, ale ve skutečnosti jsem se rychle dostal do rytmu, jel rychle a v závěru závodu získat ještě nějaké body."



Moto gp Indianapolis 2009

31. srpna 2009 v 7:08 | Armí

Moto gp Indianapolis 2009


Nicky Hayden září po úspěchu v Indianapolis

31. srpna 2009 v 6:55 | Armí

Nicky Hayden září po úspěchu v Indianapolis

Nicky Hayden říká, že jeho třetí místo v nedělním závodě MotoGP v Indianapolis bylo skoro tak dobré jako vítězství.
Hayden získal své první pódium v této sezoně a první pódium od doby, kdy začal jezdit v továrním týmu Ducati. Věří, že to je začátek obratu v sezoně, která zatím byla dost slabá.

"Je to opravdu dobré. Není to vítězství, ale ten pocit je skoro stejný," řekl Hayden pro BBC. "Jak všichni vědí, bylo to zatím těžké - byl to nejtěžší úkol mého života."

"Být dnes na pódiu před mými domácími fanoušky je úžasné. Prostě moc děkuji všem v mém týmu a všem, kdo tady byli. Zatím to bylo těžké, ale jsme na správné cestě."

Hayden také chválil Andreu Doviziosa, který ho letos nahradil na tovární Hondě a který na něho v závěrečných kolech závodu hodně tlačil, ale nakonec se musel smířit se čtvrtým místem.

"Dovi způsobil, že jsem si to musel opravdu zasloužit. Takže mu blahopřeji. Cítil jsem, jak se to v závěru přiostřuje, ale nehodlal jsem získat nic menšího než pódium," řekl Hayden. "Věděl jsem, že potřebuji trochu času, abych toho dosáhl, ale podařilo se to."



Rossi připouští, že pád byla jeho chyba

31. srpna 2009 v 6:54 | Armí

Rossi připouští, že pád byla jeho chyba

Valentino Rossi uvedl, že příčinou jeho pádu při Velké ceně Indianapolis byla jeho vlastní chyba.

Vedoucí závodník mistrovství spadl, když jel na druhé pozici za Jorge Lorenzem. Vypadalo to, že jeho motocykl poskočil na brzdách na vjezdu do zatáčky číslo dvě. Rossi ale říká, že analyzoval data a že se to stalo kvůli chybě z jeho strany.

"V první zatáčce jsem byl trochu moc dlouhý. Abych se dostal zpátky do závodní stopy, posunul jsem se moc daleko doleva a brzdil jsem na znečištěné části trati," řekl Rossi pro televizi Italia1.

"Jakmile jsem naklonil motocykl na pravou stranu, šel k zemi. Musím říct, že v tom momentě ani potom jsem nechápal, proč jsem spadl, ale potom jsem se podíval na data. V každém případě byla chyba v tom, po jaké stopě jsem jel."

"Je pravda, že zadní kolo trochu ztratilo kontakt, ale myslím si, že v tom ten problém nebyl. Byla to především ta skutečnost, že jsem jel 1,5 m mimo, protože jsem se vracel do ideální stopy po té chybě, takže jsem brzdil na znečištěném místě."

Rossi přiznal, že by stejně měl problémy, aby se udržel se svým týmovým kolegou Jorge Lorenzem, i kdyby na motocyklu zůstal.

"V průběhu tohoto víkendu se nám nedařilo a nedokázali jsme najít optimální nastavení. Když mě Lorenzo předjel, hned jsem si pomyslel, že bude těžké se s ním udržet, protože byl o dvě nebo tři desetiny rychlejší," dodal Rossi.

"Bylo by dobré skončit na druhém místě, když jsem měl padesátibodový náskok, ale to by asi bylo moc snadné."



Lorenzo lituje dřívějších pádů

31. srpna 2009 v 6:52 | Armí

Lorenzo lituje dřívějších pádů

Jorge Lorenzo lituje toho, že měl v této sezoně pády. Dnešním závodem zmenšil náskok svého týmového kolegy Valentina Rossiho v boji o titul na polovinu. Lorenzo v závodě zvítězil, zatímco jeho hlavní soupeři - Dani Pedrosa a Rossi - spadli. Lorenzo si uvědomuje, že nebýt jeho pádů v Barceloně, v Donington Parku a v Brně, mohl by teď v šampionátu vést.

