Květen 2009

Mokrý závod čtvrtlitrů vyhrál Mattia Pasini, Abraham třináctý

31. května 2009 v 13:28 | Armí

Mokrý závod čtvrtlitrů vyhrál Mattia Pasini, Abraham třináctý

První místo v závodu čtvrtlitrové kubatury na italském okruhu v Mugellu získal Mattia Pasini před Marcem Simoncellim a Alvarem Bautistou. Marco Simoncelli je stále vyšetřován vedením závodu za incident při předjíždění Avara Bautisty a je možné, že se podoba výsledkové listiny může změnit.
Závod čtvrtlitrové kubatury začal za deště a jezdci měli své motocykly obuté na pneumatikách do mokra. Protože během závodního víkendu neměli jezdci možnost si nastavit motocykly na mokrou trať, tak byl nedělní závod sázkou do loterie a rozhodovaly zkušenosti jezdců, týmů a zásoba jejich informací z předchozích ročníků.

Červená světla zhasla ve dvanáct hodin patnáct minut a start do jednadvaceti kol závodu Velké ceny Itálie proběhl za velmi silného deště. Toho dokázal velmi dobře využít český jezdec Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP a po prvním kole byl za Mattia Pasinim na sedmém místě a v dalším už na místě pátém.

Po šesti kolech, ale český jezdec spadl a dobře rozjetý závod pro Lukáše Peška skončil, což pro něho znamená, že letos poprvé nebude v závodu Velké ceny bodovat.

Marco Simoncelli jel s téměř pětisekundovým náskokem ve vedení, ale po osmi odjetých kolech ho dostihnul velmi dobře jedoucí na mokru Alvaro Bautista z Mapfre Aspar a italského jezdce Metis Gilery předjel. Když se o kolo později snažil Simoncelli Bautistu znovu předjet, zvolil jeden z opravdu nesmyslných manévrů a spolu s jezdcem Mafre Aspar vyjeli mimo trať, ale naštěstí se stačili znovu zapojit do závodu.

Této situace využil v té době třetí jezdec Mattia Pasini z týmu Toth Aprilia a v druhé polovině závodu Velké ceny Itálie šel do vedení. Na druhém místě jel Marco Simoncelli a třetí Alvaro Bautista. Předjížděcí manévr Marca Simoncelliho už byl v té době vyšetřován vedením závodu

Když dokonce závodu zbývalo pět kol, dvojice jezdců Simoncelli a Bautista se dotáhli na dvousekundový rozdíl od vedoucího Mattia Pasiniho a opět se schylovalo k bitvě mezi Italem a Španělem. Ve výjezdu z jedné ze zatáček málem Bautistu ze sedla vyhodila jeho Aprilie a tak se Simoncelli odpoutal, Pasiniho dojel sám a začala dech beroucí bitva mezi dvěma italskými jezdci. Mattia Pasini se ale nenechal vyprovokovat a získal pro sebe a svůj maďarský tým vítězství v domácím závodu Velké ceny Itálie.

Čtvrtý dojel švýcarský jezdec Tmomas Lüthi z týmu Emmi-Caffe Latte, který v té době ještě nevěděl zda to náhodou nebude umístění na stupních vítězů, protože výsledek šetření incidentu Simoncelliho a Bautisty nebyl ihned po skončení závodu znám. První pětku uzavřel Hector Barbera z týmu Pepe World.

V první desítce dále od pátého místa dojeli jezdci v pořadí šestý Hiroshi Aoyama, sedmý Alex Debon, osmý Hector Faubel, devátý Raffaele De Rosa a konečně desátý Roberto Locatelli.

Český jezdec Cardion AB Motoracing Karel Abraham dojel na třinácté pozici a v průběžném hodnocení mu patří šestnácté místo.

GP Itálie - 250 ccm, závod
Výsledeky připravujeme ...




Vítězem Velké ceny Itálie je Bradley Smith

31. května 2009 v 13:27 | Armí

Vítězem Velké ceny Itálie je Bradley Smith

GP Itálie - 125 ccm, závod
P.
JezdecMotocyklKolCelkový časZtráta
1.Bradley SmithAprilia2040'09.523-
2.Nicolas TerolAprilia2040'09.739+ 0.216
3.Julian SimonAprilia2040'16.637+ 7.114
4.Pol EspargaroDerbi2040'21.352+ 11.829
5.Marc MarquezKTM2040'21.838+ 12.315
6.Johann ZarcoAprilia2040'24.128+ 14.605
7.Scott ReddingAprilia2040'24.828+ 15.305
8.Stefan BradlAprilia2040'31.778+ 22.255
9.Lorenzo SavadoriAprilia2040'31.915+ 22.392
10.Sandro CorteseDerbi2040'38.762+ 29.239
11.Sergio GadeaAprilia2040'45.882+ 36.359
12.Lorenzo ZanettiAprilia2040'45.967+ 36.444
13.Randy KrummenacherAprilia2040'46.030+ 36.507
14.Jonas FolgerAprilia2040'46.104+ 36.581
15.Takaaki NakagamiAprilia2040'46.159+ 36.636
16.Esteve RabatAprilia2040'46.357+ 36.834
17.Luigi MorcianoAprilia2040'59.393+ 49.870
18.Simone CorsiAprilia2040'59.942+ 50.419
19Dominique AegerterDerbi2041'15.423+ 1'05.900
20.Riccardo MorettiAprilia2041'15.542+ 1'06.019
21.Davide StirpeHonda2041'29.748+ 1'20.225
22.Lukáš ŠemberaAprilia2041'31.469+ 1'21.946
23.Jasper IwemaHonda2041'52.597+ 1'43.074
24.Gennaro SabatinoAprilia1940'16.976+ 1 kolo
25.Luca VitaliAprilia1940'25.252+ 1 kolo
26.Alessandro TonucciAprilia1940'25.563+ 1 kolo

Luca MarconiAprilia1225'27.066

Daniel WebbAprilia816'15.671

Andrea IannoneAprilia510'14.879

Joan OliveDerbi510'19.379

Efren VazquezDerbi510'19.461

Tomoyoshi KoyamaLoncin24'25.064

Alexis MasbouLoncin12'18.541


Vítězem Velké ceny Itálie je Bradley Smith z týmu Bancaja Aspar

31. května 2009 v 12:30 | Armí

Vítězem Velké ceny Itálie je Bradley Smith z týmu Bancaja Aspar

Po ranním dešti se začalo počasí v italském Mugellu zlepšovat a jezdci nejnižší kubatury svůj závod už dokončili na polosuché trati. První místo si z Itálie odveze Bradley Smith, druhý byl Nicolas Terol a třetí Julian Simon.

Start do dvaceti kol závodu se podařil Scottu Reddingovi, ale na konci cílové rovinky už byl předjet Julianem Simonem a od začátku tak bylo jasné, že dnes bude rozhodovat výkon motorů na přes jeden kilometr dlouhé cílové rovince okruhu v Mugellu.

Úžasné souboje předváděla na začátku skupinka pěti vedoucích jezdců v podobě domácího Andrea Iannone, Bradley Smithe, Juliana Simona, Nicolase Terola a Dani Webba. Bohužel v případě Iannoneho došlo k poruše jeho motocyklu a dobře rozjetý závod pro něho skončil.

Po odjetých osmi kolech začala trať v Mugellu osychat a bylo jen otázkou, jaké pneumatiky si jezdci zvolili pro závod, protože to bylo v závěru závodu rozhodující. První obětí přehřáté pneumatiky se pravděpodobně stal Danny Webb z týmu Degraaf Grand Prix, kterému podjela přední část v nájezdu do zatáčky a následoval pád z velmi dobré pozice.

V polovině závodu bylo na prvních třech místech pořadí Julian Simon, Nicolas Terol a Bradley Smith. O čtvrtou pozici velmi tvrdě bojovala další pětice jezdců Scott Redding z Blusens Aprilia, Marc Marquez z Red Bull KTM, Pol Espargaro v barvách Derbi Racing, Sandro Cortese z Ajo Interwetten a Joan Zarco z WTR San Marino.

V závěru závodu začal Julian Simon trošku ztrácet a k bitvě o první místo se tak schylovalo mezi jeho týmovým kolegou Bradley Smithem a Nicolasem Terolem, ale mladý britský talent nechtěl nechat rozhodující boj na cílovou rovinku a začal si v posledních zatáčkách postupně zvyšovat náskok a díky tomu s přehledem dojel pro své druhé letošní vítězství.

Čtvrtý byl po skvělém výkonu Pol Espargaro, pátý Marc Marquez a šesté místo patří po velmi pěkném výkonu jezdci WTR San Marino Johannu Zarcovi.

Na dalších pozicích první desítky jsou v pořadí sedmý Scott Redding, osmý Stefan Bradl, devátý Lorenzo Savadori a desátý Sandro Cortese, který měl v posledním kole pád a přišel o pozici v první pětce.
GP Itálie - 125 ccm, závod
Výsledky připravujeme ...



125 ccm,Mugello 2009

31. května 2009 v 11:10 | Armí

125 ccm,Mugello 2009


Závody VC Itálie v Mugellu na internetu (od 11:00 - start 125cc)

31. května 2009 v 10:47 | Armí

Závody VC Itálie v Mugellu na internetu (od 11:00 - start 125cc)

Závody v Mugellu bude vysílat nadále link na TV Teledeportes:

Warm -up MotoGP na internetu (od 9:40)

31. května 2009 v 10:46 | Armí

Warm -up MotoGP na internetu (od 9:40)

http://www.atdhe.net/7219/watch-motogp-grand-prix-italy

V třídě MotoGP si s ranním tréninkem nejlépe poradil Casey Stoner

31. května 2009 v 10:45 | Armí

V třídě MotoGP si s ranním tréninkem nejlépe poradil Casey Stoner

Počasí na okruhu Mugello, Itálie:

- protrhávání oblačnosti

- teplota 17°C

- vlhkost 100%

- bezvětří

GP Itálie - MotoGP, warm-up
P.
JezdecMotocyklČasZtráta
1.Casey StonerDucati2:01.739-
2.Marco MelandriKawasaki2:02.234+ 0.495
3.Chris VermeulenSuzuki2:02.395+ 0.656
4.Valentino RossiYamaha2:02.529+ 0.790
5.Loris CapirossiSuzuki2:02.666+ 0.927
6.Nicky HaydenDucati2:02.849+ 1.110
7.Randy de PunietHonda2:03.301+ 1.562
8.Colin EdwardsYamaha2:03.406+ 1.667
9.Alex de AngelisHonda2:03.880+ 2.141
10.Andrea DoviziosoHonda2:04.070+ 2.331
11.Dani PedrosaHonda2:04.196+ 2.457
12.Mika KallioDucati2:04.430+ 2.691
13.Jorge LorenzoYamaha2:04.683+ 2.944
14.Toni ElíasHonda2:04.859+ 3.120
15.James ToselandYamaha2:05.100+ 3.361
16.Yuki TakahashiHonda2:05.506+ 3.767
17.Niccolo CanepaDucati2:06.524+ 4.785


V zahřívacím tréninku nejlepší Bautista, Simoncelli a Barbera

31. května 2009 v 10:44 | Armí

V zahřívacím tréninku nejlepší Bautista, Simoncelli a Barbera

Počasí na okruhu Mugello, Itálie:

- protrhávání oblačnosti, slabý déšť

- teplota 17°C

- vlhkost 100%

- vítr 3,7 km/h

GP Itálie - 250 ccm, warm-up
P.
JezdecMotocyklČasZtrátaKolkm/h
1.Alvaro BautistaAprilia1'53.931-7165.731
2.Marco SimoncelliGilera1'54.277+ 0.3468165.230
3.Hector BarberaAprilia1'54.508+ 0.5778164.896
4.Hiroshi AoyamaHonda1'54.595+ 0.6649164.771
5.Mattia PasiniAprilia1'54.970+ 1.0398164.234
6.Mike Di MeglioAprilia1'55.019+ 1.0888164.164
7.Alex DebonAprilia1'55.217+ 1.2867163.882
8.Roberto LocatelliGilera1'55.249+ 1.3189163.836
9.Shoya TomizawaHonda1'55.722+ 1.7918163.166
10.Hector FaubelHonda1'55.751+ 1.8208163.126
11.Thomas LuthiAprilia1'56.158+ 2.2278162.554
12.Alex BaldoliniAprilia1'56.342+ 2.4117162.297
13.Ratthapark WilairotHonda1'56.410+ 2.4798162.202
14.Lukáš PešekAprilia1'56.466+ 2.5358162.124
15.Karel AbrahamAprilia1'56.727+ 2.7967161.762
16.Raffaele De RosaHonda1'56.796+ 2.8657161.666
17.Axel PonsAprilia1'57.620+ 3.6897160.533
18.Jules CluzelAprilia1'58.327+ 4.3964159.574
19.Imre TothAprilia1'58.391+ 4.4608159.488
20.Valentin DebiseHonda1'58.894+ 4.9638158.813
21.Vladimir LeonovAprilia1'59.297+ 5.3667158.277
22.Balazs NemethAprilia2'00.773+ 6.8428156.342
23.Bastien ChesauxHonda2'00.818+ 6.8878156.284
24.Daniel ArcasAprilia2'01.645+ 7.7148155.222



Na mokré dráze v Mugellu byl ráno nejrychlejší Simon

31. května 2009 v 10:43 | Armí

Na mokré dráze v Mugellu byl ráno nejrychlejší Simon

Počasí na okruhu Mugello, Itálie:

- déšť

- teplota 17°C

- vlhkost 100%

- vítr 3,7 km/h


GP Itálie - 125 ccm, warm-up
P.
JezdecMotocyklČasZtrátaKolkm/h
1.Julian SimonAprilia1'59.457-8158.065
2.Sergio GadeaAprilia1'59.530+ 0.0739157.968
3.Bradley SmithAprilia1'59.594+ 0.1379157.884
4.Pol EspargaroDerbi1'59.725+ 0.2689157.711
5.Nicolas TerolAprilia1'59.807+ 0.3508157.603
6.Andrea IannoneAprilia2'00.205+ 0.7488157.081
7.Randy KrummenacherAprilia2'00.273+ 0.81610156.992
8.Sandro CorteseDerbi2'00.284+ 0.8278156.978
9.Scott ReddingAprilia2'00.437+ 0.9808156.779
10.Efren VazquezDerbi2'00.592+ 1.1359156.577
11.Marc MarquezKTM2'00.647+ 1.1908156.506
12.Johann ZarcoAprilia2'00.650+ 1.1939156.502
13.Esteve RabatAprilia2'00.701+ 1.24410156.436
14.Simone CorsiAprilia2'00.906+ 1.44910156.170
15.Takaaki NakagamiAprilia2'00.941+ 1.48410156.125
16.Joan OliveDerbi2'01.008+ 1.5519156.039
17.Daniel WebbAprilia2'01.172+ 1.7159155.828
18.Riccardo MorettiAprilia2'01.198+ 1.7419155.794
19.Jonas FolgerAprilia2'01.516+ 2.05910155.386
20.Stefan BradlAprilia2'01.704+ 2.2476155.146
21.Luigi MorcianoAprilia2'02.114+ 2.65710154.626
22.Lorenzo SavadoriAprilia2'02.305+ 2.84810154.384
23.Davide StirpeHonda2'02.610+ 3.15310154.000
24.Alessandro TonucciAprilia2'02.926+ 3.46910153.604
25.Dominique AegerterDerbi2'02.970+ 3.5138153.549
26.Jasper IwemaHonda2'02.983+ 3.52610153.533
27.Tomoyoshi KoyamaLoncin2'03.503+ 4.0468152.886
28.Lukáš ŠemberaAprilia2'04.293+ 4.8369151.915
29.Luca MarconiAprilia2'05.418+ 5.9618150.552
30.Luca VitaliAprilia2'07.527+ 8.0709148.062
31.Alexis MasbouLoncin2'08.620+ 9.1633146.804
32.Gennaro SabatinoAprilia2'16.507+ 17.0503138.322



Simoncelli dostal Trofej Bruna Ruffa

31. května 2009 v 8:44 | Armí

Simoncelli dostal Trofej Bruna Ruffa

Při krátké prezentaci, která se konala po kvalifikaci třídy 250cc v Mugellu, obdržel Marco Simoncelli Trofej Bruna Ruffa.

Závodník týmu Metis Gilera tuto cenu dostal za získání titulu mistra světa v sezoně 2008.

Cena je pojmenovaná po prvním závodníkovi, který získal titul ve třídě 250cc a který zemřel v roce 2007 ve věku 86 let.

Předání ceny se zúčastnil Ruffův syn Renzo, zástupce Dorna Sports Javier Alonso a Paolo Sesti jako zástupce FIM.

"Tohle je výjimečná příležitost, zvlášť když k ní dochází tady, v Itálii," řekl Ruffo, když Simoncellimu předával trofej. "Je to velká čest, když můžu tuto cenu, která nese jméno mého otce, předat Marcovi jako mému italskému krajanovi."

Bruno Ruffo (nar. 1920) získal titul pro italskou značku Moto Guzzi v roce 1949. V následujícím roce byl znechucený tím, že mu tým nařídil, že musí nechat vyhrát svého týmového kolegu. Tehdy skončil sezonu na třetím místě. Téhož roku ale jezdil na motocyklu Mondial a získal titul ve třídě 125cc. V roce 1951 zvítězil ve čtyřech závodech 250cc a získal další titul. V roce 1952 po nehodě skončil se závoděním a zřídil si půjčovnu vozidel ve Veroně.



Pedrosa má problémy s kyčlí

31. května 2009 v 8:28 | Armí

Pedrosa má problémy s kyčlí

Daniho Pedrosu vyvedly z míry problémy s kyčlí, které ho trápily při dnešní kvalifikaci v Mugellu. Má obavy, jak to půjde dál.

Závodník továrního týmu Honda měl velké bolesti v pravé kyčli od chvíle, kdy si s ní hnul při dopoledním tréninku, když dostal smyk. Řekl, že zatím neví jistě, jaký je přesný charakter tohoto zranění, ale že mu to při kvalifikaci působilo velké problémy.

"Cítím v kyčli velkou bolest," řekl Pedrosa pro oficiální stránky MotoGP.

"Dnes ráno mi to podjelo a na motocyklu to se mnou pořádně smýklo. Když se to stalo, cítil jsem v kyčli jakési prasknutí."

"Něco se tam zřejmě muselo stát, protože ta bolest je velmi intenzivní. Když se ta bolest objeví, ztratím veškerou sílu v noze."

"Opravdu tomu nerozumím. V kvalifikaci jsme to zkusili, ale ani s injekcí to nešlo. Je to divné."

Pedrosa byl během kvalifikace většinou v zadní části pole jezdců, pak se dostal na osmé místo, jen o jednu pozici za svým kolegou Andreou Doviziosem. Nakonec skončil 15 minut před ukončením jízd.
Španělského závodníka pronásledují zranění už téměř rok, avšak i přesto, že přišel o většinu zimních testů, když se léčil po nehodách a operaci, je v současnosti v mistrovství na čtvrté pozici, jen devět bodů za Jorge Lorenzem, který před zítřejším závodem vede.




V předvečer Mugella

31. května 2009 v 8:27 | Armí

V předvečer Mugella

Jorge Lorenzo je šťastný. Ale nejsem si jistý, zda je šťastný ještě někdo jiný. Získat pole position je pro Italy v Mugellu něco speciálního. A dokázat to, když váš kolega, jistý Valentino Rossi, zvládne až čtvrté místo, to je opravdu velmi speciální.
Casey Stoner je druhý na okruhu, kde Ducati zatím ještě nikdy nevyhrála, ale dopoledne skončil na zemi a v čele časových záznamů se neobjevil dřív než před koncem jízt. To není obvyklý Stoner. Další tři Ducati, včetně Nickyho Haydena, se sešly na konci tabulky. Žádný skvělý pocit, když člověk závodí tak blízko továrny.
Loris Capirossi ke konci jízd vyboxoval Valentina z první řady a zopakoval si to, co zvládl loni. Tehdy skončil za Rossim. Dost daleko. Tentokrát jeho vzdálenost byla hodná obdivu. Tým je nadšený, Loris je nadšený, ale pokud jde o šance v závodě, vidí to realisticky. Suzuki stále chybí špičková rychlost a stále ještě má problémy, když má jet dlouhou dobu na hraně pneumatiky. To je v Mugellu rozhodně dost velký handicap.
Pokud jde o Hondu… Kdo by si kdy pomyslel, že jejich nejrychlejším jezdcem bude Randy de Puniet? Tovární tým má problémy. Dovizioso se zrychluje, ale nevypadá spokojeně a nezdá se, že by se na motocyklu cítil pohodlně. Dani Pedrosa se rozhodně necítí dobře. V sobotu dopoledne se mu podařilo vyrovnat to, když už to vypadalo na highside, ale když zase tvrdě přistál v sedle, cítil, že se něco děje s jeho bokem. Zdá se, že by mohlo jít o problém svalového úponu. A existují vážné pochybnosti, jestli bude schopný závodit.
Rossi už v Mugellu zvítězil v sedmi posledních závodech. Úžasný výkon. Skončí tahle skvělá řada díky výkonu jeho týmového kolegy?




Edwards startuje šestý a do zítřejšího závodu si věří

31. května 2009 v 8:26 | Armí

Edwards startuje šestý a do zítřejšího závodu si věří

Jak už jsme si u Monster Tech 3 zvykli je výsledek závodů a kvalifikací rozdílný v podání jejich dvou jezdců Colina Edwardse a Jamese Toselanda. Američan s pětkou na kapotě své Yamahy bude zítra startovat z šesté pozice na roštu a jeho kolega Tosaland z čtrnácté.

Colin Edwards si dneska přečetl Valentina Rossiho a podíval se, jak vyzrát na dráhu okruhu v Mugellu, když se hned ze začátku jízd dostal těsně za osminásobného šampiona, který ani nebyl proti, aby Američanu předvedl pár triků na jeho domácím okruhu.

"Nikdy neplánuji vyjet ven a někoho následovat, ale právě když začala kvalifikace byl zrovna přede mnou Valentino a jemu to problém nedělalo," řekl Colin Edwards. "Když to tak vezmu, je to přeci jen expert na Mugello, takže jsem jel za ním a mohl se něčemu přiučit a taky přišel na pár triků. V několika místech jako například v šikanách trefil vrchol zatáčky v první části o něco později, aby získal lepší výjezd v druhé části."

"Byl jsem na dráze na staré přední a nové zadní pneumatice a jezdil vyrovnané časy, takže věřím, že zítra můžu v závodu jezdit časy 1,49 sekundy," pokračoval Colin Edwards. "Pro mě má tvrdší směs zadní pneumatiky, kterou budeme muset použit kvůli vysokým teplotám povrchu dráhy, stejnou úroveň přilnavosti jako měkká. To jen ukazuje na to, jak skvělou práci Bridgestone odvedl."

"Pár problémů jsem měl s předkem motocyklu, ale to jsme zlepšili a to je velké plus. Změnili jsme nastavení geometrie, abychom zlepšili stabilitu přední části a to udělalo motocykl mnohem více živější, což je tady s tolika rychlými změnami směru rozhodující," řekl závěrem Colin Edwards.

Britský týmový kolega Colina Edwardse to nemá vůbec jednoduché. V dnešní kvalifikaci se mu opět moc nedařilo a v tak vyrovnané konkurenci to bude těžké se z jeho čtrnácté pozice propracovat na příčky, které znamenají pořádný bodový zisk a ten britský jezdec potřebuje jako sůl.

"Jsem dost znechucený, protože jsem to viděl na mnohem lepší pozici na startovním roštu," řekl dvojnásobný šampion superbiků James Toseland. "Jak už to znám z předchozích závodů ze začátku sezony, zatímco dokážu jet časy od šestého do desátého místa, jsou tyto časy v této kubatuře tak vyrovnané, že je hodně těžké se v závodu dostat skrz jezdce před vámi."

"Být až v páté řadě vše dost zkomplikuje," pokračoval Toseland. "Po celý víkend jsme pracovali na nastavení zadního zavěšení a pokračovali tím správným směrem, ale když jsem zrychloval na měkké zadní pneumatice, nastavení nebylo až tak nejlepší."

"Když jsme problém odstranili, bylo už bohužel pozdě. Kdyby se nám to podařilo o něco dříve, umožnilo by nám to získat vyšší rychlost na měkké pneumatice. Stále věřím, že můžu v závodu zajet dobré časy a získat několik míst pro dobrý výsledek a tak jako vždy to nikdy nevzdám," řekl James Toseland.





Z Gresiniho jezdců se do první desítky probojoval Toni Elías

31. května 2009 v 8:25 | Armí

Z Gresiniho jezdců se do první desítky probojoval Toni Elías


Velká cena Itálie je také závodem pro tým Fausta Gresiniho a v dnešní kvalifikaci si Toni Elías zajistil i s pádem devátou pozici na startu a Alex De Angelis se zítra postaví do čtvrté řady. Dobrý výsledek je důležitý pro oba jezdce, pro tým a je rovněž důležitý pro sponzory, kteří budou zítřejší závod sledovat.

"Celkově jsem spokojený, protože jsme tady celkem dost zlepšili motocykl, máme správný směr a rychlost je taky dobrá," řekl Toni Elías, který po všech potížích nakonec získal pozici v třetí řadě startovního roštu. "Taky jsem spokojený s tím, že jsem své nejlepší kolo v kvalifikaci zajel sám, zatímco dopoledne jsem zajel svůj nejlepší čas, když jsem jel za Jorge Lorenzem."

"Můj pád byla škoda, protože jsem se v první fázi držel Valentina Rossiho a byli jsme velmi blízko času pole position. Cítil jsem, že to bude skvělý čas na kolo. Problém je v tom, že když víte, že se lepšíte a cítíte se dobře, můžete se vyhecovat až trošku moc."

"To je to, co se stalo právě mě. Byl jsem s motocyklem až příliš agresivní, což způsobilo můj pád," řekl Elías. "V každém případě to byla dobrá věc, protože navzdory nehodě byl můj další nejlepší čas dost dobrý na devátou pozici startovního roštu a pokud se mi podaří zítra dobře odstartovat, tak si myslím, že tady můžeme mít dobrý závod. V závodu budu také agresivní, ale už ne tak moc," řekl závěrem Toni Elías.

Alex De Angelis, který si včerejší šestou pozici v kvalifikaci neobhájil, k tomu v prohlášení týmu uvedl: "Nemyslím si, že bychom mohli jet rychleji, ale ztráta na jezdce přede mnou je dost malá, takže je to smůla, že jsme to nedokázali zvládnout o něco lépe. V každém případě máme zítra dobrou šanci, protože mám na závodních pneumatikách rychlost pro první desítku, což by pro nás bylo důležité."

"Závody jsou tady pokaždé dost náročné kvůli vysokým teplotám a fyzicky náročné povaze dráhy, ale také proto, že na to tady jezdci tlačí od prvního do posledního kola závodu," uvedl závěrem Alex De Angelis.


De Puniet dostal svou RC212V do druhé řady

31. května 2009 v 8:25 | Armí

De Puniet dostal svou RC212V do druhé řady

Velká cena Itálie je domácím závodem pro LCR Hondu a pátá pozice jejich jezdce v kvalifikaci je okruhu Mugello velmi dobrým výsledkem. Randy De Puniet opět dokázal, že kvalifikace je jeho parketa a teď mu už jen zbývá zajet ve stylu závodu z Jerezu, aby svému týmu a italským fanouškům přinesl očekávaný výsledek.

"Jsem velmi spokojený a tento kvalifikační výsledek je skoro perfektní," uvedl francouzský jezdec týmu LCR Hondy Randy De Puniet. "Ráno jsme hodně pracovali na nastavení tlumení a geometrie, ale nepodařilo se nám docílit všeho, v co jsme doufali."

"To, co jsme testovali nebylo skutečným zlepšením, ale nakonec nám to pomohlo zjistit směr, kterým se máme vydat," pokračoval De Puniet. "Máme stále problémy se zadní přilnavostí a pokusíme se provést některé změny v zítřejším zahřívacím tréninku."

"Naše rychlost je celkem dobrá a život jsem si usnadnil ziskem startovní pozice v druhé řadě. Pokud dobře odstartujeme a udržíme se v prvních několika kolech jezdců vpředu, tak tady můžeme získat pozitivní výsledek," řekl De Puniet závěrem.



U Repsol Hondy se moc nedařilo a navíc je Pedrosa zraněný

31. května 2009 v 8:23 | Armí

U Repsol Hondy se moc nedařilo a navíc je Pedrosa zraněný

Oba jezdci tovární Repsol Hondy v dnešní kvalifikaci o své pozice na startovním roštu opravdu bojovali, ale výsledkem je sedmé místo Doviziosa a osmé Pedrosy. Italský jezdec si před domácím publikem dokázal od včerejška zlepšit rychlost o jeden a půl sekundy, ale na druhou řadu to dnes přesto nebylo.

"Zlepšovali jsme si čas na kolo v každé jízdě, snižovali ztrátu na nejrychlejší jezdce a to je pozitivní posun," uvedl Andrea Dovizioso, kterému patří zítra na startu sedmé místo. "Včera jsme měli ztrátu 1,3 sekundy, dneska ráno to už byla sekunda a odpoledne jsem se dostali pod pět desetin, takže jsem s tímto vývojem spokojený."

"Dopoledne jsme provedli změny v nastavení, které zlepšily můj pocit v nájezdu do zatáček. Pro kvalifikaci jsme zkoušeli další modifikaci nastavení, ale nezískali jsme výsledek, který jsme očekávali, takže potřebujeme udělat nějaké další změny, abychom nastavení dokončili v ranním zahřívacím tréninku."

"Věřím, že se dokážeme zlepšit o dvě tři desetiny, ale bude těžké se konzistentně vyrovnat rychlosti těch nejrychlejších jezdců," pokračoval Dovizioso, pro kterého je zítřejší závod rovněž domácí Grand Prix, kde se bude chtít ukázat v tom nejlepším světle.

"Zítra to bude náročný závod a opravdu jsem doufal, že budu startovat z druhé řady. Stále můžu udělat maximum, dobře odstartovat a pokusit se neztratit kontakt s vedoucí skupinou. Je to můj domácí závod a je tady neuvěřitelná atmosféra. Fanoušci jsou velmi vášniví, takže dám do toho všechno, abych jim zítra udělal radost," řekl Andrea Dovizioso.

Dani Pedrosa si v ranním tréninku způsobil nepříjemné zranění pravého třísla, které ovlivnilo jeho další výkon ve zbytku sobotního dne na závodním okruhu v Mugellu. Od své Hondy dostal po smyku zadního kola nepříjemný kopanec a po vyšetření se teprve uvidí, jak vážná tato zranění jsou.

Pro Pedrosu je to neuvěřitelná smůla, protože po svém zranění z předsezonních testů se velmi rychle dokázal vrátit do formy a dnešní incident mu může jeho cestu za dobrými výsledky značně ovlivnit.

"Vzhledem k tomu, co se dnes stalo není osmé místo na startovním roštu ve skutečnosti tak špatné, protože jsem měl na motocyklu velké bolesti a na chvíli to vypadalo vážně, zda vůbec budu schopný jezdit," řekl Dani Pedrosa a dál prozradil v čem byla příčina jeho potíží.

"V ranních jízdách mi podklouzla zadní pneumatika a s motocyklem do docela prudce otřáslo. Během toho jsem si natáhl sval v pravé kyčli a možná si způsobil ještě další poškození. Uvidíme, co nám ukážou kontrolní snímky. Jediné, co k tomu můžu říct je, že to bylo hodně bolestivé a musel jsem ihned zastavit, protože bolest mi zcela vyřadila pravou nohu."

"Odpoledne jsem dostal nějaké léky proti bolesti, ale i přesto to bylo stále hodně těžké," řekl Pedrosa. "Je nyní hodně těžké dělat nějaké prognózy pro zítřejší závod. Každopádně to zkusím, ale v tuto chvíli nevím jak dlouho si dokážu udržet rychlost, uvidíme."



U tovární Ducati mají jezdce v první i poslední řadě startovního roštu

31. května 2009 v 8:23 | Armí

U tovární Ducati mají jezdce v první i poslední řadě startovního roštu

Casey Stoner si v dnešní kvalifikaci zajistil druhé místo na startovním roštu, když na prvního Lorenza ztratil pouhé 0,021 sekundy. Zítra je odhodlán podat velmi dobrý výkon, aby udělal radost nejen sobě a svému týmu, ale hlavně všem fanouškům a zaměstnancům továrny Ducati, která má své sídlo v italské Boloňi a velká část přišla svůj tým do Mugella osobně podpořit.

"Dopoledne jsme měli perfektní volný trénink a i přes nehodu jsem se na motocyklu cítil dobře a před odpolední kvalifikací byl optimistou," uvedl Casey Stoner. "Bohužel, jak jsme odpoledne zvyšovali rychlost, tak se nám objevily problémy s předkem motocyklu a já jsem s motocyklem nemohl zatáčet tak, jak bych chtěl."

"Na tomto okruhu strávíte v dlouhých zatáčkách hodně času jízdou po okraji pneumatiky a to je právě to místo, kde ztrácíme. Uvidíme zda se nám podaří změnit pár věcí a zlepšit motocykl před zítřejším zahřívacím tréninkem."

"Druhé místo na startovním roštu je samozřejmě parádní pozice, ale jsem si vědom, že bychom to dokázali zvládnout lépe, takže si nemůžu pomoct, ale cítím zklamání. To mě rovněž nutí se na zítřek těšit ještě víc, protože se už nemůžu dočkat až se dostanu znovu na dráhu!" řekl závěrem Casey Stoner.

Nicky Hayden udělal velmi výrazné zlepšení svých časů, které zajel ráno a těch, které zajel v odpolední kvalifikaci. Přesto mu to stačilo na šestnácté místo startovního roštu, ale s nadějí, že má dobrou závodní rychlost a tedy nějakou tu šanci na dobrý výkon v zítřejším závodu.

"Vím, že jsme na stejné pozici výsledkové listiny, ve skutečnosti horší, ale popravdě se můj kontakt s motocyklem v průběhu odpoledních jízd stále zlepšoval a čas na kolo se od rána zlepšil docela dost," řekl Nicky Hayden.

"Rychlost, kterou mám v prvním sektoru je celkem přijatelná, ale jsem nejpomalejší chlap v zatáčkách třetího sektoru, takže to je to, na co se myslím soustředíme dnes večer."

"Stále máme velkou ztrátu na to, abychom šli výš a potřebujeme provést nějaký výraznější pokrok, pokud chceme tady být konkurenceschopní, ale na této dráze se může přihodit cokoliv. Máme tady hodně techniků z továrny v Boloňi, takže doufám, že mi v tom můžou pomoci," řekl Hayden po kvalifikaci na italském okruhu v Mugellu.



U Fiat Yamahy panuje radost, ale také trošku zklamání

31. května 2009 v 8:22 | Armí

U Fiat Yamahy panuje radost, ale také trošku zklamání

Jorge Lorenzo si dneska připsal na konto své letošní druhé pole position a popáté odstartuje do závodu z první řady startovního roštu. Valentino Rossi se kvalifikoval do druhé řady a to znamená, že je to v Mugellu jeho nejhorší kvalifikační výsledek od roku 1999, kdy ještě jezdil v třídě do 250ccm.

"Jsem skutečně šťastný, protože je to skvělá pole position a jsem opravdu velmi nadšený, že budu startovat z přední pozice tady v Mugellu," řekl nejrychlejší jezdec dnešní kvalifikace Jorge Lorenzo.

"Během kvalifikace jsme měli nějaké problémy ve čtvrtém sektoru a stále se ještě v této části okruhu potřebujeme zlepšit, ale jsem rychlý na obou směsích pneumatik a nakonec jsem byl schopný zajet jedno velmi rychlé kolo."

"Moje závodní rychlost je dobrá a myslím si, že mám možnost zítra bojovat s Valentinem," pokračoval Jorge Lorenzo. "Dle mého názoru je tady stále favoritem."

"Mým cílem je dobře odstartovat a potom se pokusit zůstat s Valentinem a Caseym a pak věřím, že můžu být součástí závodu. Jsem tím velmi nadšený a věřím v ohromnou bitvu," řekl závěrem Jorge Lorenzo.

Valentino Rossi si v Mugellu vyzkoušel start z první řady celkem jedenáctkrát, ale tentokrát to prostě nevyšlo. Loris Capirossi umí na své domácí dráze dobře zajet a to se mu také dneska podařilo, když osminásobného světového šampiona připravil o pozici v první řadě.

"Upřímně jsem trošku zklamaný přijít o první řadu!" řekl Valentino Rossi, který zítra odstartuje z čtvrté pozice. "Obvykle mi to tolik nevadí, ale tady v Mugellu je to jiné, takže se za to omlouvám."

"Dneska to byl opravdu skvělý souboj a my měli dobrý potenciál na pole position, ale nakonec jsme o první řadu přišli díky Lorisovi, který zajel opravdu parádní kolo," řekl italský jezdec, který v Mugellu nebyl poražen posledních sedm let.

"Naše nastavení je dobré, máme samozřejmě některé věci ke kontrole, ale naše závodní rychlost je na tvrdší pneumatice velmi dobrá, takže si starosti příliš nedělám. Samozřejmě startovat z druhé řady situaci trošku komplikuje, ale nemyslíme na to."

"Povětrnostní situace bude velmi důležitá, protože pokud bude jak dneska pak víme, že jsme rychlí, ale pokud se to změní, což je dle předpovědi celkem možné, pak to bude o trošku těžší," řekl závěrem Valentino Rossi.



Lukáš Pešek bojoval v kvalifikaci s angínou

31. května 2009 v 8:21 | Armí

Lukáš Pešek bojoval v kvalifikaci s angínou

Lukáš Pešek zažívá v Mugellu zatím smolný víkend, musí bojovat nejen s angínou, ale navíc ho dnes dopoledne zradila motorka, takže přišel o cenný čas na trati. Ale s nastavením své Aprilie je spokojený a doufá, že se z patnáctého místa dokáže přiblížit první desítce.

"Ráno jsme měli problémy, zadřela se nám motorka, objel jsem dvě tři rychlá kola a včera nám kvůli nastavení prakticky nefungovala motorka vůbec, takže jsem toho moc před kvalifikací nenajezdil. Určitě se necítím tak, jak bych potřeboval, není mi dobře, nedokážu se koncentrovat úplně na 100 % a to je asi momentálně hlavní problém," řekl Pešek.

Těsně před koncem kvalifikace figuroval Pešek na 11. místě, ale v samotném závěru o odsunuli čtyři jezdci jedoucí ve vláčku za Simoncellim. V posun v před v zítřejším závodě věří i majitel týmu Daniel Epp.

"Lukáš určitě Mugello umí a když na tom zítra bude zdravotně lépe, dokáže dle mého názoru bez problémů držet krok s druhou skupinou a zajet výsledek v top 10," řekl.




Loris Capirossi odstartuje v domácí Grand Prix z první řady

31. května 2009 v 8:21 | Armí

Loris Capirossi odstartuje v domácí Grand Prix z první řady

Loris Capirossi se na svůj domácí závod opravdu velmi dobře připravil a v dnešní kvalifikaci si na závodním okruhu v italském Mugellu dojel pro první řadu na startovním roštu. V jednu chvíli byl dokonce první, ale nakonec z toho byla pro jezdce Rizla Suzuki třetí pozice, což je letos jeho nejlepší výsledek.

"Dneska to byl fantastický den, protože jsem byl včera trošku rozzlobený. Se všemi z týmu jsme měli velmi dobrou schůzku a rozhodli se změnit na motocyklu hodně věcí," řekl spokojený Loris Capirossi.

"Stuart je velmi chytrý, protože na GSV-R provedl správné změny a ty ihned od dnešního rána dobře fungovaly. Našim cílem je pokaždé se pokusit odvést maximum, ale tato první řada na startu je pro nás skvělý pocit."

"Vím, že Suzuki odvádí hodně práce v továrně a doufáme, že nový motor, který mají dodat v Barceloně nám pomůže ještě mnohem víc," pokračoval Capirossi a závěrem dodal: "Závod bude zítra těžký pro každého, ale nemám co ztratit, pokusím se o maximum a uvidíme, co se stane."

Chris Vermeulen se po celý den zlepšoval, ale stačilo to na jedenáctou pozici na startu zítřejší Velké ceny Itálie. Sice to není nejlepší pozice, ale Australan je přesvědčený, že s nastavením, které dnes získali a po zkušenostech jak zajet nejlepší stopu v Mugellu, které mu v několika kolech předal jeho týmový kolega, bude zítra plně konkurenceschopný.

"Na startu to není nejlepší pozice, ale rozhodně jsme dneska s motocyklem pokročili," řekl Chris Vermeulen. "Všichni mechanici a inženýři dneska odvedli vynikající práci a dali mi daleko větší jistotu a to zejména v přední část motocyklu."

"Doufejme, že ještě víc pokročíme v zítřejším závodu. Chtěl bych poblahopřát a také poděkovat Lorisovi. Pomohl mi v jízdách a ukázal některé správné stopy, které tady získal během dvacetileté zkušenosti se zdejším okruhem a okamžitě můžete vidět ten rozdíl, když ho následujete, což mi v závěru kvalifikace určitě pomohlo."

"Jsem v celkem slušné pozici na startovním roštu a mezi hodně dobrými závodníky, takže pokud dokážu dobře odstartovat můžeme mít zítra dobrý závod," řekl závěrem Vermeulen.



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )