Březen 2009

Hopkins spokojený s prvním testem

31. března 2009 v 20:45 | Armí

Hopkins spokojený s prvním testem

John Hopkins má za sebou jednodenní test v Almerii a teď už se chystá na svůj první závod.

V pondělí jezdil Hopkins poprvé na motocyklu Honda CBR 1000RR v týmu Stiggy. Musel se seznámit s novým motocyklem, pneumatikami, ocelovými brzdovými kotouči a s okruhem. Většinu 50 kol, která zajel, musel absolvovat na mokré trati, protože během odpoledne zasáhl španělskou trať déšť.

Po testech řekl pro MCN: "Je to vůbec poprvé, co jsem jezdil na motocyklu Superbike, poprvé v životě jsem jezdil na pneumatikách Pirelli a poprvé jsem byl na okruhu Almeria, takže toho bylo hodně nového, co jsem musel poznat."

"Počasí poněkud divné a nezajel jsem tolik kol, jak bych si přál, ale zvládl jsem to, co jsem si předem určil, a seznámil jsem se s motocyklem a pneumatikami."

Pětadvacetiletý závodník také řekl, jak šťastný je, že je zase zpátky na motocyklu, když odešel z paddocku MotoGP po kolapsu jeho týmu Kawasaki koncem loňského roku.

"Je to prostě bezvadné, být zase na motocyklu. Připadá mi trochu těžší ve srovnání s MotoGP, ale dá se s ním dobře manipulovat ze strany na stranu a je dobře ovladatelný. To se mi líbí."

"V každém případě si zase užívám to, že jezdím. Zdá se mi, že Superbiky v posledních několika letech urazily velký kus cesty dopředu a jezdí opravdu dobře."

Hopkins možná zajede ještě nějaká další kola v Almerii, než vyrazí do Almerie na svůj první závod WSBK ve Valencii o tomto víkendu.



Team Repsol Honda

31. března 2009 v 19:25

Team Repsol Honda

Zkrácený překlad:
Dani budeme na tebe čekat.


Foto z Jerezu

31. března 2009 v 19:23 | Armí

Foto z Jerezu


Tým Hayate Racing zaznamenal v Jerezu zlepšení

31. března 2009 v 19:14 | Armí

Tým Hayate Racing zaznamenal v Jerezu zlepšení

Když před druhým předsezonním testem v Kataru narychlo sestavovali tým Hayate Racing, který v letošním roce postaví na startovní rošt jeden motocykl Kawasaki s Marcem Melandrim, snad nikdo nevěřil v nějaký viditelný pokrok potom, co jezdci na ZX-RR předvedli v minulé sezoně.

V Kataru to poprvé opravdu nebylo o nějakém výrazném výsledku, ale v Jerezu dostaly věci pro Marca Melandriho a jeho nový tým velmi pozitivní spád. Italský jezdec zajel své nejrychlejší kolo za 1:40,405 sekundy, což je zlepšení o téměř jeden a půl sekundy ve srovnání s jeho nejlepším časem, který zajel s Ducati na stejné dráze během závodu v roce 2008.

"Byl to pro mě dobrý test potom, co jsme v Kataru hodně zápasili," řekl v Jerezu italský jezdec Marco Melandri. "Mezi tím jsme tvrdě pracovali a tady jsme se soustředili na zlepšení nastavení. Nejsme daleko od středu pole, takže je to celkem dobré."

Marco Melandri, který v minulé sezoně prožil těžké chvíle za řídítky Ducati a po přechodu ke Kawasaki začátkem ledna zjistil, že ta stahuje svůj tovární tým ze šampionátu, nakonec v MotoGP pokračuje a v Jerezu využil každou příležitost, aby najel co nejvíc kilometrů. Během uplynulého víkendu to však znamenalo, že musel také najet hodně kol v dešti.

"V předsezonní přípravě jsem ztratil hodně času a motocykl je zcela nový, takže bylo důležité jet také na mokré dráze," uvedl Melandri, který byl v nedělním posledním mokrém tréninku třetí nejrychlejší.

Melandriho adaptaci k novému stroji ZX-RR také napomohla zřejmě poslední dodávka nově vyvinutých komponentů motocyklu z továrny Kawasaki, určených právě pro test v Jerezu.

Šéf týmu Hayate Racing Andrea Dosoli k tomu více uvedl: "Přijeli jsme tady s novými díly a prokázalo se, že byly užitečné. Stabilizovali jsme některé problémy, které jsme měli se zadní částí motocyklu."

"Nyní bude továrna pokračovat ve výrobě součástek a údržbě motoru během sezony. Pokud máme nějaké problémy, budou nás podporovat. Mám v nich důvěru," uvedl závěrem Dosoli.





Edwards spokojený s konkurenceschopností před sezonou 2009

31. března 2009 v 13:00 | Armí

Edwards spokojený s konkurenceschopností před sezonou 2009

Po jinak skvělé předsezonní přípravě byl Colin Edwards na konci pětačtyřicetiminutové "kvalifikace" v Jerezu až desátý, protože na španělském okruhu měl se svou satelitní Yamahou M1 problémy.

Nicméně po dobrých testech v Sepangu a v Losailu věří, že je schopný v této sezoně jezdit blízko špičky, a přiznal, že nebyl ochotný v neděli odpoledne v těch zrádných podmínkách riskovat. On i většina pole jezdců měla na skvělého Caseyho Stonera dost velkou ztrátu.

"Myslím, že celkově ty testy proběhly docela dobře," poznamenal Edwards, než odjel z Jerezu. "V neděli jsme zjistili problém, který tam už nějakou dobu byl. Čím víc jsme se do toho opřeli, tím víc vibrací jsme měli, ale myslím, že teď už konečně začínáme chápat, co za tím je. Tento okruh je pro nás trochu 'speciální' ve srovnání s Malajsií a Katarem, kde všechno fungovalo dobře."

"Věděli jsme, že BMW je mimo naše možnosti, protože Caseyho čas byl prostě astronomický, ale podle mne jsme měli celkem dobrý rytmus,"
pokračoval. "Myslím, že s tvrdými pneumatikami, těmi závodními, můžeme být v první pětce."

Když shromáždil svou solidní přípravu na sezonu 2009 jako celek , Edwards řekl: "Jsem spokojený s tím, jak zima probíhala. Yamaha udělala skvělou práci a při každém testu jsem byl konkurenceschopný. V prvním závodě se pokusím zajet co nejlépe."

Hervé Poncharal, šéf týmu Monster Yamaha Tech 3, také pochválil Edwardsovo úsilí v předsezonním období: "Myslím, že se můžeme do nové sezony dívat s velkým optimismem po tom výkonu, který předvedl Colin během zimy. Udělal pro náš tým a pro Yamahu další skvělou práci. Nepřišel sem proto, aby vyhrál to auto, ale chtěl lépe pochopit nový motocykl a poznat pneumatiky Bridgestone před prvním závodem."

"Rád bych poděkoval týmu za jeho tvrdou práci a úsilí v průběhu zimy. Věřím, že jsme ve skvělé situaci, abychom měli nejlepší sezonu za dlouhou dobu. S naším novým partnerem, firmou Monster, vypadá budoucnost pro tým Tech 3 velmi dobře."


Páteční tréninky by měly v roce 2010 zůstat

31. března 2009 v 7:02 | Armí

Páteční tréninky by měly v roce 2010 zůstat

Valentino Rossi tvrdí, že MotoGP od roku 2010 a v dalších letech nepřejde na dvoudenní formát víkendů.

Asociace výrobců v motocyklovém sportu navrhla zrušení pátečních tréninků jako jeden z kroků, které jsou zaváděny s cílem snížit náklady v MotoGP.

Páteční dopolední tréninky byly zrušeny už pro sezonu 2009 ve snaze snížit počet kilometrů, které se najezdí s motorem. Zdálo se jisté, že MotoGP přejde od roku 2010 na krátké víkendy, které by zahrnovaly pouze sobotu a neděli, aby se dále zkrátil čas na trati a snížily se další výdaje, jako například účty za hotel.

Valentino Rossi proti snížení tréninkového času silně protestoval. Tvrdil, že by to velmi škodilo nováčkům, kteří vstupují do MotoGP, a že by jezdci nebyli dostatečně připravení na závody vzhledem k omezenému času na nastavení svých strojů.

Rossi věří, že byly opuštěny plány na úplné zrušení pátečních tréninků teď po dalších debatách při schůzce IRTA o tomto víkendu v Jerezu.

"Myslím, že to je dobrá zpráva," řekl třicetiletý závodník. "Myslím, že v roce 2010 odpolední páteční tréninky zůstanou, a to je hlavním cílem."

"Je to dobrá zpráva. Nedojde k dalšímu omezení tréninku než to, co už je pro rok 2009, a to je dobré pro všechny."




Dovizioso tvrdí, že se zlepšují, ale stále ještě to nestačí

31. března 2009 v 7:00 | Armí

Dovizioso tvrdí, že se zlepšují, ale stále ještě to nestačí

Nový závodník týmu Repsol Honda Andrea Dovizioso má za sebou závěrečný den předsezonních testů plný práce. Tvrdí, že stále ještě ho čeká spousta přípravné práce, kterou musí udělat, až přijede do Kataru na zahájení sezony.

Na Doviziosovi opět při oficiálních testech MotoGP spočívala velká zodpovědnost, když pokračoval v posledních úpravách na továrním motocyklu RC212V v nepřítomnosti zraněného týmového kolegy Daniho Pedrosy.

Když hodnotil to, na co přišel při testech ve Španělsku, uvedl: "Nebylo to špatné a moje časy na kolo byly docela dobré. Stoner byla ale neuvěřitelně dobrý! Trochu jsme ty naše problémy zlepšili, ale stále ještě to nestačí. Potřebujeme pokračovat v práci, ale nedělní déšť způsobil, že jsme nemohli vyzkoušet žádný další nový materiál, tak prostě budeme muset pokračovat v práci při závodním víkendu v Kataru."