"Jsem moc rád, ale jsem po tomto závodě také trochu smutný. Jsem smutný kvůli tomu, že jsem měl předtím pády, protože bez nich bych byl víc vpředu," řekl Lorenzo pro televizi Italia1. "Ale to je v pořádku. Pokud chcete v šampionátu vyhrát, musíte jezdit takhle, na hranici možností. Tentokrát se to stalo Valemu a Danimu. Je mi jich líto, ale jsem šťastný."

"To je na závodění to dobré a špatné. Někdy se vám zadaří, jste dobrý a rychlý, ale pak spadnete a všechny vaše šance jsou pryč. Dnes se to naopak stalo Valentinovi a také Pedrosovi. Měli smůlu, ale pro mne je to dobré. Tak to je. Jsem moc rád, protože to bylo poprvé, kdy jsem se na motocyklu cítil tak dobře. Myslím, že bych mohl zajet i lepší čas než 1 min 39 s, kdyby Valentino nespadl. Jezdili jsme velmi rychle, ale nakonec se asi do toho Valentino opřel až moc a položil to."

Lorenzo přiznal, že měl problémy vyrovnat se v prvních kolech Pedrosově a Rossiho rychlosti, ale říká že na motocyklu cítil dostatečnou jistotu, než v devátém kole předjel Rossiho a dostal se do vedení.

"Na začátku závodu jsem měl trochu problémy, abych se udržel s Danim a Valentinem, ale po dvou kolech to bylo snadnější. Potom jsem Valentina předjel. Ve srovnání s mým rytmem jel trochu pomalu. Nevím, zda to bylo proto, že mě chtěl nechat předjet, nebo proto, že nemohl jet rychleji. Proto jsem se pokusil ho předjet a snažil jsem se ujet."



Alex De Angelis si v Americe zajel pro parádní druhé místo

31. srpna 2009 v 6:48 | Armí

Alex De Angelis si v Americe zajel pro parádní druhé místo

Pro Alexe De Angelise je druhé místo v Indianapolisu jeho nejlepším výsledkem v královské kubatuře od roku 2008, kdy do MotoGP přestoupil z třídy 250ccm. Jezdec ze San Marina od té doby závodí v týmu Fausta Gresiniho, ale pro příští sezonu už místo nemá a bude si muset hledat nové angažmá.

Tento výsledek mu může v mnohém pomoci, protože určitě není náhodný. De Angelis byl rychlý po celý závodní víkend a v nedělním ranním warm-upu dokonce nejrychlejší ze všech. Další víkend je na programu Velká cena San Marina, což je jeho domácí podnik a další místo, kde můžeme od tohoto mladíka s duhou na přilbě čekat další výrazné výkony.

"Musím především poděkovat svému týmu za neuvěřitelnou práci, kterou tady v během závodního víkendu odvedli. Motocykl byl fantastický a v průběhu víkendu postupně nabíral na síle," uvedl druhý Alex De Angelis. "Dodali mi rovněž hodně jistoty dnes dopoledne a upřímně si myslím, že věřili víc v mé umístění na stupních vítězů než já sám!"

"Je to fantastický výsledek, ale není to žádná náhoda, protože jsme byli ve velmi dobré formě už v posledních pěti závodech," pokračoval Alex De Angelis. "Je už to dlouho, co jsem stál naposledy na stupních vítězů ve čtvrtlitrech a už jsem pomalu zapomněl jak skvělý to je pocit."

V Brně získal pro Hondu Gresini stupně vítězů Toni Elías, v Indianapolisu to byl Alex De Angelis, ale stačilo málo a možná jsme mohli vidět těsný souboj o pozice na pódiu mezi oběma jezdci týmu San Carlo Honda Gresini. Elías na to měl, ale chyba nováčka v poli jezdců královské kubatury Aleixe Espargara ho nakonec stála umístění na předních příčkách. Španěl závod dokončil v první desítce a z Ameriky si odváží body za deváté místo.

"Deváté místo není to v co jsme doufali, když jsme sem přijeli, ale nemůžu si stěžovat, protože potom, jak špatně tento závodní víkend začal jsme se neustále zlepšovali a pro tento závod jsme byli v dobré formě," uvedl Toni Elías.

"Bohužel mě v nájezdu do druhé zatáčky vyvezl na trávu Aleix (Espargaro) a to mi zničilo závod. Přišel se potom omluvit a já mu na to řekl, ať si nedělá starosti, že takové věci se v minulosti staly nám všem!"

"Je to škoda, protože si myslím, že to dneska mohlo vyjít na stupně vítězů nebo přinejmenším mezi prvních pět jezdců, ale za daných okolností je nakonec získat deváté místo pozitivní výsledek," uvedl Toni Elías, který stejně jako jeho současný týmový kolega De Angelis, zatím nemá pro příští rok v MotoGP smlouvu.



Lorenzo slavil, Rossi pátral po příčinách pádu

31. srpna 2009 v 6:47 | Armí

Lorenzo slavil, Rossi pátral po příčinách pádu

Po dvou závodech bez bodu Jorge Lorenzo vyhrál zámořskou Grand Prix v Indianapolisu a potom, co jeho týmový kolega Valentino Rossi spadl a závod nedokončil, snížil jeho náskok ve vedení šampionátu na pětadvacet bodů. Pro Španěla je to třetí vítězství v sezoně a návrat do boje o letošní titul mistra světa. Z tohoto pohledu bude velmi důležitý výsledek závodu v Misanu, který se pojede už tento víkend v San Marinu.

"Pro mě a můj tým je to fantastické!" uvedl po vítězství v závodu Jorge Lorenzo. "Před tím jsem dvakrát v řadě závod nedokončil, ale nyní jsem vyhrál a moji nejbližší soupeři naopak spadli. Samozřejmě, že je mi jich líto, ale takové už závodění je a pro mě to znamenalo úžasný výsledek."

"Byl to velmi výrazný víkend a opravdu chci moc poděkovat mému týmu za to, že mi připravili tak skvělý motocykl," pokračoval Lorenzo. "Měl jsem celkem obtížný start a musel se hodně snažit, abych všechny předjel a dostal se na třetí pozici, ale potom jsem získal dobrý rytmus a byl schopný udržet krok s Valentinem a Danim."

"Jakmile byl Dani mimo věděl jsem, že to bude tvrdý zápas mezi mnou a Valentinem, ale ve skutečnosti, když Valentino spadl tak jsem si to chvíli vůbec neuvědomoval, protože jsem nesprávně pochopil informaci z boxů a myslel, že je to +0!"

"Každopádně můj motocykl fungoval skvěle a od té doby pak bylo celkem snadné zůstat během jízdy v plné koncentraci. V čestném kolečku jsem si to hodně užil s fanoušky a jsem šťastný, že jsem vyhrál na této úžasné závodní dráze. Mistrovství už bylo skoro pryč, ale v jediném dni se situace hodně změnila. Nebude to jednoduché, ale nevzdáme se!" uvedl závěrem Lorenzo.

Pro Valentina Rossiho skončily naděje na dobrý výsledek, když se dostal na špinavou část dráhy ´Staré cihelny´ a přišel o přilnavost na předním kole. Pád znamenal ztrátu předních pozic, ale Ital se znovu zapojil do závodu, jak už to před ním udělal Dani Pedrosa. Bohužel jeho Yamaha měla po pádu poškozené ovládaní plynu a tak musel jezdec Fiat Yamahy ze závodu po pár kolech odstoupit. Rossi je pořád ve vedení šampionátu, ale jeho solidní padesátibodový náskok se teď zmenšil na polovinu.

"Dnešek je samozřejmě zklamáním," řekl Valentino Rossi, pro kterého byl tento závod zatím jeho nejhorším v celé sezoně. "Po celý víkend jsme tady bojovali s nastavením, ale dnes jsme provedli některá zlepšení, dobře jsem odstartoval a byl schopný zůstat v kontaktu s Pedrosou."

"Jakmile spadnul věděl jsem, že se rozhodne mezi Jorgem a mnou, ale upřímně sám nevím jak by to dopadlo, protože Jorge byl dneska velmi rychlý. Samozřejmě by bylo mnohem lepší skončit druhý než nedojet vůbec!"

"Bohužel jsem byl široký v první zatáčce, dostal se na špinavou stopu a přišel o předek motorky. Snažil jsem se znovu zapojit do závodu, ale byl tam problém s ovládáním plynu a nebylo to možné," pokračoval Rossi. "Rád bych Jorgemu poblahopřál k jeho vítězství a nyní se už těšíme na návrat na přední příčky v Misanu. Stále jsme ve vedení šampionátu a to je teď to nejdůležitější."



Lukáš Pešek si z Ameriky veze body za sedmé místo

31. srpna 2009 v 6:45 | Armí

Lukáš Pešek si z Ameriky veze body za sedmé místo

Lukáš Pešek do Ameriky odjížděl po týdnu stráveném v ordinacích lékařů, protože si na poslední chvíli léčil Angínu, ale to co předvedl v dnešním závodu čtvrtlitrové kubatury byl opravdu velmi dobrý výkon. Český jezdec Auto Kelly-ČP startoval z jedenácté pozice, aby nakonec v cíli oslavil sedmé místo, což je jeho vůbec nejlepší výsledek na suché dráze.

"Ze startu jsem odjel průměrně, ale pak se mi povedly první dvě zatáčky, zejména ta druhá, kde jsem dvě až tři místa vydělal," uvedl k dnešnímu napínavému závodu Lukáš Pešek. "Pak jsem se vlastně celý závod držel vepředu a celkem jsem udělal snad jen dvě tři chyby, které mě ale moc nestály."

"Motorka jak motorově, tak podvozkově fungovala skvěle, takže jsem si tam s tím dokázal dokonce v zatáčkách pohrát. Byl to jeden z mých nejlepších závodů, hodně mě to bavilo, párkrát jsem i předjel, ale hlavně jel ve vysokém tempu prakticky celý závod až na posledních 6 kol, kdy mě začaly brát křeče do bicepsu levé ruky."

Zhoršení zdravotního stavu během Velké ceny České republiky mělo za následek, že český jezdec byl nucen vynechal týden kondiční přípravy a to mu možná ve finále závodu způsobilo určité problémy.

"Okruh je hodně doleva a už jsem v zatáčkách pak nedokázal skládat motorku tak, jak bych potřeboval a na konci jsem to řídil prakticky jen jednou rukou," pokračoval Pešek. "Se sedmým místem jsem ale určitě spokojený, po nemoci jsem to dokázal udýchat až do konce, teď jsem ale hodně unavený."

V této chvíli se Lukáš Pešek posunul v průběžném pořadí šampionátu o jednu pozici na dvanácté místo a hned příští víkend ho čeká další podnik sezony, Velká cena San Marina na závodním okruhu v Misanu.

"Zítra mě čeká přelet do Misana, kde v pátek začne tréninkem další Grand Prix. Doufám, že se mi tam bude také dařit a prosadím se opět do první desítky," uvedl závěrem spokojený Lukáš Pešek.

Velmi pozitivně se k výkonu českého jezdce Auto Kelly-Česká pojišťovna vyjádřil majitel týmu Daniel M. Epp, když po závodu v Indianapolisu řekl: "Lukáš dnes zajel vůbec nejlepší závod v barvách našeho týmu a jeho výkon byl od startu až do cíle na vysoké sportovní i taktické úrovni."

"Jsem rád, že se nám podařilo výrazně proniknout do první desítky, ale především mě těší velmi rychlé časy, které Lukáš pravidelně zajížděl. Určitě se dnes Lukáš doporučil k předním příčkám také s ohledem na příští rok a novou třídu Moto 2 a věřím, že se mu podaří do konce roku další podobné výsledky," řekl závěrem Daniel M. Epp.



GP Indianapolisu vyhrál Jorge Lorenzo a je znovu ve hře o titul

31. srpna 2009 v 6:44 | Armí

GP Indianapolisu vyhrál Jorge Lorenzo a je znovu ve hře o titul

První místo v teprve druhém ročníku Red Bull Indianapolis Grand Prix získal v třídě MotoGP jezdec týmu Fiat Yamaha Jorge Lorenzo, když téměř celý závod odjel ve vedení sám. Na druhém místě dojel fantasticky Alex De Angelis ze San Carlo Honda Gresini a třetí byl po úžasném výkonu zejména v poslední části závodu Nicky Hayden v sedle tovární Ducati.

Pro Jorge Lorenza to znamená jediné a to, že Rossimu vzal z jeho padesátibodového náskoku rovných pětadvacet bodů a je znovu ve hře o titul.

Po startu vedl jasně a s přehledem Dani Pedrosa, ale pádem v jedné ze zatáček ukončil ve čtvrtém kole svůj perfektně rozjetý závodní víkend na dráze v americkém Indianapolisu. Španěl ale nic nevzdal, poškozenou Hondu zvedl a rozjel se ke stíhací jízdě. Ta v jeho podání opravdu stála za to, protože se nakonec umístil na desáté pozici a to je vzhledem k okolnostem parádní výkon.

Po pádu jezdce Repsol Hondy se dostal do vedení Valentino Rossi, za ním jel těsně na druhém místě Jorge Lorenzo a na možné stupně vítězů se už posunul Colin Edwards z Monster Tech 3. Jenže Alex De Angelis byl tento víkend při chuti a v šestém kole Američana předjel a zahájil svou spanilou jízdu pro dvacet bodů a pravděpodobně pro ten nejlepší závod v jeho kariéře.

Jorge Lorenzo převzal vedení v době, kdy do konce zbývalo rovných dvacet kol. Jízda obou jezdců Fiat Yamahy byla precizní a bylo vidět, že si na sebe dávají navzájem velký pozor a dal se čekat další z jejich pověstných soubojů. Bohužel pád Valentina Rossiho, který následoval hned v dalším kole, ukončil možnost vidět podobně napínavý souboj jakého jsme byli svědky v Barceloně nebo Sachsenringu.

Nové pořadí bylo v tomto okamžiku následující. První Jorge Lorenzo, druhý Alex De Angelis a třetí domácí Nicky Hayden. Něco, co často nevidíme nám předváděl De Angelis a Hayden. Bojovalo se tam o druhé místo a oba borci se snažili ze všech sil, ale Hayden nakonec svedl bitvu o stupně vítězů s Andrea Doviziosem a byl úspěšný. V domácí Velké ceně a před zraky všech fandů, přátel a rodiny výsledek o to sladší.

Další souboj probíhal o něco dál, tam James Toseland bojoval s Marcem Melandrim o šesté místo, kde byl nakonec ten šťastnější britský jezdec Monster Tech 3, protože Melandri v závěru Grand Prix svou Kawasaki položil a nedokončil už druhý závod v řadě.

Nováček Aleix Espargaro si ve svém prvním závodu v královské kubatuře připsal body za třinácté místo, což je velmi dobrý výsledek pro tohoto španělského jezdce, jehož mladší bratr vyhrál dnešní závod nejnižší kubatury.
GP Indianapolisu - MotoGP, závod
P.
JezdecMotocyklKolCelkový časZtráta
1.Jorge LorenzoYamaha2847'13.592-
2.Alex De AngelisHonda2847'23.027+ 9.435
3.Nicky HaydenDucati2847'26.539+ 12.947
4.Andrea DoviziosoHonda2847'27.070+ 13.478
5.Colin EdwardsYamaha2847'39.846+ 26.254
6.James ToselandYamaha2847'46.000+ 32.408
7.Loris CapirossiSuzuki2847'47.992+ 34.400
8.Mika KallioDucati2847'48.448+ 34.856
9.Toni ElíasHonda2847'58.597+ 45.005
10.Dani PedrosaHonda2847'58.969+ 45.377
11.Chris VermeulenSuzuki2847'59.070+ 45.478
12.Randy de PunietHonda2848'05.886+ 52.294
13.Aleix EspargaroDucati2848'17.144+ 1'03.552
14.Gabor TalmacsiHonda2848'28.678+ 1'15.086

Marco MelandriKawasaki2542'36.675

Niccolo CanepaDucati2339'29.440

Valentino RossiYamaha1221'16.362



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )