Únor 2009

Diplom pro Bauti46

28. února 2009 v 18:55 | Armí

Diplom pro Bauti46


Nově

28. února 2009 v 13:23 | Armí

Nová aktualizace

Osobní údaje u
Marco Simoncceli
Bradley Smith


Fotogalerie u Nickyho Haydna:

MotoGP se vrací pod reflektory katarského okruhu v Losail

28. února 2009 v 13:05 | Armí |  Zprávy z Moto gp

MotoGP se vrací pod reflektory katarského okruhu v Losail


První březnovou neděli zahájí na katarském závodním okruhu Losail svůj druhý, tentokrát noční Oficiální test třída MotoGP. Během třech dnů se všichni jezdci znovu seznámí s podmínkami jízdy v záři reflektorů a zároveň budou mít příležitost vyzkoušet provedené změny v nastavení po prvním testu v Malajsii.

Úřadující mistr světa Valentino Rossi se po roce vrací do Kataru, kde se mu naposledy tolik nedařilo. Tehdy jel poprvé na pneumatikách japonského výrobce Bridgestone a první závod nebyl pro něho úplně tím nejlepším začátkem sezóny. V Malajsii si letos vedl velmi dobře a i když si těsně před odletem poranil levou nohu a ruku při drobné nehodě u sebe doma, celkově skončil v třídenním testu třetí.

Vicemistra světa a nejrychlejšího jezdce v letošním prvním testu v Malajsii Casey Stonera čeká v Kataru především zkouška operované člunkové kosti. Se stavem, v jakém je zápěstí několik měsíců po operaci nebyl Australan v Sepangu vůbec spokojený a i když byl po dva dny nejrychlejším jezdcem, nedokázal zajet více jak pět kol za sebou, natož celou závodní vzdálenost. Pro jezdce tovární Ducati je Katar na rozdíl od Rossiho závodním okruhem, na kterém se mu daří a v posledních dvou závodech královské kubatury tam zvítězil.

Pro třetího muže v celkovém hodnocení loňského šampionátu Daniho Pedrosu z tovární Repsol Hondy, bude druhý letošní test v Kataru v podobném stylu jak u Casey Stonera. Španěl si tam prověří stav svého zraněného kolena, jenž si loni zranil v Austrálii a které mu v prosinci operovali. V Malajsii Pedrosu operované koleno velmi bolelo a byl nucen svůj testovací program zkrátit o jeden den.


Druhá kvalifikace superbiků

28. února 2009 v 8:43 | Armí

Druhá kvalifikace superbiků


UmístěníRiderStartovní čísloNárodnostČas
1.
Rea65GBR1'32.217
2.Smrž96CZE1'32.388
3.Spies19USA1'32.676
4.Neukirchner76GER1'32.717
5.Kiyonari9JPN1'32.740
6.Biaggi3ITA1'32.811
7.Haslam91GBR1'32.842
8.Kagayama71JPN1'32.875
9.Fabrizio84ITA1'32.882
10.Nakano56JPN1'32.965
11.Byrne67GBR1'32.973
12.Haga41JPN1'33.015
13.Checa7ESP1'33.281
14.Corser11AUS1'33.288
15.Parkes23AUS1'33.453
16.Rolfo44ITA1'33.479
17.Sykes66GBR1'33.484
18.Laconi55FRA1'33.711
19.Roberts24AUS1'33.902
20.Xaus111ESP1'34.182
21.Tamada100JPN1'34.213
22.Salom25ESP1'34.301
23.Hill33GBR1'34.492
24.Muggeridge31AUS1'34.641
25.Scassa99ITA1'34.847
26.Iannuzzo77ITA1'36.759
27.Baiocco15ITA1'36.779
28.Badovini86ITA2'09.514

Smrž vyhrál první kvalifikaci

27. února 2009 v 17:35 | Armí

Smrž vyhrál první kvalifikaci

Už v neděli nás čeká první závod superbiků na okruhu Phillip Island v Austrálii.
Smrž dnes zajel čas 1:32, 312 min.
Na okruhu dlouhém 4,445 Km.
O dvě desetiny pomalejší byl Norijaki Haga.
Smrž: "Pro mě je Phillip Island nejlepší tratí na světě, protože tady velmi snadno dělám dobré časy," řekl Smrž internetovým stránkám šampionátu. "Motorka je dobrá, protože je z 95 procent stejná jako loni. Takže jsem si na ni velmi rychle zvykl."

1. kvalifikace na Phillip Island:

UmístěníRiderČas
1.Smrž1'32.312
2.Haga1'32.569
3.Haslam1'32.623
4.Neukirchner1'32.673
5.Kagayama1'32.704
6.Nakano1'32.928
7.Fabrizio1'32.932
8.Spies1'32.939
9.Sykes1'32.971
10.Kiyonari1'32.991
11.Biaggi1'32.995
12.Laconi1'33.202
13.Rolfo1'33.206
14.Checa1'33.224
15.Byrne1'33.317
16.Corser1'33.377
17.Rea1'33.418
18.Tamada1'33.709
19.Parkes1'33.911
20.Xaus1'34.080
21.Hill1'34.123
22.Salom1'34.487
23.Roberts1'35.123
24.Muggeridge1'35.716
25.Scassa1'35.759
26.Iannuzzo1'36.103
27.Baiocco1'36.514
28.Badovini1'37.127

Pětidenní testy v Jerezu

27. února 2009 v 15:41 | Armí

Pětidenní testy v Jerezu

Týmy formule 1 se připravují na předposlední testy, které se uskuteční ve španělském Jerezu. Na stejné trati se po delší době znovu sejdou favorité letošního šampionátu a všichni budou mít k dispozici pneumatiky Bridgestone v konečné specifikaci.

Bridgestone vyvíjel hladké pneumatiky od loňského roku a tyto práce ukončil až nyní. Týmy tak v Jerezu poprvé dostanou slicky v oficiální specifikaci pro sezónu 2009.

Testy potrvají celkem pět dní od 1. do 5. března, symbolicky je odstartuje nedělní prezentace nového monopostu Force India VJM02. Dále se testů zúčastní týmy Ferrari, McLaren, BMW, Toyota, Red Bull Racing, Renault a Williams. Překvapit by svojí účastí mohla Honda. Pokud tedy bude přát formuli 1 počasí, dočkáme se prvního velkého srovnání letošních vozů, které by již mělo mít určitou vypovídací hodnotu.

U Ferrari uskutečnil přípravy na nadcházející testy Luca Badoer, který včera jezdil s F60 na rovince ve Vairanu. V Jerezu bude první tři dny pro Scuderii testovat Felipe Massa, ve středu a ve čtvrtek ho vystřídá Kimi Räikkönen. U McLarenu začne první den de la Rosa, Kovalainen a Hamilton pak budou každý pracovat dva dny.




Piloti F1 superlicence zaplatí s cenou, ale nesouhlasí

27. února 2009 v 15:37 | Armí

Piloti F1 superlicence zaplatí s cenou, ale nesouhlasí


Piloti formule 1 se rozhodli nezvyšovat napětí a zaplatit poplatky za superlicence. S výší poplatků ale nadále nesouhlasí a chtějí v této záležitosti jednat s prezidentem FIA Maxem Mosleym.

"Všichni víceméně rádi zaplatí, jde jen o to, aby byla rozumná cena. To je jediný problém, jinak se nikdo nechce s nikým hádat," řekl Kimi Räikkönen pro Corriere della Sera.

Ceny superlicencí, bez kterých piloti nemůžou závodit, letos narostly jen o několik málo procent, hlavním předmětem sporu je však několikanásobné zdražení, které připravila FIA před začátkem loňské sezóny.

Jezdci se nejdříve obrátili na Maxe Mosleyho, ale jednání zamrzla kvůli jejich neochotě odhalit své příjmy. Prezident FIA je chtěl znát, aby mohl posoudit, zda jsou poplatky pro jezdce skutečně příliš vysoké. Asociace jezdců (GPDA) poté vyzvala všechny piloty, aby za superlicence zatím neplatili. Cílem bylo jednání na půdě FOTA.

Týmy se však do tohoto sporu nechtěly vkládat, aby nenarušily dobré vztahy s FIA a Max Mosley neustoupil. Jezdci se dohodli, že v rámci zklidnění situace za superlicence zaplatí požadované ceny, ale se současnou situací se nehodlají smířit.

"Jezdci jsou v tomto ohledu zajedno. Musíme se s Maxem setkat před GP Austrálie," řekl nejmenovaný zdroj Autosportu.

V současné době své žádosti o superlicence předložilo šest jezdců a v průběhu následujících dní by se k nim měl přidat zbytek startovního pole. Jako první zařídil superlicence pro své tři jezdce tým Williams.

"Poplatky prostě platíme, tečka. Jsou zaplaceny," řekl výkonný ředitel Williamsu Adam Parr. Spory o výši poplatků jsou podle něj záležitostí jezdců a FIA, tým zůstane stát stranou.

Nico Rosberg však ve čtvrtek vyslal Maxi Mosleymu varování a potvrdil, že se jezdci se současnými cenami superlicencí nehodlají smířit: "Nepodceňujte sílu všech jezdců, když drží spolu. Tento sport nás potřebuje. Nepodceňujte nás."

Piloti chtějí svým krokem odstranit nejistotu před blížící se první Grand Prix, ale jejich cílem zůstává návrat k cenám z roku 2007.



V roce 2012 bude MS silničních motocyklů i v Bulharsku

27. února 2009 v 15:01 | Armí |  Zprávy z Moto gp

V roce 2012 bude MS silničních motocyklů i v Bulharsku

Bylo dohodnuto, že od roku 2012 bude MS i v Bulharsku.
Bodgan Nikolov podepsal s Dornou pětiletou smlouvu.
B.N. prohlásil: "Podepsali jsme smlouvu s Carmelo Ezpeletou a jsme tím velmi potěšení, protože žádná jiná země v našem regionu nepořádala motocyklové Grand Prix."
Zatím není jasné, který okruh bude závody pořádat, jelikož stále zvažujeme dvě varianty.
Okruh bude postaven nedaleko města Dolna.



Marco Melandri bude pokračovat

26. února 2009 v 18:15 | Armí

Marco Melandri bude pokračovat

Po dnešním prohlášení už je jasné že Marco Melandri bude pokračivat.
Tým Kawasaki který chtěl původně odstoupit nakonec zůstává.
Jezdit za tento tým bude ,ale jen Melandri.

Max Biaggi

26. února 2009 v 12:32 | Armí

Země narození: Itálie
Datum narození: 26.6.1971

Webová stránka:

Fotogalerie:












Jakub Smrž

25. února 2009 v 20:22 | Armí

Zajímavosti:
Zájmy: motokros, surfování, plaistation 3
Hudba: podle nálady
Výška: 180 cm
Váha: 74 Kg
Oblíbený film: Pelíšky
Oblíbené číslo: 96
Oblíbené jídlo: maso, těstoviny
Oblíbený okruh: Phillip Island, Brno, Valencia
Oblíbené auto: Suberu Impreza WRX STi
Oblíbený jezdec: Loris Capirossi

Webová stránka:

Fotogalerie:







Superbike 2009

25. února 2009 v 20:14 | Amrí

Superbike 2009

1. března 2009 první závod sezóny.
Na okruhu Phillip Island v Austrálii.


Španělská grand prix

25. února 2009 v 20:08 | Armí

Španělská grand prix




Catalunya

Délka okruhu: 4,655 km
Počet kol: 66
Závod v roce 2009: 10. května
Rekord: 1:21, 670 Kimi Raikkonen 2008

GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX

25. února 2009 v 20:04 | Armí

GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX




Sakhir

Délka okruhu: 5, 412 km
Závody v roce 2009: 26.4.
Počet kol: 57
Rekord: 1:30, 252 M. Schumacher 2004

Čínská grand prix

25. února 2009 v 19:48 | Armí

Čínská grand prix


Shanghai

Déla: 5, 451 km
Počet kol: 56
Závod v roce 2009: 19. dubna
Rekord: 1:32,238 M. Schumacher 2004

Malajská grand prix

25. února 2009 v 19:43 | Armí

Malajská grand prix

Kuala Lumpur
Délka okruhu: 5, 543 km
Počet kol: 56
Závod v roce 2009: 5. dubna
Rekord: 1:34, 223 Montoya 2004

Luboš Tomíček

24. února 2009 v 20:40 | Armí

Země narození: Česká republika
Místo narození: Praha
Datum narození: 14.3.1986

Webová stránka:

Fotogalerie:





Ledová plochá dráha

24. února 2009 v 20:22 | Armí

Ledová plochá dráha

Saransko 21.2.- 22.2.2009

1.Andrej GavrilkinRUS27
2.Maksim KorčemachaRUS26+3
3.Roman AkimenkoRUS26+2
4.Michajl ZelepukinRUS24
5.Nikolaj RjabokovRUS21
6.Dmitrij KoltakovRUS17
7.Aleksandr KočetovRUS16
8.Aleksandr RodinRUS15
9.Nikita AleksejevRUS15
10.Michajl KarpuchynRUS13
11.Sven HolsteinNL12
12.Anton ZmagaRUS11
13.Danil BjelonogovRUS7
14.Dmitrij TichonovRUS5
15.Vjačeslav AznaurovRUS4
16.Henri MalinenFIN2
resJevgenij KosovRUS0
resJevgenij DydikinRUSDND




Marcus Grönholm se vrátí do WRC

24. února 2009 v 16:09 | Armí

Marcus Grönholm se vrátí do WRC

Do rallye se vrátí jedna a čtyřicetiletý Fin dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm.
Do Portugalské rallye vstoupí s vozem Subaru Impreza WRC.
Bude se chtít znovu poměřit s těmi nejlepšími.
Krátký rozhovor:
M.G.-
Rozhodnutí jsem učinil před několika dny. Bude skvělé být zase zpět.
Všichni se na mě dívají- možná jsem hloupý, ale chci se pobavit a zajezdit si.
Tak proč né?
Nestartuji s tím, že bych usiloval o vítězství. Ale na prvních erezetách bych se chtěl porovnat s kluky, co jezdí WRC pravidelně. Důležité je mít radost z jízdy a mít správný pocit v autě.

Libor Podmol

22. února 2009 v 17:59 | Mája

Datum narození: 1.6.1984
Výška: 172 cm
Váha: 62 Kg

Webová stránka:

Fotogalerie:



Dvě kola, 300 km v hodině, každý sám za sebe,
16 okruhů na 5 kontinentech.

Profily jezdců, kteří chtějí být stále rychlejší. Slova mechaniků, lékařů a dalších, bez kterých by to nikdy nedokázali. Dech beroucí závody, pády, vítězství i prohry.

Pro motorkáře zřejmě povinná záležitost, pro ty ostatní zajímavé nahlédnutí do světa rychlých strojů. Poznejte nehrané napětí, karamboly a touhu po vítězství.

( Moto gp v zajetí rychlosti )