Doviziosův den byl rozdělený na tři části. Nejdřív byl dopolední volný trénink na suché trati, kde skončil v tabulce časů na pátém místě, když zlepšil svůj sobotní nejlepší čas. V pětačtyřicetiminutových jízdách BMW M Award ještě zlepšil svou rychlost, ale skončil sedmý. Potom byl ještě závěrečný trénink na mokru, při němž zajel 20 kol a dostal se do čela tabulky, v které bylo ale uvedeno pouze osm jeho soupeřů, protože ostatní už to vzdali.

Dovizioso si dál zvyká na japonské pneumatiky, které bude ve svém druhém roce v královské třídě používat. "Pocit na pneumatikách Bridgestone je teď opravdu dobrý. Nastavení motocyklu stále ještě není stoprocentní, ale pocit na přední části podvozku se stále zlepšuje. Přilnavosti na zadní pneumatice stále ještě potřebujeme věnovat pozornost."

Ke svému solidnímu výkonu v závěrečných jízdách Dovizioso dodal: "Pokud jde o mokré nastavení, můj pocit na motocyklu a pneumatikách je dobrý a jsem s tím spokojený. Teď se těším do Kataru na první závod."

Manažer Doviziosova týmu Kazuhiko Yamano řekl o závěrečných předsezonních testech: "Při těchto testech jsme provedli některá užitečná zlepšení a to je pro tým Repsol Honda dobré, i když stále ještě máme velkou ztrátu na nejrychlejší jezdce. Pracujeme na tom, abychom tu ztrátu eliminovali co nejdřív. Se svým strojem stále ještě nejsme na maximální úrovni potenciálu. Andrea při těchto testech udělal dobrou práci a pracoval velmi tvrdě, zajel velké množství kol."




James Toseland má zlomenou kost v pravé noze

30. března 2009 v 20:02 | Armí

James Toseland má zlomenou kost v pravé noze

James Toseland potvrdil pro MCN, že utrpěl zlomeninu kosti v nártu, záprstní kůstky u malíčku (pátý metatarsal) http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_meta5tar_art.htm, když měl velký high side při testech v Jerezu.

Britský závodník má také ošklivě vyvrtnutý pravý kotník a četné zhmožděniny po velkém pádu při BMW M Award. Žádné z těchto zranění však není tak závažné, aby mu zabránilo v účasti v prvním závodě sezony 12. dubna v Kataru.

Osmadvacetiletý závodník také uvedl, že se mu při nehodě nezhoršilo nedoléčené zranění pravého loktu, které je následkem pádu v Sepangu začátkem února, kdy měl high side při rychlosti 125 mil za hodinu.

Toseland se podrobil preventivnímu vyšetření hlavy v nemocnici v Cadizu, poté co měl slabší otřes mozku, ale snímek neodhalil nic závažného. Před odletem z Madridu v pondělí ráno řekl Toseland pro MCN:

"Jsem dost potlučený, ale když to tak vezmu, není to zas tak strašné. Ta kost v noze není zas tak velkým problémem, ale na několika místech mám dost ošklivé pohmožděniny," řekl.

Toseland letěl v neděli večer z Jerezu do Madridu. "Noc byla docela dobrá, když jsem si předtím delší dobu poležel ve vaně," řekl Toseland. "Chvíli jsem byl v nemocnici a dali mi nějaké prášky proti bolesti a to mi pomohlo."

"Myslím, že až přijedu domů, žádné další lékařské kontroly nebudu potřebovat. Udělali snímky a všechno bylo v pořádku. Udělali asi šest snímků různých částí mého těla, protože ty obraženiny bylo opravdu dost zlé. Kromě toho malíčku na noze není nic zlomeného."

Toseland potvrdil, že nehoda byla způsobena tím, že neměl dostatečně zahřátou zadní pneumatiku Bridgestone (měkká směs). "Byla to velká chyba z mé strany," dodal Toseland. "Ihned jsem se omluvil Yamaze a svému týmu."




Diktátor zmizel – Gibernau přišel o spojení s rovníkovou Afrikou

30. března 2009 v 20:01 | Armí

Diktátor zmizel - Gibernau přišel o spojení s rovníkovou Afrikou

Tým Sete Gibernaua v Jerezu předvedl nové barvy - je to zajímavá kombinace modré, zelené, bílé a červené barvy, která vzdáleně připomíná speciální barvy, s nimiž jel Gibernau v roce 2006 v Mugellu, když byl partnerem Lorise Capirossiho v týmu Ducati. Jedna věc ale byla nápadná: Na jeho motocyklu chyběl odkaz na Rovníkovou Guineu (španělsky Guinea Ecuatorial), malý africký stát, který vede čtrnáctý nejhorší diktátor světa - podle žebříčku, který uvedl Parade Magazine. To je určité překvapení, protože tým měl původně vystupovat pod názvem Guinea Ecuatorial. Teď se v názvu týmu vyskytuje pouze Francisco Hernando, který tým financuje a který se zabývá výstavbou prázdninového letoviska.
Při bližším zkoumání se ukázalo, že tým tiše změnil značku. Jakékoli spojení s diktátorem zmizelo a místo toho zůstala jen skupina Grupo Francisco Hernando a Nueva Edificacion 2000, to je další - a poněkud čistší - projekt, který vede španělská stavební firma. Také tým byl přejmenován. Místo názvu Guinea Ecuatorial Team, se teď jmenuje Grupo Francisco Hernando Team.
V průběhu let už MotoGP měla některé sponzory, jejichž etická úroveň byla diskutabilní. Občas se vynořily diskuse o tom, zda je pro motocyklové závody dobré, když je spojený s takovými výrobky, jako je tabák. Zatímco je možné argumentovat tím, že je to svobodná volba, jestli někdo používá tabákové výrobky nebo ne, brutální diktátor, který je běžně spojován s mučením, není zrovna tím vztahem, jaký MotoGP potřebuje. Je dobré, že se toho zbavili.




„Doufal jsem, že budu Stonerovi blíž,“ připouští Hayden

30. března 2009 v 19:59 | Armí

"Doufal jsem, že budu Stonerovi blíž," připouští Hayden

Nicky Hayden zakončil v Jerezu své přípravy na sezonu 2009 se skromnými výsledky. Nový závodník týmu Ducati Marlboro zajel jedenáctý čas při "kvalifikačních" jízdách BMW M Award, které přerušila červená vlajka a zkrátil déšť.
Zatímco Haydenův týmový kolega Casey Stoner získal nový vůz BMW, Hayden musel kvůli problémům s motocyklem použít náhradní stroj, na kterém zažil velmi nepříjemné momenty nejistoty, když vyjel na štěrk, ale podařilo se mu situaci zvládnout. Jeho nejlepší kolo bylo nakonec o 1,755 s pomalejší než Stonerův čas.
"Dnes ráno jsme udělali některé drobnější změny a já jsem mohl jet o něco rychleji, ale kvalifikační jízdy byly poněkud katastrofální," připustil Hayden. "Předtím jsme dělali nějaké změny, ale už jsme neměli dost času, abychom motocykl připravili. Na začátku jízd jsem ztratil trochu času. Když jsem vyjel, měli jsme problémy se spojkou a musel jsem přejít na druhý motocykl, na kterém jsem o tomto víkendu skoro nejezdil a který měl jiné nastavení."
Přiznal, že doufal, že se Stonerově rychlosti už před prvním závodem přiblíží víc.
"Casey Stoner ukázal, že je ten technický kit dobrý. Upřímně řečeno, doufal jsem, že v tomto stádiu mu už budu blíž, ale teď už je čas pustit se do závodění. Pojedeme do Kataru, budeme pilně pracovat a uvidíme, co se stane," řekl bývalý jezdec týmu Repsol Honda.
Nejblíž se v Jerezu přiblížil Stonerovi Mika Kallio z týmu Pramac. Zajel šestý nejlepší čas, ale stále ještě byl o 1,503 s pomalejší než mistr světa roku 2007.
V Jerezu byl přítomen také testovací jezdec Ducati Vittoriano Guareschi. Testoval hliníkový podvozek. Standardní GP9 má podvozek z karbonového vlákna. Na předcházejících testech v Kataru byla zavedena také kyvná vidlice z karbonového vlákna.



Změny pravidel MotoGP

30. března 2009 v 12:51 | Armí

Změny pravidel MotoGP

V neděli se konala tisková konference FIM, kde byly uvedeny úplné podrobnosti týkající se změn pravidel, které oznámil v sobotu v Jerezu Carmelo Ezpeleta a Vito Ippolito. Většina těchto věcí byla zmíněna už v sobotu, ale zdá se, že několik změn Ippolito ve svém prohlášení vynechal. Jsou to věci, které určitě stojí za pozornost.
Některé z těch věcí už byly oznámeny, jako například zákaz elektronického tlumení a zákaz materiálů z keramických směsí pro brzdové kotouče. Jiné jsou ale nové a jsou poněkud překvapivé. Potenciálně užitečné technologie, jako například proměnlivé časování ventilů a proměnlivý zdvih ventilů jsou v zásadě staré technologie, které se využívají u řady silničních vozidel, včetně Hondy VFR88 sports tourer. Daleko více matoucí je zákaz proměnlivých výfukových systémů. Otázkou je, zda tento zákaz znamená, že nebudou povolené takové systémy, jako systém EXUP, který používá Yamaha už asi 20 let.
Další nejasné pravidlo se týká zákazu elektronických tlumičů řízení, které jsou v posledních několika letech na motocyklu Honda CBR1000RR Superbike a které sotva budou drahé nebo složité po technické stránce.
Avšak pravidlo, které pravděpodobně přinese nejmenší efekt, je zákaz systémů GPS. Pravidla uvádějí, že od roku 2010 jediným zařízením GPS, které bude na motocyklu povolené, bude to, které tam umístí Dorna kvůli televizi, a že systém GPS nesmí být na motocyklu propojený se systémem ECU nebo s kterýmkoli jiným ovládacím systémem. I když je tento cíl chvalitebný, dá se to obejít způsobem, který je jednoduchý a zároveň nákladný. Záznamy týkající se okruhu je možné znovu vytvořit na základě softwaru, který je založený na záznamu senzorů pro rychlost kol, senzorů pro úhel náklonu a senzorů pro brzdění. Tento systém je možné znovu kalibrovat pomocí transpondéru, když motocykl přejíždí cílovou čáru. Tento systém nebude tak úplně přesný jako při využití dat GPS, ale bude dost dobrý na to, aby bylo možné pokračovat v práci, kterou týmy dělají při měnících se záznamech o činnosti motoru pro různé části trati. Bude to vyžadovat mnohem víc práce a bude nutné analyzovat mnohem víc údajů, aby to správně fungovalo a aby bylo možné nahradit data získaná jednoduchým způsobem pomocí GPS.
Zdá se, že cílem všech těchto změn je odstranit vliv elektroniky v MotoGP a druhořadým cílem je snížení nákladů. Smutné je, že oba tyto cíle jsou odsouzeny k tomu, aby nebyly naplněny. Elektronika se odstraní z motocyklů, ale přesune se do specializovaných oddělení a do garáže, kde bude potřeba mnohem víc práce, aby se znovu získaly ty funkce, které byly z motocyklu odstraněny. Tato pravidla donutí výrobce, aby se snažili znovu vytvořit v hardwaru funkce, které nyní poskytuje software. A hardware, v tomto případě sestrojení takových prvků, jako jsou hydraulické tlumiče řízení místo elektronických, je mnohem dražší pro konstruování i pro výrobu. Z motocyklů sice budou odstraněny počítače, ale jejich vliv zůstane stejně velký jako kdykoli dřív.
Pravidla FIM pro silniční závody Mistrovství světa Velké ceny

Změny pravidel pro sezonu 2009

Komise Velké ceny ve složení: Carmelo Ezpeleta (předseda Dorny), Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA) za přítomnosti: Vita Ippolita (prezidenta FIM), Ignacia Vernedy (Sportovní ředitel FIM), Javiera Alonsa (Dorna) a Paula Buttlera (tajemníka schůze) na schůzi, která se konala 28. března na okruhu Jerez de la Frontera (Španělsko) se rozhodla zavést následující dodatky k pravidlům pro silniční závody mistrovství světa Velké ceny třídy MotoGP:

Pro okamžitou aplikaci:

1. Omezení týkající se motorů od Velké ceny České republiky zahrnuje:

a) Jezdec smí do konce šampionátu použít maximálně 5 motorů.

b) Nové motory musí být před použitím zapečetěny (pro trénink, warm up, závod).

c) Nový motor se bude považovat za používaný, jakmile motocykl vyjede z pit lane.

d) Všechny použité motory budou mít výfukový systém znovu zapečetěný na konci každého závodního víkendu.

e) Zapečetěný motor se může kdykoli znovu použít.

f) Penalizace za použití nepovoleného motoru bude odpočítání deseti bodů od celkového počtu bodů získaných v mistrovství u jezdce, kterého se to týká.

2. Testy v letech 2009-2010
Celkem 8 dní. Závodní okruhy a konkrétní dny budou oznámeny později.
3. Pro brzdové kotouče a destičky nebudou povoleny keramické směsi.

4. Nejsou povolené žádné tlakové nebo přetlakové hydraulické systémy. Také se nesmí použít motorový olej pro žádné jiné účely.

5. Není povolené elektronicky řízené tlumení.

6. Systém EGR (Recirkulace výfukových plynů) není povolený.

7. Na kterékoli trati, v kterékoli době se mohou použít pro testování jezdci, kteří nemají uzavřenou smlouvu, ale podléhají následujícím omezením:

a) Jsou povolené pouze pneumatiky od oficiálního dodavatele pneumatik a v období od 1. ledna do 31. prosince, včetně testů po závodech, se nesmí použít více než 240 ks pneumatik od výrobce.

b) Poté, co je zahájena sezona MotoGP, je testování před závodem, který je součástí mistrovství MotoGP omezeno na dva okruhy a nesmí být později než 14 dní před závodem.
8. Testování jezdců, kteří mají smlouvu:

a) Jezdci, kteří mají smlouvu, mají povolené dva testy po závodech. Pneumatiky používané jezdci, kteří mají smlouvu, se nebudou započítávat.)

b) Zákaz zimních testů bude prodloužen až do 31. ledna.


Pro sezonu 2010
1. Během každého závodního víkendu MotoGP bude možné použít pouze jeden stroj.

2. Jezdec smí použít maximálně 6 motorů pro celé mistrovství.

3. Bude oznámen nový časový rozvrh pro závodní víkendy.

4. Karbonové směsi pro přední brzdové kortouče musí mít pouze jeden průměr a dva typy tloušťky materiálu. Průměr bude pouze 320mm.

5. Maximální tlak pro vstřikování paliva je 10 barů.

6. MMC (Metal Matrix Composite) a FRM (Fiber Matrix Material) není povolený.

7. Není povolené čidlo pro teplotu pneumatik.

8. V letech 2010-2012 je šířka ráfku omezená na dva rozměry pro přední kolo a jeden rozměr pro zadní kolo pro každého výrobce. Průměr kol je omezený na rozměr 16,5 palce.

9. Proměnlivý výfukový systém není povolený.

10. Proměnlivé časování ventilů a zdvih řízený elektronicky nebo hydraulicky není povolený.

11. Ojnice nesmí být duté a je povolený olejový kanál méně než 2 mm.

12. Dvojitý systém spojky (známý jako DSG) není povolený.

13. Je povolená pouze klasická převodová skříň s minimální trakcí řazení.

14. Plně automatizovaná převodovka není povolená.

15. Pouze Dorna může dodat jednotky GPS, pouze pro využití pro představení pro diváky, jako je televizní vysílání. Tato jednotka nesmí být žádným způsobem napojená na elektronicky systém (CPU).

16. Elektrický/elektronický systém tlumiče řízení není povolený.

17. Minimální váha motocyklů je stejná jako v současnosti + 2 kg (např. 150 kg pro čtyřválce)

18. Na motocyklu smí v depu pracovat maximálně 5 mechaniků.

19. Závodníci, kteří nově přijdou do tohoto mistrovství (nováčci - rookies), musí vstoupit do netovárního týmu.


Moto2 má být kategorií s jednotným motorem

30. března 2009 v 12:49 | Armí

Moto2 má být kategorií s jednotným motorem

FIM, řídící orgán motocyklového sportu, oznámil, že nová kategorie Moto2 bude používat motory jedné značky.

O možnosti identických motorů se uvažovalo, když byly na podzim poprvé načrtnuty podrobnosti týkající se třídy Moto2, ale v předběžných pravidlech, která byla zveřejněna v prosinci 2008, tento problém nebyl uveden.

V sobotu při tiskové konferenci v Jerezu však prezident FIM Vito Ippolito uvedl, že teď bylo dosaženo dohody o tom, že se bude hledat jediný dodavatel motorů pro Moto2.

"Pokud jde o třídu Moto2, je tu jedna novinka," řekl. "Je to návrh, který vzešel od výrobců. Navrhuje se, aby bylo zavedeno pravidlo o jednotných motorech. To znamená, že budeme mít v Moto2 motory jedné značky."

Třída Moto2, která má plně nahradit třídu 250cc od roku 2011, bude mít kapacitu motoru 600cc a bude to čtyřtakt. Výběr podvozku bude volný.


Zakončení testů MotoGP v Jerezu

30. března 2009 v 7:23 | Armí

Zakončení testů MotoGP v Jerezu

Poté, co silný déšť a bouřka přerušily závěrečné minuty jízdy BMW M Award, mokrá trať a zatažená obloha způsobily, že závěrečné série jízd se už většina jezdců nezúčastnila. Vyjeli jen ti, kteří potřebovali ještě udělat nějakou práci, ale i ti počkali, dokud nepřestalo pršet. Nejpilnější mezi nimi byl Andrea Dovizioso a za tvrdou práci byl odměněn prvním místem v tabulce časů, před Chrisem Vermeulenem, který opět prokázal, že umí jezdit na mokru a že se Suzuki opravdu zlepšila. Třetí byl Marco Melandri, který se už nemusel tolik obávat o zadní část podvozku svého motocyklu, když se přilnavost tak jako tak zhoršila.
I přes špatné počasí s kolem tratě trousili věrní fanoušci a čekali na to, až kolem nich občas přejede nějaký motocykl. Vydrželi až do konce, což je důkazem toho, že je ve Španělsku pozice MotoGP stále ještě velmi dobrá, bez ohledu na to, jaké problémy tuto sérii obklopují.

P.Jezdec#MotocyklČasZtrátaNejrychl. koloKola celkem
1.Andrea Dovizioso4Honda1:51,4880,0002020
2.Chris Vermeulen7Suzuki1:51,6880,20088
3.Marco Melandri33Kawasaki1:52,1050,6171414
4.Vito Guareschi22Ducati1:52,2280,7401518
5.Nicky Hayden69Ducati1:52,2430,7551819
6.Mika Kallio36Ducati1:52,3430,8551717
7.Yuki Takahashi72Honda1:53,6782,1901616
8.Loris Capirossi65Suzuki1:55,1473,65944
9.Niccolo Canepa88Ducati1:55,2193,7312223

Zdroj: motorelax

Toseland je po pádu v Jerezu v pořádku

30. března 2009 v 7:22 | Armí

Toseland je po pádu v Jerezu v pořádku

Hlavním tématem, o kterém se hovořilo po ukončení pětačtyřicetiminutových jízd BMW Award, byl vedle vítězství Caseyho Stonera také pád Jamese Toselanda, který způsobil, že se objevily červené vlajky. Závodník týmu Monster Yamaha Tech 3 se poté, co totálně zničil svůj motocykl M1, už na zbytek jízd nevrátil, ale předpokládá se, že pro první závod sezony za dva týdny bude v pořádku.

Šéf týmu Hervé Poncharal vyjádřil zklamání nad dalším nezdarem.

"Bohužel to dnes byla stejná nehoda jako ta, kterou jsme měli v Sepangu. Moc ho to mrzelo. Bylo to jeho první měřené kolo poté, co vyjel z boxu na nové pneumatice. Zdá se, že by snad měl být v pořádku, i když chvilku bezvládně ležel na štěrku," řekl francouzský manažer.

"James se dobře dostával do kondice po pádu v Sepangu. Katar pro něho znamenal velký krok v návratu do normálu a až do tohoto pádu mu všechno vycházelo mnohem lépe. Byl ve skupině, ve které je podle nás chopný být, a hodně se zlepšoval."

Satelitní tým v roce 2008 v Kataru podal velmi dobrý výkon, když Toseland i jeho týmový kolega Colin Edwards byli v první řadě. Za čtrnáct dní se vrátí na místo, kde se jim dařilo, ale Poncharal to vidí realisticky.

"Nehoda, to rozhodně není ta nejlepší věc, kterou můžete udělat před začátkem první Velké ceny. Víme ale, že je James opravdový bojovník. Při prvním závodě o sobě dá vědět. I když nepředpokládáme, že zvítězí, pokusíme se získat několik bodů."

Na stránkách motorcyclenews.com přidávají další podrobnosti: "James naštěstí opustil nemocnici," řekl Poncharal. "Nemocnice volala Dr. Claudio Costovi do Jerezu a uvedla, že James nemá žádný vážný problém. Na chviličku byl v bezvědomí a oni se chtěli ujistit, že je všechno v pořádku. Trochu si narazil kotník, ale jinak všechno dopadlo dobře. Je to tvrdý chlap."


James Toseland je v nemocnici v Cadizu

29. března 2009 v 20:23 | Armí

James Toseland je v nemocnici v Cadizu

Jezdec týmu Monster Tech 3 James Toseland je nyní na vyšetření v místní nemocnici v Cadizu. Po dalším pádu, velmi silně připomínajícím ten z Malajsie, byl přímo na okruhu prohlídnut lékaři a vypadá to, že unikl vážnějším zraněním jen s mírným otřesem a vymknutým kotníkem.

Přesto na doporučení ošetřujícího lékaře okruhu v Jerezu bylo britskému jezdci doporučeno navštívit nemocnici v Cadizu, kde Toselanda nakonec skutečně převezli k podrobnější prohlídce jeho zdravotního stavu a zejména, aby vyloučili jakékoliv eventuality například v podobě vnitřního krvácení.

James Toseland havaroval hned potom, co v boxech přezul na novou zadní pneumatiku. Tyto pneumatiky potřebují několik kol, aby se zahřály na takovou teplotu, aby nabídly dostatečnou přilnavost a to samozřejmě Toseland v nájezdu do třetí zatáčky neměl.

James Toseland se poslední den v Kataru začal konečně dostávat do potřebného rytmu a v Jerezu se výkonově po celou sobotu zlepšoval. V neděli dopoledne patřilo jezdci satelitní Yamahy jedenácté místo. Bohužel pád během testu kvalifikace o cenu BMW M Award, Toselandovi velmi zkomplikoval situaci před blížícím se prvním závodem sezony v Kataru.


Testy, Jerez - MotoGP, 2. volný trénink

29. března 2009 v 15:22 | Armí

Testy, Jerez - MotoGP, 2. volný trénink

P.
JezdecMotocyklČasZtrátaKol
1.Casey StonerDucati1:39,804-33
2.Jorge LorenzoYamaha1:40,187+ 0,38337
3.Valentino RossiYamaha1:40,252+ 0,44834
4.Loris CapirossiSuzuki1:40,330+ 0,52629
5.Andrea DoviziosoHonda1:40,806+ 1,00240
6.Chris VermeulenSuzuki1:40,970+ 1,16630
7.Nicky HaydenDucati1:41,060+ 1,25642
8.Marco MelandriHayate1:41,207+ 1,40332
9.Sete GibernauDucati1:41,243+ 1,43923
10.Colin EdwardsYamaha1:41,513+ 1,70923
11.James ToselandYamaha1:41,516+ 1,71226
12.Toni ElíasHonda1:41,594+ 1,79026
13.Mika KallioDucati1:41,600+ 1,79643
14.Randy De PunietHonda1:41,637+ 1,83334
15.Alex De AngelisHonda1:41,640+ 1,83625
16.Vittoriano GuareschiDucati1:41,711+ 1,90735
17.Kousuke AkiyoshiHonda1:42,058+ 2,25431
18.Niccolo CanepaDucati1:42,376+ 2,57230
19.Yuki TakahashiHonda1:42,564+ 2,76031


Udělala jsem pár fotek z testů Moto gp z 29.3.2009

29. března 2009 v 15:17 | Armí

Udělala jsem pár fotek z testů Moto gp z 29.3.2009

Dnes odpoledne ostrá kvalifikace MotoGP v Jerezu - BMW M Award živě na německé DSF

29. března 2009 v 13:49 | Armí

Dnes odpoledne ostrá kvalifikace MotoGP v Jerezu - BMW M Award živě na německé DSF

Za hodinu odstartuje prestižní 45. minutová kvalifikace, která hodně napoví, jak jsou týmy připravené na sezonu.
Bez záruky uvádím možné adresy, kde by mohl být přímý přenos této kvalifikace:
Klání bude vysílat britský eurosport (Eurosport 2) mezi 14:00 - 15:00.
Přenos rovněž běží od 13:30 i na kanále DSF.

Tým Hayate spoléhá na zkušenosti Oliviera Jacqua

29. března 2009 v 13:47 | Armí

Tým Hayate spoléhá na zkušenosti Oliviera Jacqua

Marco Melandri se o tomto víkendu účastní svého druhého testu v nově utvořeném týmu Hayate Racing na motocyklu Ninja. Spolupracuje s ním Olivier Jacque, který italskému závodníkovi dává rady.

Pokud bude potřeba, bude Jacque při testech i jezdit, ale hlavním cílem je, aby francouzský závodník prostě jen pomáhal Melandrimu, aby se cítil na svém novém motocyklu dobře.

Olivier Jacque, někdejší mistr světa třídy 250cc, řekl v sobotu pro motogp.com: "Možná budu jezdit, ale hlavním cílem tohoto víkendu je získat od Marca nějaké informace, abychom viděli, jak ten motocykl funguje ve srovnání s ostatními jezdci na trati. Mým hlavním úkolem je radit týmu Hayate při vývoji, ale také pomoci Marcovi dostat maximum z jeho motocyklu."

Jacque už má za sebou soukromý test pro tým Hayate v Austrálii začátkem letošního roku. Na otázku, zda bude testovat i během roku 2009, odpověděl: "Uvidíme, jak to bude během sezony, jestli budu muset provádět další práci na vývoji. Pokud budou v rozpočtu zbývat nějaké peníze, potom můžeme provádět další testy. Zatím zahájíme v té situaci, jaká je. Motocykl se teď momentálně nemůže dál vyvíjet. Potřebujeme, aby Marco správně nastavil motocykl, aby odpovídal jeho stylu, abychom od něho získali nějaké informace pro závodech."

Pokud jde o jeho vlastní zjištění týkající se prototypového stroje, který bude Melandri používat v této sezoně, Jacque komentoval: "Zjistili jsme, že je problém na zadní části podvozku. Přední část mi vyhovovala od začátku, ale problém na zadním kole je věc, kterou jsme řešili hned po prvním testu."

Pokud jde o to, jak by podle svých představ mohl Melandrimu pomoci, Jacque uvedl: "Doufám, že mu mohu pomoci v tom, aby si udržel svou motivaci, protože není snadní pracovat v týmu sám. Znám situaci tohoto týmu. On potřebuje někomu důvěřovat a potřebuje mít důvěru ve svůj tým. On sám to ví a musí chápat, že mu všichni poskytnou to nejlepší. Já se také budu snažit mu poskytnout to nejlepší, protože věřím v tento projekt a věřím v tento motocykl. Myslím, že pokud je chytrý a pokud chce být vpředu, může to dokázat. Ten potenciál má."


Hayden: „Bylo by pěkné být před Katarem blízko špičky.“

29. března 2009 v 13:47 | Armí

Hayden: "Bylo by pěkné být před Katarem blízko špičky."

Nicky Hayden dál úspěšně pokračoval v adaptaci na motocykl Ducati a pneumatiky Bridgestone, ale bude se snažit co nejlépe využít posledního dne předsezonních testů.

"Dnes jsme měli štěstí, protože to vypadalo, že bude katastrofální počasí," komentoval Hayden, který byl v sobotu devátým jezdcem v tabulce. Jeho nejlepší čas byl 1 min 40,987 s. "Dnes ráno jsme se rozhodli vyjet i přes to počasí a zajet nějaká kola, jen abychom prověřili výkon na mokrých pneumatikách na vlhké trati, protože letos nebudeme mít žádné střední pneumatiky."

"Když to odpoledne oschlo, zjistili jsme, že se motocykl v některých oblastech zlepšil, ale jsou jiné věci, kde je opravdu potřeba se zlepšit," řekl Hayden po závěru sobotních testů. "Dnes večer o tom budeme mluvit s Filippem Preziosim, analyzujeme data a pokusíme se, aby to zítra bylo mnohem lepší, protože by bylo pěkné, kdybychom byli blízko špičky, než pojedeme do Kataru."
Zdroj: motorlax

Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )