Červen 2009

Repsol Honda chce v Americe zapomenout na Assen

30. června 2009 v 18:01 | Armí

Repsol Honda chce v Americe zapomenout na Assen

Osmé kolo šampionátu závodů mistrovství světa silničních motocyklů patří královské kubatuře, která pojede svůj závod na americkém okruhu v Laguně Seca. Před cestou do Spojených států patří dvojici jezdců Repsol Hondy Andrea Doviziosovi a Danimu Pedrosovi v průběžném pořadí čtvrté a páté místo.

V minulém roce jel Andrea Dovizioso v Laguně Seca poprvé a získal skvělé čtvrté místo. Letos je jezdcem továrního týmu Hondy a jeho přáním je získat po vyrovnaných výsledcích z minulých závodů už konečně umístění na stupních vítězů. Z Assenu ale Ital odjel bez bodu a tak je pro závod v Americe jeho motivace velmi vysoká.

Před cestou za oceán Andrea Dovizioso uvedl: "Na závod v Laguně Seca se těším. Samotná dráha a vůbec všechna ta atmosféra dělá z Laguny fascinující zkušenost. V minulém roce to bylo poprvé, kdy jsem závodil ve Spojených státech a tato dráha na mě velmi zapůsobila."

"Některé její části jsou docela nebezpečné a velmi odlišné od evropských standardů závodních okruhů, kde jezdíme, ale atmosféra je tam neuvěřitelná a to se mi hodně líbí."

"Věřím, že tam můžeme zajet dobrý závod," pokračoval Dovizioso. "V minulém roce jsem tam dobře zabojoval a získal čtvrté místo, což mi udělalo radost. Přesto mám pocit, že jsem v tomto roce už dojel čtvrtý celkem dost, takže doufám, že se posunu o stupeň výš."

"V každém závodu se přibližujeme blíž k jezdcům na vedoucích příčkách, ale zatím ještě nejsme dostatečně blízko. Potřebujeme zapracovat na rychlosti a konzistenci, kterou nyní potřebujeme," řekl závěrem Dovizioso.

Dani Pedrosa v minulé sezoně závod v Laguně Seca pro zranění vynechal. Letos ho zranění opět pronásleduje, ale už v Assenu se předvedl dobrým výkonem v kvalifikaci, ale v samotném závodu to už nedokázal prodat, protože spadl a do cíle nedojel. Španělský jezdec má tak pro závod v Americe stejně vysokou motivaci, jako jeho kolega Dovizioso.

"Pro víkend v Laguně cítím potřebnou jistotu stejně, jak před Assenem," uvedl Dani Pedrosa. "Výsledek tam sice nebyl nijak skvělý, ale to není důvod proč bychom nezajeli výrazný závod v Americe."

"V Assenu jsem se na motocyklu cítil mnohem lépe než v Barceloně a přestože moje tělesná kondice není zatím stoprocentní, protože v této chvíli zatím netrénuji jako obyčejně, zranění je lepší a na stroji mi nezpůsobuje žádné problémy."

"Dráha v Laguně je sama o sobě jedinečná a může být hodně zábavné tam jezdit, pokud jste ovšem rychlí. Když bojujete s problémy, tak to samozřejmě tak zábavné není! Jako tým musíme dál pokračovat v práci a celý technický komplet dostat na úroveň, kde budeme schopni znovu bojovat o vítězství," řekl Pedrosa.




Tohru Ubukata hovořil o víkendu v Assenu

30. června 2009 v 18:00 | Armí

Tohru Ubukata hovořil o víkendu v Assenu

Suchá dráha závodního okruhu v Assenu umožnila týmům královské kubatury využít maxima z hladkých pneumatik, které Bridgestone v Holandsku nabídnul ve složení střední a měkké směsi.

Nejlépe si s nastavením poradili u Yamahy, kde jejich dva tovární motocykly dojely na prvních dvou místech. Valentino Rossi získal své 100. vítězství a je v historii šampionátu teprve druhým mužem s takovým skóre v závodech Grand Prix.

Většina jezdců si pro závod vybrala střední směs pneumatiky, ale byli mezi nimi čtyři, kteří se rozhodli pro měkkou variantu hladké pneumatiky. Právě k výkonu pneumatik a jejich výběru během závodního víkendu v Assenu odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata z Bridgestone.

Jak můžete zhodnotit závodní víkend v Assenu z pohledu Bridgestone?
Tohru Ubukata: "Tento víkend jsme neměli takovou výzvu s ohledem na velmi vysoké teploty dráhy jako naposledy v Barceloně, ale měli jsme možnost pozorovat rozsáhlé kolísání teplot v průběhu tří dnů. Ve čtvrtek byla během volného tréninku teplota dráhy jednačtyřicet stupňů. V době kvalifikace to bylo jednatřicet stupňů a pro závod pětatřicet stupňů."

"Změna teploty v rozsahu deseti stupňů je celkem významná vzhledem k přilnavosti a opotřebení pneumatiky, ale během víkendu jsme nezaznamenali žádné problémy u našich měkkých nebo středních směsí hladkých pneumatik."

Jak během víkendu fungovala měkká a střední směs hladkých pneumatik Bridgestone?
TU: "Assen byl dobrým příkladem toho, jaké jsou v této sezoně naše směsi univerzální. V prvním volném tréninku byl Randy De Puniet nejrychlejší na střední směsi Bridgestone v době, kdy byly teploty dráhy nejvyšší. Během kvalifikace byla střední směs pro přední hladkou pneumatiku stále nejvíc používaná, i když byla teplota dráhy mnohem nižší a střední směs zadní hladké pneumatiky také fungovala v chladnějším prostředí velmi dobře."

"Samozřejmě ke konci kvalifikace začali jezdci častěji používat měkkou směs zadní hladké pneumatiky k tomu, aby zajeli rychlejší časy, ale to je něco, co jsme už zvyklí vídat v letošní sezoně. To není žádné překvapení. Směs pneumatiky je volbou kompromisu mezi maximem přilnavosti a životností pneumatiky. Pro kvalifikační jízdy jezdci nepotřebují od jejich pneumatiky dlouhou životnost, což znamená, že můžou jezdit s měkkou variantou zadní směsi hladké pneumatiky, která tak nabídne větší přilnavost k tomu, aby zajeli co nejrychleji menší počet kol. Střední směs přední hladké pneumatiky Bridgestone byla využívaná také pro svou zvýšenou odolnost, kterou nabídla zvlášť během brždění."

"Samotný závod nám nabídnul další příklad univerzálnosti našich směsí pneumatik. Pouze čtyři jezdci si vybrali měkkou směs zadních hladkých pneumatik, zatímco ostatní použili střední směs. Jezdec Pramac Racingu Mika Kallio a jezdec týmu San Carlo Honda Gresini Toni Elías byli dva jezdci s měkkou směsí zadní pneumatiky, kteří byli schopni se vyrovnat rychlosti jezdcům na střední směsi v bitvě o šesté místo. Mika byl ve vedení v této bitvě až do posledního kola, kde bohužel havaroval a Toni dokázal dostihnout tuto skupinu a umístit se na osmém místě ještě před tím než byl po závodu penalizován. Toni rovněž dokázal zajet svůj nejrychlejší čas v osmnáctém kole z celkem čtyřiadvaceti, což je dobré znamení životnosti a konzistence hladkých pneumatik Bridgestone."



Blíží se Takahashiho konec v MotoGP?

30. června 2009 v 15:23 | Armí

Blíží se Takahashiho konec v MotoGP?


Podle posledních zpráv se zdá, že se kariéra Yukiho Takahashiho v MotoGP blíží ke konci.
Od chvíle, kdy se v Barceloně připojil Gabor Talmacsi k týmu Scot Racing, je budoucnost jeho nového kolegy Takahashiho nejasná. I když byl samotný jezdec ujišťován, že pojede v sedle netovární Hondy i nadále, je nyní více než možné, že se kvůli finanční situaci týmu vedenému Ciranem Muloranim rozhodne vedení jinak.
Přestože Gabor Talmacsi doposud nestačí ostatním jezdcům, může se pyšnit mnoha sponzory, což se o japonském mladíkovi říci nedá. Kvůli zranění se Takahashi navíc nezúčastní Velké ceny USA a některé zprávy mluví dokonce o tří měsícové vynucené přestávce, což by znamenalo vyřazení až do konce sezóny.
"Je to obtížná situace," řekl Cirano Mulorani pro gpone.com, "protože nemáme pro dva jezdce dostatek strojů a situace se může ještě zhoršit po Velké ceně České republiky, kdy vejde v platnost omezení o počtu motorů. Už ani nemyslím na závody, během kterých by začalo pršet a my museli přeměnit pneumatiky přímo na motorkách."
Vrátí se vůbec Takahashi na závodní trať?




Jezdci Fiat Yamahy očekávají vzájemný souboj o vítězství v Laguně

30. června 2009 v 15:21 | Armí

Jezdci Fiat Yamahy očekávají vzájemný souboj o vítězství v Laguně

Tým Fiat Yamaha letošní sezóně zatím dominuje. Valentino Rossi vyhrál tři Grand Prix, Jorge Lorenzo dvě a oba stáli na stupních vítězů v šesti ze sedmi odjetých závodů. Loni v Laguně Seca zažil každý z nich zcela odlišný víkend, Rossi v dramatickém souboji se Stonerem získal důležité vítězství, Lorenzo při svém debutu upadl a zranil se. Letos si budou největšími soupeři zřejmě oba jezdci navzájem.

"Loni jsem měl skvělý souboj se Stonerem a pro mě to určitě byl jeden ze zlomových bodů sezóny a velmi důležité vítězství, mám na to dobré vzpomínky," uvedl Rossi. "Myslím, že letos to bude znovu těžké, protože je Lorenzo ve výtečné formě a jsem si jistý, že Stoner bude také v nejlepší formě."

Jorge Lorenzo hodil loňskou neúspěšnou premiéru v Laguně za hlavu a nedostatek zkušeností z tohoto okruhu nepovažuje za velkou překážku.

"Byl jsem tam jen jednou, ale jako problém to nevidím. Do roku 2008 jsem nikdy nevyhrál v Portugalsku a pak jsem tam vyhrál svůj první závod v MotoGP. A letos jsem vyhrál v Motegi, kde se mi to nikdy předtím také nepodařilo, takže si o žádné trati nemyslím, že by pro mě byla špatná. Na minulosti nezáleží. Udělám maximum a snad budu díky tomu moci znovu bojovat vpředu," uvedl Lorenzo.

V minulosti se Yamaze v Laguně příliš nedařilo, dokonce ani loni nepodával její stroj nejlepší výkon. Podle Davida Brivia a Daniela Romagnoliho je ale letošní motorka mnohem konzistentnější, takže by měla na špičce bojovat i v USA.


Valentino Rossi vyhrává již dvanáct let téměř každý druhý závod

30. června 2009 v 15:20 | Armí

Valentino Rossi vyhrává již dvanáct let téměř každý druhý závod

Valentino Rossi dosáhl v holandské Tourist Trophy významného milníku 100 vítězství v Grand Prix. Italský jezdec má na svém kontě ale mnoho dalších zajímavých čísel, takže se pojďme podívat na některá z nich.

- Svých 100 vítězství získal Rossi v 217 Grand Prix, což znamená procentuální úspěšnost stejnou jako jeho startovní číslo, tedy 46 %.

- Rossi vyhrál závody na šesti různých motorkách: 125 ccm Aprilia (12 vítězství), 250 ccm Aprilia (14 vítězství), 500 ccm Honda (13 vítězství), 990 ccm Honda (20 vítězství), 990 ccm Yamaha (25 vítězství) a 800 ccm Yamaha (16 vítězství).

- V MS silničních motocyklů získal celkem 8 titulů mistra světa.

- Pro Yamahu získal 41 vítězství, nejblíže je mu v této statistice Phil Read, který pro ní získal 39 vítězství.

- Rossi vyhrál závod na 27 různých okruzích. Nejúspěšnější je v Mugellu a Barceloně, na obou si připsal po devíti prvenstvích.

- Za jednu sezónu vyhrál nejvíc 11 závodů, povedlo se mu to ale hned čtyřikrát, v letech 1997 (125 ccm), 2001 (500 ccm), 2002 a 2005 (MotoGP).

- 11 vítězství za sezónu 125 ccm ještě nikdo nepřekonal.

- V královské kubatuře vyhrál Rossi 74 Grand Prix, což je historický rekord.

- Svým prvním letošním vítězstvím v Jerezu vytvořil rekord, v rámci kterého je jediným jezdcem historie s alespoň jedním vítězstvím ve 14 po sobě jdoucích sezónách.

- Své první vítězství získal Rossi v roce 1996 v GP České republiky, své zatím poslední letos v Assenu. Od sebe je dělí 12 let a 313 dní. Delší dobu dokázali vyhrávat jen Loris Reggiani, Phil Read, Angel Nieto a Loris Capirossi.




Kimi Räikkönen se v červenci zúčastní finské rally

30. června 2009 v 12:29 | Armí

Kimi Räikkönen se v červenci zúčastní finské rally

Kimi Räikkönen se letos v červenci zúčastní finské rally, která je součástí WRC. Pilota Ferrari tak čeká po několika účastech v národních soutěžích debut na samotném vrcholu rally.

Räikkönen se posadí za volant Fiatu Abarth Grande Punto, který testoval již tento týden doma ve Finsku, a spolujezdcem mu bude Kaj Lindström. Ten v minulosti jezdil se čtyřnásobným mistrem světa Tommim Mäkkinenem, jehož tým Räkkönenovi vůz poskytne.

"Finská rally určitě nebude snadná," řekl Lindström pro Autosport. "Rally, které jsme doposud jezdili, byly malé podniky. Třídenní podnik WRC je mnohem delší a intenzivnější než tyto národní závody."

"A nezačíná to samotnou rally, máme dva dny na průzkum tratí a dělání poznámek. Kimi si umí dělat velmi dobré poznámky o rychlosti, ale tady bude při mapování tratí pod tlakem."

Další novinkou bude pro Räikkönena povrch tratí, doposud měl zkušenosti jen se sněhem a asfaltem, teď ho čeká šotolina.

"Ale jedna z nějtěžších věcí pro Kimiho bude rychlost této soutěže. Finská rally a používané cesty jsou velmi rychlé, předtím jsme nic takového nikdy nejeli, bude to chtít čas. Ale nezapomínejme, že je tento kluk celkem dobrý jezdec! Je velmi talentovaný a věřím, že se s tím dobře vyrovná, dodal Lindström.

Räikkönen se zúčastnil již tří rally. Letos v lednu debutoval v Arctic rally a skončil třináctý. Na sněhu ve Vaakuna rally skončil se svým Abarthem mimo trať a celkově mu patřilo sedmnácté místo, před nehodou držel sedmou pozici. Na asfaltu jel poprvé v Rally della Marca v Itálii, kde s poškozeným kolem odstoupil v třetí rychlostní zkoušce.




250cc: Simoncelli v Assenu bojoval s poškozenou pneumatikou

30. června 2009 v 12:28 | Armí

250cc: Simoncelli v Assenu bojoval s poškozenou pneumatikou

Třetí místo na stupních vítězů, pro které si v holandské TT dojel Marco Simoncelli značně oživilo jeho naděje se znovu zapojit do boje o titul v čtvrtlitrové kubatuře mistrovství světa.

Italský jezdec Metis Gilery bude v příštím roce závodit v MotoGP týmu Fausta Gresiniho a tak jak uvedl před Velkou cenou Nizozemí, je nyní jeho pozornost soustředěna výhradně na jeho poslední sezonu ve čtvrtlitrech.

Simoncelli bojoval o třetí místo se Španělem Hectorem Barberou a nebýt jeho problémů se zadní pneumatikou mohlo to nakonec dopadnou všechno jinak. Takže umístění na stupních vítězů je určitě dobrým odrazovým můstkem pro další závod v Německu.

Alvaro Bautista v Assenu udělal velkou chybu, když v posledním kole spadl a závod nedokončil. To samozřejmě pomohlo Simoncellimu, který tak na Španěla získal šestnáct bodů, ale na současného vedoucího jezdce šampionátu Aoyamu jich stále ztrácí čtyřiačtyřicet.

"S výsledkem v podobě stupňů vítězů jsem spokojený a myslím, že kdyby nebylo problému se zadní pneumatikou, které jsem měl v průběhu závodu, vše mohlo být jinak," uvedl Marco Simoncelli.

"Od poloviny závodu jsem jen stěží dokázal pořádně jezdit, protože zadní pneumatika byla vadná a opotřebovala se opravdu velmi rychle."

"V každém případě jsem na Bautistu a své ostatní soupeře získal nějaké body, takže jsem celkem spokojený a teď se jen musím pokusit podávat vyrovnané výsledky," řekl Marco Simoncelli, kterému nyní se sedmasedmdesáti body patří v průběžném hodnocení čtvrtá pozice.



Vermeulen se v Laguně Seca pokusí o hattrick

30. června 2009 v 12:27 | Armí

Vermeulen se v Laguně Seca pokusí o hattrick

Chris Vermeulen má na americké dráze v Laguně Seca velmi dobrou bilanci. V roce 2006 si tam v kvalifikaci zajel pro pole position, ale v samotném závodu neměl štěstí a v závěru mu nakonec patřila pátá pozice.

V roce 2007 a 2008 už Australan nic neponechal náhodě a pro Suzuki tam získal umístění na stupních vítězů. Vzhledem k tomu, že se jezdci Rizla Suzuki v Laguně tak daří, můžeme ho považovat za specialistu na tuto americkou dráhu.

Vermeulen má tak na této dráze v plánu získat pro Suzuki letos první umístění na stupních vítězů a pro sebe na tomto okruhu docílit hattrick. V Assenu se umístil na velmi dobrém pátém místě a tento výkon chce rovněž zopakovat v americké Grand Prix.

"Na Lagunu Seca se těším. Je to určitě jeden z mých oblíbených okruhů a v posledních dvou letech jsem tam získal umístění na stupních vítězů stejně jako první místo na startovním roštu v roce 2006," řekl před cestou do Spojených států Chris Vermeulen.

"Určitě se chci pokusit tyto výsledky zopakovat a poprvé v roce 2009 dostat Suzuki na stupně vítězů. Doufám, že to bude dobrý závod pro všechny fanoušky a že tam bude počasí stejně hezké jako obvykle," řekl závěrem Chris Vermeulen.

Loris Capirossi má letos první příležitost předvést se svým fanouškům v Americe v plné kondici, protože loni tam bojoval s bolestivým zraněním a nedokázal tam tehdy zajet na maximum.

Italský jezdec v Assenu přišel o šestou pozici po velmi tvrdém manévru jednoho ze soupeřů, který ho v poslední zatáčce donutil vyjet mimo dráhu a samozřejmě v Americe se bude Capirossi snažit na výkon z Holandska navázat.

"V minulém roce jsem v Laguně Seca nebyl v nejlepší kondici po nehodě z Assenu a všechny ty změny směru tady způsobily, že byl závod pro mě hodně bolestivý," řek Capirossi.

"Letos tam jedu v plné kondici a také motocykl se zdá pokaždé zlepšuje, když s ním jedu, takže věříme, že během víkendu budu vpředu mezi chlapy na předních příčkách," uvedl Loris Capirossi, který se v Assenu umístil na devátém místě.




Diplomy za 5. bleskovku

30. června 2009 v 12:20 | Armí

Diplomy za 5. bleskovku

Omlouvám se že ty diplomy trvají tak dlouho. Mám teď dost málo času, ale pokusím se je udělat co nejrychleji. Jen ještě jeden malý problém. Momentálně jsem bez jednoho programu na kterým jsem ty diplomy dělala. Takže to bude ještě chvíli trvat. Alespoň těch pár co už mám máte tady. Zbytek dodám co nejrychleji.

Diplomy:



„Exhibiční“ závod na Laguna Seca

30. června 2009 v 7:51 | Armí

"Exhibiční" závod na Laguna Seca

Po celém Monterey jsou vyvěšené plakáty lákající na zajímavou akci, která se bude konat ve čtvrtek před Velkou cenou USA.
Valentino Rossi poměří své síly se třemi jezdci, kteří patří mezi jeho idoly. Bude závodit v motokáře s Kennym Robertsem, Eddie Lawsonem a Waynem Raineym.
Rossi už v minulosti v motokáře závodil, jako dítě. Také už testoval vůz F1 a lze předpokládat, že má platný řidičský průkaz.
Všechny motokáry připravuje Eddie Lawson.
Roberts v motokáře nezávodil, kam paměť sahá, proto budou platit "Robertsova pravidla". Pokud povede jedno kolo nebo jednu zatáčku nebo dokonce jeden úsek o délce tří stop na trati - je přesvědčený, že se stal vítězem. Dokonce i když o svém vedení bude přesvědčený jen on sám, tak byl vítězem.
Rainey má za sebou na Laguna Seca téměř perfektní výsledky a ty si musí udržet. Nikdy neměl šanci vést v závodě před Robertsem na Laguna Seca na motocyklu 500cc, takže teď má šanci.
Diváci si mohou vybrat místa podle svého vkusu, pokud to bude za plotem. Laguna Seca nabídne místa pro lidi z Dorny a Yamahy, aby mohli s velkými obavami sledovat, jak se jejich "zlaté vajíčko" snaží předjet Kennyho v rychlosti asi 120 mil za hodinu. Bude možné sledovat na uzavřeném televizním okruhu, jak se vedení Dorny a Yamahy třese strachy, pokud Rossi dostane smyk a okulí se na štěrku? To se zatím neví.



Takahashi odchází z týmu Scot „kvůli problémům se zády“

30. června 2009 v 7:50 | Armí

Takahashi odchází z týmu Scot "kvůli problémům se zády"

Od chvíle, kdy Gábor Talmácsi potvrdil, že pověsti o jeho přechodu do týmu Scot Honda v MotoGP, jsou pravdivé, a kdy se objevil v Barceloně s novým sponzorem a novou smlouvou, vypadalo to, že Yuki Takhashi má své dny u Hondy sečtené. I když to tým popíral a sliboval, že se bude snažit najít způsob, jak si zachovat oba jezdce, ve skutečnosti to byla jen otázka času, kdy bude japonský závodník nucen uvolnit místo maďarskému závodníkovi, který přinesl týmu tolik potřebnou finanční injekci.


Ten čas, podle italských stránek gpone.com, teď nastal. Podle těchto stránek se Takahashi nezúčastní Velké ceny USA na Laguna Seca. Údajně kvůli tomu, aby se podrobil operaci, která má vyřešit problémy se zády - následek pádu v Barceloně. Po operaci bude nutná léčba v délce 3 měsíců, což znamená, že bude Takahashi odstaven až do konce sezony. Jak moc nutně potřebuje Takahashi operaci, to je předmětem spekulací, ale jeho zranění zad přišlo velmi vhod.
Manažer týmu Cirano Mularoni otevřeně hovořil o problémech spojených s tím, že dva závodníci jezdí bez náhradních motocyklů. "Byla to svízelná situace," řekl pro gpone.com, "protože v rozporu s tím, co jsem se dočetl předtím, nebudou k dispozici žádné náhradní motocykly RC212V. To je situace, která by se ještě zhoršila po Brně, kdy bude platit omezení počtu motorů. Nemluvě o problémech, s kterými bychom se museli vypořádat při závodech flag-to-flag, kdy bychom museli měnit kola místo výměny motocyklů." Tajemstvím zůstává to, kde Mularoni četl, že má Honda pro motocykl RC212V součásti navíc, které se jen tak někde povalují, protože se Honda nijak netajila svou neochotou poskytnout jakékoli další motocykly, zejména v situaci, kdy kvůli světové hospodářské krizi klesá prodej.
Takahashiho "odchod ze závodění" nejspíš není pro japonského závodníka žádným velkým překvapením. Tento nováček je na 18. a posledním místě v hodnocení šampionátu a jeho nejlepší umístění bylo 12. místo v Jerezu. Když byl najednou k dispozici Gábor Talmácsi, který má jednak za sebou titul mistra světa a jednak přístup k velké základně sponzorů, je jasné, že k záchraně Takahashiho místa v týmu nikdy nemůže stačit to, že jezdí vzadu a čas od času získá nějaký bod.



Jak to vidím já

30. června 2009 v 7:49 | Armí

Jak to vidím já

Jsme téměř v půlce sezony a situace je velmi nejistá, co se týká bodového zisku. Začneme u nejslabší kubatury, tedy 125cc. A zrovna mě napadlo přirovnání této kubatury jako "kolibří", díky komentátorovi z TV Nova. Rád bych uvedl jistého člověka na pravou míru, protože třída "kolibříci" nebo "vysavače" byla třída 50cc. Ale začneme od zadní části startovního pole, kde máme naše dva adepty.
Lukáš Šembera... Pokud bych hodil na stůl falešný dolar, tak to vyjde nastejno. Není to tím, že nemá finanční pozadí, ale řekl bych, že bombastický start to ve třídě 125cc určitě není. Někdy jsou rodiče víc aktivní než děti. Nechci nikomu brát žádnou naději v serálu MS, ale mám dojem, že jsou u nás mnohem talentovanější jezdci než Šembera. Další závodník, Pešek mladší. Myslím si, že po startu na divokou kartu má větší šanci být před Šemberou. Možná je to jen osobní náhled, i když oba naši jezdci uzavírali startovní pole. Asi největší šanci mají na titul Simón, Smith a pak Gadea. V nejslabší kubatuře je to moc vyrovnané a myslím si, že v posledních závodech sezony se rozhodne o mistru světa.
250cc? Tak to je síla. Tipoval jsem, že to bude Simoncelli, který suverénně získá titul, ale opak je pravdou. Bautista dokazuje super kondici a Japonec Aoyama poráží celé jezdecké pole. Myslím si, že Barberá je i přes loňské zranění na výsluní. Simoncelli, který by rád obhájil loňský titul, zatím moc nepřesvědčil, především díky nevyrovnaným výsledkům. Mezi těmito třemi nebo čtyřimi se zřejmě bude odehrávat boj o titul. A naši dva? Lukáš Pešek a Karel Abraham dovedou i přes časté pády občas sbírat body. Český divák se musí dívat na reklamní šoty, kde TV Nova tvrdě propaguje Cardion AB a Karla Abrahama. Jak říkáme - čeho je moc, toho je příliš. Jeden fakt je, že Abraham má tovární Aprílii a Pešek jezdí jezdí soukromou Aprílii. Výsledky podobné, rozdíl v penězích markantní. Opět si myslím, že Pešek měl letos mnohem větší šanci být mistrem ve třídě 125cc, než se dívat na záda špičce 250cc.
MotoGP. Mistrem bude jednoznačně Valentino Rossi. Vím, že není co dodat. Ještě dlouho se nenarodí takový talent, jako je Valentino. Král GP, který pořád umí vítězit a dovede divákúm připravit jedinečné show. Možná si řekneme, že dost bylo krále, ale když porovnáme, jak dominoval třeba Agostini, je to jiné. Lidé se chtějí bavit a Rossi jim to dopřává. Snad jen "lízátko" Lorenzo může být letos konkurentem, ale bude lízat jen smetanu. Casey Stoner a jeho Ducati jsou také dominantní, ale Yamahy letos opravdu jedou a jsou nejrychlejší. Dani Pedrosa a Dovi jsou vynikající, ale bodová ztráta je dnes velká. A Honda se zřejmě zatím Yamaze a Ducati nevyrovná. Uvidíme na Laguně, tam se bude definitivně rozhodovat o tom, kdo je nejlepší. V MotoGP jezdí mistři světa, přesto fandím Melandrimu, který měl odvahu pustit se do nejistého podniku, i když to pro něho znamenalo značnou finanční ztrátu. Věděl, že na bývalé Kawasaki bez šance na inovace během sezony nebude bojovat na špičce. Přesto se do toho dal a ukázal, že je stále ještě vynikajícím závodníkem.
Co dodat? Počkejme si na Lagunu.



Co řekli... po závodech WSBK v Donington Parku

30. června 2009 v 7:48 | Armí

Co řekli... po závodech WSBK v Donington Parku

Yamaha World Superbike

Ben Spies
(1.,1.)

"Byl to perfektní víkend. Byl to náročný závod, Max byl za mnou po celou dobu, ale my jsme dokázali jezdit rychlá kola a zůstali jsme před ním. V posledních třech kolech jsem jel tak rychle, jak to jen šlo, protože jsem si chtěl zajistit vítězství. V druhém závodě jsem věděl, že Nori měl velký pád ,a doufám, že je v pořádku. Není to zrovna způsob, jakým chceme vítězit, ale když je to možné, musíte ty body vzít. Trať byla horká a trochu kluzká, takže jsme po prvním závodě udělali nějaké změny a situace se zlepšila. "

Tom Sykes (DNF,5.)

"Při warm up jsem našel dobré nastavení pro závod a byl jsem připravený na první závod. Věřil jsem, že mám dobrou rychlost, ale byl jsem zklamaný svým startem z třetí řady. Dostával jsem se do rytmu, ale bohužel jsem vjel do poslední zatáčky trochu moc prudce a ztratil jsem na těch nerovnostech předek. Ani jsem tomu nemohl uvěřit, protože to byl můj první nedokončený závod roku. Snažil jsem se o zlepšení v druhém závodě. Měl jsem problémy s brzdami a to mě zdrželo. Jsem opravdu naštvaný, protože mě to stálo umístění na pódiu."

Ducati Xerox

Haga v prvním závodě získal své sté umístění na pódiu. Stal se třetím jezdcem v historii WSBK, který tohoto počtu dosáhl. V druhém závodě bohužel spadl a skončil v nemocnici. Haga se letos dostal na stupně vítězů ve třinácti závodech z osmnácti, Fabrizio stál na pódiu jedenáctkrát. Tým Ducati Xerox měl zatím svého jezdce na stupních vítězů v každém letošním závodě.

V prvním závodě Haga dobře odstartoval a dostal se na třetí pozici za Spiese a Biaggiho. Této dvojici se podařilo ujet a Haga dojel sám do cíle jako třetí. Michel ztratil na startu několik pozic a potom se mu nedařilo zase získat ztracená místa, hlavně kvůli technické závadě na řazení. V závěrečné fázi závodu ztratil další pozice a dojel jako dvanáctý.

V druhém závodě Nakano a Rea spadli brzy po začátku závodu a to Fabriziovi trochu pomohlo. Fabrizio se dostal z deváté pozice na třetí a nakonec se mu po 19 kolech podařilo předjet Byrna a druhou pozici si udržel až do cíle.

Noriyuki Haga (1., DNF)

"Jsem moc rád, že se mi dnes podařilo proniknout na pódium, protože jsme věděli, že to bude velmi náročný víkend. Jsem pyšný na to, že jsme dosáhli hranice sta umístění n pódiu."

Michel Fabrizio (12.,3.)

"První závod byl velmi těžký, měl jsem problémy s řazením a kvůli tomu jsem ztratil několik pozic. Nemohl jsem toho moc dělat, abych tu situaci zlepšil. Nakonec jsem dokázal získat jen tři body. Před druhým závodem jsme se rozhodli, že pojedeme s druhým motocyklem. Opět jsem špatně odstartoval, ale ihned jsem začal pracovat na tom, abych se zase dostal dopředu. Většinu závodu jsem strávil bojem s Byrnem a Haslamem. Shakeyho se mi podařilo předjet až před koncem. S výsledkem svého druhého závodu jsem spokojený, ale samozřejmě je mi líto Noriho. Viděl jsem tu nehodu a připomnělo mi to Troyův pád na stejném místě před dvěma lety. Oba pády byly vážné."

Hannspree Ten Kate Honda

Rea dostal smyk, když jel na jedničku v levotočivé zatáčce Goddars, poté co se dostal na šestou pozici po startu z 12. místa. Znovu nasedl na motocykl a vrátil se na trať na 28. a poslední pozici. Podařilo se mu ještě se probojovat na patnácté místo v cíli.

Jonathan Rea (7., 15.)

"Věděl jsem, že tu budeme mít problémy, ale nemyslel jsem si, že to bude tak náročné. Donington je velmi těžké místo pro hledání správného nastavení, protože je tam rychlá první sekce a potom na konci kola je série zatáček, které se jedou na jedničku. Po prvním závodě jsme motocykl trochu pozměnili. Jelo se na něm jinak, ale stále jsem měl problémy v posledním sektoru, kde se mi nedařilo po celý víkend. A tam jsem také spadl. Nebrzdil jsem, neměl jsem přidaný plyn, prostě jsem ztratil předek. Zvedl jsem motocykl a nakonec jsem získal jeden bod, který se může na konci sezony hodit. Máme v plánu najít dobré základní nastavení pro nové tlumení, až budeme za dva týdny testovat v Imole."

Carlos Checa (11., DNF)

"Je to škoda, protože v druhém závodě se na motocyklu určitě jelo lépe a byl rychlejší. Snažil jsem se na to dál tlačit, ale ztratil jsem předek v Redgate a tím pro mne závod skončil. Trochu jsem si poranil žebra, ale není to nic moc vážného. Také první závod byl velmi těžký, i když start nebyl tak špatný. Musíme strávit nějaký čas prací na nových komponentech. Je dobré, že za dva týdny budeme testovat."

Ten Kate Honda Racing

Po problémech v tréninku a kvalifikaci získal Kiyonari dvě umístění v první desítce. Ve dnech 15. a 16. července se zúčastní testů týmu Ten Kate v Imole


Ryuichi Kiyonari
(10.,7.)

"První závod byl velmi těžký po všech těch problémech, které jsme měli. Pro druhý závod jsme udělali změny na zadní části podvozku, hlavně na tlumení. Během závodu to bylo lepší, ale ne perfektní."


Stiggy Racing Honda

Leon Haslam byl nejlepším jezdcem Hondy a nejlepším britským závodníkem na domácí půdě.

John Hopkins se vrátil k týmu, poté co se nemohl zúčastnit posledních osmi závodů. Získal své první umístění v první desítce pro tým Stiggy Racing Honda. Do druhého závodu nemohl odstartovat, protože jeho zranění oteklo a měl velké bolesti.


Leon Haslam (4.,2.)

"Poté, co jsme jezdili v těch všech cizích zemích, je dobré být zase zpátky doma a získat dobré výsledky před anglickými fanoušky. To dnešní přijetí, kterého se mi tady dostalo, bylo prostě úžasné. Jel jsem naplno, abych tu dnes získal dobrý výsledek. Pódium v druhém závodě je prostě skvělé. V obou závodech jsem měl trochu problémy s vibracemi, ale podařilo se mi to zvládnout. Zdálo se, že v druhém závodě měli všichni problémy s přilnavostí."

John Hopkins (8., DNS)

"Především se chci omluvit týmu a sponzorům, že jsem dnes nemohl jet druhý závod. Do prvního závodu jsem odstartoval opravdu dobře a v prvním kole jsem jel opatrně, nebyl jsem tak agresivní, jako normálně bývám. Ale adrenalin začal pracovat a já jsem zase vyrazil, abych získal co nejvíc pozic. V polovině závodu zaútočila bolest a já jsem měl velké problémy s pohybem na motocyklu. Od první zatáčky až do konce roviny jsem prostě jen musel jen v klidu sedět na motocyklu a nezatěžovat levou nohu. Vzhledem k té situaci, v jaké jsem dnes byl, to je dobrý výsledek. Teď mě čeká pět dnů testů a jsem opravdu rád, že si zase užívám jízdu na motocyklu. I když jsem dnes měl velké bolesti, byl to dobrý závod. Byl to nejlepší závod, jaký jsem měl za poslední dva roky."


Johan Stigefelt, manažer týmu

"John bohužel nemohl jet druhý závod. Po prvním závodě ani nemohl sestoupit z motocyklu bez cizí pomoci. Teď se bude soustředit na to, aby se dostal do kondice pro naše testy v Brně příští týden."
Aprilia Racing

V druhém závodě byla řada pádů, nejspíš kvůli vyšší teplotě.

Nakano měl v druhém kole hrozivě vypadající highside, ale naštěstí to neskončilo zraněním. Ve čtvrtém kole ztratil Biaggi předek v první zatáčce a spadl. Rychle naskočil na motocykl a vrátil se na trať. Při návratu na trať se střetl s jedním ze svých soupeřů u vnějšího obrubníku a klesl na dvacátou pozici. Při pádu utrpěl pohmoždění a menší zranění kosti v nártu pravé nohy, ale podařilo se mu dojet závod na dvacátém prvním místě. Jeho zranění mu nezabrání v účasti v testech v Brně, které jsou plánované na 1. a 2. července.
Max Biaggi (2., 21.)

"Během druhého závodu jsem měl mnohem horší vibrace. Nejspíš to bylo proto, že na trati nebyla moc velká přilnavost. To také vysvětluje, proč bylo tolik pádů. Odstartoval jsem dobře, dokázal jsem se držet Spiese, ale ve čtvrtém kole jsem vjel do té zatáčky stejně jako vždy, ale asi v polovině jsem ztratil předek. Podařilo se mi udržet motocykl v chodu, ale když jsem se vracel u vnějšího obrubníku na trať, narazil do mne jiný závodník a skončilo to menším zraněním nohy."
Shinya Nakano (6., DNF)

"Výsledek prvního závodu byl dobrý, vzhledem k tomu, jaké problémy jsme měli během warm up, i když jsem na začátku ztratil hodně pozic. V druhém závodě jsem odstartoval lépe, uvědomil jsem si, že se dokážu udržet s vedoucími závodníky, ale ve druhém kole jsem ztratil předek a vyletěl jsem do vzduchu. Naštěstí jsem v pořádku."

Suzuki Alstare Brux

Víkend v Británii nedopadl pro tým Alstare Suzuki dobře. Yukio Kagayama startoval z 18. pozice, což samozřejmě ovlivnilo výsledky závodů. Od nováčka Blake Younga tým nečekal žádné velké výsledky, protože jel ve WSBK poprvé a jel na neznámém okruhu.

Yukio Kagayama (17.,13.)

"Tento víkend nebyl snadný, protože jsme měli problémy s přilnavostí na zadním kole. Zkusili jsme různé věci, ale výsledek nebyl o moc lepší."


Blake Young (25.,17.)

"Byla to pro mne skvělá příležitost se něco naučit a rád bych to zkusil znovu."


Honda Althea

Matthieu Lagrive
(16.,12.)

"Bojoval jsem s dobrými jezdci, jako je Lanzi nebo Kagayama, ale nemám zatím zkušenosti, abych s nimi opravdu mohl soupeřit. Budu se snažit dojet první závody Superbike do konce, abych se přesvědčil, že je všechno v pořádku. Až získám jistotu, pokusím se do toho víc opřít."

Sterilgarda BRC Racing

Shane Byrne
(5.,4.)

"Přinejmenším jsem mohl bojovat s Hagou o pódium. Místo toho jsem po třech kolech zaznamenal problémy s brzdami, takže jsem na brzdách nemohl podávat tak dobrý výkon. Ve třetí části, kde jsou dvě pomalé zatáčky, jsem ztrácel 6-7 desetin. V druhém závodě už byla závada odstraněna. I přes slabý start se mi podařilo dostat se dopředu a v desátém kole jsem bojoval o stupně vítězů. Bohužel to tentokrát nedopadlo podle mých představ, ale i tak jsem prokázal, že jsem schopný bojovat o místa na špičce."



Je to škoda, lituje Kallio zahozené šance

30. června 2009 v 7:48 | Armí

Je to škoda, lituje Kallio zahozené šance

Tři zatáčky dělily Miku Kallia od skvělého šestého místa, nováček v královské kubatuře se však namísto protnutí cílové pásky odporoučel se svou netovární Desmosedici GP9 do kačírku a místo cenných mistrovských bodů si z Assenu odvezl nepříjemné zranění.
Při nepříjemném pádu ve vysoké rychlosti si talentovaný Fin ve službách týmu Pramac doslova roztrhal rukavici a musel být na lékařské klinice ošetřen.
"Bylo to tak bolestivé a navíc se jednalo o stejný prst, který jsem si pochroumal již během testování ve Valencii, že by bylo možná lepší jej uříznout!" zažertoval Kallio. "Je to ale škoda, protože po celý závod jsem podával výtečný výkon, ale tři zatáčky před cílem jsem cítil, jak jsou na mě ostatní nalepení, tak jsem přidal a najednou ztratil přilnavost přední pneumatiky, kvůli čemuž jsem vyletěl mimo trať. Byla to má chyba a chtěl bych se tímto také omluvit týmu."
"Nyní mě čeká podrobné vyšetření doma ve Finsku, ale udělám vše pro to, abych v Americe startoval," dodal nováček v královské kubatuře.
"Jsme na Miku nesmírně hrdí," ujal se slova technický šéf týmu Pramac, Fabiano Sterlacchini. "I přes nevydařenou kvalifikaci a start podal heroický výkon. Bohužel těsně před cílem upadl, ale takové věci se v motocyklových sportech stávají."
"Nyní nás hlavně zajímá jeho zdravotní stav. Z počátku se zdálo, že půjde o něco vážného, ale díky doktoru Costovi snad bude Mika schopen v Laguně Sece jet."



10. kolo polská Extraliga

30. června 2009 v 7:46 | Armí

10. kolo polská Extraliga

v nejvyšší lize, tedy extralize se jelo desáté kolo. To se bohužel nepodařilo odjet kompletní. Utkání v Czestochowe bylo odloženo. Wlokniarz tady měl hostit Gorzów. Kde se však jelo bylo v leszně a domácí Unia tady porazila Lotos Gdaňsk 51:39. Za hosty se představil martin vaculík, který vyjel čtyři body a jeden bonus.I další utkání skončilo vítězstvím domácího týmu. V Zielone Góře se domácím podařilo porazit Polonii Bydoszcz 54:36. Poslední závod extraligy se jel v Toruni. Unibax hostil Atlas Wroclaw a dokázali je bez problémů porazit 54:36.
unialeszno.gifUnia Leszno - 51:
9. Krzysztof Kasprzak (2,3,3,3,1*) 12+1
10. Damian Balinski (0,2*,2*,0,1) 5+2
11. Leigh Adams (3,2,3,3,2) 13
12. Adam Shields (E,1*,1,1) 3+1
13. Jaroslaw Hampel (3,2,2,3,3) 13
14. Slawomir Musielak (3,1,0) 4
15. Przemysław Pawlicki (1,0,0) 1
gkzgdansk.gifLotos Gdaňsk - 39:
1. Kenneth Bjerre (3,3,3,2,2,3) 16
2. Renat Gafurov (1,0,1) 2
3. Hans Andersen (1,1,1,2,2) 7
4. Adam Skórnicki (2,3,1*,2,0) 8+1
5. Magnus Zetterström (2,0,0) 2
6. Martin Vaculík (2,0,1,0,1*,0) 4+1
7. Damian Sperz (0,0) 0
---------------------
btzbydgoszcz.gifPolonia Bydgoszcz - 36:
1. Andreas Jonsson (3,2,3,2,1′,3) 14+1
2. Marcin Jedrzejewski (0,0,-,-) 0
3. Antonio Lindbäck (1,0,1,1,E) 3
4. Jonas Davidsson (0,3,2′,2,2) 9+1
5. Tomasz Chrzanowski (2,0,0,-,0) 2
6. Szymon Wozniak (0,-,-,-,-) 0
7. Emil Sajfutdinov (2,0,2,1,2,1) 8
zgora09.gifFalubaz Zielona Góra - 54:
9. Rafał Dobrucki (1′,3,3,T,3) 10+1
10. Niels K. Iversen (2,1,0,0) 3
11. Piotr Protasiewicz (2′,1,2′,3,1′) 9+3
12. Fredrik Lindgren (3,3,3,3,2) 14
13. Grzegorz Walasek (1,1′,1,3,2′) 8+2
14. Grzegorz Zengota (3,3,2,0,0) 8
15. Patryk Dudek (1,1) 2
----------------------
kstorun.gifUnibax Toruň - 54:
9. Ryan Sullivan (3,3,2,1*,2*) 11+2
10. Robert Kosciecha (2*,0,0,3) 5+1
11. Adrian Miedzinski (2*,1*,3,3,1) 10+2
12. Chris Holder (3,2,2*,2,3) 12+1
13. Wieslaw Jaguš (1,3,3,1,3) 11
14. Darcy Ward (3,0,1,1) 5
15. Damian Celmer (0,0) 0
wroclaw.gifAtlas Wroclaw - 36:
1. Daniel Jeleniewski (1,3,2,0,1*,0) 7+1
2. Travis McGowan (0,0) 0
3. Tomasz Jedrzejak (1,0) 1
4. Davey Watt (E,2,1,2,0) 5
5. Jason Crump (2*,2,3,1,3,2) 13+1
6. Leon Madsen (2,3,1*,0,0) 6+1
7. Maciej Janowski (1*,0,2,1) 4+1
Tabulka:
1Toruň918
2Leszno1014
3Zielona Góra1013
4Czestochowa911
5Gorzów88
6Gdaňsk107
7Bydgoszcz107
8Wroclaw106



10. kolo I. polské ligy

30. června 2009 v 7:46 | Armí

10. kolo I. polské ligy

polsko1.pngI ve druhé nejvyšší soutěži se jelo už .. kolo. V prvním závodě hostil Ostrow Unii Tarnów, kterému podlehli 34:57.Druhý závod se jel v lotyšském Daugavpills a domácí tým Lokomotiv tady porazil bez větších problémů Start Gniezno 50:43. Grudziadz hostil doma Rybnik. Závod to byl vskutku vyrovnaný, ovšem lépe z něj vyšli domácí, když zvítězili 48:45. No a nakonec poslední závod první ligy se jel v Rzeszówě. Marma zde porazila Poznaň 55:37.
kmostrow.gifKM Lazur Ostrów - 34:
9. Adrian Gomólski (1,0) 1
10. Daniel Nermark ZZ
11. Robert Miskowiak (3,2,1,2*,2) 10+1
12. Chris Harris (1,1*,2,2,2,0) 8+1
13. Karol Ząbik (2,1,1,0,3,1*,1) 9+1
14. Patryk Pawlaszczyk (0,0,E) 0
15. Nicolai Klindt (3,0,0) 3
16. Daniel King (0,3,0,0) 3
uniatarnow.gifUnia Tarnów - 57:
1. Sebastian Ulamek (3,3,2*,3,3) 14+1
2. Jesper B. Monberg (2*,0,3,1*,3) 9+2
3. Piotr Swiderski (0,2*,2,2,1) 7+1
4. Bjarne Pedersen (2,3,1*,3) 9+1
5. Janusz Kołodziej (3,3,3,0,2*) 11+1
6. Szymon Kielbasa (2,1,1) 4
7. Patrick Hougaard (1*,2*,0) 3+2
----------------------
daugavpills.gifLokomotiv Daugavpils - 50
9. Grigorij Laguta (3,T,2,3,3) 11
10. Vjačeslav Gěruckij (2*,3,0,0) 5+1
11. Roman Považhnyj (1*,3,3,2*,0) 9+2
12. Andrej Korolev (2,0,1,2*,0) 5+1
13. Kjastas Puodžuks (0,0,2*,2,1) 5+1
14. Maxim Bogdanov (2,3,3,3,3) 14
15. Jevgienij Karavackij (0) 0
16. Leonid Paura (1) 1
startgniezno.gifStart Gniezno - 43
1. Peter Ljung Z/Z
2. Dawid Cieslewicz (0,0) 0
3. Krzysztof Jabłonski (3,1*,2,3,3,6,2) 20+1
4. Piotr Paluch (0,1,1) 2
5. Krzysztof Slaboň (2,F/ex,2,0,1*) 5+1
6. Kacper Gomólski (1,2,0) 3
7. Linus Ekloef (3,1*,1*,1,0) 6+2
8. Miroslaw Jabloński (1,2,1,1,2*) 7+1
------------------------
gtzgrudziadz.gifGTŻ Grudziadz - 48:
1. Matej Ferjan (2*,2*,2,2,3) 11+2
2. Pawel Staszek (3,3,0,2*,0) 8+1
3. Oliver Allen (0,2,0) 2
4. Eric Andersson (2,1,1,1*) 5+1
5. Rory Schlein (0,3,1,3,1) 8
6. Artur Mroczka (2*,3,2*,3,0) 10+2
7. Kevin Wölbert (3) 3
8. Kamil Brzozowski (1,0) 1
rybnik09.gifRKM ROW Rybnik - 45:
1. Mariusz Wegrzyk (0,3,2,6,3,2) 16
2. Paweł Hlib (1,ex,0) 1
3. Denis Gizatullin (1,1,0) 2
4. Marcin Rempala (3,1,0,2*) 6+1
5. Ronnie Jamrožy (2,1,3,3,3,1*) 13+1
6. Slawomir Pyszny (0,1*,0,2*,2*) 5+3
7. Michal Mitko (1,0) 1
8. Andriej Karpov (1) 1
-----------------------
stalrzeszow.gifMarma Hadykówka Rzeszów - 55:
9. Mikael Max (2*,3,F,2,2*) 9+2
10. Pawel Miesiac (3,2*,2,2,3) 12+1
11. Charlie Gjedde (1,1) 2
12. Maciej Kuciapa (2,F,1*,0) 3+1
13. Dawid Stachyra (2,2*,2*,1*,3) 10+3
14. Dawid Lampart (3,E,3,3,3) 12
15. Mateusz Szostek (1) 1
16. Cameron Woodward (2,2*,2*) 6+2
pszpoznan.gifPSŻ Milion Team Poznaň - 37:
1. Norbert Kościuch (1,3,0,1,1,E) 6
2. Daniel Pytel (E,2*,1,0,E) 3+1
3. Lukasz Jankowski (3,E,1) 1
4. Zbigniew Suchecki (E,F) 3
5. Rafał Trojanowski (1,ex) 1
6. Adam Kajoch (0,0) 0
7. Grzegorz Strózyk (2,3,1,0) 6
8. Mateusz Szczepaniak (6,3,3,3,1,1) 17
Tabulka:
1Tarnów818
2Daugavpills1013
3Rzeszów812
4Gniezno1010
5Poznaň109
6Rybnik109
7Ostrów108
8Grudziadz108



10. kolo II. polské ligy

30. června 2009 v 7:45 | Armí

10. kolo II. polské ligy

V neděli se jelo už 10. kolo druhé polské ligy. Podařilo se odjet všechny tři závody, které byly naplánovány. Maďarský Miškolc porazil Krosno vysoko 63:30. Dvanáct bodů přivezl pro vítěze Adrian Rymel. Za hosty se představil se startovním číslem jedna Jan Jaroš. Ten získal pro Krosno šest bodů a bonus.Další závod se jel v Pile, kde domácí tým hostil jezdce Lublinu. Bohužel sem jim však nepodařilo předčit své soupeře a podlehli 43:47. V barvách Lublinu přispěl deseti body i Hynek Štichauer. Poslední závod kola se jel v Opole. Tam domácí tým porazil Rawicz 51:39.
speedwaymiskolc.gifSpeedway Miškolc - 63:
9. Norbert Magoši (3,2,1,3,2*) 11+1
10. Manuel Hauzinger (2*,E,3,2*) 7+2
11. László Szatmári (3,3,1,3,3) 13
12. Siemen Vlasov (2*,2*,3,2*,2*) 11+4
13. Adrian Rymel (3,2,1,3,3) 12
14. József Tabaka (3,2*,1,ex,2*) 8+2
15. Attila Lõrincz (1) 1
16. Roland Kovács NS
kszkrosno.gifKSM Krosno - 30:
1. Jan Jaroš (1,1,2*,1,0,1) 6+1
2. Tomasz Lukaszewicz (0,0,0) 0
3. Krister Jacobsen (E,3,6,2,1,1) 13
4. Brian Lyngso (1,F/ex) 1
5. Roman Chromik (1,3,0,2,1,0) 7
6. Mateusz Kowalczyk (2,0,1,0,0) 3
7. Piotr Machnik (0) 0
8. Paweł Machnik (0) 0
-----------------------
pila.gifSpeedway Polonia Pila - 43:
9. Piotr Swist (2,3,3,3,3,2) 16
10. Łukasz Linette (1*,1,1,1) 4+1
11. Krzysztof Pecyna (2,F/ex,1,3,0) 6
12. Roberto Haupt (1*,1,0) 2+1
13. Henning Bager (2,1*,1,3,1*) 8+2
14. Michał Lopaczewski (2,1*,2,0,1) 6+1
15. Cyprian Szymko (1*) 1+1
16. Steffen Mell (0) 0
tzlublin.gifKMŻ Redstar Lublin - 47:
1. Jacek Rempała (3,2*,3,2,3) 13+1
2. Hynek Štichauer (0,3,2*,2,3) 10+1
3. Karol Baran (0,3,2,0,2*) 7+1
4. Tomasz Rempała (3,0,1*,1*) 5+2
5. Tomasz Piszcz (3,2,2,2,0) 9
6. Rafał Klimek (3,0,0) 3
7. Jonas Messing (0,0,0) 0
-------------------------
kolejarzopole.gifKolejarz Opole - 51:
1. Adam Czechowicz (3,3,2*,3,3) 14+1
2. Kamil Zielinski (E,1,3,0) 4
3. Robert Ksiezak (2*,0,0) 2+1
4. Piotr Rembas (3,3,2,2*,2*) 12+2
5. Robert Flis (2,1,2) 5
6. Mateusz Mikorski (0,0,0) 0
7. Max Dilger (3,1*,3,1) 8+1
8. Igor Kononov (1,3,2) 6
kolejarzrawicz.gifKolejarz Rawicz - 39:
1. Marcin Nowaczyk (2,2,0,3) 7
2. Lukasz Loman (1) 1
3. Viktor Golubovskij (1,2*,0) 3+1
4. Simon Walker (0,3,1,0) 4
5. Robert Mikolajczak (3,2,3,1,1,0) 10
6. Emil Idziorek (2,0) 2
7. Erik Pudel (1*,0,1,1*,ex) 3+2
8. Sebastian Alden (1*,2,3,2,1) 9+1
Tabulka:
1Lódž815
2Miškolc812
3Lublin810
4Opole89
5Rawicz96
6Krosno86
7Pila75



Greg Hancock posílí tým Grepl PDK Mšeno!

30. června 2009 v 7:44 | Armí

Greg Hancock posílí tým Grepl PDK Mšeno!

Další jezdec seriálu Grand Prix míří na české extraligové soupisky. Aktuálně třetí nejlepší plochodrážník světa - Američan Greg Hancock - se stává členem týmu Grepl PDK Mšeno. A že nebude na soupisce pouze pro ozdobu, by se měli čeští fanoučci přesvědčit již tuto středu při odloženém kole extraligy, které se jede právě ve Mšeně! Dalšími novými jmény, která se na mšenské soupisce objevují, jsou polští závodníci Krzysztof Slaboń ze Startu Gniezno a Piotr Świst, aktuálně nejlepší závodník druhé polské ligy který hájí barvy KS Speedway Polonia Pila.


Munchi’s ve Finsku se dvěma vozy

30. června 2009 v 7:42 | Armí

Munchi's ve Finsku se dvěma vozy

Finská rally bude letos první soutěží, na níž stáj Munchi's Ford World Rally Team nasadí dva Focusy WRC. Kromě stálého pilota argentinské ekipy, Federica Villagry, usedne za volant také Matti Rantanen.
Osmadvacetiletý Fin nešetří před domácím podnikem ambicemi. "Chtěl bych dokončit lépe než sedmý a rád bych, aby odstup od Mikka Hirvonena a Sébastiena Loeba nepřevyšoval půl vteřiny na kilometr. Chtěl bych svou rychlost dokázat nejen cellovým umístěním, ale také na jednotlivých erzetách," prohlásil Rantanen.
Premiéru v kokpitu speciálu WRC v soutěži mistrovství světa si Rantanen odbyl loni taktéž ve Finsku. V konečné klasifikaci figuroval na sedmém místě. Od té doby však vůz modrého oválu nepilotoval.
"Musím M-Sportu za tuto možnost poděkovat. Sice jsem od loňského roku s Focusem nejel, ale před rally budu moct najet sto kilometrů během testování," dodal Rantanen.



Quesnel: „Sebovo odstoupení nebyla chyba…“

30. června 2009 v 7:42 | Armí

Quesnel: "Sebovo odstoupení nebyla chyba…"

Šéf stáje Citroën Racing, Olivier Quesnel, stojí za Sébastienem Loebem - odstoupení z páteční etapy bylo dle Francouzových slov spíše dílem smůly než jezdecké zaváhání.
"Z mého pohledu to chyba nebyla. Stalo se to tím, že byl jako první na trati. Když se podíváte na onboard video, tak zjistíte, že nebylo možné pařez zahlédnout. Většinou má Seb štěstí, tentokrát ho neměl," řekl Quesnel.
Ačkoliv se nyní do vedení šampionátu dostal Mikko Hirvonen z Fordu, je Quesnel přesvědčen, že kvality Loeba nakonec budou hrát rozhodující roli. Zároveň však nejvyšší muž továrního Citroënu předpovídá souboj až do posledního podniku sezóny.
"Upřímně, stále mu věřím. Seb je pětinásobný mistr světa, vyhrál 52 rally a je velmi chytrý. Jsem si docela jistý, že to, co se stalo, nebyla jeho chyba. Takže Finsko a Austrálie mohou být pro všechny pěkné soutěže. Španělsko by nám mělo vyhovovat. Jsem si poměrně jistý, že se bude bojovat až do posledního závodu ve Velké Británii. A stoprocentně to bude těsné," prohlásil Quesnel.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )